Tulee eteen uuden kypärän hankinta, koska vanhassa visiiri huurtuu (pinlock ei enää toimi, vaikka oli pari vuotta hyvä) ja kypärä on hirmuisen meluisa Nolanin umpimalli.
Ajan nakupyörällä matkaa, sekä kaupungissa.
Kiinnostaisi hankkia avattava kypärä esim. Schubert consept (n. 299 €), siinä kun on mm. aurinkosuoja yms.
Tämän tyyppiset kypärät vaan painaa aika paljon (n. 1350 gr, kun normaali umpikypärä n. 900 gr).
Samoin avattavia pidetään meluisampana. Nyt on vaan niin, että täytyy aina pelata silmälasien kanssa, kun katsoo karttaa tai vast. Onko kokemuksia hyvistä ja kohtuuhintaisista vaihtoehdoista?
avattava vai umpikypärä?
18
7824
Vastaukset
minäkin harkitsen avattavaa kypärää;
Löysin googlaamalla Caberg Justissimo kypärän ja pari testiäkin, joissa molemmissa kehuttiin hinta/laatusuhdetta. (bikeworld.com ja highriders.co.uk)
Kypärä on sekä ECE, että DOT hyväksytty.
Linkki; http://www.forteco.fi/caberg_kyparat.html- fzs
tuon hiljaisuus kiinnostaisi? oliko missään mainittu?
Itselläni on ollut vuoden schuberthin avattava (C2) enkö kyllä ikipäivänä aurinkovisiiristä luovu elleivät kokonaan markkinoilta häviä. Se on hemmetin kätevä vähänkään vaihtelevammassa tai pidemmässä ajossa. fzs kirjoitti:
tuon hiljaisuus kiinnostaisi? oliko missään mainittu?
Itselläni on ollut vuoden schuberthin avattava (C2) enkö kyllä ikipäivänä aurinkovisiiristä luovu elleivät kokonaan markkinoilta häviä. Se on hemmetin kätevä vähänkään vaihtelevammassa tai pidemmässä ajossa.kun täällä Ajovarustepalstalla haukuttiin milloin mitäkin, testatusti hiljaisiakin kypäriä meluisuudesta. Voihan tietysti olla, että kalliin kypärän omistajalla on kova vaatimustaso myös hiljaisuuden suhteen.
Omasta kokemuksesta kuitenkin väittäisin, että hyvin päähän sopiva kypärä on hiljainen, merkistä riippumatta.
Mutta eihän sille mitään voi, jos kaali on sen muotoinen, ettei testatusti paraskaan kypärä nyt vaan ei sovi.
Antaakohan kaupat tehdä kypärällä koeajolenkin.
En jaksanut googlata melutestituloksien perässä, mutta kyllä niitäkin täällä on pyörinyt.- jii---jii
Justissimo on nyt louis:illa tarjouksessa oliko peräti 175€ joten on aika alennus,olen tuota jo jonkin aikaa "kuolannut" mutta varmasti nuo
Biker Poin:tissa olevat ko:merkit ei varmaan saa tuohon hintaan,koska ovat tuleet sinne jo ennen
halvennusta,mutta asia selviää kun olen menossa
hakemaan tilaamaani putkea sieltä. Laaksonenster kirjoitti:
kun täällä Ajovarustepalstalla haukuttiin milloin mitäkin, testatusti hiljaisiakin kypäriä meluisuudesta. Voihan tietysti olla, että kalliin kypärän omistajalla on kova vaatimustaso myös hiljaisuuden suhteen.
Omasta kokemuksesta kuitenkin väittäisin, että hyvin päähän sopiva kypärä on hiljainen, merkistä riippumatta.
Mutta eihän sille mitään voi, jos kaali on sen muotoinen, ettei testatusti paraskaan kypärä nyt vaan ei sovi.
Antaakohan kaupat tehdä kypärällä koeajolenkin.
En jaksanut googlata melutestituloksien perässä, mutta kyllä niitäkin täällä on pyörinyt.Sehän se ratkaisee.Edellis keväänä kokeilin melkein kaikki markkinoilla olevat mallit.
Schubertin kakkos konseptiakin vartoilin muutaman viikon ennenko saivat sitä Raisioon,se olis kiinnostanut juuri mainion aurinkovisiirin takia,no eihän mun nuppi siihen sopinut.
Ainoa mikä sopi,20litran Fiskarssin muuripadan lisäksi oli X-Liten X-2000,OVH sama kuin Shubertissa mutta sain vähän halvennusta.
Siinä on myös aurinkovisiiri mutta ulkopuolella eikä kyllä ihan niin hyvä mutta välttää.
Kypärä ei kyllä käsittääkseni ole niitä kaikkein hiljaisempia mutta vertailupohjaahan mulla ei ole.Toisaalta kaikkeen tottuu niinkuin esim jääpuikkoon persiissä.
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/272.pdf ja
http://www.louis.de/_10d1240be7b1f6412ba85e9d5751719e2d/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=203717&anzeige=all&ADTRACTIONSLOT=home_probiker
(ks. Weiter Produkt-Infos)
Tämä on tosiaan nyt 50% tarjouksessa, ainoastaan 69,95€ ja on myöskin ECE-hyväksytty - testejä ei löytynyt. Kuulemma Louis toimittaa Suomeenkin tavaraa ihan mukavasti. Kypärää ei kuitenkaan oikein voine kokeilematta ostaa, niin Raisiossa BikerPoint http://www.bikerpoint.net/index.php
myy kaikkia tänään esille tulleita merkkejä.
Kohta on ne messut, jotta sieltähän voi löytyä jotain.
Tarjoustalossa oli viime syksynä tosi halpa - n. 40€ - avattava potta. Kokeilin sitä omaan kaaliini, mutta se tuntui tosi heppoiselta. Pehmusteet oli löysät ja pelkäsin, että kypärän mekanismi hajoaa käsiin.
Viime vuonna tällä palstalla oli tosi paljon juttuja kypäristä... €:0)- mainontaa
Hyvä kun joku tekee tätä ilmaista mainontaa. Mutta hiukan valikoiden.....
mainontaa kirjoitti:
Hyvä kun joku tekee tätä ilmaista mainontaa. Mutta hiukan valikoiden.....
Ei aukea edestä, mutta muuten edullinen, hyvä ja hiljainen AGV MDS, kun se istuu niin hyvin mun kaaliin.
- pari vuotta
sitten KBC:n avattavan kypärän. Umpikypäriäkin on kahdenkymmenen vuoden aikana ollut muutamia. Silmälasien kanssa ja ilman. Oon ollut tykästynyt tähän hankintaani. Viime kesänä 7000 km päässä.
- ntv
Onhan noita kypäriä mulla erilaisia, vaan ei tällaista avattavaa vielä. Kokeilin parissa liikkeessä eri malleja ja kas kummaa, ainoa joka tuntui hyvältä ja istuvalta, olisi maksanut n. 800 €. En ostanut, vaan ajattelin kysellä esim. messuilla lisää. Tosiaan ne avattavat näyttää painavan 1700-1800 gr, kattelin Louisin, Duellin, All rightin ja Eurobikerin katalogit läpi, niitähän putoilee postilaatikosta. Viime kesäisellä pyörälläni, jossa oli puolikate (FZ6S), tulin kuuroksi pidemmän ajon jälkeen ja päätin vaihtaa pyörän, tuulilasin reuna on sairaalla korkeudella ja touring-plexi ei parantanut tilannetta yhtään (korvatulpatkin on kyllä kokeiltu). Kokeilemalla livenähän se olisi helppoa, mutta uusi pyörä on vasta tuloillaan ja kaikkea rompetta tarttis hankkia. Joten kaikki vinkit on tervetulleita, kun messulla katsellaan eri malleja.
- alle 100 ajeleva
Ostin,avautuvan kypärän 59€ hongkong kista(MAX Speed).Käytän mönkkärillä ajaissa,tuntuu aika hyvältä mitä nyt vertailee noihin entisiin,kypäriin mitä käytin moottoripyörällä ajaissa.Pakkasellakaan ei ole ollut huurtumis vaikeuksia,vaikka käytän laseja.Eikä oo päätä palellu,istuu ainakin minun päähän hyvin,kun ottaa pois päästä ei tartte laseja ottaa välillä pois.Hinta laatu minusta hyvä.Tietenki asioista ollaan montaa mieltä.
- saako visiiriä
Saako noihin halpoihin varosia, visiirejä yms? Onko takuuta? Vastaako vakuutus? Onko hyväksyttyjä ao käyttöön?
- alle 100 ajeleva
saako visiiriä kirjoitti:
Saako noihin halpoihin varosia, visiirejä yms? Onko takuuta? Vastaako vakuutus? Onko hyväksyttyjä ao käyttöön?
Sanovat että saa visireitä.On tarkoitettu moottoripyöräkäyttöön.Eli hyväksytty malli.Eikä ole kovin raskaskaan,ainakaan tunnu vaikka pitää useita tunteja päässä kerralaan.
- Pannaristi
Ajan kesässä keskimäärin 12-15000 km. Se tarkoittaa aika montaa tuntia pyörän satulassa. Jos on varaa ostaa pyörä, on varmaan myös halu ostaa itselleen sopivimmat ajovarusteet, kuten kypärä. Ajan Hondan Pannarilla. Ostin itselleni ja vaimolleni Schubertin Concept 2 -mallin kypärät ja niihin Autocomin kypäräpuhelimet. Saksan baanalla 180 km/t nopeudessa keskustelimme vaivatta ääntämme korottamatta toistemme kanssa. Ja tietenkin ilman korvatulppia. Että hyvään kypärään kannattaa panostaa...
- taivaltavi
Mielestäni kannattaa katsoa hintalappua sijoittaessa "henkivakuutukseen" kypärää valitessa. Jos valmistaja on "jokin" tehdas, en olisi aivan varma sertifikaateista ja muista vakuutteluista, jos tuote ei suojaa kunnolla tai vaikkapa halkeaa iskun voimasta.
Ostin vaimolleni ja itselleni Shchubert Concept 2 -kypärät. Muutaman viikon käytön jälkeen kypärä sijautui päähäni: se on sopivan tiukka mutta ei purista. Koska se avautuu, ei silmälaseja tarvitse otta pois päästä pukiessa. Ja visiiri on tiivis vesisateessa, mutta ei huurru. Parasta on aurinkovisiirin käyttö. Lisättynä Autocom-kypäräpuhelimet, matkanteko sujuu keskustelemalla normaakiäänellä vielä autobaananopeuksissa. Uskallan suositella!- sopii plexin taakse
Mutta jos ei sovi, niin kyllä on suorastaan ulvonut kolme kesää.
Consepti on numeroa 60 ja edestä katsoen muita vastaavan kokoisia huomattavasti leveämpi, joten on sitä tuulipintaa. - puristaa
sopii plexin taakse kirjoitti:
Mutta jos ei sovi, niin kyllä on suorastaan ulvonut kolme kesää.
Consepti on numeroa 60 ja edestä katsoen muita vastaavan kokoisia huomattavasti leveämpi, joten on sitä tuulipintaa.Mulla on liian leveä pää siihen. Muuten hyvä mutta korvista tiukka ja suhisee hirmusti.
- ntv
Käväisin kokeilemassa Shoein uutta avattavaa mallia. Hinta n. 485€ kahdella visiirillä ja irroitettavilla leukasuojan tiivistysosilla.
Hieno ja hyvin istuva, mutta ihmettelen yhtä asiaa. Normaalilla kelillä kirkas visiiri pinlock-huurrekalvolla ja aurinkoisella ilmalla vaihdettava toinen, tummennettu visiiri. Monikohan laahaa mukana kahta visiiriä ja vaihtaa auringon pilkahtaessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959