Laitan nyt tänne tämän kun ajattelin että saan täältä nopeammin vastauksia. Koirallani 6kk on iso patti takajalan sisäpinnalla, se näyttää lähinnä jättimäiseltä verestävältä finniltä, koko suunnilleen sormenpään kokoinen. Siitä tihkuu jonkin verran verensekaista märkää, ja koira nuolee sitä. Se ei ole ollut siinä kauaa, huomasin sen äsken ja olen melko varma että olisin huomannut suht pienenkin patin mikäli sellainen olisi siinä ollut kauemmin kuin pari kolme päivää. Koiralla on vielä aika ohut karva jalan sisäpinnalla joten helliessä olisin sen huomannut. Tarkoitus on heti aamulla soittaa lääkärille ja mennä käymään mutta haluaisin tietää onko jollain kokemusta tällaisista? Koira leikkii ja syö ihan normaalisti, on tosin ollut hiukan vaisumpi tänään kuin yleensä, mutta esim.ulkona juoksi ja riehui ihan normaalisti. Ei arista jalkaa kävellessään. Ei kai näin nuorella voi mitään kasvainta olla ja eihän se voi näin nopeasti ainakaan tulla? Hurjan näköinen se on, siksi tässä nyt hätäilen...
apua, patti jalassa!
5
1407
Vastaukset
- hätääntynyt
Soitin lääkärille joka otti tiedot, ilmoitti että heillä ei ole aikoja tänään. Ei pitänyt ilmeisesti kiireellisenä...? Yleensä aika aina löytyy jos asia sitä on vaatinut, ollaan käyty samalla aina, joten en tiedä alanko nyt soittelemaan muualle. Kai lääkäri olisi kehottanut tekemään niin jos olisi katsonut että asia vaatii kiireellistä apua? Tarjosi huomiseksi aikaa. Sanoi ettei saa puhdistaa Betadinella, voi kuulemma ärsyttää ihoa... En sitten tiedä, jotenkin tuntuu että kyllä sitä jollain täytyy puhdistaa, pitänee soittaa uudelleen kun en hädissäni tajunnut kysyä että miten on sitten alkoholipitoinen puhdistusaine. Patti on sellaisessa paikassa että siihen kyllä menee pöpöjä ulkona käydessä, ainakin lunta. Pakko ulkona on asiat käydä hoitamassa. Ja pelkään että tulehdus pahenee jos sitä ei puhdista. Ajattelin että seuraan nyt sitten muutaman tunnin tilannetta ja soitan sitten muualle tai päivystykseen jos pahenee, tulee kuumetta tai jotain.
- worry :)
Minun sakemannillani oli joskus selässä noita isoja patteja, mistä tuli verta ja märkää ja menin eläinlääkäriin itku kurkussa..
noh, ne olivat vain finnejä, koska rodulla on nk. rasvainen iho..
Mitään herkkua se ei ollut kun niitä piti sitten itse puristaa ja puhdistaa :( mutta mitäpä sitä ei koiransa eteen tekisi.. :) - hätääntynyt
Patti on ja pysyy, ei tihku enää oikeastaan sitä veristä märkää, mutta koko on sama ja koiran tila sama. Puhdistelen sitä sitten alkoholipitoisella aineella, yritin soittaa uusiksi lääkärille mutta taisi olla kiire päivä, enkä jaksanut jonotella pitkään. Eikä se Betadine toistaseksi ainakaan pahnetanut tilannetta. Totesin että tervettä järkeä täytyy nyt käyttää. Tuossa joku kirjoitti että oli sakemannilla ollut finnejä. Siis ei näin isoa finniä voi olla! Patin halkasija on noin 20 sentin kolikon kokoinen ja se on n.1cm koholla ellei enempikin! eikä siinä ole finnin päätä muistuttavaa "kärkeä". Koira on noutaja/belgi sekoitus, eikä iho ole rasvainen. Mutta asia selvinnee huomenna lääkärissä. Laitan sitten tietoa mikä se oli kun sieltä tullaan. Kiitos kaikille!
- hätääntynyt
Tänä aamuna patti on lähes kadonnut! Turvotus on laskenut, iho näyttää ehjältä, ei punoita enää kuin aivan vähän, mitään eritettä siitä ei enää tule ja koira on aivan villinä....jäljellä on pieni puolikkaan herneenkokoinen patti, mutta muuten jalka on ok. Eli luultavasti patti on aiheutunut haavasta tms.joka tulehduttuaan turvotti ympäryskudosta/lihaksenpäätä. Lääkäri olisi vasta iltapäivällä. Päätin perua sen ja katsoa miten käy, siltä kuitenkin näyttää että se "katoaa" pikkuhiljaa. Jos siihen sitten jää jotain niin menemme lääkärille. Mutta näillä näkymin käynnistä tulee turha. Mitä mieltä olette?
että patti on tullut jostakin pikku haavasta. Dobberillamme, joka koheltaa alvariinsa, on ollut myös tuollaisia patteja koivissa ja ovat sitten itsekseen parantuneet. Itse menisin lääkäriin vasta, jos ei ala parantumaan taikka muuten alkaa oireilemaan poikkeavasti!
Pikaisia paranemisia koiralle! :)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039