rokotuksista jälleen kerran

serop1

Näistä puhutaan vähän väliä..

Jos olen oiken ymmärtänyt niin kolmoisrokotehan ei ole "pakollinen" että pelkällä rabieksellahan pitäisi riittää.

Itse kyllä rokotutan koirani kolmois-ja rabiesrokotuksilla.

Mutta mitä luulette voisiko kolmoisrokotteen jättää ottamatta? Kuinka suuri olisi sairastumisriski?

18

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silloin aina

olemassa. Lisäksi muut koiranomistajat eivät varmaan halua että päästät koirasi heidän koiriensa lähelle jos kuulevat että sitä ei ole rokotettu. Ja sinun velvollisuutesihan on kertoa heille siitä. Itse otin koiralleni ihan vapaaehtoisesti nelosrokotteen.

• vielä että

vaikka kaikki rokotukset eivät ole pakollisia niin miksi haluat jättää ne koirallesi antamatta? Siksikö "kun ne maksavat niin paljon"? Kyllä minä ainakin haluan suojata koirani kaikilta mahdollisilta taudeilta, vaikkei rokotteiden tehosta ja suojauksen kestosta aina niin varmoja edes olla! Mutta varmuuden vuoksi...

• aikuisella,mutta ei vanhalla koiralla riski sairastua on kuulemma aika pieni,mutta ken tietää?En lähtisi koittamaan,sitä en kyllä tiedä,että täytyykö ne oikeasti uusia 1-2 vuoden välein,heikkeneekö rokotteen teho?Olihan siitä tutkimuksesta täällä puhe jossa pohdittiin voisiko se,että koiran rokottaa 12,16vk ja vuoden iässä riittää koko iäksi...eli tietääköhän edes rokotteen valmistajat varmaa suojaaikaa tuotteilleen?

• koiraa

en enää rokotuttais, ellei olis pakko, kun meillä kulkee ulkomailla mukana. Viimeisen antaisin siinä kymmenen vuoden iässä, vaikka onkin pieni rotu ja voi hyvinkin elää 16 vuotiaaksi.

• vanhaa koiraa?
        koiraa kirjoitti:

en enää rokotuttais, ellei olis pakko, kun meillä kulkee ulkomailla mukana. Viimeisen antaisin siinä kymmenen vuoden iässä, vaikka onkin pieni rotu ja voi hyvinkin elää 16 vuotiaaksi.

Eikös juuri pennut ja vanhukset kuulu riskiryhmään?

• sen
        vanhaa koiraa? kirjoitti:

Eikös juuri pennut ja vanhukset kuulu riskiryhmään?

saaneen elämänsä aikana jo kaikista rokotuksista tarpeeksi vasta-aineita. Toinen asia, että rokottaminenkaan ei ole aivan riskitöntä varsinkaan vanhalle koiralle. Tuttavani koira on kuollut rokotukseen 8 vuoden ikäisenä.

• nähtäväksi
        sen kirjoitti:

saaneen elämänsä aikana jo kaikista rokotuksista tarpeeksi vasta-aineita. Toinen asia, että rokottaminenkaan ei ole aivan riskitöntä varsinkaan vanhalle koiralle. Tuttavani koira on kuollut rokotukseen 8 vuoden ikäisenä.

onko koirallasi vasta-aineita loppuelämäksi. Itse olen edesmenneet koirani rokotuttanut aina, Viimeksi kuopattu sai viimeiset rokotukset 15-vuotiaana, eikä kyllä niihin kuollut...

• kuollut koira
        sen kirjoitti:

collie sukuinen? Niillehän ei saa antaa sitä... mikä se nyt oli joka alkaa i:llä? Muistaako joku?

• koiraa kirjoitti:

Mä rokotutan vanhan koiran viimeisen kerran kahdeksanvuotiaana, ellei käy näyttelyissä enään.

• collie...
        kuollut koira kirjoitti:

collie sukuinen? Niillehän ei saa antaa sitä... mikä se nyt oli joka alkaa i:llä? Muistaako joku?

ja rokotusaine oli Nobivac.

• että sairastumisriski on aika pieni mutta nykyisin on niin paljon nuita tuontikoiria ja niiden rokotuksista ei tiedä. rabiesrokotus ei täällä ruotsissa ainakaan ole pakollinen. ainoastaan jos menee ulkomaille.
      koiran merkitseminen on pakollinen ja rekisteröinti. mutta en uskaltaisi olla rokottamatta koiria. (toisaalta sitten uskon että kun koira on noin neljän-viiden vuoden ajan saanut sen rokotuksen että se on sen suojan saanut) yksi el. lääkäri myös sanoi että madotus ilman että koiralla on matoja on turhaa. sanoi olevan lääketehtaitten keksintö että koira pitää madottaa niin usein.

• ottamaan riskin

ja jättämään koirasi madottamatta? Minä en ottaisi!

• ottamaan riskin kirjoitti:

ja jättämään koirasi madottamatta? Minä en ottaisi!

mutta kerroin tämän el. lääkärin mielipiteen.
        yksi koiristani oli käynyt siellä el. lääkärillä ja sitä ei oltu madotettu kun sen otin.
        silloin aikoinaan kun minulla oli ensimmäinen koira niin ei sitä koskaan madotettu.
        toisen koirani madotin kerran kun sillä oli matoja. uskon kuitenkin että kyllä sen koiran kunnosta/turkista näkee jos sillä on matoja.
        ihmisilläkin voi olla matoja mutta eihän mekään niitä matolääkkeitä oteta varmuuden vuoksi.

• eläinlääkäri sanoi, että sellaista koiraa ei olekaan jolla ei olisi jonkin asteista matoa....sen pikkuruisen munan kun saa mistä vaan, missä koira kulkee...ihan vaikka metsästä! kun madotuksista huolehtii riittävän usein, niin ongelmaa ei pääse madoista pääse tulemaan. :)
        Ja rokotuksista olen samaa mieltä, kuin VeSPilä!!

• samaa!
        muskettisopuli kirjoitti:

eläinlääkäri sanoi, että sellaista koiraa ei olekaan jolla ei olisi jonkin asteista matoa....sen pikkuruisen munan kun saa mistä vaan, missä koira kulkee...ihan vaikka metsästä! kun madotuksista huolehtii riittävän usein, niin ongelmaa ei pääse madoista pääse tulemaan. :)
        Ja rokotuksista olen samaa mieltä, kuin VeSPilä!!

Ajatelkaa nyt mitä kaikkea koirat ulkona haistelevat ja jopa nuoleskelevat! Ja varmasti on paljon ihmisiä jotka eivät madota koiriaan juuri siksi kun kuvittelevat sen aina näkyvän päälle päin! Sama koirien rokotuksissa. Sanotaan että "ei meidän mustia tarvitse rokottaa kun me ei käydä missään". Mutta ei oteta huomioon että ne pöpöt kulkee myös ihmisten käsissä ja kengissä!

• samaa! kirjoitti:

Ajatelkaa nyt mitä kaikkea koirat ulkona haistelevat ja jopa nuoleskelevat! Ja varmasti on paljon ihmisiä jotka eivät madota koiriaan juuri siksi kun kuvittelevat sen aina näkyvän päälle päin! Sama koirien rokotuksissa. Sanotaan että "ei meidän mustia tarvitse rokottaa kun me ei käydä missään". Mutta ei oteta huomioon että ne pöpöt kulkee myös ihmisten käsissä ja kengissä!

taas jos ne madot on nuin helppoja saada ja lisääntyvät nopeasti niin eikö koira pitäisi madottaa joka kuukausi?

• pitää ehdottomasti kiinni rokotuksista, paitsi vanhojen koirien osalta jotka ovat siihen 8-vuotiaaseen ikäänsä asti saanut asianmukaiset rokotukset oikeina aikoina.
      Se alku miksi pitäisi pitää kiinni rokotuksista ja ehdottomasti rokottaa on juuri nuo salakuljetetut pennut ja muut joiden paperit voivat olla väärennettyjä, jotka on tuotu halpatuontimaista. Sellaiset ovat terveys uhka koko Suomen koirakannalle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe