Kissa Ja Hamsteri

EnDaaX

Olen harkitsemassa hamsterin ostoa mutta tulin ajatelleeksi kun meillä on jo aika vanha kissa.Sopeutuuko kissa hyvin uuteen asukkaaseen,Oisko kellään kokemusta ?

2

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhaa kissaa ei todennäköisesti enää hirveästi kiinnosta pipertävät eläimet, - tai niin luulisin - joten miksi et voisi hankkia... Laita hamsterinhäkki vaan sellaiseen paikkaan, jonne kissa ei pääse. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia kissan ja hamstereiden kanssa. :) Aluksi kissaa tietysti kiinnosti ja se katseli kaukaa sängyltä kirjahyllyllä häkissään majailevaa hamulia. Mutta ei sen enempää. :) Kissoissa on tietysti eroja tässä suhteessa...

• Se riippuu ihan kissan luonteesta, siitä kuinka utelias se on ja kuinka paljon se tykkää esim. ulkona katsella tai jopa saalistaa lintuja ja pikkunisäkkäitä.

Meillä on hyvin leppoisa leikattu birma -poju, joka oli vain ensimmäisenä päivänä kiinnostunut ensimmäisistä jyrsijöistämme (jotka olivat gerbiilejä). Sitä ei kiinnosta juurikaan, mitä hamsterini puuhaavaat, vaikka hamsterit kuinka pitäisivät melua ja puuhaisivat häkeissään. Kerran se pääsi vahingossa hyvin lähelle haistelemaan yhtä talvikkoani (ilman mitään estettä), kissaa ei talvikko kiinnostanut eikä talvikkokaan ollut huomaavinaankaan kissaa. Meidän birma on enemmän hyönteisten perään, sillä niitä se pyydystää. Jyrsijöistä se ei välitä.

Mieti kissanne luonnetta. Kaikesta uudesta ja liikuvasta utelias kissa saattaa olla hyvin kiinnostunut myös hamsterista. Mutta se ei kuitenkaan estä hankkimasta hamsteria, vaikka talossa olisikin kissa. Hamsterin voi asuttaa terraarioon (muoviseen tai lasiseen) ja terraarion sijoittaa sellaiseen paikkaa, jonne kissa ei pääse, kuten hyllyyn. Uteliaalle kissalle ei kannata näyttää, missä hamsteri on, sillä se voi yksin ollessaan mennä pelottelemaan hamsteria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      79
      2545
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1674
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1606
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1214
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1156
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe