kissa Raskaana?

nata

Heips!!
Itselläni on kaksi kissaa ja koira (collie).
Toinen kissoistani on kolli ja toinen narttu ja nyt näyttää siltä että heidän hommansa onnistuivan kiimaaikana.
Noh asiaan meidän nartulla on nännit kasvaneet,maha kasvanut,kovat ruokahalut jne..
voisiko olla raskaana?ainakin luulen niin.
Pennut saatavat syntyä noin kahdenviikon päästä joten tarvisin neuvoa mitä niinden kanssa pitäisi tehdä?
esim millainen olisi hyvä pesä emolle ja pennuille?
kauanko on se aika että pentuihin ei saa koskea ollenkaan?
Ja jos niihin ei saa koskea miten pystyy putsaamaan pesän kaikesta liasta ymm..
noh jotain tähän suuntaan...
joten voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä tehdä kun pennut ovat syntyneet,siis tietoa tästä asiasta.
Kiitos jo etukäteen..

9

5173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin suosittelen että hellästi kokeilet kissan massua siitä vatsan kohdalta... kyllä tuntee jos siellä pentuja... tuntuu sellaisina makkaroina eli puikuloina... se pesä kannattaa tehdäsellainen että kissa tuntee olonsa turvalliseksi eli omalla oli 3sinää ja katto... se emo nuolee niiden pentujen peppua jolloin ulostaa ja pissaa joten en huolehtisi kovinkaan paljoa siitä... se pesä kannattaa tehdä jo nyt ja antaa kissan olla siellä rauhassa että tottuu ja oppii ettei ole vaaraa ja saa tehdä pesän... varaudu hyvin... ota selvää valmiiksi alueesi päivystävät eläinlääkärit ihan vain varmuudeksi... sitten käy ostamassa kissan maidon korviketta apteekista varmuuden vuoksi ja ruoka vaaka olisi hyvä olla mikä mittaa grammoja että näät että pentujen paino alkaa nousta...

Itselläni kissa sai todella yllätys pennut ja synnytys kävi pitkäksi... kun tulosta ei tullut niin passitin sen päivystävälle... oli kohtu mätääja eritteitä täynnä... 3pentua joista vain yksi oli elossa ja se ei jaksanut kuin 1vuorokauden... toivottavasti teillä ei ongelmia... jos kissan supistuksien kanssa venyy ja näyttäisi että välillä katoavat niin ellkriin... ja kun on numero lähellä voit aina kysyä neuvoa synnytyksen asioissa

• nata

Kiitos paljon teidän kahden vastauksista toivottavasti niistä on apua.
        Jännittää aika paljon.
        Ja totta kissani on maatiaiskissa musta sellainen ja todella suloinen.
        Onhan se ihanaa että saan hoidettavakseni viälä vähän lisää kisuja tosin pentuja sellaisia.
        Yritän selvitä.
        Ja kiitos paljon neuvoista(=

• kissasi

on raskaana. Muistatko yhtään, milloin astuminen tapahtui? Naaras kantaa noin 64-67 vrk, joten tietäisit tarkemmin synnytysajankohdan. Voisit olla mukana synnytyksessä, jos siinä vaikka sinunkin apua tarvittaisiin. Omat naaraani eivät esim. katkaise itse napanuoraansa, joten se on itse tehtävä.

Oletan, että sinulla on maatiainen, joten he kyllä ovat paljon taitavampia ja itsenäisempiä synnyttäjiä.

Laita, vaikka jokin pahvilaatikko ja sinne pyyhkeitä synnytyksen ajaksi. Synnytyksen jälkeen tietenkin vaihdat kaikki märät pyyhkeet kuivaan pyyhkeeseen. Hyvä systeemi olisi, jos olisi pesä, jonka laittaisit pussilakanan sisään, tämä estäisi vastasyntyneitä joutumasta pyyhkeen alle.

Pentuihin voit koskea heti, kun pidät huolen käsiesi puhtaudesta. Pentuja kanttaakin heti vauvasta asti silitellä, koska pennun kehitys alkaa heti synnyttyään ja näinollen oppivat heti luottamaan ihmisen läheisyyteen.

Omat pentuni ovat reilun viikon ikäisiä ja olen päivittäin heitä jo pidellyt sylissä emän ruokaillessa, sekä punnitsen pennut päivittäin, koska pinestä nyytistä ei silmällä näe, onko saanut tarpeeksi maitoa emolta.

Onhan se varmaan jännää aina tuo ensimmäinen pentue, mutta kyllä sinä siitä selviät:-))

• kissa 2w

hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

• kissa 2w

hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

• kissa 2w

• kissaooooooo

tietääkö kukaan mitä oireita on kissan raskaus

• 3e4567u

Synnyttää lopulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe