Auttakaa

RastiRepa

Mulla on samanlainen ongelma kun tuolla alempana. Mä oon nyt suunnistanut pari vuotta ja käynyt kisoissa, en oo mikää huippu, mutten huonokaa. Viime kesänä mä oisin halunnut viestijoukkeisiin, mutta en päässy. Yks kolmen suunnistajan äiti teki joukkueet ja multa ei koskaan kysytty mitää. Tän perheen nuorin on mua nuorempi ja ainaki kisoissa mä oon paremmin pärjänny ku se. Silti se oli joukkueessa ja mä en. Mä haluaisin viesteihin, mutta miten? Jos mä kysyn tältä äidiltä, ni mitä jos se ei huolikaan mua? Kelle valittaa? Puheenjohtaja ei käy, ku se on perheen isä.

3

1051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

Sulla on ihan normaali nuoren suunnistajan ongelma. Hyvin usein käy näin. Muistan itsekin jääneeni rannella muutman kerran vaikka olin selkeästi muita parempi. Johtui samasta asiasta kuin sinulla. Omat vanhempani eivät olleet lajissa aktiivisesti mukana.
      Valitettavasti suunnistus on perhekeskeistä toimintaa varsinkin nuorissa ja lapsissa ja jos seurasi on pieni niin ongelma korostuu.
      Oohjeeksi voisin ehdottaa seuran vaihtoa tai sitten otat reilusti asian esille seuran porukoissa. Älä kuitenkaan huoli, on vielä yksi keino...ole niin hyvä, että eivät voi sinua sivuuttaa, se on se paras keino. Sisua peliin älä anna periksi :)

• Äitee4

Ellei teillä ole nuorisopäällikköä, ota yhteyttä siihen puheenjohtajaan. Vaikka oliskin tämän viestijoukkueita järkkäävän naisen mies.

Kerro, että haluaisit viesteihin, nimeä vaikka ne kisat, jonne haluat (oravapolku, aluemestaruus- jne). Sitten vain odottelet.

Ellei valinta käy kohdalle ja sinne valitaan joitakin selvästi sinua huonommin sopivia (nuorempia, huonompia, tyttöjä poikien joukkoon ym), niin kysy puheenjohtajalta reilusti, että miksi. Ellei selvää vastausta kuulu tai saat vältteleviä vastauksia, niin ota asia esille suunnistajien kokouksessa. Eli pyydät jotakin seuran jäsentä esittelemään asiasi, silloin asia on pakko käsitellä kaikkien jaston osanottajien kuullen. Ellei tämäkään tuo parannusta, ota yhteyttä naapuriseuraan, silloin taitaa seuranvaihto olla ainoa vaihetoehto.

• kuullut

aika paljon, että tämmöistä on todellakin olemassa. eli jonkun suunnistusperheen äiti tai isä on ottanut mafiapomon aseman ja järkkää joukkueita miettien vaan, miten sais omilleen mahdollisimman hyvät joukkueet. ja sitä siedetään, koska kukaan muukaan ei viitsi hommaan ruveta, kun niillä muilla on vielä luontaista häveliäisyyttä, ettei omilleen sitä joukkoa hanki.

ei tähän oikein auta muu, kuin nostaa kissa pöydälle. kyllä viestiporukoihin pitäs olla oikeus kaikilla halukkailla, ei noiden nuorten touhu voi olla vielä niin vakavaa. ellei porukoita saa kaikille halukkaille joka kerta tarpeeksi, niin sitten vuorotellaan näiden nuorempien kesken.

ota yhteys suunnistusseuran johonkin jäseneen, mikäli sut taas ensi kesänä lempataan ulos. kerro rehellisesti mikä on tilanne, kyllä seuran puheenjohtajan pitää ajatella seuran ja kaikkien suunnistajien parasta, ei vain oman perheen.

viimeinen vaihtoehto on tosiaan se seuranvaihto. mutta siis viimeinen, kun muut on käytetty. ja ota huomioon, että jos oot vaikka keväällä suunnistanut jossakin kisassa edustaen seuraa, niin et silloin voi enää kesken kautta vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      54
      746
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      721
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60