Moniko prosenttisia

%-%

alkoholijuomia Saksassa myydään ruokakaupoissa, vai onko siellä mitään rajoituksia ollenkaan?
Onko Saksassa sama laki kuin Suomessa, että alle 20-vuotias voi ostaa max. 21 prosenttisia juomia?

5

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IchBinEinBerliner

Saa ostaa mietoja alkoholijuomia kuka tahansa 16 vuotta täyttänyt henkilö (samoja kuin suomessa 18-vuotta täyttänyt). Ja juomista.. Niitä ovat kaupat pullollaan. Esim. isot supermarketit ovat pullollaan alkoholijuomia. Viineillekkin on ISO oma osastonsa, ja voin sanoa, että EI VEDÄ millään vertoja ALKOLLE! Viinejä on heti satoja pulloja, ja viinilitrankin saa jopa 75 c. purkki! Myös väkevät ovat suhteellisen halpoja.

Kyllä Saksassa monesti käytyäni on ruvennut mietityttämään koko alkon olemassaolo..

• Korn

Ainakin 60-prosenttisiin juomiin asti on kaikki saatavana ihan tavallisissa ruokakaupoissa.

• prossat ja myynti

16 vuotta täyttänyt saa ostaa alle 20 vai oliko se nyt 21% alkoholijuomia. 18 vuotta täyttänyt kaikkia.
      Ja kaupoissa myydään alkoholia ilman %-vol-rajoitusta. Eli käytännössä 80% Stroh-rommi taitaa olla vahvin.

• doremifa

ei ole rajoitusta alle 20 vuotiaiden alkoholiostoksista eli he voivat ostaa mitä vaan ja kuinka paljon vain. alle 18 vuotiaille ei saisi myydä alkoholia. luulen kyllä ettei siitä niin tarkkaa kontrollia pidetä kuin Suomessa.

• doremifa

hei, unohtui vielä mainita että saat melkein kaikista kaupoista kaikenlaista ja -prosenttista alkoholia, na dann PROST....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1409
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      938
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      64
      731
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33