luen näitä enkun kielisiä pottereita ja olen nyt lukemassa half-blood princeä. rupesin miettiin näitä hirnyrkkejä, voldemorthan on tehnyt niitä seitsemän, eli jakanut sielunsa seitsemään osaan. yksi näistä osista on se mikä on voldemortin ruumiissa tällä hetkellä. toinen oli riddlen päiväkirjassa ja kolmas siinä sormuksessa (jotka on nyt siis tuhottu). joten niitä hirnyrkkejä on jäljellä enää neljä. mutta miksi voldemortin sielunpalanen ei tuhoutunut silloin, kun se ekan kerran "kuoli" eli kun yritti tappaa harryn? ja entäs sitten viisasten kivessä, kun quirrell (pää lyö tyhjää, en muista suomeksi) kuolee, niin eikö voldemortin sielun palanen kuole silloinkin? vai oonko mä nyt unohtanut jotain?
niin ja sitten niistä leffoista. luin jostain keskustelusta, että tää likka, joka näyttelee hermionea ei olisi enää vikassa elokuvassa. onko tällasia vaihdoksia muitakin tiedossa? aika ikävä, että noin kesken jätetään, kun kuiteskin ois parempi, että ois samat näyttelijät loppuun asti.
hirnyrkeistä (ja leffoista)
5
662
Vastaukset
- Harry-karvainen
.....Liekhtivän pikarin loppu-osa jossa Voldemort saa uuden ruumiinsa ja se puoliverinen prinssi kokonaan. Saat tietoa hyvinkin paljon niistä Dumbledoren ja Harryn yksityistunneista.
- ....
mä olen itseasiassa nyt lukenut nämä enkuksi kaikki, kun kyllästyin lukemaan suomeksi. elikkäs olen lukenut kyllä kaikki kirjat useampaan otteeseen. mutta mä rupesin vain pohtimaan, että miksi niitä ei laskettu. no luen tämän puoliverisen prinssin nyt sitten loppuun, että muistikin vähän paranee...
kyllä jakoi sielun seitsemään osaan, mutta hirnyrkkejä on vain kuusi. Hirnyrkki-sanaa käytetään kohteesta, johon henkilö on kätkenyt palan sieluaan. Seitsemäs osa on Voldemortin ruumiissa, ja tästä ei käytetä hirnyrkki-nimitystä, koska sehän on se alkuperäinen sielu, minkä hän jakoi osiin. Syy miksi Voldemort ei kuollut yrittäessään tapaa Harrya on se, että hän oli jakanut sielunsa. Yksikin hirnyrkki tekisi tämän. Hirnyrkit eivät kulu, vaan henkilö joka on jakanut sielunsa, ei kuolisi vaikka hänet tappaisi sata kertaa. Tämähän on niiden idea, että sielu jaetaan osiin ja henkilö on kuolematon, jos hirnyrkkiä ei tuhota.
Sitten noista leffoista en osaa sanoa. Rupert on käsitääkseni ainoa, joka on vahvistanut olevansa mukana PP:ssä. Muista en tiedä. Emma on sanonut, ettei välttämättä halua jatkaa lopuissa osissa, koska hän haluaisi opiskella. Daniel taas on sanonut että haluaisi näytellä aikuisempia rooleja. Mitään ei kuitenkaan ole vielä päätetty.- ...
kiitos, niinhän se menikin. meinasin tehdä itseni hulluksi, kun mietin tätä. vaikka lukisin kirjat sataan kertaan, joka kerta unohdan jotain tai meen sekasin jonkin kanssa. ja aina saa vain ihmetellä, miten taitava kirjailija rowling on ja miten venyvä ihmisen mielikuvitus voi olla.
- Lunalovekiva.
... kirjoitti:
kiitos, niinhän se menikin. meinasin tehdä itseni hulluksi, kun mietin tätä. vaikka lukisin kirjat sataan kertaan, joka kerta unohdan jotain tai meen sekasin jonkin kanssa. ja aina saa vain ihmetellä, miten taitava kirjailija rowling on ja miten venyvä ihmisen mielikuvitus voi olla.
Tuota noin, En muista mistä luin mutta luinpahan kumminkin että Daniel olisi allekirjoittanut esiintyvänsä PP:ssä ja sit siin vikas (siis DH:ssa?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969