mutta olen miettinyt hakea Irlantiin opiskelijavaihtoon.. kannattaako se?? et onko mitenkä vaikeata pärjätä pelkil opiskelija rahoil? vaikeeta löytää kämppää vai onkos sielä kampuksilla asuntoloita??
tää on vielä tälläses vaihees tää minun suunnitelma, mutt kiinnostais hirveest tietää maasta ja nähdä se.. :)
en vielä varma
3
499
Vastaukset
- campus campus
campuksia on joissa halpoja pienia siisteja opiskelia asuntoja ja asuntoloita. Rahat on opiskelialla aina tiukalla...
- been there,done that
Kannattaa. Opit ja näät valtavasti uutta, kielitaito paranee!
Kannattaa pitää kuitenki maalaisjärki mukana matkassa, koska saattaa olla että kohtaat rasismia broken englishin takia.. (Kokemusta!)
Ruoka siellä on kalliimpaa kun suomessa, siihen kannattaa varautua, samoin kun vuokrat ja sähköt jne.. Vaatteet, kengät jne taas halvempia kun suomessa.
osta ittelles tai lainaa jostain näe ja koe Irlanti kirja, se kertoo sulle tosi paljon ja oli mun vaihon aikana ainaki kovassa käytössä :)
Itte sain tukia elämiseen ainoostaa kelalta, ne riitti jos laitto riittämään, mutta ei siinä hurraamista ollu!
Suosittelen vierailemaan maassa jos et sitten sinne uskalla vaihtoon asti lähtee.
Ittelläni oli asunto meijän koululta järkättynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738