felicia ei käynnisty lämpimänä

lkig

Skoda Felicia Combi diesel 1.9 vm. 2000 ei useinkaan käynnisty lämpimänä, esim. kauppareisulla kun koettaa lähteä uudestaan liikkeelle. Starttimoottori pyörii, mutta moottori ei edes lupaa. Pitkään auttoi, kun käytti hehkun sulaketta irti, mutta enää ei auta sekään. Kun odottelee jonkin aikaa, auto käynnistyy. Onko kokemusta, missä vika?

8

2281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaapi hyvin pitkälti olla lämpötunnistimen anturi moro.
      Ite laittelin joskus taanoin omaani lisäreleen alkuperäisen systeemin rinnalle ,kun en ehtinyt/viitsinyt paneutua sen enempää ongelmaan.
      Kylmänä alkuperäinen toimi hyvin ja lämpösenä noin viiden sekunnin painallus lisänappulasta ja heti lähti.

• aloittaja

Kiitos. Samaa vikaa epäili muuan toinenkin henkilö. Hän oli selvinyt ongelmasta vaihtamalla lämpötunnistimen anturin uuteen vastaavankokoisen bensa-auton anturiin. Kuulemma hehkuttaa aina, lämpimänäkin, mutta eipähän ole ollut käynnistysvaikeuksia. Liekö tästä muilla kokemuksia?
        Hyvät vuodenvaihteet!

• eerop
        aloittaja kirjoitti:

Kiitos. Samaa vikaa epäili muuan toinenkin henkilö. Hän oli selvinyt ongelmasta vaihtamalla lämpötunnistimen anturin uuteen vastaavankokoisen bensa-auton anturiin. Kuulemma hehkuttaa aina, lämpimänäkin, mutta eipähän ole ollut käynnistysvaikeuksia. Liekö tästä muilla kokemuksia?
        Hyvät vuodenvaihteet!

kannattaa tarkistaa pumpun ajotus jos ei meinaa käyntiin lähtee.. veikkaisin tätä koska ainakin tdi:t on huonoja lähtemään käyntiin jos ajotus ei oo kohillaan

• saviro

Mulla oli samoja ongelmia kuin sulla eli esim. kauppaan mentiin autolla mutta takas käveltiin ja kun meni myöhemmin hakemaan niin lähti kuin palmun alta
      syynä oli viallinen ajonestolaite

• Skeidaa.

Hei. Itellä on kans felicia 1.9 Diesel ja yhtäkkiä ei enää lähe ollenkaa käyntii. Ueet hehkutulpat just muutama viikko sitte vaihettu. Voisko olla että on hehkujen sulake menny rikki? Missä se sijaitsee tässä autossa ku en löydä sitä mistää?

• paalaamo kutsuu
        Skeidaa. kirjoitti:

Hei. Itellä on kans felicia 1.9 Diesel ja yhtäkkiä ei enää lähe ollenkaa käyntii. Ueet hehkutulpat just muutama viikko sitte vaihettu. Voisko olla että on hehkujen sulake menny rikki? Missä se sijaitsee tässä autossa ku en löydä sitä mistää?

joo ei sitä enään varmaan käyntiin saa keväälläkään eikun paaliin ja bensa moottorinen auto tilalle siis auto eikä mitään skeidaa niin pääsee huolettomaan ajamisen makuun.

• wvmän

sylinterikannen takaosassa anturi rikki ,maksaa 12e.Valehtelee moottorin olevan lämmin

• Seattimet sekaisin

Itsellä oli Seat 1,9Tdi:ssä vähän samantyyppinen vika. Vika löytyi ajonestolaitteen releestä (109), joka lämmetessään ei ottanut kontaktia. Ei siis vaikuttanut ajoon mitenkään, kunhan vain sai käyntiin. Taisi olla vieläpä joku aika, jonka sai seisoa, ennenkuin ajotietokone haisteli uudelleen ollaanko "luvallinen käyttäjä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2188
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      1002
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe