Olen ymmärtänyt että kuvillisia pankkikortteja voi hakea, jotka käyvät henkilötodistuksesta.
(Myös ei tarvitse henkilöpapereita, jos yli 50 euron ostos.)
Miten kuvallisen pankkikortin voi hakea? Saako niitä Sampo pankista?
Kuvallinen pankkikortti: Mistä voi hakea?
3
1633
Vastaukset
KOP sai aikanaan jonkin kansainvälisen tunnustuksen kehittämästään valokuvallisesta pankkikortista, jonka etupuolella oli lähes passikuvan kokoinen valokuva. Kun SYP valtasi KOP:n tai miten se Merita muodostettiinkin, valokuvalliset pankkikortit kyllä edelleenkin uudistettiin kuvallisina, mutta valokuva oli siirretty kortin taakse ja se oli kooltaan vain murto-osa aiemmasta. Silloin kauppojen kassat eivät huomanneet valokuvaa, vaan pyysivät kuitenkin aina ensin henkilötodistusta. Siinä vaiheessa itse luovuin kuvallisesta kortista, varsinkin kun hinnoittelullakin tuettiin siitä luopumista. Sampo-pankki ei ole koskaan sellaista ainakaan minulle tarjonnut. Muista pankeista en tiedä.
- ....
Lieneekö kaupunkilegenda vai mikä, mutta tarinan mukaan joku toimittaja oli joskus teettänyt kokeilumielessä kuvallisen pankkikortin, johon oli painettu villakoiran valokuva. Ei kuulemma ollut häirinnyt ostoksia.
Tosiasia on kuitenkin se, että kaupan kassat vain aniharvoin edes vilkaisevat asiakkaan naamaa, kun pyytävät henkilöllisyyspapereita nähtäväkseen. Yleensä heille riittää se, että kopioidaan henkilöpapereiden henkilötunnuksen loppuosa tositteeseen. Silläkään ei varmasti ole merkitystä, onko henkilöpapereissa sama nimi kuin pankkikortissa. Loppuosa riittää. Ja usein senkin saa kirjoittaa itse, kun myyjä toteaa "hei, voitsä panna sen loppuosan tohon". - esim.
saa esim. säästöpankeista.
eivät kyllä ole mitään virallisia henkilö korteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816