Ostin talven alussa käytetyt, pinnoitetut vuoden vanhat, nastarenkaat vanteilla ja heti alusta alkaen renkaiden vaihdon jälkeen alkoi suuuntautuminen vaivata siten, että auto viertää nyt oikealle. Eniten tämä häiritsee (voimakkaissa) kiihdytyksissä. Eli missä vika? Samaa ongelmaa ei ollut kesäkiekkojen kanssa. Voiko ongelmalle tehdä itse jotain, vai tuleeko 200 euron autokorjaamo keikka?! Renkaissa on noin sama määrä ilmanpainetta mekaanisella mittauslaitteella mitattuna.....
Ohjaus/renkaiden suuntautuminen
8
1106
Vastaukset
- frage
et paskaa ostit,tai sit paskaa myivät,uudet klemmit vois auttaa,tai sit käyt tarkistuttamassa aurauskulman
Pyöränkulmien tarkistus ja suuntaus kustantaa 6-7 kymppiä kunhan et vie merkkikorjaamoon.
- puoltaa
Renkaiden rungot voi olla eri tyyppisiä tai vaurioitunut. Ennen kuin rupeat muihin isoimpiin toimen piteisiin, vaihda eturenkaiden paikkaa keskenään. Jos puolto muuttuu toiseen suuntaan vika on siinä puoltavassa renkaassa. Tämä testi ei maksa paljoa, mutta voi tuoda vian esiin. Jos ei auta, sitten ammattimiehen juttusille.
- juttua
Itsellä kävi täsmälleen samoin tänä syksynä: nastat alle ja auto alkoi puoltamaan oikealle. Varalta käytin nelipyöräsuuntauksessa, kaikki ok.
Sitten pari vuotta sitten vaihdoin kesärenkaiden paikkaa kulumisen vähentämiseksi takaa eteen: auto puolti todella paljon. Renkaat takaisin vanhoille paikoilleen ja taas meni kuin luoti...
ihmeellistä... - Nastat vinossa
Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää.................................... - sfsdgffdg
Nastat vinossa kirjoitti:
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................ole rikki. On mahdollista, että rungot eivät ole samanlaisia. Toinen voi olla esim. jäykempi, jolloin mainitsemaasi puoltoa kiihdytyksessä saattaa tapahtua.
- on rikki
Nastat vinossa kirjoitti:
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................On hankittava ehjä rengas.
Paras on laittaa molemmat samanlaiset renkaat
samalle akselille. Jos rengas on viallinen. sitä
ei kannata käyttää, sillä se saattaa hajota,
juuri silloin kun sitä vähiten kaipaa.
- ääliöt
Miten ihmeessä ohjauskulmat voi mennä viturallee renkaanvaihdon yhteydessä.
Jos kesärenkailla ei auto oireillut, niin eikö älli säteile sen vertaa, et vika on renkaissa.
Käyttäkää päätänne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969