Jeesus, tuo Jumalien ihanin juoksupoika ja suloisin Prinssi, jonka kissamaisten askelien jälki oli puuterin kevyttä, ja jonka nauru oli tarttuvaa kuin epoksiliima. Jeesus oli opettajana/messiaana kuitenkin erittäin huono.
Eräs messiaan tunnusmerkki oli opettaa Jumalan käskyjä.
"24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, heillä kaikilla on yksi ja sama paimen. He noudattavat minun käskyjäni, he seuraavat minun säädöksiäni ja elävät niiden mukaan."
Hese 37:24.
Ja mitä tähän Jeesus, tuo elämän vesi ?
"19 Eihän se mene hänen sydämeensä vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu. Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta."
Mark 17:19.
Voi Jeesus, (Hoosianna).
Oikean Messiaan/opettajan olisi pitänyt ennemmin saarnata että kaikki ruoka EI OLE syötävää
"7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia."
3 Moos 11:7,8.
Noin.
Mitenkäs tämä kannibalismi, tai niinkuin nykyään, polittisen korrektivisuuden(?) aikana sanotaan, VEREN syömisen kanssa ? Sillä Jeesushan oli kaikkea muuta kuin vastaan veren syömistä, Hänelle se oli suorastaan välttämätöntä.
"53 Jeesus sanoi heille: Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma."
Joh 6:53,55.
Mutta mitä sanoi Jumala ?
Mitä sanoi Pyhä Haamu suuressa viisaudessaan ?
Mitä OIKEAN Messiaan pitäisi tehdä ?
Mitä OIKEAN opettaja pitäisi opettaa ?
Nämä olivat niitä IKIAIKAISIA lakeja.
"10 Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen syö verta, missä muodossa tahansa, minä vihastun häneen ja poistan hänet kansansa keskuudesta."
3 Moos 17:10.
Aaaah Jeesus, mikä röyhkeys, mikä julkeus.
"22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä. 5 Moos 18:22.
Ja lisäksi että Jeesus, (Hoosianna), oli
röyhkeä,
väärä,
profeetta.
Sillä noin/näin puhuvat vain väärät Messiaat/opettajat, ja heistähän Jumala, oli yllä olevassa raamatun lainauksessa varoittanut.
"28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."
Matt 16:28.
No ei tuo mitään, sillä ei nuo 12 pässiä välittäneet(taaskaan) suuren opettajansa puheista/kehoituksista (että ei se mikä suuhun menee saastuta), yhtään sen enempää kuin normaali Jeesus uskovainen nykyäänkään.
"20 Meidän on kuitenkin lähetettävä heille kirje ja kehotettava heitä karttamaan sellaista, minkä epäjumalanpalvelus on saastuttanut, sekä haureutta, verta ja lihaa, josta verta ei ole laskettu."
Apo 15:20.
Entäs ympärileikkaus ?
Onko/oliko se ehkä tärkeä asia, noin 30 vuotta Jeesuksen, (Hoosianna), kuoleman jälkeen ?
Nythän ON aikaa kulunut, ja ihmiset eivät välttämättä enää tee niinkuin OIKEAT, ja ALKUPERIÄISET, kristityt tekivät.
Mitä tekeekään Paavali, tuo moukka.
"3 Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen."
Apo 16:3.
Aaaaah Jeesus Kristus, Helvetin ikuinen TULI, Hoosianna.
PS Jeesus olisi pitänyt kivittää.
Jeesuksen opetuksia 3.
61
1727
Vastaukset
- <<>>
..että Jeesuksen kuolema oli liian raaka kun kidutettiin ja ristiinnaulittiin? Kivitys olis varmaan ollu nopeempi ymv.
Ootko Saatananpalvoja kun niin hoosiannaat helvetin tulta??
Mikä on kirjoitustesi tarkoitus? Uskotko oikeasti nuon vääristyneesti??- Yksilö
Ah, mutta eikö Jeesuksen, (Halleluja), kärsimykset ole aika pieniä verrattuna siihen mitä Hänellä, (Halleluja), on varalla meille/niille ihmisille, jotka eivät ole joko kuulleet/välitä/ymmärrä Jeesuksen, (Halleluja), ihanasta sovitustyöstä.
Onko Jeesus, (Haleluja) jo niin kovettanut Sinun sydämesi/omantuntosi/inhimillisyytesi, että et ymmärrä mitä, ikuinen, ja ikuinen, ja toistetaan vielä, (ja nyt ajatuksella, siis ihan tosi), että mitä se oikein takoittaa, tuo sana, IKUINEN, ja kun joku uhkaa Sinua ,ikuisella helvetin tulella ja kidutuksella.
Ja lisäksi, kysy itseltäsi, voiko Jumalan tappaa parin tunnin ristillä/paalulla roikotuksella ?
Stefanos kivitettiin, miksi ei sitten Jeesusta, (Halleluja) ?
Pöh, satanisti.
JEESUS, (HALLELUJA) sen Helvetin keksi ja maksaa myös lämmityskulut.
Katsos, yksilö kertoo totuuden.
Älä usko valehtelijoihin. - <<>>
Yksilö kirjoitti:
Ah, mutta eikö Jeesuksen, (Halleluja), kärsimykset ole aika pieniä verrattuna siihen mitä Hänellä, (Halleluja), on varalla meille/niille ihmisille, jotka eivät ole joko kuulleet/välitä/ymmärrä Jeesuksen, (Halleluja), ihanasta sovitustyöstä.
Onko Jeesus, (Haleluja) jo niin kovettanut Sinun sydämesi/omantuntosi/inhimillisyytesi, että et ymmärrä mitä, ikuinen, ja ikuinen, ja toistetaan vielä, (ja nyt ajatuksella, siis ihan tosi), että mitä se oikein takoittaa, tuo sana, IKUINEN, ja kun joku uhkaa Sinua ,ikuisella helvetin tulella ja kidutuksella.
Ja lisäksi, kysy itseltäsi, voiko Jumalan tappaa parin tunnin ristillä/paalulla roikotuksella ?
Stefanos kivitettiin, miksi ei sitten Jeesusta, (Halleluja) ?
Pöh, satanisti.
JEESUS, (HALLELUJA) sen Helvetin keksi ja maksaa myös lämmityskulut.
Katsos, yksilö kertoo totuuden.
Älä usko valehtelijoihin.Siksikö Jeesus olis pitäny kivittää ku Stefanoski?! Jeesus muuten antoi henkensä.
Miksi et huoli sitten sovitustyötä? Katkerana helvettiin; ei mulle kelpaa tuollainen sovitustyö;kärsitään sitte ikuisuus vai?
Sen ikuisuuden takiahan uskovat haluaa tehdä lähetystyötä ja kertoa Jeesuksesta, ettei yksikään huku!!
Raamattu on varmaan sulle tuttu mut lue room.1:18-32 ja 2:1-16 - yöeläin
<<>> kirjoitti:
Siksikö Jeesus olis pitäny kivittää ku Stefanoski?! Jeesus muuten antoi henkensä.
Miksi et huoli sitten sovitustyötä? Katkerana helvettiin; ei mulle kelpaa tuollainen sovitustyö;kärsitään sitte ikuisuus vai?
Sen ikuisuuden takiahan uskovat haluaa tehdä lähetystyötä ja kertoa Jeesuksesta, ettei yksikään huku!!
Raamattu on varmaan sulle tuttu mut lue room.1:18-32 ja 2:1-16Ihmisiä on monenlaisia. Jotkut eivät yksinkertaisesti pysty uskomaan Jeesukseen niin kuin te uskovaiset haluaisitte. Ja mitä tapahtuu kun ihminen on sellainen ettei kykene ottamaan pelastusta vastaan. No ikuinen tulihan se siellä odottaa. Jumala loi ihmisen joka lankesi syntiin, ja rankaisee tätä sitten sen vuoksi, kun Jumala loi ihmisen joka lankesi syntiin. Ei ihmiset ole täydellisiä, mutta vaikuttaa siltä ettei Jumala tajua sitä. Kaikkivaltias ei tajua mitään.
- <<>>
yöeläin kirjoitti:
Ihmisiä on monenlaisia. Jotkut eivät yksinkertaisesti pysty uskomaan Jeesukseen niin kuin te uskovaiset haluaisitte. Ja mitä tapahtuu kun ihminen on sellainen ettei kykene ottamaan pelastusta vastaan. No ikuinen tulihan se siellä odottaa. Jumala loi ihmisen joka lankesi syntiin, ja rankaisee tätä sitten sen vuoksi, kun Jumala loi ihmisen joka lankesi syntiin. Ei ihmiset ole täydellisiä, mutta vaikuttaa siltä ettei Jumala tajua sitä. Kaikkivaltias ei tajua mitään.
Room.1:18-32 ja 2:1-16, etpä tainnu lukea, ainakaan ajatuksella??
1.Aikakirja 28:9"Ja sinä, poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä alttiisti ja koko sydämestäsi, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja pyrkimykset. Jos etsit häntä, löydät hänet, mutta jos hylkäät hänet, hän hylkää sinut ikiajoiksi."
Jer.29:11"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."
1.Moos.8:21"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein."
Jes.55:6-9"Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä! Hylätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas. -Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella." - Yksilö
<<>> kirjoitti:
Siksikö Jeesus olis pitäny kivittää ku Stefanoski?! Jeesus muuten antoi henkensä.
Raamattu on varmaan sulle tuttu mut lue room.1:18-32 ja 2:1-16Eikö laki ole kaikille sama ?
Jeesus teki itsemurhan.
Selitähän yksilölle tuo sovitustyö ?
"25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja PALVELLEET LUOTUA eivätkä Luojaa, olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen."
Room 1:25.Olikos tuo Jeesuksesta ?
Katsos, Yksilö on vain saviastia, sellainen minkä Jumala on tehnyt.
"21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. 24 Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme."
Room 9:21,24. - yöeläin
<<>> kirjoitti:
Room.1:18-32 ja 2:1-16, etpä tainnu lukea, ainakaan ajatuksella??
1.Aikakirja 28:9"Ja sinä, poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä alttiisti ja koko sydämestäsi, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja pyrkimykset. Jos etsit häntä, löydät hänet, mutta jos hylkäät hänet, hän hylkää sinut ikiajoiksi."
Jer.29:11"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."
1.Moos.8:21"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein."
Jes.55:6-9"Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä! Hylätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas. -Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella."Kaikki eivät kykene uskomaan Jeesukseen. Ihminen on vajavainen. Joko tajuat?
- <<>>
Yksilö kirjoitti:
Eikö laki ole kaikille sama ?
Jeesus teki itsemurhan.
Selitähän yksilölle tuo sovitustyö ?
"25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja PALVELLEET LUOTUA eivätkä Luojaa, olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen."
Room 1:25.Olikos tuo Jeesuksesta ?
Katsos, Yksilö on vain saviastia, sellainen minkä Jumala on tehnyt.
"21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. 24 Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme."
Room 9:21,24.paljon Raamatusta mutta luet sitä vain katkerana?
Miksi sovitustyö ei kelpaa? Älä anna paholaisen huijata sua helvettiin! - <<>>
yöeläin kirjoitti:
Kaikki eivät kykene uskomaan Jeesukseen. Ihminen on vajavainen. Joko tajuat?
on suuri haaste uskoville 1.piet.2:12"Eläkää moitteettomasti pakanoiden keskellä, jotta he teitä pahantekijöiksi panetellessaan havaitsisivatkin hyvät tekonne ja ylistäisivät Jumalaa sinä päivänä, jona hän kohtaa heidät." (vanhan käännöksen mukaan loppu:Ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä)
Joh.6:22-71 Elämän leipä, Opetuslasten uskoa koetellaan
room.10:5-21 Pelastus on tarkoitettu kaikille - Yksilö
<<>> kirjoitti:
paljon Raamatusta mutta luet sitä vain katkerana?
Miksi sovitustyö ei kelpaa? Älä anna paholaisen huijata sua helvettiin!Yksilö katsoo/odottaa huomista päivää varmana siitä, että maailma on hieman parempi paikka elää kuin tänään.
Katsos, maailma on kaunis.
Kyllä vaan.
En kiellä sitä tosi seikkaa, että paljon on maailmassa myös pahuutta, niin ihmisten aiheuttamaa, kuin *luonnollista* pahuutta.
Mutta jos elät niin että koetat olla satuttamatta kanssaihmistä, niin maailma muuttuu ihan hieman pikkuisen paremmaksi paikaksi elää.
Opi antamaan myös itsellesi anteeksi. Siitä se alkaa.
Et Sinä ole paha, Sinä olet kaunis ihminen.
Ja kerro aina totuus, eteenkin itsellesi.
Ei kenellekkään ole helpompaa valehdella kuin itselleen.
Elämä ON lyhyt. - <<>>
Yksilö kirjoitti:
Yksilö katsoo/odottaa huomista päivää varmana siitä, että maailma on hieman parempi paikka elää kuin tänään.
Katsos, maailma on kaunis.
Kyllä vaan.
En kiellä sitä tosi seikkaa, että paljon on maailmassa myös pahuutta, niin ihmisten aiheuttamaa, kuin *luonnollista* pahuutta.
Mutta jos elät niin että koetat olla satuttamatta kanssaihmistä, niin maailma muuttuu ihan hieman pikkuisen paremmaksi paikaksi elää.
Opi antamaan myös itsellesi anteeksi. Siitä se alkaa.
Et Sinä ole paha, Sinä olet kaunis ihminen.
Ja kerro aina totuus, eteenkin itsellesi.
Ei kenellekkään ole helpompaa valehdella kuin itselleen.
Elämä ON lyhyt.Elämä on todellakin lyhyt (psalmi 90 Ihmiselämän lyhyys ja Jumalan ikuisuus) ja varsinkin kun ollaan iankaikkisuusolentoja! Mutta Jes.59:1"Ei Herran käsi ole lyhyt palastamaan eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan."
1.Joh.5:11-12"..Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä on hänen Pojassaan. Jolla on poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää."
Ilm.21:6"..Minä olen A ja O,alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä."
Joh.8:31-32"..Jos te pysytte uskollisina sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Ef.5:8-9"..Eläkää valon lapsina! Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä."
1.Piet.3:10-11"Sillä se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta. Kääntyköön hän pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen."
Ef.2:32"Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."
Hebr.8:12"Minä annan anteeksi heidän rikkomuksensa enkä enää milloinkaa muista heidän syntejään." - Yksilö
<<>> kirjoitti:
Elämä on todellakin lyhyt (psalmi 90 Ihmiselämän lyhyys ja Jumalan ikuisuus) ja varsinkin kun ollaan iankaikkisuusolentoja! Mutta Jes.59:1"Ei Herran käsi ole lyhyt palastamaan eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan."
1.Joh.5:11-12"..Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä on hänen Pojassaan. Jolla on poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää."
Ilm.21:6"..Minä olen A ja O,alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä."
Joh.8:31-32"..Jos te pysytte uskollisina sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Ef.5:8-9"..Eläkää valon lapsina! Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä."
1.Piet.3:10-11"Sillä se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta. Kääntyköön hän pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen."
Ef.2:32"Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."
Hebr.8:12"Minä annan anteeksi heidän rikkomuksensa enkä enää milloinkaa muista heidän syntejään."Elämä on tehty elettäväksi, ei piehtaroimisessa siinä kuinka syntisiä/pahoja me olemme.
"11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,"
2 Tess 2:11.
"23 Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan"
1 Samu 16:23.
"9 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua."
5 Moos 5:9. - <<>>
Yksilö kirjoitti:
Elämä on tehty elettäväksi, ei piehtaroimisessa siinä kuinka syntisiä/pahoja me olemme.
"11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,"
2 Tess 2:11.
"23 Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan"
1 Samu 16:23.
"9 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua."
5 Moos 5:9.mutta se jatkuu näin Moos.5:10"Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat käskyjäni."
Miksi kaivelet nuota raamatun kohtia etkä näe Jumalan hyvyyttä ja halua pelastaa sutkin?
Suosittelen www.rkk-sansa.net sivua, sielä käydään raamattu läpi kannesta kanteen erittäin mielenkiintoisesti, saa valita raamatun kohtia joiden käsittely kiinnostaa :)
En mä ainakaa piehtaroi synnintunnos, kaikki saa luovuttaa Jumalalle Jeesuksen nimes ja nautin elämästä vapaana, Jumalan turvas ja kuoleman jälkeinen elämäkin vain lohduttaa vaikeina hetkinä että eipä tarvi tällästäkää enää kärsiä taivaas :) - Yksilö
<<>> kirjoitti:
mutta se jatkuu näin Moos.5:10"Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat käskyjäni."
Miksi kaivelet nuota raamatun kohtia etkä näe Jumalan hyvyyttä ja halua pelastaa sutkin?
Suosittelen www.rkk-sansa.net sivua, sielä käydään raamattu läpi kannesta kanteen erittäin mielenkiintoisesti, saa valita raamatun kohtia joiden käsittely kiinnostaa :)
En mä ainakaa piehtaroi synnintunnos, kaikki saa luovuttaa Jumalalle Jeesuksen nimes ja nautin elämästä vapaana, Jumalan turvas ja kuoleman jälkeinen elämäkin vain lohduttaa vaikeina hetkinä että eipä tarvi tällästäkää enää kärsiä taivaas :)"7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." 2 Moos 34:7
Yksilölle on kerrottu että täytyy olla synnintunto. Mikä/mitä on synti ?
Kun luultavasti tulet olemaan taivaassa/paratiisissa niin mitä luulet, mietitkö koskaan, että missä on noin 99% maailman väestöstä ?
Jos tunnet jonkun vääräuskoisen/vääräuskoisia ihan noin henk, koht ja hän tai ne muut eivät siellä ole (no ei tietenkään, muutenhan Jumala olisi valehtelija) niin muisteletko tai ajatteletko heitä koskaan ? - <<>>
Yksilö kirjoitti:
"7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." 2 Moos 34:7
Yksilölle on kerrottu että täytyy olla synnintunto. Mikä/mitä on synti ?
Kun luultavasti tulet olemaan taivaassa/paratiisissa niin mitä luulet, mietitkö koskaan, että missä on noin 99% maailman väestöstä ?
Jos tunnet jonkun vääräuskoisen/vääräuskoisia ihan noin henk, koht ja hän tai ne muut eivät siellä ole (no ei tietenkään, muutenhan Jumala olisi valehtelija) niin muisteletko tai ajatteletko heitä koskaan ?mietin, suurin tuska oli omasta miehestäni joka onneksi tuli uskoon yli vuosi sitten ja sitten murehdin varsinkin sisaruksiani, sukulaisia, kavereita ja ihmisiä ympäri maailmaa..rukouksessa tuon heitä Jumalalle ja sen takia sunki kanssa kirjottelen kun haluaisin olla Jumalan "välikätenä", tiedän etten itte voi saada ketään uskoon mutta jos Jumala käyttäis mua ja puhuttelis/herättelis mun kautta..
Niin syyllinen ei jää rankaisematta mutta on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot.
Roomalaiskirje:
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Synnintunto on herätystä, sillon Jumala kutsuu, kun ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsee Jumalaa ja saa anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman kautta ja saa vapautua synneistään.
Mulla kyl ittellä kävi niin et elämäs oli niin vaikeeta et käännyin Jumalan puoleen ja oli se kamppailu se uskon päätös mietin et en mä voi tulla uskoon ku mä kiroilen niin paljo ja polttelen enkä halu lopettaa ryyppäämistä mut sit mä tajusin et ei mun tarvi pystyä lopettaa eka polttelua ja vähä unohdin nuo muut syyt ja sit vaan et ok, oon uskos ja sit jäi kiroilu, tupakki jäi muutaman kuukauden päästä ja sit jonki ajan kuluttua mun yksi kaveri ehdotti et ryypättäis mut mua ei huvittanu yhtää ja yllätyin ittekki siitä ja huomasin et tosiaan en oo juonu eikä tee edes enää mieli ja nuortenilloissa kuljin vapaaseurakunnas yhden kaverin kaa johon tutustuin vähä ennen uskoon tuloani ja siä oli niin ihana ilmapiiri ja sain aiva ihanaa iloa Jumalasta, kyl sitte on ollu hiljasempaakin oloa ku kaveri muutti enkä halunnu yksin lähteä seurakuntaan mut kuuntelin radiodeitä ja se anto sitä elämän leipää mitä tarvinki ja siinä meni muutama vuosi etten vaan pystyny lähtee yksin seurakuntaan eikä kukaan tullu mun kanssa mut sit kerran vaan otin itteeni niskasta ja lähin ja nyt teen lapsityötäkin siä ja oon tutustunu siä ihmisiin ja tykkään siä käydä ja sellasta..niin ja sitä piti sanoa et mulle se synnyintunto tuli vasta vähä myöhemmin ja tajusin niin kuinka room.6:20-21 sanotaan "Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta. Minkä sadon te siitä korjasitte? Kaikkea sellaista mitä nyt häpeätte, sillä sen loppuna on kuolema."
Mutta mistä päättelet et se on 99%? Taivaas/paratiisis ei muistella menneitä (näin Jumala lupaa), siä ei oo surua mut täälä maan päällä on. - Yksilö
<<>> kirjoitti:
mietin, suurin tuska oli omasta miehestäni joka onneksi tuli uskoon yli vuosi sitten ja sitten murehdin varsinkin sisaruksiani, sukulaisia, kavereita ja ihmisiä ympäri maailmaa..rukouksessa tuon heitä Jumalalle ja sen takia sunki kanssa kirjottelen kun haluaisin olla Jumalan "välikätenä", tiedän etten itte voi saada ketään uskoon mutta jos Jumala käyttäis mua ja puhuttelis/herättelis mun kautta..
Niin syyllinen ei jää rankaisematta mutta on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot.
Roomalaiskirje:
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Synnintunto on herätystä, sillon Jumala kutsuu, kun ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsee Jumalaa ja saa anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman kautta ja saa vapautua synneistään.
Mulla kyl ittellä kävi niin et elämäs oli niin vaikeeta et käännyin Jumalan puoleen ja oli se kamppailu se uskon päätös mietin et en mä voi tulla uskoon ku mä kiroilen niin paljo ja polttelen enkä halu lopettaa ryyppäämistä mut sit mä tajusin et ei mun tarvi pystyä lopettaa eka polttelua ja vähä unohdin nuo muut syyt ja sit vaan et ok, oon uskos ja sit jäi kiroilu, tupakki jäi muutaman kuukauden päästä ja sit jonki ajan kuluttua mun yksi kaveri ehdotti et ryypättäis mut mua ei huvittanu yhtää ja yllätyin ittekki siitä ja huomasin et tosiaan en oo juonu eikä tee edes enää mieli ja nuortenilloissa kuljin vapaaseurakunnas yhden kaverin kaa johon tutustuin vähä ennen uskoon tuloani ja siä oli niin ihana ilmapiiri ja sain aiva ihanaa iloa Jumalasta, kyl sitte on ollu hiljasempaakin oloa ku kaveri muutti enkä halunnu yksin lähteä seurakuntaan mut kuuntelin radiodeitä ja se anto sitä elämän leipää mitä tarvinki ja siinä meni muutama vuosi etten vaan pystyny lähtee yksin seurakuntaan eikä kukaan tullu mun kanssa mut sit kerran vaan otin itteeni niskasta ja lähin ja nyt teen lapsityötäkin siä ja oon tutustunu siä ihmisiin ja tykkään siä käydä ja sellasta..niin ja sitä piti sanoa et mulle se synnyintunto tuli vasta vähä myöhemmin ja tajusin niin kuinka room.6:20-21 sanotaan "Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta. Minkä sadon te siitä korjasitte? Kaikkea sellaista mitä nyt häpeätte, sillä sen loppuna on kuolema."
Mutta mistä päättelet et se on 99%? Taivaas/paratiisis ei muistella menneitä (näin Jumala lupaa), siä ei oo surua mut täälä maan päällä on.Et siis ole* Sinä * taivaassa/paratiisissa, olet jotain muuta.
Jos nautit kidutuksesta, tulet varmaan olemaan onnellinen paratiisissa/taivaassa.
"Tänään, Klo 14,05 kiertoajelu helvetissä, näe kaikki !"
"7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. LAPSET ja LASTEN LAPSET aina KOLMANTEEN ja NELJÄNTEEN polveen SAAKKA hän panee VASTAAMAAN ISIENSÄ pahoista teoista."
Sama kuin viimeksikin.
Lue SUURELLA kirjoitetut kohdat.
Mitä nämä lapset ovat tehneet, että heitä pitää rangaista ?
Syntyneet väärille vanhemmille ?
Voi Jesus.
Armoa.
Näin siis todistat että Jumala/Jeesus/Pyhä Haamu ovat yhtä *armollisia * kuin oli Hitler, Stalin, Hussein sekä muutama muu, mutta VAIN niille, jotka olivat samaa mieltä kuin he.
Eikö syyttömyys paina enää/koskaan mitään ? Miksi Teuvon pitää maksaa Raimon liikennesakot ? Rangaistaan kyllä, mutta onko se oikeutta ?
"Synnintunto on herätystä, sillon Jumala kutsuu, kun ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsee Jumalaa ja saa anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman kautta ja saa vapautua synneistään."
En tarvitse Jumalaa.
Mitkä ovat ne synnit joita yksilö on tehnyt, että yksilö tarvitsisi vapautuksen Jeesuksen kautta ?
Alkoholin juonti, tupakointi, ovat siis NIIN pahoja/syntisiä asioita että tarvitsit Jeesuksen apua päästäksesi niistä eroon.
No joo, kiroilu, ei ole hyvästä.
Miten nautit hyvästä olosta ?
Koska se ei ole pahaa oloa.
Jos Sinulla on aina hyvä olo,koska kyllästyt siihen ?
99% vain taitaa päästä paratiisiin. - <<>>
Yksilö kirjoitti:
Et siis ole* Sinä * taivaassa/paratiisissa, olet jotain muuta.
Jos nautit kidutuksesta, tulet varmaan olemaan onnellinen paratiisissa/taivaassa.
"7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. LAPSET ja LASTEN LAPSET aina KOLMANTEEN ja NELJÄNTEEN polveen SAAKKA hän panee VASTAAMAAN ISIENSÄ pahoista teoista."
Sama kuin viimeksikin.
Voi Jesus.
Armoa.
Näin siis todistat että Jumala/Jeesus/Pyhä Haamu ovat yhtä *armollisia * kuin oli Hitler, Stalin, Hussein sekä muutama muu, mutta VAIN niille, jotka olivat samaa mieltä kuin he.
Eikö syyttömyys paina enää/koskaan mitään ? Miksi Teuvon pitää maksaa Raimon liikennesakot ? Rangaistaan kyllä, mutta onko se oikeutta ?
"Synnintunto on herätystä, sillon Jumala kutsuu, kun ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsee Jumalaa ja saa anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman kautta ja saa vapautua synneistään."
En tarvitse Jumalaa.
Mitkä ovat ne synnit joita yksilö on tehnyt, että yksilö tarvitsisi vapautuksen Jeesuksen kautta ?
Alkoholin juonti, tupakointi, ovat siis NIIN pahoja/syntisiä asioita että tarvitsit Jeesuksen apua päästäksesi niistä eroon.
99% vain taitaa päästä paratiisiin.1.Korinttolaiskirje:
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
2.Korinttolaiskirje:
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Usko nyt ei ole helvetin kiertoajelua koska taivaas ei oo surua! Taivaas ei niitä muistella jotka on helvetis, muutenhan siä olis surua!!
Ymmärrä nyt et on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit!
Syyttäisitkö Jumalaa jos vaikka tappaisit jonkun?? Jumala on luonut meidät niin että ollaan vastuussa teoistamme, mitä kylvää sitä niittää.
Hes.18 JOKAINEN VASTAA OMISTA SYNNEISTÄÄN, lue koko luku, laitan tähän vain yhen jakeen :20"..Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan."
Liitän tän pätkän toisesta vastauksesta tähän väliin..
Jes.45:9-12"Voi ihmistä, joka riitelee luojaansa vastaan, voi ruukunsirpaletta sirpaleiden joukossa! Sanooko savi muovaajalleen: Mitä sinä pystyt tekemään? Sanooko teos tekijälleen: Ei sinulla ole taitajan kättä. Voi sitä, joka sanoo isälle: Sinäkö muka pystyit siittämään? ja äidille: Sinäkö muka synnytit? Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, hän, joka on Israelin luonut: -Tekö vaatisitte minut tilille lapsistani, tekö antaisitte minulle neuvoja ja ohjeita omien kätteni töistä? Minä tein maan ja loin ihmisen sitä asumaan. Minä levitin käsilläni auki taivaan ja käskyilläni ohjasin sen joukkoja."
En tod. tullu uskoon tupakin, viinan, kiroilun takia, siis niinkö epäselvästi kerroin uskoontulostani, ne tuntu mulle esteinä mutta kyllä raamatus sanotaan:
Efesolaiskirje:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Ei mulla todellakaa oo aina hyvä olo mutta Psalmit:
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Jatkan sun kanssa vain jos oot tosissas. - <<>>
<<>> kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
2.Korinttolaiskirje:
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Usko nyt ei ole helvetin kiertoajelua koska taivaas ei oo surua! Taivaas ei niitä muistella jotka on helvetis, muutenhan siä olis surua!!
Ymmärrä nyt et on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit!
Syyttäisitkö Jumalaa jos vaikka tappaisit jonkun?? Jumala on luonut meidät niin että ollaan vastuussa teoistamme, mitä kylvää sitä niittää.
Hes.18 JOKAINEN VASTAA OMISTA SYNNEISTÄÄN, lue koko luku, laitan tähän vain yhen jakeen :20"..Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan."
Jes.45:9-12"Voi ihmistä, joka riitelee luojaansa vastaan, voi ruukunsirpaletta sirpaleiden joukossa! Sanooko savi muovaajalleen: Mitä sinä pystyt tekemään? Sanooko teos tekijälleen: Ei sinulla ole taitajan kättä. Voi sitä, joka sanoo isälle: Sinäkö muka pystyit siittämään? ja äidille: Sinäkö muka synnytit? Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, hän, joka on Israelin luonut: -Tekö vaatisitte minut tilille lapsistani, tekö antaisitte minulle neuvoja ja ohjeita omien kätteni töistä? Minä tein maan ja loin ihmisen sitä asumaan. Minä levitin käsilläni auki taivaan ja käskyilläni ohjasin sen joukkoja."
En tod. tullu uskoon tupakin, viinan, kiroilun takia, siis niinkö epäselvästi kerroin uskoontulostani, ne tuntu mulle esteinä mutta kyllä raamatus sanotaan:
Efesolaiskirje:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Jatkan sun kanssa vain jos oot tosissas.tulin uskoon löytyy room.2:4"..Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen?"
Pyhällä Hengellä täyttyminen on maailman ihaninta ja Jumalan tuoma ilo ja rauha käy yli ymmärryksen!
Kirje filippiläisille 4:4,6-9"Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran:iloitkaa! Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa. Lopuksi, veljet, ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen. Tehkää sitä, mitä olette minulta oppineet ja vastaanottaneet, mitä olette minulta kuulleet ja minusta nähneet. Silloin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."
Jaakobin kirje:
1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. - Yksilö
<<>> kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
2.Korinttolaiskirje:
Efesolaiskirje:
Jatkan sun kanssa vain jos oot tosissas."Usko nyt ei ole helvetin kiertoajelua koska taivaas ei oo surua! Taivaas ei niitä muistella jotka on helvetis, muutenhan siä olis surua!!" Mielenkiintoista, sillä jos et muista entistä elämääsi (siis niitä ihmisiä jtka eivät ole seurassasi paratiisissa) niin mistä tiedät että olet se juuri sama ihminen joka eli maanpäällä ?
Pitäisikö Sinun mielestä pahat ihmiset polttaa kuoliaaksi ?
Varoitan.
Paratiisiin pääsi käärme kerran. Oletko varma että ei pääse toista kertaa ?
Armollinen, kyllä, mutta ei pahojen ihmisten lapsille, ainakaan kolmanteen polveen.
Ei Yksilö syytä Jumalaa, miten voisikaan
"20 Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: Miksi teit minusta tällaisen? 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi."
Room 9:20,22.
No MIKSI tulit uskoon ?
Siksikö kun tunsit itsesi huonoksi syntisäkiksi ? Anna itsellesi anteeksi. - Yksilö
<<>> kirjoitti:
tulin uskoon löytyy room.2:4"..Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen?"
Pyhällä Hengellä täyttyminen on maailman ihaninta ja Jumalan tuoma ilo ja rauha käy yli ymmärryksen!
Kirje filippiläisille 4:4,6-9"Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran:iloitkaa! Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa. Lopuksi, veljet, ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen. Tehkää sitä, mitä olette minulta oppineet ja vastaanottaneet, mitä olette minulta kuulleet ja minusta nähneet. Silloin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."
Jaakobin kirje:
1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.Eikö muilla kuin Jeesuksen Kristukseen uskovilla ole rauhaa ?
Yksilö on erittäin levollinen.
Ja tiedän että myös esim Muslimit ovat levollisia, uskossaan että Allah on se hyvä juttu.
Tai Hindut.
Mikäs monopooli se Jeesus on ?
Yksilö on muuten Suomen komein ja RAKASTETTAVIN mies. - <<>>
Yksilö kirjoitti:
"Usko nyt ei ole helvetin kiertoajelua koska taivaas ei oo surua! Taivaas ei niitä muistella jotka on helvetis, muutenhan siä olis surua!!" Mielenkiintoista, sillä jos et muista entistä elämääsi (siis niitä ihmisiä jtka eivät ole seurassasi paratiisissa) niin mistä tiedät että olet se juuri sama ihminen joka eli maanpäällä ?
Pitäisikö Sinun mielestä pahat ihmiset polttaa kuoliaaksi ?
Varoitan.
Paratiisiin pääsi käärme kerran. Oletko varma että ei pääse toista kertaa ?
Armollinen, kyllä, mutta ei pahojen ihmisten lapsille, ainakaan kolmanteen polveen.
Ei Yksilö syytä Jumalaa, miten voisikaan
"20 Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: Miksi teit minusta tällaisen? 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi."
Room 9:20,22.
No MIKSI tulit uskoon ?
Siksikö kun tunsit itsesi huonoksi syntisäkiksi ? Anna itsellesi anteeksi.että mulla synnintunto tuli vasta myöhemmin! Mä oon pitäny itteeni hyvänä ihmisenä ennenkö tajusin totuuden..
Liitän tähän Pasi Turusen artikkelista pätkän, jos kiinnostaa lukea enemmän niin www.patmos.fi ,sieltä vas.alareunasta pääsee Pasi Turusen Uskon Puolesta-sivuille.
Sellainen korkealentoinen kristillisyys, joka kerskuu omalla pyhyydellään ja vanhurskaudellaan ei ole evankeliumin hengen mukaista. Jumalan edessä olemme kaikki syntisiä, koska olemme osa langennutta aadamilaista sukua. Kristittyinäkin. Jumalan edessä kelpaamme Kristuksen täydellisyyden ja lunastustyön perusteella. Kristus on ihmisen ainoa turva ja vanhurskaus.
Pelastus ei perustu johonkin ihmisessä havaittavaan synnittömyyteen. Me emme ole syntisiä vain koska teemme syntiä. Pikemminkin me teemme syntiä, koska olemme syntisiä. Uudestisyntyminenkään ei tee meistä synnittömiä. Uudestisyntyminen tekee meistä armahdettuja syntisiä. Siksi Paavali sanoo ”minä olen syntisistä suurin.” - <<>>
Yksilö kirjoitti:
Eikö muilla kuin Jeesuksen Kristukseen uskovilla ole rauhaa ?
Yksilö on erittäin levollinen.
Ja tiedän että myös esim Muslimit ovat levollisia, uskossaan että Allah on se hyvä juttu.
Tai Hindut.
Mikäs monopooli se Jeesus on ?
Yksilö on muuten Suomen komein ja RAKASTETTAVIN mies.ja se käy yli ymmärryksen, sellasta rauhaa ei saa mistää muualta!
Kirjota yhen esim. kirjasta Joyce Meyer: Mielen Taistelukenttä
s.96 ..kahta taiteilijaa pyydettiin maalaamaan kuva rauhasta sellaisena kuin he sen ymmärsivät. Toinen maalasi tyynen, rauhaisan järven kaukana vuoristossa. Toinen maalasi raivoavan, vettä syöksevän putouksen. Sen yli oli kallellaan koivu, jonka eräällä oksalla lintu lepäsi pesässään. Kumpi maalaus oikeasti kuvasi rauhaa? Jälkimmäinen, koska ei ole olemassa rauhaa ilman vastustusta. Ensimmäinen kuva esittää pysähtyneisyyttä. Sen esittämä näkymä saattaa olla levollinen. Joku voisi haluta mennä sinne virkistymään. Se voi tarjota kauniin kuvan, mutta se ei kuvaa "Jumalan lepoa". Jeesus sanoi:"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani -sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa..."(Joh.14:27). Hänen rauhansa on hengellistä rauhaa, ja Hänen leponsa on lepoa, joka vaikuttaa myrskyn keskellä -ei sen puuttuessa. Jeesus ei tullut poistaakseen kaikkea vastustusta elämästämme, vaan pikemminkin antaakseen meille erilaisen suhtautumistavan elämän myrskyihin. Meidän tulee ottaa päällemme Hänen ikeensä (Matt.11:29). Se tarkoittaa, että meidän tulee oppia Hänen teitään, suhtautua elämään samalla tavalla kuin Hän. - Yksilö
<<>> kirjoitti:
että mulla synnintunto tuli vasta myöhemmin! Mä oon pitäny itteeni hyvänä ihmisenä ennenkö tajusin totuuden..
Liitän tähän Pasi Turusen artikkelista pätkän, jos kiinnostaa lukea enemmän niin www.patmos.fi ,sieltä vas.alareunasta pääsee Pasi Turusen Uskon Puolesta-sivuille.
Sellainen korkealentoinen kristillisyys, joka kerskuu omalla pyhyydellään ja vanhurskaudellaan ei ole evankeliumin hengen mukaista. Jumalan edessä olemme kaikki syntisiä, koska olemme osa langennutta aadamilaista sukua. Kristittyinäkin. Jumalan edessä kelpaamme Kristuksen täydellisyyden ja lunastustyön perusteella. Kristus on ihmisen ainoa turva ja vanhurskaus.
Pelastus ei perustu johonkin ihmisessä havaittavaan synnittömyyteen. Me emme ole syntisiä vain koska teemme syntiä. Pikemminkin me teemme syntiä, koska olemme syntisiä. Uudestisyntyminenkään ei tee meistä synnittömiä. Uudestisyntyminen tekee meistä armahdettuja syntisiä. Siksi Paavali sanoo ”minä olen syntisistä suurin.”"Pelko on Jumalien äiti"
Lucretius 94-55.
Maailma on kaunis, ei ole mörköjä puiden takana.
Varjoisssa ei lymyile petoja.
Olet hyvä.
Ei ole ihmistä joka ei olisi itkenyt.
Mutta kevät tulee, ja kevään mukana aurinko.
http://www.youtube.com/watch?v=QIqiMof5JWw
Niin kauan kuin ihminen tuntee itsensä arvottomaksi *syntisäkiksi* hän haluaa parantaa itseänsä toivomalla että Taivaallinen, täydellinen olento, kutsukaamme Häntä vaikkapa Jumalaksi, hyväksyisi tuon onnetoman syntisäkin.
Jumala antaa myös suunnan elämälle.
Hän on samalla meidän henkilökohtainen valmentajamme, moittii kun teemme väärin, ja antaa rohkaisua kun homma toimii.
Jumalaan uskovalle on erittäin tärkeätä toteuttaa Jumalan tahtoa, mikä johtaa ajatukseen että maailmassa on vain kahdenlaisia arvoja, Jumalan arvot, sekä maalliset (Saatanan) arvot.
Jumalan arvoissa ei ole kiistelemistä ne joko ovat, tai niitä ei ole.
Valmentajan, (Jumala,) sana tulee elämän kiintokohdaksi, kysytään "mitä Jumala tekisi".
"7 mutta silloin te lähdette väijytyspaikastanne ja valtaatte kaupungin. Herra, teidän Jumalanne, antaa sen teidän käsiinne.
8 Kun olette vallanneet kaupungin, sytyttäkää se palamaan, kuten Herra on käskenyt. Tämä on käskyni teille."
Joos 8:7,8.
Kun Jumala tarjoaa vaihtoehtoina joko Paratiisia tai Helvettiä voimme kysyä miksi.
Olenko arvokas ihmisenä/yksilönä vai vain palvojana ?
Ja miksi uskonnot tarvitsevat väkivaltaa ?
Tai väkivalta uskontoa ? Ja miksi Jumala tuntuu hyväksyvän uskonnollisen väkivallan ? - <<>>
Yksilö kirjoitti:
"Pelko on Jumalien äiti"
Lucretius 94-55.
Maailma on kaunis, ei ole mörköjä puiden takana.
Varjoisssa ei lymyile petoja.
Olet hyvä.
Ei ole ihmistä joka ei olisi itkenyt.
Mutta kevät tulee, ja kevään mukana aurinko.
http://www.youtube.com/watch?v=QIqiMof5JWw
Niin kauan kuin ihminen tuntee itsensä arvottomaksi *syntisäkiksi* hän haluaa parantaa itseänsä toivomalla että Taivaallinen, täydellinen olento, kutsukaamme Häntä vaikkapa Jumalaksi, hyväksyisi tuon onnetoman syntisäkin.
Jumala antaa myös suunnan elämälle.
Hän on samalla meidän henkilökohtainen valmentajamme, moittii kun teemme väärin, ja antaa rohkaisua kun homma toimii.
Jumalaan uskovalle on erittäin tärkeätä toteuttaa Jumalan tahtoa, mikä johtaa ajatukseen että maailmassa on vain kahdenlaisia arvoja, Jumalan arvot, sekä maalliset (Saatanan) arvot.
Jumalan arvoissa ei ole kiistelemistä ne joko ovat, tai niitä ei ole.
Valmentajan, (Jumala,) sana tulee elämän kiintokohdaksi, kysytään "mitä Jumala tekisi".
"7 mutta silloin te lähdette väijytyspaikastanne ja valtaatte kaupungin. Herra, teidän Jumalanne, antaa sen teidän käsiinne.
8 Kun olette vallanneet kaupungin, sytyttäkää se palamaan, kuten Herra on käskenyt. Tämä on käskyni teille."
Joos 8:7,8.
Kun Jumala tarjoaa vaihtoehtoina joko Paratiisia tai Helvettiä voimme kysyä miksi.
Olenko arvokas ihmisenä/yksilönä vai vain palvojana ?
Ja miksi uskonnot tarvitsevat väkivaltaa ?
Tai väkivalta uskontoa ? Ja miksi Jumala tuntuu hyväksyvän uskonnollisen väkivallan ?uskonnollisella väkivallalla?
"Olenko arvokas ihmisenä/yksilönä vai vain palvojana ?"
Ymmärrän kysymykses, uskovana on pari kertaa käyny tää mieles et mikä tää homma on mut sit viimeksi ku mietin tätä tajusin et Jumalan lähellä on niin hyvä olla (oon kokenu!) ja Jumalan ylistys ja palvonta antaa niin paljon, Jumala on luonut meidät tälläiseksi; ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta, sen ymmärtäminen ettei oo mitää ilman Jumalaa..Jumala on rakkaus! Kun Jumala on elämäs ykkösenä niin kaikki muukin toimii esim.parisuhde, Jumalalta tulee kaikkeen apu! - zyz
<<>> kirjoitti:
uskonnollisella väkivallalla?
Ymmärrän kysymykses, uskovana on pari kertaa käyny tää mieles et mikä tää homma on mut sit viimeksi ku mietin tätä tajusin et Jumalan lähellä on niin hyvä olla (oon kokenu!) ja Jumalan ylistys ja palvonta antaa niin paljon, Jumala on luonut meidät tälläiseksi; ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta, sen ymmärtäminen ettei oo mitää ilman Jumalaa..Jumala on rakkaus! Kun Jumala on elämäs ykkösenä niin kaikki muukin toimii esim.parisuhde, Jumalalta tulee kaikkeen apu!jos kuvitellaan maailmankaikkeudelle luoja -mitä tällainen olento luotujensa palvonnalla tekisi? Iso Kim Il Jong odottamasa ylistystä tai sitten alamainen vankilerille helvettiin jos ei tarpeeksi pokkuroi?
- Yksilö
<<>> kirjoitti:
Ymmärrän kysymykses, uskovana on pari kertaa käyny tää mieles et mikä tää homma on mut sit viimeksi ku mietin tätä tajusin et Jumalan lähellä on niin hyvä olla (oon kokenu!) ja Jumalan ylistys ja palvonta antaa niin paljon, Jumala on luonut meidät tälläiseksi; ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta, sen ymmärtäminen ettei oo mitää ilman Jumalaa..Jumala on rakkaus! Kun Jumala on elämäs ykkösenä niin kaikki muukin toimii esim.parisuhde, Jumalalta tulee kaikkeen apu!Juuri tällä hetkellä Irakissa käyvät sotaa Shiiat ja Sunni muslimit. Tilanne muistuttaa sitä mitä oli/on Irlannissa, Katoliset vastaan Protestantit.
Mutta toisaalta, miksi kysyt tuollaista ?
Etkö tiedä mitä on uskonnollinen väkivalta ?
Se on että koskaan E I saa sanoa, että Sinun Jumalasi on heikompi kuin minun, naapuri suuttuu.
Miten voit väittää että ei ole onnea ilman Jumalaa ?
"ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta,"
Miltä Jumalalta ? - <<>>
<<>> kirjoitti:
Ymmärrän kysymykses, uskovana on pari kertaa käyny tää mieles et mikä tää homma on mut sit viimeksi ku mietin tätä tajusin et Jumalan lähellä on niin hyvä olla (oon kokenu!) ja Jumalan ylistys ja palvonta antaa niin paljon, Jumala on luonut meidät tälläiseksi; ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta, sen ymmärtäminen ettei oo mitää ilman Jumalaa..Jumala on rakkaus! Kun Jumala on elämäs ykkösenä niin kaikki muukin toimii esim.parisuhde, Jumalalta tulee kaikkeen apu!onnen jota on ilman Jumalaa..ja tiedän et todellisen onnen saa vain Jumalalta, Jumala on luonut meidät sellaisiksi et vain Jumala voi tyydyttää kaikki meidän tarpeet..jokaisella on se kaipuu jonka vain Jumala voi täyttää.
<<>> kirjoitti:
Raamattu on varmaan sulle tuttu mut lue room.1:18-32 ja 2:1-16Room. 1:18-2:16
18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, 19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. 20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, 21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. 22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet 23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. 24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, 25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; 27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. 29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; 30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; 32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Room. 2:1-16
1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. 2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. 3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? 4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? 5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, 6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": 7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. 9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; 10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! 11. Sillä Jumala ei katso henkilöön. 12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; 13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. 14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki 15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - 16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.Yksilö kirjoitti:
Et siis ole* Sinä * taivaassa/paratiisissa, olet jotain muuta.
Sama kuin viimeksikin.
Voi Jesus.
Armoa.
En tarvitse Jumalaa.
99% vain taitaa päästä paratiisiin.Lainasit tätä: 2Moos. 34:7
"joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Tässä Mooses tarkoittaa, että lapset tekevät yhä niitä rikoksia, joita heidän vanhempansa. Jumala rankaisee kullekin tekojensa mukaan, sillä jo Mooses sanoo "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden." (5Moos. 24:16) ja Jumala myöhemmin sanoo: "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava." (Hes. 18:2-4)<<>> kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
2.Korinttolaiskirje:
Efesolaiskirje:
Jatkan sun kanssa vain jos oot tosissas.Jes. 66:22-24 (erityisesti tuo jae 24)
Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. 23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. 24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.<<>> kirjoitti:
Ymmärrän kysymykses, uskovana on pari kertaa käyny tää mieles et mikä tää homma on mut sit viimeksi ku mietin tätä tajusin et Jumalan lähellä on niin hyvä olla (oon kokenu!) ja Jumalan ylistys ja palvonta antaa niin paljon, Jumala on luonut meidät tälläiseksi; ihminen etsii onnea jonka saa vain Jumalalta -kaikki tulee Jumalalta, sen ymmärtäminen ettei oo mitää ilman Jumalaa..Jumala on rakkaus! Kun Jumala on elämäs ykkösenä niin kaikki muukin toimii esim.parisuhde, Jumalalta tulee kaikkeen apu!Juuri palvonta on se, mitä suuri Jumala haluaa, koska hän ei mitään tarvitse. Jos annat hänelle ruokaa, hän voi polttaa sen, mutta se ei merkitse mitään hänelle, vaan sinun sydämesi. Miten se merkitsee? Hän haluaa toteuttaa tahtonsa sinussa, hän haluaa sinulle hyvää.
"Kristitty" ei ole kristitty, mikäli hän edistää uskoaan väkivallalla. "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. 53. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?"(Matt. 26:52-53)- Yksilö
Eliach kirjoitti:
Lainasit tätä: 2Moos. 34:7
"joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Tässä Mooses tarkoittaa, että lapset tekevät yhä niitä rikoksia, joita heidän vanhempansa. Jumala rankaisee kullekin tekojensa mukaan, sillä jo Mooses sanoo "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden." (5Moos. 24:16) ja Jumala myöhemmin sanoo: "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava." (Hes. 18:2-4)"joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, MUTTA ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan KOSTAA ISIEN PAHAT teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Lapset eivät ole tässä tekemässä mitään rikoksia, vaan isät, joidenka "PAHAT TEOT" Jumala rankaisee heidän LAPSIA AINA...
Aikaisemmin, Jumala itse kertoo/kuvailee itseään näin, tässä nimenomaisessa kymmenen lain kohdassa,
"Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri."
Muuttuuko Jumalan SANA ?
Voiko Jumala mitätöidä omat SANANSA ? - <<>>
Eliach kirjoitti:
Jes. 66:22-24 (erityisesti tuo jae 24)
Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. 23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. 24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.jakeen oikein? jae loppuu näin: Ne ovat kauhistuttava varoitus koko ihmissuvulle. Mitä varoituksia ikuisuudes tarvitaan?
Johanneksen evankeliumi:
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Roomalaiskirje:
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. - <<>>
<<>> kirjoitti:
jakeen oikein? jae loppuu näin: Ne ovat kauhistuttava varoitus koko ihmissuvulle. Mitä varoituksia ikuisuudes tarvitaan?
Johanneksen evankeliumi:
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Roomalaiskirje:
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.kysymys on tuhatvuotisesta valtakunnasta!!
Jes.66:23:ssa on alaviite Sak.14:16 jossa puhutaan tuhatvuotisesta valtakunnasta, sehän selittää asian, koska ikuisuuteen tuo ei sovi!
Ilmestyskirja:
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Yksilö kirjoitti:
"joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, MUTTA ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan KOSTAA ISIEN PAHAT teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Lapset eivät ole tässä tekemässä mitään rikoksia, vaan isät, joidenka "PAHAT TEOT" Jumala rankaisee heidän LAPSIA AINA...
Aikaisemmin, Jumala itse kertoo/kuvailee itseään näin, tässä nimenomaisessa kymmenen lain kohdassa,
"Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri."
Muuttuuko Jumalan SANA ?
Voiko Jumala mitätöidä omat SANANSA ?Aivan oikein, Jumalan sana ei muutu. Nämä kaksi ristiriitaisilta näyttävää lausetta on lausuttu peräkkäin yhteen hengenvetoon. Siksi niiden tarkoitus ei ole ristiriidassa. Kenties rangaistus on tässä eri asia kuin lopullinen tuomio, tai sitten kysymys todella on siitä että Jumala kostaa lasten jatkamat isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, ei välttämättä enää sen jälkeen. Antaessaan anteeksi Jumala lakkaa vihaamasta, mutta onko viha sama asia kuin rankaiseminen. Täytyykö tämä välttämättä tulkita ristiriitaiseksi? "sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa." (Hepr. 12:6) "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa." (Sananl. 13:24)
"Ja minulle tuli tämä Herran sana: 2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava."
"Minkä minä olen nähnyt, niin ne, jotka vääryyttä kyntävät ja turmiota kylvävät, ne sitä niittävätkin." (Job 4:8)
"Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää, ja hänen vihansa vitsa häviää." (Sananl. 22:8)
"Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää." (2Kor. 9:6)
"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää." (Gal. 6:7-8)- Yksilö
Eliach kirjoitti:
Aivan oikein, Jumalan sana ei muutu. Nämä kaksi ristiriitaisilta näyttävää lausetta on lausuttu peräkkäin yhteen hengenvetoon. Siksi niiden tarkoitus ei ole ristiriidassa. Kenties rangaistus on tässä eri asia kuin lopullinen tuomio, tai sitten kysymys todella on siitä että Jumala kostaa lasten jatkamat isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, ei välttämättä enää sen jälkeen. Antaessaan anteeksi Jumala lakkaa vihaamasta, mutta onko viha sama asia kuin rankaiseminen. Täytyykö tämä välttämättä tulkita ristiriitaiseksi? "sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa." (Hepr. 12:6) "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa." (Sananl. 13:24)
"Ja minulle tuli tämä Herran sana: 2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava."
"Minkä minä olen nähnyt, niin ne, jotka vääryyttä kyntävät ja turmiota kylvävät, ne sitä niittävätkin." (Job 4:8)
"Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää, ja hänen vihansa vitsa häviää." (Sananl. 22:8)
"Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää." (2Kor. 9:6)
"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää." (Gal. 6:7-8)Onko Jumalalle viattomien kärsimys jotain mistä Jumalan ei tarvitse välittää ?
Edelleen, lapset eivät olleet jatkaneet mitenkään isien pahoja tekoja, se on jotain, mitä Sinä luet siihen jakeeseen.
No jos on noin on niin kuin Jeremias sanoo, niin mihin tarvitsemme Jeesusta ?
"7 Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.
8 Olkoot vaatteesi aina valkeat ja olkoon pääsi runsaasti voideltu. 9 Nauti elämästä rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhina elinpäivinäsi, jotka Jumala on antanut; se on osasi tässä elämässä auringon alla, kaiken vaivannäkösi keskellä.
10 Tee voimiesi mukaan se mikä tehtävissä on, sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta."
Saar 9:7,10. Yksilö kirjoitti:
Onko Jumalalle viattomien kärsimys jotain mistä Jumalan ei tarvitse välittää ?
Edelleen, lapset eivät olleet jatkaneet mitenkään isien pahoja tekoja, se on jotain, mitä Sinä luet siihen jakeeseen.
No jos on noin on niin kuin Jeremias sanoo, niin mihin tarvitsemme Jeesusta ?
"7 Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.
8 Olkoot vaatteesi aina valkeat ja olkoon pääsi runsaasti voideltu. 9 Nauti elämästä rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhina elinpäivinäsi, jotka Jumala on antanut; se on osasi tässä elämässä auringon alla, kaiken vaivannäkösi keskellä.
10 Tee voimiesi mukaan se mikä tehtävissä on, sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta."
Saar 9:7,10."Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni." (2Moos. 20:5-6)
Pahat teot siis kostetaan niille lapsille, jotka vihaavat Herraa Jumalaa, sen mukaan kuin itse tämän tulkitsen. Toisaalta Jumalalla itsellään on valta jopa vaikuttaa siihen, tekevätkö lapset sellaista, mikä vihottaa Jumalan.
"Ei ollut ennen häntä ollut hänen vertaistansa kuningasta, joka niin kaikesta sydämestänsä, kaikesta sielustansa ja kaikesta voimastansa olisi kääntynyt Herran puoleen, kaiken Mooseksen lain mukaan; eikä hänen jälkeensä tullut hänen vertaistansa. 26. Kuitenkaan ei Herra kääntynyt suuren vihansa hehkusta, kun kerran hänen vihansa oli syttynyt Juudaa vastaan kaikesta siitä, millä Manasse oli vihoittanut hänet." (2Kun. 23:26)
Ehkä lapsia kohtaava kosto on rangaistus heidän vanhemmilleen, mikäli ihmiset välittävät jälkipolvien kohtalosta.
Mitä tuolee siihen että tarvitsemmeko Jeesusta, niin minä ymmärrän niin että jokainen tarvitsee. "nko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas? 18. Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja;" (Job 4:17-18) "Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen. 2. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: 'Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? 3. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte. 4. Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat? 5. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.'" (Luuk. 13:2) Kukin ymmärtäköön yksityiskohdat omalla tavallaan vapaasti, mutta toivoisin, ettei etsittäisi todisteita sen puolesta että Jumala on epäoikeudenmukainen. Mikä ihminen on tyhmyydessään valittamaan viisaan Jumalan tuomiosta? Tai voiko ihminen määräillä Jumalaa?yöeläin kirjoitti:
Kaikki eivät kykene uskomaan Jeesukseen. Ihminen on vajavainen. Joko tajuat?
Kirjoitit: "Kaikki eivät kykene uskomaan Jeesukseen. Ihminen on vajavainen. Joko tajuat?"
Tuo on mielestäni totta, sillä kukaan ihminen ei löydä itse itsestään sitä voimaa rakastaa Jumalaa. Voi olla vaikea uskoa Jeesukseen vaikka tietäisi hänet.
"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh. 6:37)
- Trubaduuri
Niin, juutalaisuudessa kastettiin veren mukaan, mutta oikeassa kristillisyydessä se tehdään veden ja hengen mukaan, jossa siis vesi korvaa tuon muinoin niin tähdellisen tärkeän veren ja henki tuon verisen ja likaisen vaipan joka monilla poikalapsilla oli kannettavanaan ympärileikkauksen jälkeen. Onneksi ei nykyään poikalapsia tarvitse enää satuttaa vanhojen perinteiden vuoksi. Nauttikaamme nyt siis tuostakin vapaudesta, poikina!
- tinotito
Johannes kastoi vedellä jä jeesu tulella...(UT)
Tulen ajateltiin polttavan syntiset.Onko niin? - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
Johannes kastoi vedellä jä jeesu tulella...(UT)
Tulen ajateltiin polttavan syntiset.Onko niin?Kristus antoi pyhän Hengen kasteen, tai oikeimmin sanottuna näin nykykielen mukaan, hän osoitti oikean Hengen kasteen tulevan ylhäältä taivaallisen Isän tahdosta ja päätöksestä vain jollekkin kelvolliselle ihmiselle, siis ihmiselle joka oli valmis Isän tahdon ja toiveen mukaisesti kastettavaksi ja Hänen voimastaan.
Siksi nykyään ei pidä enää sekoittaa sotaisia tai väkivaltaan viittavia termejä itse tuohon kasteeseen joka on Isän hyvyydestä ja armosta riippuva täysin. Tulessa käsitelty/poltettu kyllä tarkoittaa tässä asiayhteydessä vain ikäänkuin koeteltua ihmistä, testattua ihmistä, kaikinpuolin läpikäytyä henkeä. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Kristus antoi pyhän Hengen kasteen, tai oikeimmin sanottuna näin nykykielen mukaan, hän osoitti oikean Hengen kasteen tulevan ylhäältä taivaallisen Isän tahdosta ja päätöksestä vain jollekkin kelvolliselle ihmiselle, siis ihmiselle joka oli valmis Isän tahdon ja toiveen mukaisesti kastettavaksi ja Hänen voimastaan.
Siksi nykyään ei pidä enää sekoittaa sotaisia tai väkivaltaan viittavia termejä itse tuohon kasteeseen joka on Isän hyvyydestä ja armosta riippuva täysin. Tulessa käsitelty/poltettu kyllä tarkoittaa tässä asiayhteydessä vain ikäänkuin koeteltua ihmistä, testattua ihmistä, kaikinpuolin läpikäytyä henkeä.sitä ,että tuli polttaa kelvottomat ihmiset.
3.vaihtoehto:tuli puhdistaa synnit(katolinen kiirastulioppi)
4.mystinen tulikaste joka tapahtuisi vesikasteen jälkeen.Mystinen vihkimysten tie. - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
sitä ,että tuli polttaa kelvottomat ihmiset.
3.vaihtoehto:tuli puhdistaa synnit(katolinen kiirastulioppi)
4.mystinen tulikaste joka tapahtuisi vesikasteen jälkeen.Mystinen vihkimysten tie.Tai sitten 5. vaihtoehto. Elikkä, puhdas retorinen
frasiologiaan perustutuva tokaisu jonka tarkoitus on tehostaa sanoman sisällön merkitystä seemiläiseen identiteettiin peilaten. Toki varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja voi löytää lisää. Job:in kirjasta
voi myöskin löytää yhden erinomaisen vastauksen vastoinkäymisten ja koettelemuksien saroilta. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Tai sitten 5. vaihtoehto. Elikkä, puhdas retorinen
frasiologiaan perustutuva tokaisu jonka tarkoitus on tehostaa sanoman sisällön merkitystä seemiläiseen identiteettiin peilaten. Toki varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja voi löytää lisää. Job:in kirjasta
voi myöskin löytää yhden erinomaisen vastauksen vastoinkäymisten ja koettelemuksien saroilta.taida ollakkaan.
- Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
taida ollakkaan.
Niin, varmoista vastauksista sen verran, jotta johan niitä tuohon ensimmäiseen viestiini laitoin kaksin kappalein. Loput olivat sitten jollakin asteella ehkäpä jotenkin epävarmoja.
- tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, varmoista vastauksista sen verran, jotta johan niitä tuohon ensimmäiseen viestiini laitoin kaksin kappalein. Loput olivat sitten jollakin asteella ehkäpä jotenkin epävarmoja.
ja kristillistä sellaista.Kristinuskokin syntyi vähitellen ja alkuperäinen usko on jo jäänyt siitä pois.
Alkuperäinen Jeesuksen usko oli äärimmäistä lahkolaisjuutalaisuutta. - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
ja kristillistä sellaista.Kristinuskokin syntyi vähitellen ja alkuperäinen usko on jo jäänyt siitä pois.
Alkuperäinen Jeesuksen usko oli äärimmäistä lahkolaisjuutalaisuutta.Raamatun uudentestamentin puolella olevan ihmisen Pojan, Kristuksen ilmentämä usko on hänen omansa, eikä siinä ollut minkään moisia lahkolaisuuden merkkejä. Ihmisten kesken usko Kristuksen sanomaan syntyi kylläkin ihan yhtäkkiä, melkein samoin kuin salamanisku tulee taivaalta, ja siitä sai usko Kristuksen levittämään ilosanomaan alkunsa ja sen ohessa ihmiset ottivat myös vastaan hänen väkevän todistuksensa kaikkeuden Korkeimmasta, Luojasta, Taivaallisesta Isästä, sekä ottivat vastaan hänen oikeat opetukset siitä jotenka ihmisen kuuluu olla ja elää luomakunnassa sovussa kaikkien kesken. Siinä oli siis vähäsen kristillisyyden perusteita ilman tulkintaa.
Ja jos ihan täyttä totta puhutaan, niin aivan alkuperäinen usko joka ihmisissä oikeasti vaikutti
, syntyi kyllä jo monia vuosituhansia ennen israelilaisia ja tosi kauan ennen juutalaisia juuri niiden ensimmäisten ihmisten muassa lahjana Luojalta, taivaaliselta Isältä, tuohan on selviö. Sillä eivät suinkaan israelilaiset olleet näitä ensinmäisiä ihmisiä täällä maan päällä. He, siis juutal. , kyllä pikemminkin alkoivat tulkitsemaan ihmisessä vaikuttavaa uskoa omaksi edukseen muodostaen siitä lopulta uskonnon itselleen, ja tuosta Kristus tuli tekemään lopun, koska se soti
Taivaallisen Isän perimmäistä tahtoa vastaan. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Raamatun uudentestamentin puolella olevan ihmisen Pojan, Kristuksen ilmentämä usko on hänen omansa, eikä siinä ollut minkään moisia lahkolaisuuden merkkejä. Ihmisten kesken usko Kristuksen sanomaan syntyi kylläkin ihan yhtäkkiä, melkein samoin kuin salamanisku tulee taivaalta, ja siitä sai usko Kristuksen levittämään ilosanomaan alkunsa ja sen ohessa ihmiset ottivat myös vastaan hänen väkevän todistuksensa kaikkeuden Korkeimmasta, Luojasta, Taivaallisesta Isästä, sekä ottivat vastaan hänen oikeat opetukset siitä jotenka ihmisen kuuluu olla ja elää luomakunnassa sovussa kaikkien kesken. Siinä oli siis vähäsen kristillisyyden perusteita ilman tulkintaa.
Ja jos ihan täyttä totta puhutaan, niin aivan alkuperäinen usko joka ihmisissä oikeasti vaikutti
, syntyi kyllä jo monia vuosituhansia ennen israelilaisia ja tosi kauan ennen juutalaisia juuri niiden ensimmäisten ihmisten muassa lahjana Luojalta, taivaaliselta Isältä, tuohan on selviö. Sillä eivät suinkaan israelilaiset olleet näitä ensinmäisiä ihmisiä täällä maan päällä. He, siis juutal. , kyllä pikemminkin alkoivat tulkitsemaan ihmisessä vaikuttavaa uskoa omaksi edukseen muodostaen siitä lopulta uskonnon itselleen, ja tuosta Kristus tuli tekemään lopun, koska se soti
Taivaallisen Isän perimmäistä tahtoa vastaan.uskonto tai Jeesus.
Jeesuksenkin uskonto oli vanhempi kuin hän itse.
Mitään uutta en ole löytänyt hänen teksteistään.
lahkolaisuudesta kielii hänen olleen aluksi Johanneksen oppilas ja hänen työnsä jatkaja.
On se saattanut olla ilosanoma ainakin omalle joukolleen,vaikkakin he uskoivat pikaiseen maailmanlopuun.
Jeesus itse kertoi olevansa Jumalan profeetta ja ehkä hän sitä olikin ,koska kirjoitusten mukaan hän ennusti lähestyvän temppelin tuhon.
Olisihan se ihmeellistä ,ettei sille löydy omaa profeettaa... - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
uskonto tai Jeesus.
Jeesuksenkin uskonto oli vanhempi kuin hän itse.
Mitään uutta en ole löytänyt hänen teksteistään.
lahkolaisuudesta kielii hänen olleen aluksi Johanneksen oppilas ja hänen työnsä jatkaja.
On se saattanut olla ilosanoma ainakin omalle joukolleen,vaikkakin he uskoivat pikaiseen maailmanlopuun.
Jeesus itse kertoi olevansa Jumalan profeetta ja ehkä hän sitä olikin ,koska kirjoitusten mukaan hän ennusti lähestyvän temppelin tuhon.
Olisihan se ihmeellistä ,ettei sille löydy omaa profeettaa...Niin tosiaankin, juutalaisuushan syntyi kaikessa vähän ikäänkuin jälkijunassa, koska Moses ja Aaron kopioivat siihen elementtäjä kaiksta muista jo silloin olemassa olleilta uskonnoilta, ja toivat siihen monet taikauskoiset osaset pysyväksi osaksi
ja samalla tietenkin osaksi juutalaista uskontoa.
Josta nykyjuutalaiset ovat jo luopuneet, mutta samalla maallistuneet. Mutta nyt kuitenkin täytyy myös muistaa, jotta ihmisen Poika, Kristushan tuli nimenomaan vapauttamaan kaikkia ihmisiä juuri tuosta kaikesta turhasta hölynpölystä joka ihmisiä orjuutti, tarjoamalla oikeasti vapauttavaa uskoa tilalle, jonka kirkkain kohde oli ehdottomasti tämän upean luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja, taivaallinen Isä yksin, elikkä kaikkeuden Korkein itse kaikessa loistossaan. Toki Kristus oli myös Profeetta, nimi Immanuel:han viittaa juuri siihenkin. Mutta ei hän Johanneksen oppilas ollut, koska Taivaallinen Isä itse hänet opetti. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Niin tosiaankin, juutalaisuushan syntyi kaikessa vähän ikäänkuin jälkijunassa, koska Moses ja Aaron kopioivat siihen elementtäjä kaiksta muista jo silloin olemassa olleilta uskonnoilta, ja toivat siihen monet taikauskoiset osaset pysyväksi osaksi
ja samalla tietenkin osaksi juutalaista uskontoa.
Josta nykyjuutalaiset ovat jo luopuneet, mutta samalla maallistuneet. Mutta nyt kuitenkin täytyy myös muistaa, jotta ihmisen Poika, Kristushan tuli nimenomaan vapauttamaan kaikkia ihmisiä juuri tuosta kaikesta turhasta hölynpölystä joka ihmisiä orjuutti, tarjoamalla oikeasti vapauttavaa uskoa tilalle, jonka kirkkain kohde oli ehdottomasti tämän upean luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja, taivaallinen Isä yksin, elikkä kaikkeuden Korkein itse kaikessa loistossaan. Toki Kristus oli myös Profeetta, nimi Immanuel:han viittaa juuri siihenkin. Mutta ei hän Johanneksen oppilas ollut, koska Taivaallinen Isä itse hänet opetti.edelleenkin,vaikka muut aikansa uskonnot ovat jo kuolleet.
Siitä "jälkijunasta"ovat suntyneet 2 muuta isoa maailmanuskontoa.
Taikauskoako?:Jeesuksen jumaluus,ihmeteot,Jeesuksen sijaiskärsimys...
Orjuutuksesta: Ennen valistusta ihmisiä orjuutti ja tiedettä kuristi lähinnä kristillinen usko ja sen vartija kirkko.
Jumalasta olen samaa mieltä.Oletko edelleenkin sitä mieltä,että juutalaisten jumala on eri jumala kuin kristityillä?(gnostilaisuus)
Johanneksen oppilas:Hänen pyhässä henkikasteessahan Jeesus sai sen Jumalan hengen,mikä hänessä asui aika ajoin...
Siitä alkoi Jeesuksen profeetallinen elämä.
Profeetallisia ja askeetikkoja olivat myös Johannes ja Jeesuksen veli Jaakob.
Samanlaisia mystikkoja esiintyi juutalaisten historiassa ennen jeesusta ja hänen jälkeensä useita.Näitä mystikkoja löytyi erikoisesti kabbalan piiristä,jonka erityispiirteisiin se kuului. - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
edelleenkin,vaikka muut aikansa uskonnot ovat jo kuolleet.
Siitä "jälkijunasta"ovat suntyneet 2 muuta isoa maailmanuskontoa.
Taikauskoako?:Jeesuksen jumaluus,ihmeteot,Jeesuksen sijaiskärsimys...
Orjuutuksesta: Ennen valistusta ihmisiä orjuutti ja tiedettä kuristi lähinnä kristillinen usko ja sen vartija kirkko.
Jumalasta olen samaa mieltä.Oletko edelleenkin sitä mieltä,että juutalaisten jumala on eri jumala kuin kristityillä?(gnostilaisuus)
Johanneksen oppilas:Hänen pyhässä henkikasteessahan Jeesus sai sen Jumalan hengen,mikä hänessä asui aika ajoin...
Siitä alkoi Jeesuksen profeetallinen elämä.
Profeetallisia ja askeetikkoja olivat myös Johannes ja Jeesuksen veli Jaakob.
Samanlaisia mystikkoja esiintyi juutalaisten historiassa ennen jeesusta ja hänen jälkeensä useita.Näitä mystikkoja löytyi erikoisesti kabbalan piiristä,jonka erityispiirteisiin se kuului.Sen aikaiset uskonnot ei ole mihinkään kadonneet. Mutta ihmiset ovat kyllä luopuneet juuri ihmisen pojan Kristukjsen julistaman sanoman takia näistä monista vanhoista uskonnoista, joissa palvottiin nimenomaan useita eri tekojumalia ja epäjumalia.
Ja muuten, tosiasiassa Kristusksen julistama ilosanoma ja antamat opetukset synnyttivät monia uusia uskontoja, esim. roomalaiskatolilaisuuden, kreikkalaiskatolilaisuuden sekä armenialaisuuden, ja myös anglikaanisuuden että lutherilaisuuden ja kalvinilaisuuden.
Gnostilaisuus ja kabbala ovat kyllä entiseen juutalaisuuteen kuuluvia varsin outoja ilmentymiä joista toinen on puhdasta okkultismia. Mooseksen jumala kaikkine taikatemppuineen ja kummallisine pyyntöineen ja vaatimuksineen ei ole oikein uskottava missään kohdin. Eikä Luoja, taivaallinen Isä sodi milloinkaan itseään vastaan tai riitele itsensä kanssa. Joten tietenkin uskoni perusta on Hänestä.
Johannes oli uskottumies, Korkeimman palvelija
ja Kristuksen serkku, jonka kunnian edessä piti Kristuksenkin nöyrtyä, jotta olisi voinut olla ja tulla taivaan Isälle kunniaksi. Johanneksen antaman siunauksen myötä Kristus sai pyhän Hengen kasteen, kaste oli vain julkinen rituaali lähinnä tiukkapipoisten uskonnollisuuttaan harrastavien juutalaisten vuoksi.
Mystikko ei sentään Kristus koskaan ollut kuten ei Johannes kastajakaan. Askeesissa he tietenkin elivät tietyssä mielessä. Ja kabbalaa he tuskin lähestyivät edes kepin kanssa. Ja täytyy kuitenkin muistaa jotta ihmisen Pojan, Kristuksen kunnia on ylenpänä kaikkia muita ihmisiä, joka jo sinänsä todistaa hänen puolestaan pätevästi. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Sen aikaiset uskonnot ei ole mihinkään kadonneet. Mutta ihmiset ovat kyllä luopuneet juuri ihmisen pojan Kristukjsen julistaman sanoman takia näistä monista vanhoista uskonnoista, joissa palvottiin nimenomaan useita eri tekojumalia ja epäjumalia.
Ja muuten, tosiasiassa Kristusksen julistama ilosanoma ja antamat opetukset synnyttivät monia uusia uskontoja, esim. roomalaiskatolilaisuuden, kreikkalaiskatolilaisuuden sekä armenialaisuuden, ja myös anglikaanisuuden että lutherilaisuuden ja kalvinilaisuuden.
Gnostilaisuus ja kabbala ovat kyllä entiseen juutalaisuuteen kuuluvia varsin outoja ilmentymiä joista toinen on puhdasta okkultismia. Mooseksen jumala kaikkine taikatemppuineen ja kummallisine pyyntöineen ja vaatimuksineen ei ole oikein uskottava missään kohdin. Eikä Luoja, taivaallinen Isä sodi milloinkaan itseään vastaan tai riitele itsensä kanssa. Joten tietenkin uskoni perusta on Hänestä.
Johannes oli uskottumies, Korkeimman palvelija
ja Kristuksen serkku, jonka kunnian edessä piti Kristuksenkin nöyrtyä, jotta olisi voinut olla ja tulla taivaan Isälle kunniaksi. Johanneksen antaman siunauksen myötä Kristus sai pyhän Hengen kasteen, kaste oli vain julkinen rituaali lähinnä tiukkapipoisten uskonnollisuuttaan harrastavien juutalaisten vuoksi.
Mystikko ei sentään Kristus koskaan ollut kuten ei Johannes kastajakaan. Askeesissa he tietenkin elivät tietyssä mielessä. Ja kabbalaa he tuskin lähestyivät edes kepin kanssa. Ja täytyy kuitenkin muistaa jotta ihmisen Pojan, Kristuksen kunnia on ylenpänä kaikkia muita ihmisiä, joka jo sinänsä todistaa hänen puolestaan pätevästi.Siellähän toteutettiin natsi-Lutherin oppeja käytännössä.
Luettelemasi ovat vain kristinuskon eri haaroja.
On myös olemassa kristillista gnostilaisuutta jonka varhaisimpia kirjoja on Johanneksen Evankeliumi.
Kristinusko on saanut paljon vaikutteita juutalaisesta gnostilaisuudesta.
Mooses oli okkultisti ja kabbalisti-Jeesusta verrattiin toiseksi Moosekseksi.
Sitä en kuitenkaan usko.
Jeesus vain tulkitsi mooseksen lakia erittäinkin ankarasti.
Jeesus sai pyhän hengen kasteen mystikkojen rituaalissa.Sille et voi mitään.
Askeettinen=mystikko =munkki
He(alkukuristityt) odottivat pikaista maailmanloppua ja taivaan valtakunnan tuloa-ei minusta kovin rationaalista,lähinnä mystiikkaa.
Kabbala tarkoittaa vastaanottamista ja se Jeesukselle tapahtuikin Johanneksen kasteessa. - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
Siellähän toteutettiin natsi-Lutherin oppeja käytännössä.
Luettelemasi ovat vain kristinuskon eri haaroja.
On myös olemassa kristillista gnostilaisuutta jonka varhaisimpia kirjoja on Johanneksen Evankeliumi.
Kristinusko on saanut paljon vaikutteita juutalaisesta gnostilaisuudesta.
Mooses oli okkultisti ja kabbalisti-Jeesusta verrattiin toiseksi Moosekseksi.
Sitä en kuitenkaan usko.
Jeesus vain tulkitsi mooseksen lakia erittäinkin ankarasti.
Jeesus sai pyhän hengen kasteen mystikkojen rituaalissa.Sille et voi mitään.
Askeettinen=mystikko =munkki
He(alkukuristityt) odottivat pikaista maailmanloppua ja taivaan valtakunnan tuloa-ei minusta kovin rationaalista,lähinnä mystiikkaa.
Kabbala tarkoittaa vastaanottamista ja se Jeesukselle tapahtuikin Johanneksen kasteessa.Tarkoititko sinä keskitysleireille meneviä junia
tuossa edellisen viestin otsakkeessa? Keskistysleireillä kyllä todentotta toteutettiin natsi-idelogiaa sen kaikkein puhtaimmassa muodossa
ja sen periaatteen mukaan, johonka oli päädytty natsipuolueeen salaisissa kokouksissa. Mutta miksi sekoitat M.Lutherin tähän keskusteluun ja natsit!
Gnostilaisuus on gnostilaisuutta. Onko sinulla vaikeuksia tajuta todellisuutta sellaisena kuin se on? Kristillisyys on sitten puolestaan joidenkin kristittyjen ihmisten harjoittamaa elämäntyyliä ja elämäntapoja täynnä! Kristinusko ilmenee ainakin muutamilla miljoonilla erilaisilla tavalla monissa eri sukupuolta olevissa oikein uskovissa ihmisissä eri puolella maapalloa. Riippuu siis vähän siitä kuinka itse kukin omaa uskoaan ilmentää ja tuo esille, jos tuo, sillä yleensähän aito kristitty ei esiinny julkisesti uskovana missään.
Nuo sinun vitsisi ja viestisi alkavat olla sitä luokkaa, että on parenpi lopettaa tämä keskustelu tähän. Sillä sinä et näytä tietävän yhtään mitään Krituksesta, etkä paljon mitään myöskään itse kristillisyydestä. Höpötät ihan omiasi vaan. Tähän lopuksi vain muutama asia ja tapahtuma menneiltä ajoilta. Kyllä ihmisen Poika, Kristus kohtasi
omanlaisensa maailmanloppunsa juuri juutalaisten vaatimuksesta ja todellakin taivasten valtakunta tuli, nyt se on monien miljoonien ihmisten lähellä jok'ikinen päivä. Mitä tulee rationaalisuuteen, niin harvoin edes törmää niin epärationaaliseen ja epäloogiseeen henkilöön kuin sinä. Sekoitat asiat ja käsitteet ruskeaksi sopaksi jota ei voi särpiä
kuin joku saman kaltainen ohipuhuja ja laukoja kuin jota itse edustat täällä. Epäasiallisuuden huippu siis. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Tarkoititko sinä keskitysleireille meneviä junia
tuossa edellisen viestin otsakkeessa? Keskistysleireillä kyllä todentotta toteutettiin natsi-idelogiaa sen kaikkein puhtaimmassa muodossa
ja sen periaatteen mukaan, johonka oli päädytty natsipuolueeen salaisissa kokouksissa. Mutta miksi sekoitat M.Lutherin tähän keskusteluun ja natsit!
Gnostilaisuus on gnostilaisuutta. Onko sinulla vaikeuksia tajuta todellisuutta sellaisena kuin se on? Kristillisyys on sitten puolestaan joidenkin kristittyjen ihmisten harjoittamaa elämäntyyliä ja elämäntapoja täynnä! Kristinusko ilmenee ainakin muutamilla miljoonilla erilaisilla tavalla monissa eri sukupuolta olevissa oikein uskovissa ihmisissä eri puolella maapalloa. Riippuu siis vähän siitä kuinka itse kukin omaa uskoaan ilmentää ja tuo esille, jos tuo, sillä yleensähän aito kristitty ei esiinny julkisesti uskovana missään.
Nuo sinun vitsisi ja viestisi alkavat olla sitä luokkaa, että on parenpi lopettaa tämä keskustelu tähän. Sillä sinä et näytä tietävän yhtään mitään Krituksesta, etkä paljon mitään myöskään itse kristillisyydestä. Höpötät ihan omiasi vaan. Tähän lopuksi vain muutama asia ja tapahtuma menneiltä ajoilta. Kyllä ihmisen Poika, Kristus kohtasi
omanlaisensa maailmanloppunsa juuri juutalaisten vaatimuksesta ja todellakin taivasten valtakunta tuli, nyt se on monien miljoonien ihmisten lähellä jok'ikinen päivä. Mitä tulee rationaalisuuteen, niin harvoin edes törmää niin epärationaaliseen ja epäloogiseeen henkilöön kuin sinä. Sekoitat asiat ja käsitteet ruskeaksi sopaksi jota ei voi särpiä
kuin joku saman kaltainen ohipuhuja ja laukoja kuin jota itse edustat täällä. Epäasiallisuuden huippu siis."nerokkaita" aivoituksia käytännössä.Kyllä sinä siitä olet kuullut.
Edes gnostilaisuuden oikeilla tutkijoilla ei ole siitä niin selkeitä käsityksiä kuin sinulla.
Lopun ajsta ei vieläkään tiedetä yleisesti.Sinä senkin typistät loogisesti Jeesuksen henkilökohtaiseen tragediaan.
Mitenkäs se taivasten valtakunta esiintyy sinulle?
Kirjoitit:
" Jeesus kohtasi loppunsa juutalaisten vaatimuksesta"
"juutalaisten Jumala ei ole sama kuin Jeesuksella"
Nämä olivat sinun mukamas asiallisia ja loogisia lausumoja. olen eri mieltä kanssasi. - Trubaduuri
tinotito kirjoitti:
"nerokkaita" aivoituksia käytännössä.Kyllä sinä siitä olet kuullut.
Edes gnostilaisuuden oikeilla tutkijoilla ei ole siitä niin selkeitä käsityksiä kuin sinulla.
Lopun ajsta ei vieläkään tiedetä yleisesti.Sinä senkin typistät loogisesti Jeesuksen henkilökohtaiseen tragediaan.
Mitenkäs se taivasten valtakunta esiintyy sinulle?
Kirjoitit:
" Jeesus kohtasi loppunsa juutalaisten vaatimuksesta"
"juutalaisten Jumala ei ole sama kuin Jeesuksella"
Nämä olivat sinun mukamas asiallisia ja loogisia lausumoja. olen eri mieltä kanssasi.Eivät toteuttaneet. Sillä Natsit toteuttivat aivan omaa ideologiaansa. Siis nämä euroopan ja saksan kansallissosialistit. Gnostilaisuuden tutkijat tukeutuvat esillä ja tiedossa olevaan aineistoon, ja heidän käsityksensä pohjautuvat niistä esiin tulleisiin seikkoihin. Ja samalla tavalla voi kuka hyvänsä tutkia gnostilaisuutta, ei sen tutkimiseen suomessa erikseen virallista lupaa tarvita yhdeltäkään instanssilta.
Lopun ajoista tietäminen tai sen tiedostamien ei olekkaan yleinen asia. Enkä typistänyt sitä misään vaiheessa yhdenkään Jeesus nimisen ihmisen henk.koht. tragediaan. Se miten koen taivasten valtakunnan on minun henkilökohtainen asiani, eikä näin ollen sekään kuulu suurelle yleisölle ollenkaan.
Juutalaisilla on tosiaankin oma Jumalansa, asia tulee selväksi VT:een kirjoituksista. Tosin niiden mukaan juut. oli ajan saatossa monia eri jumalia palvottavanaan. Ja on ilmeisesti vieläkin
koska niin monemontaa käsitystä on olemassa itse juutalaisilla vieläkin jumalistaan. - tinotito
Trubaduuri kirjoitti:
Eivät toteuttaneet. Sillä Natsit toteuttivat aivan omaa ideologiaansa. Siis nämä euroopan ja saksan kansallissosialistit. Gnostilaisuuden tutkijat tukeutuvat esillä ja tiedossa olevaan aineistoon, ja heidän käsityksensä pohjautuvat niistä esiin tulleisiin seikkoihin. Ja samalla tavalla voi kuka hyvänsä tutkia gnostilaisuutta, ei sen tutkimiseen suomessa erikseen virallista lupaa tarvita yhdeltäkään instanssilta.
Lopun ajoista tietäminen tai sen tiedostamien ei olekkaan yleinen asia. Enkä typistänyt sitä misään vaiheessa yhdenkään Jeesus nimisen ihmisen henk.koht. tragediaan. Se miten koen taivasten valtakunnan on minun henkilökohtainen asiani, eikä näin ollen sekään kuulu suurelle yleisölle ollenkaan.
Juutalaisilla on tosiaankin oma Jumalansa, asia tulee selväksi VT:een kirjoituksista. Tosin niiden mukaan juut. oli ajan saatossa monia eri jumalia palvottavanaan. Ja on ilmeisesti vieläkin
koska niin monemontaa käsitystä on olemassa itse juutalaisilla vieläkin jumalistaan.se taittakin olla arka paikka se Lutherin kehoitukset tuhota juutalaiset..
Natsit toteuttivat omaa ideologiaansa osaksi Lutherin kirjoitusten pohjalta.
Gnostilaisuuden tutkimus nojaa vahvasti kirjoituksiin jotka ovat kirjoitettuja heidän vastustajiensa toimesta(kirkon).
Siinä se pulma onkin.
Juutalaisten Jumala on sama kuin Jeesuksenkin,Sille emme voi mitään.Tulkinta vain siitä vaihtelee.
Juutalaisilla on vain yksi Jumala ja jotkut eivät siitä pitäneet kiinni historian saatossa.Monijumalaisuuden juutalaisuus tuomitsee.
Alkukristillisyys ei pitänyt Jeesusta Jumalana.
- tinotito
,että kristittyjen käskettiin pitää osa kosher-ruokasäännöistä.
Se on vain yksi todiste kritinuskon muuttumisesta alkuperäisestä ajatuksestaan. Nähtävästi tunnet jotakin juutalaisten vanhoista kirjoituksista. Mitä tulee ruoan saastuttamiseen, niin se puhe loukkasi Jeesuksen aikaan fariseuksiakin. Sinäkin siihen tartuit, koska et ymmärtänyt mistä Jeesus puhui. Mitä Jumalan edessä merkitsee, elävätkö ihmiset terveellisesti vai epäterveellisesti, sen rinnalla että heidän sydämensä on puhdas tai paha. Se mitä suusta tulee ulos on sanoja, jotka voivat saastuttaa ihmisen niin paljon pahemmin kuin ruoka. Jos Jeesus olisi aina selittänyt kaiken niin perusteellisemmin, hänen tärkein sanomansa olisi hukkunut, eikä hänelle sitä paitsi annettu aikaakaan paljon. Usein hän joutui pakenemaan tai piiloutumaan, eikä silläkään tavalla hänen annettu elää kuin se tutkijoiden arvioima kolme vuotta siitä kun hän oli alkanut opettaa.
Hienoa, että olet tutustunut vähän siihen Uuden Liiton kirjaan, mutta luepa vähän pidemmälle alkaen kohdasta Joh 6:53, ja jakeessa 63 sanotaan "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Ympärileikkaus oli merkki pappeudesta, lihaan tehdyn liiton merkki Aabrahamin jälkeläisten ja Jumalan välillä. Kristityt uskovat olevansa jälkeläisiä Aabrahamin nimelle. Jeesus ei kieltänyt ympärileikkaamasta, mutta Jumala teki jo kauan ennen sitä selväksi Juutalaisille, että hän neuvoo ympärileikkaamaan sydämen.
5.Moos.10:15-16 (Deuteronomium)
Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi ja rakasti heitä; ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä, hän valitsi teidät kaikista kansoista, niinkuin yhä vielä on. 16. Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.
Jer.4:4
Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.
Jer.31:31-34
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; 32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. 33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Hes.36:26-27
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. 27. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Jooel.2:13
Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.
Miika 6:7-8
Ovatko Herralle mieleen tuhannet oinaat, kymmenettuhannet öljyvirrat? Annanko esikoiseni rikoksestani, ruumiini hedelmän sieluni syntiuhriksi?" - 8. Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?
Tämän perusteella Kristityt ovat ehkä ajatelleet, että käsillä tehty ympärileikkaus on vasta vertauskuva, joka saa toki kuulua sille pappiskansalle, jolla on aina erityisasema Jumalan edessä, mutta Jumala katsoo sydämeen, eikä hän luonut ihmistä ympärileikatuksi, silti hän oli luomistyöhönsä tyytyväinen.
Paavali sanoi tästä näin.
”ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:” Kol. 2:11
Kuten sinäkin, Jeesuksen ajan juutalaiset keskittyivät vain Jeesuksen oppeihin, näkemättä että Jeesus oli hyvä, he olivat pahoja, koska he eivät halunneet nähdä. He yrittivät kivittääkin Jeesuksen. Lopulta kun he Jeesuksen ottivat kiinni, hän kyllä tiesi heidän tulonsa, mutta antautui heille, paljastaakseen heidän pahuutensa, ja ennen kaikkea näyttääkseen rakkauden, jolle ei ollut mitään vertaista maan päällä. Se oli Jumalan rakkaus, mutta he eivät tunteneet Jahvea sellaisena kuin Hän on.- Yksilö
Jeesuksen olisi pitänyt opetella kirjoittamaan. Olisi moni ihminen paljon onnellisempi.
Jos kerran Herralle, (Jahve), oli niin tärkeätä että määrättyjä eläimiä E I saa syödä, niin miksi Hän oli inspiroitunut antamaan tämän lain, (jos kerran sillä E I ole merkitystä).
"7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
Tottakai/tietysti/päivänselvää on, että sanat vahingoittavat *sielua* enemmän kuin syömiset, mutta ei kai tuon sanomiseen/toteamiseen tarvita Jumalaa ?
Jeesushan oli tullut tähän maailmaan määrätty tehtävä mielessä, ja se tehtävä oli ilmeisesti tämä.
"24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Matt 15:24.
Joten, MESSIAAN, olisi siten pitänyt huolehtia siitä että sikaa ei syödä, ja kaikki poika lapset ympärileikataan, jos halutaan olla Herran silmien alla hyväksyttyjä.
Mitä Paavali, tuo moukka, tuosta asiasta sanoo se on jo toinen juttu.
Mutta toisaalta, aina pitäisi määritellä käsitteitä, ja yksi on tuo ympärileikkaus.
Mitä tarkoittaa Jumala/Eliach sydämen ympärileikkauksella ?
Miksi ympärileikkaus on tärkeää ?
Mikä siinä esinahassa on NIIN erinoimaista, että kun Jumala/Jeesus/Pyhä Haamu näkevät ympärileikatun pojan, niin He (ehkä ?) ajattelevat näin.
"Haaa, Juutalainen(ympärileikattu), Se on Hyvä. "
Mitä/miten pappeus tähän liittyy ?
Olemmeko muka kaikki pappeja ?
Sanot, että Jeesus oli hyvä.
Oliko Gandi hyvä ?
Entä Martin Luther King ?
Tai Tuomas akvinolainen ?
Kofi Annan ?
Entäpä Jahve (Herra) ?
"2 Aaronin esikoinen oli Nadab, ja hänen muut poikansa olivat Abihu, Eleasar ja Itamar.
3 Nämä olivat Aaronin pojat; heidät oli voideltu ja vihitty papinvirkaan.
4 Mutta Herra oli antanut Nadabin ja Abihun kuolla, koska he Siinain autiomaassa toivat väärin tehtyä tulta Herran eteen. Heiltä ei jäänyt lapsia. Eleasar ja Itamar palvelivat edelleen papinvirassa isänsä Aaronin alaisina." 4 Moos 3:2,4.
Tai.
"24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet."
2 Moos 4:24. Yksilö kirjoitti:
Jeesuksen olisi pitänyt opetella kirjoittamaan. Olisi moni ihminen paljon onnellisempi.
Jos kerran Herralle, (Jahve), oli niin tärkeätä että määrättyjä eläimiä E I saa syödä, niin miksi Hän oli inspiroitunut antamaan tämän lain, (jos kerran sillä E I ole merkitystä).
8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
Tottakai/tietysti/päivänselvää on, että sanat vahingoittavat *sielua* enemmän kuin syömiset, mutta ei kai tuon sanomiseen/toteamiseen tarvita Jumalaa ?
Jeesushan oli tullut tähän maailmaan määrätty tehtävä mielessä, ja se tehtävä oli ilmeisesti tämä.
"24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Matt 15:24.
Joten, MESSIAAN, olisi siten pitänyt huolehtia siitä että sikaa ei syödä, ja kaikki poika lapset ympärileikataan, jos halutaan olla Herran silmien alla hyväksyttyjä.
Mitä Paavali, tuo moukka, tuosta asiasta sanoo se on jo toinen juttu.
Mutta toisaalta, aina pitäisi määritellä käsitteitä, ja yksi on tuo ympärileikkaus.
Mitä tarkoittaa Jumala/Eliach sydämen ympärileikkauksella ?
Miksi ympärileikkaus on tärkeää ?
Mikä siinä esinahassa on NIIN erinoimaista, että kun Jumala/Jeesus/Pyhä Haamu näkevät ympärileikatun pojan, niin He (ehkä ?) ajattelevat näin.
"Haaa, Juutalainen(ympärileikattu), Se on Hyvä. "
Mitä/miten pappeus tähän liittyy ?
Olemmeko muka kaikki pappeja ?
Sanot, että Jeesus oli hyvä.
Oliko Gandi hyvä ?
Entä Martin Luther King ?
Tai Tuomas akvinolainen ?
Kofi Annan ?
Entäpä Jahve (Herra) ?
"2 Aaronin esikoinen oli Nadab, ja hänen muut poikansa olivat Abihu, Eleasar ja Itamar.
3 Nämä olivat Aaronin pojat; heidät oli voideltu ja vihitty papinvirkaan.
4 Mutta Herra oli antanut Nadabin ja Abihun kuolla, koska he Siinain autiomaassa toivat väärin tehtyä tulta Herran eteen. Heiltä ei jäänyt lapsia. Eleasar ja Itamar palvelivat edelleen papinvirassa isänsä Aaronin alaisina." 4 Moos 3:2,4.
Tai.
"24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet."
2 Moos 4:24.Sanoit: "Jeesuksen olisi pitänyt opetella kirjoittamaan"
Jeesus todella osasi kirjoittaa:
"Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan. 7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." 8. Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan. 9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään."
Ruokakäskyillä on merkitystä. Ne ovat ihmisen oman terveyden parhaaksi, Jeesus vain halusi ihmisten ensin löytävän tärkeämmän, eikä kukaan kuitenkaan ole noudattanut käskyjäkään täydellisesti, ja siksi heitä ei auta vaikka edelleen yrittäisivät kaikki käskyt pitää. Tänä päivänä eräillä kristityillä terveysperiaatteet ovat nousseet pinnalle. Meidän seitsemännen päivän adventistien liikkeen historian alussa Jumala tahtoi antaa meille profeetan. Hän kutsui erästä miestä, mutta tämä ei suostunut. Sitten hän kutsui nuorta tyttöä, joka oli muistaakseni vielä pitkäaikaisesti sairas, hyvin nöyrä, sellainen joka ei ollut ihmisten silmissä mitään. Tämä tyttö, Ellen, suostui, ja hän sai profetioita, näkyjä, tietoa, viisautta ja ilmoituksia kaikkien muidenkin edestä (adventisteilla näyt ovat vähän harvinaisempia, kuin joillakin muilla ryhmillä). Jostakin syystä ihmisillä oli halu tutkia Elleniä hänen näkyjensä aikana. Hänen ruumiinsa ei hengittänyt, eikä reagoinut kipuunkaan, Ellenin ollessa siitä pois (tätä poissaoloa adventistit eivät myönnä). Tässä oli vain mitä olen kuullut, en yritä uskotella että se on totta, varma on minulle vain se että olen sen kuullut meidän pastorilta. Elleniltä ovat meidän terveysperiaatteet, osa tosin jo on annettu Raamatussa. Adventistit ottavat välillä liiankin vakavasti nämä terveysperiaatteet, ymmärtämättä että ne ovat Jumalan lahja, ne ovat ihmistä varten, eikä ihminen niitä varten. Tällaiset kiihkoilijat pitävät toisinaan uskossa olemisena sitä että syö oikeanlaista ruokaa, eli sen että "sanat vahingoittavat sielua" toteamiseen tarvitaan ehkä Jumala (tosin Jeesus oli ihminen, näkymättömän Jumalan kuva, opettaessaan meitä).
"Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jes. 29:13-14)
Jeesus lähetettiin Israelin kansan kadonneita varten, jotta nämä lähtisivät pakanoiden luo, niin kuin kävikin. Jeesus ei kieltänyt ympärileikkausta tai edes puhunut siitä. Jumala itse oli jo kauan sitä ennen ilmoittanut kansalleen että hän haluaa sydämen ympärileikkausta. "Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?" (Room. 2:25-26)
Mitä Jeesuksen opetuksiin laista, niin missään hän ei käske jättämään jotakin käskyä noudattamatta. Siitä hän itse huomauttaa "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." (Matt. 5:17-18) Koskaan Jeesus nasaretilainen ei rikkonut lakia, eikä häntä vastaan siksi löydetty syytettäkään, vaan hänen lainrikkomuksenaan pidettiin sanaa, jonka hän lausui itse, se oli totta, mutta koska se ei läsnäolijoiden omasta mielestä ollut totta (ainakaan he eivät halunneet sitä), sitä pidettiin Jumalan pilkkana. Siis karrikoiden voidaan sanoa, että koska Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika, hän pilkkasi Jumalaa, eikä siis voinut olla Jumalan Poika, joka ei olisi pilkannut edes sanoessaan olevansa Jumalan Poika.
Ruumiiseen tehdyn ympärileikkauksen tärkeydestä kommentoi paljoa. Se on Israelin liiton merkki, se annettiin lihaan tehtäväksi merkiksi, joten se kuuluu niille jotka biologisesti ovat Aabrahamin jälkeläisiä. Sydämen ympärileikkaus tulee niille, jotka ovat jälkeläisiä Aabrahamin nimelle, niille jotka uskovat Israelin Jumalaan. "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti." (Jes. 49:6)
Israelin historian alussa kansoilla oli tapana ympärileikata pappinsa, merkiksi pappeudesta, en tiedä miksi. Jos papin tehtävä on välittää Jumalan ilmoitusta ihmisille tai rukoilla ihmisten edestä, niin Kristus on meille kaikille pappina, sitten leeviläiset Israelille, Israel pakanoille, kristityt jumalattomille. "ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: 'Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista 10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.'" (Ilm. 5:10)
Kaikki mainitsemasi ihmiset olivat joskus tehneet pahaa, jos eivät, mitä se haittaa, he eivät ole ylpeilleet "viattomuudellaan". Nekin, jotka tunnetaan viattomina (tuskin Kofi Annan), olisivat myöntäneet tarvitsevansa sovitusta syntiensä edestä. Jahvesta Jeesus sanoi "Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.'" (Mark. 10:18) Tämä jonkun tulkinnan mukaan voisi jättää Jeesuksen ulkopuolelle, mutta uskon että se voi olla käännösvirhe."
"Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä." (Saarn. 7:20)- Yksilö
Eliach kirjoitti:
Sanoit: "Jeesuksen olisi pitänyt opetella kirjoittamaan"
Jeesus todella osasi kirjoittaa:
"Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan. 7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." 8. Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan. 9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään."
Ruokakäskyillä on merkitystä. Ne ovat ihmisen oman terveyden parhaaksi, Jeesus vain halusi ihmisten ensin löytävän tärkeämmän, eikä kukaan kuitenkaan ole noudattanut käskyjäkään täydellisesti, ja siksi heitä ei auta vaikka edelleen yrittäisivät kaikki käskyt pitää. Tänä päivänä eräillä kristityillä terveysperiaatteet ovat nousseet pinnalle. Meidän seitsemännen päivän adventistien liikkeen historian alussa Jumala tahtoi antaa meille profeetan. Hän kutsui erästä miestä, mutta tämä ei suostunut. Sitten hän kutsui nuorta tyttöä, joka oli muistaakseni vielä pitkäaikaisesti sairas, hyvin nöyrä, sellainen joka ei ollut ihmisten silmissä mitään. Tämä tyttö, Ellen, suostui, ja hän sai profetioita, näkyjä, tietoa, viisautta ja ilmoituksia kaikkien muidenkin edestä (adventisteilla näyt ovat vähän harvinaisempia, kuin joillakin muilla ryhmillä). Jostakin syystä ihmisillä oli halu tutkia Elleniä hänen näkyjensä aikana. Hänen ruumiinsa ei hengittänyt, eikä reagoinut kipuunkaan, Ellenin ollessa siitä pois (tätä poissaoloa adventistit eivät myönnä). Tässä oli vain mitä olen kuullut, en yritä uskotella että se on totta, varma on minulle vain se että olen sen kuullut meidän pastorilta. Elleniltä ovat meidän terveysperiaatteet, osa tosin jo on annettu Raamatussa. Adventistit ottavat välillä liiankin vakavasti nämä terveysperiaatteet, ymmärtämättä että ne ovat Jumalan lahja, ne ovat ihmistä varten, eikä ihminen niitä varten. Tällaiset kiihkoilijat pitävät toisinaan uskossa olemisena sitä että syö oikeanlaista ruokaa, eli sen että "sanat vahingoittavat sielua" toteamiseen tarvitaan ehkä Jumala (tosin Jeesus oli ihminen, näkymättömän Jumalan kuva, opettaessaan meitä).
"Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jes. 29:13-14)
Jeesus lähetettiin Israelin kansan kadonneita varten, jotta nämä lähtisivät pakanoiden luo, niin kuin kävikin. Jeesus ei kieltänyt ympärileikkausta tai edes puhunut siitä. Jumala itse oli jo kauan sitä ennen ilmoittanut kansalleen että hän haluaa sydämen ympärileikkausta. "Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?" (Room. 2:25-26)
Mitä Jeesuksen opetuksiin laista, niin missään hän ei käske jättämään jotakin käskyä noudattamatta. Siitä hän itse huomauttaa "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." (Matt. 5:17-18) Koskaan Jeesus nasaretilainen ei rikkonut lakia, eikä häntä vastaan siksi löydetty syytettäkään, vaan hänen lainrikkomuksenaan pidettiin sanaa, jonka hän lausui itse, se oli totta, mutta koska se ei läsnäolijoiden omasta mielestä ollut totta (ainakaan he eivät halunneet sitä), sitä pidettiin Jumalan pilkkana. Siis karrikoiden voidaan sanoa, että koska Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika, hän pilkkasi Jumalaa, eikä siis voinut olla Jumalan Poika, joka ei olisi pilkannut edes sanoessaan olevansa Jumalan Poika.
Ruumiiseen tehdyn ympärileikkauksen tärkeydestä kommentoi paljoa. Se on Israelin liiton merkki, se annettiin lihaan tehtäväksi merkiksi, joten se kuuluu niille jotka biologisesti ovat Aabrahamin jälkeläisiä. Sydämen ympärileikkaus tulee niille, jotka ovat jälkeläisiä Aabrahamin nimelle, niille jotka uskovat Israelin Jumalaan. "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti." (Jes. 49:6)
Israelin historian alussa kansoilla oli tapana ympärileikata pappinsa, merkiksi pappeudesta, en tiedä miksi. Jos papin tehtävä on välittää Jumalan ilmoitusta ihmisille tai rukoilla ihmisten edestä, niin Kristus on meille kaikille pappina, sitten leeviläiset Israelille, Israel pakanoille, kristityt jumalattomille. "ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: 'Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista 10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.'" (Ilm. 5:10)
Kaikki mainitsemasi ihmiset olivat joskus tehneet pahaa, jos eivät, mitä se haittaa, he eivät ole ylpeilleet "viattomuudellaan". Nekin, jotka tunnetaan viattomina (tuskin Kofi Annan), olisivat myöntäneet tarvitsevansa sovitusta syntiensä edestä. Jahvesta Jeesus sanoi "Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.'" (Mark. 10:18) Tämä jonkun tulkinnan mukaan voisi jättää Jeesuksen ulkopuolelle, mutta uskon että se voi olla käännösvirhe."
"Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä." (Saarn. 7:20)Ja käveli vetten päällä, myöskin, niin, ja paransi syljellä.
Jos Jeesus oli tullut tänne maan päälle tarkoituksena tuoda uusi tapa sielujen pelastumiselle, *suoraan Jumalalta*, niin eikö tuo ole niin tärkeä asia että sen kannattaisi kirjoittaa paperille tai johonkin (hiekka/santa ei hyvä) ?
Olisi voinut kirjoittaa esim että syntyikö neitsyestä vai ei ?
Milloin Hänestä tuli/oli Jumala, vai eikö ollut ?
Ja millä tavalla sen pelastumisen kiristelemästä hampaita todella saa.
Uskomalla että pitää syntyä uudestaan Joh 3:3. ?
Vai pitikös uskoa vain Jeesukseen Joh 3:15 ?
Vai onko se moukka, Paavali, oikeassa sittenkin, sanoessaan että Jumala on tehnyt valinnan jo aikoja sitten siitä että on toisia joita määrätty tuhottaviksi
"22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi."
Room 9:22.
Se on hienoa että tuollaisia tyttöjä on olemassa. Niitä on NIIN vähässä enään nykyään.
Kuka/missä sanotaan että Jumalan lait kumotaan/korvataan kun aikaa on kulunut tarpeeksi paljon, tai että Jumala samalla muuttaa pelin sääntöjä ?
Tai että Jumalallle sana "ikuinen" merkitsee jotain muuta kuin ikuista ?
"27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan" Hese 36:27.
Ruokasäännöt, sapatti, kaikki ne käskyt, on oikea Messias saava ihmiset noudattamaan. Tämä myös merkitsee sitä että kun Jeesus antoi sille naiselle anteeksi sen aviorikoksen eikä kivityttänyt, Hän silloin tunnusti sen että Hän ei ole oikea Messias.
Jeesus valehteli.
Jeesus sanoi olevansa Jumala kanssa yhtä.
"5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä.
6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä
hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan."
Luuk 1:5,6.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806