Mainostaminen ei tuota tulosta

voe rähmänkäpälä

Ihmettelen mistä helvetistä muut saa asiakkaita, sillä oman yrityksen kohdalla mainostaminen syö enemmän rahaa kun tuo.

Näitä on yritetty:

A. Postiluukkumainonta potentiaalisille asiakkaille (joilla rahaa maksaa). Kyseessä oli palvelu yksityisille. Mainosalue suunniteltu erit. hyvin.

Tulos: Yksi hyvä asiakas/per mainosjakelukerta(1000 tarkasti jaettua mainosta=1 asiakas), liikaa työtä jakaa, vei resursseja liikaa.

B. Sähköpostimainonta, joka ei ole roskapostimainontaa, vaan tarkasti yksilöityä ja täysin henk. kohtainen posti. Kyseessä Tuote/palvelu yrityksille erittäin kilpailukykyiseen hintaan.


Tulos: Ei yhtään asiakasta/liian aikaavievää (korvaako tässä määrä sitten laadun, mene ja tiedä, mutta pilaa yrityksen maineen jos rupean roskapostia lähettämään).

C. Etusivun lehtimainos, kohdistetty lähinnä yksityisille. Mainos oli iso ja kallis ja mielestäni oikealla paikalla. Oli tarkoitettu niille jotka ei selaa googlea.

Tulos: Yksi humalaisen soitto yrityksen puhelinvastaajaan keskellä yötä(eli silloin kun yritys oli jo kiinni). Tämän kautta myös muutama yrittäjä kyseli, mutta ei johtanut mihinkään.

D. Nettimainonta googlessa

Tulos: Vain satunnaisia kävijöitä yrityksen nettisivuille saatu sen kautta, ilmeisesti asiakkaat tilaa isoilta ja tunnetuilta yrityksiltä tuotteet/palvelut, vaikka pystymme tarjoamaan hinta/laatusuhteeltaan parempaa. Mainonnan kautta muutama hassu yksityisasiakas viikossa..eli tappiota tulee.


E. Kirjemainonta kohdeasiakkaille


Tulos: Ei mitään asiakkaita vielä tätäkään kautta, mutta lisää lähetetään. Näyttää ne muutkin yritykset tätä harrastavan kun olen saanut jo pinon kirjemainontaa muilta yrityksiltä kuukaudessa.

F. Puhelinmarkkinointia en ole kokeillut, se on seuraava vaihe, mutta liian hyökkäävä markkinointikaan ei ole hyväksi.

Pirun nihkeetä on saada asiakkaita jos ei ole valmiita. Sieltä täältä muutama kauhealla vaivalla.

Palveluista tai tuotteista homma ei johdu, sillä pystyn tuottamaan hinta/laahtusuhteeltaan parempaa kuin kilpailija ja sitä varten olen panostanut rahaa laitteisiin.

Koko 6kk on mennyt todella nihkeästi

20

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      minkä alan yritys kyseessä?

    • ,.,.,.,

      hiukan väärinpäin: olennaista ei ole se miltä mainostaminen sinun näkökulmastasi näyttää, sillä oli se kuinka kohdennettua tai ei, potentiaalisten asiakkaidesi näkökulmasta esimerkiksi kaikki markkinoiva sähköposti on roskapostia. Ihmiset ovat erittäin turtuneita kaikkeen mainontaan ja markkinointiin, ja mainosbisnes käytännössä pyörii vain siksi, että "niin on ennenkin tehty."

      Ehdotan, että pyrit luomaan HENKILÖKOHTAISIA kontakteja ja hyviä asiakasuhteita. Kun pystyt tekemään nämä tyytyväisiksi, maine (ja nimi) lähtee pikku hiljaa leviämään puolestaan näiden asiakkaittesi omien kontaktien kautta.

    • Laatu??

      Kerroit että olet koittanut "mainostaa" ties missä medioissa. Vika on ilmeisesti omassa markkinointiviestinnässäsi.

      Se että laittaa "mainoksen" jonnekin on ihan eri asia kuin että tekee mainontaa.
      Paskalla "mainoksella" lähinnä pilaat firmasi imagoa ja karkotat asiakkaita. Eipä ole tullut tilailtua pizzoja noista paikoista jotka tunkevat niitä suttuisia monisteitaan postilootaan, eikä meiliin ilmestyneet roskaviestit aukeudu ei.

      Ihan se ja sama mikä alasi on, mainonnan perimmäisin tarkoitus on myydä tuotetta tai palvelua ja rakentaa sitä edustavan pajan imagoa ja brändiä. Otappa kuule yhteyttä ammattilaisiin: http://www.mtl.fi/

      Etusivun "lehtimainoksesi" jossain tuppukylän paikallislehdessä nyt todennäköisesti on ollut huvituksen aiheena paikallisessa Esson paarissa >;p

    • fewfew

      Riippuu tietysti alasta mitä teet, millä tavalla on tehokasta mainostaa toimintaasi. Jos sinulla on asiakkaita jo, miksi et pyydä heitä mainostamaan sinua, esim. annat mainoksia mukaan.

      Muussa mainonnassa olennaisinta on toisto: jos jaat lehdyköitä postilaatikkoon tai julkaiset mainoksen lehdessä, niin 1. kerralla se ohitetaan, 3. kerralla se jo muistetaan ja 5. kerralla se voidaan jopa jo lukea.

      • ne henk. koht. kontaktit

        ..., joita joku jo tarjosi.

        Niiden hankkimiseen se alkuperäisesti tyrmäämäsi PUHELIN lienee paras tapa aloittaa. En välttämättä tarkoita agressiivisen puhelinkampanjan ostoa sellaiseen erikoistuneilta yrityksiltä, vaan ihan itse otat puhelimen kätöseen ja alat (suunnitelmallisesti ja kohdistetusti)näpyttää, sopia tapaamisia jne. Aikaa menee, mutta rahaa ei niin kamalasti ja tuloksia luultavasti syntyy.

        Kyllä mediamainonta tuottaa tuloksia, mutta vain sitkeällä TOISTOLLA ja aikamoisilla satsauksilla - ja mainonnan on oltava laadukasta. Ja sitä ennen yritystä on pitänyt jo tehdä tunnetuksi muutoin - vaikka puhelimessa aloitetuin kaupoin ja niistä seuranneen "hyvän maineen" avulla. Ellei sitten ole huisi budjetti käytössä heti alusta.

        Toteuttamasi menetelmät kuulostavat vähän "perse edellä puuhun"-metodilta.


      • voe rähmänkäpälä
        ne henk. koht. kontaktit kirjoitti:

        ..., joita joku jo tarjosi.

        Niiden hankkimiseen se alkuperäisesti tyrmäämäsi PUHELIN lienee paras tapa aloittaa. En välttämättä tarkoita agressiivisen puhelinkampanjan ostoa sellaiseen erikoistuneilta yrityksiltä, vaan ihan itse otat puhelimen kätöseen ja alat (suunnitelmallisesti ja kohdistetusti)näpyttää, sopia tapaamisia jne. Aikaa menee, mutta rahaa ei niin kamalasti ja tuloksia luultavasti syntyy.

        Kyllä mediamainonta tuottaa tuloksia, mutta vain sitkeällä TOISTOLLA ja aikamoisilla satsauksilla - ja mainonnan on oltava laadukasta. Ja sitä ennen yritystä on pitänyt jo tehdä tunnetuksi muutoin - vaikka puhelimessa aloitetuin kaupoin ja niistä seuranneen "hyvän maineen" avulla. Ellei sitten ole huisi budjetti käytössä heti alusta.

        Toteuttamasi menetelmät kuulostavat vähän "perse edellä puuhun"-metodilta.

        Olin kyllä kuvitellut tekeväni parasta mainonnassa(kin), mutta kai se on tajuttava että se soittelu on se juttu.

        Onneksi työtä on nyt tällä hetkellä kaiken aikaa, siksi en ehtinyt tännekään vastaamaan.


      • P.T.B.

        Ja perinteisen kaavan (Barnum) mukaan 7. kerralla ostetaan.


    • kokenut samaa

      tulosta mainonnasta. Olen tullut siihen lopputulokseen, että tietoa tulvii niin paljon joka paikasta, että vastaanotto kapasiteetti on kovilla.

      Tuotko mainonnassasi esiin, miten tuotteesei eroaa muista ja miksi sitä pitäisi ostaa?
      Hinta/laatusuhde paras- kuulostaa vanhanaikaiselta, enkä ainakaan minä kauheasti innostu lauseesta.
      Halvin-iskee jo paremmin.

      Alalla kuin alalla on niin paljon tarjontaa, että asiakas ei useinkaan edes viitsi vaihtaa toimittajaa, jollei se tuo selviä etuja.
      Tai kiinnostua ihan uudestakaan keksinnöstä.

      Voit itse katsoa peiliin ja ajatella, ostaisitko.

      Tässä on oppinut kylmiä tosiasioita ja joutunut nöyrtymään, vaikka on ihan uusi ja toimiva tuote myynnissä. Markkinoilla ei ole vastaavaa ja silti on vaikeaa. Ihmisillä on suuria epäilyjä uusia asioita kohtaan.

      Olen syytänyt rahaa turhaan mainontaan ja todennut mm. suorapostituksen olevan ehkä kaikkein turhinta.
      Senkin olen huomannut, että mainoksen pitää olla erilainen. Mainostoimisto sai aikaan vain perinteisen mainoksen, joka on kiva heittää suoraan roskiin.

      Sähköposti toimii siinä mielessä, että se kohdistuu ainakin oikealle henkilölle. Mutta siinäkin asian täytyy olla lyhyesti ja heti alussa kiinnostavasti esitetty.

      Ja toki tuotteen pitäisi olla edes jollain tavalla ajankohtainen, ettei se ole ihan loppuun kaluttu vanha juttu, joka ei innosta.

      Googlessa mainonta on siinä mielessä parasta tähän asti, koska se perustuu todellisiin hakuihin aiheesta. Ja tuloksen voi mitata, niin kuin sähköpostissakin. Siis käynnit webbisivulla.

      Mikä muuten tekee paperimainoksesta sähköpostimainosta parempaa?
      Paperinen mainos kuitenkin tuhoaa luontoa kaikella tavalla metsän hakkuineen, kuljetuksineen jne.
      Sähköisestä mainoksesta pääsee eroon pelkällä napin painalluksella. Ei tarvitse edes ojentautua ja täyttää roskista.

      Kommentoi vähän!

      • varo mustalistaa

        Sähköpostimainonta on lähes aina vihattu. Sähköposti on henkilökohtainen väline eikä sen käyttöä markkinointiin pidä käyttää ilman etukäteislupaa.

        Jotkut pitävät mustaa listaa: jos lähetät sähköpostimainontaa sinun firmalta ei saa ostaa yhtään mitään.


    • Eräs vain

      puhelinmarkkinoinnin ja henkilökohaisen myyntityön yhdistelmää, eli puhelimella sovit myyntikäyntejä ja henkilökohtaisella myynnillä teet kauppaa ja hankit kanta-asiakkaita.

      Tälläinen vilahti noissa Google mainoksissa http://www.markkinointipaallikko.fi/ En tiedä mitä maksaa, mutta koitahan kysäistä...

    • Spam-huijarit

      > Jotkut pitävät mustaa listaa: jos lähetät sähköpostimainontaa sinun
      > firmalta ei saa ostaa yhtään mitään.

      Noin viimeisen vuoden aikana pari kotimaista spammerifirmaa on aktiivisesti alkanut myydä omaa spämmäspalveluaan joillekin poloisille yriyksille.

      Tällaisia nimiä löytyy nykyiseltä mustalta listaltani:

      "Huipputarjous.com"
      "Namu Food & Lounge "
      " Cityshoppari"
      "Etuja palvelu"
      jne, jne

      En osta koskaan noilta mitään, en nyt enkä myöhemmin.

      Näiden suomalaisten e-mail spämmäystä mainostamiskeinonaan käyttävien firmojen nimet pitäisi kerätä nettiin jollekin mustalle häpeälistalle.

      "ÄLÄ KOSKAAN OSTA NÄILTÄ FIMOILTA MITÄÄN.
      NÄMÄ OVAT HUIJARIFIRMOJA"

    • 24t54t

      "Palveluista tai tuotteista homma ei johdu, sillä pystyn tuottamaan hinta/laahtusuhteeltaan parempaa kuin kilpailija"

      No jostainhan se johtuu ettei ihmiset osta. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Tässäkin olisi säästetty paljon aikaa ja raha jos oli ensin testattu eikä oletettu asioita. Eli tässä on oletettu asioiden menevän tietyllä tavalla, mutta sitten huomattu ettei se nyt niin mennytkään.

    • diipadiidaa

      Yrittäjän päässä asia kuulostaa hyvin yksinkertaiselta: Minulla on parempi tuote/palvelu kuin kilpailijoilla ja vieläpä edullisempaan hintaan. Laitan mainoskirjeet asiakkaille postilla ja vielä ilmoitus lehteen, niin sitten ei tarvitse kuin odotella tilauksia.

      Oikeastihan se ei mene näin. Se yrittäjän mielestä parempi hinta/laatu-suhde ei välttämättä asiakkaan näkökulmasta ole parempi. Kokonaislaadukkuus ja kokonaisedullisuus ovat kuitenkin laajoja käsitteitä ja myöskin jokaisen asiakkaan kohdalla yksilöllisiä.

      Puhelin on ainoa tapa selvittää mitä asiakkaat oikeasti haluavat ja miksi asiakkaat eivät innostu sinun tuotteistasi/palveluistasi, vaikka mielestäsi kaikkien kannattaisi.. onhan sinulla kuitenkin paras hinta/laatu-suhde. Pienenkin puhelinkierroksen jälkeen asiat alkavat näkymään ihan eri valossa ja saavat mahdollisesti viilaamaan toimintamalleja oikeasti kilpailukykyisiksi.

    • Moni perustaa firman aivan väärin päin, eli miettii tuotteita. Kaiken perusta on asiakas. Mieti kuka on ihanneasiakkaasi. MInkä ikäinen, miksi hän tarvitsee tuotettasi, sukupuoli, minkä verran tienaa, missä asuu, miten asuu. Mitä hän harrastaa jne. Pyri profiloimaan asiakas todella tarkasti.

      Sitten mietit miten saat tämän ihanne-asiakkaan tulemaan luoksesi. Miten hän kuulee sinusta ja tarjonnastasi? Tämä vaatii työtä tai tulee konkka. Olen pyrkinyt neuvomaan nämä perusasiat yrityksen perustamista haaveileville. Se katkoo siipiä haaveilta, mutta eipä tyhjää lompakkoa kuten jo perustetun yrityksen kanssa, jos asioita ei ole mietitty loppuun asti. TÄSSÄ EI SAA OIKOA, SUTTA JA SEKUNDAA ON ULOSOTTOMIEHEN TOIMISTO TÄYNNÄ!

    • Humppaa 60% ainaki

      > > Mieti kuka on ihanneasiakkaasi. MInkä ikäinen, miksi hän tarvitsee tuotettasi, sukupuoli, minkä verran tienaa, missä asuu, miten asuu. Mitä hän harrastaa jne. Pyri profiloimaan asiakas todella tarkasti.
      Sitten mietit miten saat tämän ihanne-asiakkaan tulemaan luoksesi. Miten hän kuulee sinusta ja tarjonnastasi? > >

      Silloin kun ollaan perustamassa vaikka parturia, pizzeriaa, atk-ohjelmointopalvelua, tilitoimistoa, elintarvikeliikettä, autokorjaamoa jne, jne, niin tuollainen aivoharjoitetlu on melko lailla jonninjoutavaa, konsulttien myymää potaskaa.

      Semmoisia ihanne-pizzanostajia ja ihanne-autonkorjauttaja -asiakkaita ei ole olemassa. Eikä sellaisia siksi kannata korttaa päässään miettiä ja kehitellä.

      Teoreettisen pohdinnan sijaan mieluummin kannattaisi kokeilla korjata vaikka parin kaverin auto. Tai paistella pizzaa vaikka Marttakerhon tai kunnan Hirviporukjan kokoukseen kokeeksi tms.

      Tosiaan vaikkapa pizzerian perustaminen lähtee paljon yksinkertaisemmista lähtökohdista. Jos paistamishomma ja vatkaaminen on jo itsellä hallussa, niin sitten vaan hoksataan että jollakin alueella ei ole ainakaan kovin montaa pizzeriaa tai hamburgeria. Etsitään ja löydetään vapaa liikehuoneisto, ja sitten aletaan kilpailla muiden 3 km säteellä olevian pizzeriodien kanssa.

      Minä en keksi miten VALTAOSAAN aloitettavista yrityksistä tuollaisella alussa ehdotetulla päässä pohtimisen jumpalla olisi mitään vaikutusta.

      Muuta kuin se, että kun jää vain odottamaan sitä "täysin omaperäsitä" palveluideaa, niin vuodet vaan vierivät ja vierivät alla. Eikä lopulta tule aloitettua yhtään mitään bisnestä.

      Pizzerian tai autokorjaamon *kylmästi aloittanut* on voinut pyörittää firmaansa jo 10 vuotta. Kun se pohdiskelija edelleen pohtii ja hakee sitä ihan omaperäsitä autonkorjauspalvelun ideaa.

      Ja koettaa päässään hahmottaa Opeliaan korjauttavan asiakkaan harrastekiinnostuksia ym. konsulttien tarjoamia profilointeja ja hömppäjuttuja.

      Etukäteen pohtii, että millä liiketoimintaidealla saan nuo Opel-autoilijat rikkinäisine autoineen tulemaan korjaamolleni. Jää tossa melkeen se firman varsinainen aloittaminen tekemäti.

    • sepelikeke

      Heh, kyllä Mikko on oikeassa siinä, että aina pitää profiloida. Niitä pizzanostajiakin on useita. Jos haluat panostaa laatuun, on turha markkinoida pizzaa köyhille opiskelijoille, laatu kun maksaa. eli on suunnattava markkinointi työssäkäyville, esim perheellisille, joilla ei ole aina aikaa tehdä ruokaa. Silloin sen pizzan saa myytyä 3-4 kalliimmalla, kun vain tavoitat nämä perheelliset ja aikuiset. Ja onko paikkasi noutopizza vai ravintola, silläkin on merkitystä, kenelle myyt.

      Opelin omistajat ovat merkkiuskollista väkeä, siksi siis on markkinoinnin oltava pitkäjänteistä ja jatkuvaa. tyypillisesti keskustaa ja kannattava S-ryhmän kaupoissa asioiva perheellinen ihminen. Siis vaikka sitä kautta kiinni nämä perheelliset, paikallisen S-marketin tai Prisman kassoille jakoon -10% alekuponkeja opel-autoilijoille (tai laajemmin GM-autoilijoille).

      On tärkeää tunnistaa asiakkaansa, jotta tiedät mihin mainosmarkkasi tuhlaat. Ja myös se on tärkeää, kuka tuotetta käyttää ja kuka sen ostaa/valitsee. Esim rollaattorit, niitä käyttävät vanhukset, mutta ostopäätöksen tekee vanhuksen lapsi tai hoitolaitoksen välinehuoltaja.

      Ei tämä ole vaikea homma, mutta sen verran pitää päätänsä vaivata, että selvittää, kuka firman elättää.

    • Konsultti mukaan

      >>Jos haluat panostaa laatuun, on turha markkinoida pizzaa köyhille opiskelijoille, laatu kun maksaa. >>

      Kuulostaa täysin konsultin päässä keksityltä kohderyhmätä. Siis oikeasti, en ole koskaan nähnyt ainoatakaan opiskelijapizzeriaa, josta saisi pizzat normaalia halvemmalla.

      >>eli on suunnattava markkinointi työssäkäyville, esim perheellisille, joilla ei ole aina aikaa tehdä ruokaa. >>

      Meille tulee postiluukusta pizzamainoksia ihan samalla lailla kuin samalla alueella eläkeläisikäiselle tädillemmekin. Ei ne mainosjakelijat voi sitä tietää minkämoinen perhe oven takana asustaa. Ihan kaikille markkinoidaan.

      >>Silloin sen pizzan saa myytyä 3-4 kalliimmalla, kun vain tavoitat nämä perheelliset ja aikuiset. >>

      Niin siis kerros vielä että millä markkinoinnin keinoilla nimenomaan ne "perheelliset" nyt taas tavoitettiinkaan??? Tämä jäi minulle mysteeriksi.

      >>Ja onko paikkasi noutopizza vai ravintola, silläkin on merkitystä, kenelle myyt.>>

      Likimain kaikissa pienemmissäkin näkemissäni pizzerioissa on ainakin 3-4 pöytää olemassa. Erittäin harvoin ne pöydät täynnä on, ettei istumaan pääisisi.

      Siksi en oikein pääse haisille että kummalleko nämäkin pizzeriat nyt ovat "profiloineet" ja suunnanneet markkinointinsa. Paikan päällä syöville vaiko pizzan noutajlle.

      >>Opelin omistajat ovat merkkiuskollista väkeä, siksi siis on markkinoinnin oltava pitkäjänteistä ja jatkuvaa. >>

      Mistäs tuollaisen päähäsi sait? Olen nimittäin entinen Opelin omistaja, joka on ajellut jo kymmenkunta vuotta Volkkarilla tai Audilla. Vaimolla oli ennen Nissan, nyt hänella taas on muutaman vuoden ollut Opel.
      Mitenkäs sen Opel-korjaamon pitäisi tässä tapauksessa "pitkäjänteisesti ja jatkuvasti" suunnitella sitä markkinointiaan??

      >>tyypillisesti keskustaa ja kannattava S-ryhmän kaupoissa asioiva perheellinen ihminen.>>

      No meillä ei ole puoleen vuosikymmeneen asunut enää jälkikasvua kotona. K-kaupassa käydään siinä kuin S-ryhmässäkin.

      Jos yrittäisin noiden sinun "vinkkiesi" mukaan autohuoltamoni markkinointia ennen firman perustamista suunnitella, niin olisin kyllä aivan hukassa. Ei ole enää mitään haisuiakaan minne markkinoida, että noita oppejasi ja niiden logiikkaa edes jotenkin noudattaisi.

      >>Ei tämä ole vaikea homma, mutta sen verran pitää päätänsä vaivata, että selvittää, kuka firman elättää. >>

      No ei varmaan olekaan vaikeaa. Ainakaan jos tuollaisella sinun ehdottamallasi kaavamaisella ajattelulla alkaa vaikka autohuoltamon tai pizzerian markkinointia etukäteen kaavailla.

      Voi vaan jäädä asiakkaat ja kävijät tulematta. Vaikka oli Konsulttikin etukäteen aivoroiihessä mukana pohtimassa asiakasprofiloinnin kuvioita.

    • 4f42f4

      Tämä teidän kiistely on siinä mielessä vähän turhaa, koska te ette tiedä mikä oikeasti toimii. sepelikeke voi olla oikeassa tai sitten ei ole.

      Ennen kuin sitä pizzeriaa perustetaan pitäisi tutkia testaamalla onko tarpeeksi kysyntää ja onko hommassa järkeä. Monet yritykset kaatuvat ensimmäisinä kuukausinaan sen vuoksi kun ei ole ensin testattu asioita. Testaaminen ja tutkiminen on vähän eri asioita. Tietenkin sitä parempi mitä vähemmän testaaminen vie aikaa ja rahaa.

      Itse kun perustin yrityksen harrastuksen kautta, se tietysti auttoi paljon kun oli tarpeeksi kiinnostusta siihen mitä teen, mutta ilman lukuisia testauksia ja erehdyksiä en olisi koskaan sitten saanut tietää mitä ja miten juttuja kannattaa tehdä ja miten ei. Nykyään on tietenkin paljon helpompaa kun suunnilleen tietää mitä kannattaa tehdä.

    • Konsun höpinät

      >>Ennen kuin sitä pizzeriaa perustetaan pitäisi tutkia testaamalla onko tarpeeksi kysyntää ja onko hommassa järkeä. Monet yritykset kaatuvat ensimmäisinä kuukausinaan sen vuoksi kun ei ole ensin testattu asioita. Testaaminen ja tutkiminen on vähän eri asioita. Tietenkin sitä parempi mitä vähemmän testaaminen vie aikaa ja rahaa. >>

      Tuolla ehdotin edellä jo ihan saman suuntaista lähestymistapaa asiaan. Kokeilemisen tai melkein kuin harrasteen lähtee hakemaan tuntumaa asiaan omalla paikkakunnallaan:
      >"Teoreettisen pohdinnan sijaan mieluummin kannattaisi kokeilla korjata
      > vaikka parin kaverin auto. Tai paistella pizzaa vaikka Marttakerhon tai
      > kunnan Hirviporukan kokoukseen kokeeksi tms."

      >> Nykyään on tietenkin paljon helpompaa kun suunnilleen tietää mitä kannattaa tehdä>>

      Niin siis SINÄ tiedät, ja nimenomaan omalla alallasi. Mutta eivät muut vaan tiedä mikä kannattaa.

      Eikä konsultitkaan tiedä. Ja siksi en oikein välttämättä usko noihin "asiakkaiden profilointeihin". Tai moneen muuhun, tehokkaan kuuloiseen asiakashankinnan konsulttihöpinään, kovinkaan vahvasti.

    • zemeä_Yrittäjä

      Ei tästä pidä tehdä liian vaikeaa. Aloitin uuden alan täysin nollasta, lähetin 50 kpl:n mainosesitteitä suoraan yrityksen päättäjille. Soitto jokaiseen yritykseen ja sopia tapaaminen.

      Vaikeaa oli ja epätoivo iski useasti, kun yksin toimistossa puhelimella soitteli. Periksi en voinnut antaa ja tänä päivänä sitä satoa korjataan edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe