Hamsterin ostajan budjetti!

budetti ;)

voiko joku tehdä listan,mitä kaikkea hamsteria hankkiessa pitäisi ostaa (hamsteri mukaanlukien) Ja hinnat ainakin suurinpiirtein,että tiedän paljonko kerään rahaa :)kiitos vastanneille

8

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

hamsteri
      ruoat
      purut
      häkki / terraario
      mökki
      juomapullo
      ruokakuppi
      suolakivi
      kalkkikivi
      juoksupyörä?
      kuljetusboksi
      mahdolliset virikkeet,
      katso www.hamsteri.info ja www.varjoyrtin.urli.net

• peppi_

Kalliiksihan tuo tulee jos et omista vielä mitään. Tässä muutamia noin hintoja. Hinnat ovat todellakin vain suuntaa antavia.

Hamsteri: Omani maksoi 20e eläinkaupasta
      Häkki: Minimikokoiset häkit maksavat yleensä noin 30-40e, suosielen kuitenkin hankkimaan isomman kuin minimikokoisen, eli 40 eurosta ylöspäin. Kannattaa myös harkita käytetyn häki ostoa.
      Juomapullo: n.2-3e
      Ruokakuppi: 1-3e, riippuu usein materiaalista, keraamiset kalliimpia, mutta kestävämpiä, eikä hamsu voi jyrsiä niitä
      Ruoka: Siemensekoituksen tai pellettien laadusta ja pussimäärästä riippuva n.2-4e
      Purut: Kuten myös pussikoosta ja merkistä riippuvaa. n.2-5e
      Kuljetusboxi: n.6e
      Mökki: Keraamiset kalliimpia, mutta kestävämpiä kuin muoviset tai puiset. n.2-8e
      Suola- ja mineraari kivi: n.1-3e
      Virikkeet: Virikkeitä saa helposti ilmaseksi, esim. puun oksat, wc-rullat ym..
      Juoksupyörä: n.4-8e

• - Hamsteri. Maksaa eläinkaupassa 20-25€, kasvattajalla 10-15€. Kasvattajalta saat varmasti terveän, valmiiksi kesyn hamsterin, joka saattaisi pärjätä näyttelyissäkin jotenkin. Lisäksi saat kasvattajalta tukea koko hamsterin elämän ajan. Eläinkaupasta ostettaessa taas et voi olla varma hamsterin iästä (eläinkaupoissa usein huijataan iät), terveydentilasta tai edes sen taustoista (voi tulla sisäsiittoisesta tukkuhamsulasta). Eläinkaupasta ostetun hamsterin joudut myös kesyttää alusta asti.

- Hamsterille kaveri. Kaikki lajit eivät viihdy laumoissa, mutta toisille taas lajitoverin seura on lähes välttämätön. Venäjänkääpiöhamsteri campellille ja vkh roborovskille pitää ostaa ainakin yksi kaveri.

- Asunto. Lajista tai hamsterin luonteesta riippuen osta suuri häkki tai suuri terraario (muovinen tai lasinen). Uutena häkki/terraario maksaa koosta ja mallista/merkistä riippuen 40-70€. Käytettynä saatat saada sen halvemmalla. Myös vanha akvaario käy, kunhan se on riittävän suuri. Yleisesti ottaen syyrialaisille häkki on parempi ja kääpiöille taas terraario. Ujoluonteiselle hamsterille on terraario parempi, mutta toisaalta ujot yleensä rohkaistuvat häkissä asuessaan.

- Kuivikkeet. Kutterinpuru tai puuhake Mörttiröpö ovat parhaimmat hamsterille soveltuvat kuivikkeet. Missään nimessä ei saa käyttää sahanpurua tai kissanhiekkaa. Kutterinpurua myydään miniminipusseissa (kilo), jotka maksavat pari euroa. Huomattavasti halvemmalla pääsee, kun ostaa purun 30 kilon paalina, jolloin kilohinta on vain noin 30-40 cnt. Mörttiröpöä kannattaa käyttää pitkäkarvaisilla syyrialaisuroksilla, sillä se ei takuta turkkia. Myös Mörttiröpöä kannattaa ostaa ennemmin isompi säkki kuin 20 litran pussi. Vessalaatikkoon paras kuivike on puupelletti, jota myydään ruokakaupoissa kissanhiekaksi. Joissain kaupoissa on myös lämmitykseen tarkoitettuja puupellettejä, jotka ovat käytännössä täysin samoja kuin kissanhiekaksi tarkoitetut, mutta vain halvempia. Ruokakaupan puupellettien hintaa en enää muista, mutta lämmitys tarkoitukseen tehdyt maksavat noin 10€ säkillinen.

- Tarvikkeet. Juomapullo noin 3-5€, ruokakupit noin 6-7€, juoksupyörä 10-20€. Pesämökin voi myös ostaa (maksaa noin 5-10€), mutta ilmaiseksi sen saa, kun sen tekee itse. Tarvitsee vain säästää muutama pahvipakkaus (esim. kaurahiutale/muu puurohiutale pakkaus yms.) tai käydä kaupasta hakemassa niitä. Hamsteri pitää sellaisesta enemmän kuin ahtaasta eläinkaupan pikkumuovimökistä. Sama pätee hamsterin vessalaatikkoonkin, sen voi ostaa myös kaupasta kalliilla tai tehdä itse ilmaiseksi. Hyvän vessalaatikon saa esimerkiksi tyhjästä reilunkokoisesta margariinirasiasta tai muusta muovisesta laatikosta, kuten pakasterasiasta.

- Ruokaa. Hamstereille tarkoitettua siemenseosta, kuten Supa Hamster, Harry Hamster tms. Lisäksi voit ostaa myös hamsteripellettejä, Omena Oscaria ja muita seoksia. Kilohintoja en nyt muista, mutta aika korkeat ne jo ovat.

- Kuljetusboksi. Se on myös hyvä olla, jotta eläinlääkärillä tai näyttelyssä käynnit onnistuvat ja hamsterin voi laittaa siihen, kun sen asuntoa siivotaa. Kuljetusboksit (faunaboksit yms.) maksavat koosta ja mallista riippuen 5-15€. Yhdelle kääpiöhamsterille käy myös läpinäkyvä karkkilaatikko (saa esim. Makuuneista), jonka kanteen on tehny runsaasti reikiä.

• Mörttirövön hinta unohtui. 20 litran pussi maksaa vajaa 10€ ja isompi 15 kilon säkki noin 25€.

• -Lellustin-
        Tii.nu kirjoitti:

Mörttirövön hinta unohtui. 20 litran pussi maksaa vajaa 10€ ja isompi 15 kilon säkki noin 25€.

kertoisitko mullekkin,mistä saan noin halvalla 15kilon säkin mörttiä? meillä eläinkaupoissa se maksaa 38e! ja mistä saa 30kilon purupaaleja,en itse ole niitä löytänyt :) olisi ihanaa saada tietää,kiitoksia :D

• -Lellustin- kirjoitti:

kertoisitko mullekkin,mistä saan noin halvalla 15kilon säkin mörttiä? meillä eläinkaupoissa se maksaa 38e! ja mistä saa 30kilon purupaaleja,en itse ole niitä löytänyt :) olisi ihanaa saada tietää,kiitoksia :D

Tuon hintaista röpöä saa Lemmikkiexpressistä, eläinkaupoissa kaikki on aina kalliimpaa. Itse käytän röpöä nykyään aika harvoin, joten en eläinkauppojen hintoja muista. :)

http://www.lemmikkiexpress.fi

Niitä isoja purupaaleja voi ostaa esimerkiksi sahoilta ja ainakin Agrimarketista. Itse haen purun Mäntsälän sahalta. Hinta sillä siellä on samaa luokkaa kuin Lemmikkiexpressissä.

http://www.mantsalan-saha.fi/

• talvikko 2kk
        Tii.nu kirjoitti:

Tuon hintaista röpöä saa Lemmikkiexpressistä, eläinkaupoissa kaikki on aina kalliimpaa. Itse käytän röpöä nykyään aika harvoin, joten en eläinkauppojen hintoja muista. :)

http://www.lemmikkiexpress.fi

Niitä isoja purupaaleja voi ostaa esimerkiksi sahoilta ja ainakin Agrimarketista. Itse haen purun Mäntsälän sahalta. Hinta sillä siellä on samaa luokkaa kuin Lemmikkiexpressissä.

http://www.mantsalan-saha.fi/

heips! mörttiröpöä saa tuohon 10e:n hintaan mustista ja mirristä :)

• Johkuz
        -Lellustin- kirjoitti:

Faunattaresta saa mörttii 25 litraa 8euron hintaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      79
      2545
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1674
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1606
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1214
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1156
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe