jos CEVNI alueella sillan alituskorkeudeksi on merikortissa mainittu 12,7m niin voiko surutta ajella 12,81 mastolla alta? paljonko nuissa on markinaalia?
CEVNI - sillan alitus
4
983
Vastaukset
- mutta
vain kerran. Eiköhän nämä riipu valitsevasta merenkorkeudesta (nyt ollut parhaimillaan yli 100 cm) ja tietty noilla silloilla on pakko joku marginaali olla. Mikä on CEVNI?
- CEVNI
Code Européen des Voies de la Navigation Intérieure (englanniksi: European Code for Inland Waterways).
Euroopan sisävesisäännöstö tjsp. - neuvo
CEVNI kirjoitti:
Code Européen des Voies de la Navigation Intérieure (englanniksi: European Code for Inland Waterways).
Euroopan sisävesisäännöstö tjsp.Ei muuta ku laitat hanat kaakkoon ja annat mennä. Kyllä sen huomaa jos kolahtaa.
Herra mutta aloittaa moitteella "voi" ja paljastaa tyhmyytenssä välittömästi sen jälkeen...
Kysyttiin sillan alikulkumarginaalista CEVNI alueella (eli sisävesialueella).
Herra mutta ei tuntenut käsite CEVNI, ja olisi hyvinkin voinnut mollaamatta ketään, kysyä. Nyt hän mollasi vaan itseään!
CEVNI-säännöt ovat euroopan sisävesien liikennesäännöt. Näistä on kyllä keskusteltu useaan otteeseen tällä palstalla mutta jos herra mutta ei ole keskustelua seurannut niin löytyy hakukoneisto sekä täältä (19 osumaa) että esim. google (yli 29000 osumaa)....
Sitten varsinaiseen kysymykseen.
Väylän alikulkukorkeusarvot mitataan merialueella keskivedestä. Sisävesillä alikulkukorkeus vastaavasti purjehduskauden "ylimmästä" vedenkorkeustasosta.
Käytännössä vedenkorkeus sisävesillä pysyy 90 % purjehduskaudesta "ylimmän" tason alapuolella.
Varsinaisia marginaaleja ei ole määritelty (Merenkulkulaitoksen veneväylien suunnitteluohje 2006)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009