Jeesus ei voinut rikkoa yhtään käskyä Isänsä laista, saati kumota.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Tuo edellinen Raamatun kohta kumoaa täysin kaikki väitteet siitä että Jeesus olisi kumonnut omaia käskyjään tai mitään Raamatusta. Jeesus ei kumonnut yhtään kymmenestä käskystä. Jos joku väittää, että Jeesus kumosi sapatin, hän on valheveljien ja fariseusten puolella. He väittivät Jeesuksen kumonneen sapatin, mutta Jeesus väittää toista. Kumpaakohan ospuolta oikea kristitty uskoo? Minä uskon ainakin Jeesusta!
Joka muuttaa, väheksyy, rikkoo tai poistaa mitä tahansa Jumalan laista -- kadotustuomio!
Sapattia ei kumottu
18
350
Vastaukset
- Eki-50
Löytänyt kertaakaan raamatusta,että Jeesus olisi käskenyt pitää sapatin.Jos olisi käskenyt pitäisin mukisematta.
- hirvas
mutta Jeesus oli sapatin Herra ja lain ylin tulkitsija. Tottahan Hän tiesi paremmin kuin me, mitä milloinkin pitää tehdä.
Tuo sapattihömpötys on vain muutamien täällä jatkuvasti jankuttavien teema. Mutta jos ihmisellä ei ole enää muuta, niin kirjoitelkoon sitten sitä samaa. Sopiihan tänne tekstiä. - SAPATTI ON
hirvas kirjoitti:
mutta Jeesus oli sapatin Herra ja lain ylin tulkitsija. Tottahan Hän tiesi paremmin kuin me, mitä milloinkin pitää tehdä.
Tuo sapattihömpötys on vain muutamien täällä jatkuvasti jankuttavien teema. Mutta jos ihmisellä ei ole enää muuta, niin kirjoitelkoon sitten sitä samaa. Sopiihan tänne tekstiä.IHMISTÄ VARTEN!
Oletko sinä IHMINEN?
Jos,niin silloin sapatti on sinuakin varten!
Jeesus itse ei koskaan ollut puusepänverstaassa sapatina töissä,vaan vietti sapatin Jumalan palveluspäivänä ja tehden hyväntekeväisyyttä,
muumuassa parantaen sairaita,auttaen ihmisiä heidän vaikeuksissaan.
Raamattu ei kerro Jeesuksen olleen töissä sapattina,vaikka hän kumosikin sapatilta siihen ihmisten lisäämät rasitteet.
Minusta on ilo viettää Jumalan siunaamaa lepopäivää,vaikken adventisti olekkaan.
Se on tärkeintä että emme tuomitse toisiamme näillä asioilla,sillä me emme saa tuomita sapatinkaan tähden.
Yksi pitää yhden päivän pyhänä ja toinen toisen,olkoon kukin varma mielessään! - gunde
SAPATTI ON kirjoitti:
IHMISTÄ VARTEN!
Oletko sinä IHMINEN?
Jos,niin silloin sapatti on sinuakin varten!
Jeesus itse ei koskaan ollut puusepänverstaassa sapatina töissä,vaan vietti sapatin Jumalan palveluspäivänä ja tehden hyväntekeväisyyttä,
muumuassa parantaen sairaita,auttaen ihmisiä heidän vaikeuksissaan.
Raamattu ei kerro Jeesuksen olleen töissä sapattina,vaikka hän kumosikin sapatilta siihen ihmisten lisäämät rasitteet.
Minusta on ilo viettää Jumalan siunaamaa lepopäivää,vaikken adventisti olekkaan.
Se on tärkeintä että emme tuomitse toisiamme näillä asioilla,sillä me emme saa tuomita sapatinkaan tähden.
Yksi pitää yhden päivän pyhänä ja toinen toisen,olkoon kukin varma mielessään!Mitäs hyvää sinä oikein sapattisin olet ihmisille tehny?
- silti sinulle kertoa
gunde kirjoitti:
Mitäs hyvää sinä oikein sapattisin olet ihmisille tehny?
että vähäiseksi on minun hyvät työni jääneet,niin sapattina kuin muuloinkin,niin että armoa tarvitsen ja paljon.Jumala yksin näkee sydämeeni ja tietää minustakin aivan kaiken!
- hirvas
keskusteluun? Ei ole enää muuta päässäsi ?
Jeesuserimieltä
Kirjoittanut: sinun kanssa 31.1.2007 klo 13.23
Jeesus ei voinut rikkoa yhtään käskyä Isänsä laista, saati kumota.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Tuo edellinen Raamatun kohta kumoaa täysin kaikki väitteet siitä että Jeesus olisi kumonnut omaia käskyjään tai mitään Raamatusta. Jeesus ei kumonnut yhtään kymmenestä käskystä. Jos joku väittää, että Jeesus kumosi sapatin, hän on valheveljien ja fariseusten puolella. He väittivät Jeesuksen kumonneen sapatin, mutta Jeesus väittää toista. Kumpaakohan ospuolta oikea kristitty uskoo? Minä uskon ainakin Jeesusta! - joillekin!
Eikö sinunkin mielestä ikuinen ole ikuista, eihän Jeesus olisi Isänsä tahdon vastaisesti voinut näitäkään kumota.
29. Tämä olkoon teille IKUINEN SÄÄDÖS: seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, kurittakaa itseänne paastolla älkääkä yhtäkään askaretta toimittako, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne.
30. Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistamiseksenne; kaikista synneistänne te tulette puhtaiksi Herran edessä.
31. Se olkoon teille levon päivä, kurittakaa silloin itseänne paastolla; se olkoon IKUINEN SÄÄDÖS.
32. Ja sovituksen toimittakoon se pappi, joka on voideltu ja joka on vihitty papinvirkaan isänsä sijaan; hän pukekoon yllensä pellavavaatteet, pyhät vaatteet,
33. ja toimittakoon sovituksen kaikkeinpyhimmälle ja sovituksen ilmestysmajalle ja alttarille sekä sovituksen myös papeille ja kaikelle seurakunnan kansalle.
34. Tämä olkoon teille IKUINEN SÄÄDÖS, että toimitatte israelilaisille sovituksen kaikista heidän synneistänsä kerran vuodessa." Ja hän teki, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.- hirvas
vanhan liiton israelilaisille. Heille se oli annettu, ei pakanakansoille.
- IKUISIA
IKUISTA EI VOI KUKAAN KUMOTA, ET EDES SINÄ!!
SELVITÄ NÄMÄ JA NOUDATA KAIKKIA TARKASTI, MUUTEN JUMALAN VIHA LASKEUTUU PÄÄLLESI JA KADOTUKSEEN TUOMITTU
2.Mooseksen kirja:
12:24 Noudattakaa tätä; se olkoon ikuinen säädös sinulle ja sinun lapsillesi.
27:21 Ilmestysmajassa, ulkopuolella esirippua, joka on lain arkin edessä, hoitakoon Aaron poikineen niitä illasta aamuun asti Herran edessä. Tämä olkoon ikuinen säädös, jota israelilaiset noudattakoot sukupolvesta sukupolveen."
28:43 Ja Aaron ja hänen poikansa pitäkööt ne yllään mennessänsä ilmestysmajaan, tahi kun he lähestyvät alttaria tehdäkseen palvelusta pyhäkössä, etteivät he joutuisi syynalaisiksi ja kuolisi. Tämä olkoon ikuinen säädös hänelle ja hänen jälkeläisilleen."
29:28 Ja ne olkoot Aaronin ja hänen poikiensa ikuinen osuus, israelilaisilta saatu, sillä se on anti. Se olkoon israelilaisten anti heidän yhteysuhreistaan, heidän antinsa Herralle.
30:21 He peskööt kätensä ja jalkansa, etteivät kuolisi. Ja tämä olkoon heille ikuinen säädös, hänelle itselleen ja hänen jälkeläisillensä, sukupolvesta sukupolveen."
31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
3.Mooseksen kirja:
3:17 Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin: mitään rasvaa tai verta älkää syökö."
6:18 Jokainen miehenpuoli Aaronin jälkeläisistä syököön siitä. Tämä olkoon heidän ikuinen osuutensa Herran uhreista sukupolvesta sukupolveen. Jokainen, joka niihin koskee, on pyhäkölle pyhitetty."
6:22 Ja pappi, joka hänen pojistaan on hänen sijaansa voideltu, toimittakoon sen. Se on Herran ikuinen osuus; se poltettakoon kokonaisuhrina.
10:9 "Viiniä ja väkijuomaa älkää juoko, älä sinä älköötkä sinun poikasi sinun kanssasi, kun menette ilmestysmajaan, ettette kuolisi. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen,
10:15 Anniksi annettu reisi ja heilutus-rintaliha tuotakoon uhrirasvojen kanssa ja toimitettakoon niiden heilutus Herran edessä; ne olkoot sinun ja sinun poikiesi ikuinen osuus, niinkuin Herra on käskenyt."
16:29 Tämä olkoon teille ikuinen säädös: seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, kurittakaa itseänne paastolla älkääkä yhtäkään askaretta toimittako, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne.
16:31 Se olkoon teille levon päivä, kurittakaa silloin itseänne paastolla; se olkoon ikuinen säädös.
16:34 Tämä olkoon teille ikuinen säädös, että toimitatte israelilaisille sovituksen kaikista heidän synneistänsä kerran vuodessa." Ja hän teki, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
17:7 Ja älkööt he enää uhratko uhrejansa metsänpeikoille, joiden jäljessä he haureudessa kulkevat. Tämä olkoon heille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen.
23:14 Älkääkä syökö uutisleipää, paahdettuja jyviä tai tuleentumatonta viljaa ennen sitä päivää, jona tuotte Jumalallenne uhrilahjan. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:21 Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:31 Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:41 Ja viettäkää sitä juhlana Herran kunniaksi seitsemän päivää vuodessa. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen; viettäkää se seitsemännessä kuussa.
24:3 Ulkopuolella esirippua, joka on lain arkin edessä ilmestysmajassa, Aaron hoitakoon sitä niin, että se aina, ehtoosta aamuun asti, palaa Herran edessä. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen.
24:8 Sapatti sapatilta hän aina asettakoon ne Herran eteen israelilaisten antina; se on ikuinen liitto.
24:9 Ne olkoot Aaronin ja hänen poikiensa omat, ja he syökööt ne pyhässä paikassa, sillä ne ovat korkeasti-pyhät; ne ovat hänen ikuinen osuutensa Herran uhreista."
25:32 Kuitenkin olkoon leeviläisillä niissä kaupungeissa, jotka ovat heidän perintöomaisuuttaan, ikuinen oikeus talojen lunastamiseen.
4.Mooseksen kirja:
10:8 Ja Aaronin pojat, papit, puhaltakoot näitä torvia. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen.
15:15 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
18:19 Kaikki pyhät annit, joita israelilaiset antavat Herralle, minä annan sinulle, sinun pojillesi ja tyttärillesi ikuiseksi oikeudeksi. Se olkoon ikuinen suolaliitto Herran edessä sinulle ja sinun jälkeläisillesi."
18:23 Ainoastaan leeviläiset toimittakoot palvelusta ilmestysmajassa ja kantakoot tehdyt rikkomukset; se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Mutta heillä älköön olko perintöosaa israelilaisten keskellä.
19:10 Ja joka hiehon tuhan kokosi, pesköön vaatteensa ja olkoon saastainen iltaan asti. Tämä olkoon israelilaisille ja muukalaiselle, joka asuu heidän keskellänsä, ikuinen säädös.
19:21 Ja tämä olkoon heille ikuinen säädös. Mutta puhdistusveden pirskoittaja pesköön vaatteensa, ja se, joka koskee puhdistusveteen, olkoon saastainen iltaan asti.
2.Aikakirja:
2:4 Katso, minä rakennan temppelin Herran, Jumalani, nimelle, pyhittääkseni sen hänelle, että siinä poltettaisiin hyvänhajuista suitsutusta hänen edessänsä, pidettäisiin aina esillä näkyleipiä ja uhrattaisiin polttouhreja aamuin ja illoin, sapatteina, uudenkuun päivinä ja Herran, meidän Jumalamme, juhlina; tämä on Israelin ikuinen velvollisuus.
Psalmit:
119:111 Sinun todistuksesi ovat minun ikuinen perintöosani, sillä ne ovat minun sydämeni ilo.
Hesekiel:
46:14 Ja sen lisäksi uhraa ruokauhriksi joka aamu kuudennes eefaa ynnä öljyä kolmannes hiin-mittaa lestyjen jauhojen kostuttamiseksi. Tämä on ruokauhri Herralle - ikuinen, pysyvä säädös.- Eki-50
Kirjoitit,mutta sapatti on vain Israelilaisille,niin kuin tuossa 31:17 mainitaan.
- kerrottu,
Eki-50 kirjoitti:
Kirjoitit,mutta sapatti on vain Israelilaisille,niin kuin tuossa 31:17 mainitaan.
että adventistit ovat israelilaisia!!
- kulkija123
Ei Jeesus rikkonutkaan Isänsä tahtoa. Vaan suoritti uskollisesti tehtävän loppuun asti.
Jeesus tuli >>täyttämään Rva Whiten valheellinen näky:
"Kaikkin Pyhimmässä minä näin arkin --- Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin lehteen puhjennut sauva ja kivitaulut, jotka oli taitettu yhteen kuin kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin silloin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Ensimmäisessä taulussa oli neljä ja toisessa kuusi. Neljä ensimmäisessä taulussa LOISTIVAT enemmän kuin toiset kuusi. Mutta NELJÄS (Sapattikäsky) LOISTI yli muiden; sillä SAPATTI OLI ASETETTU ERILLEEN pidettäväksi Jumalan pyhä nimen kunniaksi. PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille."
Rva White on julkea väittäessään vastoin Raamattua, ettei sapattia oltu naulittu ristille. Hän opettaa ilmeisen tietoisesti vastoin Raamattua, mikä ilmenee oheisesta Kolossalaiskirjeen lainauksesta:
"Kol. 2:10-15: ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun."- selvästi
Kukaan ei väitä noin kuten kuvittelet. Kristitythän uskovat lain ja profeettojen pysyneen ennallaan. Sehän sanotaan suoraan Raamatussakin. Juuri siksipä Mooseksen laki ,joka oli kirjoitettu kiviin, ei koskekaan kristityitä. Väität siis olematonta väitettä vastaan. Miksi et väitä vastaan siihen väitteeseen, jonka kristityt teille esittävät? Paavali kertoo tuon Mooseksen (Adventistien laki) kiviin kirjoitetun lain virasta seuraavasti;2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista," Juuri tuo laki oli se, joka annettiin 430 vuotta Aabrahamille annetun lupauksen jälkeen. Gal. 3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. Galatalaiskirje:
3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. Kaikki kohdat, joissa laista puhutaan ovat toision kuin adventistien opetukset. Mitä se merkitseekään? Tietysti sitä, että adventistien oppi ei ole apostolien opettamaa kristillisyyttä! Eihän muuhun lopputulokseen voi Raamatun sanan perusteella tullakaan. Toisessa tapauksessa jättäisimme Raamatun opetukset huomiotta. Ei Raamattu ole meidän muutettavissamme kirkkoa puolusteltaessa. Adventtikirkko on mennyt harhaan ollen perusteiltaan harhaoppia. Uskokaamme siksi Raamattua. - ei, ei
Jesaja:
62:6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
62:7 Älkää antako hänelle lepoa, ennenkuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa. - käteen
ja mieti näitä Raamatunlauseita
3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan USKON LAIN KAUTTA.
3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ILMAN LAIN TEKOJA. - hirvas
lain. Ja se tarkoittaa, että se korvattiin uudella, jolloin vanha "täyttyi".
- Saisko tietoa?
Miten se muka on Sapatin pyhittämistä, kun adventistisaarnaaja valehtelee asioita adventismia opettaen Sapattina?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272266Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502259- 1252173
- 1272113
- 541756
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411633- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137