Mistä tulee nimi Golf ?

Onko se se hirvee peli

Onko se tarkoitettu alunperinki Golf-kärryksi?

8

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

alun perin sen piti tarkoittaa Golf-virtausta, VW:n silloiset muut mallit olivat mm. Passat ja Scirocco.
      Sen jälkeen kun mallistoon tuli Audi 50, josta tuli Polo, niin ihmiset mielsivät golfin tarkoittavan sitä "urheilulajia"

• paree

Kyl sen täytty olla se kolopallo. Takapenkkikin ollut kovassa käytössä.

• nimimerrki erkki

Golf on kait sanana vastaa sanoja LAHTI TAI VIRTA, tieenkin myös Golf peliä, jota voisi merkitä myös menestyväksi ja suositun ihmisen peliksi. Golf virtaa voisi kutsua myös lämpöä tuovaksi ja elämän mahdollistavaksi virraksi. Jos Golf virta hyytyy, nii elämä loppuu!

No, otetaan sit muitakin volkkarin malleja.

Bora on myös tuuli, aaviikko tuli.

Passat voi tulla sanoista Sopiva, tai matkustaja ( passenger )

Joskus kauan sitten oli volkkarilla malli nimi Derby, se oli sellainen POLO poraspera... Derby on hevospeli.

Polo on Golfin nimen kanssa myös hevospeli.

• :-)

passat ja scirocco nimenomaan myös tuulia, silloin mallistossa oli näitä tuulia

polo muutti jonkin verran, se oli selvä urheilu/peli (Derby sisarmallina)

• Ventolla

• USA:ssahan sen auton nimi oli aluksi Rabbit eli suomeksi kani tai kaniini. Varmaankin toivoivat, että se lisääntyisi siellä kuin kani. Silloisiin isoihin amerikanrautohin verrattuna se oli sitäpaitsi pienikokoinen ja liikkui ketterästi kuin jänis.

Sitten sen nimi muutettiin sielläkin Golfiksi ja viime vuonna taas takaisin Rabbitiksi. Luultavasti Golf-virta on jenkeille vähemmän tuttu kuin golf-peli.

• ilppis vaa

kuin Golf-Kärry, yhtä ruma...

• ilppis vaaaaa

kuin Golf-Kärry, yhtä ruma...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      84
      2605
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1684
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1609
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1227
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe