mutta olen miettinyt hakea Irlantiin opiskelijavaihtoon.. kannattaako se?? et onko mitenkä vaikeata pärjätä pelkil opiskelija rahoil? vaikeeta löytää kämppää vai onkos sielä kampuksilla asuntoloita??
tää on vielä tälläses vaihees tää minun suunnitelma, mutt kiinnostais hirveest tietää maasta ja nähdä se.. :)
en vielä varma
3
527
Vastaukset
- campus campus
campuksia on joissa halpoja pienia siisteja opiskelia asuntoja ja asuntoloita. Rahat on opiskelialla aina tiukalla...
- been there,done that
Kannattaa. Opit ja näät valtavasti uutta, kielitaito paranee!
Kannattaa pitää kuitenki maalaisjärki mukana matkassa, koska saattaa olla että kohtaat rasismia broken englishin takia.. (Kokemusta!)
Ruoka siellä on kalliimpaa kun suomessa, siihen kannattaa varautua, samoin kun vuokrat ja sähköt jne.. Vaatteet, kengät jne taas halvempia kun suomessa.
osta ittelles tai lainaa jostain näe ja koe Irlanti kirja, se kertoo sulle tosi paljon ja oli mun vaihon aikana ainaki kovassa käytössä :)
Itte sain tukia elämiseen ainoostaa kelalta, ne riitti jos laitto riittämään, mutta ei siinä hurraamista ollu!
Suosittelen vierailemaan maassa jos et sitten sinne uskalla vaihtoon asti lähtee.
Ittelläni oli asunto meijän koululta järkättynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709