Kertokaas nyt viisaat mitä tehä kun ostin auton 5 kk sitten ja nyt siitä hajosi ohjausyksikkö. Korjaamo korjasi vian ja laskua tuli melkein 4000 euroa.
myyjä lupasi maksaa puolet hinnasta mutta soitti jälkeenpäin että pomo ei hyväksynyt asiaa.
Kertoivat vaan että ohjausyksikkö ei kuulu 6kk vaihtoauto takuun piiriin.Ongelmana on että auto on rekisteröity firmani nimiin joten kuluttaja asia mies ei suostunut auttamaan koska kuluttaja suoja laki ei suojaa yrittäjää.(On hienoa olla Yrittäjä)
Olen pien yrittäjä joten 4000€ on mulle hirmu iso raha auton korjaukseen.
Kertokaas onks mua kusetettu vai eikö takuu korvaa noita tietokone boksin hajoamisia??
Ja eikös huolto liikeen pitäs aina ilmoittaa asiakkaalle jos korjaaminen tulee kalliiksi?
Mulle ei ilmoitettu mitään!!
kuka auttaa yrittäjää??
8
1446
Vastaukset
- Yrittäjä....
Ottaa toiselta...Niinhän se on.
Yleensä homma kulkee niin että "yrittäjälläkin" on yrittäjä kavereita kenen kanssa hommaa ratkotaan......
Eli ei viedä töitä sinne missä virallisia kuitteja tehdään.... Semmoinen tulee kalliiksi.
Suosi ennemmin niitä pieniä pajoja missä homman voi "sopia" jotenkin...
Onhan se hienoa olla yrittäjä, mutta rahat loppuvat aivan varmaan. Luo suhteita joka alalle niin yllätyksistä selviää paremmin..
Yli 20v yrittäjänä.
yks asentaja - poliisi tutkimaan
mahdollista petosta rikosilmoituksen tekoa varten. Eiköhän silloin maksaja löydy ja nopeasti!
Näin minä tekisin näin selvässä tapauksessa. Jos sulla on lakimies niin pistäpä se kyselemään myyjältä haluaako se petoksesta lakitupaan. Yleensä siinä vaiheessa tulee neuvotteluhalukkuutta.
- Lainvoima
herra on hyvä ja perustelee hieman!
- Nimetön
Kertoisitko hieman tarkemmin minkä petoksen myyjä tässä tapauksessa on tehnyt?
Lähtökohta on se, että yrittäjä on ostanut yritykselleen käytetyn tuotteen, joka VIIDEN käyttökuukauden jälkeen onkin hajonnut. Siis KÄYTETTY tuote!
Ihmettelen suuresti miksi myyjän pitäisi edes olla vastuussa noinkin pitkän käytön jälkeen jo käytettynä myymästään tuotteesta.
Joskus sitä vaan käy niin että tuotteet hajoaa, enkä ymmärrä miksi jonkun muun kuin omistajan pitäisi vauriot korvata, varsinkin kun kysymyksessä on käytetty tuote. Shit happens! - Vastaus.
Nimetön kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin minkä petoksen myyjä tässä tapauksessa on tehnyt?
Lähtökohta on se, että yrittäjä on ostanut yritykselleen käytetyn tuotteen, joka VIIDEN käyttökuukauden jälkeen onkin hajonnut. Siis KÄYTETTY tuote!
Ihmettelen suuresti miksi myyjän pitäisi edes olla vastuussa noinkin pitkän käytön jälkeen jo käytettynä myymästään tuotteesta.
Joskus sitä vaan käy niin että tuotteet hajoaa, enkä ymmärrä miksi jonkun muun kuin omistajan pitäisi vauriot korvata, varsinkin kun kysymyksessä on käytetty tuote. Shit happens!Takuu ei muka koske mitään.
- tarkista sopimus
Vastaus. kirjoitti:
Takuu ei muka koske mitään.
yrittäjä vs. yrittäjä.
Tarkista sopimus, minkä teit:
yleensä käytetyissä "voimansiirto(nivelet?), moottori, vaihteisto" korvataan.
ja onko tuo ohjainyksikkö osa moottoria: jos on kiistatta osa moottoria, niin silloinhan sinulla on mustaa valkoisella tuosta. ELi olet varmaankin ostosopimuksen säilyttänyt.
ja sitten ensin rauhallisesti suoraan tj:n konttoriin asioimaan ja jos ei helppaa niin lakimies a 150 e / tunti, oliko muuten vakuutusta joka kattaisi riitaisuuden.
Hetipä löytyi autosi myyjä kun vain mainitsikin lakimiehen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa672395En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741565Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009