siis koiramme on alkanut uhkailemaan 1,5 vee lastamme!!!!ja kiitos asiallista kommenttia! onko mitään tehtävissä vai viedäkö suoraan piikille. Jota en haluaisi tehdä. Itkenyt vaan kun miettinyt mikä meni pieleen. siis koiramme näykkäsi lasta kädestä kun lapsi meni ottaa luuta. varoitti kyllä murinalla mutta mistäs pieni vauva mitää tajuaa. ja siis mitää
ongelmaa ei ole ollut kun nyt vasta kun lapsi lähti kävelee ja kiinnostaa kaikki..yhden kerran ärähti lelusta ja kun oli nukkumassa ja lapsi kiipes koiran
yli nyt viimeisin koira louskutti leukojaan ilman syytä kun oli makaamassa sohvalla ja vauva kiipes sohvalle viereen. koira ei välitä vanhemmasta tytöstä.leikkiivät yhdessä jne.
Nyt paniikki kun uskalla jättää lasta hetkeksää silmistä kun menee heti koirien luo(meillä siis kaksi koiraa ja vanha muori ei välitä lapsista)ja varsinki jos menee uroksen luo että mitä tapahtuu.Ton ikänen kun ei viel tajua ettei jotain saa tehdä, syöttää koiria kuitenkin innoissaan kädestä jne, silloin tietty uros on ylin ystävä....mut mitä tehdä?ihan hajalla kun muuten niin ihana koira mutta luottamus mennyt....
2,5 vuotias uroskoiramme uhkailee...
18
1075
Vastaukset
- Luulen tätä
kyllä provoksi. Ei kukaan kunnollinen koira ihminen ole tervettä koiraa piikille viemässä.
Oletko koittanut antaa koiralle luita sellaiseen paikkaan jonne lapsi ei pääse? Onko koiralla mitään ns omaa paikkaa jonne lapsi ei pääse? Totta hitossa koiran pitää antaa rauhassa olla eikä lapsen leikkikaluna.- pelkkää provoilua
joka on sinänsä älytöntä touhua. Luut ylös lattialta kun vauva tulee tai koira eri huoneeseen.
- tästä asiallisesta
palautteesta. ei ollut provo sorry vaan. koira ei ole ollut tän pienemmän leikkikaluna, josta en kyllä mielestäni maininnut mitään.ja näitä kakaroitani osaan kyllä vahtia.turha tänne mitään on kirjoittaa kun heti jotain paskaa rupee tulee.
ja jos teillä vastaajista sattuu oleen yks ja puol vee lapsi niin varmaan tiedätte et sitä saattaa kiinnostaa noi koirat???mut joo tää typerä koiranomistaja lukitsee kakaransa vaikka kaappiin et
koirat voi olla rauhassa. - tähän
tästä asiallisesta kirjoitti:
palautteesta. ei ollut provo sorry vaan. koira ei ole ollut tän pienemmän leikkikaluna, josta en kyllä mielestäni maininnut mitään.ja näitä kakaroitani osaan kyllä vahtia.turha tänne mitään on kirjoittaa kun heti jotain paskaa rupee tulee.
ja jos teillä vastaajista sattuu oleen yks ja puol vee lapsi niin varmaan tiedätte et sitä saattaa kiinnostaa noi koirat???mut joo tää typerä koiranomistaja lukitsee kakaransa vaikka kaappiin et
koirat voi olla rauhassa.se luusta rähjääminen nyt on ymmärrettävää, mut se että koira on sohvalla ja lapsi menee viereen sille samalle sohvalle niin koira alkaa siitä räyhään. ja kyllä sitä kakaraa on kielletty menemäst koiran lähelle. oletettavasti jompikumpi on sitten lukittuna aina?????näinkö on viisaat koiran omistajat?
- ---------
tähän kirjoitti:
se luusta rähjääminen nyt on ymmärrettävää, mut se että koira on sohvalla ja lapsi menee viereen sille samalle sohvalle niin koira alkaa siitä räyhään. ja kyllä sitä kakaraa on kielletty menemäst koiran lähelle. oletettavasti jompikumpi on sitten lukittuna aina?????näinkö on viisaat koiran omistajat?
huhhuh..
- ...........................
ööööööööööö
- koiran puolesta
Siis onhan nyt kumma jos ei lastaan osaa vahtia sen vertaa että antaa mennä kiusaamaan koiraa! Kyllä olisi parasta että etsit kakaralle leikkikehän tai laitat portit ettei pääse koirien luo, ei ole koiran vika jos puree vaan sinun! Eikä ainakaan koiraa saa viedä piikille! Johan tuo olisi tyhmyyden huippu! Ja provohan tää tietty on, mutta siltikkin laittaa ajatteleen että millanen ihminen ei osaa huolehtia kakaroistaan? Siis koirahan on reviirinsä saanut ja luut ym. ovat omiaan...
- Tatti.
Puuttua täysin ymmärrys koiran luonteesta ja itse eläimestä. On ihan tyypillistä koiralle, että se puolustaa omaa reviiriään ja omia tavaroitaan, ei se ymmärrä välttämättä että "hei toi on vauva, sille pitää olla kiltti" vaan uhka on aina uhka. Koiraportteja taloon ja lapsi sekä koira erilleen. Koiralle omaa rauhaa.
Meillä nääs ihan vauvasta asti kakaroille on opetettu että koiraa ei kiusata tai sitä ei häiritä. Ja ihan vauvana pidetty tottakai erossa koirasta!
Koira tarvitsee siis sitä omaa rauhaa, sillä saattaa olla hirveä stressi vauvasta. Jos et pysty koiralle tarjota sitä mitä olosuhteet vaatii, anna se uuteen kotiin. Turha sitä on piikille viedä, ihan normaalilta koiralta kuulostaa. - mulla kuitenkin kaksi isoa
Tatti. kirjoitti:
Puuttua täysin ymmärrys koiran luonteesta ja itse eläimestä. On ihan tyypillistä koiralle, että se puolustaa omaa reviiriään ja omia tavaroitaan, ei se ymmärrä välttämättä että "hei toi on vauva, sille pitää olla kiltti" vaan uhka on aina uhka. Koiraportteja taloon ja lapsi sekä koira erilleen. Koiralle omaa rauhaa.
Meillä nääs ihan vauvasta asti kakaroille on opetettu että koiraa ei kiusata tai sitä ei häiritä. Ja ihan vauvana pidetty tottakai erossa koirasta!
Koira tarvitsee siis sitä omaa rauhaa, sillä saattaa olla hirveä stressi vauvasta. Jos et pysty koiralle tarjota sitä mitä olosuhteet vaatii, anna se uuteen kotiin. Turha sitä on piikille viedä, ihan normaalilta koiralta kuulostaa.koiraa joista toinen jo yhdeksän eikä se käyttäytyny koskaan noin, ja mitä olen vastaavia tapauksia kuullut et koira purru omaa lasta niin koira lähteny piikil. kasvattajilta kyselty niin piikille. että tämä aloittaja saattaa tosiaan olla hiukan typerä eikä tajua koirista mitään....mutta kiva että vastasit.
- Tatti.
mulla kuitenkin kaksi isoa kirjoitti:
koiraa joista toinen jo yhdeksän eikä se käyttäytyny koskaan noin, ja mitä olen vastaavia tapauksia kuullut et koira purru omaa lasta niin koira lähteny piikil. kasvattajilta kyselty niin piikille. että tämä aloittaja saattaa tosiaan olla hiukan typerä eikä tajua koirista mitään....mutta kiva että vastasit.
No on meilläkin kolme suurta koiraa ja silti yhteiselo sujui vauvan kanssa mallikkaasti. Jotain on teidän huushollissa tapahtunut, että koira luulee pystyvänsä nousemaan ihmistä ylemmäs arvoasteikossa.
Ja eikös kyseessä ollut se 2,5 vuotias koira? Tervettä ja nuorta koiraa ei missään nimessä piikille, uusi, luotettava omistaja sekä takuupaperit siitä ettei koiraa saa ilman lupaa laittaa kiertoon. Jos kyseessä olisi se yhdeksänvuotias koira, niin sitten eri asia. Mutta sinähän sanoit ettei se lapsesta välitä.
Jos siis koiran haluat pitää, niin ota neuvosta vaari, komenna koiraa vaikka aina kun menee lapsen lähelle. Kun koira murisee vauvalle, sulje se johonkin huoneeseen hetkeksi. Näytä sille että vauva on koiran yläpuolella, vaikka pieni onkin.
Ihan ensimmäiseksi kuitenkin hankit koiraportin tai pari jotta saat pidettyä nämä kaksi erillään, ettei vahinkoja pääse tapahtumaan.
- danelimo
Minä näkisin tilanteen niin, että koira on nyt nähnyt tilaisuutensa tulleen. Tähän asti se on luultavasti ollut laumanne arvoasteikossa alimpana. Mutta nyt kun vauva kävelee ja tuntuu koirankin mielestä lauman jäseneltä, se on nähnyt tilaisuuden kohota arvoasteikossa vauvan yläpuolelle.
Tietysti koiralla täytyy olla paikka jossa se saa olla rauhassa lapselta. Tottakai lapselle täytyy kertoa ettei koiraa saa käsitellä kovakouraisesti, mutta pienen lapsen ymmärrys ei ole vielä kovinkaan kehittynyt. Ja missään nimessä en jättäisi ilman valvovaa silmää kyseistä koiraa ja lasta! Tiedän kyllä kokemuksesta että äideillä ei ole silmiä takaraivossa mutta varmasti aloittajakin parhaansa mukaan toimii.
Ottaisinkin kyseisen koiran koulutuksen kohteeksi. Jos koira sohvalle pyrkivälle lapselle murisee, koira käsketään alas sohvalta ja osoitetaan sille rauhallinen paikka missä nukkua. Jos koira puolustaa ruokaansa (tästäkin on kahta koulukuntaa) sen voi laittaa syömään luitaan/ruokiaan toiseen huoneeseen lapsiportin taakse. Koska koiran sulkeminen oven taakse on laumasta eristämistä ja toimiva rangaistuskeino, pitäisinkin sen vain rankaisuna. Portit ovat todella käteviä! Itse olen sitä koulukuntaa jonka koira ei ikinä missään tilanteessa saa puolustaa ruokaansa/herkkujaan/lelujaan ihmisiltä, ainoastaan toisilta koirilta. Minun koirani ottaa kiltisti eväät suuhunsa ja siirtyy rauhallisempaan paikkaan natustamaan luitaan.
Sinun on tehtävä koiralle selväksi että lapsi on arvoasteikossa koiran yläpuolella. Suosittelen hakemaan kirjastosta muutaman johtajuutta ja ylipäätään koulutusta koskevan opuksen. Koiran koulutus lapsenkasvatuksen ja kodinhoidon ohella on varmasti raskasta ja vaatii todella viitseliäisyyttä. Mutta koska selkeästi koirastasi pidät paljon, uskon että jaksat tehdä töitä rauhallisen ja turvallisen elon eteen! Tsemppiä!
PS. Itse koirani (tuli minulle ongelmakoirana) kolmantena tai neljäntenä omistajana en missään nimessä laittaisi koiraani enää kiertoon, vaan jos pakottavasta syystä siitä joutuisin luopumaan, veisin sen lopetettavaksi. mun mielestä koiran pitää väistää lasta samoin kuin aikuista perheenjäsentä, ei murista!
Ei missään eikä ikinä! Voi olla, että joudut aloittamaan koko homman alusta...
Koiralle on myös osoitettava paikka, jossa lapsi ei voi sitä häiritä ja jossa saa takuuvarmasti olla rauhassa silloin kun haluaa!
Meilläkin on lapsia ja pienin heistä esimerkiksi lähes aina jakaa ruuat koirille :)! Käskyttää topakasti molemmat istumaan ja odottamaan ennen kun antaa sapuskat! Tietää kyllä aivan hyvin, että koiria EI häiritä silloin kun ne syövät tai lepäävät! Ikää vesselillä on hiukan päälle 2 vuotta! Samoin lapset ei meillä saa leikkiä "riehuleikkejä" koiran kanssa, koska se karkaa takuuvarmasti käsistä ja jo kokoeron vuoksi se on vaarallista lapsellekin. Koiria ei myös revitä, nipistellä tai kiivetä niiden päälle....sitä on jankutettava niinkauan, että menee perille!
Itse kuitenkin joudut nyt päättämään pystyykö koirasi ja lapsesi turvallisesti elemään yhdessä ja kuinka pitkälle pystyt tilanteita vahtimaan! Jos tilanne on kokoajan uhkaava lapsen ja koiran välillä, niin silloin ei varmasti sinunkaan rahkeet loputtomiin riitä ja silloin riski on tietty sellainen, että kannattaa tosissaan harkita koirasta luopumista!
Jos nyt jotain haluat vielä yrittää, niin ehkä sellaista, että koira käsketään pois sohvalta jos hiukankaan näyttää siltä, että aikoo ärähtää! samoin muista tilanteista joissa niin tapahtuu! Kai koira sentään tottelee käskyjä? Jos ei niin sitten en osaa auttaa...
Samoin sitä lasta on jatkuen kiellettävä härkkimästä koiraa vaikka olisi kuinka kivaa puuhaa ipanan mielestä! Sitä se on lasten ja koirien kanssa...yhtä jankutusta aina vaan ja kieltoja...:)
Tsemppiä ja johdonmukaisuutta vaan kehiin ja muista, Päätös on sinun!- asiallisesta
palautteesta. siis koirat aina hakeutuu syömään mahdollisimman keskelle lattiaa luitaan, vaikka niillä se oma paikka onkin. ennen tämä kyseinen uros ei välittänyt tästä vauvasta. tämä kaikki lähtenyt noin pari kuukautta sitten siitä kun vaavi meni koiran luuhun. meillä ne koirat saa syödä luunsa rauhassa ja uros antaa luun ottaa mutta tämä vauva siihen ei sitten saanut koskea. eli tosiaan näemme että tässä kyse arvojärjestyksestä. (ja kyseessä ei ole pieni koira)ja tää koira alkaa tuijottaa siihen malliin että tiedän et jotain voi tapahtua niin käsken koiran aina pois.koulutettu on ja tottelee kyllä.
minä olisin valmis tekemään mitä vaan että saisin ton koiran pitää,kenellekkään sitä en aio antaa. se on sitten varmaan jollain muulla edessä...mutta isäntä meillä tahtoo koiran koirien taivaaseen.....en minäkään riskiä haluais ottaa että tosiaan kun silmä välttää ja ilman mitään syytä koira puree vauvaa naamast tai päästä....mutta onko kokemusta jos ottais pallit veks että auttaako?ja tää kämppäkin on aika nihkeä kun kaks kerroksinen että tässä hirveästi mitään järjestelyjä tehdä...mutta kaikkeni yritän.tängjuuu veri meni! asiallisesta kirjoitti:
palautteesta. siis koirat aina hakeutuu syömään mahdollisimman keskelle lattiaa luitaan, vaikka niillä se oma paikka onkin. ennen tämä kyseinen uros ei välittänyt tästä vauvasta. tämä kaikki lähtenyt noin pari kuukautta sitten siitä kun vaavi meni koiran luuhun. meillä ne koirat saa syödä luunsa rauhassa ja uros antaa luun ottaa mutta tämä vauva siihen ei sitten saanut koskea. eli tosiaan näemme että tässä kyse arvojärjestyksestä. (ja kyseessä ei ole pieni koira)ja tää koira alkaa tuijottaa siihen malliin että tiedän et jotain voi tapahtua niin käsken koiran aina pois.koulutettu on ja tottelee kyllä.
minä olisin valmis tekemään mitä vaan että saisin ton koiran pitää,kenellekkään sitä en aio antaa. se on sitten varmaan jollain muulla edessä...mutta isäntä meillä tahtoo koiran koirien taivaaseen.....en minäkään riskiä haluais ottaa että tosiaan kun silmä välttää ja ilman mitään syytä koira puree vauvaa naamast tai päästä....mutta onko kokemusta jos ottais pallit veks että auttaako?ja tää kämppäkin on aika nihkeä kun kaks kerroksinen että tässä hirveästi mitään järjestelyjä tehdä...mutta kaikkeni yritän.tängjuuu veri meni!että oisko mahdollista kerätä kaikki "vahtimisen" aiheuttavat luut ja lelut koiralta jemmaan ja antaa niitä sitten vain sellaisessa paikassa, jossa lapsi ei varmasti ole, eikä pääse! Jos kumminkin kyse on pääosin koiran "omien asioiden" puolustamisesta...niin voisi pitkälle rauhoittaa tilannetta, kun ei ole mistä kiihtyä!
Sitten vaan sellainen linja, että koira pois sohvalta jne...mitä nyt kulloinkin koittaa omia itselleen. Toivottavasti joku vinkki nyt auttaisi!
- sisko ja sen koira
Onko koiralla olemassa jokin paikka, minne lapset eivät päästä häntä häiritsemään? Jos ei ole, kannattaa sellainen hankkia.
Meillä ongelmia myös koiran ja minun velipuolieni kanssa. Veljet ovat olleet luonani hoidossa pienestä asti. Koirallani ei ole ennen ollut minkäänlaisia ongelmia lasten kanssa, ennekuin veljeni lähtivät kävelemään. Ensimmäinen virhe oli, että rankaisimme koiraa aina jos se murahti ja laitoimme pois, jos se mulkaisi lapsia pahasti. Kuullessaan ongelmasta ystäväni kehotti kokeilemaan sitä, että kun lapset ovat luonani, heillä ei ole mitään oikeutta mennä makuuhuoneeseeni. Pian koira huomasi että saa olla makkarissa rauhassa, ja kaikki ongelmat katosivat.
Nykyään koira tulee leikkimään poikien kanssa kun he tulevat meille, ja kun saa heistä tarpeekseen, menee makkariin makailemaan lapsia karkuun. Kaikki ongelmat ovat kadonneet, lapset uskaltavat antaa koiralle namupaloja, leikkiä koiran kanssa sen luulla yms. leluilla. Ja jos koiraa rupeaa nyppimään lasten kanssa leikkiminen, se ottaa lelunsa ja menee makkariin. Kannattaa kokeilla!- kerran teille
jotakin niin kovasti tuntuu ärsyttävän ilmeisesti tyyli miten asian olen esittänyt. mutta ei voi mitään. ja näille ketä suunnattomasti ärsyttää en ole koiraani viemässä piikille yritän etsiä keinoa ettei sitä tarvitsisi viedä ja saada myös isännän uskomaan saman. ja koira alkoi räyhää lapsen pallosta. olemme laittaneet koiran lelut pois luut syödään sit kun lapset menee nukkuu. koirat saa syödä rauhassa. saa nukkua rauhassa omalla paikallaan.lapset syottää,molemmat siis ja molempia.
Ennen ei siis ollut mitään. mutta paripäivää sitten koira oli makaamassa sohvalla ei nukkumassa
ja lapsi meni siihen viereen ja koira oli purra. ei just osannut ennakoida koska molemmat aina ennen mahtuneet samalle sohvalle.
mutta jos tää ihmisestä tyhmän tekee että kysyy mitä muita neuvoja voisi olla koska todellakin moni on sanonut(myös ne kasvattajat että koira lähtis)mutta kiitti oikeeesti teille jotka laitoitte jotain oikeata infoa. yritän saada myös ukon vakuutettua.... - helvtt
kerran teille kirjoitti:
jotakin niin kovasti tuntuu ärsyttävän ilmeisesti tyyli miten asian olen esittänyt. mutta ei voi mitään. ja näille ketä suunnattomasti ärsyttää en ole koiraani viemässä piikille yritän etsiä keinoa ettei sitä tarvitsisi viedä ja saada myös isännän uskomaan saman. ja koira alkoi räyhää lapsen pallosta. olemme laittaneet koiran lelut pois luut syödään sit kun lapset menee nukkuu. koirat saa syödä rauhassa. saa nukkua rauhassa omalla paikallaan.lapset syottää,molemmat siis ja molempia.
Ennen ei siis ollut mitään. mutta paripäivää sitten koira oli makaamassa sohvalla ei nukkumassa
ja lapsi meni siihen viereen ja koira oli purra. ei just osannut ennakoida koska molemmat aina ennen mahtuneet samalle sohvalle.
mutta jos tää ihmisestä tyhmän tekee että kysyy mitä muita neuvoja voisi olla koska todellakin moni on sanonut(myös ne kasvattajat että koira lähtis)mutta kiitti oikeeesti teille jotka laitoitte jotain oikeata infoa. yritän saada myös ukon vakuutettua....p***e. just hyvä esimerkki ku joku kysyy neuvoa nii eiköhän ala heti v'''u nälviminen!
- ++++´´
helvtt kirjoitti:
p***e. just hyvä esimerkki ku joku kysyy neuvoa nii eiköhän ala heti v'''u nälviminen!
mitäs sää oot kysynyt ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532159En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101474
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681327- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969