Uskon

confession

Uskon että maailma on luotu raamatun Jumalan toimesta n. 7000 vuotta sitten.

Uskon että maailma ja kaikki elävät olennot ihminen mukaan lukien luotiin 6 päivässä.

Uskon että Aatamista ja Eevasta polveutuvat kaikki ihmiset. Uskon myös että he olivat täydellisiä ja pikkuhiljaa ihminen on alkanut rappeutua (On tullut geenivirheitä jne..)

Uskon että ns. jääkausi oli raamatun mainitsema vedenpaisumus. Nämä vedet sitten jäätyivät kylmillä alueilla.

Miksi se että uskon näin, ärsyttää niin monia ateisteja? Onko se jotenkin väärin?

32

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä tuo 7000 vuotta? Minulle ainakin jehovantodistajat ovat kertoneet siitä olevan reilut 4000 vuotta. No, joka tapauksessa aikaa on vierähtänyt sen verran että pieni erehtyminen on ihan sallittua. Puolin ja toisin.

Maailma vai maailmankaikkeus? Lienee mahdollista saada itsensä uskomaan, että maapallo ja sen elämä ovat tuon ikäisiä ja tuossa ajassa luotuja. Kun vaan sulkee mielestä, että monet fossiilit ja muut löydökset ovat pikkaisen vanhempia. Mutta sehän on pelkkää tiedettä - ja mahdollisesti sielunvihollisen ovela salajuoni. Ja mistäpä minä tiedän, saattaa ollakin.

Aatamista ja Eevasta, ja heidän sukurutsastaan, olet varmasti kuullut kyllästymiseen asti. Ei kaivanne kommenttia. Mutta jos Raamatun sana on totta, eivätköhän ne geenivirheetkin ole sieltä peräisin.

Jääkausia on ollut useampiakin (viimeisimmästä ollaan vasta toipumassa). Niillä on ollut pahana tapana levittää kylmiä alueita laajalle. Ihan hytisyttää. Mutta jälleen, mistäpä minä tietäisin? En ollut näkemässä.

Omassa uskossa ei ole mitään väärää. Päinvastoin, ihailtavaahan sellainen on. Vastaus siihen, miksi vakaumuksesi ärsyttää monia itseni kaltaisesti ajattelevia, onkin sitten vaikeammin haettavissa. Syitä on varmasti monia - ja monet niistä ovat sellaisia jotka saavat minut pitämään oman ateismini omana tietonani. Ei kivoja juttuja ollenkaan. Eikä edes sellaisia jotka voisi pukea kirjallisesti järkevään muotoon (tosin samasta vaivasta raamattufanaatikotkin kärsivät.)

Kai kyse pohjimmiltaan on kuitenkin uskonasioista. Se jälleen. Me ateistit olemme varmoja asiastamme (ja löytyyhän meidän näkemyksille tukeakin). Siitä seuraa että täysin vastakkainen näkemys leimataan oikopäätä typeräksi, ja samalla auttamattomasti sen esittäjäkin. On kieltämättä hyvä veto vedota Jumalan suuruuteen, korkeuteen - siihen että Hän on niin paljon meidän ihmisten yläpuolella, että meillä ei ole edes mahdollisuutta ymmärtää häntä. Vaikea tuollaiseen on vastaankaan väittää.

Oma ateismini perustuu ajatukseen, miksi pitäisikään. Jos Jumalaa ei kerran voi ymmärtää, eikö se tee kaiken Raamatuntulkinnan turhanpäiväiseksi? Jos Hän haluaa korkealla liihottaa, se olkoon Hänen asiansa.

Yksi asia vielä. Ja tästä en tingi. Maailmassa kaikella, paitsi ihmisellä ja Jumalla, on oma tarkoituksensa. Oma paikka olemassaolelle, ylipäänsä syy olemassaololle, jokin tarkoitus. Paitsi näillä kahdella. Uskallan väittää, että tämä planeetta olisi paljon parempi elinympäristö ilman niitä.

• ertert

"Miksi se että uskon näin, ärsyttää niin monia ateisteja? Onko se jotenkin väärin?"

Siihen uskomisessa ei ole mitään väärää. Sen totuutena julistaminen, jos yrität sotkea asiaa jotenkin tieteeseen, on ärsyttävää.

Jos jossain yhteydessä yrität esittää noita näkemyksiäsi, niin silloin sinun tulee varautua siihen, että näkemyksesi kyseenalaistetaan ja niitä pidetään huuhaana jo yksinkertaisesti siitä syystä, että ne ovat luotettavuustasoltaan aika ala-arvoista tasoa tieteen esittämiin näkemyksiin verrattaessa.

• m-ilian

Mutta kerro yksi syy miksi -täältä- tulet mielipiteitä hakemaan?

>>>Onko se jotenkin väärin?

Se on väärin, jos alat tuputtamaan taikauskoasi muille. Puhumaan siitä totuutena.

• Atte Ateisti

Usko pois, ei se ärsytä. Muista vain ottaa vastaan "koko paketti". Siis persoonallinenSatana, enkelit, ruumiin ylösnousemus, Nooan arkki ja Vuosaaren mammutin reisiluu:

"Vuosaaren edustalta löytynyt mammutinluu on nyt sitten lahjoitettu Luonnontieteelliselle keskusmuseolle."

Luu kuului Nooan arkista pudonneelle norsulle.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vuosaaresta lö ytynyt mammutinluu lahjoitettiin eläinmuseon kokoe lmiin/1135222997500

• Tristar

Jos sinulla on punainen pallo ja törmäät kadulla akveriin joka alkaa itsepintaisesti väittää sinulle että pallosi on sininen, ärsyttääkö? Sanoo sinua vielä päälle tyhmäksi kun et tajua sen sinisyyttä vaikka itse omin silmin näet että punainen se on... ärsyttääkö? Kysyt kaverilta miksi hän sanoo sitä siniseksi kun se on punainen ja vastaus kuuluu "mun isä sano mulle että toi väri on sininen". Ärsyttääkö? Kerrotko kaverille että tise asiassa isikulta oli väärässä ja koko muu maailma kutsuu tuota väriä punaiseksi, katso sininen on tuollainen, taivaansininen, tuo väri. Kaveri aktsoo taivaalle ja sanoo "ei toi oo mikään väri". Ärsyttääkö?

Minua ärsyttää.

• sua

ärsyttää ilmeisesti suht usein.

• Tristar
        sua kirjoitti:

ärsyttää ilmeisesti suht usein.

We have a winner!

Kun ihmiseläimen tyhmyydelle ei näytä rajaa olevan, kieltämättä se "pistää nyppimään". Ei yhtään auta että pitäisi lukeutua samaan lajiin itse :D

• oikeassa
        Tristar kirjoitti:

We have a winner!

Kun ihmiseläimen tyhmyydelle ei näytä rajaa olevan, kieltämättä se "pistää nyppimään". Ei yhtään auta että pitäisi lukeutua samaan lajiin itse :D

voittaja todellakin löytyi ;)

• The ateisti

Muuten ei uskossasi mitään vikaa, mutta se ei ole totta. Muutamia kysymyksiä sinulle:

1. Kuka rakensi vanhimmat pyramidit jos ihmistä ei vielä silloin ollut?

2. Kuka on käynyt piilottelemassa minunkin tapapihalleni fossiileja (melko salaliittokoneisto kenties)?

3. Mitä dinosaurukset olivat, vai oli niitä edes? Demoneita?

4. Kuka kesytti lampaan, naudan ja sijan noin 7000 vuotta ennen ajanlaskus alkua? Jumalako?

5. Keksikö jumala nuolenpääkirjoituksen noin 7000 vuotta sitten?

6. Minkä värisiä olivat ensimmaiset ihmiset ja ketkä ovat eniten degeneroituneita ihmisryhmiä. Tummaihoiset, valkoihoisen, intiaanit, aasialaiset, aboriginaalit, arabit...?

• confession

Tietääkseni melkeinpä kaiken minkä väitetään olevan tuon yli 7000 vuotta vanhoja, ikä on määritetty radiohiiliajoitus menetelmällä.

Tässä tullaan taas uskoon. Itse en usko että radiohiiliajoitus pitää paikkansa, ja kuinka voisinkaan kun raamatusta voi laskea että maailma on n. 7000 vuotta vanha. Pidänkö raamattua absoluuttisena totuutena huolimatta muista ns. todistusaineistoista?? Vastaus on kyllä. Uskoni on sokea ja tiedän sen.
        Miksi se on sokea?? Koska uskoni ansiosta tunnen olevani enemmän elossa kuin koskaan! Miksi? Siihen voi vastata vain Jumala.

Uskon että dinosauruksia oli, ja että ne ovat Jumalan luomia. Uskon myös että dinosaurukset kuolivat vedenpaisumuksen aikoihin. Miten ne kuolivat, siihen ei raamattu anna vastausta.

Millä perustelet että nauta ja sika kesytettiin 9000 vuotta sitten? Uskon edelleen että maailma ja kaikki eläimet luotiin 7000 vuotta sitten.

Ihminen keksi todennäköisesti nuolenpääkirjoituksen, mutta siihenkään ei raamattu anna vastausta. Jos raamatussa olisi vastaukset myös tuollaisiin kysymyksiin niin se taitaisi olla vähän liian paksu. Sen perusidea on kumminkin kertoa ihmiselle Jumalasta.

Uskon että ensimmäiset ihmiset olivat juutalaisten näköisiä. Tätäkään raamattu ei kerro, mutta tiede sanoo että ensimmäiset ihmiset ovat olleet suunnilleen Pohjois-Afrikan kohdalla. Uskon että mannerlaatat olivat kumminkin ennen vedenpaisumusta eri kohdissa, joten ei siitä sen enempää.

Tämä mun uskoni ei ole kumminkaan ihan täyttä arvailua. Kuten tiedätte on olemassa paljon uskovaisten tiedemiesten tekemiä tutkimuksia asiasta.

Myönnän että monien kristittyjen usko on sokeaa, mutta niin on teidän ateistienkin. Enpä sanoisi että olette yhtään sen parempia, vaikka niin usein väitätte. Ainakin minusta tuntuu hyvältä uskoa niin kuin uskon. Siksi toivon että tekin uskoisitte. Eikö se ole hyvä asia?

• nimimerkki
        confession kirjoitti:

Tietääkseni melkeinpä kaiken minkä väitetään olevan tuon yli 7000 vuotta vanhoja, ikä on määritetty radiohiiliajoitus menetelmällä.

Tässä tullaan taas uskoon. Itse en usko että radiohiiliajoitus pitää paikkansa, ja kuinka voisinkaan kun raamatusta voi laskea että maailma on n. 7000 vuotta vanha. Pidänkö raamattua absoluuttisena totuutena huolimatta muista ns. todistusaineistoista?? Vastaus on kyllä. Uskoni on sokea ja tiedän sen.
        Miksi se on sokea?? Koska uskoni ansiosta tunnen olevani enemmän elossa kuin koskaan! Miksi? Siihen voi vastata vain Jumala.

Uskon että dinosauruksia oli, ja että ne ovat Jumalan luomia. Uskon myös että dinosaurukset kuolivat vedenpaisumuksen aikoihin. Miten ne kuolivat, siihen ei raamattu anna vastausta.

Millä perustelet että nauta ja sika kesytettiin 9000 vuotta sitten? Uskon edelleen että maailma ja kaikki eläimet luotiin 7000 vuotta sitten.

Ihminen keksi todennäköisesti nuolenpääkirjoituksen, mutta siihenkään ei raamattu anna vastausta. Jos raamatussa olisi vastaukset myös tuollaisiin kysymyksiin niin se taitaisi olla vähän liian paksu. Sen perusidea on kumminkin kertoa ihmiselle Jumalasta.

Uskon että ensimmäiset ihmiset olivat juutalaisten näköisiä. Tätäkään raamattu ei kerro, mutta tiede sanoo että ensimmäiset ihmiset ovat olleet suunnilleen Pohjois-Afrikan kohdalla. Uskon että mannerlaatat olivat kumminkin ennen vedenpaisumusta eri kohdissa, joten ei siitä sen enempää.

Tämä mun uskoni ei ole kumminkaan ihan täyttä arvailua. Kuten tiedätte on olemassa paljon uskovaisten tiedemiesten tekemiä tutkimuksia asiasta.

Myönnän että monien kristittyjen usko on sokeaa, mutta niin on teidän ateistienkin. Enpä sanoisi että olette yhtään sen parempia, vaikka niin usein väitätte. Ainakin minusta tuntuu hyvältä uskoa niin kuin uskon. Siksi toivon että tekin uskoisitte. Eikö se ole hyvä asia?

"Tietääkseni melkeinpä kaiken minkä väitetään olevan tuon yli 7000 vuotta vanhoja, ikä on määritetty radiohiiliajoitus menetelmällä."

Tiedätpä sitten väärin. On löydetty puita joiden vuosilustoista (kai tiedät mikä on vuosilusto?) on laskettu jopa 10 000 vuotta. Vanhimmat tunnetut kasvit ovat myös yli 10000 vuotta vanhoja, esimerkiksi Mojaven autiomaassa kasvava erittäin hidaskasvuinen Larrea tridentia -pensas on ainakin 12000 vuotta vanha. Ja ajoitus ei perustu mihinkään radiohiilimittauksiin.

http://waynesword.palomar.edu/ww0601.htm#oldest

• aina vaan
        confession kirjoitti:

Sitten voisit kai myös selittää miten koralliriutat ovat voineet kasvaa nykyiseen kokoonsa? Kai tiedät ne suuret koralliriutat trooppisilla alueilla? Niiden kasvunopeus tunnetaan hyvin tarkasti, ne kasvavat hyvin hitaasti eivätkä ole mitenkään ennättäneet kasvaa nykyiseen valtavaan kokoonsa 7000:ssa vuodessa. (Radiohiiliajoitus ei liity asiaan mitenkään.)

Tai selitätkö meille miten kaukaisimpienkin tähtien valo näkyy maahan? Valon nopeus kun tiedetään tarkaksi vakioksi ja jos maa ja maailmankaikkeus olisivat 7000 vuotta vanhoja, ei kauimmaisista tähdistä lähtenyt valo olisi valon nopeudella vielä läheskään saavuttanut maata. Kuitenkin me näemme ne. Selitys?
        (radiohiili ei liity asiaan)

• confession
        aina vaan kirjoitti:

Sitten voisit kai myös selittää miten koralliriutat ovat voineet kasvaa nykyiseen kokoonsa? Kai tiedät ne suuret koralliriutat trooppisilla alueilla? Niiden kasvunopeus tunnetaan hyvin tarkasti, ne kasvavat hyvin hitaasti eivätkä ole mitenkään ennättäneet kasvaa nykyiseen valtavaan kokoonsa 7000:ssa vuodessa. (Radiohiiliajoitus ei liity asiaan mitenkään.)

Tai selitätkö meille miten kaukaisimpienkin tähtien valo näkyy maahan? Valon nopeus kun tiedetään tarkaksi vakioksi ja jos maa ja maailmankaikkeus olisivat 7000 vuotta vanhoja, ei kauimmaisista tähdistä lähtenyt valo olisi valon nopeudella vielä läheskään saavuttanut maata. Kuitenkin me näemme ne. Selitys?
        (radiohiili ei liity asiaan)

En selitäkään, koska en tiedä.

En oo mikään biologi, tähtitieteilijä tai arkeologi.
        Et sinäkään varmasti tiedä paljon mitään kaikesta siitä tiedosta mitä maailma on pullollaan. Voit ainoastaan uskoa että jokin asia on totta ja jokin ei.

Ei kaikki oo aina sitä miltä näyttää. Ei varmaan ollu tyydyttävä vastaus, mutta en mä nyt tässä uskoanikaan ala kumoamaan. Pidä mua tyhmänä, mutta uskon silti että maailma on 7000 vuotta vanha. Joku päivä nähdään kumpi on oikeassa. On olemassa vaan yks totuus. Ehkä meistä ei oo kumpikaan oikeessa, mutta uskon silti. Ihmisen on pakko uskoo johonkin.

• jos vain etsii
        confession kirjoitti:

Et sinäkään varmasti tiedä paljon mitään kaikesta siitä tiedosta mitä maailma on pullollaan. Voit ainoastaan uskoa että jokin asia on totta ja jokin ei.

Ei kaikki oo aina sitä miltä näyttää. Ei varmaan ollu tyydyttävä vastaus, mutta en mä nyt tässä uskoanikaan ala kumoamaan. Pidä mua tyhmänä, mutta uskon silti että maailma on 7000 vuotta vanha. Joku päivä nähdään kumpi on oikeassa. On olemassa vaan yks totuus. Ehkä meistä ei oo kumpikaan oikeessa, mutta uskon silti. Ihmisen on pakko uskoo johonkin.

"Et sinäkään varmasti tiedä paljon mitään kaikesta siitä tiedosta mitä maailma on pullollaan."

Asioista on aika helppoa ottaa selvää, etenkin nykyään kun on kaikenlaisia tietolähteitä käytössään. Ei joka asiaa tarvitse tietääkään, mutta tietoa löytyy kyllä etsittäessä hyvin helposti. Minä työskentelen kirjastossa informaatiohommissa ja tiedän kuinka helposti tietoa löytyy melkein mistä tahansa aiheesta.

No jokuhan voi tietysti aina uskotella että 2 2=5, mutta sitä on aika vaikeaa toisille uskottavasti todistella. Ja jatkuva inttäminen, että kaikista vastakkaisista todisteista huolimatta 2 2=5 saa ihmisen tosiaan vaikuttamaan tyhmältä.

7000 vuotta vanhasta maailmasta ei löydy puita joiden vuosirenkaissa on 9000 vuoden vuosirenkaat eikä kasveja jotka ovat yli 10000 vuotta vanhoja. Meidän maailmastamme kuitenkin löytyy. Tosin jotkut asuvat ilmeisesti vieläkin siellä raamatun litteällä maankiekolla, joka on avaruuden keskus ja jota aurinko kiertää.

Australian aboriginaaleille on muuten yli 40000 vuotta vanha historia. Siitä kerrotaan vaikkapa tuolla RaamaatuNet-sivustolla, joka ei taatusti ole ateistien ylläpitämä:

http://www.suol.fi/raamattunet/abot.html

Miksiköhän kristityt tahot ylläpitävät tuollaista raamattu-sivustoa, jossa kerrotaan moisia "valheita", vaikka sinä tiedät että maa on vain 7000 vuotta vanha?

• 7000 vuotta
        confession kirjoitti:

perustuu? Jos lasketaan niitä sukutauluja, niin silloin tullaan hankalaan kohtaan, kun osa niistä ihmisistä oli tavattoman pitkäikäisiä, elivät useita satoja vuosia.

Ja koska ne sukutaulut ovat juutalaisten, niin samalla väitettäisiin, että kaikki olemme juutalaisia. Sillä eihän eri ihmisrodut nyt sentään aivan yhdellä synnyttämisellä synny. Meinaan, että kaksi valkoihoista aika harvoin saa eskimolapsia.

Mutta osoita itse väitteesi, sinähän siihen uskot, en minä:)

• nimimerkki
        confession kirjoitti:

"Joku päivä nähdään kumpi on oikeassa"

No ei tarvitse odottaa jotain tulevaa päivää, minä TIEDÄN näet sataprosenttisella varmuudella, että tuossa kysymyksessä maapallon iästä sinä olet täysin väärässä (otin kantaa vain siihen ikäkysymykseen enkä uskosi muihin kohtiin).

KAIKKI mitä me tiedämme historiasta, biologiasta, geologiasta, arkeologiasta, kosmologiasta ja fysiikasta kertoo meille täysin selvästi, ettei maapallo voi olla noin nuori.
        MITÄÄN uskottavia todisteita nuoresta maasta ei kukaan taas ole koskaan kyennyt esittämään.

Tutkitut ja sadoin faktoin dokumentoidut tosiasiat eivät kumoudu uskolla tai inntämisellä miksikään, vaan pysyvät edelleenkin samoina. En jaksa nyt edes tässä luetella kaikkia niitä asioita jotka täysin selkeästi todistavat maan vanhasta iästä, koska niitä on niin paljon ja niin monelta eri tieteenalalta. Mutta olennaista onkin se, että yhtäkään niistä ei ole koskaan kumottu.

• no can do
        7000 vuotta kirjoitti:

perustuu? Jos lasketaan niitä sukutauluja, niin silloin tullaan hankalaan kohtaan, kun osa niistä ihmisistä oli tavattoman pitkäikäisiä, elivät useita satoja vuosia.

Ja koska ne sukutaulut ovat juutalaisten, niin samalla väitettäisiin, että kaikki olemme juutalaisia. Sillä eihän eri ihmisrodut nyt sentään aivan yhdellä synnyttämisellä synny. Meinaan, että kaksi valkoihoista aika harvoin saa eskimolapsia.

Mutta osoita itse väitteesi, sinähän siihen uskot, en minä:)

Kaikkien maailman miljardien ihmisten ja eri kieltä puhuvien kansojen ja rotujen olisi siis pitänyt kehittyä muutamassa tuhannessa vuodessa vedenpaisumuksen jälkeen parista ihmisyksilöstä?

No sorry vaan, mutta tämä yhtälö ei kyllä onnistu millään minun tuntemallani matematiikalla. Mutta ehkäpä uskovilla on käytössään joku ihan oma matematiikkansa, jossa 1 1= ihan mitä tahansa eikä aina kaksi?

• confession kirjoitti:

ylimääräiset vuosituhannet tulivat? Uskikset yleensä väittävät, että maailma luotiin 6000 vuotta sitten (vai oliko se vedenpaisumus)? Ja mistä se 9000 vuotta tuli, kun edellinen kirjoittaja mainitsi 7000 vuotta? Sinähän heittelet tuhansia kuin Bushin budjetti.

Miksi uskot kirjaan, joka ei vastaa mihinkään oikeasti mielenkiintoiseen, kuten dinoihin ja nuolenpääkirjoitukseen? Eikä ensimmäisten ihmisten ulkonäköön, Jupiterin kuiden lukumäärään eikä suomen kielen alkumuotoon. Huono kirja se sellainen.

• confession kirjoitti:

jokainen uskoo johonkin. Minä uskon, että on aika ottaa toinen drinkki.

• sivusta seurannut
        sharyn kirjoitti:

ylimääräiset vuosituhannet tulivat? Uskikset yleensä väittävät, että maailma luotiin 6000 vuotta sitten (vai oliko se vedenpaisumus)? Ja mistä se 9000 vuotta tuli, kun edellinen kirjoittaja mainitsi 7000 vuotta? Sinähän heittelet tuhansia kuin Bushin budjetti.

Miksi uskot kirjaan, joka ei vastaa mihinkään oikeasti mielenkiintoiseen, kuten dinoihin ja nuolenpääkirjoitukseen? Eikä ensimmäisten ihmisten ulkonäköön, Jupiterin kuiden lukumäärään eikä suomen kielen alkumuotoon. Huono kirja se sellainen.

>>>Ja mistä se 9000 vuotta tuli, kun edellinen kirjoittaja mainitsi 7000 vuotta?

• sivusta seurannut kirjoitti:

>>>Ja mistä se 9000 vuotta tuli, kun edellinen kirjoittaja mainitsi 7000 vuotta?

Olet aivan oikeassa, ja niin on alkuperäinen kotieläimistä kirjoittajakin. Sika ja nauta kesytettiin n. 7000 eaa.

• aurinkunnan ja elämän synty
    • ei ole väärin

Saathan sinä uskoa ja luulla ihan mitä tahansa eikä se "ärsytä" ketään,
      vasta sitten alkaa "ärsyttämään" jos ja kun alat valehtelemaan eli väittämään uskomuksiesi olevan totta.

• uskomus:

on se että totuus on hyvinkin erilainen mun ja sun näkemyksestäs vertaillessa.

Ja tätä väitän totuudeksi :p

ps. älä ärsyynny totuudelle ;)

• R..-...

tänne ateismi palstalle?
      Uskonnollisillahan on aivan omat palstansa. Jopa joka uskontokunnalla on vielä omat palstansa.

Ateismi ei ole uskonto. Uskontoon kuuluu yleensä jokin jumala, jota kukaan ei ole nähnyt (paitsi jotkut puiset toteemit)ja niistä on olemessa joitain epämääräisiä ja hämäräperäisiä tarinoita.

Ateismissä ei ole jumalia. Ateisti uskoisi jumaliin, jos joku näyttäisi hänelle edes yhden ns. jumalan.

Ateismi palsta on nimenomaan siksi, etteivät ateistit tulisi häiritsemään teitä uskomattomiin asioihin asioihin (esim.jumaliin) uskoviin.

• juutas.

Usko ihan mitä haluat. Siihen sinulla on kaikki oikeudet, eikä se ärsytä minua, eikä pitäisi muitakaan ärsyttää.

Mutta älä kuitenkaan ala uskottelemaan muille, että asiat todella olisivat noin. Sillä kaiken ihmiskunnan hankkiman tiedon valossa uskomuksesi eivät ole totta. Jos alat totena tuollaisia muille uskottelemaan, niin sitten minuakin ärsyttää.

• pois

Se että toinen lahko ei ajatuksestasi tykkää, on ihan ymmärrettävää. Toisella lahkolla kun taas on ihan omat näkemyksensä asiasta. Siinäpä väännätte kättä, me muutamat seuraamme vääntöänne hymyssä suin :)

• panteisti

Olen silti surullinen siitä että olet harhainen, ja kun sanon sen sulle, todnäk väität että minä olen se jolla on harhoja. Toivon vilpittömästi että paranet, kristinusko on aika ahdistava sairaus.

• ei ole se tauti, josta "confession" kärsii; se on typeryys. Epäilen, että esimerkiksi Suomen kirkolliskokous kieltäytyisi yksimielisesti allekirjoittamasta hänen näkemyksiään.

• Agneisti

"Miksi se että uskon näin, ärsyttää niin monia ateisteja? Onko se jotenkin väärin?"

Ei se ole väärin mutta se on suunnattoman typerää.

• R..-...

Jumaliin uskovilla on omat sivustot. Kirjoituksestasi päätellen halusit vain "ärsyttää niin monia ateisteja". ----Miksi---?
      Ateismi ei ole uskonto.
      Evoluutioteoria ei ole luomisoppi.

Mämä sivustot ovat tarkoitetut vuorovaikutteiseen keskusteluun.
      Äläkä tosiaankaan luule että nämät uskon asiasi ärsyttävät ate istejä. He vain kertovat oman mielipiteensä vastatessaan sinun kirhoituksiisi.

Kirjoitappa ensi kerralla niille jumal-uskoisten palstoille.
      Sieltä löydät ihan varmasti vastakaikua uskomuksiisi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228