Täällä palstalla paksupäiset stalinistit usein esittävät Talvisodan syttymisen syinä mm. Suomen töykeää ja ylimielistä käyttäytymistä neukkulaa kohtaan. Suomi ei osoittanut, heidän mielestään, riittävää neuvotteluhalukkuutta neukkulan vaatiessa aluevaihdoksia ja Suomen valtuuskunnalla ei ollut oikeutta solmia sopimuksia stalinin kanssa.
Suomi käyttäytyikin todella törkeästi suurta naapuriaan kohtaan, hyi, hyi sentään.
Kalle kysyykin nyt stalinisteilta, että joko Venezuelan presidentti on vittuillut riittävästi USA:lla ja näin oikeuttanut kapitalistisen hyökkäyssodan töykeästi käyttäytyvää valtiota kohtaan?
Jos ei, niin milloin mitta tulee täyteen?
Mitä merkittäviä eroja näette Venezuelan käyttäytymisellä USA:ta kohtaan verrattuna Suomen käyttäytymiseen neukkulaa kohtaan?
Suomen presidentti ei ainakaan julkisesti vittuillut stalinille - varmasti on muitakin eroja.
Ja muistakaahan tehdä saamanne kotitehtävä sillä siinä oppimaanne asiaa tullaan kohta tarvitsemaan.
/Kalle, joka rehellisesti ja aidosti toivoisi edes hivenen tervettä järkeä jaettavaksi punikkilaan
Haloo, punikkila
7
729
Vastaukset
- enemmän
Ennenkuin kirjoittelet asiasta mistä et ymmärrä kuin pintaraapaisun verran, vertauksesi täysin perseestä.
- Mitä p...kaa
Sä olet jo munannut ittes nii totaalisest tääl, et hyvää yötä!
- pojille
On oma hiekkalaatikko tuolla harrastus oastolla.
sitten viime näkemän! Nimimerkki on ihan O.K.!
Se kertoo paljon tekstisi taustasta, mutta se ei yhtään näytä parantaneen asiallisuuttasi. Itse asiaan; onhan Sinulla karttapallo kotonasi? Jos on, niin pyörittele sitä rauhassa ja muistelet samalla Paasikiven meille perinnöksi jättämiä kansanviisauksia. Maantiede on "monessa mukana"!Niin tässäkin! Annat itsestäsi nähtävästi todellisuutta tyhmemmän kuvan kirjoittaessasi tällaisia tekstejä. Miten on verenpaineesi laita?Kaksi ensimmäistä ei pystynyt vastaamaan mitään järkevää vaan heidän oli pakko mennä henkilökohtaisuuksiin - hyvä näin, punanutuilla tyhjeni nuttu jo avausviestiin...
Sitten tulee stalinisti "vom" ja sanoo sallitun vittuilun asteen riippuvan maantieteellisestä etäisyydestä. Hän ei kuitenkaan kerro, että millä etäisyydellä valtiomiesten keskinäiset vittuilut ovat sallittuja - ehkä jopa suositeltavia. Jäämme odottamaan tietoa siitä.
Ja sitten tulee aapo, joka on ilmeisesti lukenut vain taudinkantajaa punaiset lasit silmillään ja näin häneltä on jäänyt huomaamatta miten Venezuelan presidentti kutsui USA;n presidenttiä saatanaksi - ei suoraan mutta siten, että kaikki joilla ei ole punaisia korvatulppia sen sanoman ymmärsi. Että näin.
/Kalle, joka arvelee punikkien nyt olevan valmiita saamansa kotitehtävän kanssa- a.käkätti
Eikös Venetzuelan presidentti ole aivan oikeassa
tässä asiassa ? Ja ole Kalle ihan tyytyväinen
Bushin suurvalta-asenteeseen : Talvisotaa ei nyt
ihan, mutta Irakiin ja Afganistaniin Bush kyllä
osasi hyökätä, joten neuvostovenäjän talvisota
perinne elää kyllä usassakin. Ja ne maat nyt
ei ihan naapureita olleet, vaikka pientä vinoi-
lua usan suuntaan esittivätkin.
- Makoileva stallari
mediakritiikkiä Usan presidenttiä kohtaan, eikös se nyt olekaan sallittua demokratioissa?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562188En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969