tietääks kukaa millo se ilmestyy :o:O
kiltit kertokaa mulle tyhmälle :D:D
UUSI KIRJA ENGLANNIKSI
32
10879
Vastaukset
Harry Potter and the Deathly Hallows ilmestyy englanniksi 21.7.2007.
- ginnyW
:D:D
- mummoninininii
ginnyW kirjoitti:
:D:D
kauankos siinä sittenkestää ennen ku se tulee suomeks?
- yks hevoskotka
mummoninininii kirjoitti:
Ei sitä vielä tiedetä, sitten ku Kapari on suomentanut sen. Kyllä siinä varmaa aika kaua kestää
mummoninininii kirjoitti:
suomennokset ovat tähän asti ilmestyneet puolisen vuotta alkukielisen kirjan jälkeen.
- Lellugaa
tanzu84 kirjoitti:
suomennokset ovat tähän asti ilmestyneet puolisen vuotta alkukielisen kirjan jälkeen.
Niinhän ne on..
- Number1fan
Lellugaa kirjoitti:
Niinhän ne on..
Soitin eilen Joannelle, kun kuulin, että viimeinen kirja on valmis ja onnittelin häntä loistavasta sarjasta. Kysyin myös, millainen loppu on.
Ette ehkä pidä tästä, mutta se on yhtä aikaa synkkä ja tuo samalla toivoa. Sekä Harry että Voldemort kuolevat, että kirjan maailma voisi jatkaa normaalia elämää.
Näiden kahden päähenkilön kuolema synnyttää tasapainon, joka mahdollistaa sen, että tarinat Harry Potterista voidaan lopettaa.
Kirjan viimeinen kohtaus on Ron Weasleyn ja Hermione Grangerin häät, jossa paljastuu yksi yllättävä juttu, joka sinällään mahdollistaisi sarjan jatkamaisen jossain toisessa muodossa. Mutta enempää en kerro, etteivät kaikki salaisuudet paljastuisi jo tässä vaiheessa. - Mahtavaa...
Number1fan kirjoitti:
Soitin eilen Joannelle, kun kuulin, että viimeinen kirja on valmis ja onnittelin häntä loistavasta sarjasta. Kysyin myös, millainen loppu on.
Ette ehkä pidä tästä, mutta se on yhtä aikaa synkkä ja tuo samalla toivoa. Sekä Harry että Voldemort kuolevat, että kirjan maailma voisi jatkaa normaalia elämää.
Näiden kahden päähenkilön kuolema synnyttää tasapainon, joka mahdollistaa sen, että tarinat Harry Potterista voidaan lopettaa.
Kirjan viimeinen kohtaus on Ron Weasleyn ja Hermione Grangerin häät, jossa paljastuu yksi yllättävä juttu, joka sinällään mahdollistaisi sarjan jatkamaisen jossain toisessa muodossa. Mutta enempää en kerro, etteivät kaikki salaisuudet paljastuisi jo tässä vaiheessa.Onhan se upeeta, että joku omaa näin hyvän mielikuvituksen... Mahtavaa että voi kokea niin todeksi fiktiivisellä tasolla käydyn puhelinkeskustelun... Kumpa minäkin omaisin tällaisen taipumuksen... elämä olisi niin paljon mielenkiintoisempaa ;)
- M.I.C
Potter kirja saapuu suomeen joulumarkkinoille.
- hauno
Sikäli kun et ole vielä saanut vastausta toissapäiväiseen viestiisi, niin: Viimeinen Harry Potter julkaistaan heinäkuun lopussa. Sen nimi on Harry Potter and the Deadly Hallows. Ettäs tiedät.
hauno- ...
kyllä siihen vastattiin jo ja nyt taidettiin tarkoittaa sitä että se suomenkielinen versio jonka suurin osa kuitenkin ostaa(ennemmin kuin sen toisen)
tulee juuri joulumarkkinoille!!
tietämätön saa olla muttei tyhmä!!
- Pikku-Haltija
Se kuulemma ilmestyy englanninkielisenä heinäkuun lopussa ja suomeksi noin puolivuotta sen jälkeen
- että se
On sielun vihollisen juonimaa työtä koko kirja ja
saa lapset uskomaan että taikuudessa ei olisi
mitään vaaraa,vaikka se on ensi askel saatanan puolelle.
Ettekö ihmiset ymmärrä ?!
Sitten ihmetellään miten nuoriso alkaa harrastamaan
saatanan palvontaa ja itsetuhoisuus lisääntyy.
Saatana vaan nauraa.
Ainoastaan jeesus voi heidät pelastaa!- .-.-.-.-.-.-.-.-..
Ja kuka meidät pelastaa Jeesushörhöiltä?
- jölppy
ja pullakahvit kanssa... :)
- ginnyW
*** kun ihmiset on tyhmii!! "jeesus pelastaa" voi ***
ja mitäköhän tekemist sillä on Harry Potterin kaa?? - VMA
Kuule, kyllä sitä voi olla uskovainen ja silti lukea kaikenlaisia kirjoja. Sadut ovat satuja. Se on sitten vanhemmista kiinni, jos eivät osaa lapsilleen kertoa, mikä on totta ja mikä tarua. Harry Potter-kirjat ovat hyvää viihdettä, eivätkä ollenkaan huonoa kirjallisuutta. Ne ovat myös saaneet lapset ja nuoret taas lukemaan. Eipä kannata syytellä näin viatonta aihetta. Maailmassa on niin monia pahempiakin asioita.
- KcK
Suostuisko Jeesus pelastamaan meidät sulta ?
- M.I.C
ginnyW kirjoitti:
*** kun ihmiset on tyhmii!! "jeesus pelastaa" voi ***
ja mitäköhän tekemist sillä on Harry Potterin kaa??Suurin osa Englannissa ottaa ehkä vähän turhankin vakavasti Potter tarinan siellä.
- ginnyW
jeesus ja harry potter ovat oikeestaan ihan samanlaisii ihmisii..
kumpaakaan ei oo olemas, tai ei ainakaa oo muita todisteita kun kirja, jossa niistä kerrotaa
molemmat taki ainaki niis kirjois taikoja
aina on sellassii ihmisii jokka uskoo niihi, ja kertoo niistä lapsillee jne.
sellaseet konkreettisimmat erot näillä herroil oli, et harryn vanhemmat oikeesti sai sen yhes :D:D ja harryl on silmälasit ja lyhyt tukka. - ginnyW
ginnyW kirjoitti:
kumpaakaan ei oo olemas, tai ei ainakaa oo muita todisteita kun kirja, jossa niistä kerrotaa
sellaseet konkreettisimmat erot näillä herroil oli, et harryn vanhemmat oikeesti sai sen yhes :D:D ja harryl on silmälasit ja lyhyt tukka.siis molemmat teki eikä taki taikoja :D:D
- Moviestar
ginnyW kirjoitti:
siis molemmat teki eikä taki taikoja :D:D
Jotka jotenkin liittyvät toisiinsa. Tässä tapuksessa nostan Anakin Skywalkerin esille. Se ja Harry on lähempänä Jeesusta. Ne on valittuja, joiden pitää kukistaa pahan ja no tiedätte. Uskon et Potter on samassa tilanteessa. Voi käydä pimeydellä, mutta lopulta voittaa hyvä.
- nii varmaa
VMA kirjoitti:
Kuule, kyllä sitä voi olla uskovainen ja silti lukea kaikenlaisia kirjoja. Sadut ovat satuja. Se on sitten vanhemmista kiinni, jos eivät osaa lapsilleen kertoa, mikä on totta ja mikä tarua. Harry Potter-kirjat ovat hyvää viihdettä, eivätkä ollenkaan huonoa kirjallisuutta. Ne ovat myös saaneet lapset ja nuoret taas lukemaan. Eipä kannata syytellä näin viatonta aihetta. Maailmassa on niin monia pahempiakin asioita.
olen samaa mieltä että voi olla uskovainen ja lukea silti kaikenlaisia kirjoja esim harry pottereita ja muita fantasia kirjoja. itse minusta niissä ei ole mitään pahaa eikä minkäänlaista Jumalan pilkkkaa ja olen lukenut kaikki harry potteri moneen kertaa ja katsonut elokuvat ja olen suurifani. mutta on mielestäni turhaa vetää jotain olematonta diipa dapaa että potterit on saatanan palvontaa- ei todellakaan ole niin. SADUT OVAT SATUJA!!! Niin potteritkin mutta ne on silti niin hyviä.
- on todisteita
ginnyW kirjoitti:
sellaseet konkreettisimmat erot näillä herroil oli, et harryn vanhemmat oikeesti sai sen yhes :D:D ja harryl on silmälasit ja lyhyt tukka.siitä, et Jeesus on eläny n. 2000 vuotta sitten. Muitaki todisteita siis ku Raamattu. Erilaiset (ei kristityt) historoitsijat on kirjottanu Jeesuksesta. Eli se on todistettu, et Jeesus eli, mutta se, että onko Jeesus Jumalan poika yms. se jääkin sitten vain uskon varaan. Sitä kun ei voi todistaa konkreettisesti. Sen tietää vain sydämessä, ja sitten tietenkin lopun koittaessa...
Itse uskon Jeesukseen, mutta silti luen myös Harry Pottereita. Ei ne mun(kaan) mielestä ole mitään saatananpalvontaa tms. Kuten täällä on jo kirjoitettu, ni se on satua ja satuna se on otettava. Sadun ja toden välille on tehtävä selvä raja. Eihän kukaan ole esim Star Warsista nostanu mitään kohua, vaikka käytetäänhän siinäki "taikaa", kun niillä on Voima. Sekin on vaan satua... - ginnyW
on todisteita kirjoitti:
siitä, et Jeesus on eläny n. 2000 vuotta sitten. Muitaki todisteita siis ku Raamattu. Erilaiset (ei kristityt) historoitsijat on kirjottanu Jeesuksesta. Eli se on todistettu, et Jeesus eli, mutta se, että onko Jeesus Jumalan poika yms. se jääkin sitten vain uskon varaan. Sitä kun ei voi todistaa konkreettisesti. Sen tietää vain sydämessä, ja sitten tietenkin lopun koittaessa...
Itse uskon Jeesukseen, mutta silti luen myös Harry Pottereita. Ei ne mun(kaan) mielestä ole mitään saatananpalvontaa tms. Kuten täällä on jo kirjoitettu, ni se on satua ja satuna se on otettava. Sadun ja toden välille on tehtävä selvä raja. Eihän kukaan ole esim Star Warsista nostanu mitään kohua, vaikka käytetäänhän siinäki "taikaa", kun niillä on Voima. Sekin on vaan satua...kun tääkin palsta on kohta täynnä jotai hihhuleita jokka yrittää todistaa jeesuksen olemassa olon..
ei millään pahalla sulle "on todisteita" , kyl sä mun puolest saat uskoo et jeesus oli jumalan poika.. :D
- !!!
Ei lisättävää!! :)
- Hillsong
Todella moni fantasia/sci-fi kertomus on vetänyt ihmisiä ehkä liian syvälle siihen maailmaan. Miettii esim larppausta, Siinähän YRITETÄÄN kokea se maailma totena.. Sitten toinen asia.. Olen nähnyt liikaa ihmisiä jotka eivät ole ennättäneet "Vetää rajaa ajoissa" kuten te sanotte.. Mikä on sitten se aika jolloin se tulisi vetää.. En halua niinkään Jeesusta tähän keskusteluun mutta hei!!: Noituus on selkeästi saatanasta kuten varmasti kaikki ymmärrätte.. Koska noituus on selkeästi paha, niin voiko noidat tai velhot olla sen parempia, tai kauempana saatanasta? siis.. Sanokaa nyt aluksi.. Myönnättekö te että noituus on saatanasta, tai jos ei saatanasta niin ei ainakaan hyvä asia?!
Kiitän ja kuittaan.. palaan kyllä! - carma_
Hillsong kirjoitti:
Todella moni fantasia/sci-fi kertomus on vetänyt ihmisiä ehkä liian syvälle siihen maailmaan. Miettii esim larppausta, Siinähän YRITETÄÄN kokea se maailma totena.. Sitten toinen asia.. Olen nähnyt liikaa ihmisiä jotka eivät ole ennättäneet "Vetää rajaa ajoissa" kuten te sanotte.. Mikä on sitten se aika jolloin se tulisi vetää.. En halua niinkään Jeesusta tähän keskusteluun mutta hei!!: Noituus on selkeästi saatanasta kuten varmasti kaikki ymmärrätte.. Koska noituus on selkeästi paha, niin voiko noidat tai velhot olla sen parempia, tai kauempana saatanasta? siis.. Sanokaa nyt aluksi.. Myönnättekö te että noituus on saatanasta, tai jos ei saatanasta niin ei ainakaan hyvä asia?!
Kiitän ja kuittaan.. palaan kyllä!Kai sitä "noituutta" voi olla hyvänki laista? Ainahan on ollut jos jonkin sorttisia tarinoita hyvistä haltijakummeista ja keijuista sun muista, miksi tarujen magia nyt yhtäkkiä ois jotenki haitallista? Sitä paitsi tässä yhteydessä noituus on hieman huono sana, taikuuttahan Pottereissa yleensä käytetään. Mielletäänkö kaikki taikuuteen liittyvä saatanalliseksi?
- Elena
..ihmisillä ei oo mitään muuta puhuttavaa kuin harry potterin haitallisuus ja sen liittyminen saatananpalvontaan niin jopas on markkinat!
Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, sen takia tällaiset sivut on kehitelty mutta ajatelkaa asiaa hieman pidemmällä...
Tässä maailmassa tapahtuu paljon pahempiakin asioita kuin mielikuvituksen kautta keksitty tarina josta lapset ja aikuiset pitävät!
Turhat sodat, nälänhädät ja täällä kotisuomessakin eläminen joillakin on vaikeaa. Työttömyys, eroperheet ja mielenterveysongelmat ovat monelle arkipäivää. Tiedän että lapsilla on hankalia elämäntilanteita joten minä ainakin antaisin heidän lukea kaikenlaisia kirjoja jolloin he voisivat kokea uutta ja erilaista. Löytää kirjoista oma seikkailu mihin syventyä ja näin saada elämästä rikkaampaa!
Elämä voi olla kovaa, mutta siitä pystyy tekemään siedettävän! Lukeminen kannattaa aina!!!- Jeesus
miälestä suamalaanen paperi ei kelpaa sen kirjaan kun se ei ole valmistettu ympäristöystävällisesti,mun miälestä puhtainkaan paperi ei sovi tuallaasen turhan paskan painamiseen.
- KUOLONSYÖJÄ DRACO
Ritsapissis hei, kattosit vähän noita galleriassas olevia linkkejä ja opettelisti kirjottaan osotteet oikein. hahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahaha
Kyllä mua hävettäis jos oisin noin noobi- ginnyW
...joo-o...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa912675En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101724
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly201599Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201029