Niin matkailusta sen verran että kestääkö hamsteri 6-7tunnin auto/junamatkaa? Voiko hamsterin ottaa mökille mukaan (kesällä,on vain kaasu lämmitin)?
Voiko hamsterin häkin päälle laittaa esim. viltin?
kaikille vatajille SUURI kiitos:)
matkailu
1
323
Vastaukset
Niin matkailusta sen verran että kestääkö hamsteri 6-7tunnin auto/junamatkaa?
- Kestää, jos huolehtii, että hamsterilla on hyvä olla. Hamsterin kuljetusboksi ei saa olla aurinkoisessa paikassa, ilmanvaihdon pitää toimia hyvin, boksissa pahvilaatikko suojana mahdolliselta auringolta ja eväänä tuoretta tuoreruokaa. Kannattaa esimerkiksi antaa hamsterille vedessä liotettuja kasviksia ja juureksia (esim. porkkanaa). Juomapulloa ei kannata laittaa boksiin kiinni, sillä se tyhjenee sinne, kun auto/juna tärisee. Puruja ei kannata laittaa boksiin ihan tolkuttomasti, niin kuin talvella matkatessa.
Eli siis nestehukkaa ja lämpöhalvausta on varottava.
Voiko hamsterin ottaa mökille mukaan (kesällä,on vain kaasu lämmitin)?
- Voi ottaa, mutta suosittelisin kuitenkin jättämään hamsterin kotiin, jos vain mahdollista. Hamsteri pärjää muutaman päivän yksinäänkin, kun sille jättää runsaasti raikasta vettä ja siemenseosta. Toinen vaihtoehto on hankkia hamsterille hoitaja (kaveri, perheenjäsen, naapuri tms.) tai viedä se hoitoon (esim. hamsterikasvattajalle tai kaverille). Kokemattomalle hoitajalle tietysti jätetään tarkat hoito-ohjeet. Hamsteri stressaa matkasta, joten on paras antaa sen jäädä kotiin tuttuun ympäristöön.
Voiko hamsterin häkin päälle laittaa esim. viltin?
- Voi, mutta se saattaa tuhota sen pinnojen välistä repimällä. Terraarion päälle ei saa laittaa vilttiä, sillä silloin ilmanvaihto heikkenee pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029