Asiaton viesti

tomppa2006

Saako tällä palstalla keskustella asiattomista viesteistä vai onko sekin asiatonta? Mielestäni enemmän keskustelua herättää nyt viestien poistamiset, kuin vastaaminen aloituksiin.

Mielestäni mustamaalaaminen ja vastaajan persoonaan kohdistuvat viestit ovat asiattomia.

201

10693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpisolmu

...on monenlaista...
      Viesti ilman mielipidettä voi vaikuttaa asiattomalta, vaikka sisältääkin esim. tervehdyksen
      Mikä sitten on keskustelua ja mikä silkkaa kinaa...eipäs, juupas, itse olet... sekin on monasti tulkinnanvaraista. Itse siihen saatan helposti sortua, siis tyhmäänkin kinaamiseen :)
      Ehkä tätä palstaa vois vielä kehittää, tai siis tuota seriffien/ylläpidon toimintaa.. Ei poistettaiskaan koko viestiä/viestiketjua...Mustaa palkkia vaan "rumien sanojen päälle"....
      Tähän joku asiasta paremmin tietävä voi tietenkin sanoa, että hankalaa... mutta niinhän monet asiat on

Mikä sitten on persoonaankäyvää...sekin on vähän veteen viivan vetämistä...harva meistä oikeasti toisiaan tuntee...tuntee vain nimimerkin ja jotain hänen tyylistään....

Kirjoitellaan!
      Joo ja minä suutun, jos mulle nauretaan, jos joku pitää mua tyhmänä..... Oikeastaan muuten ei niin väliä...

• tomppa2006

...ikävää koko viestiketjun poistaminen. Ensin annetaan keskustelun olla ½-päivää sitten se poistetaan. Itselläni ikävin tapaus sai olla 2 päivää, sitten se poistettiin. Ikäänkuin jollekin olisi tullut joku Ahaa -elämys, tämä ketju pitää poistaa...

Mielestäni musta palkki ajatus on loistava ja joka tapauksessa ei koko ketjua yksittäisen viestin takia pitäisi poistaa...

• umpisolmu
        tomppa2006 kirjoitti:

...ikävää koko viestiketjun poistaminen. Ensin annetaan keskustelun olla ½-päivää sitten se poistetaan. Itselläni ikävin tapaus sai olla 2 päivää, sitten se poistettiin. Ikäänkuin jollekin olisi tullut joku Ahaa -elämys, tämä ketju pitää poistaa...

Mielestäni musta palkki ajatus on loistava ja joka tapauksessa ei koko ketjua yksittäisen viestin takia pitäisi poistaa...

...se on loistava ajatus... Eikös ennenkin tehty tuohon malliin noiden sota-aikaisten kirjeiden kanssa...
        Ajatteles miten jännä olis lukea ketjuja, joissa olis aina välillä sana tai kaksi pois...niistä sitä sitten saisi kukin oman mielikuvituksensa mukaan väritettyä vaikka minkälaista :)

Illalla sängyssä """""""""" mieheni kanssa ja kyllä hänen """"" oli jäykkä ja se tuntui """"""", ah vieläkin """"""""" :) No tuon nyt sitten voi täyttää vaikkapa sanoilla "kinastelimme" "asenteensa ""pahalta" ja "itkettää"

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...tuossa, "Mielenkuohuissa" aamulla klo 8.02 Sinulle kirjoittamassa viestissä olisi jotain ideaa :)

*kysäisee*

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

...se on loistava ajatus... Eikös ennenkin tehty tuohon malliin noiden sota-aikaisten kirjeiden kanssa...
        Ajatteles miten jännä olis lukea ketjuja, joissa olis aina välillä sana tai kaksi pois...niistä sitä sitten saisi kukin oman mielikuvituksensa mukaan väritettyä vaikka minkälaista :)

Illalla sängyssä """""""""" mieheni kanssa ja kyllä hänen """"" oli jäykkä ja se tuntui """"""", ah vieläkin """"""""" :) No tuon nyt sitten voi täyttää vaikkapa sanoilla "kinastelimme" "asenteensa ""pahalta" ja "itkettää"

...hyvälle tuulelle viestilläsi, mutta täytyy olla hieman varpaillaan, kun ei koskaan tiedä mikä tulkitaan asiattomaksi.

Aihevalintasi on myös hieman riskaabeli, sen voidaan katsoa kuuluvan enemmän huonekalupuolelle...

• umpisolmu
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyvälle tuulelle viestilläsi, mutta täytyy olla hieman varpaillaan, kun ei koskaan tiedä mikä tulkitaan asiattomaksi.

Aihevalintasi on myös hieman riskaabeli, sen voidaan katsoa kuuluvan enemmän huonekalupuolelle...

....tuossa alempana tuo merkillinen mies puhuu itsekin rakentamisesta :)

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...tuossa, "Mielenkuohuissa" aamulla klo 8.02 Sinulle kirjoittamassa viestissä olisi jotain ideaa :)

*kysäisee*

...niin oma mieleni kuohuksissa, että en pystynyt ajattelemaan selkeästi. Luin sen nyt uudelleen ja kyllä...kieltämättä siinä oli ideaa.

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

....tuossa alempana tuo merkillinen mies puhuu itsekin rakentamisesta :)

...yllättynyt hänen rakentavasta kannanotostaan...

• meriv

palstalle jonkin aikaa kirjoittaneena olen oppinut jättämään huomiotta..eli vastaamatta kirjoituksiin joiden sävy on loukkaava tai muuten ala-arvoinen.

Sen olen huomannut parhaimmaksi tavaksi lopettaa kyseiset kommentit.

Mitä enemmän moisiin reagoi sitä enemmän vettä myllyyn lorisee.

Mitä taas tulee siihen, mitä aiheita täällä voi ja saa käsitellä on sääntöjen alaista niinkun ovat myös kommentit joita aloituksiin lisätään.

Asetukset, lait, hyvät tavat ja oma moraalinen vastuu muista saa live-elämänkin sujumaan paremmin..niin miksi ei elämää täälläkin.

Se, että sefu ei kaikkiin reagoi saattaa johtua siitä, että heidänkin aikansa ja silmäparinsa ovat rajallisia.

Ellei olisi minkäänlaisia sääntöjä millä näitäkin palstoja valvottaisiin niin tänne ei voisi kirjoittaa mihinkään asialliseen kirjoitukseen, jonne jo joku älypää ei olisi alkanut kirjoittamaan hv-toivotuksia, pelkkiä pisteitä ym. helppolukuista tekstiä.

Säännöt ovat selkeät ja helppolukuiset ja koskevat meitä kaikkia..poistamatta silti omaa järjenkäyttöä ja vastuuta palstan viihtyvyydestä.

*hymyilee*

• tomppa2006

...myöntäisi oman järjenkäyttöni olevan puutteellista. Uskon myös omalta osaltani uutena kirjoittajana tuovani väriä ja viihtyvyyttä tälle palstalle.

*yrittää hymyillä*

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...myöntäisi oman järjenkäyttöni olevan puutteellista. Uskon myös omalta osaltani uutena kirjoittajana tuovani väriä ja viihtyvyyttä tälle palstalle.

*yrittää hymyillä*

meidän kaikkien käsissä*hymyilee*

Ketään loukkaamattoman kirjoituksen laatiminen on joskus vaikeaa, mutta aina mahdollista.

Koskapa harva meistä tuntee kirjoittajia henkilökohtaisesti on varovaisuus, harkinta ja sanojen asettelu kaiken a ja o, koska emme voi tietää kulloisenkin lukijan mielentilaa ja vastaanottokykyä.

Tämä ei ole kenekään oma hiekkalaatikko ja olemme kaikki täällä toisistamme vastuussa.

nyt teetä..

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

meidän kaikkien käsissä*hymyilee*

Ketään loukkaamattoman kirjoituksen laatiminen on joskus vaikeaa, mutta aina mahdollista.

Koskapa harva meistä tuntee kirjoittajia henkilökohtaisesti on varovaisuus, harkinta ja sanojen asettelu kaiken a ja o, koska emme voi tietää kulloisenkin lukijan mielentilaa ja vastaanottokykyä.

Tämä ei ole kenekään oma hiekkalaatikko ja olemme kaikki täällä toisistamme vastuussa.

nyt teetä..

...myötäily ja mielistely aiheuttavat keskustelujen ajautumisen väärän suuntaan. Mielestäni täällä saa olla jyrkästi eri mieltä, jopa paljon jyrkemmin mitä live-elämässä. Liika hymistely alkaa ällöttää ja pyrkiminen ketään loukkaamattomiin keskusteluihin kadottaa lukijat.

Yhteinen hiekkalaatikko tämä on. Tänne on helppo tulla, mutta vaikea lähteä pois...

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...myötäily ja mielistely aiheuttavat keskustelujen ajautumisen väärän suuntaan. Mielestäni täällä saa olla jyrkästi eri mieltä, jopa paljon jyrkemmin mitä live-elämässä. Liika hymistely alkaa ällöttää ja pyrkiminen ketään loukkaamattomiin keskusteluihin kadottaa lukijat.

Yhteinen hiekkalaatikko tämä on. Tänne on helppo tulla, mutta vaikea lähteä pois...

mielipiteensä ja kantansa asioihin voi julkituoda mielistelemättä ketään tai mitään..siltikään loukkamatta tai aliarvioimatta yhtäkään täällä olijaa.

Siitä olen kyllä eri mieltä, että täällä saisi olla jyrkempi kuin livessä.

Mielestäni vain siinä tapauksessa, että tuntee vastapuolen henkilökohtaisesti tietäen hänen sietokykynsä, voi niin tehdä.

Emme pääsääntöisesti täällä tiedä kuinka herkässä tilassa tai häilyväinen on ruudun takana istuva, vastausta lukeva henkilö ja saatamme saada aikaan suurtakin vahinkoa.

Vastuumme toisesta ihmisestä on täällä aivan yhtä suuri kuin livessäkin.

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

mielipiteensä ja kantansa asioihin voi julkituoda mielistelemättä ketään tai mitään..siltikään loukkamatta tai aliarvioimatta yhtäkään täällä olijaa.

Mielestäni vain siinä tapauksessa, että tuntee vastapuolen henkilökohtaisesti tietäen hänen sietokykynsä, voi niin tehdä.

Emme pääsääntöisesti täällä tiedä kuinka herkässä tilassa tai häilyväinen on ruudun takana istuva, vastausta lukeva henkilö ja saatamme saada aikaan suurtakin vahinkoa.

...miettinyt, enkä ajatellut olevani vastuussa toisista täällä kirjoittavista ihmisistä.

*laittaa käden leualleen ja miettii*

En muuten edelleenkään ole sitä mieltä, että minun pitäisi ottaa vastuuta kenestäkään muusta kuin itsestäni ja perheestäni.

Nostan hattua sinulle, jos sen pystyt tekemään?

• tätä keskustelua
        meriv kirjoitti:

ei voi muuta sanoa kuin että ihailen suuresti tapaasi kirjoittaa ja asennettasi. Olisipa enemmän sinunlaisia ihmisiä, maailma olisi paljon parempi paikka elää. Kiitos, olet upea ihminen!

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...miettinyt, enkä ajatellut olevani vastuussa toisista täällä kirjoittavista ihmisistä.

En muuten edelleenkään ole sitä mieltä, että minun pitäisi ottaa vastuuta kenestäkään muusta kuin itsestäni ja perheestäni.

moraalinen vastuu meillä on kaikilla ja se liittyy siihen kuinka ja miten asioita teemme ja/tai sanomme eli kuinka muita ihmisiä kohtelemme.

Vastuu, mitä kannamme perheestämme on aivan eri asia kuin vastuu muista lähimmäisistä.

Meillä kaikille on vastuu toisistamme. Ellei niin olisi niin kotia pidemmälle en minäkään uskaltaisi ilman kättä pidempää mennä.

Maailma on jo nyt pelottava paikka heikommille..saatikka sen jälkeen, kun alamme kaikki leikkimään piiri pieni pyörii-leikkiä oman napamme ympärillä.

• meriv
        tätä keskustelua kirjoitti:

ei voi muuta sanoa kuin että ihailen suuresti tapaasi kirjoittaa ja asennettasi. Olisipa enemmän sinunlaisia ihmisiä, maailma olisi paljon parempi paikka elää. Kiitos, olet upea ihminen!

on onneksi paljon..moni vain ei enää luota itseensä niin paljon, että kyky muiden huomioimiseen olisi mahdollista.

En ole siihen kyennyt aina minäkääm.

Ympäristöstään ja lähimmäisistään

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

moraalinen vastuu meillä on kaikilla ja se liittyy siihen kuinka ja miten asioita teemme ja/tai sanomme eli kuinka muita ihmisiä kohtelemme.

Vastuu, mitä kannamme perheestämme on aivan eri asia kuin vastuu muista lähimmäisistä.

Meillä kaikille on vastuu toisistamme. Ellei niin olisi niin kotia pidemmälle en minäkään uskaltaisi ilman kättä pidempää mennä.

Maailma on jo nyt pelottava paikka heikommille..saatikka sen jälkeen, kun alamme kaikki leikkimään piiri pieni pyörii-leikkiä oman napamme ympärillä.

...mutta minulle tuli Tarja Halonen mieleen edellisestä viestistäsi.

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

...mitä enemmän asiaa mietin, niin sitä huonommin tunnun tähän soveltuvan... musta ei valitettavasti löydy tuota koko maailmaa rakastavaa ihmistä.... Suurinta osaa siitä sentään siedän...kiukuttelematta...

Olis koetettava pysytellä hieman syrjemmällä, mutta harmittaa, kun on jonkinlaisen tartunnan tähän saanut...

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...mutta minulle tuli Tarja Halonen mieleen edellisestä viestistäsi.

olenkin Halonen..*hymyilee*

Jos Halonen on esimerkki yhteiskunnallisesti oikein toimivasta ja muista ihmisistä välittävästä henkilöstä niin pidän tuota mitä suurempana kohteliaisuutena.

Kiitos siitä *hymyilee*

• edellisen kirjoittaja
        meriv kirjoitti:

on onneksi paljon..moni vain ei enää luota itseensä niin paljon, että kyky muiden huomioimiseen olisi mahdollista.

En ole siihen kyennyt aina minäkääm.

Ympäristöstään ja lähimmäisistään

ja tämä itsenäisyyden ihannointi lapsesta asti, mitä muuta se saa aikaan kuin itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät huomioi toisia. Huh, tästä saisi vaikka minkälaisen keskustelun, mutta tämä tästä ja aurinkoa elämääsi, kaikkea hyvää ja ihanaa! Pelastit päiväni. :)

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

olenkin Halonen..*hymyilee*

Jos Halonen on esimerkki yhteiskunnallisesti oikein toimivasta ja muista ihmisistä välittävästä henkilöstä niin pidän tuota mitä suurempana kohteliaisuutena.

Kiitos siitä *hymyilee*

...pitänyt lisätä edelliseen viestiini, että en minä häntä äänestänyt, enkä muutenkaan pidä politikoinnista. Luulin sinun ymmärtäneen vihjeen...

Paljon kauniita ohjeita ja sanoja, joita ihmiset eivät pysty, eivätkä halua noudattaa.

*hymyilee*

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...mitä enemmän asiaa mietin, niin sitä huonommin tunnun tähän soveltuvan... musta ei valitettavasti löydy tuota koko maailmaa rakastavaa ihmistä.... Suurinta osaa siitä sentään siedän...kiukuttelematta...

Olis koetettava pysytellä hieman syrjemmällä, mutta harmittaa, kun on jonkinlaisen tartunnan tähän saanut...

pitäisikään löytyä?

Juuri ihmisten moninaisuudessa tällaisten palstojen viehättävyys ja suosio piileekin.

Silti sinäkin välität..sanoithan sen itsekkin juuri..

"suurinta osaa siitä sentään siedän..kiukuttelematta."

Kukaan ei pysty rakastamaan koko maailmaa kerralla..vain pientä osaa kerrallaan, mutta sitten onkin yksi osa taas enemmän rakastettu.

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

...mikään maailmaa rakastava ihminen ole. En voi alkaa ottaa vastuuta muista ihmisistä.

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...pitänyt lisätä edelliseen viestiini, että en minä häntä äänestänyt, enkä muutenkaan pidä politikoinnista. Luulin sinun ymmärtäneen vihjeen...

Paljon kauniita ohjeita ja sanoja, joita ihmiset eivät pysty, eivätkä halua noudattaa.

*hymyilee*

enkä koe olevani ihminen, joka voisi antaa ohjeita tai neuvoja..ainoastaan kirjoittaa, mitä tuntee ja kuinka itse koettaa olla ja elää.

Olen siltikin sitä mieltä, että valtaosa ihmisistä välittää lähimmäisistään, sillä muutenhan eläisimme täysin villissä maailmassa.

ps. ole huoleti..huomasin minä. *hymyilee*

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

pitäisikään löytyä?

Juuri ihmisten moninaisuudessa tällaisten palstojen viehättävyys ja suosio piileekin.

Silti sinäkin välität..sanoithan sen itsekkin juuri..

"suurinta osaa siitä sentään siedän..kiukuttelematta."

Kukaan ei pysty rakastamaan koko maailmaa kerralla..vain pientä osaa kerrallaan, mutta sitten onkin yksi osa taas enemmän rakastettu.

...nyt puin vähän hienompaan kaapuun ja käytin termiä rakastaa... Mulla kyllä sekoo pää, joskin se jo kyllä nytkin aika tuuletettu, jos yritän välittää kaikista ihmisistä...

Joo, olen niitä, jotka ei osaa hymyillä ja ei ainakaan tuntemattomille saati sitten, että tervehtisi "samassa rapussa asuvia" kuin max. nyökkäämällä.... Joskus juoksentelen lähes karkuun, jottei tarvitse small talkkia alkaa rupatella :)

• umpisolmu
        tomppa2006 kirjoitti:

...mikään maailmaa rakastava ihminen ole. En voi alkaa ottaa vastuuta muista ihmisistä.

...on niin iso termi...
        Vastuu tuntui suunnattomalta, kun sai pienen nyytin ensi kertaa käsivarsilleen, silloin sitä tunsi itsensä avuttomaksi ja vahvaksi samalla kertaa. Tiesi, että tuo pieni on minun vastuullani ja se tuntui tosi suurelta. Toisaalta oli ja on yhä valmis tekemään enemmän kuin voitavansa hänen hyväkseen. Nyt lapsetkin ottaneet jo vastuuta itselleen...hyvä niin.

Olen kasvanut tuntien häpeää muiden tekemisistä ja nyt "isona tyttönä" olen päättänyt, etten sitä taakkaa enää mukanani kanna.

Sen verran omia tekojaan pitää tarkastella, ettei nyt kenellekään katolla seisovalle sano, jotta hyppää pois, sillä täältä pääsee...

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...nyt puin vähän hienompaan kaapuun ja käytin termiä rakastaa... Mulla kyllä sekoo pää, joskin se jo kyllä nytkin aika tuuletettu, jos yritän välittää kaikista ihmisistä...

Joo, olen niitä, jotka ei osaa hymyillä ja ei ainakaan tuntemattomille saati sitten, että tervehtisi "samassa rapussa asuvia" kuin max. nyökkäämällä.... Joskus juoksentelen lähes karkuun, jottei tarvitse small talkkia alkaa rupatella :)

meistä elää toki tavallaan..kuka vähemmän ja kuka enemmän sosiaalisesti.

Nyökkäät kuitenkin*hymyilee*

Tunnen henkilöitä, jotka menevät takaisin sisään, jos naapuri sattuu avaamaan samaan aikaan kotiovensa.

Yksi ihminen kerrallaan..ei kukaan kerralla voi kaikista välittää.

1 1 1 1 1 jne..meidän oma ympäristömme on pieni ja helposti välitettävissä.

Usein vain nyökkäys tai hymy riittää..*hymyilee*

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

enkä koe olevani ihminen, joka voisi antaa ohjeita tai neuvoja..ainoastaan kirjoittaa, mitä tuntee ja kuinka itse koettaa olla ja elää.

Olen siltikin sitä mieltä, että valtaosa ihmisistä välittää lähimmäisistään, sillä muutenhan eläisimme täysin villissä maailmassa.

ps. ole huoleti..huomasin minä. *hymyilee*

...tarkoittavan hyvää ja koko maailmaa syleilevä ajattelusi on ihailtavaa juuri niin kauan, kunnes villi maailma taas näyttää olemassa olonsa. Valtaosa ihmisistä välittää itsestään ja pitää huolta itsestään. Ikävä kyllä kaikki eivät pysty edes siihen.

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

meistä elää toki tavallaan..kuka vähemmän ja kuka enemmän sosiaalisesti.

Nyökkäät kuitenkin*hymyilee*

Tunnen henkilöitä, jotka menevät takaisin sisään, jos naapuri sattuu avaamaan samaan aikaan kotiovensa.

Yksi ihminen kerrallaan..ei kukaan kerralla voi kaikista välittää.

1 1 1 1 1 jne..meidän oma ympäristömme on pieni ja helposti välitettävissä.

Usein vain nyökkäys tai hymy riittää..*hymyilee*

...onkin se vaikea osio...
        Kun pitäis osata kirjoittaa, jotta Ketään ei loukkaisi....silloinhan pitää osata kaikista välittää...
        Saivartelua....sitähän tämä on....
        Kyllä periaatteessa ymmärrän näkökantasi, mutta tiedän ettei musta olen noudattajaksi...

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

...on niin iso termi...
        Vastuu tuntui suunnattomalta, kun sai pienen nyytin ensi kertaa käsivarsilleen, silloin sitä tunsi itsensä avuttomaksi ja vahvaksi samalla kertaa. Tiesi, että tuo pieni on minun vastuullani ja se tuntui tosi suurelta. Toisaalta oli ja on yhä valmis tekemään enemmän kuin voitavansa hänen hyväkseen. Nyt lapsetkin ottaneet jo vastuuta itselleen...hyvä niin.

Olen kasvanut tuntien häpeää muiden tekemisistä ja nyt "isona tyttönä" olen päättänyt, etten sitä taakkaa enää mukanani kanna.

Sen verran omia tekojaan pitää tarkastella, ettei nyt kenellekään katolla seisovalle sano, jotta hyppää pois, sillä täältä pääsee...

...vastuu sanana sen verran suuri asia, että heti nousi karvat pystyyn, kun aletaan puhua, että minun pitäisi ottaa vastuuta esim. sinusta.

En minä suostu ajattelemaan aloitusta tehdessäni: kelpaakohan tämä umpisolmulle, ei kai tässä nyt ole mitään umpisolmua loukkaavaa...

Jos olisit myöntänyt katolla seisovalle luvan, jotta hyppää pois, se olisi voitu tulkita tällä palstalla väkivaltaan yllyttämiseksi?

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...tarkoittavan hyvää ja koko maailmaa syleilevä ajattelusi on ihailtavaa juuri niin kauan, kunnes villi maailma taas näyttää olemassa olonsa. Valtaosa ihmisistä välittää itsestään ja pitää huolta itsestään. Ikävä kyllä kaikki eivät pysty edes siihen.

olekkaan kyse siitä kuinka koen elämän ja maailman vaan siitä miten täällä palstalla kirjoitetaan.

Maailma näyttää joka päivä todelliset kasvonsa.

Uutisissa, lehdissä, naapurissa..missä milloinkin.

Siltikään ja juuri siksi en lakkaa elämästä tavalla, joka tekee elämästäni elämisen arvoisen.

Ajatuskin siitä, että vain minä olisin vastuussa perheestäni..eli lapsistani ja lapsenlapsistani pelottaa minua jo ajatuksenakin.

Voimavarani ovat kuitenkin rajalliset ja ilman muiden välittämistä ja välillistä vastuuta en olisi ikinä pungertanut maailmaan neljää lasta.

Olen tuosta ihmisten itsekkyydestä onneksi eri mieltä..valtaosa välittää onneksi ympäristöstäänkin..mukaanlukien siihen kuuluvat ihmiset.

ps. nimenomaan siksi, että kaikki eivät pysty edes itsestään huolehtimaan tulisi meidän, jotka jotenkuten pystymme, välittää heistäkin..edes sanallisesti.*hymyilee*

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...onkin se vaikea osio...
        Kun pitäis osata kirjoittaa, jotta Ketään ei loukkaisi....silloinhan pitää osata kaikista välittää...
        Saivartelua....sitähän tämä on....
        Kyllä periaatteessa ymmärrän näkökantasi, mutta tiedän ettei musta olen noudattajaksi...

täällä kirjoittelevista julkituo mielipiteensä ketään tahallisesti loukkaamatta.

Se ei vaadi taitoa eikä pohtimista..vain tervettä järkeä.

Kaikki, mitä tähän tompan aloitukseen olen kommentoinut kirjoituksillani on vain ja ainoastaan omaa mielipidettäni ja tapaani katsella maailmaa ja elää tätä elämää..eli ei tarkoitettu noudatettavaksi. *hymyilee*

Minä olen minä ja elän ja koen tavallani..niinkuin muutkin täällä.

*hymyilee*

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

olekkaan kyse siitä kuinka koen elämän ja maailman vaan siitä miten täällä palstalla kirjoitetaan.

Maailma näyttää joka päivä todelliset kasvonsa.

Uutisissa, lehdissä, naapurissa..missä milloinkin.

Siltikään ja juuri siksi en lakkaa elämästä tavalla, joka tekee elämästäni elämisen arvoisen.

Ajatuskin siitä, että vain minä olisin vastuussa perheestäni..eli lapsistani ja lapsenlapsistani pelottaa minua jo ajatuksenakin.

Voimavarani ovat kuitenkin rajalliset ja ilman muiden välittämistä ja välillistä vastuuta en olisi ikinä pungertanut maailmaan neljää lasta.

Olen tuosta ihmisten itsekkyydestä onneksi eri mieltä..valtaosa välittää onneksi ympäristöstäänkin..mukaanlukien siihen kuuluvat ihmiset.

ps. nimenomaan siksi, että kaikki eivät pysty edes itsestään huolehtimaan tulisi meidän, jotka jotenkuten pystymme, välittää heistäkin..edes sanallisesti.*hymyilee*

...elämisen arvoista. Se ettei tee itselleen saavuttamattomia pilvilinnoja tai uskottele itselleen asioita, jotka eivät ole totta, on elämistä maan pinnalla.

Minä en väitä, että tänne kirjoittavan täytyy välittää muista ihmisistä. Jokaisen mielipide on tärkeä, myös itsekkäiden ihmisten. Tämän ikäiset ihmiset pystyvät huolehtimaan itsestään ja väittelemään keskenään ilman erotuomarin ja rauhanenkelin väliintuloa.

• -MaryAnn-
        tomppa2006 kirjoitti:

Kyllä meriv on oikeassa. Emme me voi täällä lymytä anonyymeina ja suoltaa ihan mitä tahansa ajttelutyyliin, ettei minulla ole vastuuta muusta kuin perheestäni. Jokainen aikuinen ihminen kirjoittaa omien moraalisäännöstensä puitteissa.

Työpaikalla, elämässä yleensä on tietyt normit, jotka säätelevät käyttäytymistämme. Miksi siis ei täällä? Vai opetatko lapsillesi internetin saloja siten, ettei tarvitse ottaa vastuuta siitä, mitä kirjoittaa?

Minusta sefu tällä palstalla on asiallinen. Jos esim. seksuaalisuus on luonnollinen asia, miksi ei seksipalsta ole sitten luonnollinen? Miksi sinne siirretyt viestit käyvät niin egon päälle?

• tomppa2006
        -MaryAnn- kirjoitti:

Kyllä meriv on oikeassa. Emme me voi täällä lymytä anonyymeina ja suoltaa ihan mitä tahansa ajttelutyyliin, ettei minulla ole vastuuta muusta kuin perheestäni. Jokainen aikuinen ihminen kirjoittaa omien moraalisäännöstensä puitteissa.

Työpaikalla, elämässä yleensä on tietyt normit, jotka säätelevät käyttäytymistämme. Miksi siis ei täällä? Vai opetatko lapsillesi internetin saloja siten, ettei tarvitse ottaa vastuuta siitä, mitä kirjoittaa?

Minusta sefu tällä palstalla on asiallinen. Jos esim. seksuaalisuus on luonnollinen asia, miksi ei seksipalsta ole sitten luonnollinen? Miksi sinne siirretyt viestit käyvät niin egon päälle?

...päälle ei käy yhtään mikään. Kaikkein vähiten tiukkapipoiset moraalisäännöistä kirjoittavat täti-ihmiset.

Te saatte minun puolestani ottaa vastuuta kirjoittamistanne teksteistä aivan niin paljon kuin haluatte.

Jokainen kirjoittamani aloitus on tarkoitettu 40 palstalaisten luettavaksi, jos haluat toimia moraalin vartijana, ole hyvä vaan. Raskaan tehtävän otat itsellesi.

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...elämisen arvoista. Se ettei tee itselleen saavuttamattomia pilvilinnoja tai uskottele itselleen asioita, jotka eivät ole totta, on elämistä maan pinnalla.

Minä en väitä, että tänne kirjoittavan täytyy välittää muista ihmisistä. Jokaisen mielipide on tärkeä, myös itsekkäiden ihmisten. Tämän ikäiset ihmiset pystyvät huolehtimaan itsestään ja väittelemään keskenään ilman erotuomarin ja rauhanenkelin väliintuloa.

rauhanenkeleillä olevan tärkeämpääkin tekemistä kuin liihotella suomi24 keskustelupalstoilla suojamuurina tai erotuomarina.*hymyilee*

Pilvilinnojen rakentelu on mielestäni erittäin mukavaa puuhaa ja ruokkii sopivasti mielikuvitusta, jos sitä on.

Niissä asuminen onkin jo eri juttu.

Minä taas väitän, että kaikkien ihmisten..kirjoitti tänne tai ei pitäisi välittää muistakin ihmisistä kuin itsestään ja onneksi suurin osa niin tekeekin.

Toki tämän ikäisistä suurin osa osaa huolehtia itsestään..paitsi ne yksinäiset, masentuneet, henkisesti heikommat..heitäkin on..jopa meissä.

Kuka tahansa meistä voi joku päivä olla siinä tilanteessa, että toiselta ihmiseltä saatu välittäminen saattaa pelastaa ja välinpitämättömyys tuhota.

Näin se vain on..halusimme tai ei.

Kaikki kanssaihmisemme eivät ole niin vahvoja kuin me.

• -MaryAnn-
        tomppa2006 kirjoitti:

...päälle ei käy yhtään mikään. Kaikkein vähiten tiukkapipoiset moraalisäännöistä kirjoittavat täti-ihmiset.

Te saatte minun puolestani ottaa vastuuta kirjoittamistanne teksteistä aivan niin paljon kuin haluatte.

Jokainen kirjoittamani aloitus on tarkoitettu 40 palstalaisten luettavaksi, jos haluat toimia moraalin vartijana, ole hyvä vaan. Raskaan tehtävän otat itsellesi.

osoitti sen, mitä ajattelinkin: sinulla ei taida itse asiassa olla moraalista minkäänlaista käsitystä, vaikka innokkaasti näet tiukkapipoisia täti-ihmisiä moraalisääntöineen palstalla.

Puhuin jokaisella ihmisellä olevasta henkilökohtaisesta moraalista. Moraali sinällään pitää sisällään vastuun tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Puhuin asiasta yleisellä tasolla ja esitin sinulle kysymyksen: mikä tekee seksistä puhumisen luonnollisemmaksi täällä ikäryhmäpalstoilla kuin seksipalstalla?

Minusta sinun suhtautumisesi on kaksinaismoralistista.

• tomppa2006
        -MaryAnn- kirjoitti:

osoitti sen, mitä ajattelinkin: sinulla ei taida itse asiassa olla moraalista minkäänlaista käsitystä, vaikka innokkaasti näet tiukkapipoisia täti-ihmisiä moraalisääntöineen palstalla.

Puhuin jokaisella ihmisellä olevasta henkilökohtaisesta moraalista. Moraali sinällään pitää sisällään vastuun tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Puhuin asiasta yleisellä tasolla ja esitin sinulle kysymyksen: mikä tekee seksistä puhumisen luonnollisemmaksi täällä ikäryhmäpalstoilla kuin seksipalstalla?

...pointin seksipalsta, mutta et huomannut moraalisaarnojesi takaa minulle oleellista asiaa. Minä en halunnut keskustella seksistä! Halusin lukea 40 ihmisten erilaisia kokemuksia yllätetyksi tulemisesta.

Ei tarvitse mennä matkailupalstalle, jos haluaa tietää, onko 40 ihmisissä esim Kreikan ystäviä?

• -MaryAnn-
        tomppa2006 kirjoitti:

...pointin seksipalsta, mutta et huomannut moraalisaarnojesi takaa minulle oleellista asiaa. Minä en halunnut keskustella seksistä! Halusin lukea 40 ihmisten erilaisia kokemuksia yllätetyksi tulemisesta.

Ei tarvitse mennä matkailupalstalle, jos haluaa tietää, onko 40 ihmisissä esim Kreikan ystäviä?

en todellakaan ole lukenut sinun aloitustasi yllätetyksi tulemisesta. Otin kantaa siihen, kun perin kaksinaismoralistiseen tapaan luokitellaan ikäihmisten kirjoittelu seksistä erotiikkaan kuuluvaksi ja seksipalstoille samasta asiasta kirjoittelu pornoksi. Jos ihmiselle seksi ja seksistä puhuminen on todellakin luonnollinen asia, niin silloin siitä voi puhua millä palstalla vaan ihmisen ajatusmaailman sen kummemmin järkähtämättä.

Siitä lienemme samaa mieltä, että palstoja on suomi 24:ssa liikaa.

• Milana
        -MaryAnn- kirjoitti:

Minä poistin omat viestini keskustelusta, joka oli siirretty seksipalstalle (ja samalla poistuivat valitettavasti myös niihin kirjoitetut vastausviestit). Ne viestit oli tarkoitettu tänne ja niille lukijoille, joita tällä palstalla on. En kirjoittanut mitään sellaista, mikä olisi ollut keskustelun yleisiä ohjeita vastaan: en kirjoittanut enkä kuvannut karkeaa pornografiaa - eikä kukaan muukaan siinä viestissä. Poistin viestini, koska en halunnut yhteydenottoja seksipalstan lukijoilta. Aika harva siellä näytti kirjoittavan rekattuna, kun kävin Tompan viestin sijainnin katsomassa. Ja ilmeisesti jotkut meistä naispuolisista kirjoittajista ovat jo yhteydenottoja sieltä suunnasta saaneet.

Olen sitten varmaan kaksinaismoralisti, mutta minusta on eri asia kertoa omista kokemuksistaan täällä kuin seksipalstalla. Mielestäni täällä pitäisi saada kirjoittaa meidän ikäisten ihmisten elämään liittyvistä asioista ja niistä kokemuksista, mitä elämämme aikana olemme hankkineet, joskus vakavasti ja joskus vähän keveämmin ilman tarkkaa rajausta. Jos kontrolli olisi kaikkien aiheiden suhteen yhtä tiukka kuin seksin suhteen, tänne ei paljon viestejä jäisi, koska suuri osa keskusteluista pitäisi siirtää "oikeaan" paikkaan.

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

rauhanenkeleillä olevan tärkeämpääkin tekemistä kuin liihotella suomi24 keskustelupalstoilla suojamuurina tai erotuomarina.*hymyilee*

Pilvilinnojen rakentelu on mielestäni erittäin mukavaa puuhaa ja ruokkii sopivasti mielikuvitusta, jos sitä on.

Niissä asuminen onkin jo eri juttu.

Minä taas väitän, että kaikkien ihmisten..kirjoitti tänne tai ei pitäisi välittää muistakin ihmisistä kuin itsestään ja onneksi suurin osa niin tekeekin.

Toki tämän ikäisistä suurin osa osaa huolehtia itsestään..paitsi ne yksinäiset, masentuneet, henkisesti heikommat..heitäkin on..jopa meissä.

Kuka tahansa meistä voi joku päivä olla siinä tilanteessa, että toiselta ihmiseltä saatu välittäminen saattaa pelastaa ja välinpitämättömyys tuhota.

Näin se vain on..halusimme tai ei.

Kaikki kanssaihmisemme eivät ole niin vahvoja kuin me.

...etten voi ottaa kaikien palstalaisten välittämisestä vastuuta. Se ei tarkoita, että minä olisin välinpitämätön.

En ole tullut tälle palstalle huolehtimaan yksinäisistä, masentuneista tai henkisesti heikommista.

Minä olen täällä keskustelemassa ja osoitan kohtelevani kaikkia vastaajia tasapuolisesti.

Minulla ei ole suosikkijärjestelmää kenelle vastaan, vaan huomioin myös rekistyröimättömät kirjoittajat.

• tomppa2006
        -MaryAnn- kirjoitti:

en todellakaan ole lukenut sinun aloitustasi yllätetyksi tulemisesta. Otin kantaa siihen, kun perin kaksinaismoralistiseen tapaan luokitellaan ikäihmisten kirjoittelu seksistä erotiikkaan kuuluvaksi ja seksipalstoille samasta asiasta kirjoittelu pornoksi. Jos ihmiselle seksi ja seksistä puhuminen on todellakin luonnollinen asia, niin silloin siitä voi puhua millä palstalla vaan ihmisen ajatusmaailman sen kummemmin järkähtämättä.

Siitä lienemme samaa mieltä, että palstoja on suomi 24:ssa liikaa.

...en halunnut kirjoittaa seksistä tai erotiikasta. Vaan yllättävistä, myöhemmin jopa hauskoista tilanteista, että jotkut meistä voi olla yllätetty ns. housut kintuissa.

Samaa mieltä olen palstojen lukumäärästä, liian paljon.

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Minä poistin omat viestini keskustelusta, joka oli siirretty seksipalstalle (ja samalla poistuivat valitettavasti myös niihin kirjoitetut vastausviestit). Ne viestit oli tarkoitettu tänne ja niille lukijoille, joita tällä palstalla on. En kirjoittanut mitään sellaista, mikä olisi ollut keskustelun yleisiä ohjeita vastaan: en kirjoittanut enkä kuvannut karkeaa pornografiaa - eikä kukaan muukaan siinä viestissä. Poistin viestini, koska en halunnut yhteydenottoja seksipalstan lukijoilta. Aika harva siellä näytti kirjoittavan rekattuna, kun kävin Tompan viestin sijainnin katsomassa. Ja ilmeisesti jotkut meistä naispuolisista kirjoittajista ovat jo yhteydenottoja sieltä suunnasta saaneet.

Olen sitten varmaan kaksinaismoralisti, mutta minusta on eri asia kertoa omista kokemuksistaan täällä kuin seksipalstalla. Mielestäni täällä pitäisi saada kirjoittaa meidän ikäisten ihmisten elämään liittyvistä asioista ja niistä kokemuksista, mitä elämämme aikana olemme hankkineet, joskus vakavasti ja joskus vähän keveämmin ilman tarkkaa rajausta. Jos kontrolli olisi kaikkien aiheiden suhteen yhtä tiukka kuin seksin suhteen, tänne ei paljon viestejä jäisi, koska suuri osa keskusteluista pitäisi siirtää "oikeaan" paikkaan.

...sillä hyvin harvat 40 lukijat viitsivät mennä seksipalstalle lukemaan sitä keskustelua enää. Se on haudattu iäksi...

On tosiaan eri asia kertoa kokemuksistaan ikäisilleen ihmisille, kuin jollain seksipalstan pedoille...

Onneksi ehdin nähdä viestisi, jossa kerroit miksi me kaksi tullaan näin hyvin juttuun. Olen arkistoinut sen muistiini ikuisesti.

• -MaryAnn-
        Milana kirjoitti:

Minä en suinkaan ole ketään sanonut tiukkapipoiseksi, sen tiukkapipoisen tädin leiman taisi tomppa minulle vastauksessaan antaa.

Jokainen meistä tehköön omien kirjoitustensa kanssa, miten lystää. Minusta edelleeenkin on kummallista, että nimenomaisesti seksuaalisuuteen ja seksiin suunnatulle palstalle kirjoittaminen koetaan jotenkin häpeällisenä, mutta samoista asioista tänne kirjoittaminen luontevana erotiikasta puhumisena. Mikähän on mielestäsi seksipalstan funktio?

Mielestäni sähköpostiosoitteen palautteesta mainitseminen omalla galleriasivullaan antaa kenelle tahansa gallerian lukijalle oikeutuksen yhteydenottoon. Silloin täytynee varautua siihenkin, etteivät kaikki yhteydenotot ole toivottuja.

Omalta osaltani päätän tämän pohtimiseni viestien poistoista ja siirroista tähän ja toivotan hyvää alkanutta päivää sinulle.

• -MaryAnn-
        tomppa2006 kirjoitti:

...en halunnut kirjoittaa seksistä tai erotiikasta. Vaan yllättävistä, myöhemmin jopa hauskoista tilanteista, että jotkut meistä voi olla yllätetty ns. housut kintuissa.

Samaa mieltä olen palstojen lukumäärästä, liian paljon.

Ihan ensimmäsiessä viestissäni sinulle peräsin moraaliasi motiivejasi seuraavaan sinun viestissä ilmaisemaasi kannanottoon/elämäntapaasi (?):

"En ole koskaan...
        Kirjoittanut: tomppa2006 29.1.2007 klo 13.22

En muuten edelleenkään ole sitä mieltä, että minun pitäisi ottaa vastuuta kenestäkään muusta kuin itsestäni ja perheestäni."

Minusta se oli niin uskomaton heitto aikuiselta ihmiseltä, että päätin tarkemmin tiedustella eettisistä periaatteitasi. Se ei kuitenkaan onnistunut, koska et ymmärrä/halua ymmärtää viestini merkitystä moraalin ja vastuun osalta globaalimpana ilmiönä.

Omalta osaltani lopetan tahkoamisen tähän ja toivotan hyvää tiistaipäivää.

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...etten voi ottaa kaikien palstalaisten välittämisestä vastuuta. Se ei tarkoita, että minä olisin välinpitämätön.

En ole tullut tälle palstalle huolehtimaan yksinäisistä, masentuneista tai henkisesti heikommista.

Minä olen täällä keskustelemassa ja osoitan kohtelevani kaikkia vastaajia tasapuolisesti.

Minulla ei ole suosikkijärjestelmää kenelle vastaan, vaan huomioin myös rekistyröimättömät kirjoittajat.

muista ei käsittääkseni tarkoitakkaan taloudellista ja kasvatuksellista vastuuta..enemmänkin taitaa olla kyse siitä että ottaa ylipäätään huomioon ympäristönsä ja toimii sen mukaan ettei tietentahtoen kulje kävelemässä heikompien yli päästäkseen siihen asemaan, minkä on itselleen päättänyt hankkia.

Samoin se tarkoittanee sitä, ettei käytä sanoja loukatakseen ihmisiä, jonka sanallinen kyky ei ehkä ylläkään samalle tasolle.

Meillä kaikilla tulisi olla vastuu omista kirjoituksistamme joita vastaanottaja lukee ja tulkitsee.

En yleensä näe mitään syytä suoriin loukkauksiin täällä, missä vastaanottaja ja lähettäjä useimmiten toisilleen täysin tuntemattomia.

Mielestäni se ei ole edes rehellistä eikä reilua.

Virtuaalisuus ei koskaan saisi olla peitetarina, millä saa rakennettua itselleen hahmon, joka ei vastaa laisinkaan todellisuutta.

Juu..tiedän, että näin monen kohdalla on, mutta onneksi kuitenkin suuri osa on "what you read is what you get"

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

muista ei käsittääkseni tarkoitakkaan taloudellista ja kasvatuksellista vastuuta..enemmänkin taitaa olla kyse siitä että ottaa ylipäätään huomioon ympäristönsä ja toimii sen mukaan ettei tietentahtoen kulje kävelemässä heikompien yli päästäkseen siihen asemaan, minkä on itselleen päättänyt hankkia.

Samoin se tarkoittanee sitä, ettei käytä sanoja loukatakseen ihmisiä, jonka sanallinen kyky ei ehkä ylläkään samalle tasolle.

Meillä kaikilla tulisi olla vastuu omista kirjoituksistamme joita vastaanottaja lukee ja tulkitsee.

En yleensä näe mitään syytä suoriin loukkauksiin täällä, missä vastaanottaja ja lähettäjä useimmiten toisilleen täysin tuntemattomia.

Mielestäni se ei ole edes rehellistä eikä reilua.

Virtuaalisuus ei koskaan saisi olla peitetarina, millä saa rakennettua itselleen hahmon, joka ei vastaa laisinkaan todellisuutta.

Juu..tiedän, että näin monen kohdalla on, mutta onneksi kuitenkin suuri osa on "what you read is what you get"

...tehtävän, jonkä määrittäminen on mahdotonta. Vastuu ympäristön huomioimisesta ja heikompien ihmisten huomioiminen toteuvat erittäin huonosti ympärillämme olevassa maailmassa. Sinä tavoittelet korulauseillasi myös tänne virtuaalimaailmaan sinulle ihanneympäristöä, jossa sanoilla ei loukata ketään.

En minä mitään asemaa tavoittele tai rakenna itsellenne hahmoa, joka ei vastaa todellisuutta.

Kirjoittamani tekstit vastaavat todellisuutta. Minä olen luonteenpiirteeltäni ihminen, joka vastaa kun häneltä kysytään. En mieti vastaanottajan sanallisia kykyjä, en sitä kokeeko hän mahdollisesti olonsa loukatuksi.

Tiedän olevan paljon ihmisiä, joiden oma elämä on tavattoman vaikeaa juuri sen vuoksi, että kaikessa pitää ottaa muut ihmiset huomioon. Minä en kuulu heihin.

• tomppa2006
        -MaryAnn- kirjoitti:

Ihan ensimmäsiessä viestissäni sinulle peräsin moraaliasi motiivejasi seuraavaan sinun viestissä ilmaisemaasi kannanottoon/elämäntapaasi (?):

"En ole koskaan...
        Kirjoittanut: tomppa2006 29.1.2007 klo 13.22

En muuten edelleenkään ole sitä mieltä, että minun pitäisi ottaa vastuuta kenestäkään muusta kuin itsestäni ja perheestäni."

Minusta se oli niin uskomaton heitto aikuiselta ihmiseltä, että päätin tarkemmin tiedustella eettisistä periaatteitasi. Se ei kuitenkaan onnistunut, koska et ymmärrä/halua ymmärtää viestini merkitystä moraalin ja vastuun osalta globaalimpana ilmiönä.

Omalta osaltani lopetan tahkoamisen tähän ja toivotan hyvää tiistaipäivää.

...oli minun mielipiteeni ja kannanottoni.

En edellenkään ole vastuussa toisista täällä kirjoittavista ihmisistä.

En halua lähestyä tätä asiaa globaalimpana ilmiönä, vaan kirjoitan ainoastaan omasta puolestani.

Eettiset periaatteeni, moraalini ja motiivini tänne kirjoittamiseen ovat hyväksyttävällä tasolla olevia aikuisen ihmisen näkemyksiä.

• Keskustelkaa ihan rauhassa.Olen täsmälleen samaa mietä,että mustamaalaaminen on asiatonta.Siksi ilmoittakaa palautteen kautta tällaisista mahdollisista maalailuista,niin katson ne ja teen tarvittavat toimenpiteet.

Kaikkea ei sefukaan huomaa,jos kirjoituksia on runsaasti.

Huomioikaa myös eräs kohta kirjoitusten säännöistä.

"Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua"

Tähän nk."chattailuunne" en ole puuttunut koskaan,vaikka se ei keskustelupalstan luonteeseen kuulukkaan.

Ihan hyvä on virittää rakentavaa keskustelua myös tästä nimim.Tomppa2006 avaamasta aiheesta.

Olkaa hyvät vaan :)
      Zamio

• kysynkin mikä sen eroittaa keskustelusta... onko se jutustelua,sanan vaihtoa vai mitä...pitääkö keskustelu sitten sisältää aina esim. mielipiteen , ajatuksen , ohjauksen tai kysymyksen ?

• umpisolmu

...on tuo...
        Liekö liiallinen "kahdenkeskisyys" chatiksi luonnehdittavaa?
        Mulla ainakaan ei riitä hienoja mielipiteitä joka viestiin laitettavaksi... ja ohjausta otan tosi huonosti vastaan.... Ajatuksia...niitähän nämä kai kaikki?, vaikkakin välillä väsyneitä :)

• umpisolmu kirjoitti:

...on tuo...
        Mulla ainakaan ei riitä hienoja mielipiteitä joka viestiin laitettavaksi... ja ohjausta otan tosi huonosti vastaan.... Ajatuksia...niitähän nämä kai kaikki?, vaikkakin välillä väsyneitä :)

miksi ei voi täälläkin ..niin sanoitusti kahden kesken juttua pitää...rajan veto on kyllä ylläpidolle tosi vaikeaa..ja jos täällä kieletään se ..kahden välinen juttelu niin minä todellakin ihmettelen...koska kuitenkin tämä kaikille avoin..eli voi osallistua mihinkä vaan...ja todella toiset meistä tuntee livessäkin ..niin pakosti kirjoittelu on väliin hyvinkin läheistä..joista kaikki ei kiinni saa..mutta sou vat....

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

...on tuo...

...vapaassa maassa. Liika holhous ja säännöt vievät hyvistä keskusteluista parhaan terän. Saa täällä keskustella ihan, vaikka kahdestaan jonkun kanssa, mielestäni ei pitäisi olla kiellettyä.

• tunnusmerkistöä ovat ...

... keskustelun sisällöttömyys, höhöttely ja hymiöt.

• meriv

chattailu on ketju, missä vastaukset ovat ole hyvä, kiitos, mukavaa päivänjatkoa, eikös vain, oletkos sinäkin jne. tasoa..eli suurinpiirtein alle 5 sanaisia kannanottoja.

Näihin syyllistyn usein myös minä.

Jos koko ketju on näitä lyhyitä kommentteja on mielestäni kyse chattäilystä.

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

chattailu on ketju, missä vastaukset ovat ole hyvä, kiitos, mukavaa päivänjatkoa, eikös vain, oletkos sinäkin jne. tasoa..eli suurinpiirtein alle 5 sanaisia kannanottoja.

Näihin syyllistyn usein myös minä.

Jos koko ketju on näitä lyhyitä kommentteja on mielestäni kyse chattäilystä.

...olla asiasta täysin samaa mieltä.
        Nyt tietenkin tuo meni vähän rajoille... otsikon lisäksi vain viisi sanaa, vai voidaanko otsikko laskea mukaan.... Suurpiirteisesti.... Hei ja jos yhdyssanat kirjoittaa väärin....lasketaanko ne yhdeksi vai kahdeksi???

Vakavaa asiaa on sanojen asettelu, mutta en millään jaksa mieltää tällaista keskustelupalstaa vakavasti otettavaksi "mielipidevaikuttamiseksi"

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...vapaassa maassa. Liika holhous ja säännöt vievät hyvistä keskusteluista parhaan terän. Saa täällä keskustella ihan, vaikka kahdestaan jonkun kanssa, mielestäni ei pitäisi olla kiellettyä.

täällä voi yrittää keskustella kaksin jonkun kanssa, mutta koskapa kyseessä on yleinen keskustelupalsta ei ketään voi kieltää osallistumasta kyseiseen keskusteluun.

Täysin suljettua keskustelua kahden henkilön välillä käydäänkin ihan muualla.

• tarkkaavainen
        hai kirjoitti:

miksi ei voi täälläkin ..niin sanoitusti kahden kesken juttua pitää...rajan veto on kyllä ylläpidolle tosi vaikeaa..ja jos täällä kieletään se ..kahden välinen juttelu niin minä todellakin ihmettelen...koska kuitenkin tämä kaikille avoin..eli voi osallistua mihinkä vaan...ja todella toiset meistä tuntee livessäkin ..niin pakosti kirjoittelu on väliin hyvinkin läheistä..joista kaikki ei kiinni saa..mutta sou vat....

Zamiohan kirjoitti:
        "Tähän nk."chattailuunne" en ole puuttunut koskaan,vaikka se ei keskustelupalstan luonteeseen kuulukkaan."
        Joten älkää panikoiko, tuskin hän muuttaa tyyliään jos tekin pysytte yhtä hauskoina ja harmittomina. Ihan maalaisjärjellä nämä tilanteet on tulkittavissa.

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

täällä voi yrittää keskustella kaksin jonkun kanssa, mutta koskapa kyseessä on yleinen keskustelupalsta ei ketään voi kieltää osallistumasta kyseiseen keskusteluun.

Täysin suljettua keskustelua kahden henkilön välillä käydäänkin ihan muualla.

...että täällä pitäisi keskustella kahden kesken, vaan että voi keskustella, jos muut eivät halua osallistua kyseisen aiheen käsittelyyn.

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...olla asiasta täysin samaa mieltä.
        Nyt tietenkin tuo meni vähän rajoille... otsikon lisäksi vain viisi sanaa, vai voidaanko otsikko laskea mukaan.... Suurpiirteisesti.... Hei ja jos yhdyssanat kirjoittaa väärin....lasketaanko ne yhdeksi vai kahdeksi???

Vakavaa asiaa on sanojen asettelu, mutta en millään jaksa mieltää tällaista keskustelupalstaa vakavasti otettavaksi "mielipidevaikuttamiseksi"

tästä tulisi vain vakavia asioita käsittelevä palsta luulisin tämän kuivuvan kokoon alta aikayksikön.

Tällä hetkellä olen kylläkin hieman kyllästynyt palstan sävyyn. Tämä ei mielestäni saisi kääntyä paikaksi, missä vastuu on aina muilla.

Tämä on kevyttä leikkiä, mutta aina täytyy muistaa, että jos kaapin takana on nainen niin täällä ruudun takana on aina ihminen. *hymyilee*

Olemme täällä niin eri resusseilla.

kuinka olisi mukillinen teetä?

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

tästä tulisi vain vakavia asioita käsittelevä palsta luulisin tämän kuivuvan kokoon alta aikayksikön.

Tällä hetkellä olen kylläkin hieman kyllästynyt palstan sävyyn. Tämä ei mielestäni saisi kääntyä paikaksi, missä vastuu on aina muilla.

Tämä on kevyttä leikkiä, mutta aina täytyy muistaa, että jos kaapin takana on nainen niin täällä ruudun takana on aina ihminen. *hymyilee*

Olemme täällä niin eri resusseilla.

kuinka olisi mukillinen teetä?

....lisukkeeksi makeutusainetta ja maitoa....
        Pentuna jätin sen teen pois, mutta maitoa ja makeutta...niitä piti olla silloinkin :)

Mulla tämä kirjoittelu aika alkuvaiheessa ja en ehkä oikein osaa vielä käyttäytyä... Vakavasti tulee itsekin otettua varmaan joskus ihan turhista... Tietoisesti en halua ketään kiusata, mutta uhmakkaana saatan siltä välillä vaikuttaa... ja toki kissa on helpompi pöydälle nostaa näin virtuaalisesti...

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...että täällä pitäisi keskustella kahden kesken, vaan että voi keskustella, jos muut eivät halua osallistua kyseisen aiheen käsittelyyn.

juuri on vapaan keskustelun merkki..aihetta voi julkisesti käsitellä vaikka kaksi henkilöä..sillä sekin tekee kyllä keskustelun.

Ainoa, mikä ehdottomasti ei täytä keskustelun tunnusmerkkejä on monologi.

• tunnusmerkistöä ovat ... kirjoitti:

... keskustelun sisällöttömyys, höhöttely ja hymiöt.

mitä chatti on...taidankin mennä sinne...

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

....lisukkeeksi makeutusainetta ja maitoa....
        Pentuna jätin sen teen pois, mutta maitoa ja makeutta...niitä piti olla silloinkin :)

Mulla tämä kirjoittelu aika alkuvaiheessa ja en ehkä oikein osaa vielä käyttäytyä... Vakavasti tulee itsekin otettua varmaan joskus ihan turhista... Tietoisesti en halua ketään kiusata, mutta uhmakkaana saatan siltä välillä vaikuttaa... ja toki kissa on helpompi pöydälle nostaa näin virtuaalisesti...

tarjolla rommihunajaa.

Kissa ressu..siinä piileekin se vaaroista suurin.

Virtuaalisesti on niin paljon helpompi asettaan sanomisensa niin, että se saattaa olla juuri siinä rajoilla käyttäytyisikö livessä samoin.

Joillekkin tämä valitettavasti vain on ainoa side ulkomaailmaan syystä tai toisesta, joten aina pitäisi miettiä, mitä itse kestäisi vastaanottaa ja jakaa se vielä 100:lla.

Oman mielipiteen julkituominen on hieno juttu, kun sen osaa tehdä ketään loukkaamatta.

Hunajalla?

• tomppa2006
        hai kirjoitti:

...puskisten huutelusta piittaa. Sinulla on kelpo keskusteluita täällä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...puskisten huutelusta piittaa. Sinulla on kelpo keskusteluita täällä...

tyyliin että kun ette tykkää meen muualle...:))..
        kuuluu sekin ihmisluonteeseen...vakavaako..noo toki sentään...se on vain niin helppoa tölväistä toista...niiiin helppoa...
        kannattaako ostaa sellaisen suojan auton maskiin että ei jäätyisi hukkaputki..." keskustelee "....

• tomppa2006
        hai kirjoitti:

tyyliin että kun ette tykkää meen muualle...:))..
        kuuluu sekin ihmisluonteeseen...vakavaako..noo toki sentään...se on vain niin helppoa tölväistä toista...niiiin helppoa...
        kannattaako ostaa sellaisen suojan auton maskiin että ei jäätyisi hukkaputki..." keskustelee "....

...sitä etusäleikköä, poltat vaan kannentiivisteen, kun kone ylikuumenee...Laita enemmän vaatteita päälle, jos ei muuten tarkene.

Me olemme hai vajonneet alimpaan kastiin. Sinä ja minä, kaikki ei enää tykkää meistä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...sitä etusäleikköä, poltat vaan kannentiivisteen, kun kone ylikuumenee...Laita enemmän vaatteita päälle, jos ei muuten tarkene.

Me olemme hai vajonneet alimpaan kastiin. Sinä ja minä, kaikki ei enää tykkää meistä...

suuria...tiedän montakin joka musta tykkää..tai yhden ainaskin..:))
        joo en sit peitä syylaria...
        tuota viellä siitä tykkäämisesta..ei kaikkien tarvitsekkaan meistä tykätä...:)))
        hoplaa ja karavaani kulkee....

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

tarjolla rommihunajaa.

Kissa ressu..siinä piileekin se vaaroista suurin.

Virtuaalisesti on niin paljon helpompi asettaan sanomisensa niin, että se saattaa olla juuri siinä rajoilla käyttäytyisikö livessä samoin.

Joillekkin tämä valitettavasti vain on ainoa side ulkomaailmaan syystä tai toisesta, joten aina pitäisi miettiä, mitä itse kestäisi vastaanottaa ja jakaa se vielä 100:lla.

Oman mielipiteen julkituominen on hieno juttu, kun sen osaa tehdä ketään loukkaamatta.

Hunajalla?

...ja sitten hunajata...
        Jostain syystä hunaja ei ole mun juttu, ehkä kun kammoksun noita suriseviakin...
        Ihan keinotekoinen makea kelpaa... tai sitten valkeata palasena tai hienompinakin osasina.

Kateellinen ei pitäis olla, mutta oikeasti kadehdin tapaasi viestiä, aina asiallisesti...asiattomuuksistakin...
        Minusta ei siihen ole, mutta toivon, etten ketään yksilöä loukkaa... itsekin käytän tätä pahanolonpurkupaikkana....Oman vastaanottomeni suodattimen olen jo aikapäiviä saanut tukkoon...tai ainakaan en suuremmin julki tuo, mikä sattuu, mikä ei.... Mielipiteitä mulla harvakseltaan ja nekin tuppaavat muuttumaan ainakin muutaman kerran viikkoon :)

• tomppa2006
        hai kirjoitti:

suuria...tiedän montakin joka musta tykkää..tai yhden ainaskin..:))
        joo en sit peitä syylaria...
        tuota viellä siitä tykkäämisesta..ei kaikkien tarvitsekkaan meistä tykätä...:)))
        hoplaa ja karavaani kulkee....

...jos ei äiti tykkää, niin tytär voi pitää kovastikin. En minä edes tykkää itse itsestäni aina...

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu...

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

juuri on vapaan keskustelun merkki..aihetta voi julkisesti käsitellä vaikka kaksi henkilöä..sillä sekin tekee kyllä keskustelun.

Ainoa, mikä ehdottomasti ei täytä keskustelun tunnusmerkkejä on monologi.

...vielä kun saamme aihevalintoihin hieman väljyyttä, tästä voi tulla hyvä keskustelupalsta?

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...vielä kun saamme aihevalintoihin hieman väljyyttä, tästä voi tulla hyvä keskustelupalsta?

väljyys täällä on käsittääkseni suht`rajaton..ainoa mikä niitä rajoittaa on kaikkien tiedossa oleva säännöstö, joka on olemassa siksi, että sillä edes jotenkuten taattaisiin moraalisesti ja eettisesti hyväksytyt keskustelut ja kommentit.

Mikäli keskustelu ei ole hyvän maun rajoissa kulkeva tai jo aloitus on tavalla tai toisella moraalisesti, eettisesti loukkaava tai asiaton niin jopa minä välillä ihmettelen keskustelun mielekkyyttä.

• Mielestäni ...
        hai kirjoitti:

... sinä esitit kysymyksen ja minä kohteliaasti, ilman höhöjä tai hymiöitä vastasin. Viestin pituus ei sinänsä tee keskustelusta chattailyä, lähinnä se sisällöttömyys.

Eräs unohtui vielä. Chattailyssä tärkeintä ei niinkään ole viestin sisältö vaan kohde.

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

väljyys täällä on käsittääkseni suht`rajaton..ainoa mikä niitä rajoittaa on kaikkien tiedossa oleva säännöstö, joka on olemassa siksi, että sillä edes jotenkuten taattaisiin moraalisesti ja eettisesti hyväksytyt keskustelut ja kommentit.

Mikäli keskustelu ei ole hyvän maun rajoissa kulkeva tai jo aloitus on tavalla tai toisella moraalisesti, eettisesti loukkaava tai asiaton niin jopa minä välillä ihmettelen keskustelun mielekkyyttä.

...kulkevaa keskustelua on vaikea määritellä sen vuoksi, että siitä meillä jokaisella on oma näkemys. Jos sinä itse et tunne jotain keskustelua mielekkääksi, tarkoittaa ainoastaan sitä, että sinun ei pitäisi sitä lukea...

Uskallan väittää joidenkin ihmisten loukkaantumiskynnyksen olevan super-alhaalla. Se ei kuitenkaan saisi määrittää sitä, mistä täällä saa keskustella ja mistä ei.

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...kulkevaa keskustelua on vaikea määritellä sen vuoksi, että siitä meillä jokaisella on oma näkemys. Jos sinä itse et tunne jotain keskustelua mielekkääksi, tarkoittaa ainoastaan sitä, että sinun ei pitäisi sitä lukea...

Uskallan väittää joidenkin ihmisten loukkaantumiskynnyksen olevan super-alhaalla. Se ei kuitenkaan saisi määrittää sitä, mistä täällä saa keskustella ja mistä ei.

jo aiemmin olen maininnut niin hyvää makua täällä sääntelee myös säännöt..joita meidän kaikkien toivotaan noudattavan.

Säännöt ei ole tehty vain ja ainoastaan kiusaksemme ja harmiksemme vaan takaamaan sen, että se hyvän mauan raja olisi kaikille sama.

Mikäli kyseessä olisi yksityinen keskustelupalsta omine säännöstöineen niin asia olisi eri, mutta tämä on täysin avoin, vapaasti ihmisten tulla ja mennä ja täten tarjonnan myös tulisi olla senkaltaista, että kaikki, rotuun, uskontoon tai sukupuoleen katsomatta voisi täällä olevia tekstejä lukea loukkaantumatta.

Toki aina on ihmisiä, joita ei miellytä mikään, mutta sillehän me taas emme mitään voi.

Uskoakseni ei ole kovin vaikeaa kirjoittaa tekstiä, mikä ei loukkaa tahallisesti ketään..se haluaako loukata onkin sitten jo ihan eri juttu.

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...ja sitten hunajata...
        Jostain syystä hunaja ei ole mun juttu, ehkä kun kammoksun noita suriseviakin...
        Ihan keinotekoinen makea kelpaa... tai sitten valkeata palasena tai hienompinakin osasina.

Kateellinen ei pitäis olla, mutta oikeasti kadehdin tapaasi viestiä, aina asiallisesti...asiattomuuksistakin...
        Minusta ei siihen ole, mutta toivon, etten ketään yksilöä loukkaa... itsekin käytän tätä pahanolonpurkupaikkana....Oman vastaanottomeni suodattimen olen jo aikapäiviä saanut tukkoon...tai ainakaan en suuremmin julki tuo, mikä sattuu, mikä ei.... Mielipiteitä mulla harvakseltaan ja nekin tuppaavat muuttumaan ainakin muutaman kerran viikkoon :)

koulun livessä käyneenä olen oppinut asettelmaan sanat niin, että omat mielipiteeni, toiveeni, haluni ym saan sanottua asettamatta ketään ikävään tilanteeseen tai loukkaamatta ketään.

Tätini sanoi aikanaan minulle, että muita et tyttö voi muuttaa muuten kuin muuttumalla itse.

Noh..sitten olisi valittavana ruskeaa ja valkeaa sokeria. Käykö muuten suklaatee?

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

koulun livessä käyneenä olen oppinut asettelmaan sanat niin, että omat mielipiteeni, toiveeni, haluni ym saan sanottua asettamatta ketään ikävään tilanteeseen tai loukkaamatta ketään.

Tätini sanoi aikanaan minulle, että muita et tyttö voi muuttaa muuten kuin muuttumalla itse.

Noh..sitten olisi valittavana ruskeaa ja valkeaa sokeria. Käykö muuten suklaatee?

...makuelämys tuo mulle...suklaatee... oletan että kävis, koska tuohon luulis sen maidonkin sopivan... Uskaltaudun maistamaan ja perinteisellä valkealla, kiitos
        Saanen tarjota pikkuleipää... lusikkaleipiä...mutta otahan sitten ripeästi, sillä ne ei mun pöydällä yleensä kauaa vanhene :)

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

...makuelämys tuo mulle...suklaatee... oletan että kävis, koska tuohon luulis sen maidonkin sopivan... Uskaltaudun maistamaan ja perinteisellä valkealla, kiitos
        Saanen tarjota pikkuleipää... lusikkaleipiä...mutta otahan sitten ripeästi, sillä ne ei mun pöydällä yleensä kauaa vanhene :)

..pitää varmaan ottaa samalla molemmille jaloille..

Suklaatee on erittäin hyvää..ellen ole nyppinyt sieltä pussista kaikkia suklaahippuja.

Minulla vielä kyllä lohihyrriä ja rahkapullaa, jos pikkuleivät loppuu.

teehetki..*hymyilee*

• umpisolmu
        meriv kirjoitti:

..pitää varmaan ottaa samalla molemmille jaloille..

Suklaatee on erittäin hyvää..ellen ole nyppinyt sieltä pussista kaikkia suklaahippuja.

Minulla vielä kyllä lohihyrriä ja rahkapullaa, jos pikkuleivät loppuu.

teehetki..*hymyilee*

..sihtiä ja nautiskelen pöydän antimista....

Vaan niin se aika on vierähtänyt, jotta siirryttävä pois koneen äärestä...
        Saas nähdä mitä huominen kirjoittaa....
        Iltapäivän ja illanjatkoja!

• meriv
        umpisolmu kirjoitti:

..sihtiä ja nautiskelen pöydän antimista....

Vaan niin se aika on vierähtänyt, jotta siirryttävä pois koneen äärestä...
        Saas nähdä mitä huominen kirjoittaa....
        Iltapäivän ja illanjatkoja!

mukavaa illanjatkoa sinulle.

Taidanpa minäkin kävellä tuonne hevonkuuseen hakemaan postit.

Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta *hymyilee*

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

jo aiemmin olen maininnut niin hyvää makua täällä sääntelee myös säännöt..joita meidän kaikkien toivotaan noudattavan.

Säännöt ei ole tehty vain ja ainoastaan kiusaksemme ja harmiksemme vaan takaamaan sen, että se hyvän mauan raja olisi kaikille sama.

Mikäli kyseessä olisi yksityinen keskustelupalsta omine säännöstöineen niin asia olisi eri, mutta tämä on täysin avoin, vapaasti ihmisten tulla ja mennä ja täten tarjonnan myös tulisi olla senkaltaista, että kaikki, rotuun, uskontoon tai sukupuoleen katsomatta voisi täällä olevia tekstejä lukea loukkaantumatta.

Toki aina on ihmisiä, joita ei miellytä mikään, mutta sillehän me taas emme mitään voi.

Uskoakseni ei ole kovin vaikeaa kirjoittaa tekstiä, mikä ei loukkaa tahallisesti ketään..se haluaako loukata onkin sitten jo ihan eri juttu.

...sukupuoleen, uskontoon tai rotuunliittyvällä kirjoituksella yhtään ihmistä tällä palstalla.

En aio ottaa neuvostasi vaarin ja kirjoittaa tekstiä, mikä ei koskaan loukkaisi ketään.

Minä voin väittää sinun neuvomisesi loukkaavan minua ja toivon sinun asettavan sanasi hieman paremmin. Ei vaiskaan...

*hymyilee*

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...sukupuoleen, uskontoon tai rotuunliittyvällä kirjoituksella yhtään ihmistä tällä palstalla.

En aio ottaa neuvostasi vaarin ja kirjoittaa tekstiä, mikä ei koskaan loukkaisi ketään.

Minä voin väittää sinun neuvomisesi loukkaavan minua ja toivon sinun asettavan sanasi hieman paremmin. Ei vaiskaan...

*hymyilee*

järjestys lienee tänäkin aamuna täysinn kohdallaan.

Mitkään niistä eivät olleet neuvoja vaan ainoastaan mielipiteitäni ja minun tapaani kirjoittaa, elää, toimia ja kommmunikoida muiden kanssaihmisteni kanssa niin täällä kuin livessäkin.

Mikäli sinä voit sanoa loukkaantuvasi minun kommenteistani niin sehän tarkoittaa vain sitä, että loukkaannut siitä, että olen kanssasi eri mieltä.

*hymyilee*

Hyvää Huomenta

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

järjestys lienee tänäkin aamuna täysinn kohdallaan.

Mitkään niistä eivät olleet neuvoja vaan ainoastaan mielipiteitäni ja minun tapaani kirjoittaa, elää, toimia ja kommmunikoida muiden kanssaihmisteni kanssa niin täällä kuin livessäkin.

Mikäli sinä voit sanoa loukkaantuvasi minun kommenteistani niin sehän tarkoittaa vain sitä, että loukkaannut siitä, että olen kanssasi eri mieltä.

*hymyilee*

Hyvää Huomenta

...pitää oman tapasi elää, toimia ja kommunikoida ihmisten kanssa.

45-vuotias mies on myös valinnut tapansa kirjoittaa ja elää. Luonteenpiirteet vaikuttavat miten hän toimii ja kommunikoi muiden kanssaihmisten kanssa.

*hymyilee*

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...pitää oman tapasi elää, toimia ja kommunikoida ihmisten kanssa.

45-vuotias mies on myös valinnut tapansa kirjoittaa ja elää. Luonteenpiirteet vaikuttavat miten hän toimii ja kommunikoi muiden kanssaihmisten kanssa.

*hymyilee*

Totta kai saan..*hymyilee*

Ottaen huomioon etten missään vaiheessa personoinut kirjoituksiani niin pidän outona, että sinä syyllistyt moiseen.

Kyse kuitenkin oli..ainakin minun osaltani..vain keskustelusta ja mielipiteiden vaihdosta.

ps.vastuu kanssaeläjistään ei ole tehtävä..se on vain tapa elää niin, että huomio ihmiset ympärillään..ei sen vaikeampaa.

Enkä mielestäni voi ottaa sellaista tehtävää..kuten aiemmin jo kirjoitin..katson sen kuuluvan perusoikeuksiini..välittää ja tulla välitetyksi.

• tomppa2006
        meriv kirjoitti:

Ottaen huomioon etten missään vaiheessa personoinut kirjoituksiani niin pidän outona, että sinä syyllistyt moiseen.

Kyse kuitenkin oli..ainakin minun osaltani..vain keskustelusta ja mielipiteiden vaihdosta.

ps.vastuu kanssaeläjistään ei ole tehtävä..se on vain tapa elää niin, että huomio ihmiset ympärillään..ei sen vaikeampaa.

Enkä mielestäni voi ottaa sellaista tehtävää..kuten aiemmin jo kirjoitin..katson sen kuuluvan perusoikeuksiini..välittää ja tulla välitetyksi.

...koska välillä puhut omasta puolestasi ja välillä yleisesti. Väität ettet ole personoinut kirjoituksiasi ja kuitenkin kerrot olevan kyse mielipiteiden vaihdosta. Silloin sinä kerrot omasi ja minä kerron omani. Se on personointia.

Seuraavassa jakosossa siirryt kuitenkin passiivi muotoon ja kirjoitat yleensä ihmisten huomioimisesta.

Välittämistä voi myös tehdä monella tavalla. Itsestään välittäminen ja huolta pitäminen on usein paljon tärkeämpää kuin kantaa huolta muiden ihmisten hyvinvoinnista.

• fin-landia
        meriv kirjoitti:

Jotenkin tuli vain mieleeni, ku lukaisin täs näitä juttuloisia, et Suomen ex presitentti Mauno Koivisto sanoi aikoinaan uuden vuoden puheessa, ei pidä antaa välinpitämättömyydelle valtaa :)

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

Jotenkin tuli vain mieleeni, ku lukaisin täs näitä juttuloisia, et Suomen ex presitentti Mauno Koivisto sanoi aikoinaan uuden vuoden puheessa, ei pidä antaa välinpitämättömyydelle valtaa :)

...väliin. Ei se tunnu yhtään kiusalliselta minusta. Nämä juttuloiset onkin menneet hieman korkeatasoisimmiksi mitä alunperin tarkoitin. Tässä ketjussa mainitsemasi Koivisto on jo toinen presidentti. Vertasin aiemmin meriven kirjoituksia Halosen koko maailmaa syleileviin juttuloisiin...

• fin-landia
        tomppa2006 kirjoitti:

...väliin. Ei se tunnu yhtään kiusalliselta minusta. Nämä juttuloiset onkin menneet hieman korkeatasoisimmiksi mitä alunperin tarkoitin. Tässä ketjussa mainitsemasi Koivisto on jo toinen presidentti. Vertasin aiemmin meriven kirjoituksia Halosen koko maailmaa syleileviin juttuloisiin...

joo alkaa juttut menee vähän monelaisiksi, mut joskus näinkin.. :)

Luulen, et huomena on kaunispäivä kaikilla, mut olen ollut vääräässä aikaisemminkin :)

Muuten se halonen on aika sexy, siellä miesten mailmassa :)

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

joo alkaa juttut menee vähän monelaisiksi, mut joskus näinkin.. :)

Luulen, et huomena on kaunispäivä kaikilla, mut olen ollut vääräässä aikaisemminkin :)

Muuten se halonen on aika sexy, siellä miesten mailmassa :)

...että jyrkkien ja ehdottomien mielipiteiden esittäjät ovat usein väärässä. Aina löytyy toisenlainen totuus. Toivon myös huomisesta kaunista päivää kaikille...

Halonen on oikein rakastettava ottaessaan sen surullisen ilmeen kasvoilleen tai oikoessaan miesten kravatteja. Penasta en oikein löydä mitään miehekästä...

• kilistin
        tomppa2006 kirjoitti:

ojentautuu tähän väliin ja antaa sulle täydet pinnat.Lukeudut harvoihin palstan valtaajiin, jotka osaa hoitaa pisteet kotiin menettämättä omaa arvoaan.

Tarkennettuna; huomioit kaikki etkä vain sielunveljiäsi.

• tomppa2006
        kilistin kirjoitti:

ojentautuu tähän väliin ja antaa sulle täydet pinnat.Lukeudut harvoihin palstan valtaajiin, jotka osaa hoitaa pisteet kotiin menettämättä omaa arvoaan.

Tarkennettuna; huomioit kaikki etkä vain sielunveljiäsi.

...yllätys! Vetää lähes sanattomaksi, mutta minä tosiaan yritän huomioida kaikki kirjoittajat. Se ei tarkoita, että kohteliset heitä erilailla sen mukaan kuka vastaa. En kerää ympärilleni mitään sielunveljiä.

• meriv
        tomppa2006 kirjoitti:

...koska välillä puhut omasta puolestasi ja välillä yleisesti. Väität ettet ole personoinut kirjoituksiasi ja kuitenkin kerrot olevan kyse mielipiteiden vaihdosta. Silloin sinä kerrot omasi ja minä kerron omani. Se on personointia.

Seuraavassa jakosossa siirryt kuitenkin passiivi muotoon ja kirjoitat yleensä ihmisten huomioimisesta.

Välittämistä voi myös tehdä monella tavalla. Itsestään välittäminen ja huolta pitäminen on usein paljon tärkeämpää kuin kantaa huolta muiden ihmisten hyvinvoinnista.

oman mielipiteen julkituominen ei ole personointia.

Ai miksikö?

Koska en voi kirjoittáa omana mielipiteenäni kenenkään muun kuin omaani *hymyilee*

Personoinniksi katson kommentin tai mielipiteen muuttuvan sitten, kun siihen sisältyy toiseen henkilöön kohdistuva negatiivinen tai positiivinen huomio tai jopa koko kommentti on kohdistettu jonkun persoonaan.

Tuuliviiri voin toki olla, mutta harvemmin mielipiteissäni.

Totta,,käytän paljon yleisviittauksia ja itseeni kohdistuvia viittauksia..hyvin harvoin, jos koskaan muihin..vaikka joskus ehkä olisi aiheellista.

Tällä erää katson, että tämä keskustelu minun kohdaltani on tällaisena käyty loppuun.

Kirjoittelemisiin

*kipaisee itsekseen hymyillen hakemaan itselleen ja Jutskalle teetä*

• Mysteriet

Mutta niin täynnä sudenkuoppia, että on jo ihan hankaluuksia lähestyä sitä ;D

Minä itse, kirjoittajana, haluan välittää itsestäni kuvan, että minua on helppo lähestyä, olen suvaitsevainen (joskin rasittavan mediakriittinen...) ja avarakatseinen ;D
      Toisaalta olen aina valmis, ärhäkkäästikin, puolustamaan "omaa reviiriäni" asiattomilta (ja oikeudettomilta) hyökkäyksiltä!

Ilmeisen onnistunut taidan olla kuvan luomisessa, päätellen asiattomien hyökkäysten vähyydestä... ;D

Ja, vihdoinkin; asiaan...

Ikäryhmään kuuluvista, luonnollisista asioista (uskonto, politiikka, erotiikka, syntymä, kuolema... muutamia mainitakseni), pitää voida keskustella!
      Aina kuitenkin on olemassa ihmisiä, joille kulloinenkin aihe on jollain tavalla arkä, ellei suorastaan tabu, siksi keskustelua on voitava käydä niin, ettei heidän maailmankuvansa siitä järkyty.
      Tarkoitan lähinnä provosoivia ja palstan sääntöjenvastaisia keskusteluja...

Toisaalta ei voida edes olettaa, että muutama tälläinen persoona saisi määrätä koko palstan keskustelujen aihepiirit ja sävyn - suvaitsevuutta toivon heiltäkin!

• meriv

ei pitäisi olla aihetta, jota täällä ei voitaisi käsitellä.

Kyse lieneekin vain tavasta, millä aiheesta kirjoitetaan.

Esim seksistä voi kirjoittaa käyttämättä sanastoa, jota käytetään kouluissakin jo enemmän kuin vessapaperia.

Uskonnosta voi keskustella kyseenalaistamatta muiden uskontoa ja/tai uskottomuutta..jaa, tuo kuulunee jo parisuhdekeskusteluun.

Aihevalinnat käsittääkseni ovatkin vapaita..vain tapaa, jolla niitä käsitellään rajoitetaan.

Siitä hyväksytäänkö käsittelyrajoitukset käsittääkseni onkin tässä ketjussa juuri kyse.

Huomenta *hymyilee*

• Mysteriet
        meriv kirjoitti:

ei pitäisi olla aihetta, jota täällä ei voitaisi käsitellä.

Kyse lieneekin vain tavasta, millä aiheesta kirjoitetaan.

Esim seksistä voi kirjoittaa käyttämättä sanastoa, jota käytetään kouluissakin jo enemmän kuin vessapaperia.

Uskonnosta voi keskustella kyseenalaistamatta muiden uskontoa ja/tai uskottomuutta..jaa, tuo kuulunee jo parisuhdekeskusteluun.

Aihevalinnat käsittääkseni ovatkin vapaita..vain tapaa, jolla niitä käsitellään rajoitetaan.

Siitä hyväksytäänkö käsittelyrajoitukset käsittääkseni onkin tässä ketjussa juuri kyse.

Huomenta *hymyilee*

Väkisinmakuun tuloksena syntyi kuin syntyikin makuuta joka ei ollut niin väkinäistä - ainoastaan siitä luopuminen aiheutti lieviä vastareaktioita ja oli siten varsin väkinäistä - yäk ;D

Heh, tuli tuossa kirjoittaessani, tuota ensimmäistä viestiä, mieleen, jo suorastaan vakikommentiksi muodostunut, "puskismielipide" - "kaikki vakkarit toivottelevat toisilleen kilvan hyvää huomenta"
        Ei, kaikkia ei todellakaan voi miellyttää ;D

Käsittelyrajoitukset ovat myös veteenpiirrettyjä viivoja - erilaisten julkituontien vuoksi... toki sanat ovat meille kaikille samat, mutta niiden asettelu ymmärrettävään ja luettavaan muotoon, virkkeiksi, lauseiksi ja kokonaisiksi tarinoiksi, poikkeaa niin kovasti toisistaan, että vääriymmärryksiäkään on vaikea välttää - melkoinen aihe ;D

• fin-landia
        Mysteriet kirjoitti:

Väkisinmakuun tuloksena syntyi kuin syntyikin makuuta joka ei ollut niin väkinäistä - ainoastaan siitä luopuminen aiheutti lieviä vastareaktioita ja oli siten varsin väkinäistä - yäk ;D

Heh, tuli tuossa kirjoittaessani, tuota ensimmäistä viestiä, mieleen, jo suorastaan vakikommentiksi muodostunut, "puskismielipide" - "kaikki vakkarit toivottelevat toisilleen kilvan hyvää huomenta"

Käsittelyrajoitukset ovat myös veteenpiirrettyjä viivoja - erilaisten julkituontien vuoksi... toki sanat ovat meille kaikille samat, mutta niiden asettelu ymmärrettävään ja luettavaan muotoon, virkkeiksi, lauseiksi ja kokonaisiksi tarinoiksi, poikkeaa niin kovasti toisistaan, että vääriymmärryksiäkään on vaikea välttää - melkoinen aihe ;D

Huomenta sinulle, huomisexi :)
        Mä halusin vaan olla ekana :D

Jouduin laittamaan lapaset, ettei sormet palellu..siitä kädestä...on hieman pakkasta.

• Mysteriet
        fin-landia kirjoitti:

Huomenta sinulle, huomisexi :)
        Mä halusin vaan olla ekana :D

Jouduin laittamaan lapaset, ettei sormet palellu..siitä kädestä...on hieman pakkasta.

Huomenta Sinullekin huomiseksi - haluan myös ekana... ;D

Tumput on minullakin ollut - lämpimät kädet ovat niin paljon mukavammat, kuin kylmät... ;D

• meriv
        Mysteriet kirjoitti:

ovat aina oikaistavissa..siinä loukkauksen ja väärinymmärryksen ero.

Sanat ovat siitä mukavia, että ne oikein käytettyinä ovat niin hieno väline, että niiden tehoa ei aina ymmärrä edes lähettäjä saatikka sitten vastaanottaja.

Toisaalta, jos asian voi esittää kahdella tavalla..loukkaavasti ja loukkaamattomasti niin yleensä pyrin valitsemaan tuon jälkimmäisen.

Ellei asia ole minulle elintärkeä eikä maailmankuvani romahda niin jätän mielipiteeni mieluimmin ilmaisematta ellei ole mahdollista muokata sitä suhteellisen kilttiin asuun..tai ainakin naamioimaan se niin, että kukaan ei huomaa siinä piilevää loukkaavaa tai osoittelevaa osiota.

• tomppa2006
        Mysteriet kirjoitti:

Huomenta Sinullekin huomiseksi - haluan myös ekana... ;D

Tumput on minullakin ollut - lämpimät kädet ovat niin paljon mukavammat, kuin kylmät... ;D

...kylmät kädet. Mutta siihenkin on olemassa hyvä sanonta: kylmä käsi, lämmin sydän.

• tomppa2006

...suurkiitos aloitustani koskevasta palautteesta. Olet oikeassa, sinä olet onnistunut luomaan itsestäsi helposti lähestyttävän kuvan ja sinun tarvitsee hyvin harvoin puolustaa näkemyksiäsi hyökkäyksiltä.

Olen samaa mieltä näistä luettelemistasi aiheista. Niistä pitäisi pystyä keskustelemaan tällä palstalla, mutta alkaa näyttämään siltä, että ainakin uskonto ja erotiikka ovat asiattomien viestien aihelistalla.

Minun tarkoitukseni ei ole järkyttää ketään, vaan yritän löytää aiheita, joista voisi saada aikaan hyvän keskustelun. Joskus jopa onnistuu..

• Mysteriet
        meriv kirjoitti:

ovat aina oikaistavissa..siinä loukkauksen ja väärinymmärryksen ero.

Sanat ovat siitä mukavia, että ne oikein käytettyinä ovat niin hieno väline, että niiden tehoa ei aina ymmärrä edes lähettäjä saatikka sitten vastaanottaja.

Toisaalta, jos asian voi esittää kahdella tavalla..loukkaavasti ja loukkaamattomasti niin yleensä pyrin valitsemaan tuon jälkimmäisen.

Ellei asia ole minulle elintärkeä eikä maailmankuvani romahda niin jätän mielipiteeni mieluimmin ilmaisematta ellei ole mahdollista muokata sitä suhteellisen kilttiin asuun..tai ainakin naamioimaan se niin, että kukaan ei huomaa siinä piilevää loukkaavaa tai osoittelevaa osiota.

Tuota loukkaamattomuuden linjaa minäkin pyrin käyttämään... joskus tosin tulee hetkiä, aiheitakin, jolloin pitää voida sanoa juuri se, mikä ensimmäiseksi mieleen tulee - tämä yleensä livessä, mutta myös täällä palstaillessakin - tosin silloinkin on ärinä suvaitsevaisuuden puolesta ja "heikompien" puolustamisesta - molempi parempi ;D

Pitemmän päälle ne "hyvää-huomenta-keskustelut", joskin ovat mukavia, eivät kuitenkaan ole erityisen kehittäviä ja/tai antoisia keskusteluja...
        Tällä tarkoitan mielipiteiden vaihtoa jostakin tietystä aiheesta - kuten esimerkiksi rasismista...
        Eihän se asia vaikenemalla kuitenkaan maailmasta katoa ;D

• Mysteriet
        tomppa2006 kirjoitti:

...suurkiitos aloitustani koskevasta palautteesta. Olet oikeassa, sinä olet onnistunut luomaan itsestäsi helposti lähestyttävän kuvan ja sinun tarvitsee hyvin harvoin puolustaa näkemyksiäsi hyökkäyksiltä.

Olen samaa mieltä näistä luettelemistasi aiheista. Niistä pitäisi pystyä keskustelemaan tällä palstalla, mutta alkaa näyttämään siltä, että ainakin uskonto ja erotiikka ovat asiattomien viestien aihelistalla.

Minun tarkoitukseni ei ole järkyttää ketään, vaan yritän löytää aiheita, joista voisi saada aikaan hyvän keskustelun. Joskus jopa onnistuu..

Joskus istuu pikkuinen piru olkapäälleni kuiskimaan ;D
        En haluaisi pilkata kenenkään näkemystä maailmanmenosta, mutta joillekin kaikista ahdasmielisimmille haluaisin joskus kertoa, miten kukat lentävät mehiläisiin...
        Minäkin, kaksi lasta synnyttäneenä, sentään siitä jotain tiedän - vaikka, toisaalta, historia tunteekin yhden tapauksen kun lapsi on saatettu alkuunsa neitseellisesti ;D

Kenellekään tuskin silti tulee järkytyksenä, jos kerron että omani on tehty perinteisellä tyylillä, asennosta (tekovaiheessa) voin sitten kertoaseksipalstalla - tästä kai on kyse ;D

• meriv
        Mysteriet kirjoitti:

Tuota loukkaamattomuuden linjaa minäkin pyrin käyttämään... joskus tosin tulee hetkiä, aiheitakin, jolloin pitää voida sanoa juuri se, mikä ensimmäiseksi mieleen tulee - tämä yleensä livessä, mutta myös täällä palstaillessakin - tosin silloinkin on ärinä suvaitsevaisuuden puolesta ja "heikompien" puolustamisesta - molempi parempi ;D

Pitemmän päälle ne "hyvää-huomenta-keskustelut", joskin ovat mukavia, eivät kuitenkaan ole erityisen kehittäviä ja/tai antoisia keskusteluja...
        Tällä tarkoitan mielipiteiden vaihtoa jostakin tietystä aiheesta - kuten esimerkiksi rasismista...
        Eihän se asia vaikenemalla kuitenkaan maailmasta katoa ;D

hyvää huomenta käy aikansa ja on välipalana hyvä, mutta aika-ajoin kaipaa kunnon keskustelua..jopa täällä.

Valitettavasti täällä ennenpitkää käy niin, että varsinainen aihe unohtuu ja asia kääntyy henkilökohtaiseksi.

Se on mielestäni melkoisen hedelmätöntä keskustelua varsinkaan, kun ei näe toisia osapuolia.

Täälläkin tulisi muistaa, että asiat saattavat riidellä..ei ihmiset.

Rasismi..niinkuin mikä tahansa aihe on hedelmällinen ja rikas keskusteluaihe, jos se vain pysyy asiallisuuksissa.

Mikäli keskustelijat osaavat ja pystyvät perustelemaan kantansa tai eriävät mielipiteensä.

Valitettavan usein vain esim. rasismikeskustelu on tarkoittanut lausetta: Somalit kotiin ja Suomen rajat kiinni.

No onhan toki kaikille omat osastonsa täällä, mutta nähdäkseni minkään ei pitäisi olla esteenä täällä käydyille teema-keskusteluille.

Olen muutaman kerran käväissyt lukemassa eri keskustelualueita täällä, mutta ei se taso siellä ole kovinkaan korkea ja toivoisinkin meidän pystyvän keskustelemaan täällä tuttujen ihmisten kanssa.

ja teetä lisää..

• tomppa2006
        Mysteriet kirjoitti:

Joskus istuu pikkuinen piru olkapäälleni kuiskimaan ;D
        En haluaisi pilkata kenenkään näkemystä maailmanmenosta, mutta joillekin kaikista ahdasmielisimmille haluaisin joskus kertoa, miten kukat lentävät mehiläisiin...
        Minäkin, kaksi lasta synnyttäneenä, sentään siitä jotain tiedän - vaikka, toisaalta, historia tunteekin yhden tapauksen kun lapsi on saatettu alkuunsa neitseellisesti ;D

Kenellekään tuskin silti tulee järkytyksenä, jos kerron että omani on tehty perinteisellä tyylillä, asennosta (tekovaiheessa) voin sitten kertoaseksipalstalla - tästä kai on kyse ;D

...piruileminen huomattu, mutta mielestäni en ole sortunut ketään pilkkaamaan. Ahdasmielisyyttä löytyy aina!

Onneksi löysin viestistäsi ilon pilkahduksen, eikä viestisi ollut yhtään asiaton.

• fin-landia

asiaton vastaus :)

Ja nyt mä lähden käväseen sexi palstalla ja tästä en keskustele sen enempää, vaika olisi asiallista siitäkin keskustella, niin ja tästäkin asiattomasta asiasta :)

Asiallinen avaus.

• tomppa2006

...ennen eilistä koskaan keskustellut seksipalstalla, enkä tiennyt sitä eilenkään tehneeni. Anteeksi tyhmyyteni, etten tiennyt rakastelun tarkoittavan tällä palstalla seksiä..

• ...ngg
        tomppa2006 kirjoitti:

...ennen eilistä koskaan keskustellut seksipalstalla, enkä tiennyt sitä eilenkään tehneeni. Anteeksi tyhmyyteni, etten tiennyt rakastelun tarkoittavan tällä palstalla seksiä..

se pornografista toimintaa on. Valitan...
        ;D

• tomppa2006
        ...ngg kirjoitti:

se pornografista toimintaa on. Valitan...
        ;D

...sinun viestisi ja ymmärrän mielipiteesi.

• fin-landia
        tomppa2006 kirjoitti:

rakastelu pitäisi lopettaa, ihan vaan sexillä silleen jatkossa :D

Kävi vain ajatus mielessä, jos tekis sinne sexi palstalle aloituksen, harmitonta asiaa..mihinkähän palstalle se sexi sefu siirtäis sen... :))

Mä käs järkytyin aika lailla, kun omalle profiilileni menin, luki Kategoria seksi..meinasin saada orgasmin...

• EksynytMustalammas
        fin-landia kirjoitti:

Kävi vain ajatus mielessä, jos tekis sinne sexi palstalle aloituksen, harmitonta asiaa..mihinkähän palstalle se sexi sefu siirtäis sen... :))

Mä käs järkytyin aika lailla, kun omalle profiilileni menin, luki Kategoria seksi..meinasin saada orgasmin...

meinas mennä tompan antama tikkari kurkkuun:))

• (.)Y(.)
        EksynytMustalammas kirjoitti:

meinas mennä tompan antama tikkari kurkkuun:))

Takaisin, tuonne Tompan kahvikeskustelun
        jatkoks.. saate sanoin.. :)
        Olivat ryökäleet poistaneet sitten senkin.. :DDD

Harkinnassa, poistattaa oma kusiais
        kommentti, jota en sexy osioon,
        ole tarkoittanut luettavaksi?.. :D :(

• EksynytMustalammas
        (.)Y(.) kirjoitti:

Takaisin, tuonne Tompan kahvikeskustelun
        jatkoks.. saate sanoin.. :)
        Olivat ryökäleet poistaneet sitten senkin.. :DDD

Harkinnassa, poistattaa oma kusiais
        kommentti, jota en sexy osioon,
        ole tarkoittanut luettavaksi?.. :D :(

sexy osastolla ollaan...me himohiiret:))
        Lähetin muuten sulle postia:))

• alexsandra

...olen minäkin seksilinjoilla ja mikä huvittavinta, sitä kautta on tullut yhteydenotto ko palstan sisältöön liittyen, ettäs silleen :)

Eipä ole moista ennen, mutta näin tänään, enkä taatusti poista kommenttejani, katsotaan montako yht.ottoa tulee.

Illan jatkoja iloisia :)

• EksynytMustalammas
        alexsandra kirjoitti:

...olen minäkin seksilinjoilla ja mikä huvittavinta, sitä kautta on tullut yhteydenotto ko palstan sisältöön liittyen, ettäs silleen :)

Eipä ole moista ennen, mutta näin tänään, enkä taatusti poista kommenttejani, katsotaan montako yht.ottoa tulee.

Illan jatkoja iloisia :)

ai on tullut:)) ja minä kun hätäpäissäni panin gallerian piiloon:))...hmm...pitäisköhän avata se:))
        Kivaa illan jatkoa sullekkin:))

• alexsandra

ai on tullut:)) ja minä kun hätäpäissäni panin gallerian piiloon:))...hmm...pitäisköhän avata se:))
        Kivaa illan jatkoa sullekkin:))

...ja vielä ihan hmm hmm .....lihaa olisi ollut tarjolla :)

avaa äkkiä galleriasi, tiedä mitä hyvää koituu :)

*hymmyilööpi*

• EksynytMustalammas
        alexsandra kirjoitti:

...ja vielä ihan hmm hmm .....lihaa olisi ollut tarjolla :)

avaa äkkiä galleriasi, tiedä mitä hyvää koituu :)

*hymmyilööpi*

mulla on se kuvakin siellä...näkeevät miten alkoholistilta mä näytän..:))

• (.)Y(.)

Sillä tavalla, eräänlainen "takaisin palautus".. :DD
        Nyt, olivat juuttaat kekanneet, mitä mie
        yritin.. :DDDD
        Heh, mitäs jos ne himot, pääsee siel valloilleen?.. ;))
        Lähettävät sieltä seuraavaks, johonkin
        addiktio - osioon?.. :DDDD

Lukasin ja lähetin takasin, jotain.. "luvatonta".. :DDD

• alexsandra

...puskien havinoista välität, itse Sinä tiedät millainen olet. Itsensä tunteminen on niitä hyveitä, joita kannattaa vaalia.

Eikun nokka pystyyn ja menox` sano "annie lenox`" vai olikos sekään niin :)

*lähtee lomille tästä* ja *hymmyilööpi*

• EksynytMustalammas
        (.)Y(.) kirjoitti:

Sillä tavalla, eräänlainen "takaisin palautus".. :DD
        Nyt, olivat juuttaat kekanneet, mitä mie
        yritin.. :DDDD
        Heh, mitäs jos ne himot, pääsee siel valloilleen?.. ;))
        Lähettävät sieltä seuraavaks, johonkin
        addiktio - osioon?.. :DDDD

Lukasin ja lähetin takasin, jotain.. "luvatonta".. :DDD

lähettävät hiirinä lemmikkipalstalle tai hulluina mielenterveyspalstalle:))

Mä meen nyt kylpyyn... vedessä on mukava killua kun vesi huuhtelee pi...pikkuvarpaita:))

• (.)Y(.)

Sie näytät siin kuvassa ihan hyvältä.. :))

• EksynytMustalammas
        (.)Y(.) kirjoitti:

Sie näytät siin kuvassa ihan hyvältä.. :))

lohduttaa:)) vaikka en mä tuosta pilkasta välittänyt yhtikäs mitään...huvittavaa se vain oli:))...toivottavasti se joka sen kirjoitti on kattonut itteensä peilistä:))
        Mutta nyt...meen...kuuullaan:))

• (.)Y(.)

lähettävät hiirinä lemmikkipalstalle tai hulluina mielenterveyspalstalle:))

Mä meen nyt kylpyyn... vedessä on mukava killua kun vesi huuhtelee pi...pikkuvarpaita:))

Lemmikkipalstalla hamstereita?.. :DDD
        **laatii jo anomusta sille osiolle**.. ;))

Antoisaa pi.. pikkuvarpaiden huuhtelu hetkee.. :)) :DDD

• (.)Y(.)

lohduttaa:)) vaikka en mä tuosta pilkasta välittänyt yhtikäs mitään...huvittavaa se vain oli:))...toivottavasti se joka sen kirjoitti on kattonut itteensä peilistä:))
        Mutta nyt...meen...kuuullaan:))

Valokuvasi puhuu puolestaan.. :))
        Niin heleä ihokin.. :))
        Kirjoitus oli loukkaava, mistä olen
        puolestasi pahoillani.. :((

Toivottavasti juu ja jäätyy tassuistaan,
        takaisin sinne lantakasansa päälle,
        räpeltämästä ilkeyksiään.. :DDD

OK.. palaillaan.. :))

• EksynytMustalammas
        (.)Y(.) kirjoitti:

Valokuvasi puhuu puolestaan.. :))
        Niin heleä ihokin.. :))
        Kirjoitus oli loukkaava, mistä olen
        puolestasi pahoillani.. :((

Toivottavasti juu ja jäätyy tassuistaan,
        takaisin sinne lantakasansa päälle,
        räpeltämästä ilkeyksiään.. :DDD

OK.. palaillaan.. :))

pahoillasi:)) en minäkään ole..olen kova ämmä jota ei puskisten huutelut hetkauta puoleen eikä toiseen:))

Mutta nyt pitää mennä jo köllötyspölkylle...tuolle on vielä toinenkin nimi mutta eihän sitä tänne kai voi kirjoittaa:))

Hyvää yötä..kuulemme taas!

• (.)Y(.)

pahoillasi:)) en minäkään ole..olen kova ämmä jota ei puskisten huutelut hetkauta puoleen eikä toiseen:))

Mutta nyt pitää mennä jo köllötyspölkylle...tuolle on vielä toinenkin nimi mutta eihän sitä tänne kai voi kirjoittaa:))

Hyvää yötä..kuulemme taas!

Tuollanen nostattaa mulla,
        niskakarvat pysty asentoon.. :(

Huutelulla ja herjaamisella on vissi ero..
        ensin mainitulle, mie vain naureskelen.. ;)

Tuhmalle tytölle tuhma tuutulaulu.. :DDD

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1628669976

Köllötyspölkkyy kututaan myös..
        siemennyslavetiks.. :DDD

Hyvää Yötä Tokis.. ja Riettaita Unii.. :DDDD
        Palaillaan.. :))

• EksynytMustalammas
        (.)Y(.) kirjoitti:

Tuollanen nostattaa mulla,
        niskakarvat pysty asentoon.. :(

Huutelulla ja herjaamisella on vissi ero..
        ensin mainitulle, mie vain naureskelen.. ;)

Tuhmalle tytölle tuhma tuutulaulu.. :DDD

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1628669976

Köllötyspölkkyy kututaan myös..
        siemennyslavetiks.. :DDD

Hyvää Yötä Tokis.. ja Riettaita Unii.. :DDDD
        Palaillaan.. :))

niin kovapäinen:))
        Tuota...huomenta taas...uusi päivä ja uudet kujeet:))

Täytyy lähtee tästä töihin...niin että nyt vasenta oikeen etteen..tai toisinpäin:))

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

...vasta nyt. Hyviä ajatuksia.

Ei enää kauniita puheita rakastelusta. Seksiä ja pornoa se vaan on kaikki...heh.

Voisi tosiaan tehdä selläisen hämäyksen sinne seksipalstalle, aloittaisi sen sanoilla: "Mitä mieltä 40-50 ihmiset on seuraavasta..." Sefu siirtäisi sen tänne ja Zamiota jurppis...

• (.)Y(.)

niin kovapäinen:))
        Tuota...huomenta taas...uusi päivä ja uudet kujeet:))

Täytyy lähtee tästä töihin...niin että nyt vasenta oikeen etteen..tai toisinpäin:))

Ookko muuten huomannu,
        patsaitten ohi mennessäs..

http://media.humourenpj.net/files/pub.lingerie.fontaine.wmv

tällaista ilmiöö?.. ;))

• ...ngg

Yllämainittu topicin voi ymmärtää kahdella tapaa.
      Luterilaisesti tai kaksimielisesti. Olen kuiten-
      kin pannut merkille, että päälle on iskenyt hol-
      housmentaliteetti, jonka perimmäisenä tarkoituk-
      sena on ohjata elämää nähneet ja kokeneet kieli-
      puolet kiltisti ruotuun kertomaan asioista, jotka
      voimallisimmillaankin olisivat hyvänpäiväntoivo-
      tuksia.

Karkeita kuvauksia For Unlawful Carnal Knowledge-
      aihepiiristä ei voisi käsitellä edes huumorin ku-
      kan tuoksuttamana. Sarkasmin kaktuskin on liikaa
      samasta aihepiiristä. Näille ei löydy vastaavaa
      palstaa, eikä niiden ole tarkoituskaan löytyä
      muualta kuin sieltä, missä niiden haluttu kohde-
      ryhmä sijaitsee.

Olipa aihepiiri mikä hyvänsä, ei 40 -palstalle
      löydy selvää määritelmää, mitkä sen keskustelui-
      den aihepiirit tarkasti ottaen ovat. Jos haemme
      neuvoa, oikea palsta varmasti löytyy, mutta jos
      haluamme yleistä, tunnustelevaa mielipidettä on
      siitäkin voitava ohimenevästi keskustella.

Epäkohdista on voitava puhua, eikä niitä heti ensi
      kädessä pidä ymmärtää valituksena tapahtuneista,
      sillä vaikka usein aihetta on ollutkin, useat
      poistoista ovat olleet epäoikeudenmukaisia ja
      aivan liian pintapuolisen tulkinnan seurausta.

Sitten ovat pahnanpohjimmaisena kiertoilmaisut,
      joissa ei ole karkeaa kuvausta ihmisten välisistä
      hellyydenosoituksista. Kun niitä ruvetaan poista-
      maan, sitä voidaan jo syystä kutsua erittäin ah-
      dasmieliseksi näkemykseksi asioista.

• tomppa2006

...riittävä syy leimata viesti asiattomaksi, että joku kokee sen ahdasmieliseksi?

• ...ngg
        tomppa2006 kirjoitti:

...riittävä syy leimata viesti asiattomaksi, että joku kokee sen ahdasmieliseksi?

tämä piirre sattuu vain olemaan ylläpidolle luon-
        teenomaista, mutta kenties joillakin on tuo kuu-
        luisa opettamisen tarve: Vauhdilla ohi ja liinat
        kiinni säntillisyyden nimissä.

Harmaampi saisi tulkintakin olla.

• tomppa2006
        ...ngg kirjoitti:

tämä piirre sattuu vain olemaan ylläpidolle luon-
        teenomaista, mutta kenties joillakin on tuo kuu-
        luisa opettamisen tarve: Vauhdilla ohi ja liinat
        kiinni säntillisyyden nimissä.

Harmaampi saisi tulkintakin olla.

...juuri tuosta opettamisesta. Ikävää vaan, että ne liinat tarvitsee vetää kiinni silloin, kun keskustelu on jo "tulessa".

Aloittajalle tulee sellainen ilkeä olo: minä olen nyt kirjoittanut tuhmia ja sopimattomia. Ei tästä olisi saanut keskustella, vaikka uusia viestejä tulee pilvin pimein...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...juuri tuosta opettamisesta. Ikävää vaan, että ne liinat tarvitsee vetää kiinni silloin, kun keskustelu on jo "tulessa".

Aloittajalle tulee sellainen ilkeä olo: minä olen nyt kirjoittanut tuhmia ja sopimattomia. Ei tästä olisi saanut keskustella, vaikka uusia viestejä tulee pilvin pimein...

puhutaanko nyt samasta asiasta? Onko seksi, siis se vauvantekopuuha, tuhmaa ja sopimatonta?? ;))

Miksei asiaa voi kääntää toisinpäin, "olen ollut niin rohkea että minun tekstini siirrettiin K18 palstalle". Sulka hattuun.

Eka kerta kun viestit joutuu seksipalstalle, on hämmentynyt olo, mutta uskokaa pois, siihenkin tottuu ;))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

puhutaanko nyt samasta asiasta? Onko seksi, siis se vauvantekopuuha, tuhmaa ja sopimatonta?? ;))

Miksei asiaa voi kääntää toisinpäin, "olen ollut niin rohkea että minun tekstini siirrettiin K18 palstalle". Sulka hattuun.

Eka kerta kun viestit joutuu seksipalstalle, on hämmentynyt olo, mutta uskokaa pois, siihenkin tottuu ;))

...osoittamastasi myötätunnosta. Tuolla aiemmin minua neuvottiin kirjoittamaan niin, etten vaan loukkaisi ketään?? Onneksi sinä tyydyt sanomaan, että siihen tottuu, kun viestit joutuu seksipalstalle...

Ei muuta kuin pannaan uutta putkeen...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...osoittamastasi myötätunnosta. Tuolla aiemmin minua neuvottiin kirjoittamaan niin, etten vaan loukkaisi ketään?? Onneksi sinä tyydyt sanomaan, että siihen tottuu, kun viestit joutuu seksipalstalle...

Ei muuta kuin pannaan uutta putkeen...

kirjoitti asiaa, ja olen kylläkin heidän kanssa samaa mieltää.

Ei Meriv ainakaan sulle kirjoittanut että SINUN pitää kirjoittaa niin ettet loukkaa ketään, hän toi esiin oman näkemyksensä kirjoittamisesta. Ja jos luet hänen juttuja, hän käyttäytyy juuri niin itse. Se on yksi syy miksi hänestä pidetään kovasti, hän on synnynnäinen diplomaatti, ja vielä älykäs sellainen.

Mieti miltä susta tuntuu kun loukkaannut täällä? Sitäkö tunnetta haluat tuottaa muille?

Tomppa, kirjoitit että et pidä varsinaisesti mielistelijöistä, mutta.. kestätkö sen, että sun kanssa ollaan eri mieltä?

• tuffe
        tuffe kirjoitti:

Ei Meriv ainakaan sulle kirjoittanut että SINUN pitää kirjoittaa niin ettet loukkaa ketään, hän toi esiin oman näkemyksensä kirjoittamisesta. Ja jos luet hänen juttuja, hän käyttäytyy juuri niin itse. Se on yksi syy miksi hänestä pidetään kovasti, hän on synnynnäinen diplomaatti, ja vielä älykäs sellainen.

Mieti miltä susta tuntuu kun loukkaannut täällä? Sitäkö tunnetta haluat tuottaa muille?

Tomppa, kirjoitit että et pidä varsinaisesti mielistelijöistä, mutta.. kestätkö sen, että sun kanssa ollaan eri mieltä?

ettei tuo edellinen näytä liian tekopyhältä ;)

En väitä että olisin osannut kirjoittaa tänne loukkaamatta ketään, taidan olla liian ilkikurinen siihen. Koskaan en ole tahallisesti kuitenkaan ketään halunnut loukata. Ja osaan selvittää asiat jälkikäteen ja pyytää anteeksi. Pyrkimykseni on kuitenkin, etten ilkeile.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

...oikein hyvin sen, että kanssani ollaan eri mieltä. Törmään siihen päivittäin, ei tuota mitään ongelmia.

Olen eri mieltä siitä mitä meriv kirjoitti ja voit käydä tarkastamassa. Hän on nimenomaan sitä mieltä, että ei pitäisi kirjoituksillan loukata ketään, koska täällä on heikompi osaisia ja sanallisesti vähemmän verbaaleja tyyppejä.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

ettei tuo edellinen näytä liian tekopyhältä ;)

En väitä että olisin osannut kirjoittaa tänne loukkaamatta ketään, taidan olla liian ilkikurinen siihen. Koskaan en ole tahallisesti kuitenkaan ketään halunnut loukata. Ja osaan selvittää asiat jälkikäteen ja pyytää anteeksi. Pyrkimykseni on kuitenkin, etten ilkeile.

...ihmisiä eri kategorioihin. Et sinä kuulu tekopyhien joukkoon. Et myöskään ole sarakkeessa: muita loukkaavat kirjoittajat.

Jumankauta, jos me kirjoiteltaisiin kaikki jotain ihme hymistely juttuja tänne niin, mikä ihmeen keskustelupalsta se olisi?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...oikein hyvin sen, että kanssani ollaan eri mieltä. Törmään siihen päivittäin, ei tuota mitään ongelmia.

Olen eri mieltä siitä mitä meriv kirjoitti ja voit käydä tarkastamassa. Hän on nimenomaan sitä mieltä, että ei pitäisi kirjoituksillan loukata ketään, koska täällä on heikompi osaisia ja sanallisesti vähemmän verbaaleja tyyppejä.

kalahtaa kohta paistinpannusta.. Väännät Meriveen sanoja sellaiseen muotoon mihin hän ei taatusti ole niitä tarkoittanut. Tuo oli ruma ja alhainen temppu.

Muka kestät, ja sinä olet keskustelussa ainoa joka nimittelet??

Perhana, missä mun nitrot on.... MURRRRRR

• Buteo.lagopus
        tuffe kirjoitti:

luin tätä viestiketjua aika pitkälti.
        Mua ei kiinnosta nämä "kiukuttelut" poistetuista viesteistä.
        Mutta veit sanat suustani,tai lauseet käsistäni. :)
        Olen samaa mieltä mitä kirjoitit.

Onkohan tässä nyt tullut kärpäsestä härkänen koko hommassa...

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kalahtaa kohta paistinpannusta.. Väännät Meriveen sanoja sellaiseen muotoon mihin hän ei taatusti ole niitä tarkoittanut. Tuo oli ruma ja alhainen temppu.

Muka kestät, ja sinä olet keskustelussa ainoa joka nimittelet??

Perhana, missä mun nitrot on.... MURRRRRR

...en minä mitään pahaa tarkoittanut. Minä käsitin hänen kirjoituksensa näin, mutta olen sitten varmaan väärässä, kun sinä kerran toisin väität...

*antakee armoa*

en halua sinun sydäriäsi omatunnolleni...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...en minä mitään pahaa tarkoittanut. Minä käsitin hänen kirjoituksensa näin, mutta olen sitten varmaan väärässä, kun sinä kerran toisin väität...

*antakee armoa*

en halua sinun sydäriäsi omatunnolleni...

todistit vain Meriveen olleen oikeassa, näetkö nyt mihin ilkeilyt vie? Ne antaa myös sulle pahan olon. Ja laittaa yksinomaan sut huonoon valoon.

Et viitsi edes tuossa asiassa sanoa olevasi väärässä, vaan vetoat johonkin typerään "sanon nyt sitten että olet oikeassa jotta et suutu".. POIKA! Käyttäydy..

• tuffe
        Buteo.lagopus kirjoitti:

luin tätä viestiketjua aika pitkälti.
        Mua ei kiinnosta nämä "kiukuttelut" poistetuista viesteistä.
        Mutta veit sanat suustani,tai lauseet käsistäni. :)
        Olen samaa mieltä mitä kirjoitit.

Onkohan tässä nyt tullut kärpäsestä härkänen koko hommassa...

kaikille kiukottelijoille suosittelen että tekevät aloituksen seksipalstalle, ei tunnu sitten enää niin pahalta kun sinne siirretään :))

Toisaalta muistan miltä tuntui eka kerta kun sinne joutuu, mutta kolmas ei tuntunut enää missään :))) Paatunut tuffe..

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

todistit vain Meriveen olleen oikeassa, näetkö nyt mihin ilkeilyt vie? Ne antaa myös sulle pahan olon. Ja laittaa yksinomaan sut huonoon valoon.

Et viitsi edes tuossa asiassa sanoa olevasi väärässä, vaan vetoat johonkin typerään "sanon nyt sitten että olet oikeassa jotta et suutu".. POIKA! Käyttäydy..

...voitan, jos saat vielä meriv tunnustamaan, että kyllä tänne voi kirjoittaa aivan mitä tahansa miettimättä sen paremmin loukkaako aloitus jonkun tunteita?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...voitan, jos saat vielä meriv tunnustamaan, että kyllä tänne voi kirjoittaa aivan mitä tahansa miettimättä sen paremmin loukkaako aloitus jonkun tunteita?

Saisin Meriveetä tunnustamaan mitä? Ei mulla ole tarpeeksi aivonystyröitä saamaan meriä tekemään mitään mitä hän ei halua :))

Eikä hiusten halkominen kuulu mun harrastuksiin. Kun ihminen syyllistyy siihen, se tarkoittaa vaan että ammukset on loppu, "pakko keksiä jotain" tyyliin.

Miksi toista pitää voittaa keskustelussa? Minusta se on lähinnä tapahtuma, missä verrataan mielipiteitä ja kokemuksia, ihmetellään kuinka eri tavalla voi nähdä asiat. Opitaan ehkä jotain toisesta, tai itsestämme. Ellei muuta, niin ainakin sen, että itsellään on hyvä kanta :)

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

Eihän tämä ole mikään kilpailu, vaan
        jokaisella on, oikeus omiin mielipiteisiinsä.. ;))

Jatkuvaa törmäyskurssia välttääkseni, olen
        todennut että, pieni ns. hajurako sinuun,
        onkin ihan viisain valinta, jos ei halua olla,
        ajatusmaailmaltaan alisteisessa osassa.. :)

Ja, tämä on ystävällisesti sanottu,
        ilman minkäänlaista veetuilua :)
        ..*ottaa taas etäisyyttä*..

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Saisin Meriveetä tunnustamaan mitä? Ei mulla ole tarpeeksi aivonystyröitä saamaan meriä tekemään mitään mitä hän ei halua :))

Eikä hiusten halkominen kuulu mun harrastuksiin. Kun ihminen syyllistyy siihen, se tarkoittaa vaan että ammukset on loppu, "pakko keksiä jotain" tyyliin.

Miksi toista pitää voittaa keskustelussa? Minusta se on lähinnä tapahtuma, missä verrataan mielipiteitä ja kokemuksia, ihmetellään kuinka eri tavalla voi nähdä asiat. Opitaan ehkä jotain toisesta, tai itsestämme. Ellei muuta, niin ainakin sen, että itsellään on hyvä kanta :)

...säväyttämään! En minä ihan tosissani täällä ketään voittamassa ole, kunhan ihan lämpimäkseni tarinoin.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi mielipiteiden ja kokemuksien vertaamisesta: ihmetellään ja ehkä opitaan jotain toisesta...

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kaikille kiukottelijoille suosittelen että tekevät aloituksen seksipalstalle, ei tunnu sitten enää niin pahalta kun sinne siirretään :))

Toisaalta muistan miltä tuntui eka kerta kun sinne joutuu, mutta kolmas ei tuntunut enää missään :))) Paatunut tuffe..

...jos kolme kertaa on siirretty aloituksesi seksipalstalle. En aio seurata jalan jälkiäsi, vaan aloitusteni valinta ja harkinta tulee olemaan entistä tarkempaa...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Eihän tämä ole mikään kilpailu, vaan
        jokaisella on, oikeus omiin mielipiteisiinsä.. ;))

Jatkuvaa törmäyskurssia välttääkseni, olen
        todennut että, pieni ns. hajurako sinuun,
        onkin ihan viisain valinta, jos ei halua olla,
        ajatusmaailmaltaan alisteisessa osassa.. :)

Ja, tämä on ystävällisesti sanottu,
        ilman minkäänlaista veetuilua :)
        ..*ottaa taas etäisyyttä*..

...että myönsit myös minulle oikeuden kirjoittaa omia mielipiteitäni. Olen aina ollut sananvapauden ja ajatuksiltaan erilaisten ihmisten puolesta puhuja.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

...että myönsit myös minulle oikeuden kirjoittaa omia mielipiteitäni. Olen aina ollut sananvapauden ja ajatuksiltaan erilaisten ihmisten puolesta puhuja.

Ihan ekaks selvennykseksi..
        minä en täällä myöntele oikeuksia,
        jokainen kirjoittaa kuten haluaa.. ;))

**huoks**...
        Tasan kaksi vaihtoehtoa..
        joko..
        minä ilmaisen hyvin huonosti,
        kirjoittamalla omia ajatuksiani..
        tai..
        sinä et ymmärrä ajatusta,
        kirjoittamieni sanojen takana?..

Heh, sun teksteillä on taipumuksia,
        on - off - ja taas on - tilaan.. :DDD
        **Viittaus viime öiseen vilkutteluun**.. ;))

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...säväyttämään! En minä ihan tosissani täällä ketään voittamassa ole, kunhan ihan lämpimäkseni tarinoin.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi mielipiteiden ja kokemuksien vertaamisesta: ihmetellään ja ehkä opitaan jotain toisesta...

ettei provoile? *Viheltää* ;))

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...jos kolme kertaa on siirretty aloituksesi seksipalstalle. En aio seurata jalan jälkiäsi, vaan aloitusteni valinta ja harkinta tulee olemaan entistä tarkempaa...

että aloituksiani on siirretty?

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

että aloituksiani on siirretty?

...kun vanhaa miestä tuolla lailla juksaat. Kirjoittamasi sana "joutuu" viittasi vahvasti siihen...

Otan pois: sinulle antamani hurjan tytön maineen, myötätunnon minkä sain viestistäsi ja uskomukseni, että mies voi ymmärtää useimpien naisten kirjoituksia.

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Ihan ekaks selvennykseksi..
        minä en täällä myöntele oikeuksia,
        jokainen kirjoittaa kuten haluaa.. ;))

**huoks**...
        Tasan kaksi vaihtoehtoa..
        joko..
        minä ilmaisen hyvin huonosti,
        kirjoittamalla omia ajatuksiani..
        tai..
        sinä et ymmärrä ajatusta,
        kirjoittamieni sanojen takana?..

Heh, sun teksteillä on taipumuksia,
        on - off - ja taas on - tilaan.. :DDD
        **Viittaus viime öiseen vilkutteluun**.. ;))

...anteeksi viimeöistä tapaamistamme. Oli kyse työtapaturmasta. Huomasin omassa viestissäni kirjoitusvirheen ja ajattelin korjata sitä. Olin varma että se on turvallista siihen aikaan, huomasin kyllä mitä tapahtui...sorry.

Tulen puolitiehen vastaan sinun vaihtoehto pohdintaasi. Epäilen etten ymmärrä puoliakaan tänne kirjoitetuista ajatuksista. Sinun ilmaisutaidossa ei ole mitään vikaa, hyvin sujuvaa...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...kun vanhaa miestä tuolla lailla juksaat. Kirjoittamasi sana "joutuu" viittasi vahvasti siihen...

Otan pois: sinulle antamani hurjan tytön maineen, myötätunnon minkä sain viestistäsi ja uskomukseni, että mies voi ymmärtää useimpien naisten kirjoituksia.

toisella kädellä annat, ja toisella otat.. olen siis tuhma mutten hurja :/ Noh, ehkä liikaa on liikaa..

Ei minun aloitukset ole siirretty, kirjoituksia kylläkin.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

toisella kädellä annat, ja toisella otat.. olen siis tuhma mutten hurja :/ Noh, ehkä liikaa on liikaa..

Ei minun aloitukset ole siirretty, kirjoituksia kylläkin.

...miten yksittäisiä viesteja voidaan seksipalstalle siirtää?

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

ettei provoile? *Viheltää* ;))

...esimerkin vuoksi malliesimerkin asiattomasta viestistä.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...miten yksittäisiä viesteja voidaan seksipalstalle siirtää?

Olen vastannut aloituksiin joita on siirretty seksipalstalle. En sanonut missään vaiheessa että olen tehnyt aloituksia joita on siirretty. Toisaalta mulle samantekevää... aloituksia vai vastauksia.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

ihmetellä mitä tarkoitat?

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

ihmetellä mitä tarkoitat?

Mustamaalaaminen ja kirjoittajan persoonaan kohdistuvat viestit ovat asiattomia!

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

"Onnistuimpa taas säväyttämään! En minä ihan tosissani täällä ketään voittamassa ole, kunhan ihan lämpimäkseni tarinoin". Mikä on provoilua ellei se?

Malliesimerkkejä asiattomista viesteistä olet itse antanut ihan riittämiin tässä keskustelussa. Teillä oli Meriveen kanssakin hieno keskustelu, kunnes menit henkilökohtaisuuksiin.

Huomasin jo minne tämä tie vie jos on sun kanssa eri mieltä, enkä aio tuhlata enempää energiaa tähän. Mukavaa illan jatkoa, tompppa.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

"Onnistuimpa taas säväyttämään! En minä ihan tosissani täällä ketään voittamassa ole, kunhan ihan lämpimäkseni tarinoin". Mikä on provoilua ellei se?

Malliesimerkkejä asiattomista viesteistä olet itse antanut ihan riittämiin tässä keskustelussa. Teillä oli Meriveen kanssakin hieno keskustelu, kunnes menit henkilökohtaisuuksiin.

Huomasin jo minne tämä tie vie jos on sun kanssa eri mieltä, enkä aio tuhlata enempää energiaa tähän. Mukavaa illan jatkoa, tompppa.

...yhden ihmisen mielipide ei koskaan ole yleinen mielipide. Se on kirjoittajan näkemys asiasta.

Minuun kohdistuvan arvostelusi kestän oikein hyvin, ei tee heikkoakaan.

Lukijoille ei tarvitse kertoa, jonkun viestin olevan provo. Täällä on sheriffi ja ylläpito poistamassa provoviestit. Sinun ei tarvitse toimia pikkusheriffinä arvostelemalla kirjoittajia ja aloituksien tasoa.

Kirjoittelemisiin

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Olen vastannut aloituksiin joita on siirretty seksipalstalle. En sanonut missään vaiheessa että olen tehnyt aloituksia joita on siirretty. Toisaalta mulle samantekevää... aloituksia vai vastauksia.

...helposti taipuvaa rautalankaa.

Mistä voi tietää sinun kirjoittavan omista viesteistäsi, jotka ovat siirtyneet muiden viestien mukana seksipalstalle. Tämän aloituksen tarkoituksena oli käsitellä asiattomia viestejä tälle palstalle. Kirjoitit ikäänkuin sinulta löytyisi kokemusta tänne soveltumattomien viestin kirjoittamisesta...

• tuffe

Näin se menee:

Vaihe 1a:
      "Olen uusi, mahtuuko mukaan".

tai luonteesta riippuen
      Vaihe 1b:
      Vakavamielinen aloitus.

Vaihe 2:
      Rupattelua ja tutustumista.

Vaihe 3:
      Nyt on jo vähän enemmän itseluottamusta, löysäillään vähän.

Vaihe 4:
      Harmitellaan palstalta poistettu viesti/seksipalstalle joutumista.

Vaihe 5:
      Katselet vierestä kun toiselle käy samalla tavalla ja ihmettelet mitä se meuhkaa ;)

Nojoo.. kärjistettynä :) Pointtini oli, ettei tämä ole mitään tavatonta, ja varmaan tapahtuu jatkossakin. Siihen ei kuole eikä se edes kirpaise.

Me luomme tätä palstaa ja sen henkeä, eniron sanelemien sääntöjen puitteessa. Varmaan välillä käy niin, että joku viesti poistetaan/siirretään jota suurimman osan mielestä olisi saanut jäädä, mutta entäs sitten? Aina on rajatapauksia.

Hyvän keskustelun olette saaneet aikaiseksi.

Ai niin, hoviniiaus rva Pressalle :)))

• Onks tompasta tullut jo pressa ja peräti rouva pressa...=))))
        Eihän vielä ollut niitä kunnallisvaalejakaan...=))))

• tomppa2006

...luokiteltu poika vastaa tuffelle. Sinä olet nähnyt vaivaa analysoidessasi ihmisiä ja heidän käyttäytymistään. Unohdit kuitenkin viimeisimmän ryhmän:

Vaihe 6
        Pitkään palstalla olleet, jotka tekevät hyvin harvoin itse aloituksia. Hyväksyvät palstan säännöt mukisematta ja kannustavat rauhanomaiseen keskusteluun ikäänkuin myös HE päättäisivät mistä täällä saa keskustella.

*ei mua valita pressaksi, ei löydy suvaitsevaisuutta ja sopuisuutta*

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Onks tompasta tullut jo pressa ja peräti rouva pressa...=))))

...heti kun näin sinun viestisi, alkoi naurattaa.

*olet ilopilleri*

• tomppa2006 kirjoitti:

...heti kun näin sinun viestisi, alkoi naurattaa.

*olet ilopilleri*

Minä jo mielessäni laitoin sulle hametta päälle, ja pyörittelin päätäni... taitaa tulla mahdoton yhtälö.
        Pitäis noi säärikarvat ainakin ajaa tai meneehän ne piloon kun laittaa muutamat sukkikset päällekkäin...=))))

Jos et kilttiä suostu käyttämään...=))))

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Minä jo mielessäni laitoin sulle hametta päälle, ja pyörittelin päätäni... taitaa tulla mahdoton yhtälö.
        Pitäis noi säärikarvat ainakin ajaa tai meneehän ne piloon kun laittaa muutamat sukkikset päällekkäin...=))))

Jos et kilttiä suostu käyttämään...=))))

...ehdotuksesi lähelle asiattomuuden rajaa. Ei miehet saa keskustella naisten vaatteiden pukemisesta. Sellaiset jutut kuuluu Transvestiitti-osioon!

• tomppa2006 kirjoitti:

...ehdotuksesi lähelle asiattomuuden rajaa. Ei miehet saa keskustella naisten vaatteiden pukemisesta. Sellaiset jutut kuuluu Transvestiitti-osioon!

ei ole mukana ja melkein se lehmäkin lentää...=))))

Kunhan ääneen ajattelin ja sitä paitsi kiltti on miesten vaate. Enkä mä katso että sinne osion kuuluisit...=))))

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...luokiteltu poika vastaa tuffelle. Sinä olet nähnyt vaivaa analysoidessasi ihmisiä ja heidän käyttäytymistään. Unohdit kuitenkin viimeisimmän ryhmän:

Vaihe 6
        Pitkään palstalla olleet, jotka tekevät hyvin harvoin itse aloituksia. Hyväksyvät palstan säännöt mukisematta ja kannustavat rauhanomaiseen keskusteluun ikäänkuin myös HE päättäisivät mistä täällä saa keskustella.

*ei mua valita pressaksi, ei löydy suvaitsevaisuutta ja sopuisuutta*

Enkä mä sua rouvitellut.. olin lukevinani että palstalla oli joku Haloska, ajattelin moikata :))

Vähän kyseenalaistan näitä poistokeskusteluja, enkä nyt tarkoita pelkästään sun osiota. Kyllä minä ymmärrän että harmittaa, niin muakin aikoinaan, mutta onko tässä hampaitten kiristelystä ja palstan jättämisestä mitään hyötyä? Ei. Tilalle tulee uusia ja sykli senkun jatkuu.

Koska tämä on kaupallinen "kanava" eikä mikään yhteisö, ylläpitäjällä ei ole mitään tarvetta muuttaa sääntöjä, hehän saavat tästä vaan lisää lukijoita, lisää mainosklikkaaja. Kirjoittamalla tänne voimme vaikuttaa palstan henkeen, mutta ei sääntöihin. En tiedä mitä kautta niihin pitäisi vaikuttaa? Tekemällä addressin ylläpidolle?? Onko tämä kirjoittaminen tänne tosiaan niin tärkeää, että on sen vaivan arvoista? Minulle se ei ole, kuten ei myöskään aloitusten tekeminen. Teen niitä jos huvittaa.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Enkä mä sua rouvitellut.. olin lukevinani että palstalla oli joku Haloska, ajattelin moikata :))

Vähän kyseenalaistan näitä poistokeskusteluja, enkä nyt tarkoita pelkästään sun osiota. Kyllä minä ymmärrän että harmittaa, niin muakin aikoinaan, mutta onko tässä hampaitten kiristelystä ja palstan jättämisestä mitään hyötyä? Ei. Tilalle tulee uusia ja sykli senkun jatkuu.

Koska tämä on kaupallinen "kanava" eikä mikään yhteisö, ylläpitäjällä ei ole mitään tarvetta muuttaa sääntöjä, hehän saavat tästä vaan lisää lukijoita, lisää mainosklikkaaja. Kirjoittamalla tänne voimme vaikuttaa palstan henkeen, mutta ei sääntöihin. En tiedä mitä kautta niihin pitäisi vaikuttaa? Tekemällä addressin ylläpidolle?? Onko tämä kirjoittaminen tänne tosiaan niin tärkeää, että on sen vaivan arvoista? Minulle se ei ole, kuten ei myöskään aloitusten tekeminen. Teen niitä jos huvittaa.

...minäkin tänne kirjoittelen. Olen tavannut paljon mukavia ja mielenkiintoisia ihmisiä. Hyviä keskusteluita on syntynyt, enkä minä missään nimessä aio jättää tätä palstaa. Se olisi tappion myöntämistä.

Ehkä minusta joskus tulee niin kyyninen, että pystyn ainoastaan hymähtämään, kun 100 viestin ketju poistetaan. Tälläistä tämä elämä keskustelupalstalla on.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...minäkin tänne kirjoittelen. Olen tavannut paljon mukavia ja mielenkiintoisia ihmisiä. Hyviä keskusteluita on syntynyt, enkä minä missään nimessä aio jättää tätä palstaa. Se olisi tappion myöntämistä.

Ehkä minusta joskus tulee niin kyyninen, että pystyn ainoastaan hymähtämään, kun 100 viestin ketju poistetaan. Tälläistä tämä elämä keskustelupalstalla on.

kyynisyyttä, vaan asioiden suhteuttamista.

Voi olla että sitten kun olet itse nähnyt 20 poistoa/siirtoa joita ihmiset harmittelee, ei ehkä asia tunnu enää niin mieltä kuohuttavalta. Tai kun itse löydät viestejäsi seksipalstalta ;))

Rajatapauksia poistoissa on paljon, niin kuin huomaat, monet ovat joutuneet siihen hampaaseen. Yritän ehkä vähän sovitella tässä, huonoin menestyksin, mutta en usko että sefullakaan ole helppo tehtävä. En ole ainakaan törmännyt vielä yhteenkään palstaan missä sefua ei olisi moitittu. Ei taida heillä olla helppo tehtävä...

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kyynisyyttä, vaan asioiden suhteuttamista.

Voi olla että sitten kun olet itse nähnyt 20 poistoa/siirtoa joita ihmiset harmittelee, ei ehkä asia tunnu enää niin mieltä kuohuttavalta. Tai kun itse löydät viestejäsi seksipalstalta ;))

Rajatapauksia poistoissa on paljon, niin kuin huomaat, monet ovat joutuneet siihen hampaaseen. Yritän ehkä vähän sovitella tässä, huonoin menestyksin, mutta en usko että sefullakaan ole helppo tehtävä. En ole ainakaan törmännyt vielä yhteenkään palstaan missä sefua ei olisi moitittu. Ei taida heillä olla helppo tehtävä...

...että minä alan pikku hiljaa rauhoittua. Voisiko tällä keskustelulla olla myös terapeuttista vaikutusta? Lääke suuriin mielenkuohuihin. Keskustele päivä suomi24 palstalla, mielesi rauhoittuu ja olet kuin uusi mies.

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

ei ole mukana ja melkein se lehmäkin lentää...=))))

Kunhan ääneen ajattelin ja sitä paitsi kiltti on miesten vaate. Enkä mä katso että sinne osion kuuluisit...=))))

...katso kuuluvani minnekään muulle palstalle. Tämä on minun toinen kotini, suurin osa täällä turisevista on mukavia ihmisiä.

Sinä tiedät mohna, että miehellä on joskus vaikeaa, eikä ole helppoo olla mies...

• tomppa2006 kirjoitti:

...katso kuuluvani minnekään muulle palstalle. Tämä on minun toinen kotini, suurin osa täällä turisevista on mukavia ihmisiä.

Sinä tiedät mohna, että miehellä on joskus vaikeaa, eikä ole helppoo olla mies...

Mä sanoin...=))))

Eihän täällä ole kuin mukavia ihmisiä, toiset enempi ja toiset vähempi...=))))

Meillä jokaisella on vaikeutemme, myös naisilla. Eikä elämän ole tarkoitus olla helppoa, muuten siihen puutuisi. Pieni vastenkäyminen vaan kasvattaa...=))))

• tomppa2006 kirjoitti:

Mutt ei ne saa myöskään puhuu naisten vaatteiden riisumisesta menee säädyttömyyden puolelle;)
        Mites patterit on pelanneet vai olisks toikin asiaton kysymys;)

• Milana
        mohna kirjoitti:

Onks tompasta tullut jo pressa ja peräti rouva pressa...=))))

...asiaa, mohna:lupasin kertoa sinulle, kun olen tehnyt sen. Eli nyt olen käynyt kaksi kertaa luistelemassa - ja pakara- ja reisilihaksissa rasitus tuntuu. Olikohan varomattomia sanoja ;-))

• Milana kirjoitti:

...asiaa, mohna:lupasin kertoa sinulle, kun olen tehnyt sen. Eli nyt olen käynyt kaksi kertaa luistelemassa - ja pakara- ja reisilihaksissa rasitus tuntuu. Olikohan varomattomia sanoja ;-))

En usko että olivat varomattomia sanoja, kaikki varmaan osasi lukea sen johtuneen luistelusta...=))))

Siitä se lähtee... mulla vasta yksi kerta takana...=))))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Mutt ei ne saa myöskään puhuu naisten vaatteiden riisumisesta menee säädyttömyyden puolelle;)
        Mites patterit on pelanneet vai olisks toikin asiaton kysymys;)

...asiaton kysymys. Kuten huomaat aika hyvät patterit sain, kyllä tulee tekstiä sujuvasti...

Minä en kirjoittele naisten riisumisesta, se on sopimatonta, sillä minä palvon naisia.

• tomppa2006 kirjoitti:

...asiaton kysymys. Kuten huomaat aika hyvät patterit sain, kyllä tulee tekstiä sujuvasti...

Minä en kirjoittele naisten riisumisesta, se on sopimatonta, sillä minä palvon naisia.

Vaihtaa kumminkin ajoissa,patterit meinaan;)
        Juu,naisten palvominen ja riisuminen onkin kaks ihan eri asiaa *virnuilee*

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Vaihtaa kumminkin ajoissa,patterit meinaan;)
        Juu,naisten palvominen ja riisuminen onkin kaks ihan eri asiaa *virnuilee*

...on takuu. Kestävät vuoden ja jopa 100 kirjoitettua viestiä päivässä. Kyllä mä nyt pärjään...

Naisten palvomisen olen vienyt huippuunsa. Saatan vaan istua ja tuijottaa pitkiä aikoja. Ihmetellä, kehua ja katsella naista tekemättä elettäkään, että tarkoitusperäni olisi jossain syvemmllä, kuten riisumisessa tai jopa himossa...

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Mä sanoin...=))))

Eihän täällä ole kuin mukavia ihmisiä, toiset enempi ja toiset vähempi...=))))

Meillä jokaisella on vaikeutemme, myös naisilla. Eikä elämän ole tarkoitus olla helppoa, muuten siihen puutuisi. Pieni vastenkäyminen vaan kasvattaa...=))))

...tyyppiä, aika monessa liemessa keitetty. Pystyn sietämään myös vähemmän mukavia ihmisiä.

Lueskelin viime yönä vanhoja juttuja tuolta menneisyydestä. Siellä oli hauskoja tarinoita, jopa vastoinkäymisiä, jotka kuitenkin ajan myötä häipyvät virtuaalimaailman hämärään...

• Sisäinen minä

moneen elämään liittyvään asiaan. Muutamalla kysymyksellä jätän samat avaimet teille, joita itse yritän saada osumaan oikeisiin lukkoihin.

Me voimme kunnioittaa vain jotakin, joista itse olemme vapaita?

Kunnioitus syntyy todellisuuden kahtaamisesta ilman reaktioita. Se osoittaa, että näen asioiden muodon takana olevan sisällön?

Niin kauan kuin valitsen kunnioittaa vain joitakin asioita, en vielä tiedä mitä kunnioitus on?

Jos vihaan mitä tahansa, joudun toimimaan sellaisen ehdoilla, jota vihaan?

Jos huomasin tehneeni virheen, en tehnyt virhettä?

Kunnioitan itseäni, kun lakkaan reagoimasta itseeni?

Jos teen mitä tahansa oikealla tavalla, voin kunnioittaa itseäni?

Jos minä reagoin muihin ihmisiin, päädyn käyttäytymään epäkunnioittavasti heitä tai itseäni kohtaan?

Laitoin nämä kysymykset siksi, että jokaisella on varmaankin tilaa kasvuun/ kunnioitukseen toista ihmistä kohtaan; myös tällä palstalla, sitä kautta myös ymmärrykseen. Avoimia kysymyksiä; jokaisella on oma näkemys...

"Kunnioitus on näkymätöntä (kuin virtuaalisuuskin). Se vain antaa tilaa"

• tomppa2006

...kunnioituksesta tällä palstalla ja yleensä.

Muihin ihmisiin reagointi ei mielestäni välttämättä ilmene epäkunnioittavana käyttäytymisenä. Tapahtuu myös paljon mukavaa ja kunnioittavaa käyttäytymistä muita kohtaan.

Silloin keskustelu on parhaimmillaan...

• tuffe

>Me voimme kunnioittaa vain jotakin, joista itse olemme vapaita?<

Aivan, ei vastaanväittämistä.

>Kunnioitus syntyy todellisuuden kohtaamisesta ilman reaktioita. Se osoittaa, että näen asioiden muodon takana olevan sisällön?<

?? En ole varma ymmärsinkö tuon? Olisin laittanut järjestyksen erilaiseksi - osaan kohdata todellisuuden ilman että se liikuttaa minua, koska osaan kunnioitttaa (=antaa tilaa)

>Niin kauan kuin valitsen kunnioittaa vain joitakin asioita, en vielä tiedä mitä kunnioitus on?<

Ei kukaan ole täydellinen, jos osaa kunnioittaa edes jotakin, on jo oppinut paljon.

>Jos vihaan mitä tahansa, joudun toimimaan sellaisen ehdoilla, jota vihaan?<

Tää oli oikea ahaa-elämys. Niin se menee, en ole aikaisemmin ajatellut asiaa niin.

>Jos huomasin tehneeni virheen, en tehnyt virhettä?<

Ei ole sama asia. Jos huomasin tehneeni virheen, se oli tarpeellinen läksy josta oli mahdollisuus oppia jotain.

>Kunnioitan itseäni, kun lakkaan reagoimasta itseeni?<

En ymmärrä tuotakaan.. Miksi kunnioitus ja reagointi on yhdistetty näissä kysymyksissä? Toivon, että en ikinä lakkaisi reagoimasta itseeni.

>Jos teen mitä tahansa oikealla tavalla, voin kunnioittaa itseäni?<

Pitääkö itsestään vaatia noin paljon? Täydellisyyttä? Tuo tuntuu ihan liian ankaralta.

>Jos minä reagoin muihin ihmisiin, päädyn käyttäytymään epäkunnioittavasti heitä tai itseäni kohtaan?<

Tuntuu hassunkuriselta. Jos minä reagoin muihin ihmisiin, sillä ei ole mitään tekemistä kunnioituksen kanssa, vaan kommunikoinnin ja oppimisen kanssa? Jos en tunne kunnioitusta, se tarkoittaa että asetan itseni paremmuusjärjestykseen heidän kanssa, eikä suinkaan että reagoin?

• kilistin

Näköjään saa keskustella, MUTTA vannoutunut palstajengi määrää KETKÄ saavat sanoa ja mitä.

*että näin teillä*

• tomppa2006

...ja epäilen tämän Satutätin olleen asialla, koska minä vastasin hänen viestiinsä ja sinä minun. Nyt on kaunis ja rakentava keskustelumme bittiavaruudessa...

• kilistin
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja epäilen tämän Satutätin olleen asialla, koska minä vastasin hänen viestiinsä ja sinä minun. Nyt on kaunis ja rakentava keskustelumme bittiavaruudessa...

epäilemällä Satutädillä olevan liipasinsormi turhan kireä meidän harmittomasta sananvaihdosta.

Muistaissain vaihdoimme aiemminkin ajatuksia. Silloin epäilin jonkun Satusedän poistaneen ja lyhentäneen ketjua ratkaisevasti osaltamme.

*kauniita unia*;)

• ei kannata
        kilistin kirjoitti:

epäilemällä Satutädillä olevan liipasinsormi turhan kireä meidän harmittomasta sananvaihdosta.

Muistaissain vaihdoimme aiemminkin ajatuksia. Silloin epäilin jonkun Satusedän poistaneen ja lyhentäneen ketjua ratkaisevasti osaltamme.

*kauniita unia*;)

koskaan kirjoittaa satutäti-nikin alle, se poistaa juttunsa taatusti jos ei vastaukset mieleisiä. Ei tosin tämän palstan vakkari, mutta tyyli tuttu muualta.

• tomppa2006
        kilistin kirjoitti:

*kauniita unia*;)

...asiatonta käytöstä. Poistaa omia viestejään, kun muilla on vastauksia perässä. Itsekästä.

• sanansaattaja
        tomppa2006 kirjoitti:

...asiatonta käytöstä. Poistaa omia viestejään, kun muilla on vastauksia perässä. Itsekästä.

..asiatonta käytöstä. Suomi24 antaa rekatuille oikeuden poistaa omia viestejään. Sinähän voit halutessasi kopioida kuolemattomat tekstisi. Tekstien poisto-oikeusasiassa voit taas kääntyä ylläpidon puoleen.

• fin-landia
        tomppa2006 kirjoitti:

kun mennään sivulle 2,3,4, jne..siellä ei käydä enään minkäänlaista keskustelua.
        Yleensä se on tämä sivu-1, joka vie kaiken huomion.

Omasta mielestäni, minua ei haittaa yhtään vaikka joku poistaakin ja teen sen itsekkin, mut jokaisella syynsä poistoihin :)

• täti40
        tomppa2006 kirjoitti:

Ei täällä kuitenkaan kivitaloja rakenneta ; )

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

kun mennään sivulle 2,3,4, jne..siellä ei käydä enään minkäänlaista keskustelua.
        Yleensä se on tämä sivu-1, joka vie kaiken huomion.

Omasta mielestäni, minua ei haittaa yhtään vaikka joku poistaakin ja teen sen itsekkin, mut jokaisella syynsä poistoihin :)

...itsekin käyttäneeni poistonäppäintä, mutta en koskaan, jos siellä on viestiketju perässä.

Ainoa syy omaan poistoon voi olla, että on kirjoittanut asiattoman viestin.

Jotkut tekee myös kiusaa puskiksille, tiedän.

• weirdworld
        tomppa2006 kirjoitti:

...itsekin käyttäneeni poistonäppäintä, mutta en koskaan, jos siellä on viestiketju perässä.

Ainoa syy omaan poistoon voi olla, että on kirjoittanut asiattoman viestin.

Jotkut tekee myös kiusaa puskiksille, tiedän.

ei Suomi24 kysele perään,miksi omat viestinsä haluaa poistaa.Oman viestin poistossa ei ole mitään asiatonta ja poistaa voi ihan sen takia, että haluaa poistaa oman kirjoituksensa.Onko se niin vaikeaa tajuta???

• ihmettä sitten
        weirdworld kirjoitti:

ei Suomi24 kysele perään,miksi omat viestinsä haluaa poistaa.Oman viestin poistossa ei ole mitään asiatonta ja poistaa voi ihan sen takia, että haluaa poistaa oman kirjoituksensa.Onko se niin vaikeaa tajuta???

kirjoittaa koko viestiä, jos sen kerran poistaa? Mitä järkeä siinä on? Vai kirjoitteleeko jotkut täällä mitä sylki suuhun tuo ja sitten heti kadutaan ja eikun pois?

• weirdworld
        ihmettä sitten kirjoitti:

kirjoittaa koko viestiä, jos sen kerran poistaa? Mitä järkeä siinä on? Vai kirjoitteleeko jotkut täällä mitä sylki suuhun tuo ja sitten heti kadutaan ja eikun pois?

eivät suinkaan halua omien kirjoitustensa säilymistä. Kukaanhan ei kiellä itselleen tallentamasta,jos niin kuolemattomina viestit haluaa säilyttää.Tämä poistamisoikeus tuli ylläpidolta aikoinaan,sinne sitten vaan valittamaan.

• tomppa2006
        weirdworld kirjoitti:

eivät suinkaan halua omien kirjoitustensa säilymistä. Kukaanhan ei kiellä itselleen tallentamasta,jos niin kuolemattomina viestit haluaa säilyttää.Tämä poistamisoikeus tuli ylläpidolta aikoinaan,sinne sitten vaan valittamaan.

...valittaa ylläpidolle yhtään mistään. Kerroin ainoastaan oman mielipiteeni ja näkemykseni viestien poistamisesta.

Kuolemattomat viestit, heh...

• tomppa2006
        täti40 kirjoitti:

Ei täällä kuitenkaan kivitaloja rakenneta ; )

...ja ihmettelee jonkun ihmisen viitseliäisyyttä poistella viestejä loppuun käydystä keskustelusta. Kukin taaplaa tyylilään...

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe