Väärä/Oikea tieto?

PappaSkootteri

Gallupin omaisesti haluaisinkin tietää että tulisiko poistaa jos kertoo "väärää tietoa"?
Vai pitäisikö väärä tieto jättää varoittavaksi esimerkiksi?
Tietty jos levittää nk vaarallista ja sellaista tietoa mikä rikkoo varmasti moposkootterin poistan heti kun huomaan mutta esimerkiksi kertomukset leikkuupuimurin muuttamiseksi moposkootteriksi on vaaratonta ja harmitonta tekstiä vaikkakin naurettavaa... vai onko ja tulisiko sellaiset poistaa?
Mielipiteitä...

23

1184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jaa

Ei kaikkea väärää tietoa tarvitse välttämättä poistaa, virheitä ja väärinkäsityksiä sattuu kaikille. Kyllä täällä osataan myös korjata näitä virheellisiä käsityksiä. Mutta jos joku jaksaa levittää samoja täysin älyvapaita juttuja kuukaudesta ja vuodesta toiseen, eikä kertakaikkiaan usko olevansa väärässä, niin siinä on mielestäni viestien poistamisen ja jopa pitkän porttikiellon paikka.

• Macedo

Järjellisesti ajateltuna olisi harhaanjohtavat/asiattomat viestit hyvä poistaa. Se toisi esim. sujuvuutta ja luottamusta keskusteluiden lukemiseen.

Toisaalta on joskus hauskaa lukea kun kaiken maailman apinat heittää legendaa. Siinä kokeneemmattomat oppivat lukemisenymmärrystä ja erottamaan sadut todesta. Toisinaan hinta voi vaan olla esim moposkootteri palstalla rikkoutunut variaattori.

• Kiki  

Taidatkin olla itse kirjoittanut nuo puimurijutut, kun noin hyvin tiedät.

No asiaan on niin että mikään palstan sääntö ei edellytä kirjoittamaan täyttä faktaa, ei mikään, jos näin olisi niin 80% viesteistä täällä menisi roskiin, eli ei luodo mielivaltaisia sääntöjä, vaan poistetaan SÄÄNTÖJEN VASTAISET viestit, ja siirretään ne jotka ei kuulu tänne.

Toki viestit joissa kehotetaan rikokseen, ne rikkoo sääntöjä, mutta silti ne pysyy täällä.

Muistatko valvojaa nimeltä SpedePappa, arvaas kuka se oli.

• sherlock

näitä kikin viestejä ainakin voisi poistella, jollei ole muuta sanottavaa, ku näitä leikkuupuimurijuttuja ja pelleksi haukkumisia.

mikäs on tän foorumin idea, jos täällä kerrotaan neuvoiksi vain vääriä tietoja? eikös tän tarkotus oo synnyttää keskustelua ja antaa apua sitä tarvitseville?

asiattomat viestit, en nyt tarkota pelkästään kikiä (suurimmaksi osaksi vaan), voi mun puolesta poistaa niinku sheriffi parhaaksi katsoo...

• Kiki  
        sherlock kirjoitti:

näitä kikin viestejä ainakin voisi poistella, jollei ole muuta sanottavaa, ku näitä leikkuupuimurijuttuja ja pelleksi haukkumisia.

mikäs on tän foorumin idea, jos täällä kerrotaan neuvoiksi vain vääriä tietoja? eikös tän tarkotus oo synnyttää keskustelua ja antaa apua sitä tarvitseville?

asiattomat viestit, en nyt tarkota pelkästään kikiä (suurimmaksi osaksi vaan), voi mun puolesta poistaa niinku sheriffi parhaaksi katsoo...

Sunhan on turha mitään höpöttää, montako rekattua nimea sulla olikaan, ja kiistät kirkkain silmin ne.

Mikään sääntö ei edellytä kirjoittamasta täyttä faktaa, sen sijaan kiroilua, ja rikokseen kehoittaminen, ja SOLVAAMINEN on kiellettyä, ja tätä tapahtuu paljon...

• sherlock
        Kiki   kirjoitti:

Sunhan on turha mitään höpöttää, montako rekattua nimea sulla olikaan, ja kiistät kirkkain silmin ne.

Mikään sääntö ei edellytä kirjoittamasta täyttä faktaa, sen sijaan kiroilua, ja rikokseen kehoittaminen, ja SOLVAAMINEN on kiellettyä, ja tätä tapahtuu paljon...

voin ihan kirkkain silmin kertoa, että mulla on kaks rekisteröityä nimimerkkiä, joista nykyään käytän yhtä. :) toinen on edelleen vanha tuttu, Kiviäkin_kiinnostaa, jolla kirjoitin tietotekniikka-aiheisille palstoille, mutta nykyään en taida edes salasanaa muistaa (oli tallennettuna vanhalle kovalevylle selaimen muistiin ennen ku kovalevy sano sopimuksen irti), että se siitä nimimerkistä. nykyään kirjotan yhdellä nimimerkillä ja jos on jotain asiaa, jota en halua sillä kertoa, jätän sanomatta. ei kukaan löydä mun oikeata henkilöllisyyttä tän nimimerkin takaa, joten mitä turhia peittelemään kuka täällä kirjottaa?

• Kiki  
        sherlock kirjoitti:

voin ihan kirkkain silmin kertoa, että mulla on kaks rekisteröityä nimimerkkiä, joista nykyään käytän yhtä. :) toinen on edelleen vanha tuttu, Kiviäkin_kiinnostaa, jolla kirjoitin tietotekniikka-aiheisille palstoille, mutta nykyään en taida edes salasanaa muistaa (oli tallennettuna vanhalle kovalevylle selaimen muistiin ennen ku kovalevy sano sopimuksen irti), että se siitä nimimerkistä. nykyään kirjotan yhdellä nimimerkillä ja jos on jotain asiaa, jota en halua sillä kertoa, jätän sanomatta. ei kukaan löydä mun oikeata henkilöllisyyttä tän nimimerkin takaa, joten mitä turhia peittelemään kuka täällä kirjottaa?

Ma_ke jossa olet semmonen lähes 50v äijä, ja uusin tulokas on tämä drdr, jossa ikää ei ol edes kerrottu, se on jo sairasta, jos itse kiisää tommosen touhun, aika selvä tapaus nääs

• sherlock
        Kiki   kirjoitti:

Ma_ke jossa olet semmonen lähes 50v äijä, ja uusin tulokas on tämä drdr, jossa ikää ei ol edes kerrottu, se on jo sairasta, jos itse kiisää tommosen touhun, aika selvä tapaus nääs

oivoi, olen sit näköjään ainoa henkilö joka sun lisäkses tänne foorumeille kirjottaa. sen verran nimimerkistä drdr:stä tiedän, että omistaa (vm. -06?) drd derbin, joka on enskamallia. eli ikää 15-16v?

• gyhuji
        sherlock kirjoitti:

oivoi, olen sit näköjään ainoa henkilö joka sun lisäkses tänne foorumeille kirjottaa. sen verran nimimerkistä drdr:stä tiedän, että omistaa (vm. -06?) drd derbin, joka on enskamallia. eli ikää 15-16v?

YLi kolme henkilöä kirjoittaa, usko vaan

Sulla vaan on pakkomielle tehdö monta PERSOONAA jossa toinen on vanha äijä, toinen nuori äijä, tota uutta et oo vielä esitellyt, ja vielä kiistää kaikki.

No kukin tavallaan

• sherlock
        gyhuji kirjoitti:

YLi kolme henkilöä kirjoittaa, usko vaan

Sulla vaan on pakkomielle tehdö monta PERSOONAA jossa toinen on vanha äijä, toinen nuori äijä, tota uutta et oo vielä esitellyt, ja vielä kiistää kaikki.

No kukin tavallaan

selvä homma sitten tämäkin, kai nyt muutkin tän varmasti ymmärsi että olen monipersoonainen hullu..?

• Pers2
        sherlock kirjoitti:

selvä homma sitten tämäkin, kai nyt muutkin tän varmasti ymmärsi että olen monipersoonainen hullu..?

Eikö teillä tosiaan ole muuta tekemisä kello 00.47 keskiöllä, kuin kirjoitella suomi24:ään, lisää vielä enemmän hullun mainetta, ei se mitään, jos kyseessä olisi ollut viikonlopuu, mutta että tiistaiyö...

• vanha-erkki
        sherlock kirjoitti:

Siis kyllä Skitsofrenia aina yksinolon voittaa.

• sherlock
        Pers2 kirjoitti:

Eikö teillä tosiaan ole muuta tekemisä kello 00.47 keskiöllä, kuin kirjoitella suomi24:ään, lisää vielä enemmän hullun mainetta, ei se mitään, jos kyseessä olisi ollut viikonlopuu, mutta että tiistaiyö...

ennen nukkumaanmenoa käyn selailemassa vakiosivustot läpi, jos jotain kiinnostavaa löytyisi. joskus yhdeltä menin nukkumaan ja kävin täällä sitä ennen. ei se paikkaa tai aikaa katso, koska kirjottelee. ;)

ja vanha-erkki: mikäpä sen parempaa. itsekin kun näköjään tänne vähintään 50 nimimerkillä kirjotan, olen luultavasti asiantuntija skitsofreniassa.

• vgbhnj
        sherlock kirjoitti:

ennen nukkumaanmenoa käyn selailemassa vakiosivustot läpi, jos jotain kiinnostavaa löytyisi. joskus yhdeltä menin nukkumaan ja kävin täällä sitä ennen. ei se paikkaa tai aikaa katso, koska kirjottelee. ;)

ja vanha-erkki: mikäpä sen parempaa. itsekin kun näköjään tänne vähintään 50 nimimerkillä kirjotan, olen luultavasti asiantuntija skitsofreniassa.

On myös sairaus, että pitää yölläkin mennä nettiin, osta semmonen läppäri, niin voit ottaa sänkyynkin sen

• sherlock
        vgbhnj kirjoitti:

On myös sairaus, että pitää yölläkin mennä nettiin, osta semmonen läppäri, niin voit ottaa sänkyynkin sen

päivällä kun on niin paljon muutakin tekemistä. oon kyllä mielellään tietokoneella, sitä en kiistä. ei kiinnosta ostaa kallista läppäriä, koska pöytäkoneella pärjää mainiosti.

mutta kun kerran kiki näin sanoo, olen sairas.

• Sinähän voisit laittaa tämmöiseen mututietoon jälkikommentin.
      Älkää kokeilko tätä kotona.
      Nimimerkkisi varmistaa ettei kukaan höyrypää todista näitä mukatietoja oikeiksi.
      Kyllähän nuo aivan päättömät jutut,jos ne niiksi huomaa,voi jättää naurettaviksi sillä onhan mukava huomata että nykynuorisolla on myös huumorintajua ja pysyväthän poissa pahanteosta kun kirjoittelevat palstalle.
      Kyllähän tuollainen väärän tiedon tahallaan neuvominen sapettaa,varsinkin jos siitä hyvästä joku hajottaa värkkinsä totaalisesti.

• ftgyh

Viesti jossa kerrottiin että variaattorin saa pysäytettyä laittamalla ruuvarin pakoaukosta, ja luvattiin ottaa vastuu, jos mopo menee paskaksi.

Kaksi vaihtoehtoa A: mopo hajoaa B mopo ei hajoa, ja viestissä vielä kerrottiin ettei meisselillä naamuta sylkkää, vaan ainostaan vähän sisälle.

Viesti ei rikkonut sääntöjä, eikä lakeja, se poistettiin.

Yksi viesti, jossa kehotettiin tekemään väärennetyt kilvet, ja virittämään mopoa.

Viesti rikkoi sääntöjä, sekä suomen lakia.

Tulos, viesti pidettiin palstalla.

• kerrankin tuli järjen sanoja...
        lauseenhan voisi ehdottajan mukaa nimetä esim näin :Ei vanha Erkkikään tekisi noin sillä se rikkoo melkovarmasti laitteesi.

heh,vaikka tuo kuulostaakin hupaisalta mutta kuitenkin ymmärsin ideasi ja varmaan tulenkin sitä "viljelemään", muutkin voisi ilmoitella kyseisenlaisista viesteistä jotka tarvitsisivät lisäkommentin "en suosittele",hienoa!

• ftgyh kirjoitti:

Viesti jossa kerrottiin että variaattorin saa pysäytettyä laittamalla ruuvarin pakoaukosta, ja luvattiin ottaa vastuu, jos mopo menee paskaksi.

Kaksi vaihtoehtoa A: mopo hajoaa B mopo ei hajoa, ja viestissä vielä kerrottiin ettei meisselillä naamuta sylkkää, vaan ainostaan vähän sisälle.

Viesti ei rikkonut sääntöjä, eikä lakeja, se poistettiin.

Yksi viesti, jossa kehotettiin tekemään väärennetyt kilvet, ja virittämään mopoa.

Viesti rikkoi sääntöjä, sekä suomen lakia.

Tulos, viesti pidettiin palstalla.

jos oikein luin kysein viestiketsun niin siinä muistaakseni puhuttiin vakuutuksista ja siitä että viritetty mopo on rekisteröity mopoksi vaikka kuuluisi kalliimpaan vakuutusluokkaan... ja siksi kehoitettiin ajamaan jopa itse tehdyillä kilvillä. ei siksi että erheytettäisiin poliisia vaan siksi että rikkoo lakia ajaessaan moponkilvillä ja maksaa liian aöhaista vakuutus maksua... asiayhteydestä irroitettuna osa tekstistä ja siitä kertoen ei näytä asiaa sen alkuperäisessä tarkoituksessa... kuten sinä mainitset

• sherlock
        PappaSkootteri kirjoitti:

jos oikein luin kysein viestiketsun niin siinä muistaakseni puhuttiin vakuutuksista ja siitä että viritetty mopo on rekisteröity mopoksi vaikka kuuluisi kalliimpaan vakuutusluokkaan... ja siksi kehoitettiin ajamaan jopa itse tehdyillä kilvillä. ei siksi että erheytettäisiin poliisia vaan siksi että rikkoo lakia ajaessaan moponkilvillä ja maksaa liian aöhaista vakuutus maksua... asiayhteydestä irroitettuna osa tekstistä ja siitä kertoen ei näytä asiaa sen alkuperäisessä tarkoituksessa... kuten sinä mainitset

ja vielä sekin, että kuka täysjärkinen tunkee ruuvarin sylinteriin ku vääntää kampiakselin kierteillä olevaa mutteria? vähänkin ku nitkuttaa, tulee pakoaukon yläreunaan äkkiä ikävät naarmut, joihin männänrenkaat nappaa kiinni ja menee poikki, jonka seurauksena sylinteri mahdollisesti leikkaa kiinni.

• fgvbhjn
        PappaSkootteri kirjoitti:

Onko itsetehdyilä kilvillä ajaminen ilman vakutuusta rikos?

Kyllä

Eikö silloin siihen yllyttäminen ole myös rikos?

Kyllä

Rikkooko se palstan sääntöjä, ja Suomen lakia

Kyllä

Pitäisikö viesti poistaa, vaikka valvojan meine voisi vähän tahriintua, ja muutama vastaus poistua

Kyllä

• drftgyhuj
        sherlock kirjoitti:

ja vielä sekin, että kuka täysjärkinen tunkee ruuvarin sylinteriin ku vääntää kampiakselin kierteillä olevaa mutteria? vähänkin ku nitkuttaa, tulee pakoaukon yläreunaan äkkiä ikävät naarmut, joihin männänrenkaat nappaa kiinni ja menee poikki, jonka seurauksena sylinteri mahdollisesti leikkaa kiinni.

Otetaan yhteyttä sähköpostilla, annettuun osoitteeseen (kimmo.turkumotor@nic.fi) ja kerrotaan asiasta, kuten sanottu, kaksi vaihtoehttoa, niikuin missä tahansa toimenpiteessä
        A mopo hajoaa
        B mopo ei hajoa

• tehtäväsi

Väärä tieto herättää keskustelua. Keskustelu lienee palstan tarkoitus. Näistä keskusteluista jokainen voi sitten muodostaa oman mielipiteensä asioista.

Sheriffin tehtävä ei ole poistaa mielestään väärää tietoa, vaan poistaa pelkät laittomuudet.
      Toki sheriffi saa halutessaan korjata virheelliset tiedot, kertomalla oman mielipiteensä asiasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe