Onko kukaan saanut vaihdettua yliopistoa ilman pääsykoetta? Mulla on monistakin syistä sellainen tilanne, että opiskelu paikkakunnallani on mahdotonta. Pitäisi muuttaa pääkaupunkiseudulle. Mutta olen ymmärtänyt, että varsinkin Helsingin yliopistoon vaihtaminen on aikalailla mahdotonta? Olen ihan valmis menemään pääsykokeisiin taas ensikeväänä, ei siinä mitään, mutta mintenköhän ensi kevään opinnot? Onko niitä mahdollisuus suorittaa muualla kuin omassa yliopistossa? Onko kenenkään vaihto onnistunut? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
Hei Kaikki Bilsalaiset!
3
703
Vastaukset
- syystä pitää vaihtaa
Kaverini opiskeli kaukana Helsingistä mutta pääsi vaihtamaan Helsinkiin kiusauksen takia.
Jos vaihto ei olisi onnistunut, kaverini olisi lopettanut opiskelut. Kiusauksesta oli todisteet tms. joten perusteet riitti.- -sivusta-
Yliopistoissa kiusataan??? Ihan uskomattomaksi mennyt... Onneksi hän pääsi vaihtamaan yliopistoa. Onko asiat nyt paremmin?
- aäsfjw
Helsingin yliopiston biotieteiden tiedekunnasta, millä perusteilla sinne voi vaihtaa. Usein vaaditaan tietty opintopistemäärä / valmis kandidaatin tutkinto. Esim. Turkuun voi vielä tänä vuonna vaihtaa ilman pääsykoetta, jos on suorittanut 80 (?) ov, mutta ensi vuonna vaaditaan kandi. Vaihtoon vaikuttanevat myös arvosanat ja se, mahtuuko yliopistoon ylipäänsä siirto-opiskelijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764