on hyvinä pidettyjä merkkejä ,mutt nyt markkinavoimien edessä antautuneet,ellikkas alkaneet tehä pa..aa,miten äkkii maine menee ja millä saada se takas?
miten äkkiä maine menee autolta?
6
862
Vastaukset
- sepe7
Katso vaikka Ford (ruostuminen, vetonivelet 2000-luvun alku), Mercedes (ruostuminen vuosituhannen vaihde - 3 vuotta) ja Opel (ruostuminen 90-luvun alun malleissa). Maine menee nopeasti mutta sen takaisin saaminen on hidasta. Noista kolmesta Opel on nykyään jaloillaan mutta Ford ja mese rämpivät yhä. Eli maineen palauttamiseen menee 15 vuotta mutta sen menettämiseen muutama hassu vuosi.
- Ekku76
No ei se ainakaan mersulta kovin helposti ole mennyt.
On se varmasti aikaisemmin ollut tosi kova brändi, koska se vaan edelleen myy ja mielletään yhä laatumerkiksi.
Eipä kovin monen muun valmistajan imago olisi kestänyt niin hyvin. - viim.voorti
Sepe 7 puhuu asiaa, Itsellä uudehko Mondeo ja pitäisi pellittää ja maalata räystäistä alaspäin kokonaan. Vain katto on virheetön pientä haaalistumista lukuunottamatta. Eikä kyseessä ole kusilamppu Mondeo vaan uudempi.
- höpöä
viim.voorti kirjoitti:
Sepe 7 puhuu asiaa, Itsellä uudehko Mondeo ja pitäisi pellittää ja maalata räystäistä alaspäin kokonaan. Vain katto on virheetön pientä haaalistumista lukuunottamatta. Eikä kyseessä ole kusilamppu Mondeo vaan uudempi.
Eipä nämä valitukset näy myyntitilastoissa, kyllä vuosikymmeniä vanhat uskomukset vaikuttavat enemmän. Fordikin on hyvin haluttu auto, vaikka täällä sitä yritetään morkata.
Kyllä valmistusongelmat vaikuttavat auton maineeseen. Mersu tosin on melko ansiokkaasti kunnostanut veloituksetta tuhansia 1999-2001 -mallisia autoja. Nämä kunnostukset vaikuttavat tietysti positiivisesti kyseisen auton omistajiin, mutta Essonbaarin kaikentietävä porukka tuntee vain ruostumisongelman. Toki ongelma on olemassa ja laajudessaan vakava.
Yhdeksi ruostumisongelman aiheuttajaksi (varmasti niitä on muitakin) on paljastunut koritehtaan pellinleikkurien terien teroitusvälin ja vaihtovälin pidentäminen. Tylsien terien leikkausjälki on ollut sellainen, että pohjamaali ei ole tarttunut reunoihin ja saumoihin entiseen tapaan. Näin on ruostuminen saattanut saada alkunsa jo tehtaan pihassa varastoitaessa. Eli joku merkonomi säästi työnantajalleen sata euroa teroituskuluissa ja aiheutti neljänsadan miljoonan euron korjauskustannukset.
Osittain aika on tämän ruostumisongelman jo hoitanut pois, koska mersumiehet ovat vaihtaneet uudempaan ja ruostevioista kärsivät autot ovat 600.000 km mittarissa jo toisella tai kolmannella omistajalla essonbaarin pihassa.
Autoja korjataan Suomessa yhä useita kymmeniä viikossa. Alkupään E-sarjalaiset (1997-1998) eivät kärsi tästä ongelmasta, mutta 1999-2001 on ruostevikoja melkein jokaisessa. Jos omistat kyseisen auton, kipin kapin Veholle varaamaan aika.
Master Eq- uudet?
MasterEq kirjoitti:
Kyllä valmistusongelmat vaikuttavat auton maineeseen. Mersu tosin on melko ansiokkaasti kunnostanut veloituksetta tuhansia 1999-2001 -mallisia autoja. Nämä kunnostukset vaikuttavat tietysti positiivisesti kyseisen auton omistajiin, mutta Essonbaarin kaikentietävä porukka tuntee vain ruostumisongelman. Toki ongelma on olemassa ja laajudessaan vakava.
Yhdeksi ruostumisongelman aiheuttajaksi (varmasti niitä on muitakin) on paljastunut koritehtaan pellinleikkurien terien teroitusvälin ja vaihtovälin pidentäminen. Tylsien terien leikkausjälki on ollut sellainen, että pohjamaali ei ole tarttunut reunoihin ja saumoihin entiseen tapaan. Näin on ruostuminen saattanut saada alkunsa jo tehtaan pihassa varastoitaessa. Eli joku merkonomi säästi työnantajalleen sata euroa teroituskuluissa ja aiheutti neljänsadan miljoonan euron korjauskustannukset.
Osittain aika on tämän ruostumisongelman jo hoitanut pois, koska mersumiehet ovat vaihtaneet uudempaan ja ruostevioista kärsivät autot ovat 600.000 km mittarissa jo toisella tai kolmannella omistajalla essonbaarin pihassa.
Autoja korjataan Suomessa yhä useita kymmeniä viikossa. Alkupään E-sarjalaiset (1997-1998) eivät kärsi tästä ongelmasta, mutta 1999-2001 on ruostevikoja melkein jokaisessa. Jos omistat kyseisen auton, kipin kapin Veholle varaamaan aika.
Master EqFordhan on jo vuosia ilmoittanut että ruoste- ja vetonivelongelmat ovat poistuneet. Silti ne vaivaavat lähes uusiakin.
Onko Mersu ihan oikeasti ratkaissut oman ruosteongelmansa eli uskaltaako uuden nyt ostaa varmana siitä että ruosteongelmaa ei ole?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049