Hiusten pesun jälkeen päänahka tulee kipeäksi. Erityisesti jos käytän hoitoainetta, jossa hajusteita ja väriaineita.
Hiuspohjani on rasvaittuva ja mietinkin että millä shampoolla olisi hyvä pestä esim. joka toinen päivä?
Nyt talviaikaan kuitenkin päänahka tuntuu kuivemmalta.
Onko kellään kokemusta apteekin shampoista, esim. Lacto vai oliko se LactoPlus ja Sebament?
Mistä tuollainen päänahan kipu ja polte voisi johtua, olen kyllä allerginen siitepölylle ja pölypunkeille.
Eli voiskio johtua sahampoideista/hoitoaineista?
MIKÄ SHAMPOO
10
6089
Vastaukset
- kutiseva impi,
Itse käytän kuureittain Bio shampoota ja saman sarjan päähän lioksena hierottavaa hoitolinimenttiä. Ainoa, joka tehoaa päänanan kutinaan ja kipuiluun. Saa esim. kampaamoista ja Hair Storesta.
- allerginen 3
ruokakaupoistakin, kokeile esim Lv tai Erisan. Halpojakin ovat.
Minä olen hajusteallerginen enkä voi mitään muita pesuaineita käyttää. Kaikkiin päänahan ongelmiin löytyy apua sarjasta System 4,(sim) ja sitä saa apteekistä.Sarjassa on joka ongelmalle oma sampoo, siitä vaan valitsemaan mikä sopii juuri sinun ongelmaasi.
- tästä linkistä
vaikka täällä ei saisikaan mainostaa... Sieltä löytyy hajusteettomia tuotteita. http://www.sim.fi/
- ehto___
Käytin pitkään sitä bio - sarjaa, jotka kyllä auttoivat aika paljon päänahan kutinaan ja oireisiin, kunnes sattumalta kokeilin original terva shampoota. Semmoinen litteä ruskea läpinäkymätön pullo. Yllätyin sen tehosta. Sopii minulle paremmin kuin nuo kalliimmat vaihtoehdot. Muita tervashampoitakin olen kokeillut, mutta vain tällä yhdellä saan tuloksia aikaan. Pesen hiukset vähintään joka toinen päivä.
- muuten ei hyvä
Mistä tuota mainitsemaasi tervashampoo löytyy?
Erilaisia tervashampoina mainostettuja shampoita on kaupan, kaikki eivät enää sisällä luonnontervaa vaan jotain synteettistä vastinetta - sen haistaa.
Kannattaa siis olla tarkkana, kun/jos ostaa. - näin on_____
muuten ei hyvä kirjoitti:
Mistä tuota mainitsemaasi tervashampoo löytyy?
Erilaisia tervashampoina mainostettuja shampoita on kaupan, kaikki eivät enää sisällä luonnontervaa vaan jotain synteettistä vastinetta - sen haistaa.
Kannattaa siis olla tarkkana, kun/jos ostaa.Swartzhkopf & Henkel yhtiön valmistetta näkyypi olevan. Ihan marketin hyllystä löysin. 250 ml litteä ruskea plo, päivittäiseen käyttöön. Maksaa jotain n, 3e. tuoteselosteessa luki jotain luonnollisesta liuskeöljystä, sinkkipyriinistä yms....
Yksi konsti on myös pestä hiukset ja päänahka laimealla merisuolaliuoksella, jos tuntuu ettei mikään rauhoita. - puutervaa
näin on_____ kirjoitti:
Swartzhkopf & Henkel yhtiön valmistetta näkyypi olevan. Ihan marketin hyllystä löysin. 250 ml litteä ruskea plo, päivittäiseen käyttöön. Maksaa jotain n, 3e. tuoteselosteessa luki jotain luonnollisesta liuskeöljystä, sinkkipyriinistä yms....
Yksi konsti on myös pestä hiukset ja päänahka laimealla merisuolaliuoksella, jos tuntuu ettei mikään rauhoita.''Swartzhkopf & Henkel yhtiön valmistetta näkyypi olevan. Ihan marketin hyllystä löysin. 250 ml litteä ruskea plo''
Luulen tietäväni, mistä kyse. Aiemmin käytin, sitten muuttivat koostumusta (EU:n direktiivi: aitoa puutervaa ei saa käyttää kosmetiikassa - jotain sellaista, en muista tarkkaan).
Olen allerginen ja yliherkkä (sekä iho että hengitystiet) hajustekemikaaleille. Uudessa 'koostumuksessa' oli hajustetta, roskiin meni.
Itse käytän vaaleanruskeaa, pyöreää shampoopulloa - Wanhan ajan hoitava Terva shampoo
Näkyy löytyvän nettisivu: www.lifehair.fi
Tuoteselosteessa lukee mm. 'pinus', elikkä mäntyyn viittaa. Tervalta tuoksuu. Itselle on sopinut hyvin.
Sen kanssa vaihtelen Erisan-pesunesteellä pesua (sopii myös tukanpesuun).
Itselläni oli aiemmin ongelmia kutisevan päänahan kanssa (ihottumaakin oli). Apteekin Nizoral-shampoo auttoi. Käytetään käyttöohjeen mukaan; ei jatkuvaan käyttöön.
Kampaamot myyvät myös hajusteettomia shampoita. Itse sain lahjaksi reilu vuosi sitten Cutrin Sensitive shampoon ja se on todella hyvä. Itse en mielelläni noihin kampaamoihin sisälle mene, sisäilma on melkoisen hajustettua.
Tuo merisuolalius-vinkki oli mielenkiintoinen.
Luin kerran Atopialiiton keskustelusivulta, että merisuolaliuoksella voi hoitaa myös ekseemaa - pyyhe kastetaan liuokseen ja laitetaan iholle.
Hoitaa tulehdusta.
- Juuhanna
Apteekista saa kutisevalle, rasvoittuvalle ja hilseilevälle päänahalle tarkoitettua Sebamed- shampoota. Myös jo edellä mainittu Bio -sarja on tuon edellämainitun lisäksi auttanut itselläni. Kutiseva päänahka kannattaa myös pestä aikas usein, itse pesen joka päivä, vaikka luulisi että kutina siitä pahenee. Yksilöllistä tämäkin, kokeilemaan vaan eri aineita (markettituotteet monesti liian voimakkaita).
- ftynty
Mutta jollain keskustelu palstalla oli haukuttu bio tuotteet lyttyyn. Ne muka liian vahvoja ja ei vät sovi värjättyihin hiksiin, pilaavat värin ja kuivattavat hiukset. mulla ainakin auttanu hiuspohja ongelmaan. mutta onko bio sitten liian vahva ja pilaa hiukset....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049