Mulla alkoi pistään pari tuntia sitten oikeaan kylkeen. Yskäisemään en pysty ja kaikki vartalon vääntely sattuu. Jopa oven avaaminen oikealla kädellä sattuu kylkeen. Ja en voi maata kuin vasemmalla kyljellä. Millaset on keuhkoveritulpan oireet. Henkeäni ei ahdista, muuten on aivan vetämätön olo.
Keuhkoveritulpan oireet ?
24
25345
Vastaukset
- mieliharmi
Hengenahdistusoireet ovat yleensä tyypilliset ja usein tulppa lähtee esim. jommasta kummasta alaraajasta ja silloin hengitys on työlästä ja voimia vievää ja vointi heikkenee nopeasti.
Kävely on vaikeaa, kun ei saa kunnolla happea. Miehelläni on ollut 3 keuhkoveritulppaa, joten uskoisin, etteivät oireesi liity kyseiseen vaivaan.
Joskus kova kipu kyljen tienoilla on lihaskramppi, mutta jos oireet eivät hellitä, niin voit toki käydä lääkärillä ja sinun tuntemuksesihan ovat ne tärkeimmät.
tsemppiä - keuhkoveritulpalta.
Hyvin harvoin siinä on mitään pistosta. Keskeinen oire on hengenahdistus, usein jo levätessä, mutta ainakin rasituksessa. Jos isompi tulppa, voi kunto romahtaa ja rinnassa tuntua kipua, mutta se on yleensä sellainen epämääräinen painava tunne. Yskää voi tulla, voi pyörtyä. Verenpaine saattaa olla matala, pulssi on yleensä nopea, huulet saattavat sinertää.
Eli: ole huoletta, oireesi eivät kuulosta keuhkoveritulpalta, vaan pikemminkin jonkinlaiselta lihaskrampilta kuten edellä vastannut jo arvelikin.- kipuileva
Lihaskramppia itsekkin aloin miettiin.. Nyt vielä pakottaa ja kaikenlainen liikkuminen on vaikeaa, varsinkin sängystä/tuolista ylösnousu. Pystyasennossa on helpompaa. Mitenkään en ole revähdyttänyt kylkeäni, joten se on aivan itsestään tullut.
- tapsa9
eipä vaikuta keuhkoveritulpan oireilta,pikemminkin jonkun kylkiluulihas tai luu oireelta.
keuhkoveritulpan oireet ovat hengitysvaikeudet,kalpea väri,tajuttomuus jne.. - lihaskramppi
mutta myös ilmarinta mahdollinen. Otappa särkylääkettä ja seuraa meneekö ohi, jos jatkuu noin voimakkaat oireet eiku päivystykseen näytille.
- Omakohtainen kokemus
Voisi olla kuumeeton keuhkokuume.Käypä ihan varmuuden vuoksi lääkärissä,sillä nyt on kyse sinun terveydestäsi.
- skäribo
on äärimmäisen vaikea diagnosoida, jopa alalle erikoistuvat erehtyvät siinä tämän tästä. Jos on pienikin epäilys, niin kone kiinni ja lekuriin!
- kipuileva...
En vielä ole mennyt lääkäriin. Tämä kipu tuntuu nyt vain silloin kun liikutan itseäni. Ja se makuulta nouseminen on todella vaikeaa. Ja kun menen makuu asentoon, niin sillon kanssa tuntuu kipua, mutta se kipu menee ohi, kun olen aivan ydessäkohti. Kaikki äkkinäiset liikkeet kanssa sattuu. Olen hieman venytellyt tätä kylkeä ja ei se siittä oo pahammaksikaan mennyt ja päivällä kävin ulkona kävelemässä pari kilsaa niin joka askeleella sattui. Aivan kuin siellä joku painaisi. Henkeä mulla ei ahdista. olen nyt ottanut Buranaa, Jospa se siittä asetttuisi.
- tiesitkö
kipuileva... kirjoitti:
En vielä ole mennyt lääkäriin. Tämä kipu tuntuu nyt vain silloin kun liikutan itseäni. Ja se makuulta nouseminen on todella vaikeaa. Ja kun menen makuu asentoon, niin sillon kanssa tuntuu kipua, mutta se kipu menee ohi, kun olen aivan ydessäkohti. Kaikki äkkinäiset liikkeet kanssa sattuu. Olen hieman venytellyt tätä kylkeä ja ei se siittä oo pahammaksikaan mennyt ja päivällä kävin ulkona kävelemässä pari kilsaa niin joka askeleella sattui. Aivan kuin siellä joku painaisi. Henkeä mulla ei ahdista. olen nyt ottanut Buranaa, Jospa se siittä asetttuisi.
että keuhkokuume voi oireilla noin, ilman kuumettakin.
Siksi et ole kipeä levossa, että keuhkoissa itsessään ei ole tuntoa, vaan kipu tulee juuri liikkuessa.
Mene hyvänen aika kiireesti päivystykseen! Tänään! heti! - vaimonikin meni
kipuileva... kirjoitti:
Vaimollani oli juuri eilen vastaavi aoireita ja hänen kivut yltyivät siihen pisteeseen että on nyt osastolla ja tutkitaan...
- kipuileva
vaimonikin meni kirjoitti:
Vaimollani oli juuri eilen vastaavi aoireita ja hänen kivut yltyivät siihen pisteeseen että on nyt osastolla ja tutkitaan...
Miten vaimosi jaksaa ? Mitä tutkimuksissa selvisi ?
En ole vielä mennyt lääkäriin, kun tämä alkaa jo hieman parantua. Olen ottanut Buranaa 3 kertaa päivässä. Ja jotenkin osaan jo varoa äkkinäisiä liikkeitä ja osaan kömpiä hitaasti sänkyyn ja siitä ylös. Minulla on myös aikaisemmin ollut samanlaista kipua ja se on mennyt ohi viikossa tai parissa. Ja tiedän, että jos menisin maanantaina TK:n päivystykseen, niin sieltä ei mitään apua heru. TK lääkäri uusii sen burana reseptin ja käskee levätä. Korkeintaa kortisoni pistoksen antaa ja sekin pitää itse tahtoa.
Mulla on tämä oikeanpuoleinen kylki myös todella kosketusarka.
Kerroppas sitten vaimostasi, kun tiedät enemmän.
Ja vielä se, että en voi esim haukotella tai vetää syvään henkeä. - kipuileva
kipuileva kirjoitti:
Miten vaimosi jaksaa ? Mitä tutkimuksissa selvisi ?
En ole vielä mennyt lääkäriin, kun tämä alkaa jo hieman parantua. Olen ottanut Buranaa 3 kertaa päivässä. Ja jotenkin osaan jo varoa äkkinäisiä liikkeitä ja osaan kömpiä hitaasti sänkyyn ja siitä ylös. Minulla on myös aikaisemmin ollut samanlaista kipua ja se on mennyt ohi viikossa tai parissa. Ja tiedän, että jos menisin maanantaina TK:n päivystykseen, niin sieltä ei mitään apua heru. TK lääkäri uusii sen burana reseptin ja käskee levätä. Korkeintaa kortisoni pistoksen antaa ja sekin pitää itse tahtoa.
Mulla on tämä oikeanpuoleinen kylki myös todella kosketusarka.
Kerroppas sitten vaimostasi, kun tiedät enemmän.
Ja vielä se, että en voi esim haukotella tai vetää syvään henkeä.Lisään vielä vaivoihini, että mahani ei ole toiminut pariin päivään. Johtuu kai siitä, että vatsani on aina hieman kovalla ja nyt kun tuo kylki on kipeä, en kärsi työntää enkä ähkäistä. pitää syödä pussillinen luumuja, niin eiköhän ala ulostus toimiin.
Kerro jo miten vaimosi jaksaa. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa ! - sullon
kipuileva kirjoitti:
Lisään vielä vaivoihini, että mahani ei ole toiminut pariin päivään. Johtuu kai siitä, että vatsani on aina hieman kovalla ja nyt kun tuo kylki on kipeä, en kärsi työntää enkä ähkäistä. pitää syödä pussillinen luumuja, niin eiköhän ala ulostus toimiin.
Kerro jo miten vaimosi jaksaa. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa !tietenki umpisuolen tulehus. Onko harmaa kolmio suun ja nenän ympärillä, katoppa peilistä. Ja sitte lääkärriiin ennenko puhkee ja tulehtuu.
- mieliharmi
sullon kirjoitti:
tietenki umpisuolen tulehus. Onko harmaa kolmio suun ja nenän ympärillä, katoppa peilistä. Ja sitte lääkärriiin ennenko puhkee ja tulehtuu.
Jos olet kärsinyt vastaavan tyyppisestä oireluista aiemminkin, niin ei ole tyypillinen keuhkoembolia siis keuhkoveritulppa.
Joku mainitsi kuumeettoman keuhkokuumeen, joka on mahdollinen, ja olisi hyvä käydä lääkärissä silti, että poissuljettaisiin sen mahdollisuus keuhkojen kuuntelulla sekä tulehdusarvon mittaamisella ja jos kyse ei ole tästä, niin samalla voisit kertoa kivun luonteesta, sillä jos sitä ylenmääräistä kipua on niin sekin on voinut tulla lihasrevähtymän kautta tai jopa voimakkaan yskimisen seurauksena, joka on jopa erittäin yleistä. Tämmöiset vammat ovat aika yleisiäkin ja paranevat sitten ajan myötä. Toki kurjiahan ne ovat ja vaativat kipulääkityksen, jonka lääkärisi voi sinulle määrätä.
Oletko juuri sairastanut flunssaa, sillä se vie voinnin huonoksi ja pahimmillaan aiheuttaa sydänlihaksen tulehduksen, joka vaatii yleensä sairaalahoidon ja vieläpä pitemmän huilaamisen kuin infarktin kokeneilla. Ei kuitenkaan yleensä aiheuta pysyviä vaurioita sydämeen.
Kuten jo aiemmin totesin, ainut keino saada selville syy vaivaasi, on käynti lääkärillä. Toivottasti syy siihen, ettet voi mennä lääkäriin on ehkä jokin muu, kuin kammo siitä, että sairastat jotain vakavaa tappavan hivuttavaa tautia.
Oireesi eivät ainakaan kuulosta mitenkään huolestuttavilta, joten voin täysin suositella käyntiä omalääkärin vastaanotolla.
- kylkikipu
itselläni oli yskää noin pari kuukautta, sitten yhtäkkiä kova kylkikipu, ei ei voinut nukkua, kuin tyyny kyljen alla, autoon meno, ja nouseninen ja kaikki kylkiliikkeet olivat tuskaa. Luulin lihasrevähdykseksi, mutta keuhkokuvassa löytyi varjostuma, joka bronkoskopiassa todettiin keuhkopaiseeksi. Parantui tuhdilla antibioottikuurilla.
- kipuileva
Mulla ei sitä yskää ole oikeastaan laisinkaan ja kun ei kärsi köhiä. Todella kaikki kylkiliikkeet tekee kipeää. Eilen illalla kun tulin saunasta, niin olo oli jo aivan siedettävä, mutta tänä aamuna taas kivut palasivat. Ei ehkä niin kovina kuin alussa, mutta sinnittelen vielä tämän vk lopun.
- tuollaisia kipuja
kipuileva kirjoitti:
Mulla ei sitä yskää ole oikeastaan laisinkaan ja kun ei kärsi köhiä. Todella kaikki kylkiliikkeet tekee kipeää. Eilen illalla kun tulin saunasta, niin olo oli jo aivan siedettävä, mutta tänä aamuna taas kivut palasivat. Ei ehkä niin kovina kuin alussa, mutta sinnittelen vielä tämän vk lopun.
vaan mene lääkäriin. Kun ihminen menee lääkäriin ja sanoo ettei huvikseen tule tänne teille vain päivää sanomaan, on pakko hoitavan lääkärin ottaa kantaa.
- manNUu
Jos pistää oikeaan kylkeen, se voi johtua myös esim. maksasta(tulehdus?) Tai sappi voi oireilla -> söitkö jotain rasvaista? Keuhkoveritulpan oireet ovat äkillisemmät, ei saa kunnolla henkeä ja suusta tulee punaista vaahtoa, tajunta hämärtyy,ym. Niin ja oire voi olla myös umpilisäkkeen tulehdus. Tai vain suolistoperäisen venytyksen aiheuttamaa kipua.
- pikku-sari
Mene lääkäriin..
täällä taas tuntuu olevan paljon asiantuntijoita..
toivottavasti olet jo paremmassa kunnossa..
Kevään jatkoja kaikille!!- tai huonolla lykyllä
se tk-lääkäri sanoo, että ei voi mitään olla kun et ole tajuttomana.
Ainakin täällä Keski-Uudellamaalla tk-lääkäri on ohjeistettu niin (näin ymmärsin), ettei ole vakavaa jos ei mene tajuttomaksi. Yksi hyvä keino on kuulemma uskoa jumalaan.
Makasin heikkokuntoisena torkahdellen ja huohottaen päivystyksessä. Noin reilun tunnin päästä lääkäri tuli ja lähetti kotiin. Toivuin kyllä mutta sama tyyli jatkuu oli vaiva mikä hyvänsä. Kaikki väsymys ja huonovointisuus on masennusta. Kuulemma. - :(((
tai huonolla lykyllä kirjoitti:
se tk-lääkäri sanoo, että ei voi mitään olla kun et ole tajuttomana.
Ainakin täällä Keski-Uudellamaalla tk-lääkäri on ohjeistettu niin (näin ymmärsin), ettei ole vakavaa jos ei mene tajuttomaksi. Yksi hyvä keino on kuulemma uskoa jumalaan.
Makasin heikkokuntoisena torkahdellen ja huohottaen päivystyksessä. Noin reilun tunnin päästä lääkäri tuli ja lähetti kotiin. Toivuin kyllä mutta sama tyyli jatkuu oli vaiva mikä hyvänsä. Kaikki väsymys ja huonovointisuus on masennusta. Kuulemma.Siksi sinne lääkäriin ei huvittaisi millään mennä kun katotaan vaan ku mielenvikasta jos ei ole pää poikki. Apua ei kyllä juurikaan saa. Mulla myös kyljet kipeenä. Enemmän oikea kylki. Ei varsinaista tuskaista kipua mutta hirveä paineen tunne. Tosi inhottavaa. Näin istuessa pahimillaan. On oireillu jo n. kk enemmän ja vähemmän. EI auta venyttely tai jumppa. Nyt en jaksa enää kuullostella tätä joka päiväistä tunnetta. Menen huomenna terveysasemalle vaikka ei YHTÄÄN huvittais mutta valitettavasti pakko. Jos sanovat että jumissa se vaan on niin sitten kyl oikeesti varmaan räjähän! Hitto ku ois rikas ni menisin yksityiselle.
- Jaffa21
Siis, tiedän että kysyit tätä kysymystä jo kauan aikaa sitten mutta minulla oli ja on vieläkin kyseinen ongelma tai minun kylkiluiden väliin pistää, mutta kun kävin lääkärissä sydänfilmeissä ja kaikssa kokeissa he sanoivat vain että se on lihas joka on rasittunut tietokoneen ääressä olemisesta :) mutta lääkärissä kannattaa varmistaa! TSEMPPIÄ
- melkein kuollut
itse melkein kuolin äskettäin kahteen veritulppaan keuhkoissa ja voin sanoa etten sitä aluksi uskonut niin vakavaksi...mene helvetissä lääkäriin ellet halua kuolla... voihan olla että on väärä hälytys,mutta et ainakaan kuole..tai ainakin tekevät kaikkensa estääkseen kuoleman
- Voihankaupatperse
Keskisuomalainen lääkäri persereikä samoin muu lääkäri persereikä. Perse ja paska
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709