Vinkkiä,niksiä..ei tule mitään nyt mieleen ja vaikka ollaankin vaan minä ja mies ja tuo nuorin kotosalla niin jotain lapsiparankin täytyy syödä =)Helppoa toki,nakkeja...muttakun minä INHOAN nakkeja.Joten jos jollain jotain kivaa ruokaa ompi mielessä,ollos hyvä ja jaa se kanssamme =)Kiitos.
Mitäs uutena-vuotena syödään?
46
1476
Vastaukset
fondueta. Eli jonkinlaista lihaa palasiksi ja sitten kukin kypsentää omat lihansa pöydässä. :) Minusta tuo on tosi mukavaa ruokaa kun on sopivan kokoinen porukka, eli ei liian monta ihmistä. Seuraksi dippikastikkeita, salaattia, mitä sattuu mieli tekemään. Silloin pitäisi kyllä tietysti olla jonkinlainen fondue-keitin...
Joo ja sitten ehdottomasti syödään vihanneksia, joita tuli jouluna lahjaksi kunnioitettava määrä. ;) Nimittäin:
"Suklaa tehdään kaakaopuun pavuista. Papu on vihannes.
Sokeri tehdään sokeriruosta tai sokerijuurikkaasta.
Kumpikin on kasvi ja kuuluu vihannesten alaluokkaan.
Siispä suklaa on vihannes!
Jos mennään vielä pidemmälle, suklaalevyt sisältävät
maitoa eli ne ovat maitotuotteita eli siis terveellisiä.
Kaikki suklaapäällysteiset rusinat, kirsikat, banaanit yms.
ovat hedelmiä, joten niitä voi syödä niin paljon kuin haluaa...
Pidä myös mielessä että englanniksi "stressed"
väärinpäin on "desserts", joten jälkiruoat ovat
stressin vasta-aine."Tämän tieteellisen tutkimuksen näytän miehelleni ja voin sen jälkeen syödä suklaata ja sokeria mielin määrin. Vihanneksia täytyy syödä joka päivä!
Nberger kirjoitti:
Tämän tieteellisen tutkimuksen näytän miehelleni ja voin sen jälkeen syödä suklaata ja sokeria mielin määrin. Vihanneksia täytyy syödä joka päivä!
puoli kiloa päivässä =)))
Nberger kirjoitti:
Tämän tieteellisen tutkimuksen näytän miehelleni ja voin sen jälkeen syödä suklaata ja sokeria mielin määrin. Vihanneksia täytyy syödä joka päivä!
Minä en kyllä näytä miehelle, se saa siitä sitten syyn syödä suklaata entistä enemmän... Eipä silti että se tuolla missään näkyy. Epäreilua että joillakin suklaa tosiaan toimii kehossa kuin vihannekset, hoikistuu vaan mitä enemmän herkuttelee...
- hamppari_
Tehkää itse herkkuhampurilaisia. Itse tehtyjä jauhelihapihvejä tai kanaa yms. Uppoavat meillä ainakin kaikille.
Tai sitten meksikolaista, tortillaa ja nachoja ja sen sellaista.vinkeistä,ursalta tuon kasvis ajatuksen ainakin voin ottaa...olisi kyllä pitkästä aikaa itse tehdyt hampparit aika hyviä kanssa,ei mitään kaupan p****aa =)
ilman muuta nakkeja. Nakkeja kera oma tekoisen konjakki sinapin. Siihen vielä erilaisia salaatteja sekä ehdottomasti jälkkäriksi mukautettu Marjarahkavaahto:
5 dl rasvatonta maitoa (laktoositon)
3/4 dl Maizena-maissitärkkelystä
500g maitorahkaa (laktoositon)
500 g marjoja tai marjasekoitusta
1-2 dl sokeria tai makeutusjauhetta marjojen happamuudesta riippuen
1 tl vaniljasokeria
keitä ensin maitokiisseli koko ajan sekoittaen. Kypsennä sekoitellen miedolla lämmöllöä noin 3 minuuttia. Jäähdytä
Vispaa jäähtynyt kiisseki vaahdoksi ja lisää vasta sen jälkeen muut aineet joukkoon. Jäähdytä kylmäksi.
Minä teen marjojen asemasta Uuden-Vuoden kunniaksi hedelmistä esim. purkki aprikooseista.
Silloin kannattaa vähentää sokeria.
Määrä on aika suuri mutta tulee syötyä kyllä kaikki. NJAM- hatam
tapana valmistaa uuden vuoden aattona sellainen paistopussierikoinen.
Lohkon pussiin kuorittuja perunoita neljään/kuuteen lohkoon halkaistuina, isoja porkkanan paloja ja lantun kappaleita. Paljon sipulia ja muutama valkosipulin kynsi. Kunnon mausteet, erityisesti pippuria, suolaa ja shiliä sekä tilkka öljyä. Kaiken tämän kruunuksi päällimmäiseksi pari ulkofileen siivua tai kyljykset.
Jokaiselle oma pussillinen, ja takaan ettei tarvi sinä iltana muuta kuin korkeintaan hiukan salaattia ja pari lasillista viiniä taikka lapsille maitoa.- issu56
vesi kielelle :).
Kiitos vain hatami, tuota kokeilen minä aivan varmasti...ei homoituta nakit enää tässäkään huushollissa, mutta ei kuitenkaan huvittaisi koko alkuiltaa seisoskella hellan ääressä kokkailemassa. Kiitos vain kivasta vinkistä!! Totahan pitääkin kokeilla, mutta ehkä laitan vaan yhteen pussiin, meidän kahden eväät muhimaan.
Kiitos vinkistä.
- pitänyt häipyä
palstalta pariksi vuodeksi?
- sulle taas
vastaamisen pakko?
- kesti
sillo kokonaiset 21 minuuttii,,
ei se pois pysty oleen ;-D
BUAHAHAAAA ;-D - on se
sulle taas kirjoitti:
vastaamisen pakko?
pakko aina.Aikuistus ny saatana jo.
- toinen tanan
kesti kirjoitti:
BUAHAHAAAA ;-Dpirunpentu
- ot,mikä vitun
sulle taas kirjoitti:
vastaamisen pakko?
vastaamispakko,taitaa olla ittelläs semmonen.
- yritäkkö
toinen tanan kirjoitti:
pirunpentu
olla päteväki tanoines!
itehän se uhos poistuvansa ja morotti porukat ;-D - voi kauhia.
ensin haukullinen, sitte haukullinen ja issu, nyt haukullinen issu ja dava. Huhhuijakkaa sun tilantees pahenee.
- kerroit
ot,mikä vitun kirjoitti:
viimeviikolla että et haluisi vastata täällä mut sun on pakko.
Onks sulla joku seliseli käynnissä ja tekeydyt tietämättömäks? - voi ..
voi kauhia. kirjoitti:
ensin haukullinen, sitte haukullinen ja issu, nyt haukullinen issu ja dava. Huhhuijakkaa sun tilantees pahenee.
pian olla vastaamatta kenellekään.
Viimeviikolhan se sanoi vielä ettei ehdi vastaamaan muille kun se haluu kytätä haukullista ja siihen menee kaikki sen aika.
se varmaan osti alesta toisenkin kellon niin sillä piisaa enemmän aikaa aukoo päätään muillekin. - ei oo hei
järkee missään päin kropassas,oot kyl aikasta mauton olio tääl.suksi siis (issun sanoin) jorpakkoon tai vaik sinne sudaniin,iha sama minne kohan meet kovaa ja kauas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- sääki
kesti kirjoitti:
BUAHAHAAAA ;-Dse mikä kaikist pahimmalt haisee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- oireyhtymä
sulle taas kirjoitti:
vastaamisen pakko?
iha selväst mut ei vaa tajuu siihe hakkee mittää apui on kyl tosi säälittävä limanuljaska
- siin,,,,,
ot,mikä vitun kirjoitti:
yrität kukkoil vaik sahajauhot lyö tyhjää yläkerras
- hyppäsit
oireyhtymä kirjoitti:
iha selväst mut ei vaa tajuu siihe hakkee mittää apui on kyl tosi säälittävä limanuljaska
sit taas puskiin.
- mäkin
ihmettelen. ihan turha tyyppi typerien juttujensa kanssa.
- sillä on nyt
mäkin kirjoitti:
ihmettelen. ihan turha tyyppi typerien juttujensa kanssa.
tosi paha vastaamispakko,vastaa jo itselleenkin.
- issu56
hyppäsit kirjoitti:
sit taas puskiin.
Tapoihini ei kuulu todellakaan kitistä milloinkaan mitään puskista niinkuin sinä teet jatkuvalla syötöllä, joten nyt kusit täysin vääriin housuihin kyllä!!!
Olen kuules ollut saunomassa, puhelimessa ja vastaillut ystävieni sähköposteihin...niin ja no nyt tulin tännenäin.
Onko sulla siis muuta kitistävää entisten lisäksi??? - issu56
sun ihan ehdointahdoin pitää pilata joka ainut keskustelu tuolla todella typerällä nälvinnällä??
Tiesitkö, tai tuliko mieleesi mitä se susta kertoo?? Se kertoo hyvinkin paljon, mutta mitä niin mietihän sitä!!! - pakko vastata
issu56 kirjoitti:
sun ihan ehdointahdoin pitää pilata joka ainut keskustelu tuolla todella typerällä nälvinnällä??
Tiesitkö, tai tuliko mieleesi mitä se susta kertoo?? Se kertoo hyvinkin paljon, mutta mitä niin mietihän sitä!!!ex ni?
- issu56
pakko vastata kirjoitti:
ex ni?
niinhän sulla oli...pakko vastata, vaikket haluaisikaan. Jospa nyt jo alkaisit pikkuhiljaa rauhoittumaan, vai onko se liikaa pyydetty??
- issu56
ei oo hei kirjoitti:
järkee missään päin kropassas,oot kyl aikasta mauton olio tääl.suksi siis (issun sanoin) jorpakkoon tai vaik sinne sudaniin,iha sama minne kohan meet kovaa ja kauas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kiitos vain illan nauruista. Kovaa ja kauas...se passaa tuolle päänaukojalle kyllä todellakin paremmin kuin hyvin. Niin ja vain pelkkä menolippu ja paluulippuun ei ole osto-oikeutta!!!
- se issu
issu56 kirjoitti:
niinhän sulla oli...pakko vastata, vaikket haluaisikaan. Jospa nyt jo alkaisit pikkuhiljaa rauhoittumaan, vai onko se liikaa pyydetty??
aikoo rahottua?..oot nyt tota samaa rataa paukuttanut monta vuotta
lol - issu56
se issu kirjoitti:
aikoo rahottua?..oot nyt tota samaa rataa paukuttanut monta vuotta
lolsitä on kyllä jo varsin pitkään tässä ooteltu, joten enköhän minä rahotu sitten kun sen aika on. Ehkäpä jo huomenna, tai sitte viikon päästä, tai sitte kunnon kenovoitolla jonain viikonpäivänä.
Mikä on muuten sulla se monta vuotta, eli mitä se niinkuin käytännössä sulla tarkoittaa VUOSISSA???? - sanotaha
issu56 kirjoitti:
sitä on kyllä jo varsin pitkään tässä ooteltu, joten enköhän minä rahotu sitten kun sen aika on. Ehkäpä jo huomenna, tai sitte viikon päästä, tai sitte kunnon kenovoitolla jonain viikonpäivänä.
Mikä on muuten sulla se monta vuotta, eli mitä se niinkuin käytännössä sulla tarkoittaa VUOSISSA????reilut pari vuotta
- monta
sanotaha kirjoitti:
reilut pari vuotta
vuotta olet täälä sinä häiriköinyt?sanotaanks et vaik nooooh alust alkaen oot ollu häirihemäs miuen keskusteluit ja kuitennii sul on kanttii pitää kirjaa muien olemisist
- pelle olet
kerroit kirjoitti:
viimeviikolla että et haluisi vastata täällä mut sun on pakko.
Onks sulla joku seliseli käynnissä ja tekeydyt tietämättömäks?No onhan hauskaa, tuolla yhdellä kun on vastaamispakko, niin sinulla on hänelle se vastaamispakko, taidat olla aika pelle, jokaiseen hänen viestiinsä vastaat kysymällä onko hänellä taas vastaamispakko vaikka tiedät että on.
- BUAHAHAAAA ;-D
kesti kirjoitti:
BUAHAHAAAA ;-Dpistäs kuule itse paremmaksi ja ole edes viikko pois, jos vaan mitenkään pystyt.
- serop1
Meilä paistetaan uudeksi vuodeksi toinen kinkku. Ensimmäinen ollaankin jo syöty :) Ja lisäksi on vielä laatikotia pakkasessa. Elii uusinta joulusta ;)
'
Ja yösyöppöyttä ajatellen on ostettu paketti nakkejakin. teenkö jonkun piirakan? kinkunlopusta kun yleensä saa tehtyä. (on jo ollut pakastimessa).
yksi hyvä ohje on täytetyt letut. käy joko ruokana taikka jälkiruokana.
ruokaletut:
valkokastike mihin lisätään kalaliemikuutio
sekaan ravunpyrstöjä, taikka katkarapuja
toisen kastikkeen voi tehdä vaikka kanttarelleistä taikka muista sienistä.
siihen voi laittaa sekaan jotakin käristettyä lihaa. pekonikin on ihan hyvää siinä.
vaihtoehto on sekin että laittaa raastettua kinkkua ja ranskankermaa johon on laitettu valkosipulia.
letut laitetaan pöytään ja kaikki saa itse valita niitä täytteitä. mums kun hyvää.
jälkiruokaletut:
letut täytetään omenan/päärynän taikka muiden
hedelmien paloilla ja päälle raastettua suklaata. kääritään nyyteiksi ja nyyttien päälle ripotellaan pölysokeria.
sitten uuniin niin kauaksi aikaa että suklaa kerkeää sulaa.- sally.spectra
jos kerran niitä inhoat! Piirakat ois aika hyvä vaihtoehto,jos vain kehtaat niitä väsätä. Ja myydäänhän niitä valmiinakin. Tai sitten pizza. Epäilidin että meillä syödään jotain koiraystävällistä, eli kala uunissa on aikas hyvä juttu. Ota uunipelti, laita kaksi lohifilettä tms. sille´, päälle kermaa tai kermaviiliä sekä suolaa ja jos ei ole koiraa sipulit myös hyviä.
ihania reseptejä joka taholta,ajattelin koittaa Hatamin yllätyspussia,majorican jälkkärilettuja ja alkuviikon jälkkäriksi Uman marjarahka jutskaa,se kuullosti hyvälle,mutta kun meitä on nyt vaan kaksi niin täytyy odottaa että isommat lapset on kotona niin menee tuo annos =)
- kesäheinä
Hei!
Kivoja ohjeita tämmöiselle keittiön kauhulle, jole ruuanlaitto ja varsinkin uusien herkkujen keksiminen on painajaista. Kiitoksia! Harmi vaan kun tämäkin keskustelu meni välillä ihan puihin tuon idioottimaisen kinastelun takia. Taidan olla tavallistakin tyhmempi toope, kun en tajua tuommoisen tarkoitusta. Huomiota hakevat - ja saavat . Valitettavasti. Jospa ne jättäis ihan huomiotta vai onks täällä jotku vakituiset kinaajat, jotka tarttuvat ihan mihin tahansa? Pidin tässä jo muutaman kuukauden tauon täällä vierailuissa kun rupesi kyllästyttämään...
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979