Transalpin takarengas

Touring

Aikeissani on ostaa uusi takarengas Honda Transalpiin ja ajattelin tällä kertaa kokeilla touring- tyyppistä rengasta. Onko kokemuksia mikä on paras rengasmerkki? Itse olen kallistumassa Metzeleriin. Saksastahan noita näkyy saavan melko edullisesti. Onko kokemuksia Saksasta tilailusta, onko ongelmia?

6

2236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keväällä laitoin Varaderoon Michelinien tilalle Metzelerin Tourancet.
      Kelpo gummit,pitoa riittää kantata vaikka jalkatapeille,sateellakin on hyvä tuntuma,hiekkateillä loppuu iteltä kantti ennenko renkaalta.
      Kulutuskestävyyttä riittää,kauden ajojen jälkeen ei kulutusta juuri huomaa.
      Pidän kyllä Metzeleriä ainakin Micheliniä parempana.
      ps.ite ostin renkaat moottoripyörä.org.ista talvitarjouksella edullisesti.

• mmm

Metzeler Tourancet 90/90/21 ja 140/80/17 käyttöä vailla. Osta pois yht. 180 euroa.

• T_ransu

Misukan Sirac hyvä, voi poiketa myös soralle.

• Ossix

Omia kokemuksia Transalpin renkaista:
      - Bridgestone TW47 etu ja TW 48 taka
      kestopäällystellä suuntavakaa , ei huomaa uria, ei ohjaudu pois ajolinjalta, helppo ja nöyrä ajaa , etupää soralla levoton. Kesto edessä 20000km , takana 7500km

- Michelin Sirar taka:
      urissa lievää ohjautumista, jarrutuksessa liukas. Kesto takana 8000km

-Pirelli MT 60 etu ja taka:
      ei huomaa uria, yliohjautuu voimakkaasti kaarteissa, mukava ajaa mutkissa, huojuu hieman kovassa nopeudessa. Kesto ajoin 5000km ja pyörä vaihtoon, ehkä kolmannes jaljellä sakkorajaan.

-Mezeler Tourance etu ja taka:
      voimakasta ohjautumista urissa, pitää kuskin hereillä, nopeuden kasvaessa vakaa, soralla johdonmukainen ja helppo ajaa kestävä takana. Kesto edessä ja takana 14000km.

rengas koot takan muilla 120/80-17
      Mezeler 130/80-17

Renkaat vaihdettu noin kulutus merkissä.

Yleisrenkaana pidin eniten Bridgestonesta ja soralla suosikki oli Mezeler.

• Egon

Mezeler Tourange on hyvä rengas matka-ajossa asfaltilla tai tasaisella hiekkatiellä, mutta eihän sillä soralla voi ajaa. Tai tietysti voi kun ajaa tarpeeksi hiljaa kieli keskellä suuta. Soralla se käyttäytyy kuin mikä tahansa sileä rengas eli niinkuin kuulien päällä ajais.

• ossix
        Egon kirjoitti:

Mezeler Tourange on hyvä rengas matka-ajossa asfaltilla tai tasaisella hiekkatiellä, mutta eihän sillä soralla voi ajaa. Tai tietysti voi kun ajaa tarpeeksi hiljaa kieli keskellä suuta. Soralla se käyttäytyy kuin mikä tahansa sileä rengas eli niinkuin kuulien päällä ajais.

itse en kyllä pidä soralla hiljaa ajamisesta vaan vauhtia sen verran että takapää on kevyesti irti pinnasta. Kyllä se siellä mukana tulee, näin ajettuna tourence toimii soralla hyvin, on johdon mukainen ja mukava . Siis hanaa sen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe