Adventismin hirvittävin harha

dkw

Adventismin hirvittävin harha on epäilemättä seuraava Suuri taistelu -kirjan opetus:

"Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää...Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton...Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri taistelu (ss. 597 - 604).

23

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään hätää

Daniel:
      12:1   Siihen aikaan nousee MIIKAEL, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo SINUN KANSASI lasten suojana. Ja se on oleva AHDISTUKSEN AIKA, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan SINUN KANSASI, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

• Miikael on Israelin suojana

Miikael on tuossa Danielinkirjan kohdassa Israelin suojana tietyssä historian tilanteessa, joka on vielä edessä päin.

Jeesus sen sijaan on uskovien suojana AINA. Ei tule hetkeä, jolloin uskovien tarvitsisi olla ilman Jeesuksen veren turvaa Jumalan edessä. Sitä paitsi ajatus liittyy harhaiseen hutkivan tuomion oppiinne.

• ruhtinas.......
        Miikael on Israelin suojana kirjoitti:

Miikael on tuossa Danielinkirjan kohdassa Israelin suojana tietyssä historian tilanteessa, joka on vielä edessä päin.

Jeesus sen sijaan on uskovien suojana AINA. Ei tule hetkeä, jolloin uskovien tarvitsisi olla ilman Jeesuksen veren turvaa Jumalan edessä. Sitä paitsi ajatus liittyy harhaiseen hutkivan tuomion oppiinne.

Miikael on Israelin enkeliruhtinas. Näiden enkeliruhtinaiden välityksellä historian tapahtumat selittyvät kuvaannollisesti. Miikael ei voi tuon asemansakaan perusteella olla yhtäkuin Jeesus Kristus. Tämän asianhan Paavali tuo selvästi esille. Enkelit kuvataan Paavalin puheessa palveleviksi hengiksi. Jeesus on yli kaikkien palvelevien henkien; enkelien. Tämäkin on perusasioita, joiden olemuksesta riippuu sovituksen sisältö ja muoto. Näillä kahdella eri opilla on lopputulos täysin erilainen. Molempien on mahdotonta olla kristinuskoa. Toinen näistä on noituutta eli tuo toinen on adventismi, mites muuten?

• puhtaimmilllaan

Ellen Whiten kirjoitus on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta Jeesuksen todistuksessa. Kaikki mitä hän tuossa kirjoittaa on raamatullista.
      Koska:

Ihmisten armonaika päättyy ennen Jeesuksen tulemusta.

Jeesuksen välitystehtävä päättyy ennen hänen tulemustaan.

Ennennäkemätön ahdistuksen aika koittaa ennen hänen tulemustaan.

Viimeiset vitsaukset vuodatetaan ennen hänen tulemustaan.

Jokaisen uskovan on seistävä täällä ilman välittäjää pyhäkössä sen uskon varassa joka heillä on. Aivan kuin Jeesuksen kokemus Getsemanesta ristille. Ei valoa Jumalan puolelta. Kuitenkin Jumalan Henki on koko ajan läsnä. Tällä kasteella on jokainen pyhä, joiden kärsivällisyys on Jumalan ksäkyjen pitäminen, kastettava.

• älkää jokaista henkeä uskoko

"1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." 1. Joh. 4:1

• uskommekin
        älkää jokaista henkeä uskoko kirjoitti:

"1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." 1. Joh. 4:1

Jeesuksen todistusta. Ei Raamattu jouten ole ilmoittanut että lopunajan seurakunnalla joka pitää Jumalan käskyt, on Jeesuksen todistus=profetianhenki!

• Valen
        uskommekin kirjoitti:

Jeesuksen todistusta. Ei Raamattu jouten ole ilmoittanut että lopunajan seurakunnalla joka pitää Jumalan käskyt, on Jeesuksen todistus=profetianhenki!

No onneksi uskovat pelastetaan tulevasta vihasta ja ahdistuksen ajasta tempauksella.

Siunausta!

Valen

• dkw
        uskommekin kirjoitti:

Mutta ei sillä ole mitään tekemistä ellenhömpän kanssa.

• dkw
        uskommekin kirjoitti:

"Ei Raamattu jouten ole ilmoittanut että lopunajan seurakunnalla joka pitää Jumalan käskyt, on Jeesuksen todistus=profetianhenki!"

Tästä olen yhtä mieltä. Mitä siihen tarvitsee mitään ellenhömppää sotkea selvään asiaan?

• ei alkuunkaan
        älkää jokaista henkeä uskoko kirjoitti:

Heikot sääret ja pehmeä pää!

• Niin tuo Ellen Whiten oppi on täyttä Raamattua mitätöivää ja sitä vastaan hyökkäävää valetta, riivaajien oppia, sillä Jeesus itse käski opettamaan aivan päinvastoin:

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:18-20

• tsoup!

Jeesus käski nimenomaan opettamaan sen, minkä HÄN oli opettanut opetuslapsilleen. Ei sitä, mitä Mooses oli opettanut tai joku profeetoista. Eikä mitään ,jota joku Hänen jälkeensä tulee opettamaan. Ellen on out.

• ovat täydellisesti.......

Väärässä, siksi he tarvitsevatkin täydellisen sovittajan vääryyksilleen ja lain rikkomuksilleen. Jeesus täytti ja vahvisti lain heidän puolestaan ja näin on armo suureksi tullut heidän kohdalleen.

Toisten kohdalla Jeesus on kumonnut 10 käskyn lain, joten he eivät tarvitse sovitusta, silla ilman lakia ei ole rikkomustakaan, joka tarvitsee sovitusta....Mihin sitä armoa silloin tarvitaan, ei muuta kuin suoraan tuuliin ja pilviin, ainakin alkumatkasta.
        Loppumatkalla tarkistetaan piletit, onko maksu suoritettu oikeasti hyväksytyllä tavalla.

Kyllä Jeesus jotakin kumosikin nimittäin kaikki ne
        käskyt ja lait säädöksineen jotka varjona esikuval
        lisesti viittasivat Jeesuksen uhrikuolemaan,,,,
        joka täytti 10 käskyn lain meidän edestämme ja
        vahvisti lain ikuisiksi ajoiksi.

• tsoup! kirjoitti:

Jeesus käski nimenomaan opettamaan sen, minkä HÄN oli opettanut opetuslapsilleen. Ei sitä, mitä Mooses oli opettanut tai joku profeetoista. Eikä mitään ,jota joku Hänen jälkeensä tulee opettamaan. Ellen on out.

Ellen on out. Milläs saatais Ellen out ellenisteiltä. Rukouksella ja paastolla?

• ovat täydellisesti....... kirjoitti:

Väärässä, siksi he tarvitsevatkin täydellisen sovittajan vääryyksilleen ja lain rikkomuksilleen. Jeesus täytti ja vahvisti lain heidän puolestaan ja näin on armo suureksi tullut heidän kohdalleen.

Toisten kohdalla Jeesus on kumonnut 10 käskyn lain, joten he eivät tarvitse sovitusta, silla ilman lakia ei ole rikkomustakaan, joka tarvitsee sovitusta....Mihin sitä armoa silloin tarvitaan, ei muuta kuin suoraan tuuliin ja pilviin, ainakin alkumatkasta.
        Loppumatkalla tarkistetaan piletit, onko maksu suoritettu oikeasti hyväksytyllä tavalla.

Kyllä Jeesus jotakin kumosikin nimittäin kaikki ne
        käskyt ja lait säädöksineen jotka varjona esikuval
        lisesti viittasivat Jeesuksen uhrikuolemaan,,,,
        joka täytti 10 käskyn lain meidän edestämme ja
        vahvisti lain ikuisiksi ajoiksi.

Niin sapattilaki kuului seremonialakiin ja oli varjo, joka täyttyi Jeesuksen kertakaikkisessa uhrissa ristillä (ja sovitus ei jatku taivaassa, kuten adventistit selittävät). Niinpä nyt adventistit eivät pääse mitenkään sapatinlepoon muuta kuin tulemalla uskoon ja pysymällä Jeesuksessa.

• hyvä keino
        uskova_1 kirjoitti:

Ellen on out. Milläs saatais Ellen out ellenisteiltä. Rukouksella ja paastolla?

Heti kun rukoiltiin, että jarlaulta menisi voimat vääryyden opettamiseen niin mies hävisi täältä! Kyllä rukous on paikallaan ,kun se tehdään oikealla mielellä.

• hyvä keino kirjoitti:

Heti kun rukoiltiin, että jarlaulta menisi voimat vääryyden opettamiseen niin mies hävisi täältä! Kyllä rukous on paikallaan ,kun se tehdään oikealla mielellä.

Kyllä rukoukset kuullaan, kun ne ovat Jumalan mielen mukaisia. Olen myös rukoillut, että Jarlau vielä tulisi uskoon ja pääsisi irti harhaopista.

• tapauksessa

Raamatun hirvein opetus on ihan sama, koska Ilmestyskirja sanoo ihan saman asian.

• lukee, että Herramme Jeesus sanoi, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti, Aamen .

• Seraja-m55

Kun Jeesus päättää työnsä taivaallisessa pyhäkössä, tarkoittaa se sitä hetkeä, jolloin maailman pelastustilanne on lyöty lukkoon eli "tilit on päätetty" niinsanotusti ja Jeesus lähtee noutamaan omiaan täältä maailmasta, herättäen kuolleet pelastuvat ja muuttaen katoamattomiksi elossaolevat pelastuvat.

Tuota taivaallista tilien päättämistä kuvaa myös Ilm. 22:11 näin: "Jumalaton eläköön yhä jumalattomuudessa, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

Kun siis armonaika päättyy, ei se tarkoita että kukaan siihen asti uskossa oleva menettäisi pelastuksen vaan se tarkoittaa, että silloin ei enää kukaan tule uskoon ja silloin toteutuu myös toinen Raamatun sana: "Silloin he hoippuvat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä." Aamos 8:12.

• koska näin tapahtuu

8:11   Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
        8:12   Silloin he hoippuvat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä

Ihmisen elämän mielekkyys riippuu Herran sanasta. Aamos saikin ihmeellisen profetian ajasta, jolloin Jumala lähettää Herran sanojen kuulemisen nälän. Silloin ihmiset kokevat, etteivät he elä vain leivästä. Tämä nälkä on niin voimakas, että ihmiset "hoippuvat mereltä merelle, pohjoisesta itään he harhailevat etsimässä Herran sanaa" (Aam 8:12). Silloin Jumala on kuitenkin oleva vaiti. Sana ei avaudu, ei puhu. Se vain on.

• Kristinuskon perustaa

ET kuulu Raamattuun vakavasti suhtautuviin ihmisiin, joita nimitämme kristityiksi. Teillä on eri oppi kuin apostoleilta lähti meille pakanoille. Meidän oikea opettajamme onkin Uusi Testamentti ja Pyhän Hengen opastus sen ymmärtämisessä. Sitä rukoilemme myös adventisteille vaikka se on kovin vaikeaa heidän ottaa vastaan. Se kun vaatisi parannuksen tekoa ja nöyryyttä.

• Seraja-m55
        koska näin tapahtuu kirjoitti:

8:11   Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
        8:12   Silloin he hoippuvat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä

Ihmisen elämän mielekkyys riippuu Herran sanasta. Aamos saikin ihmeellisen profetian ajasta, jolloin Jumala lähettää Herran sanojen kuulemisen nälän. Silloin ihmiset kokevat, etteivät he elä vain leivästä. Tämä nälkä on niin voimakas, että ihmiset "hoippuvat mereltä merelle, pohjoisesta itään he harhailevat etsimässä Herran sanaa" (Aam 8:12). Silloin Jumala on kuitenkin oleva vaiti. Sana ei avaudu, ei puhu. Se vain on.

VT:n profeettojen ennustusten suhteen voidaan tietysti nähdä jossain vaiheessa, ajassa eKr. tapahtunut profetian osatäyttymys, mutta tässä on kuitenkin kyse sellaisista asioista, joiden päätäyttymys voi toteutua vasta hyvin lähellä Jeesuksen toista tulemusta.
        Tästä todistaa esim. jae 8:8 (ehkä vähän salatusti) sanoessaan, että "Eikö se (maa) nouse kaikkinensa niinkuin Niili, kuohu ja alene niinkuin Egyptin virta?"
        Vastaavaa Jeesuksen tulemuksen vaikutusta maanpinnan aaltoiluun kuvaa myös Naahum 1:5 "Vuoret järkkyvät hänen edessänsä ja kukkulat sulavat. Hänen kasvojensa voimasta kohoaa maa, maanpiiri ja kaikki sen asuvaiset."
        Ja tämä Naahumin 1. luku kuvaakin jo paljastetummin juuri Jeesuksen toista tulemusta.

Minulle on muutenkin selvää, että ei maailmassa ole ennen ollut aikaa, jolloin Jumala ei olisi avannut Pyhää Sanaansa ihmisille. Se voi merkitä vain armonajan päättymistä ajan lopulla kun Jeesus on jo tulossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1669
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1021
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      931
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      846
    Aihe