Pentu tuli taloon

KSa

ja nyt sitten ihmetellään silmät pyöreinä miten madamet suhtautuvat heidän päänsä kokoiseen natiaiseen. Tutut jo vinoilivat, että laittakaa sille ledi kaulaan niin ei huku. Tosin sitten naureskelivat, että ei näin pienelle voi laitaa lediä, ei pääse liikkumaan;=)

Hauskaa viikonloppua kaikile, me opettelemme hiihtämään...sisällä, ettei natiainen jää jalkoihin.

26

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solina

vaan uuden perheenjäsenen johdosta!
      Meilläkin viikko sitten sama juttu.
      Mitenkäs on lähtenyt menemään ?

• KSa

olo on kuin olisi saanut käsiinsä vastasyntyneen. Onneksi koira tuli tyttärelle, niin osaan ehkä nukkua. Hän ihmettelee ensi yön natiaista;=) Ja minä vahdin kotkana madameja.

• solina
        KSa kirjoitti:

olo on kuin olisi saanut käsiinsä vastasyntyneen. Onneksi koira tuli tyttärelle, niin osaan ehkä nukkua. Hän ihmettelee ensi yön natiaista;=) Ja minä vahdin kotkana madameja.

eka yö oli meilläkin jännitystä täynnä. Nyt tiedän millaista on nukkua koiran unta... Tosin aamulla tuntui ettei ole nukkunut lainkaan.
        Mitä rotua vauva on, Kun mainitsit pienestä koosta ?

• KSa
        solina kirjoitti:

eka yö oli meilläkin jännitystä täynnä. Nyt tiedän millaista on nukkua koiran unta... Tosin aamulla tuntui ettei ole nukkunut lainkaan.
        Mitä rotua vauva on, Kun mainitsit pienestä koosta ?

siis Mittelspitzin pentu. Kirjoitinkohan oikein?

• solina
        KSa kirjoitti:

siis Mittelspitzin pentu. Kirjoitinkohan oikein?

ne on tosi ihania aikuisenakin, joten voin vain kuvitella millainen nalle se on pentuna. Minkä värinen ?

• KSa
        solina kirjoitti:

ne on tosi ihania aikuisenakin, joten voin vain kuvitella millainen nalle se on pentuna. Minkä värinen ?

on musta. Ja aivan ihana nappisilmä;=) Hyvä etten kasvattajalta kaikkia pentuja kassiini haalinut. sanoin jo miehelle pentua hakiessa, että noilla taitaa olla tapana tuplaantua. Tarkoitta meikäläisten kielessä sitä, että kohta niitä on monta...

• solina
        KSa kirjoitti:

on musta. Ja aivan ihana nappisilmä;=) Hyvä etten kasvattajalta kaikkia pentuja kassiini haalinut. sanoin jo miehelle pentua hakiessa, että noilla taitaa olla tapana tuplaantua. Tarkoitta meikäläisten kielessä sitä, että kohta niitä on monta...

onneks ovat kompaktin kokosia niin kylhän niitä useempikin mahtuu... Se on kyl jännä että niin vaan usein tapahtuu. Mullakin kun oli aiemmin pieniä koiria niitä vaan siunaantu jostain lisää vuoden välein et lopulta oli neljä.

• KSa
        solina kirjoitti:

onneks ovat kompaktin kokosia niin kylhän niitä useempikin mahtuu... Se on kyl jännä että niin vaan usein tapahtuu. Mullakin kun oli aiemmin pieniä koiria niitä vaan siunaantu jostain lisää vuoden välein et lopulta oli neljä.

meillä on nyt neljä koiraa: natiainen, kaksi laumavartijaa sekä chow chow. Sekalainen seurakunta;=)Nuo laumavartijat ovat kanssa niitä tuplaantuvia... Eli siis se tarkoittaa sitä, että se vikaksi tullut koira aina tuplaantuu. Kunnes niitä on tarpeeksi.

• KSa
        solina kirjoitti:

että mitä pieniä koiria sinulla on ja millainen pentu teille tuli?

• solina
        KSa kirjoitti:

että mitä pieniä koiria sinulla on ja millainen pentu teille tuli?

on tämä saksanpaimenkoiran rääpäle,mutta aiemmin oli lauma cavalierereja ja amerikancockeri. Sittemmin tuli saksanpaimenkoira joka juuri tuli tiensä päähän, mutta tämä pentu oli jo varattu, joten elämä jatkuu kuten sanotaan

• kääpiön kanssa tapahtuvaa juttua. vaarallinen vaihe on sen opittua hyppäämään esim. sohvalle, tuolille jne. Ne oppii aika nopsaan hyppäämään ylös, vaan ne onnettomuudet tapahtuvat juuri siinä vaiheessa kun niillä ei itsesuojelu vaisto pelaa ja hyppäävät alas. Toinen vaarallinen juttu on se kun ne saavat hepulin ja painelevat tuhatta ja sataa huushollissa eivätkä välttämättä osaa väistää. Kääpiö on paljon ketterämpi kintuistaan kuin isompi lajitoveri. Silloin meillä vihelletään peli poikki ja pentu rauhoittumaan.
      Onnea uudelle tulokkaalle.

• KSa

että meillä opitaan lähiaikoina paljon uutta koiran pidosta ja vanhat jipot väistyvät:=) Mutta kyllä on suloinen karvakakara. Ja onnea tässä tarvitaan, sitä ei voi koskaan olla liikaa. Kiitos.

• KSa kirjoitti:

että meillä opitaan lähiaikoina paljon uutta koiran pidosta ja vanhat jipot väistyvät:=) Mutta kyllä on suloinen karvakakara. Ja onnea tässä tarvitaan, sitä ei voi koskaan olla liikaa. Kiitos.

on todella valtaisa tahto, mitä ei koskaan uskoisi niin pienestä ja hellyttävästä olennosta löytyvän.
        Usein tai ainakin meiltä on pariin kertaan lähtenyt Griffon perheelle jotka ovat ikänsä touhuneet palveluskoirien kanssa ja harrastaneet käyttöpuolta. Sitten tuollainen kilon painoinen natiainen nhurmaa sakit ja saa hyvässä lykyssä vallan talossa. Se mitä isoilta on pois karsittu on sallittu kääpiölle, koska ovat ihastuneet koiran suuresta egosta. Olipa erään kasvatin omistajat aikoinaan ylpeitä kun ei postinjakaja uskaltanut tulla tontille jos peto oli irti.

• KSa
        umalehtinen kirjoitti:

on todella valtaisa tahto, mitä ei koskaan uskoisi niin pienestä ja hellyttävästä olennosta löytyvän.
        Usein tai ainakin meiltä on pariin kertaan lähtenyt Griffon perheelle jotka ovat ikänsä touhuneet palveluskoirien kanssa ja harrastaneet käyttöpuolta. Sitten tuollainen kilon painoinen natiainen nhurmaa sakit ja saa hyvässä lykyssä vallan talossa. Se mitä isoilta on pois karsittu on sallittu kääpiölle, koska ovat ihastuneet koiran suuresta egosta. Olipa erään kasvatin omistajat aikoinaan ylpeitä kun ei postinjakaja uskaltanut tulla tontille jos peto oli irti.

harrastaa tämän kanssa agilityä, kun se ei oikein onnistunut tuon toisen laumavartijan kanssa. Eli uskon ja luulen, että natiaisesta tulee kunnon koirakansalainen. Mutta vielä en tiedä;=) Tuo mitä kirjoitit isoista ja pienistä on aivan totta, sillä monesti nämä jätit ovat kurissa ja kunniassa kasvaneita, mutta koska pienet on "niin helppo kaapata kainaloon", ne saavat kasvaa ihan rauhassa.

• Voi ONNEA teille!
      Meilläkin odotetaan hartaasti uutta pientä vauvaa.

• pikku pentusesta täältäkin! :)

• Pienten tassuin tassutusta,
      missä lienee piilossa uusi musta?
      Lammmikko tuolla, kikkare täällä...
      nukkuuko pieni peittojen päällä?
      Ihmetystä isommille,
      lempeyttä uutta ihmisille,
      tuokoon tassukka uutta iloa,
      Onnea,onnea monenmonta kiloa!

• KSa

kiitos! Tämän minä kopioin!

• KSa

laitoin tämä galleriaani, toivottavasti et pahastu!
        On vain niin ihana...

• KSa kirjoitti:

laitoin tämä galleriaani, toivottavasti et pahastu!
        On vain niin ihana...

sulle/teillehän minä sen kirjoitin :)

• KSa
        mamma-66 kirjoitti:

sulle/teillehän minä sen kirjoitin :)

Tuo on kadehdittava taito!

• KSa

onnentoivotuksista! Olemme laitelleet Natiaiselle omaa valtakuntaa tyttären huoneeseen ja sieltäkin on kohta pölyt pyyhitty...
      Tyttökin innostui siivoamaan, ihmeiden aika ei ole ohi.

• ja voin kyllä kuvitella sen riemun kun tyttö saa pennun omaan huoneeseensa :) meillä oli ihan samanlaista ja nykyisinkin Leevi on tytön huoneessa yönsä (vieressä nukkuu)...

• KSa
        mamma-66 kirjoitti:

ja voin kyllä kuvitella sen riemun kun tyttö saa pennun omaan huoneeseensa :) meillä oli ihan samanlaista ja nykyisinkin Leevi on tytön huoneessa yönsä (vieressä nukkuu)...

siivoamisinto pysyy tuollaisena, niin hankin kaikille natiaiset;=) Vastahan minä viikon sille jankutin, että siivoa se huoneesi...katsotaan kuinka käy.

• KSa kirjoitti:

siivoamisinto pysyy tuollaisena, niin hankin kaikille natiaiset;=) Vastahan minä viikon sille jankutin, että siivoa se huoneesi...katsotaan kuinka käy.

...on nimittäin vain yksi kerta kun se natiainen syö jotain tytölle kuuluvaa lattialta ;) sen jälkeen ainakin on tavarat oikeissa paikoissaan ja natiaisen ulottumattomissa (koettu on) -eikä jää pahemmin sukat ym. vaatteetkaan lattialle mikäli aikoo seuraavana päivänä niitä käyttää
        -voi odottaa aamulla "yllätys"..muutamista sukista on kärkiosat kadonneet yön aikana tai sitten ne oli pissattu yöllä (isommat vaatteet) ;)

• KSa
        mamma-66 kirjoitti:

...on nimittäin vain yksi kerta kun se natiainen syö jotain tytölle kuuluvaa lattialta ;) sen jälkeen ainakin on tavarat oikeissa paikoissaan ja natiaisen ulottumattomissa (koettu on) -eikä jää pahemmin sukat ym. vaatteetkaan lattialle mikäli aikoo seuraavana päivänä niitä käyttää
        -voi odottaa aamulla "yllätys"..muutamista sukista on kärkiosat kadonneet yön aikana tai sitten ne oli pissattu yöllä (isommat vaatteet) ;)

ehdotin juuri tytölle, että siivoa tämä päivä pennun kanssa huonettasi, niin teillä on mukavampaa siellä. Hän vastasi: joo, täytyy pyyttä pikkusiskoa katsomaan pentua sen ajan kun hän imuroi.
        Normaalitilanteessa olisin kyllä mitannt kuumeen...

Meillä on nyt kaikki koirat haistelleet toisiaan ja muut ovat hyväksyneet pennun paitsi minun narttuni. Ilme ei ole kuka toi rotan ihmisasumukseen, vaan kuka pilasi elämäni. Noilla loukkantumisilmeilla saa jo Oscarin, ovat sen verran näyttäviä...

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      66
      2379
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1755
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1604
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe