Osin tv:n innoittamana keskustelimme äskettäin siitä, miten nurinkurisesti ihmiset saattavat puhua kaikkein rakkaimmilleen niin rumasti etteivät voisi kuvitellakaan puhuvansa samoin edes pahimmalle vihamiehelleen. Olimme sitä mieltä, että rumat sanat satuttavat.
Mitä mieltä sinä olet?
Puhutko rumasti rakkaillesi?
26
1221
Vastaukset
- Joku muu
..pahemmin koske kun kaiken on kokenut, niin omaisten kuin viranomaisten. Ja vielä usealla kielellä.
Muuten katsoin sinun sivua, siinä mainitsit että olet kasvanut pitkäx, jäin hieman miettiin, et mikä mahtaisi olla silloin pituus. (yli 1,80cm?)ole onnistunut venyttäytymään ihan niin pitkäksi, vaikkei paljon puutukaan. Miksi kysyit?
- Joku muu
optimisti-orvokki kirjoitti:
ole onnistunut venyttäytymään ihan niin pitkäksi, vaikkei paljon puutukaan. Miksi kysyit?
..et jos sun kanssa keskustelee niin joutuisi pian katson ylöspäin, ja ainakin jos olisi vielä korkokengät sinulla. ;)
Joku muu kirjoitti:
..et jos sun kanssa keskustelee niin joutuisi pian katson ylöspäin, ja ainakin jos olisi vielä korkokengät sinulla. ;)
kuitenkin keskustella aina ihan samalla tasolla. ;))
- Pirre*
valehella :/
- Pirre*
valehellä ettei ikinä, ei koskaan - en ole sanonut läheiselleni pahasti - olen enkeli, -mutta ikävä kyllä, aika mustuneet nuo siivet tälläkin enkelillä on *alistunut huokaus* :(
Mutta noin ilmiönä tämä on kummallinen, olemmeko me ihmiset senverran ulkokullaisia että haluamme näyttää sellaisilta kuin "meidän" esim. kasvatuksemme ja yleisen mielipiteen mukaisesti pitäisi olla, - mutta onko se sivistyksen luoma kerros kuitenkin niin ohut että se "meissä" oleva vanaha kehno vielä välillä pääsee kuoren läpi ja ryöstäytyy irti.. :/
Ajattelen, että kuitenkin on tärkeää, että ihminen tiedostaisi oman väärän käytöksensä, ja yrittäisi aina parantaa tapaansa suhtautua lähimmäiseensä, - se kai olisi sitä sisäistä itsensä kasvattamista.
Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että hyvällä saadaan enemmän posittiivista tulosta aikaa, näissä ihmissuhdeasioissakin. Pirre* kirjoitti:
valehellä ettei ikinä, ei koskaan - en ole sanonut läheiselleni pahasti - olen enkeli, -mutta ikävä kyllä, aika mustuneet nuo siivet tälläkin enkelillä on *alistunut huokaus* :(
Mutta noin ilmiönä tämä on kummallinen, olemmeko me ihmiset senverran ulkokullaisia että haluamme näyttää sellaisilta kuin "meidän" esim. kasvatuksemme ja yleisen mielipiteen mukaisesti pitäisi olla, - mutta onko se sivistyksen luoma kerros kuitenkin niin ohut että se "meissä" oleva vanaha kehno vielä välillä pääsee kuoren läpi ja ryöstäytyy irti.. :/
Ajattelen, että kuitenkin on tärkeää, että ihminen tiedostaisi oman väärän käytöksensä, ja yrittäisi aina parantaa tapaansa suhtautua lähimmäiseensä, - se kai olisi sitä sisäistä itsensä kasvattamista.
Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että hyvällä saadaan enemmän posittiivista tulosta aikaa, näissä ihmissuhdeasioissakin.ottaa kantaa aloitukseen, kun v-sanan äidinkielen "ope" Orvokki kyselee;))
Tuleehan noita pikku sammakoita silloin tällöin päästeltyä ja ilmeisesti lähimmäisen sanat ovat enemmän merkityksellisiä, kuin tuntemattoman ja nostavat tunteet pintaan helpommin, jolloin saattaa sanominen mennä yli.
Ehkä sitä iän myötä on tullut itse hillintää lisää ja vähän harkitsee sanomisiaan ja en nyt tiedä, onko sitä tullut haukuttua koskaan pahemmin lähimmäistään tai läheisiä, kuin pahinta vihollista , ehkä nämä on enemmän luonteenpiirteen kysymyksiä ja toisilla kerääntyy patoumia ja toisilla patoumat purkeutuu helpommin kuin muilla.- Pirre*
Mettäläinen kirjoitti:
ottaa kantaa aloitukseen, kun v-sanan äidinkielen "ope" Orvokki kyselee;))
Tuleehan noita pikku sammakoita silloin tällöin päästeltyä ja ilmeisesti lähimmäisen sanat ovat enemmän merkityksellisiä, kuin tuntemattoman ja nostavat tunteet pintaan helpommin, jolloin saattaa sanominen mennä yli.
Ehkä sitä iän myötä on tullut itse hillintää lisää ja vähän harkitsee sanomisiaan ja en nyt tiedä, onko sitä tullut haukuttua koskaan pahemmin lähimmäistään tai läheisiä, kuin pahinta vihollista , ehkä nämä on enemmän luonteenpiirteen kysymyksiä ja toisilla kerääntyy patoumia ja toisilla patoumat purkeutuu helpommin kuin muilla.puolisihan se sellainen läheinen, jolle "ehkäjoskus" on tullut hmm..sanottua, lapsille ei milloinkaan.
Ehkä sanomiset juuri sille lähimmällee selittää osaltaan myös puolisoiden (yleensä)kiinteä kanssakäyminen, niitä etäavioliittoja on hervemmassa.
jk. kuinkahan hedelmällinen maaperä sattui O,O -open opetukse/sille..? :) - Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että hyvällä saadaan enemmän posittiivista tulosta aikaa, näissä ihmissuhdeasioissakin.Noo täs tierä kiltteyrestä. Soon sellaasta pahasuisten akkaan kanssa jotta kyllä siinä pitää olla ukoolla lehemänhermot ja paree jatkaakki lakia heti suosiolla korenolla. Välihin pitää laittaa tietysti remmi laulamahan, mitä yhteeselämää se ny muutoon on. Ei ne naiset usko puhetta, hih,hih, joo kyllä jokaanen "rakastava" perheenisä teköö niin. Ei siinä pehemopuhehet auta. Varsinki jos ny ollahan vaikka uusia verhoja ostamas niin akaat kääntelöö ja vääntelöö kaikki kangaspakat yliporohon ja ukoon pitääs siinä vain kattoa hilijaasena päältä sitä hommaa ja aika menöö joutavahan, mies kyllä huomaa ja ilimoottaa koska on uusien karteekien aika. Sellaasta kasvattamistahan soon miehellä koko avioliitto aika jotta saa siitä likaasta mieleesensä. Justihin samoon aattelin tuosta ku Pirre sanoot notta:"on tärkiää että varsinkin nainen huomaas oman väärän käytöksensä ja yrittääs aina parantaa tapansa" Täs ny tällaasia ylees ohojeita parisuhteesehen, niinkuun sanotahan pikavalintoona ja vielä järkeviä sellaasia.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Noo täs tierä kiltteyrestä. Soon sellaasta pahasuisten akkaan kanssa jotta kyllä siinä pitää olla ukoolla lehemänhermot ja paree jatkaakki lakia heti suosiolla korenolla. Välihin pitää laittaa tietysti remmi laulamahan, mitä yhteeselämää se ny muutoon on. Ei ne naiset usko puhetta, hih,hih, joo kyllä jokaanen "rakastava" perheenisä teköö niin. Ei siinä pehemopuhehet auta. Varsinki jos ny ollahan vaikka uusia verhoja ostamas niin akaat kääntelöö ja vääntelöö kaikki kangaspakat yliporohon ja ukoon pitääs siinä vain kattoa hilijaasena päältä sitä hommaa ja aika menöö joutavahan, mies kyllä huomaa ja ilimoottaa koska on uusien karteekien aika. Sellaasta kasvattamistahan soon miehellä koko avioliitto aika jotta saa siitä likaasta mieleesensä. Justihin samoon aattelin tuosta ku Pirre sanoot notta:"on tärkiää että varsinkin nainen huomaas oman väärän käytöksensä ja yrittääs aina parantaa tapansa" Täs ny tällaasia ylees ohojeita parisuhteesehen, niinkuun sanotahan pikavalintoona ja vielä järkeviä sellaasia.
mutta, siis mutta, - mitä hiiskattia se ukko siellä verhokaupassa tekkööpi, ei puhettai - sinne ei miehiä tarvita hoputtammaan ja huokkailemmaan paksuja :(
Sitten vielä tietysti pitäs kyssyy jotta onko tämä retonki nyt tarppeeks halappoo - ei puhettai, ei tullu kaluva siitä tuumasta.
:)
- Kerberoski
Kuuntelin tuttavaperheen puhetapaa toisilleen. Mies komensi vaimoaan kuin koiraa ja aina väliin kirosana, jota leegiota en viitsi toistaa. Muija juoksi kuin Perhe on pahin-sarjan Edith, yhtä koiramaisena. Ehkä ovat tottuneet puhumaan toisilleen niin, mutta särähti kyllä eli tuntui pahalta.
Vaikka ei kirottaisikaan, vähättelevä tapa puhua toisesta näyttää olevan myös aika yleistä. Mies sanoo: "Et sinä uusia vaatteita tarvitse, vanha eukko", nainen sanoo: "Ei tuosta meidän Matista enää ole mihinkään.". Vanhemmat lapsestaan: "Meidän Osku se on sellainen nössykkä, ei ole vielä morsiantakaan itselleen saanut." jne. Kun näitä tarpeeksi usein tarjoilee,ei tarvitse ihmetellä, miksi keskinäisissä väleissä hiertää. Noh, nuorisohan viljelee puolestaan laitanaan näitä alapään termejä, oli kyse vaikka päivän säästä.
Kumma kyllä, meillä minä olen aikanaan enemmän kiroillut kuin lapset ja ukko. Ovat moittineet siitä, että äitinä kiroilen. Huh, huh. Halventamista olen sentään yrittänyt tietoisesti välttää.- Pirre*
puhetapa on puolison taholta sellaista joka saa, ainakin minun niskavillani nousemaan.
Sitä en ymmärrä ollenkaan miksi lapsille puhutaan halventaen, - "hulluhan" sellainen vanhempi on, joka tahallisesti rikkoo oman lapsensa sielun ja itsetunnon - mahdollisesti koko loppuelämän.
- niin riitele
Ei sellaisen kanssa viitsi riidellä joka on yhdentekevä.
Joskus tulee sanottua pahasti mutta ei pidä mennä sopimatta nukkumaan.
En koskaan iske läheiseni henkisesti arimpiin kohtiin.
Jos niin tekee on vaikea saada ja antaa anteeksi.- feelix
Lapsuuden kodissa äiti opetti,että riita sovitaan ennen maate menoa.Sen olen koittanut takoa lasteni päähän ja kyllä mieltä lämmitti,kun miniä kertoi heidän sopivan riitansa jne.Vaikka ero heille tuli loppujen lopuksi,mutta silti se oli kiva kuulla.Samoin se,että poika osaa pyytää anteeksi,on taatusti jo kotoa opittu tapa.Hyvä tapa onkin!!!
- en milloinkaan
sano PAHASTI.Jos hän pahaksi alkaa,niin sanon HYVÄSTI!T.Feelu
- identtinen
EN!! Enhän edes osaa!
- opri51
Sanat kauneimmat on aina vaikeimmat.
Voi jos meille olisikin annettu sanavarasto, jossa olisi vain kainuuta sanoja, ehkä elämä olisi monella paljon helpompaa.
Jotenkin vielä sulattaa, kun kuulee kahden aikuisen nimittelevän toisiaan, ja noituvan kuin rantapirut, se on heidän tapansa keskustella kenties ?
Mutta että lapselle huudetaan, kirotaan, nimitellään , pidetään kädestä ja kävellään niin lujaa, että pieni-ihminen juoksee vierellä koko-ajan kyyneleet silmissä, se murtaa minun sydämeni. Kerran olin kaupassa, edelläni kulki äiti n. 3v,lapsi ostosvaunuissa, hän sätti ja rähisi, lapsi istui hiljaa ja katseli jalkojaan. Äiti jätti ostoskärrit hyllyjen väliin ja sanoi lapselle, että hän jättää lapsen sinne, ja äiti poistui kuin poistuikin paikalta !!!! lapsi alkoi hysteerisesti huutamaan, minun oli pakko puuttua asiaan, muistan sen lapsen silmät vieläkin kun lohduttelin häntä...ja etsimme äitiä yhdessä. - Peer G.
Eräät pahoittivat mielensä kun vastasin Optimisti-Orvokille eilen. Olen ollut näissä palstakeskusteluissakin mukana ikimuistoisen ajan sekä muilla foorumeilla.
Oikeassa elämässäkin tapaa mielisteleviä, mairittelevia ihmisiä.
Puuttumatta enempää tähän keskusteluun viittaan joskus kertomaani Aisopoksen tarinaan Eläinten kuninkaasta.
Se, kuten monet vanhat tarinat, on hyvin opettavainen.
Itse toivon, että asiat sanotaan suoraan
ja myöskin perustellen oman kantansa.
Harmistun perustelemattomasta liehittelystä aivan yhtä paljon kuin yksilöimättömistä moitteista ja arvosteluistakin.miksi olisinkaan. En tunnistanut itseäni tekstistäsi. Jos sinusta ystävällinen puhe on mielistelemistä, se on sinun ongelmasi, ei minun. Sinulla on oikeus omaan näkemykseesi ja oikeus kertoa se. Samoin minulla, (ellei sensori poista tekstiäni täältä).
Jos olen onnistunut ärsyttämään sinua, siinä on varmaan toteutunut tämänkin palstan tarkoitus. Erilaisuus on rikkautta. ;)
Kiva, jos joku on puolustanut minua. Palstan temppuilun vuoksi en päässyt tarkistamaan asiaa. Toivotaan, että saavat palstat kuntoon ja päästään vaikka välillä vääntämään peistä, jos jotain ihan oikeaa asiaa keksimme.
- toisian vastaan ...
... kun ei ole ulkopuolisia uhkia. Vaikeudet yhdistävät.
Ainakin joskus ...- feelix
Onhan sekin totta,että VASTATUULI VAHVISTAA SIIPIÄ,eikö vain?
Ei kuullosta pahalta?
- Pirre*
hyvältäkään.. jorrikkä, naisestako? :(
- df*
Että parit perkeleet pääsi tänä aamuna pojan kanssa kun yritin saada häntä hereille.
- Laiskamato.
Vaimoni käyttämistä hellittelysanoista.(päivittäin)
laiskamato
retku
saatanan retku
juoppo
pässi
pötkyilijä
valehtelija
joutilas urvake
tursake
ketku
lorvailija
mukamastekijä
seniili
kyvytön(ei anna kokeilla olisinko)
joutava
kuule käpy
jne.
Kyllä vaan rumat sanat satuttavat. Ehkä niillä on tarkoitus innostaa toista ilmitappeluun. Siihen lisäksi pienet pukkimiset ja nyrkillä mosauttelut.
Pitää koittaa kestää jos se vaikka siitä vanhemmiten rauhottuis.- jollain muilla
..sentään, kun sain senkin kokea kun päätin et tämä on tässä.
Ja vielä puolentoista vuoden jälkeen jos ja kun joudun näkee, niin tulee kehotus hakeutua hoitoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114