pannarin kytkin?

pannari

onko tietoo:kuuluuko asiaan Honda Paneuropen kytkin ei kylmänä irroita,ei saa vaihdetta päälle ja jos "väkisellä"runnoo kolaus ja kone sammuu,lämpimänä ei enemmälti tätä ongelmaa ja vielä näin ajokautta odotellessa,mitä pitäis ehotomasti huoltaa (1100 vm.99 ajokilometrejä takana 60000)
kiitos etukäteen vastauksestä
T:Pannari

10

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii---jii

      vähän siltä että on vääränlaiset öljyt koneessa,
      moni pyörä on aika kriittinen tuossa öljy merkissä.

    • moiseen.

      Väärä öljylaatu tai sen viskositeetti. Jos vaihto ei auta, ovat kytkinlevyt, siis ne kitkalevyjen välissä olevat teräslevyt vääntyneet. Se taas johtunee kytkimen väärästä säädöstä, luistatuksesta, ja voipa syynä olla sen väärän öljylaadun aiheuttama kitkalevyjen pilaantuminen. Ovat siis likaiset tai muuten vaan turvonneet. Jos ei parin öljynvaihdon jälkeen muutosta tapahdu, tietysti säädät kytkimen, on edessä levyjen vaihto.

    • Kra

      Märän kytkimen ominaisuus on, että jos vaikka paikallaan vedät kytkinkahvan pohjaan ja samantien yrität vaihdetta päälle. Niin aina kolahtaa, mutta jos maltat pitää pari sekunttia kytkintä pohjassa ja yrität sitten, niin menee paljon sujuvammin päälle. Märkä kytkin irrottaa vähän "nihkeästi".
      Mutta tuossa on kyllä jotain muutakin, ei ole ihan normaalia tuo. Edellä jo tulikin hyviä vaihtoehtoja ongelman syyksi.

      Ilmeisesti tämän takia Ducatissa on kuiva kytkin.

    • Voisit myös tarkistaa työ ja pääsylinterin toiminnan.
      Voisit myös vaihtaa kytkinnesteen ja ilmata systeemin.

      • -------------

        Joo...kyllä todennäköisesti vanha-erkki on oikeassa! Pitäisi kyllä tuntua kahvassa jotenkin? Onko kokeillut pumppausta...jos sitten irrottaa,asia on selvä.

        En oikein usko öljylaadun noin voimakkaaseen vaikutukseen, vahvempi öljy voi kyllä kylmänä hidastaa toimintaa.Tai jos kone on seissyt kauan ja levyt takertelee aluksi.


    • minä teen

      Käynnistä kylmä kone vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin levyt irtoaa saman tien..

      • pannari

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......


      • Pannarin
        pannari kirjoitti:

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......

        kytkin on kunnossa, kahva on aika kevyt käyttää. Ja ainahan ison pyörän järeästi tehty laatikko vähän pyrkii kolahtamaan vapaalta ykköselle vaihdettaessa. Eikä nuo uudet kytkinlevytkään niin mahdottomia maksa, varsinkaan esim. Ebay:sta ostettuina.


    • Crankpin

      Ajoin tuollaisella pyörällä viisi kesää, tosin vuosimalli oli vanhempi. Ostaessani pyörän siinä oli hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin öljyt ja kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen niin oireet vähenivät tai oikeastaan loppuivat. Pannari on myös tarkka öljymäärälle eli ei yli ylämerkin. Tyhjäkäynti kannattaa myös pudottaa kohtuulliseksi siitä bensantäyttöaukon lähellä olevasta ruuvista, ryyppykin vielä nostaa tyhjäkäyntiä ja vaikeuttaa ykkösen kytkeytymistä.

      • jukka

        kytlimen kitkapinnat menee pilalle, ellet käytä Hondan omaa öljyä.En minäkään sitä ensin uskonut.Kytkimen jäykkyyttä ei voi säätää muutenkuin vaihtamalla jouset.Pane Hondan öljyt, ajele ja jos ei ala irroittamaan vaihda levyt h.100e helppo vaihtaa.Samalla voi kevyesti hioa alumiinisen kytkinrungon,siis kytkinlevyjen liukupinnan.Liukupinnan hionnassa on vaan se tekijä, että mitä enemmän hiot sitä enemmän kolahtaa.Kytkimen irroituksessa täytyy olla paineilmavasara, mutta öljyjäkään ei tarvitse ottaa pois mikäli ne on Hondan omat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe