(...liitto!).
Tällaisen rekisteröitymättömien temmellyskentän valvonta on yhdelle henkilölle mahdoton tehtävä. Ahkera ihminen jaksaa tietenkin istua ruudun äärellä melko säännöllisesti (vaikka turhautuneenakin) poistamassa häirikköaloituksia ja viestejä - mihinkään muuhun hänellä ei jää aikaa.
Mutta kun ihmisen on sentään välillä käytävä vessassakin ja imaista sisälleen häthätää jokin leipäpala ja suolasilakka ja motillinen piimää, että jaksaa taas jatkaa ;-( - Ei tuu mittää, jottai täällä tehä pittää??
Rekisteröityneet haapavetiset voisivatkin kehittää valvonnan työnjakoa. Perustakaa valvojien 'kommuuni', jossa pidätte yhteyttä toisiinne sähköposti-ryhmänä, kerrotte toisillenne, milloin vessahätä yllätti ja sovitte työvuoroista. Niinpä yhden henkilön ei tarvitsisi kantaa yksin koko sotkua.
Paremmilla keskustelualustoilla valvojaryhmä voi muodostaa yhteisen tunnuksenkin, jolloin 'Moderaattorin' ei tarvitse yksilöityä, vaan hän voi heittää ylläpitoon liittyvät viestinsä kollektiivisella tunnuksella. Ehkä lie mahdollista täälläkin, en tiedä. Ja joka valvojalla on tietenkin oma nimimerkkinsä henkilökohtaista keskusteluaan varten.
Valvojilla on myös mahdollisuus nähdä, minkä käyttäjän IP:ltä tulee pelkästään häirintää tai tyhjänpäiväistä. Sellaiselta koneelta voidaan kirjoitusoikeus estää joksikin aikaa. - Tosin nykyisin tuo IP vaihtuu laajakaistakäyttäjillä näppärästi, kun katkaisee välillä virrat laajakaistamodeemista. Tietysti ns. 'asiaketjuissakin' valvottaisiin liian monia samaa aihetta koskevia avauksia. Paremmilla alustoilla voidaan viestejä siirtääkin toiseen ketjuun - täällä ilmeisesti vain koko ketjuja.
---
Toisaalta valvojaryhmän täytyy sopia keskenään valvonnan säännöistä. Sisällöttömällä tai pelkästään sisäpiirin rekisteröitymättömällä viestijällä on hänelläkin sanavapaus ja oikeudet. Sen tyylistä juttua sisältävien ketjujen määrää voidaan rajoittaa, mutta omien ketjujensa sisällä viestijät saisivat pitää oman tyylinsä säädyllisuuden ja henkilösuojan rajoissa.
---
Gummelin mainitsemat aiheet "kepuli, vasuri" ja "kommunisti" sallittaisiin nekin, mutta sivulla saisi näkyä sellaisia ketjuja vain esim. yksi kerrallaan ;-)
Valvojien neuvosto...
16
817
Vastaukset
- pijit
taas saarnan.
- Turisija
tuosta saarnaajan oopperaroolista jäi pikkuisen päälle, mutta hakeudun kyllä vieroitukseen.
Näin äkkiseltä luettua kirjoituksesi on täyttä asiaa ja annan sille kannatuksen. Luulen, että palsta todellakin vaatii jonkunlaista parempaa valvontaa tai muuten kirjoittelu villiintyy ja palsta lakkautetaan.
- omaa seriffiä
Tiedän, että yksi palstan rekisteröityneistä on hakenut oikeuksia toimia seriffinä tällä palstalla useamman kerran, mutta jostain syystä vastaus on ollut aina kielteinen.
Kirjoittaja on yksi asiallisista kirjoittajista, joten kummastelen kielteistä suhtautumista hakemukseen.- Turisija
sheriffin rooli käy varmasti raskaaksi yhdelle, jos tekstailijat pistävät hänet ahtaalle. Toisaalta en edes tiedä, hyväksytäänkö täällä Eniron sivuilla yleensäkään kollektiivisia valvojia.
Hyvin hoidetuilla sivustoilla moderaattoreita on säännöllisesti enemmän kuin yksi. Ryhmällä on sikälikin etu puolellaan, että ryhmä voi neuvotella keskenään eri tapauksista.
Kärjistetty esimerkki: Yksi valvoja voisi olla niin ahdasmielinen, että näkisi palstalla aivan liikaa mörköjä. Ja vastaavasti toinen tykkäisikin vain huulenheitosta ja syrjisi ikävää asiakeskustelua, jota hänellä ei olisi edellytyksiä ymmärtää. - mutta*
Turisija kirjoitti:
sheriffin rooli käy varmasti raskaaksi yhdelle, jos tekstailijat pistävät hänet ahtaalle. Toisaalta en edes tiedä, hyväksytäänkö täällä Eniron sivuilla yleensäkään kollektiivisia valvojia.
Hyvin hoidetuilla sivustoilla moderaattoreita on säännöllisesti enemmän kuin yksi. Ryhmällä on sikälikin etu puolellaan, että ryhmä voi neuvotella keskenään eri tapauksista.
Kärjistetty esimerkki: Yksi valvoja voisi olla niin ahdasmielinen, että näkisi palstalla aivan liikaa mörköjä. Ja vastaavasti toinen tykkäisikin vain huulenheitosta ja syrjisi ikävää asiakeskustelua, jota hänellä ei olisi edellytyksiä ymmärtää.sitä en tiedä minäkään miten Eniro suhtautuisi tähän "valvovaan silmikkoon".
- Vasuri-Eskoa palstan
mutta* kirjoitti:
sitä en tiedä minäkään miten Eniro suhtautuisi tähän "valvovaan silmikkoon".
ylituomariksi.
Lakeja tunteva tyyppi.
Haapaveden koululautakunnankin pannut
järjestykseen ja
sivistysjohtajan.
Mielivallasta heitä ohjannu rehelliselle tielle.
Vasuri-Eskosta resistentti palstalle. - esitää vielä
Vasuri-Eskoa palstan kirjoitti:
ylituomariksi.
Lakeja tunteva tyyppi.
Haapaveden koululautakunnankin pannut
järjestykseen ja
sivistysjohtajan.
Mielivallasta heitä ohjannu rehelliselle tielle.
Vasuri-Eskosta resistentti palstalle.ihtiään.
- esitin, ihte oon ala-
esitää vielä kirjoitti:
ihtiään.
mittanen.
Alle 18-vuotias ei kelepaa. - ei oo
esitin, ihte oon ala- kirjoitti:
mittanen.
Alle 18-vuotias ei kelepaa.ketään alle sen.
- näyt ymmärtävän
esitin, ihte oon ala- kirjoitti:
mittanen.
Alle 18-vuotias ei kelepaa.hyvän päälle.
Ootko Vasuri-Eskon
oppilaita? - on.........
j.jussiW-T kirjoitti:
nettiänsä pelaamaan iltaan mennessä?
sairaslomalla silloin pitää sairastaa.
on......... kirjoitti:
sairaslomalla silloin pitää sairastaa.
annetaan hänen sitten sairastaa kaikessa rauhassa.
- se mitään
j.jussiW-T kirjoitti:
annetaan hänen sitten sairastaa kaikessa rauhassa.
sairasta kun näkyy pystyvän kokoajan olemaan hallilla töissä luikuria pelaa
- ent.maalaisliitolainen
Vasuri kommari oikein jauhaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806