Miksi vain kaksi sakramenttia?

/Tutkain

20

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taappo

      Leikattu em. sivustosta:

      >>>Sakramentit ovat seurakunnan jäsenyyden tunnukset. Kasteessa ihminen otetaan Jumalan lapseksi, kutsumalla häntä nimeltä kirkon jäseneksi. Ehtoollisella ihminen on Jumalan ruokapöydässä, joka jatkuu yli ajan ja paikan rajan. Ehtoollinen on Jumalallinen matkaeväs täältä ikuisuuteen. Jokaisella kastetulla on oma "nimetty" paikkansa ehtoollispöydässä.(1)

      ...

      Ortodoksisessa kirkossa sakramenteista käytetään nimitystä mysteeriot.(2)

      • -I-

        Oletko pannut merkille, että matkallaan kaikki israelilaiset saivat kasteen ylittäessään merta. Lisäksi Jumala ruokki heidät taivaallisella mannallaan, joka on ehtoollisen esikuva. Ilman näitä Jumalan ihmetekoja ja varjelusta, yksikään israelilainen ei olisi selvinnyt.

        Miten siis käy sakramenttien halveksujille?


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        Oletko pannut merkille, että matkallaan kaikki israelilaiset saivat kasteen ylittäessään merta. Lisäksi Jumala ruokki heidät taivaallisella mannallaan, joka on ehtoollisen esikuva. Ilman näitä Jumalan ihmetekoja ja varjelusta, yksikään israelilainen ei olisi selvinnyt.

        Miten siis käy sakramenttien halveksujille?

        Olen toki pannut merkille tuon!

        Matka alkoi veren sivelystä oven pihtipieliin ja pääsiäiskaritsan syömisellä
        - aivan samoin kuin meidän matkamme iankaikkisuuteen parannuksen teosta ja uskottuamme syntimme anteeksi todellisen Karitsan nimessä ja veressä

        Tämän jälkeen matka jatkui meren halki, jossa koko kansa sai kasteen
        - niinkuin tänä päivänä otettuamme vastaan Jeesuksen elämäämme, painumme kasteen hautaan ja nousemme uusina luomuksina erämaataivallukseen.

        Kaikki eivät kuitenkaan päässeet perille, epäuskonsa tähden, siitä huolimatta, että olivat kastettu Kaislameressä
        - tämä olkoon varoituksena meillekin matkallamme. Älkäämme siis antako vihollisen eksyttää meitä, vaan luottakaamme lujasti pelastuksen kallioon, Jeesukseen Kristukseen.
        Hän antaa veden virrata kalliosta - Pyhän Hengen virtojen virrata voimaa ja rohkeutta antamaan.

        Sakramenttien halveksujille ei käy huonosti, jos matkaoppaana on Jeesus.


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        Olen toki pannut merkille tuon!

        Matka alkoi veren sivelystä oven pihtipieliin ja pääsiäiskaritsan syömisellä
        - aivan samoin kuin meidän matkamme iankaikkisuuteen parannuksen teosta ja uskottuamme syntimme anteeksi todellisen Karitsan nimessä ja veressä

        Tämän jälkeen matka jatkui meren halki, jossa koko kansa sai kasteen
        - niinkuin tänä päivänä otettuamme vastaan Jeesuksen elämäämme, painumme kasteen hautaan ja nousemme uusina luomuksina erämaataivallukseen.

        Kaikki eivät kuitenkaan päässeet perille, epäuskonsa tähden, siitä huolimatta, että olivat kastettu Kaislameressä
        - tämä olkoon varoituksena meillekin matkallamme. Älkäämme siis antako vihollisen eksyttää meitä, vaan luottakaamme lujasti pelastuksen kallioon, Jeesukseen Kristukseen.
        Hän antaa veden virrata kalliosta - Pyhän Hengen virtojen virrata voimaa ja rohkeutta antamaan.

        Sakramenttien halveksujille ei käy huonosti, jos matkaoppaana on Jeesus.

        olivat veren suojassa ja aikuiset ja lapset saivat kasteen.

        Tulee panna merkille, että koko matkan onnistuminen oli TÄYSIN Jumalan ansiota. Kenelläkääm israelilaisella ei ollut varaa kerskailla: "Minäpä pakenin Egyptistä"-tyyliin.

        Sakramentit pelastivat ihmiset. Samoin sakramentit tänäkin päivänä otetaan vastaan iankaikkiseksi plastukseksi.

        Kaste ei pelasta, mutta ilman kastetta(uudestisyntymistä) ei ole liitetty Kristukseen eikä Kristuksen kirkkoon.


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        olivat veren suojassa ja aikuiset ja lapset saivat kasteen.

        Tulee panna merkille, että koko matkan onnistuminen oli TÄYSIN Jumalan ansiota. Kenelläkääm israelilaisella ei ollut varaa kerskailla: "Minäpä pakenin Egyptistä"-tyyliin.

        Sakramentit pelastivat ihmiset. Samoin sakramentit tänäkin päivänä otetaan vastaan iankaikkiseksi plastukseksi.

        Kaste ei pelasta, mutta ilman kastetta(uudestisyntymistä) ei ole liitetty Kristukseen eikä Kristuksen kirkkoon.

        1.Piet.1:23. Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Uudestisyntyminen tapahtuu siis Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Me luemme ja/tai kuulemme Sanaa, joka vaikuttaa meissä synnintunnon ja tässä tilassa joko paadutamme sydämemme (hylkäämme armon) tai huudamme avuksi Jeesusta ja Jeesus tulee Pyhän Hengen kautta asumaan syntisen sydämeen. Tämä on uudestisyntyminen ylhäältä.

        Niin yksinkertaista on tulla Jeesuksen tykö Raamatun mukaan!

        Mystiset sakramentit ovatkin sitten jo toista evankeliumia, joista jokaisen uskovan on sanouduttava irti.


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        1.Piet.1:23. Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Uudestisyntyminen tapahtuu siis Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Me luemme ja/tai kuulemme Sanaa, joka vaikuttaa meissä synnintunnon ja tässä tilassa joko paadutamme sydämemme (hylkäämme armon) tai huudamme avuksi Jeesusta ja Jeesus tulee Pyhän Hengen kautta asumaan syntisen sydämeen. Tämä on uudestisyntyminen ylhäältä.

        Niin yksinkertaista on tulla Jeesuksen tykö Raamatun mukaan!

        Mystiset sakramentit ovatkin sitten jo toista evankeliumia, joista jokaisen uskovan on sanouduttava irti.

        ovat aina perkeleen tavoin vääristäneet Herran suorat tiet. Joh. 3 ei anna muuta vaihtoehtoa uudestisyntymiselle kun kreikan aoristit liittävät vedestä ja Hengestä syntymisen samaan hetkeen. Tähän ovat kaikki kirkot yhtyneet ennen hurmahenkien ja sakramenttienkieltäjien nousua.

        Toiseksi ihminen ei voi tehdä uskonratkaisua, koska hän on perisyntinen ja täysin turmeltunut. Raamattu todistaa monessa kohdin Jumalan valinneen omat lapsensa pelastukseen.

        Lisäksi ratkaisukristillisyys vie aina synergismiin, jossa pelastus on ihmisen ja Jumalan työtä. Näin olemme päässeet takaisin katolilaisuuteen ja teoilla pelastumiseen.


      • -I- kirjoitti:

        ovat aina perkeleen tavoin vääristäneet Herran suorat tiet. Joh. 3 ei anna muuta vaihtoehtoa uudestisyntymiselle kun kreikan aoristit liittävät vedestä ja Hengestä syntymisen samaan hetkeen. Tähän ovat kaikki kirkot yhtyneet ennen hurmahenkien ja sakramenttienkieltäjien nousua.

        Toiseksi ihminen ei voi tehdä uskonratkaisua, koska hän on perisyntinen ja täysin turmeltunut. Raamattu todistaa monessa kohdin Jumalan valinneen omat lapsensa pelastukseen.

        Lisäksi ratkaisukristillisyys vie aina synergismiin, jossa pelastus on ihmisen ja Jumalan työtä. Näin olemme päässeet takaisin katolilaisuuteen ja teoilla pelastumiseen.

        ...tyhjentävästi ilmaistu , just näin se on.


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        ovat aina perkeleen tavoin vääristäneet Herran suorat tiet. Joh. 3 ei anna muuta vaihtoehtoa uudestisyntymiselle kun kreikan aoristit liittävät vedestä ja Hengestä syntymisen samaan hetkeen. Tähän ovat kaikki kirkot yhtyneet ennen hurmahenkien ja sakramenttienkieltäjien nousua.

        Toiseksi ihminen ei voi tehdä uskonratkaisua, koska hän on perisyntinen ja täysin turmeltunut. Raamattu todistaa monessa kohdin Jumalan valinneen omat lapsensa pelastukseen.

        Lisäksi ratkaisukristillisyys vie aina synergismiin, jossa pelastus on ihmisen ja Jumalan työtä. Näin olemme päässeet takaisin katolilaisuuteen ja teoilla pelastumiseen.

        'Elävä vesi' Jeesuksen vertauksissa tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Joh.4.-luvussa:
        10. Jeesus sanoi naiselle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka sinulta pyytää juotavaa, sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        ...
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan, vaan se vesi, jota minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka pulppuaa ikuiseen elämään."

        Kyse ei siis ole hoo-kaksi-oosta, vaan Pyhästä Hengestä.

        kirjoitit:
        >>>...Tähän ovat kaikki kirkot yhtyneet ennen hurmahenkien ja sakramenttienkieltäjien nousua. >...Toiseksi ihminen ei voi tehdä uskonratkaisua, koska hän on perisyntinen ja täysin turmeltunut. Raamattu todistaa monessa kohdin Jumalan valinneen omat lapsensa pelastukseen.>...Lisäksi ratkaisukristillisyys vie aina synergismiin, jossa pelastus on ihmisen ja Jumalan työtä. Näin olemme päässeet takaisin katolilaisuuteen ja teoilla pelastumiseen.


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        'Elävä vesi' Jeesuksen vertauksissa tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Joh.4.-luvussa:
        10. Jeesus sanoi naiselle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka sinulta pyytää juotavaa, sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        ...
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan, vaan se vesi, jota minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka pulppuaa ikuiseen elämään."

        Kyse ei siis ole hoo-kaksi-oosta, vaan Pyhästä Hengestä.

        kirjoitit:
        >>>...Tähän ovat kaikki kirkot yhtyneet ennen hurmahenkien ja sakramenttienkieltäjien nousua. >...Toiseksi ihminen ei voi tehdä uskonratkaisua, koska hän on perisyntinen ja täysin turmeltunut. Raamattu todistaa monessa kohdin Jumalan valinneen omat lapsensa pelastukseen.>...Lisäksi ratkaisukristillisyys vie aina synergismiin, jossa pelastus on ihmisen ja Jumalan työtä. Näin olemme päässeet takaisin katolilaisuuteen ja teoilla pelastumiseen.

        Joh. 7: "38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." 39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."

        En tiedä onko tahallista kikkailua, mutta olet jättänyt huomiotta sanan: "elävän". Selityksesi kaatuu siihen, että Joh. 3 ei anna missään mielessä ymmärtää puhuttavan jostain muusta kuin tavallisesta vedestä.

        Onko Joh. 3:n kohta mukaasi näin: "Joh. 3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny Pyhästä Hengestä(vedestä) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."? Aika järjettömän kuuloinen?

        Mukaasi Jeesus ei asettanut ehtoollista ja käskenyt tekemään kaikkia kansoja opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla? Apostoli Paavali ei olisi lähtenyt nykypäivän hurmahenkien mukaan. Hän korosti aina säädyllisyyttä ja järjestystä. "1 Kor. 14: 23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?"

        "Matt. 22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Tämä mielestäni jo kumoaa tuion väittämäsi valitsemisesta. Jumala kutsuu kaikkia, mutta on myös valinnut omansa. Jos päätös olisi meillä, kukaan ei pelastuisi.

        "Päinvastoin!
        Se, että luovutamme koko elämämme Jeesukselle kaikkine synteinemme vapauttaa meidät teoista ja suorituksista.
        Tajuamme, ettemme voi tehdä mitään muuta pelastumisemme hyväksi kuin vastaanottaa Kristuksen valmis sovitustyö.
        Tuossa hetkessä on valtava käännekohta ihmisen elämässä - onhan se uudestisyntymisen hetki, jossa elämämme luovutetaan Jeesuksen hallintaan"

        3 kertaa Jeesus ja montakohan kertaa "me"? Tuossa ongelma onkin. Spotti on meissä ja meidän ratkaisuissamme.
        Et voi mitenkään perustella Raamatulla vapaata ratkaisua. Jumala avaa ihmisen sydämen, koska ihminen ei voi sitä itse tehdä,Jumala on valinnut omansa pelastukseen, koska muuten ei meillä olisi mitään toivoa,Jumala ravitsee meidät Sanalla ja sakramenteilla, jotta pysyisimme Hänessä ja Jumala on kuollut puolestamme, jotta yksin sen tähden pelastuisimme.

        Minua mietityttää, että miten voit kieltää sakramentit? Raamatussahan Jeesus sanoo selvästi: "tämä on minun ruumiini" miten voit selittää sen tyhjäksi kun Raamatun Sana on niin selkeä? Miksi se on vaan leipää ja viiniä?


      • oikeassa
        -I- kirjoitti:

        Joh. 7: "38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." 39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."

        En tiedä onko tahallista kikkailua, mutta olet jättänyt huomiotta sanan: "elävän". Selityksesi kaatuu siihen, että Joh. 3 ei anna missään mielessä ymmärtää puhuttavan jostain muusta kuin tavallisesta vedestä.

        Onko Joh. 3:n kohta mukaasi näin: "Joh. 3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny Pyhästä Hengestä(vedestä) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."? Aika järjettömän kuuloinen?

        Mukaasi Jeesus ei asettanut ehtoollista ja käskenyt tekemään kaikkia kansoja opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla? Apostoli Paavali ei olisi lähtenyt nykypäivän hurmahenkien mukaan. Hän korosti aina säädyllisyyttä ja järjestystä. "1 Kor. 14: 23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?"

        "Matt. 22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Tämä mielestäni jo kumoaa tuion väittämäsi valitsemisesta. Jumala kutsuu kaikkia, mutta on myös valinnut omansa. Jos päätös olisi meillä, kukaan ei pelastuisi.

        "Päinvastoin!
        Se, että luovutamme koko elämämme Jeesukselle kaikkine synteinemme vapauttaa meidät teoista ja suorituksista.
        Tajuamme, ettemme voi tehdä mitään muuta pelastumisemme hyväksi kuin vastaanottaa Kristuksen valmis sovitustyö.
        Tuossa hetkessä on valtava käännekohta ihmisen elämässä - onhan se uudestisyntymisen hetki, jossa elämämme luovutetaan Jeesuksen hallintaan"

        3 kertaa Jeesus ja montakohan kertaa "me"? Tuossa ongelma onkin. Spotti on meissä ja meidän ratkaisuissamme.
        Et voi mitenkään perustella Raamatulla vapaata ratkaisua. Jumala avaa ihmisen sydämen, koska ihminen ei voi sitä itse tehdä,Jumala on valinnut omansa pelastukseen, koska muuten ei meillä olisi mitään toivoa,Jumala ravitsee meidät Sanalla ja sakramenteilla, jotta pysyisimme Hänessä ja Jumala on kuollut puolestamme, jotta yksin sen tähden pelastuisimme.

        Minua mietityttää, että miten voit kieltää sakramentit? Raamatussahan Jeesus sanoo selvästi: "tämä on minun ruumiini" miten voit selittää sen tyhjäksi kun Raamatun Sana on niin selkeä? Miksi se on vaan leipää ja viiniä?

        Mitkään sakramentit eivät pelasta ihmistä, vaan se, että ihminen tulee uskoon. Eikö nimim -I- tajua itse, mitä hän kirjoittaa:
        Joh. 7: "38 Joka USKOO minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." 39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT häneen;"
        Ei tässä KASTEESTA puhuta mitään!!!!
        Kannataa lukea koko luku Joh 3, eikä ottaa vain yhtä jaetta:
        Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei
        yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi vaan saiai
        iankakkisen elämän".
        Ei tässäkään puhuta kasteesta mitään, vaan Uskomal
        la Herraan Jeesukseen me pelastumme.
        Tuo Joh 3:5 vedestä ja Hengestä syntyminen tarkoittaa samaa, kuin syntyä Jumalan sanasta ja Hengestä, kuten Pietari kirjoittaa: Te olette uudestisyntyneet Jumalan elävän Sanan kautta.
        Kirkkolaitos on lisännyt siihen tuon veden , jolla se johtaa ihmisiä harhaan saadakseen jäseniä itselleen.
        Eikö Suomen kansan enemmistön todistus riitä ker-
        tomaan, että he eivät ole uudestisyntynneet lapsi-
        kasteessaan.
        Raamattu korostaa aina ihmisen vapaata tahtoa ja
        valinnan vapautta: Valitkaa tänä päivänä, ketä
        tahdotte palvella!.
        Jumala ei tee kenellekkään väkivaltaa eikä kukaan
        voi pelastaa toista, vaikka kuinka haluaisi.
        "Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin?
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
        Ap 16.


      • -I-
        oikeassa kirjoitti:

        Mitkään sakramentit eivät pelasta ihmistä, vaan se, että ihminen tulee uskoon. Eikö nimim -I- tajua itse, mitä hän kirjoittaa:
        Joh. 7: "38 Joka USKOO minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." 39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT häneen;"
        Ei tässä KASTEESTA puhuta mitään!!!!
        Kannataa lukea koko luku Joh 3, eikä ottaa vain yhtä jaetta:
        Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei
        yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi vaan saiai
        iankakkisen elämän".
        Ei tässäkään puhuta kasteesta mitään, vaan Uskomal
        la Herraan Jeesukseen me pelastumme.
        Tuo Joh 3:5 vedestä ja Hengestä syntyminen tarkoittaa samaa, kuin syntyä Jumalan sanasta ja Hengestä, kuten Pietari kirjoittaa: Te olette uudestisyntyneet Jumalan elävän Sanan kautta.
        Kirkkolaitos on lisännyt siihen tuon veden , jolla se johtaa ihmisiä harhaan saadakseen jäseniä itselleen.
        Eikö Suomen kansan enemmistön todistus riitä ker-
        tomaan, että he eivät ole uudestisyntynneet lapsi-
        kasteessaan.
        Raamattu korostaa aina ihmisen vapaata tahtoa ja
        valinnan vapautta: Valitkaa tänä päivänä, ketä
        tahdotte palvella!.
        Jumala ei tee kenellekkään väkivaltaa eikä kukaan
        voi pelastaa toista, vaikka kuinka haluaisi.
        "Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin?
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
        Ap 16.

        ettei usko pelastaisi. Kun 'uskova' kastetaan uudestisynnytään ja saadaan Pyhä Henki. Pelastava usko liittyy aina kiinteesti kasteeseen.

        Koko Joh. 3 puhuu uskosta ja samalla TIETENKIN kasteesta.

        Missä kohtaa Raamatussa lukee että sana=vesi? Niin tottakai panet syyn kirkolle kun Raamattu ei näköjään kelpaa?

        Kansa ei ole mikään todiste. Me olemme vaan laiminlyöneet kristillisen kasvatuksen ja siksi maamme on täynne tujlaajapoikia ja-tyttöjä.

        Ei todellakaan korosta! Kun Jumala antaa näitä käskyjä, niin ne ovat puhdasta lakia, joilla Hän murtaa ihmisen, jotta Hän voi ottaa särkyneen ihmisen hoiviinsa.
        (Lue Sidottu ratkaisuvalta! ja Raamattusi)

        Ehtoolliseen en saanut vielä vastausta? Miksi sanat "tämä on minun ruumiini" ovat vertauskuvalliset kun Raamattu ei anna siihen mitään oikeutusta.


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        Joh. 7: "38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." 39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."

        En tiedä onko tahallista kikkailua, mutta olet jättänyt huomiotta sanan: "elävän". Selityksesi kaatuu siihen, että Joh. 3 ei anna missään mielessä ymmärtää puhuttavan jostain muusta kuin tavallisesta vedestä.

        Onko Joh. 3:n kohta mukaasi näin: "Joh. 3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny Pyhästä Hengestä(vedestä) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."? Aika järjettömän kuuloinen?

        Mukaasi Jeesus ei asettanut ehtoollista ja käskenyt tekemään kaikkia kansoja opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla? Apostoli Paavali ei olisi lähtenyt nykypäivän hurmahenkien mukaan. Hän korosti aina säädyllisyyttä ja järjestystä. "1 Kor. 14: 23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?"

        "Matt. 22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Tämä mielestäni jo kumoaa tuion väittämäsi valitsemisesta. Jumala kutsuu kaikkia, mutta on myös valinnut omansa. Jos päätös olisi meillä, kukaan ei pelastuisi.

        "Päinvastoin!
        Se, että luovutamme koko elämämme Jeesukselle kaikkine synteinemme vapauttaa meidät teoista ja suorituksista.
        Tajuamme, ettemme voi tehdä mitään muuta pelastumisemme hyväksi kuin vastaanottaa Kristuksen valmis sovitustyö.
        Tuossa hetkessä on valtava käännekohta ihmisen elämässä - onhan se uudestisyntymisen hetki, jossa elämämme luovutetaan Jeesuksen hallintaan"

        3 kertaa Jeesus ja montakohan kertaa "me"? Tuossa ongelma onkin. Spotti on meissä ja meidän ratkaisuissamme.
        Et voi mitenkään perustella Raamatulla vapaata ratkaisua. Jumala avaa ihmisen sydämen, koska ihminen ei voi sitä itse tehdä,Jumala on valinnut omansa pelastukseen, koska muuten ei meillä olisi mitään toivoa,Jumala ravitsee meidät Sanalla ja sakramenteilla, jotta pysyisimme Hänessä ja Jumala on kuollut puolestamme, jotta yksin sen tähden pelastuisimme.

        Minua mietityttää, että miten voit kieltää sakramentit? Raamatussahan Jeesus sanoo selvästi: "tämä on minun ruumiini" miten voit selittää sen tyhjäksi kun Raamatun Sana on niin selkeä? Miksi se on vaan leipää ja viiniä?

        kirjoitit: >>>En tiedä onko tahallista kikkailua, mutta olet jättänyt huomiotta sanan: "elävän". Selityksesi kaatuu siihen, että Joh. 3 ei anna missään mielessä ymmärtää puhuttavan jostain muusta kuin tavallisesta vedestä.

        Onko Joh. 3:n kohta mukaasi näin: "Joh. 3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny Pyhästä Hengestä(vedestä) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."? Aika järjettömän kuuloinen? ...Mukaasi Jeesus ei asettanut ehtoollista ja käskenyt tekemään kaikkia kansoja opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla? >...Apostoli Paavali ei olisi lähtenyt nykypäivän hurmahenkien mukaan. Hän korosti aina säädyllisyyttä ja järjestystä. "1 Kor. 14: 23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?" >"Matt. 22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Tämä mielestäni jo kumoaa tuion väittämäsi valitsemisesta. Jumala kutsuu kaikkia, mutta on myös valinnut omansa. Jos päätös olisi meillä, kukaan ei pelastuisi. >Minua mietityttää, että miten voit kieltää sakramentit? Raamatussahan Jeesus sanoo selvästi: "tämä on minun ruumiini" miten voit selittää sen tyhjäksi kun Raamatun Sana on niin selkeä? Miksi se on vaan leipää ja viiniä?


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        kirjoitit: >>>En tiedä onko tahallista kikkailua, mutta olet jättänyt huomiotta sanan: "elävän". Selityksesi kaatuu siihen, että Joh. 3 ei anna missään mielessä ymmärtää puhuttavan jostain muusta kuin tavallisesta vedestä.

        Onko Joh. 3:n kohta mukaasi näin: "Joh. 3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny Pyhästä Hengestä(vedestä) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."? Aika järjettömän kuuloinen? ...Mukaasi Jeesus ei asettanut ehtoollista ja käskenyt tekemään kaikkia kansoja opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla? >...Apostoli Paavali ei olisi lähtenyt nykypäivän hurmahenkien mukaan. Hän korosti aina säädyllisyyttä ja järjestystä. "1 Kor. 14: 23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?" >"Matt. 22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Tämä mielestäni jo kumoaa tuion väittämäsi valitsemisesta. Jumala kutsuu kaikkia, mutta on myös valinnut omansa. Jos päätös olisi meillä, kukaan ei pelastuisi. >Minua mietityttää, että miten voit kieltää sakramentit? Raamatussahan Jeesus sanoo selvästi: "tämä on minun ruumiini" miten voit selittää sen tyhjäksi kun Raamatun Sana on niin selkeä? Miksi se on vaan leipää ja viiniä?

        Joh. 3. Olen vähän sekaisin, ymmärsitkö väärin minut?
        En ole kieltämässä, että "elävä vesi" on Pyhä Henki. Kiellän Joh. 3:ssa olevan veden tarkoittavan Pyhää Henkeä. Huomaatko että se on vettä eikä elävää vettä(Pyhää Henkeä).
        Miksi Jeesus sanoisi Joh. 3:ssa: "Pyhästä Hengestä ja Pyhästä Hengestä"? Teksti puhuu tässä ihan tavallisesta vedestä, koska se ei anna ymmärtää muuta.

        Vietät ehtoollista. Nautitko siinä ruumiin ja veren vai leivän ja viinin? Raamatussa ei ole ristiriitoja eikä kirkko ole muokannut Raamattua. Näennäiset ristiriidat eivät johdu siitä, että Jumala ei osaa kirjoittaa vaan siitä että olemme vajaavaisia syntisiä. Perustele kirkkoväitteesi, koska nyt annat kuvan Raamatusta joka on väärennetty silloin kun se ei pidä yhä oppisi kanssa.

        En kiellä Pyhän Hengen toimintaa. Torontolaisuudessa vallitseva paha henki on se mistä haluan varoittaa.

        Ilmestykirjan kohtahan on juuri seurakuntien jälkeen, joten tämä on osoitettu uskoville kehoitukseksi. Lyydia on taas oiva esimerkkisiitä, että kahva on ulkopuolella.

        Vaikka sanaa "sakramentti" ei löydykkään, niin Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri
        seurakunnan perustuksina ovat todiste niiden tarpeellisuuden puolesta.

        Miksi ehtoollinen on vain leipää ja viiniä kun Jeesus sanoo "tämä on minun ruumiini"?

        "Pietarin sanoin: "Tehkää parannus*, ja kastettakoon kukin teistä Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi antamukseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." "

        Amen.


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        Joh. 3. Olen vähän sekaisin, ymmärsitkö väärin minut?
        En ole kieltämässä, että "elävä vesi" on Pyhä Henki. Kiellän Joh. 3:ssa olevan veden tarkoittavan Pyhää Henkeä. Huomaatko että se on vettä eikä elävää vettä(Pyhää Henkeä).
        Miksi Jeesus sanoisi Joh. 3:ssa: "Pyhästä Hengestä ja Pyhästä Hengestä"? Teksti puhuu tässä ihan tavallisesta vedestä, koska se ei anna ymmärtää muuta.

        Vietät ehtoollista. Nautitko siinä ruumiin ja veren vai leivän ja viinin? Raamatussa ei ole ristiriitoja eikä kirkko ole muokannut Raamattua. Näennäiset ristiriidat eivät johdu siitä, että Jumala ei osaa kirjoittaa vaan siitä että olemme vajaavaisia syntisiä. Perustele kirkkoväitteesi, koska nyt annat kuvan Raamatusta joka on väärennetty silloin kun se ei pidä yhä oppisi kanssa.

        En kiellä Pyhän Hengen toimintaa. Torontolaisuudessa vallitseva paha henki on se mistä haluan varoittaa.

        Ilmestykirjan kohtahan on juuri seurakuntien jälkeen, joten tämä on osoitettu uskoville kehoitukseksi. Lyydia on taas oiva esimerkkisiitä, että kahva on ulkopuolella.

        Vaikka sanaa "sakramentti" ei löydykkään, niin Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri
        seurakunnan perustuksina ovat todiste niiden tarpeellisuuden puolesta.

        Miksi ehtoollinen on vain leipää ja viiniä kun Jeesus sanoo "tämä on minun ruumiini"?

        "Pietarin sanoin: "Tehkää parannus*, ja kastettakoon kukin teistä Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi antamukseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." "

        Amen.

        kirjoitit:
        >>>Joh. 3. Olen vähän sekaisin, ymmärsitkö väärin minut?
        En ole kieltämässä, että "elävä vesi" on Pyhä Henki. Kiellän Joh. 3:ssa olevan veden tarkoittavan Pyhää Henkeä. Huomaatko että se on vettä eikä elävää vettä(Pyhää Henkeä).
        Miksi Jeesus sanoisi Joh. 3:ssa: "Pyhästä Hengestä ja Pyhästä Hengestä"? Teksti puhuu tässä ihan tavallisesta vedestä, koska se ei anna ymmärtää muuta. > ...Vietät ehtoollista. Nautitko siinä ruumiin ja veren vai leivän ja viinin? Raamatussa ei ole ristiriitoja eikä kirkko ole muokannut Raamattua. Näennäiset ristiriidat eivät johdu siitä, että Jumala ei osaa kirjoittaa vaan siitä että olemme vajaavaisia syntisiä. Perustele kirkkoväitteesi, koska nyt annat kuvan Raamatusta joka on väärennetty silloin kun se ei pidä yhä oppisi kanssa. >..En kiellä Pyhän Hengen toimintaa. Torontolaisuudessa vallitseva paha henki on se mistä haluan varoittaa. >...Ilmestykirjan kohtahan on juuri seurakuntien jälkeen, joten tämä on osoitettu uskoville kehoitukseksi....>Lyydia on taas oiva esimerkkisiitä, että kahva on ulkopuolella. >...Vaikka sanaa "sakramentti" ei löydykkään, niin Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri
        seurakunnan perustuksina ovat todiste niiden tarpeellisuuden puolesta.


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        kirjoitit:
        >>>Joh. 3. Olen vähän sekaisin, ymmärsitkö väärin minut?
        En ole kieltämässä, että "elävä vesi" on Pyhä Henki. Kiellän Joh. 3:ssa olevan veden tarkoittavan Pyhää Henkeä. Huomaatko että se on vettä eikä elävää vettä(Pyhää Henkeä).
        Miksi Jeesus sanoisi Joh. 3:ssa: "Pyhästä Hengestä ja Pyhästä Hengestä"? Teksti puhuu tässä ihan tavallisesta vedestä, koska se ei anna ymmärtää muuta. > ...Vietät ehtoollista. Nautitko siinä ruumiin ja veren vai leivän ja viinin? Raamatussa ei ole ristiriitoja eikä kirkko ole muokannut Raamattua. Näennäiset ristiriidat eivät johdu siitä, että Jumala ei osaa kirjoittaa vaan siitä että olemme vajaavaisia syntisiä. Perustele kirkkoväitteesi, koska nyt annat kuvan Raamatusta joka on väärennetty silloin kun se ei pidä yhä oppisi kanssa. >..En kiellä Pyhän Hengen toimintaa. Torontolaisuudessa vallitseva paha henki on se mistä haluan varoittaa. >...Ilmestykirjan kohtahan on juuri seurakuntien jälkeen, joten tämä on osoitettu uskoville kehoitukseksi....>Lyydia on taas oiva esimerkkisiitä, että kahva on ulkopuolella. >...Vaikka sanaa "sakramentti" ei löydykkään, niin Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri
        seurakunnan perustuksina ovat todiste niiden tarpeellisuuden puolesta.

        "Nautin muistoaterian, jolla muistelen ja kiitän Jeesuksen sovitusverestä.
        Jeesuksen Golgatan kuolema on kertakaikkinen uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta."

        Olen samaa mieltä ehtoollisen viettämisestä Herran muistoksi ja Kristuksen kertakaikkisesta uhrista maailman pelastukseksi.

        "Osallisuus Kristuksen ruumiiseen ei ole samaa kuin syödä itse Kristuksen ruumista.
        Osallisuus Kristuksen vereen ei ole samaa kuin juoda itse Kristuksen verta.
        Emmehän uhraa Kristusta joka kerran, kun nautimme ehtoollista, vaan Hän on kertakaikkisella uhrilla sovittanut maailman synnit."

        Emme uhraa eikä kohta viittaakkaan semmoiseen(,vaikka katoliset ja ortodoksit ehtoollista uhrina pitävätkin).
        Miten suhtaudut evankeliumeissa oleviin Jeesuksen sanoihin: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" sekä Joh. 6: 51 "Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?""

        "Ei, vaan tuo kohta on viimeiselle, lopunajan seurakunnalle (Laodikean srk), joka on penseä, ei kuuma eikä kylmä - eli juuri kuten tämän päivän kirkko on!!! "

        Okei. Laodikealle esitetään siis kehoitus parannukseen, koska sitä sanotaan seurakunnaksi on oletettava sieltäkin löytyvän uskovia.

        "No, alkukieltä olisi tunnettava, jotta voidaan ymmärtää paremmin. Esim. "Herra avasi Lyydian sydämen, jotta hän vastaanotti Sanan". Lyydian 'teko' oli vastaanottaminen. Saivarteluako? Päätä itse"

        Tässä nyt -28:sta Ap.t. 16: 14 "Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui."

        Katsoin myös King Jamesin kreikkaosioista ja siellä on sana "prosecho pros-ekh'-o" joka on käännetty to attend. Käännökset sanovat, että Herra avasi sydämen vastaanottamaan. Mitään omaa Lyydia ei voi siis ansiokseen lisätä.

        "Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri yhdessä Hengen kanssa todistavat maanpäällä siitä iankaikkisesta pelastuksesta, joka meille on luvattu Jeesuksen työn tähden.
        Siihen emme voi lisätä yhtikäs mitään omaa, emme edes mystisiä sakramentteja."

        Koitan olla mahdollisimman selkeä kun tässä on jonkin verran selitettävää: VT:n Isrealia ja UT:n seurakuntaa kumpaakin on kutsuttu Jumalan puolisoiksi ja naisiksi. Genesiksessä nainen luodaan Aadamin kyljestä miehen rinnalle. Golgatalla "uuden Aadamin" kyljestä juokseva vesi ja veri ilmaisevat siis uuden morsiamen syntymän ja perustan.

        "Kunnioittakaa kilvan toinen toistanne."
        (Room 12:10)


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        "Nautin muistoaterian, jolla muistelen ja kiitän Jeesuksen sovitusverestä.
        Jeesuksen Golgatan kuolema on kertakaikkinen uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta."

        Olen samaa mieltä ehtoollisen viettämisestä Herran muistoksi ja Kristuksen kertakaikkisesta uhrista maailman pelastukseksi.

        "Osallisuus Kristuksen ruumiiseen ei ole samaa kuin syödä itse Kristuksen ruumista.
        Osallisuus Kristuksen vereen ei ole samaa kuin juoda itse Kristuksen verta.
        Emmehän uhraa Kristusta joka kerran, kun nautimme ehtoollista, vaan Hän on kertakaikkisella uhrilla sovittanut maailman synnit."

        Emme uhraa eikä kohta viittaakkaan semmoiseen(,vaikka katoliset ja ortodoksit ehtoollista uhrina pitävätkin).
        Miten suhtaudut evankeliumeissa oleviin Jeesuksen sanoihin: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" sekä Joh. 6: 51 "Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?""

        "Ei, vaan tuo kohta on viimeiselle, lopunajan seurakunnalle (Laodikean srk), joka on penseä, ei kuuma eikä kylmä - eli juuri kuten tämän päivän kirkko on!!! "

        Okei. Laodikealle esitetään siis kehoitus parannukseen, koska sitä sanotaan seurakunnaksi on oletettava sieltäkin löytyvän uskovia.

        "No, alkukieltä olisi tunnettava, jotta voidaan ymmärtää paremmin. Esim. "Herra avasi Lyydian sydämen, jotta hän vastaanotti Sanan". Lyydian 'teko' oli vastaanottaminen. Saivarteluako? Päätä itse"

        Tässä nyt -28:sta Ap.t. 16: 14 "Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui."

        Katsoin myös King Jamesin kreikkaosioista ja siellä on sana "prosecho pros-ekh'-o" joka on käännetty to attend. Käännökset sanovat, että Herra avasi sydämen vastaanottamaan. Mitään omaa Lyydia ei voi siis ansiokseen lisätä.

        "Jeesuksen kyljestä vuotaneet vesi ja veri yhdessä Hengen kanssa todistavat maanpäällä siitä iankaikkisesta pelastuksesta, joka meille on luvattu Jeesuksen työn tähden.
        Siihen emme voi lisätä yhtikäs mitään omaa, emme edes mystisiä sakramentteja."

        Koitan olla mahdollisimman selkeä kun tässä on jonkin verran selitettävää: VT:n Isrealia ja UT:n seurakuntaa kumpaakin on kutsuttu Jumalan puolisoiksi ja naisiksi. Genesiksessä nainen luodaan Aadamin kyljestä miehen rinnalle. Golgatalla "uuden Aadamin" kyljestä juokseva vesi ja veri ilmaisevat siis uuden morsiamen syntymän ja perustan.

        "Kunnioittakaa kilvan toinen toistanne."
        (Room 12:10)

        Olemme lähestymässä yhteisymmärrystä Herramme Sebaotin asein.

        >>>...Emme uhraa eikä kohta viittaakkaan semmoiseen(,vaikka katoliset ja ortodoksit ehtoollista uhrina pitävätkin).
        Miten suhtaudut evankeliumeissa oleviin Jeesuksen sanoihin: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" sekä Joh. 6: 51 "Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"" >Koitan olla mahdollisimman selkeä kun tässä on jonkin verran selitettävää: VT:n Isrealia ja UT:n seurakuntaa kumpaakin on kutsuttu Jumalan puolisoiksi ja naisiksi. Genesiksessä nainen luodaan Aadamin kyljestä miehen rinnalle. Golgatalla "uuden Aadamin" kyljestä juokseva vesi ja veri ilmaisevat siis uuden morsiamen syntymän ja perustan.


      • -I-
        taappo kirjoitti:

        Olemme lähestymässä yhteisymmärrystä Herramme Sebaotin asein.

        >>>...Emme uhraa eikä kohta viittaakkaan semmoiseen(,vaikka katoliset ja ortodoksit ehtoollista uhrina pitävätkin).
        Miten suhtaudut evankeliumeissa oleviin Jeesuksen sanoihin: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" sekä Joh. 6: 51 "Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" 52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"" >Koitan olla mahdollisimman selkeä kun tässä on jonkin verran selitettävää: VT:n Isrealia ja UT:n seurakuntaa kumpaakin on kutsuttu Jumalan puolisoiksi ja naisiksi. Genesiksessä nainen luodaan Aadamin kyljestä miehen rinnalle. Golgatalla "uuden Aadamin" kyljestä juokseva vesi ja veri ilmaisevat siis uuden morsiamen syntymän ja perustan.

        Olen iloinen päästyämme näin pitkälle väittelyssä ja yhteisymmärryksessä.
        Ajattelin eilen lopettavani "tulinuolieni ammuskelun", mutta nyt haluan asettaa vielä yhden kysymyksen:

        ""Ymmärrän Jeesuksen ruumiin/lihan syömisen hengellisesti: Jeesus on Sana, joka tuli myös lihaksi. Me syömme Sanaa, kun luemme Raamattua ja Sana vaikuttaa meissä uskon syntymisen. Synnymme uudesti ylhäältä, kun kadumme syntimme ja pyydämme ne Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi. Eli Golgatan runnellun ruumiin ja maahanvuotaneen veren kautta synnymme Jumalan lapsiksi. "Syömme elävää leipää ja juomme elävää verta".""

        Minua askarruttaa, että miksi Jeesus sanoi: "tämä on minun ruumiini" kun Hän mursi leivän antaessaan sen opetuslapsille ja "tämä on minun vereni" kun hän pisti viinin jakoon?


      • Kehotan
        -I- kirjoitti:

        Olen iloinen päästyämme näin pitkälle väittelyssä ja yhteisymmärryksessä.
        Ajattelin eilen lopettavani "tulinuolieni ammuskelun", mutta nyt haluan asettaa vielä yhden kysymyksen:

        ""Ymmärrän Jeesuksen ruumiin/lihan syömisen hengellisesti: Jeesus on Sana, joka tuli myös lihaksi. Me syömme Sanaa, kun luemme Raamattua ja Sana vaikuttaa meissä uskon syntymisen. Synnymme uudesti ylhäältä, kun kadumme syntimme ja pyydämme ne Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi. Eli Golgatan runnellun ruumiin ja maahanvuotaneen veren kautta synnymme Jumalan lapsiksi. "Syömme elävää leipää ja juomme elävää verta".""

        Minua askarruttaa, että miksi Jeesus sanoi: "tämä on minun ruumiini" kun Hän mursi leivän antaessaan sen opetuslapsille ja "tämä on minun vereni" kun hän pisti viinin jakoon?

        niin saat viisautta; Pyhän Hengen lahjan, joka johtaa kaikkeen Totuuteen tässäkin asiassa!

        Ettekä silloin ole kenenkään opetuksen tarpeessa;
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." (1.Joh.2:27)


      • -I-
        Kehotan kirjoitti:

        niin saat viisautta; Pyhän Hengen lahjan, joka johtaa kaikkeen Totuuteen tässäkin asiassa!

        Ettekä silloin ole kenenkään opetuksen tarpeessa;
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." (1.Joh.2:27)

        myyväni itseni perkeleelle, jos sen tekisin. Luopuisinhan lapsena saamastani Lahjasta ja rakentaisin pelastukseni oman tekoni varaan.

        Käsittelemme tosin ehtoollista emmekä kastetta.


      • taappo
        -I- kirjoitti:

        Olen iloinen päästyämme näin pitkälle väittelyssä ja yhteisymmärryksessä.
        Ajattelin eilen lopettavani "tulinuolieni ammuskelun", mutta nyt haluan asettaa vielä yhden kysymyksen:

        ""Ymmärrän Jeesuksen ruumiin/lihan syömisen hengellisesti: Jeesus on Sana, joka tuli myös lihaksi. Me syömme Sanaa, kun luemme Raamattua ja Sana vaikuttaa meissä uskon syntymisen. Synnymme uudesti ylhäältä, kun kadumme syntimme ja pyydämme ne Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi. Eli Golgatan runnellun ruumiin ja maahanvuotaneen veren kautta synnymme Jumalan lapsiksi. "Syömme elävää leipää ja juomme elävää verta".""

        Minua askarruttaa, että miksi Jeesus sanoi: "tämä on minun ruumiini" kun Hän mursi leivän antaessaan sen opetuslapsille ja "tämä on minun vereni" kun hän pisti viinin jakoon?

        Viimeinen kysymyksesi:
        >>>Minua askarruttaa, että miksi Jeesus sanoi: "tämä on minun ruumiini" kun Hän mursi leivän antaessaan sen opetuslapsille ja "tämä on minun vereni" kun hän pisti viinin jakoon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1889
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1181
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe