Esimerkiksi loivaan ylämäkeen ajaessa vauhti tippuu 80 km/h:sta 60 km/h. Tällä hetkellä kiinni kevyemmät rullat, kuriton vakioputki ja tietenkin prikka veks sekä isompi suutin. En usko että vikä löytyy rullista, sillä vasta vaihdoin, hihna- en usko sillä sekin joku aika sitten vaihdettu. Männänrenkaissa tai yleensäkkään koneessa ei vikaa, eikä kaasarissakaan todennäköisesti. Ennen oli kiinni turbo kit, vauhti ei tippunut ylämäkiinkään lähes ollenkaan. Tuleeko kellekkään mitään mieleen, vai onko tuo vakioputki vaan sitten niin paska?
Ja mieluiten asiallisia vastauksia, en kaipaa mitään dorkia tänne kirjoittelemaan..
Vääntö kadonnut?
6
2238
Vastaukset
- sherlock
merkki/malli? on paha mennä sanomaan mitään, kun nuo vakiorullat on esim. peugeoteissa ihannepainoset kurittomalla putkella, kun taas muilla malleilla parempi veto saadaan kevyemmillä kurittomanakin.
jos teharilla toimi moitteettomasti, kannattaa kokeilla pienempää suutinta (n. 5-10 pienempää, kuin teharilla), jos röpöttää ja vakioputken kanssa painavempia rullia. lisäks kannattaa muistaa, ettei kurittomat mopot ole mitään ohjuksia...- Jee95
Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina
- sherlock
Jee95 kirjoitti:
Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina
jos vaihdat variaattorivetoseen skootteriin tehoputken, totta kai sun tarvitsee rullat vaihtaa parhan tehon saamiseksi. suutin on ehkä yleisin ongelma. kylmällä ilmalla tarvitsee isomman suuttimen ja piristyksien myötä usein suurempi pääsuutin on hyvä laittaa...
kyllä ongelma vois tässä tapauksessa löytyä myös hihnasta, katkenneista männänrenkaista tai väljästä pytystä, mut nuo kun jo kysyjä sulki pois, jäi todennäköisimmiksi juuri suutin- ja rulla-aiheiset asiat...
Jos teho ja vääntö eivät vähene enempää kuin 20 prosenttia on viritys onnistunut.
Elikä kaiken pitäisi olla kunnossa.- dferg
Suutin on 4 numeroa isompi kuin vakio, joten en usko senkään vaikuttavan. Ja voin sanoa että ainakaan omassani suuttimen vaihdolla ei ole suurta merkitystä, ellei laita sitten 20 numeroa isompaa heti.
- Roxer
eli kokeiles ostaa uusi vastapaine jousi, vaikka sellainen 7%-15% vois olla sopiva. Jollei ongelma ole siinäkään voisin kuvitella Kulunutta kytkintä. Elikkä avaat sen ja katot onko palat lasittunut, sen jälkeen voit hiota niitä jos oikein lasittuneet on, samalla voit hiota kytkinkelloa hiukan. Katso myös että onko palat tosiaankin kuluneet loppuun. Ja Kytkimen vaihdon ajan huomaat siitä jos esim ajat ylämäkeen, niin vauhti laskee mutta kierrokset pysyvät samana, tällöin huomaat että kyse kytkimen kuleisuudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039