1.1 litran konen on alkanut viedä vähän liikaa öljyä.
Savuttaa kylmänä varsinkin. Ei niinkään lämpimänä.
Joskus tuntuu että alakierrosten teho on vähän kateiisa.
Puolituntia moottoritiellä ajoa ja taas pelittää.
Mitens noi öljyvuodot. auttaako venttilikumien vaihto, vai mitä pitäs tehä ja miten.
Kiitos etukäteen.
fiesta 89 öljyt
14
1524
Vastaukset
- thteht
17 vuotta vanha Fiesta? Ainoa mahdollinen ratkaisu ongelmaasi on kuskata se romu kaatopaikalle, tai mihin sellaiset nyt yleensäkään pitäisi kuskata.
(Itselläni oli vuonna 82 Fiesta vuosimallia 80, ihan ok sen ajan mittapuiden mukaan.)- fiiiiestta
Miksi ihmeessä??
Kyllä sillä on edessään vielä monta auvoisaa elinvuotta edessa.
Rahaa olisi kyllä uuteen pikkuautoon, mutta miksi luopua vanhasta palvelleesta sotaratsusta.
- Ilo
Ei Fiestaa saa paalattavaksi viedä!! Se ois rikos. Mulla oli kans -89 1.1 Fiesta monta vuotta, mutta täytyy tunnustaa, että vähän sekavat muistot siitä jäi.
Omastani oli myös tehot hiipuneet kun sen 160tkm ajettuna vaihdoin.
Ongelmaasi en osaa vastata, mutta uteliaisuudesta kyselen miten pelissäsi tarkenee? Omani oli niin kylmä että naurattaa, ei tosin silloin. Jos pakkasta oli noin kymmenen astetta ei autossa tarjennut vaikka kuinka pitkään olisi ajanut. Moottoritiellä tilanne oli hieman parempi. Järjestelmässä kaikki oli kunnossa ja vika on mysteeri vielä tänäkin päivänä.
Onnea valitsemallasi polulla!!- diplinssi
Aika lämmin alkuperäisellä termostaatillakin ja kun vaihtoi talvitermostaatin, niin lämpimämpää autoa en oo nähnyt. Kesäksi pitää laittaa kesätermari, muuten keittää helteellä ruuhkassa. Ja takalasin lämmitinkin pelaa edelleen kuin uus, hakkaa japsit mennentullen.
- ffffieeeeesta
Ostin vanhalta ladylta. Myi sen pois, kun oli kuulemma kylmä.
Koeajon jälkeen vaihdoin termarin ja hyvin on lapinkin reissulla -26 c tarettu.
Kiitos onnentoivotu - Ilo
Pistää edelleen pään pyörälle, jos toisten Fiestoissa tarkenee.
Kokeilin varmaan kymmentä eri termostaattia. Alkuperäistä, biltemaa, talvimallia ja lukuisia virityksiä esim. tukin sen pienenkin reiän termarissa. Eikä mitään eroa ollut.
Lämppärin kennokin oli kuin uusi. Nokalla oli pahvia ja ties mitä. Eikä vaan lämpöä piisannut!! - ffffffdddff
Ilo kirjoitti:
Pistää edelleen pään pyörälle, jos toisten Fiestoissa tarkenee.
Kokeilin varmaan kymmentä eri termostaattia. Alkuperäistä, biltemaa, talvimallia ja lukuisia virityksiä esim. tukin sen pienenkin reiän termarissa. Eikä mitään eroa ollut.
Lämppärin kennokin oli kuin uusi. Nokalla oli pahvia ja ties mitä. Eikä vaan lämpöä piisannut!!Usko tai älä. -22 astetta pakkasta ja lähtenyt käyntiin ja lämmennyt.
Tommosella -5 astetta, ei ainakaan lämppäriä täysillä voi pitää.
- maffe5
sun autos on liian jäykät öljyt.koita notkistaa niit vaik kusemalla moottoriin,koska kuses on varmaan yhtä paksua ku juttuskin!!!!
- lerspa
joo tai kuse suoraan tankkiin.se on paras konsti.voi vitun pelle!!!joku raja pitäs olla äö:lakin tänne kirjotelles.
- fffiiesta
Öljyt on 10-30. Käy kuulemma hyvin vanhoihin autoihin. Vaikka se talvipakkasilla on aikamoista mömmöä, niin hyvin on käynnistynyt.
Ps. kusetko useinkin autosi eri säiliöhisi?
Kumpaa auttaa enemmän?? Autoasi vai sinua?
- diplinssi
mitä aikaisemmin tehty, tunnetko autos historian? Jos ei venttiilinvarsien kumeja vaohdettu, ehdottomasti auttaa savutukseen. Samalla venttiilien hionta (jos huonot, niin uudet). Toinen olis männänrenkaiden vaihto, mutta isompi homma. Jos paljon ajettu,voi olla jo porautus edessä. Kannattais testauttaa puristuspaineet ja ohivuotomittaus, niistä selviää tehon häipyminen.
- ffffiiieeeesttta
Ajettu 220 000 todellista kilometriä.
Ostettu 4 vuotta sitten 110 000 mittarissa todellisia ajokilometrejä.
Etupyöränlaakerit vaihdettu ja pakoputki vaihdettu.Niin ja kytkin. Ei ruostevaurioita.
Pelittää muuten ok, paitsi öljynkulutus.Tunnearvoa autolla on aika paljon. Rahallista ei.Kiitos vastauksesta. - diplinssi
ffffiiieeeesttta kirjoitti:
Ajettu 220 000 todellista kilometriä.
Ostettu 4 vuotta sitten 110 000 mittarissa todellisia ajokilometrejä.
Etupyöränlaakerit vaihdettu ja pakoputki vaihdettu.Niin ja kytkin. Ei ruostevaurioita.
Pelittää muuten ok, paitsi öljynkulutus.Tunnearvoa autolla on aika paljon. Rahallista ei.Kiitos vastauksesta.Venttiileille hionta tai jopa uudet (nekin pitää hioa), venttiilinvarrentiivisteet, männänrenkaat, ainakin kampiakselin molempien päiden tiivisteet, kun kone poissa autosta.
Porautus ja uudet männät on jo kovin kallista tuonikäiseen ja TM testasi aikanaan moottorikoneistamoja huonoin tuloksin.
Minä tein nuo yhtenä viikonloppuna ja 190000km Fiesta-85 1.0-koneella kulkee hienosti eikä syö öljyä, ruoste vain syö auton ennenpitkää.
- 250Tkm
pakkasella paleltaa,joo :)
(kakkosautona)
koneremontti tehty huviksensa, männän öljyrenkaat olivat tiensä päässä.
muuten moottoritiellä ex-papparaisen jäljiltä meni ~110 ja kovan ulvottamisen jälkeen mittarilukemaksi tuli 135kmh.
En ota kantaa mittarivirheeseen. ja moottoritiellä 90% paahtoi pedaali pohjassa ohitse, tämä vain tiedoksi moosestelijoille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784