Käteistä vai kortilla??

maailmalle matkalle

Niin, kannattaako Thaimaassa käytellä Visa-korttia vai onko viksua ottaa vaan Suomesta tukko rahnaa mukaan??

10

1606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

käyttää molempia,älä kuiteskaan mitään hirvittäviä käteis summia kantele mukanas,kääntävät sut kuitenkin

• kohta menossa

käteinen on kyllä kätevä mutta ei sitä
      viitti hirveesti kannella mukana...
      automaatista sitä mutta toisaalta samalla voidaan kortti kopioida ja vinguttaa tappiin jossain keniassa.

Noh eiköhän se siitä.

• usein tulee visa-laskuun 3 % ylimääräistä. seinästä nostettaessa tulee muutaman euron käteisnostomaksu

• ...

Visalla nostosta tulee aika paljon kuluja. Tietysti käteisessä on oma riskinsä, mutta eihän kukaan pakota kantamaan koko kassaa mukanaan. Ainahan rahat voi jättää hotellin tallelokeroon.

• joku urpo

kortilla nostot menee tilivaluutan mukaan,eli halvempi kurssi,sekä ei tarvi tuhansia euroja taskussa kuljettaa,turva säilöt ei aina ole mitä luvataan,kyse on thaimaasta ,jossa kaikki on mahdollista..

• ...
        joku urpo kirjoitti:

kortilla nostot menee tilivaluutan mukaan,eli halvempi kurssi,sekä ei tarvi tuhansia euroja taskussa kuljettaa,turva säilöt ei aina ole mitä luvataan,kyse on thaimaasta ,jossa kaikki on mahdollista..

Urpo!

Kortilla kun nostaa, niin joutuu maksamaan kuluja useamman prosentin verran. Kun taas Thaimaan päässä setelivaluutan vaihtokurssi on ainoastaan noin 1% huonompi kuin valutaan keskikurssi.

Todellinen kurssi: saatu määrä ulkomaista valuuttaa/maksettu määrä Euroja....

• paljon neuvoa
        joku urpo kirjoitti:

muita, jos ei itse osaa kansakoulutason matikkaa...

• matkalainen1

Mulla on maassa kuin maassa mukana aina käteistä sekä Visa.

Jos tulee vastaan joku isompi ostos niin Visa on kätevä olla maksuvälineenä mukana, koskaan en ole sillä rahaa vielä nostanut. Useissa paikoissa Visalla maksaessa lisäävät siihen pienen kulun,mutta se ei taloutta kaada. Enemmän harmittaisin, jos jäisi joku ihanuus ostamatta siksi että käteiskassaa ei voisi ostokseen hassata ja Visa olisi kotona.

Kortti on siis kätevä, ota se mukaan mutta ota myös Euroja mukaan. Vaihdat sitten tarpeen mukaan.

• KhunHan

näin se menee

• Pallon tallaaja

Olen vaan järkeilly, että käteisestä menee vaihtopalkkio ja Visalla tulee se nostoprovisio ja arvellut että eiköhän ne aika samoihin mene. En tykkää pitää käteistä mukana, vaan nostan rahaa seinästä Visalla tarpeenmukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      84
      2605
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1684
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1609
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1227
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe