Raamattu sanoo näin, että kun ihminen kuolee, hän on kuin unessa, kuin nukkuisi, siihen saakka kuin Jeesuksen toinen tuleminen taphtuu, jolloin Jeesus herättää omansa kuolon unesta ja kokoaa omansa luokseen. Kuollut on kuollut, hän ei leijaile siis missään, ei ilmesty kellekkään, ei tuo tai vie viestiä. Jos kuollut ilmestyy omana hahmona esim. meediolle, hän ei ole omaisesi, VAAN saatana, joka tekee tämmöstä kootakseen enemmän ihmisieluja luokseen ja laajentaakseen hoviansa ennen kuin loppu tulee koko maailmasta. Saatna harhauttaa ihmisiä tällä tavoin. Näin uskon. Uskovat ovat näin myös minulle selvittäneet.
KUOLEMAN UNI
52
3362
Vastaukset
- Nimetön
Enkeleitä varmasti on, mutta KEITÄ he ovat, he eivät ole siis aiemman kertomani ja uskomani mukaan kuolleita läheisiä, vaan olisivatko sitten Jumalan lähettämiä jo ikiaikojen joitakin ..enkeleitä, mitä Raamatussakin sanotaan ? Olen miettinyt ?!
Mutta meediot ja spiritismijutut ja joogahommat ovat itsestään sielunvihollisesta. Eksyttäjiä riittää tässä ajassa, kuten Raamatussakin sanotaan. Sielunvihollinen saa kyllä "tervepäisenkin" ihmisenmenemään mukaan kaikenlaisiin hölmöyksiin jo sielunsa Saatanalle myyneiden henkilöiden vaikutuksesta. Sielunviholinen toimii (kuten Jumala) ihmisten kautta. Pitää olla valveilla koko ajan, ettei mene mihinkään heidän mukanaan. Sielunvihollinen on ovela, ihmisten kautta toimiva PAHA, joka hymyhuulin ja sokerisiirappikilein puhuu itselleen lisää hoviväkeä ! Tämä henkilö voi olla ihan lähellä, jopa niin lähellä, ettei todella arvaakkaan "millä oksalla se piru istuu"!! Nim. Kokemusta on ! Sotkuissa olen. Olen rukoillut apua ja anteeksiantoa hölmöilyjeni takia ! Osaan olla enemmän valveilla loppuelämäni, se on varmaa!!- miedas
moi voitko kertoa enemmän että osaisimme varoa tilanteita olen itsekin uskossa Herraan.
- Nimetön
Tulevaa ei saa tietää, sanoo Raamattu. Ennustus siis kielletty. Meediot ovat ennustajia "Jumalasta", kuten eräskin sanoi tv:ssä tänä vuonna. Raamattua ja /tai ristiä ei näkynyt siinä yhteydessä yhtään missään, jonka pöydän ympärillä tämä nainen=meedio lohdutti erästä poikansa nmenettänyttä äitiä. Poika kertoi meedion kautta mm. kenelle äidillä on lupa myydä hänen kitaransa ! Sehän on Raamatun valossa täyttä puppua, että tässä ajassa elävä ihminen voi/on lupa Raamattuun nojaten ennustaa asioita. Ennustukset tulevat itseltään Saatanalta. En kiellä, etteikö ennustukset osuisi oikeaankin, mutta tällä tavalla Saatana juuri harhauttaa ihmistä, kun puhuu mukamas Jumalan suulla. Onko siis vain Jumalan lähettämillä enkeleillä lupa valottaa tulevaa joillekkin varoitukseksi tai elämänohjeeksi, kuinka menetellä joissakin asioissa ?
- benedi
Minä profetoin joitain vuosia sitten käytyäni eräässä kirkossa, jossa oli jeesuksesta tehty kuva Jumalan palvelushuoneen seinällä, että ellette poista epäjumalan kuvaa kirkon seinältä 3 viikon ajalla se kirkko palaa poroksi- ja niin tapahtui.
Ennustamisen tein siten, että kirjoitin kirjeen omalla nimelläni ko. seurakunnan pastorille ja kerroin mitä Herra sanoo epäjumalista, ja mitä Hän määrää teidän tehtäväksenne " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä on keskuudessanne.."
Annoin 3 viikkoa hänelle aikaa, jonka jälkeen kirkko on palava poroksi ja epäjumalanne sen kanssa.. tarkalleen niin tapahtui.
Nyt heillä ei ole paikkaa missä kokoontua, eikä rahaa rakentaa uuttakaan tilalle.
Onhan kirjoitettu: " Jos joku ennustaa Herran nimessä ja se ei tapahdu, niin älä pelkää sellaista profeettaa. tai jos sitten tapaahtuukin se mitä hän on ennustanut, ja sen jälkeen hän julistaa luopumusta Jumalasta, en Minä ole häntä lähettänyt.
Minä julistin luopumaan vääristä jumalista, jotka on käsin tehty, ja jotka eivät voi nähdä, kuulla, eivätkä mitään ja ketään auttaa.
Ja niin tapahtui juuri se jonka ennustin Herran nimessä.
- Valen
Kun uskova ihminen kuolee, menee hän taivaaseen Isän tykö paratiisiin ja on siellä henkisieluna. Mieti Jeesuksen rikas mies ja Lasarus vertausta. Siinähän Lasarus meni Aabrahamin helmaan joka tuolloin oli tuonelan paratiisi osio. Rikas mies meni kadotukseen ja oli varsin paljon tajuissaan ja tietoisena ympäristöstään ja kärsi tuskia. Tämä on siis tämä tietoinen tila sama uskovillakin. Uskova nauttii vaan lohdutusta ja rauhaa.
Nykyään Tuonelassa on enää jumalattomat ihmiset. Jeesus kärsittyään ristinkuoleman "astui alas tuonelaan" ja "vapautti vangit" eli uskolliset sielut tästä "Aabrahamin helma" -osiosta ja vei Isän tykö Paratiisiin, jossa he ovat tänäänkin ja varsin tietoisia.
Ylösnousemuksessa Jumala luo kuolleiden ihmisten haudatuista ruumiista uuden ylösnousemusruumiin ja nostaa ne haudoistaan ja liittää henkisieluihin jotka siis ovat jo tietoisina taivaassa. Näin lopulta ihmisestä tulee täydellinen ylösnousemuspersoona. Jeesuksellahan on jo ylösnousemusruumis. Hän pystyi syömään ja juomaan normaalisti ja kuitenkin kävelemään seinien läpi. Eli aika spesiaali ruumis.
Elossa olevien ihmisten ruumiit muuttuvat ylösnousemusruumiiksi tempauksessa.
Tietoisuus ei sammu ihmiseltä koskaan eikä mitään tuollaista unitilaa ole olemassa. Raamattu opettaa selkeästi että kuoleman jälkeenkin ollaan varsin tietoisia.
Siunausta!
Valen- Valen
Ennen Jeesuksen ristinkuolemaa Tuonela oli siis paikka joka oli jaettu kahtee osioon erottavalla juovalla: "Abrahamin helma" -osio, missä olivat uskovat henkisielut ja kadotettujen sielujen osio.
Nykyään "Aabrahamin helma" -osio on tyhjä ja Tuonelassa on enää kadotetut henkisielut. Ja lopulta Ilmestyskirjan lopussa näemme kuinka "Kuolema ja TUONELA heitettiin siihen tuliseen järveen (eli varsinaiseen helvettiin)".
Valen - Valen
Kirjoitin:
"Ylösnousemuksessa Jumala luo kuolleiden ihmisten haudatuista ruumiista uuden ylösnousemusruumiin ja nostaa ne haudoistaan ja liittää henkisieluihin jotka siis ovat jo tietoisina taivaassa."
Tarkoitan tässä siis uskovien ihmisten ylösnousemusta.
Valen - alkuperäinen mietiskelijä
Valen kirjoitti:
Kirjoitin:
"Ylösnousemuksessa Jumala luo kuolleiden ihmisten haudatuista ruumiista uuden ylösnousemusruumiin ja nostaa ne haudoistaan ja liittää henkisieluihin jotka siis ovat jo tietoisina taivaassa."
Valen..on aivan tietoinen sielu koko ajan, siis koko ajan! Elikkäs, kun olemme kuolleet ja ihmiset surevat arkun ympärillä, niin tämä kuollut sielu näkee surevat omaiset ja yrittää lohduttaa, mutta ei saa yhteyttä tähän aikaan, sielu on eria ajassa ? Kun omaiset käy haudalla, niin se on vain omaisia varten ja kuollut sielu on joko taivaassa tai helvetissä valmiina, kunnes temmataan ruumis (tuhkat, mereen hukkuneet jne) uskovat ylös Paratiisiin ja jossa tämä mädäntynyt/tuhkattu/kadonnut? ruumis yhtyy sieluun ? Ainakin Raamatussa oli kai kohta, jossa oli että kuolleilla ei ole mitään yhteyttä maan päällä eläviin ja kielto ettei saa ottaa yhteyttä jo kuolleeseen henkilöön. Onkos näin ?
KIITOS VASTAUKSISTA ! - alkuperäinen mietiskelijä
Valen kirjoitti:
Kirjoitin:
Valen..ihmiset, jotka kuolevat, murhaajat, ja muuten pahat, itsemurhaajat ? Olen joskus kuullut, että itsemurhaaja automaattisesti olisi jossakin "välitilassa" siihen saakka kuin Jumalan suunniteltu kuolinaika olisi, vasta sitten pääsisi "vapaaksi", vapaaksi minne, helvettiinkö ? Tempauksen yhteydessä, menevätkö pahat ihmiset helvettiin, vai hakeeko Saatana omansa, vai ovatko jo sielut kuolinhetkellä siellä helvetissä pysysvästi, jääkö maallinen ruumis maahan. Voiko sitten paha ihminen vaeltaa sinne sun tänne sieluineen ja esim. pelotella ja uhkailla kuolemansa jälkeen ihmisiä esim. unessa. Mie kun näen samasta jumalattomasta x-mieheni isästä todella useasti samantyyppisiä pahoja unia. Kerran sattui, että samana yönä minä ja poikani nähtiin samanlainen uni !!Joskus tämä henkilö itkee ja kuolee unessani, kuten viime yönä. Jäljelle jäi todella kiltti sakemanni pentu, jonka saimme. Itsellä sakusta todella karseita kokemuksia - paljon on hermovikaisia tänään. Olen miettinyt, mitä tämä on. Itselläni menossa parhaillaan kova ahdistus omasta tekemästäni synnistä, josta voin joutua edesvastuuseen oikeudessa (herjaus), olen nainen 50 v. Kaikkihan muuttuu, kun tempaus ja maailmanloppu (tarkoitaako tempaus siis maailmanloppua) tapahtuu, vai mitenkä ? On tämä mielenkiintoista. Pitää yrittää tavata teksteistä ja vielä ymmärtää lukemansa.
- Valen
alkuperäinen mietiskelijä kirjoitti:
..on aivan tietoinen sielu koko ajan, siis koko ajan! Elikkäs, kun olemme kuolleet ja ihmiset surevat arkun ympärillä, niin tämä kuollut sielu näkee surevat omaiset ja yrittää lohduttaa, mutta ei saa yhteyttä tähän aikaan, sielu on eria ajassa ? Kun omaiset käy haudalla, niin se on vain omaisia varten ja kuollut sielu on joko taivaassa tai helvetissä valmiina, kunnes temmataan ruumis (tuhkat, mereen hukkuneet jne) uskovat ylös Paratiisiin ja jossa tämä mädäntynyt/tuhkattu/kadonnut? ruumis yhtyy sieluun ? Ainakin Raamatussa oli kai kohta, jossa oli että kuolleilla ei ole mitään yhteyttä maan päällä eläviin ja kielto ettei saa ottaa yhteyttä jo kuolleeseen henkilöön. Onkos näin ?
KIITOS VASTAUKSISTA !Kuollut ihminen on Taivaassa tai tuolla Tuonelassa kadotuksessa. Sieltä ei pääse kummittelemaan Maan päälle! Eli olen siinä asiassa samaa mieltä kanssasi, että mitkään kuolleiden ihmisten henkisielut eivät kummittele! Kyseessä ovat demonit jotka matkivat näitä kuolleita ihmisiä. Siis vainajahenget ovat näitä demoneja. VainajaNhenki olisi kuolleen ihmisen henki, mutta se on omassa paikassaan eikä pääse sieltä pois.
OK?
Siunausta!
Valen - Valen
..ihmiset, jotka kuolevat, murhaajat, ja muuten pahat, itsemurhaajat ? Olen joskus kuullut, että itsemurhaaja automaattisesti olisi jossakin "välitilassa" siihen saakka kuin Jumalan suunniteltu kuolinaika olisi, vasta sitten pääsisi "vapaaksi", vapaaksi minne, helvettiinkö ? Tempauksen yhteydessä, menevätkö pahat ihmiset helvettiin, vai hakeeko Saatana omansa, vai ovatko jo sielut kuolinhetkellä siellä helvetissä pysysvästi, jääkö maallinen ruumis maahan. Voiko sitten paha ihminen vaeltaa sinne sun tänne sieluineen ja esim. pelotella ja uhkailla kuolemansa jälkeen ihmisiä esim. unessa. Mie kun näen samasta jumalattomasta x-mieheni isästä todella useasti samantyyppisiä pahoja unia. Kerran sattui, että samana yönä minä ja poikani nähtiin samanlainen uni !!Joskus tämä henkilö itkee ja kuolee unessani, kuten viime yönä. Jäljelle jäi todella kiltti sakemanni pentu, jonka saimme. Itsellä sakusta todella karseita kokemuksia - paljon on hermovikaisia tänään. Olen miettinyt, mitä tämä on. Itselläni menossa parhaillaan kova ahdistus omasta tekemästäni synnistä, josta voin joutua edesvastuuseen oikeudessa (herjaus), olen nainen 50 v. Kaikkihan muuttuu, kun tempaus ja maailmanloppu (tarkoitaako tempaus siis maailmanloppua) tapahtuu, vai mitenkä ? On tämä mielenkiintoista. Pitää yrittää tavata teksteistä ja vielä ymmärtää lukemansa.
Pahat ihmiset ja epäuskoiset ovat kadotuksessa eli Tuonelassa ja kuten Raamatun Ilmestyskirjasta voit lukea lopusta, että lopulta kuolema ja Tuonela (kadotettuine ihmisineen eli pahoine ihmisineen) heitetään tuohon tuliseen järveen eli helvettiin.
Lue koko tekstini kunnolla ja lisäksi nuo tarkennukset. Siellä on otettu kaikki huomioon.
Siunausta!
Valen - Valen
..ihmiset, jotka kuolevat, murhaajat, ja muuten pahat, itsemurhaajat ? Olen joskus kuullut, että itsemurhaaja automaattisesti olisi jossakin "välitilassa" siihen saakka kuin Jumalan suunniteltu kuolinaika olisi, vasta sitten pääsisi "vapaaksi", vapaaksi minne, helvettiinkö ? Tempauksen yhteydessä, menevätkö pahat ihmiset helvettiin, vai hakeeko Saatana omansa, vai ovatko jo sielut kuolinhetkellä siellä helvetissä pysysvästi, jääkö maallinen ruumis maahan. Voiko sitten paha ihminen vaeltaa sinne sun tänne sieluineen ja esim. pelotella ja uhkailla kuolemansa jälkeen ihmisiä esim. unessa. Mie kun näen samasta jumalattomasta x-mieheni isästä todella useasti samantyyppisiä pahoja unia. Kerran sattui, että samana yönä minä ja poikani nähtiin samanlainen uni !!Joskus tämä henkilö itkee ja kuolee unessani, kuten viime yönä. Jäljelle jäi todella kiltti sakemanni pentu, jonka saimme. Itsellä sakusta todella karseita kokemuksia - paljon on hermovikaisia tänään. Olen miettinyt, mitä tämä on. Itselläni menossa parhaillaan kova ahdistus omasta tekemästäni synnistä, josta voin joutua edesvastuuseen oikeudessa (herjaus), olen nainen 50 v. Kaikkihan muuttuu, kun tempaus ja maailmanloppu (tarkoitaako tempaus siis maailmanloppua) tapahtuu, vai mitenkä ? On tämä mielenkiintoista. Pitää yrittää tavata teksteistä ja vielä ymmärtää lukemansa.
Tuossa on hyvää tietoa:
http://lindell.netmission.fi/lopunaika.htm
Tempaus on tapahtuma missä jokainen uskova temmataan ylös Kristusta vastaan ja sieltä menemme Kristuksen tuomioistuimen eteen jossa meidät tuomitaan siitä mitä olemme tehneet uskossa ollessamme- hyvää tai pahaa. Kadotustuomiota ei jaeta tällä tuomioistuimella. Sen jälkeen alkaa Karitsan häät.
Samaan aikaan Maan päällä alkaa 7-vuotinen ahdistuksen aika ja antkristus tulee valtaan ja Ilmestyskirjan kauhut toteutuvat. Sitten tulee tuomiot ja alkaa 1000-vuotinen rauhanaika ja sen jälkeen vielä lopputuomiot ja ikuisuus. Tässä näin lyhyesti.
Tuossa selkeämmin:
Siunausta!
Valen - palannut helvetistä?
Valen kirjoitti:
Kuollut ihminen on Taivaassa tai tuolla Tuonelassa kadotuksessa. Sieltä ei pääse kummittelemaan Maan päälle! Eli olen siinä asiassa samaa mieltä kanssasi, että mitkään kuolleiden ihmisten henkisielut eivät kummittele! Kyseessä ovat demonit jotka matkivat näitä kuolleita ihmisiä. Siis vainajahenget ovat näitä demoneja. VainajaNhenki olisi kuolleen ihmisen henki, mutta se on omassa paikassaan eikä pääse sieltä pois.
OK?
Siunausta!
ValenTietääkseni ei, paitsi muutamien kulttien jäsenet kyllä näinkin väittävät. Joten miten voimme tietää että siellä kaikki pysyvät varmasti tai että edes koko helvettiä on olemassa. Jos sieltä ei pääse pois niin kukaan ei voi kertoa toiselle millaista helvetissä on. Joten tässä on pieni paradoksi.
Niin oletko sinä koskaan nähnyt demonia tai muutakaan henkeä? Todennäköisesti et. Täten et voi myöskään täysin poissulkea mahdollisuutta etteikö henget voisi pököillä vaikka täällä maan päällä.
Miksi ihmeessä muuten paha henki (demoni) haluaisi jutella mukavia ihmiselle ja väittää että hän on nyt hyvässä paikassa? Ainakin jos minä olisi demoni niin pikemminkin haluaisin luoda epätoivoa ihmisen sydämmeen pikemminkin kuin toivoa ja uskoa taivaaseen. - todista mitään.
Valen kirjoitti:
Tuossa on hyvää tietoa:
Tempaus on tapahtuma missä jokainen uskova temmataan ylös Kristusta vastaan ja sieltä menemme Kristuksen tuomioistuimen eteen jossa meidät tuomitaan siitä mitä olemme tehneet uskossa ollessamme- hyvää tai pahaa. Kadotustuomiota ei jaeta tällä tuomioistuimella. Sen jälkeen alkaa Karitsan häät.
Samaan aikaan Maan päällä alkaa 7-vuotinen ahdistuksen aika ja antkristus tulee valtaan ja Ilmestyskirjan kauhut toteutuvat. Sitten tulee tuomiot ja alkaa 1000-vuotinen rauhanaika ja sen jälkeen vielä lopputuomiot ja ikuisuus. Tässä näin lyhyesti.
Tuossa selkeämmin:
Siunausta!
ValenMistä sen voi tietää että juuri noin käy? Kuka tahansa voi kirjoittaa minkälaisen tahansa uskonnollisen tekstin ja väittämystensä pohjalta. Ero vaikkapa tieteelliseen tutkimukseen on se että ei tarvi vain tarjota mitään konkreettisia todisteita. Eli kaikki on vain hyvää läppää, mahdollisesti.
Minä ainakin alan uskomaan vasta siinävaiheessä kun näen antikristuksen. Seitsemän vuotta kerkiän sitten keräilemään fiilistä anteeksianomiseen ja asennoitumaan siihen.
Minkä ihmeen takia muuten tarvii katua tekojaa ennen kuolemaa ja miksei katuminen kävisi vaikka pyhän Pietarin porteilla? Siis jos aidosti katuisi koko sydämensä pohjasta. - Nimetön
Valen kirjoitti:
Tuossa on hyvää tietoa:
Tuossa selkeämmin:
Siunausta!
ValenHYVÄ LINKKI! Tutustun siihen.
T: Viestiketjun aloittaja eli "nukuttaa", "alkuperäinen mietiskelijä"
KIITOS ! - Valen
palannut helvetistä? kirjoitti:
Tietääkseni ei, paitsi muutamien kulttien jäsenet kyllä näinkin väittävät. Joten miten voimme tietää että siellä kaikki pysyvät varmasti tai että edes koko helvettiä on olemassa. Jos sieltä ei pääse pois niin kukaan ei voi kertoa toiselle millaista helvetissä on. Joten tässä on pieni paradoksi.
Niin oletko sinä koskaan nähnyt demonia tai muutakaan henkeä? Todennäköisesti et. Täten et voi myöskään täysin poissulkea mahdollisuutta etteikö henget voisi pököillä vaikka täällä maan päällä.
Miksi ihmeessä muuten paha henki (demoni) haluaisi jutella mukavia ihmiselle ja väittää että hän on nyt hyvässä paikassa? Ainakin jos minä olisi demoni niin pikemminkin haluaisin luoda epätoivoa ihmisen sydämmeen pikemminkin kuin toivoa ja uskoa taivaaseen.Taivaaseen pääsee VAIN uskomalla Jeesukseen. Saatana on ovela ja voi tekeytyä valkeuden enkeliksi, kuten Raamattu sanoo ja saarnata kaikenlaista hyvää ja kaunista, mutta josta puuttuu Jeesus. Siinä se idea. Jos sulla ei ole Kristusta, ei sulla ole Jumalaa. Raamattu sanoo, Jolla on Poika (Jeesus), sillä on myös Isä, jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään.
Siis demoni voi puhua kauniisti Jumalasta ja Hänen rakkaudestaan, mikä on totta, ja luoda kaikenlaisia kauniita ilmestyksiä valosta jne, mutta jos Jeesus, joka on kaikista Tärkein, unohdetaan, niin ollaan harhassa.
Esim itse uskon, että Islamin perustajalle Mohammedille saattoi oikeasti ilmestyä jokin henki joka väitti olevansa Gabriel ja antoi sitten hänelle tuon Koraanin. Mutta siitä puuttuu Jeesus Jumalan Poikana ja Jumalana, ja näin olemme harhassa kadotukseen matkalla.
Tämä on siis pointti! Paholainen puhuu mielellään kauniita asioita jos se vain erottaa ihmisen Jeesuksesta, ainoasta pelastuksen toimivasta tiestä.
"Minä olen tie, totuus ja elämä, EI KUKAAN PÄÄSE ISÄN TYKÖ muutoin kuin MINUN kauttani". Näin sanoo Jeesus.
Valen - alkuper.
Valen kirjoitti:
Kirjoitin:
Valenlukee "viimeisenä päivänä herättävä", jos EI NUKUKKAAN ?!?!?
- benedi
Raamatun rikas mies ja lasarus on vertaus. Raamattuhan sanoo: " ..ja ilman vertausta Hän (jeesus) ei puhunut heille mitään"
Kristillä olijat eivät kuolleet samaan aikaan. Jeesus oli jo kuollut, mutta ryövärit ei.
Paratiisi ei ole maanpäällä, eikä ollut Jeesukseenkaan aikoihin.
Jeesus sanoi Marialle ylösnousemuksensa jälkeen " Älä minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" - Valen
alkuper. kirjoitti:
lukee "viimeisenä päivänä herättävä", jos EI NUKUKKAAN ?!?!?
Ymmärrykseni mukaan nämä uskovien ruumiit, jotka ovat haudoissa "herätetään" eli luodaan uusiksi ylösnousemisruumiiksi. Ja sitten yhdistetään henkisieluihin, jotka ovat Taivaassa. Eli näin siis kuollet nousevat haudoistaan.
Mikään ei Raamatussa anna ymmärtää että jotenkin oltaisiin tiedottomassa tai unenomaisessa tilassa.
Valen - Valen
benedi kirjoitti:
Raamatun rikas mies ja lasarus on vertaus. Raamattuhan sanoo: " ..ja ilman vertausta Hän (jeesus) ei puhunut heille mitään"
Kristillä olijat eivät kuolleet samaan aikaan. Jeesus oli jo kuollut, mutta ryövärit ei.
Paratiisi ei ole maanpäällä, eikä ollut Jeesukseenkaan aikoihin.
Jeesus sanoi Marialle ylösnousemuksensa jälkeen " Älä minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö"Selitetääs vielä:
Paratiisi on siis paikka missä on nämä uskovat kuolleet. Ennen Jeesuksen ylösnousemista Paratiisi oli Tuonelan Aabrahamin helma -osiossa. Kun Jeesus kuoli, Hän "astui alas Tuonelaan" ja saarnasi uskoville Tuonelaan "vangituille" sieluille voitostaan ja sitten vapautti nämä sielut ja vei ne Isän tykö Taivaaseen, missä Paratiisi sijaitsee nykyään. Siispä kun tämä uskoon tullut ristinryöväri kuoli, hän meni Tuonelaan Aabrahamin helmaan, missä tämä Paratiisi oli tuolloin. Jeesus oli siellä myös ja näin Jeesuksen lupauksen mukaan ryöväri oli Paratiisissa Hänen kanssaan sinä päivänä.
Rikas mies ja Lasarus on mielestäni tositarina. Sehän alkaa "Oli" -sanalla. Ei "Kuulkaa vertaus"-sanalla.
Ilmeisesti tuota Tuonelan Aabrahamin helman tyhjennystä ei vielä ollut tapahtunut kun Jeesus nousi ruumiillisesti ylös. Näin Hän ei ollut vielä käynyt Isän luona ja tokaisi nuo mainitsemasi sanat Marialle.
Tässä mielenkiintoinen Psalmi Daavidilta:
"Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka LUNASTAA SINUN HENKESI TUONELASTA ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,"
(PS. 103:2-4, 1933/38 käännös)
Daavid siis tiesi, että hän kuoltuaan menee Tuonelaan, mutta että Herra (Jeesus) tulee lunastamaan hänet Tuonelasta pois. Tämä tapahtui Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Siispä kukaan ei ole päässyt Taivaaseen ikinä ilman Jeesusta. Uskovat pyhät ennen Jeesusta menivät Tuonelaan, mutta siellä Aabrahamin helma -osioon.
Valen - benedi
Luehan ensin Luuk 16: 19-31 tässä on eräs vertauksista, lisää vertauksia löydät Luuk 13 luvusta 14 ja 15 löydät lisää vertauksia.
Tässä Rikas mies ja Lasarus vertauksessa on kyse kirjallisesta perimätiedosta, vertauksesta jossa ei missään tapauksessa ole kysymys kuoleman tilasta.
"Aabrahamin helma" on vertaus, sillä siihen ei mahdu kuin yksi henkilö ehken. Myös yksi " tippa vettä" ei ole tarpeeksi viilentämään tuskia helvetin tulessa, ( jossa alkuaineetkin kuumuudesta sulavat ja palavat" " ilm.kirja)
Myöskään taivas ja helvetti eivät koskaan ole niin lähellä että sieltä voisi huudella ja keskustella osapuolten välillä.
kts. 2 Piet. 2:9 " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion PÄIVÄÄN säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"
kts.Joh. 5: 28 " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee jolloin KAIKKI jotka haudoissa ovat, kuulevat Hänen ( Jeesuksen ) äänensä...
ja Ilm. 22:12
Jeesus ei myöskään ollut paratiisissa tuona viikonloppuna, kun hän kuoli!!
kts. Ilm.2:7 " Jolla on korva se kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen joka voittaa minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa"
Missä siis paratiisi nyt on? Se on Jumalan paratiissa!! kts. Ilm.22:1,2 Paratiisi on siis siellä missä Jumala Jeesuksen Isä on, eli Taivaassa.
kts. 2 Kor. 12:1-4 Kolme päivää ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus ei ollut mennyt ylös Isänsä tykö Lue Joh: 20:17 ...en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö"!!
Katso ristin tapahtumat Joh:19: 31-37
Ryövärit ja Jeesus eivät kuolleet yhtä aikaa. Ja vaikka olisivatkin Jeesus lepäsi haudassaan Sunnuntai aamuun saakka.
Jeesus sanoi ryövärille näin " Minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Paratiisi oli siis Taivaassa, ja ryöväri ristillä Jeesuksen kuollessa ja Jeesus kallio haudassaan.
Enkelihän todisti: " Tulkaa ja katsokaa tässä hän on maannut" Tuliko tämä nyt selväksi?? - benedi
Valen kirjoitti:
Selitetääs vielä:
Paratiisi on siis paikka missä on nämä uskovat kuolleet. Ennen Jeesuksen ylösnousemista Paratiisi oli Tuonelan Aabrahamin helma -osiossa. Kun Jeesus kuoli, Hän "astui alas Tuonelaan" ja saarnasi uskoville Tuonelaan "vangituille" sieluille voitostaan ja sitten vapautti nämä sielut ja vei ne Isän tykö Taivaaseen, missä Paratiisi sijaitsee nykyään. Siispä kun tämä uskoon tullut ristinryöväri kuoli, hän meni Tuonelaan Aabrahamin helmaan, missä tämä Paratiisi oli tuolloin. Jeesus oli siellä myös ja näin Jeesuksen lupauksen mukaan ryöväri oli Paratiisissa Hänen kanssaan sinä päivänä.
Rikas mies ja Lasarus on mielestäni tositarina. Sehän alkaa "Oli" -sanalla. Ei "Kuulkaa vertaus"-sanalla.
Ilmeisesti tuota Tuonelan Aabrahamin helman tyhjennystä ei vielä ollut tapahtunut kun Jeesus nousi ruumiillisesti ylös. Näin Hän ei ollut vielä käynyt Isän luona ja tokaisi nuo mainitsemasi sanat Marialle.
"Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka LUNASTAA SINUN HENKESI TUONELASTA ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,"
Daavid siis tiesi, että hän kuoltuaan menee Tuonelaan, mutta että Herra (Jeesus) tulee lunastamaan hänet Tuonelasta pois. Tämä tapahtui Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Siispä kukaan ei ole päässyt Taivaaseen ikinä ilman Jeesusta. Uskovat pyhät ennen Jeesusta menivät Tuonelaan, mutta siellä Aabrahamin helma -osioon.
ValenRaamattu on siitä veikeä kirja, ettei se avaudu kuin niille jotka tutkivat sitä totuudessa.
Vanhassa testamentissa sana Sheol( Hebrealainen sana) " helvetiksi" käännetty 31 krt ja " pit" 3 krt ja "haudaksi" 31 krt.
Kyse on vain kuoleman tilasta ja paikasta. Jos haluat nämä raamatun paikat voin ne kirjoittaa. Molemmat, niin hyvät kuin pahatkin menevät Sheoliin, eli hautaan. PS 89: 48 4.Moos.16:30, 33, 1 Moos. 37:35
Hades on kreikkaaja uudessa testamentissa tämä sana on käännetty "helvetti"
kts. Matt.11:23, 16:18, Luuk 10:15 16:23, Apost. 2:27, 31, 1kor 15:55 Ilm.1:18 6:8 20:13,14
Kunhan tutkit nämä niin sitten annetaan lisää - Nimetön
Valen kirjoitti:
Ymmärrykseni mukaan nämä uskovien ruumiit, jotka ovat haudoissa "herätetään" eli luodaan uusiksi ylösnousemisruumiiksi. Ja sitten yhdistetään henkisieluihin, jotka ovat Taivaassa. Eli näin siis kuollet nousevat haudoistaan.
Mikään ei Raamatussa anna ymmärtää että jotenkin oltaisiin tiedottomassa tai unenomaisessa tilassa.
ValenAlkuperäinen ihmettelijä: Eihän kaikilla ole mitään ruumista, on hukuttu, poltettu. Ruumis on hajonnut (kuolleet jo 100 v. sitten). Kuoleman jälkeen ihmissielulla ei siis ole mitään yhteyttä maan päälle eikä saa yrittää ottaa yhteyttä jo kuolleeseen ? Eikö Raamatussa puhuta, että antakaa kuolleiden levätä rauhassa ? Onko nämä hyvät henget jo kuolleiden sieluja (enkelit) vai mitä ne ovat ? Miksi enkeli tuo viestiä tulevasta tapahtumasta, vaikka ennustaa ei saisi tulevaa, onko Jumalan lähettämällä enkelillä ainoastaan oikeus näin tehdä, joku arkkienkeli, elänyt Jeeuksen aikaan, mutta hänhän olisi ollut ihminen. Ei tajua kaikkea, tuskin kukaan ja milloinkaan. Joskus itse pelkään jo kuollutta henkilöä (joka ollut paha), että ilmestyy minulle omassa maallisessa hahmossa, kun oikein ajattelen niin jo näen hänet ja pelkään ja lähden ulos kotoa ja laitan tv:n isolle jne.. Hrr, hrr,.. mielikuvitus ! Tulee paniikkitilanne ! Yksin en uskalla olla koskaan - siksi on koira.
- benedi
Valen kirjoitti:
Selitetääs vielä:
ValenRaamatussa kuolema kutsutaan uneksi!! John.11:11
ja Apost. 7:60...ja kun hän oli tämän sanonut He fell asleep ( Kuningas jaakon käännös) Hän nukkui pois.
JoB 14:12-14 " Niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa"
Valehteleeko Job?
Joh 5:28 " älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä" 29 " ja tulevat esiin ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen ( mistä he tulevat?) mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen" ( He tulevat ylös haudoistaan, jossa he nukkuvat tiedotonta kuoleman unta!!)
Apost. 2: 29, 34 ...Daavid on sekä kuollut, että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä"...
lue 1.thess. 4:13-18 !!!
MIKÄ JA MISSÄ ON HELVETTI?
Kysymys: 1 Piet. 4:17
Vastaus: Ps. 9:17 " Sillä pahat tullaan polttamaan helvetissä, kaikki kansat jotka unhoittavat Jumalan"
Selvisi tämäkin asia! - benedi
Valen kirjoitti:
Kirjoitin:
ValenMitään henkisieluja ei ole, sillä Itse Jeesus tulee takaisin ja herättää kuolleet haudoistaan, ei hän tuo niitä mukanaan taivaasta (joka on pötyä)
Hän sanoi: Minulla on elämän ja tuonelan avaimet"
"ne jotka kuulevat Hänen äänensä nousevat.. eivät ne taivaassa ole olleet, kun Jeesus nimenomaan sanoi: " Minä menen valvistamaan teille sijaa, mutta tulen takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin saatte olla siellä missä minä olen"
No, eiväthän he ole olleet vielä siellä!! Sillä se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava!!
Ja Paavali sanoo: " emme me ehdi ennen niitä jotka ovat nukkuneet""...opiskelepa valen lisää - alkuperäinen mietiskelijä
benedi kirjoitti:
Mitään henkisieluja ei ole, sillä Itse Jeesus tulee takaisin ja herättää kuolleet haudoistaan, ei hän tuo niitä mukanaan taivaasta (joka on pötyä)
"ne jotka kuulevat Hänen äänensä nousevat.. eivät ne taivaassa ole olleet, kun Jeesus nimenomaan sanoi: " Minä menen valvistamaan teille sijaa, mutta tulen takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin saatte olla siellä missä minä olen"
No, eiväthän he ole olleet vielä siellä!! Sillä se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava!!
Ja Paavali sanoo: " emme me ehdi ennen niitä jotka ovat nukkuneet""...opiskelepa valen lisääTälleen miekin ajattelisin. Ihminen kuolee ja nukkuu, kunnes Jeesus herättää ja ottaa omansa tykönsä. Missä sitten on ei-Jeesuksen omat sielut ? Onko ne kuolleet ja paholainen hakee omansa silloin kun Jeesuksen toinen tuleminen on vai meneekö nämä sielut suoraan helvettiin ? Joku kertoi käyneensä Jeesuksen kanssa helvetissä - yöllä kaksi kertaa, joku Mary jotain ?
- Tarkkana
..jos se on vertaus.
Rikkaan miehen ja Lasaruksen opetus alkaa;
Oli Rikas mies ja Lasarus. Siis oli ei sellaiset henkilöt oli oikeasti. - benedi
Tarkkana kirjoitti:
..jos se on vertaus.
Rikkaan miehen ja Lasaruksen opetus alkaa;
Oli Rikas mies ja Lasarus. Siis oli ei sellaiset henkilöt oli oikeasti.Kirjoitin jo monta kertaa että raamatussa sanotaan "..ja ilman vertausta hän ei kertonut heille mitään"
Juuri näin alkavat kirjat tänäänkin. " olipa kerran rikas mies, tai " Oli ukko ja akka ja heillä oli pieni poika, yksi lehmä ja koira..eräänä päivänä...jne Tästä on kysymys. Jeesus kertoi heidän tuntemansa kertomuksen, tarun ja lisäsi siihen opetuksen.
Ja jos tuo olisi totta, niin valehteleeko Naahum, kun hän kirjoittaa: " Sillä vaikka he olisivat yhteenkietoutuneita kuin orjantappurat ja yhtä märkiä viinistä kuin itse heidän viininsä, heidät syö tuli niinkuin kuivat oljet KOKONANSA" Naahum 1: 10
Tässä on kuvaus tilanteesta jossa rikas mies huutaa Lasarusta avukseen
On myös mahdotonta elää helvetin tulessa, sillä raamattu sanoo, että se on " toinen kuolema tulinen järvi"
Muistat kuinka raamattu sanoo: " Sillä, elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa ( ei maan päällä tai taivaassa) He ovat haudoissaan.
Jos sielut olisivat jo taivaassa, niin mitä järkeä Jeesuksen olisi tulla hakemaan omiaan täältä, jos uskovat olisivat jo taivaassa??
Eihän tämä liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa.
Suotta silloin Paavali uskoisi kun hän sanoo: " Ja pidän sen toivon Jumalaan että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin" Apost. 24:15
Kertoohan Ilm. 20:4-5 ..ja heille annettiin tuomiovalta..ja he hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta"
" Muut kuolleet eivät vironneet eloon ( eikö elossa oleva puhu, itker, naura, rakasta, syö ja juo ) ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus ( Eli Paavali ja opetuslapset , samoin kuin Daavid jne. odottavat Jeesuksen 2. tulemusta jolloin Hän herättää kuolleet).." Autuas ja pyhä on se jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta"
Missä he hallitsevat?? Taivaassa, sillä sinnehän Jeesus sanoi opetuslapset hakevansa, ja hakee myös. - benedi
Kun Jumala loi ihmisen, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja sen seurauksena ihmisestä tuli elävä SIELU.
Kun ihminen sitten rikkoi Jumalan käskyt ja söi kielletystä puusta, vaikkakin saatanan pettämänä, hänestä tuli kuolevainen.
Henki joka kuollessaan palaa takaisin Jumalan luo ,joka on sen antanutkin, ja näin ihmisestä tulee kuollut SIELU
Raamatun sana: " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
Saatana väittää edelleen uskoville tätä vanhaa petosta " Ette suinkaan kuole"
Kun uskova kuolee, niin hänen hengensä lähtee hänestä ja palajaa sinne mistä sen on tullutkin ,ja kuollut sielu/ ihminen makaa kuoleman unta odottaessaan ylösnousemuksen täyttymistä tiedottomassa tilassa.
Salomo oli meitä viisaampi ja hän kirjoitti näin:
"Aika syntyä ja aika kuolla" " Kaikki menee samaan paikkaan, kaikki on tomusta tullut ja kaikki palajaa tomuun" Saar.3:20 ja vielä " Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menossa" saar.9:10
Huomaa, rikas mies oli tuonelassa vaivoissa ...ja Salomo kertoo ettei siellä ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta.
Kuinka rikas mies olisi voinut huutaa Lasarusta kastamaan sormen päätä veteen, kun ei ole ajatusta?? Ja kuinka Lasarus olisi voinut mennä liekkien keskelle viemään sormenpäässään vettä rikkaalle miehelle, kun ei ole tekoa... ja vaikka olisi ollutkin niin vesihän olisi haihtunut sormenpäästä ja Lasarus itsekin palanut.
kertokaapa miksi olette ymmärtämättömiä?
" Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa...lue lisää. Saarn. 9: 5-6 - benedi
Valen kirjoitti:
Kuollut ihminen on Taivaassa tai tuolla Tuonelassa kadotuksessa. Sieltä ei pääse kummittelemaan Maan päälle! Eli olen siinä asiassa samaa mieltä kanssasi, että mitkään kuolleiden ihmisten henkisielut eivät kummittele! Kyseessä ovat demonit jotka matkivat näitä kuolleita ihmisiä. Siis vainajahenget ovat näitä demoneja. VainajaNhenki olisi kuolleen ihmisen henki, mutta se on omassa paikassaan eikä pääse sieltä pois.
OK?
Siunausta!
ValenMiten kuolleet ihmiset voivat olla taivaassa??
Eihän taivaassa ole mitään kuolleita, sillä Jeesushan sanoi: " Ei Jumala ole kuolleitten Jumala vaan elävien"!!
Taivaassa tosin on"24 vanhinta jotka ovat ostetut (jeesuksen verellä) maasta. Siellä on Eenok, Mooses, Elia jne., mutta muut edesmenneet ihmiset ovat tulleet maaksi jälleen, sillä siitä ihminen on otettu.
Ja Herra Jeesus on herättävä heidät viimeisenä päivänä!! Niin uskovilla kuin jumalattomilla on viimeinen päivä jolloin on herättävä " unesta" joko elämän ylösnousemukseen, tai tuomion ylösnousemukseen.
Valinta on sinun. benedi kirjoitti:
Kun Jumala loi ihmisen, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja sen seurauksena ihmisestä tuli elävä SIELU.
Kun ihminen sitten rikkoi Jumalan käskyt ja söi kielletystä puusta, vaikkakin saatanan pettämänä, hänestä tuli kuolevainen.
Henki joka kuollessaan palaa takaisin Jumalan luo ,joka on sen antanutkin, ja näin ihmisestä tulee kuollut SIELU
Raamatun sana: " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
Saatana väittää edelleen uskoville tätä vanhaa petosta " Ette suinkaan kuole"
Kun uskova kuolee, niin hänen hengensä lähtee hänestä ja palajaa sinne mistä sen on tullutkin ,ja kuollut sielu/ ihminen makaa kuoleman unta odottaessaan ylösnousemuksen täyttymistä tiedottomassa tilassa.
Salomo oli meitä viisaampi ja hän kirjoitti näin:
"Aika syntyä ja aika kuolla" " Kaikki menee samaan paikkaan, kaikki on tomusta tullut ja kaikki palajaa tomuun" Saar.3:20 ja vielä " Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menossa" saar.9:10
Huomaa, rikas mies oli tuonelassa vaivoissa ...ja Salomo kertoo ettei siellä ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta.
Kuinka rikas mies olisi voinut huutaa Lasarusta kastamaan sormen päätä veteen, kun ei ole ajatusta?? Ja kuinka Lasarus olisi voinut mennä liekkien keskelle viemään sormenpäässään vettä rikkaalle miehelle, kun ei ole tekoa... ja vaikka olisi ollutkin niin vesihän olisi haihtunut sormenpäästä ja Lasarus itsekin palanut.
kertokaapa miksi olette ymmärtämättömiä?
" Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa...lue lisää. Saarn. 9: 5-6Salomo sanoi, ettei kuolleita herätetä:
"Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla." (Saarnaaja 9:6)
Meillä ei siis ole ylösnousemustoivoa. Sitäkin vaikeampi on ylösnousemukseen uskoa, kun ajatellaan että ihminen on jo lakannut olemasta siihen mennessä. Totuuden Jumalako laittaisi omansakin tiedottomuuteen tuhansiksi vuosiksi.
Salomo esitti saarnaajan kirjassa niitä asioita, joista hän oli ymmällään, eikä hän tiennyt ihmisen kohtalosta kuoleman jälkeen paljonkaan "21. Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?" Saarn. 3:21
Eikö olisi parempi uskoa häntä, jonka kautta kaikki on luotu:
"28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28)
25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Joh. 11:25-26)
Saatanan valhe on juuri tuo mitä opetat, sama oppi kuin hindulaisuudessa ja uuden aikakauden liikkeessä, että ikuista kuolemaa helvetin tulessa iankaikkisessa kidutuksessa ei ole, vaan on ainoastaan ihana olemassaolemattomuuden nirvana, ikään kuin Jumala ei paljastaisi totuutta, että synti on paha ja syntinen on niin huonossa tilassa, että hyvä jos edes Helvetin liekki riittää sitä kuvaamaan.
Valitettavasti kaikkia tähän liittyviä raamatunpaikkoja minulla ei vielä ole yhteen listaan koottuna, eikä kommentoituna. Lue aluksi vaikka nämä raamatunpaikat.
1Moos. 2:7
1Moos. 2:8
1Moos. 3:19
1Moos. 45:27
4Moos. 16:33
5Moos. 5:29
5Moos. 12:23
5Moos. 24:16
5Moos. 32:17
5Moos. 32:35-36
1Kun. 1:31
1Kun. 2:9
1Kun. 2:10
1Kun. 17:17-24
1Kun. 22:19-23
2Kun. 4:8-37
2Kun. 5:26
2Kun. 14:6
2Aik. 25:4
Neh. 9:20
Job 33:14-24
Ps. 2:12
Ps. 3:9
Ps. 12:8
Ps. 16:7-8
Ps. 16:11
Ps. 21:5
Ps. 23:1-6
Ps. 32:1-2
Ps. 44:23-27
Ps. 51:13
Ps. 72:16-17
Ps. 78:32-33
Ps. 82:1-8
Ps. 91:16
Ps. 95:11
Ps. 103:15-18
Ps. 104:5-9
Ps. 104:26-31
Ps. 105:5-9
Ps. 106:37
Ps. 109:15
Ps. 139:7
Sananl. 2:7
Sananl. 8:25-36
Sananl. 11:18-19
Sananl. 20:27
Saarn. 1:4
Saarn. 2:14-16
Saarn. 3:11-14
Saarn. 3:16-17
Saarn. 3:18-19
Saarn. 3:21-22
Saarn. 6:12
Saarn. 7:20
Saarn. 7:23-25
Saarn. 8:7-8
Saarn. 8:10-14
Saarn. 9:5-6
Saarn. 9:10
Saarn. 10:14
Saarn. 12:1-7
Saarn. 12:14
Jes. 2:8-21
Jes. 9:1-6
Jes. 26:14
Jes. 30:33
Jes. 35:8
Jes. 38:10-14
Jes. 45:21-22
Jes. 49:6
Jes. 53:1-12
Jes. 57:1-2
Jes. 59:1-2
Jes. 66:4
Jes. 66:22-24
Jes. 66:24
Jer. 17:27
Hes. 14:12-23
Hes. 18:1-32
Hes. 32:18-32
Hes. 33:1-9
Hes. 33:11
Hes. 33:12-19
Hes. 33:20
Hes. 36:25-27
Hes. 37:5-7
Hes. 37:14
Dan. 2:1-9
Dan. 2:26-29
Dan. 2:44
Dan. 2:45
Dan. 4:2
Dan. 4:6-10
Dan. 4:15
Dan. 7:1
Dan. 12:2
Dan. 12:13
Hoos. 6:2
Joel 2:28
Joel 3:20
Aam. 5:4
Ob. 1:16
Sak. 12:1
Mal. 4:1-3
Matt. 5:21-22
Matt. 5:29-30
Matt. 6:14-15
Matt. 6:25
Matt. 7:13-14
Matt. 7:19
Matt. 7:28-29
Matt. 8:10-12
Matt. 8:12
Matt. 8:16
Matt. 8:21-22
Matt. 8:26-27
Matt. 8:29
Matt. 9:24
Matt. 10:28
Matt. 10:38-39
Matt. 11:5
Matt. 12:38-42
Matt. 12:43-45
Matt. 13:30
Matt. 13:41-42
Matt. 13:42
Matt. 13:47-50
Matt. 13:49-50
Matt. 15:8-9
Matt. 15:14
Matt. 16:13-28
Matt. 16:26
Matt. 16:27
Matt. 16:28
Matt. 17:9
Matt. 18:6-9
Matt. 18:9
Matt. 18:10
Matt. 18:12
Matt. 18:14
Matt. 18:34
Matt. 19:28-29
Matt. 22:1-14
Matt. 22:23-32
Matt. 24:4-5
Matt. 24:23-27
Matt. 24:35
Matt. 24:51
Matt. 25:30
Matt. 25:34
Matt. 25:41-46
Matt. 25:46
Matt. 26:29
Matt. 26:64
Matt. 27:52-53
Matt. 28:18-20
Mark. 2:11
Mark. 9:43-48
Mark. 13:31
Mark. 16:15-18
Luuk. 8:31
Luuk. 8:49-56
Luuk. 12:4-5
Luuk. 12:20
Luuk. 13:1-5
Luuk. 16:19-31
Luuk. 20:27-38
Luuk. 21:33
Luuk. 23:42-43
Luuk. 24:3-6
Joh. 1:14
Joh. 3:5-6
Joh. 3:16
Joh. 5:24-25
Joh. 5:27-29
Joh. 5:39-40
Joh. 5:44-47
Joh. 6:35
Joh. 7:38
Joh. 8:51-59
Joh. 9:1-7
Joh. 10:10-28
Joh. 10:33-37
Joh. 11:1-44
Joh. 12:25-26
Joh. 12:46-48
Joh. 13:1
Joh. 14:15-17
Joh. 15:12-13
Joh. 17:3
Joh. 20:17
Ap. t. 4:2
Ap. t. 9:36-42
Ap. t. 12:6-9
Ap. t. 13:30-37
Ap. t. 17:31-32
Ap. t. 20:9-10
Ap. t. 20:25
Ap. t. 23:6-8
Ap. t. 24:15
Ap. t. 26:8
Ap. t. 26:23
Room. 2:9
Room. 3:22-26
Room. 8:10-16
Room. 8:24
Room. 8:26-27
1Kor. 2:11
1Kor. 3:16-17
1Kor. 5:5
1Kor. 15:12-57
1Kor. 16:18
2Kor. 1:8-13
2Kor. 1:22
2Kor. 11:1-15
2Kor. 12:2-5
2Kor. 13:13
Ef. 3:20-21
Ef. 5:14
Ef. 5:26-29
Fil. 1:21-26
Fil. 3:20-21
Fil. 4:23
1Tess. 4:13-17
1Tess. 5:23
1Tim. 1:20
2Tim. 3:16
Hepr. 10:26
Hepr. 10:31
Hepr. 11:13-40
Jaak. 2:26
1Piet. 1:19-21
1Piet. 3:18
1Piet. 3:19-20
1Piet. 3:21
2Piet. 3:3-17
2Piet. 3:4-16
2Piet. 3:15-16
1Joh. 2:17
1Joh. 2:25
1Joh. 3:11-15
1Joh. 3:14-15
1Joh. 4:1-4
1Joh. 4:9
Juud. 1:6
Juud. 1:7
Juud. 1:9
Juud. 1:12
Juud. 1:14-15
Juud. 1:19-20
Juud. 1:21
Juud. 1:25
Ilm. 2:7
Ilm. 7:14-17
Ilm. 12:7-10
Ilm. 19:20
Ilm. 20:1-3
Ilm. 20:5
Ilm. 20:7
Ilm. 20:10
Ilm. 20:11-15
Ilm. 20:13
Ilm. 22:18-19Valen kirjoitti:
Tuossa on hyvää tietoa:
Tuossa selkeämmin:
Siunausta!
ValenKiitos linkistä, tuo auttaa käsittelemään tätä asiaa.
Olen lukenut melkein puolet Olavi Kokkosen kirjasta "Ilmestyskirja Avautuu" (silloin kun sain sen ystävältä lainaan). Kaikkiaan pelastusopin näkökulmasta aika kuiva kirja, ei toteuttanut ensinkään nimeään, sillä sen tarkoitus oli vain julistaa kaikki muut harhaoppisiksi ja kirjoittajansa oikeassaolijaksi monin kertaisesti, se jauhoi pretribulationismia, oppia, jossa Kristuksen omat tai ainakin heistä pakanat temmataan taivaaseen jotta seitsemän vuoden vihan aika voi alkaa, ja jotta maailman valo olisi pois. Tuo kirja oli sisällöltään aika tarkkaan sama kuin eräs amerikkalainen "Tuleva uusi maailma", vähän omahyväisempi ja itsevarmempi vain.
Pretribulationismi on historiassa tiettävästi aika uusi oppi. Nytkin sen kannattajia on vain vähän, mutta tämäkin pieni joukko on hämmästyttävän suuri, kun ottaa huomioon, että se oppi leviää ainoastaan ihmiseltä toiselle, eikä koskaan kukaan opi sitä Raamatusta. Tunnen tosin itseni mukaan lukien kolme toisistaan riippumatonta tapausta läheltäni, jotka ovat aivan itse Raamattua tukien päätyneet siihen, ettei Raamatussa ole mitään siitä pretribulationismista.
Kysyn, mitä hyötyä on tuosta opista? Onko oikeassa olemisen kokeminen niin kovin tärkeätä, että pitää estää totuutta paljastumasta?
Pretribulationismin seitsemän vihan ajan vuotta ja monet erilliset ylösnousemukset ovat epäoleellisia pelastusopin kannalta.
Toteutuvien ennustusten tarkoituksena on vahvistaa toivoa, kun odotamme Herraamme Jeesusta Kristusta. Pretribulationismi ottaa pois sen rohkaisun, että näkisimme ennustuksia toteutuneina, se laittaa ne kaikki tulevaisuuteen, vieläpä pakkaa siihen pieneen seitsemän vuoden aikaan, niin ettei niistä ole paljon mitään hyötyä, ja tulkintakin on vapaata, kun ei tarvitse koskaan paljastua väärässä olijaksi, vaikka opettaisi mittä hyvänsä. Ilmestyskirjan ennustukset alkaen vaimosta, poikalapsesta ja lohikäärmeestä, ovat selvästi toteutuneet siihen saakka missä ennustusten huomataan vielä olevan kesken. Onpa pedon nimikin mainittu ilmestyskirjassa, kun se peto itse on kahdeksas. Kahdeksan tarkoittaa Kristusta ja uuden ajan alkua, niin kuin Kristuksen kunniaksi vietetäänkin joka viikon kahdeksantena päivänä uutta juhla-aikaa. Tässä tapauksessa kahdeksan tarkoittaa antikristusta ja "uuden ajan alkua" vain nimenä, ei todellisena, mikä on aivan selvää. Pedon merkki on luku 666 (eli 3*6*37, mikä on melkein hyvä luku) sellaisenaan tai muodossa, jossa se samalla on nimi. Tässä vain esimerkkejä siitä, miten Raamatun ennustukset ovat toteutumassa ja ne on helpompi nähdä, jos avaa silmänsä.
Pretribulationismi tuetaan sillä, ettei sitä oppia pidäkään vaatia Raamatusta löydettäväksi, vaan se on salaisuus, joka on ilmoitettu ainoastaan Paavalille, joka sen sisällön on kirjoittanut kuvitellussa kirjeessä, jota ei koskaan lähetetty, ja vaikka olisi lähetetty, sitä ei ole enää, eikä kukaan näistä pretribulationisteista ole sitä lukenut. Näin ainakin näkyi olevan Olavin oppi siihen hänen kirjansa puoliväliin.
Pretribulationismiin kuuluu sanojen merkitysten vaihtaminen. Sana viha tarkoittaa Jumalan vihan päivää:
5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, 6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": 7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. (Room. 2:5-8)
Pretribulationismissa se kuitenkin tarkoittaa vihan aikaa "ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." (1Tess. 1:9-10). Pelastus olisi yleensä syntien anteeksi saaminen tai muunlainen suojelu, mutta pretribulationisteille se on juuri esivihanajallinen ylösnousemus.
Seurakunta tarkoittaa Israelia, ja pakanoita jotka siihen liittyvät, mutta ei luonnollista Israelia, vaan sitä joka on uskollinen Jahvelle.
Paavalille ilmestyksen kautta tiettäväksi tehty salaisuus oli se että pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta. Tästä hän myös selvästi kirjoitti saman kirjeen edellisen luvun ja jotakin ensimmäisessä luvussa.
Ef. 3:1-6
1. Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni - 2. olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu, 3. että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut; 4. josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen, 5. jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille: 6. että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
(Pretribulationistin) Olavi Kokkosen väitteen mukaan salaisuus olikin esivihanajallinen ylösnousemus, ja kun sitä ei ole Efesolaiskirjeessä, niin Kokkonen väittää että Paavali sanoessaan kirjoittaneensa siitä lyhyesti edellä tarkoitti jotakin erillistä kirjettä. Vielä Kokkonen väitti, että sitä ei ilmoitettukaan niille profeetoille ja apostoleille, vaikka Paavali selvästi niin sanoi. Uskon nimittäin että profeetoilla tarkoitetaan Vanhan Testamentin profeettoja, ellei erikseen mainita.
Paavali sanoi, että luopumus on syy antikristuksen tulemukselle, uskovat eivät ole se mikä pidättää.
2Tess. 2:3-10
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Vielä Ilm. 20:4-5
4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. 5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Valitettavasti tutkimukseni, varsinkin kirjallinen esity, tästä aiheesta on kesken, mikä tarkoittaa sitä että suosittelen että tutkit itse, muutoin sinulle voidaan syöttää mitä vain.- benedi
Tälleen miekin ajattelisin. Ihminen kuolee ja nukkuu, kunnes Jeesus herättää ja ottaa omansa tykönsä. Missä sitten on ei-Jeesuksen omat sielut ? Onko ne kuolleet ja paholainen hakee omansa silloin kun Jeesuksen toinen tuleminen on vai meneekö nämä sielut suoraan helvettiin ? Joku kertoi käyneensä Jeesuksen kanssa helvetissä - yöllä kaksi kertaa, joku Mary jotain ?
Jumalattomat ihmiset makaavat tiedottomina haudoissaan, tai missä he ovatkaan, sillä on kirjoitettu " Muut kuolleet eivät vironneet eloon (=Jeesuksen 2. tulemuksessa) ennenkuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet" Ilm.20:5 "Tämä on tilanne ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
"autua ja Pyhä on se jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa..." Ilm. 20:6
Jeesuksen tullessa jumalattomat kuolevat...maa on autio ja tyhjä tuhannen vuotta ja sen jälkeen tapahtuu jumalattomain ylösnousemus, ...jolloin saatana pääsee taas mielityöhönsä - "epäuskikset"
benedi kirjoitti:
Mitään henkisieluja ei ole, sillä Itse Jeesus tulee takaisin ja herättää kuolleet haudoistaan, ei hän tuo niitä mukanaan taivaasta (joka on pötyä)
Ja Paavali sanoo: " emme me ehdi ennen niitä jotka ovat nukkuneet""...opiskelepa valen lisäätuonelahan ja se se varminta on parasta siinä,
voi veljet kuvitella taivasta myöskin, kiitos
"riimittelyistänne" ! - benedi
" Ja nämä neuvoivat tarkemmin heille Jumalan tien.
Ihminen ei lepoon mentyänsä heräjä, ennenkuin taivaat katoavat...so. Jeesuksen tullessa.
Raamattu sanoo: " Sillä eihän Daavid ole astunut taivaaseen, onhan hänen hautansa keskellämme vielä tänäkin päivänä"
Jeesus sanoi: " Ei Henkellä ole (ruumista) lihaa ja luita niinkuin näette minulla olevan"
Edelleen on kirjoitettu " Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet...mutta he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen..jonne Jumala on valmistanut heille kaupunkin" Heb. 11: 13-16
Uskossa eläessään kristityt toivovat pääsevänsä tuohon kaupunkiin jossa ei syntiä ja syntisiä ole.
Näitä uskovia on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu (giljotiinilla), pilkattu ruoskittu jne.."Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen" Heb.11: 35
Huomatkaa: On vanhurskasten ja vääräin ylösnousemus!!! Autuas ja Pyhä on se jolla on osa 1. ylösnousemuksessa" !!!
Huomaa, Ei heitä taivaassa ylösnousemuksen kautta herätetä vaan maan päällä " Jeesuksen tullessa, tuhannen tuhansine pyhinensä"
" Sillä Jumala on varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen" Heb. 11:40
" Me saamme valtakunnan joka ei järky..." Heb. 12:28 , mutta emme ole vielä luvattua saavuttaneet.
Pelastetut eivät ole taivaassa, ei henkiruumiina eikä muutoinkaan, sillä he odottavat haudoissaan sitä mikä on luvattu:
" Katso, tämä sama Jeesus joka otettiin ylös taivaaseen on tuleva takaisin samalla tavalla kuin näitte Hänen taivaaseen menevän" todisti enkeli ja hänenkin todistuksensa on pätevämpi kuin ihmisen, sillä ovathan he valosta lähtöisin eikä pimeydestä.
Miksi Hän takaisin tulee: " Ja kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen , ja ne jotka sen kuulevat saavat elää"
" ..joka tuolloin oli tuonelan paratiisi osio"
Tässä on tyypillinen esimerkki evankeliumista joka ei ole "Kristuksen oppi!!
" Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" 2.Joh. 9
Rikas mies ja Lasarus on vertaus! Sitä osoittaa jo sekin, että Aabrahamin helmaan ei mahdu kuin yksi ihminen kerrallaan.
Taivas ja Helvetti eivät ole huutomatkan päässä toisistaan, sillä helvetissä " alkuaineetkin kuumuudesta sulavat" (tarvitaan n. 2000 astetta ja ylikin kuumuutta)
Sormenpäässä tuotu vesi ei lievitä janoa, tulessa ollessa.ja sitäpaitsi se haihtuu jo matkalla rikkaan miehen luo.
Helvetissä ei voi puhua, sillä ihmiset palavat
siellä poroksi ja tuhkaksi muutamissa sekunneissa
. kts,Malakia 4: 1-3
"Elävät tietävät kuolevansa mutta kuolleet eivät tiedä mitään"
Kyllä Valen keksinyt taas oman evankeliumin, heh,heh kun hän kirjoittaa:
"Ylös nousemuksessa Jumala luo kuolleiden ihmisten haudatuista ruumiista uuden ylösnousemusruumiin ja nostaa ne haudoistaan ja liittää henkisieluihin jotka siis ovat jo tietoisina taivaassa" Arvatkaa että nauroin että vesi silmistä tirisi.
Kaikki valtias Jeesus nostaisi vanhat ruumiit ja niistä sepittäisi uudet ruumiit, ja sitten juttelisi esim. enkeleille...meiltä ne unohtui näitten ihmisten henkisielut taivaaseen, vai otetaanko nämä tiedottomat uudet ruumiit mukaan ja liitetään palaset toisiinsa sitten taivaassa, onhan teitä kantajia.
Hah, hah oot kyllä hauska vallu!! Unohditko raamatun sanan: " Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi kristuksessa,
mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ( Hän puhui ylösnousemuksensa jälkeen Marialle jne.) sitten Kristuksen omat HÄNEN TULEMUKSESSAAN" 1 Kor. 22,23
Milloin uskovat siis tehdään Kristuksen opin mukaan eläviksi???
Vastaus:" Hänen tulemuksessaan"
" sitten tulee loppu" (jae 24)
" Mutta joku ehkä kysyy: " Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat? Kor. 15: 35
" Tämä syntinen liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, sillä nämä ruumiit ovat tarkoitettu katoamaan, sillä katoavaisuus ei peri katoamattomuutta"1 kor. 15: 50
Paavali kertoo salaisuuden kuinka kuolleet nousevat 1.kor. 15: 51,52, 53
" Kaikki tapahtuu "silmänräpäyksessä"ja " yhtäkkiä"raamatun mukaan ja täällä maan päällä.
1 Kor.52 " Sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme!!!
Missä yhteydessä tämä kaikki tapahtuu??
Vastaus; Jeesuksen tullessa.
kts. Matt. 24: 30 " Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat: ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella"
Hyvinhän tämä tapahtuma näkyy kun on sateliitit ja pelit Tv:t jne. mutta miksi he parkuvat???
" Ja Hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. jae 31
" Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin KAIKKI, jotka haudoissa ovat kuulevat Hänen äänensä"... "ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa yehneet, tuomion ylösnousemukseen"
Joh. 5: 29
Huomatkaa: Pelastettujen elintoiminnat alkavat toimia jo haudassa ollessaan " jotka haudoissa ovat kuulevat Hänen äänensä"
"kun uskova ihminen kuolee, menee hän taivaaseen Isän tykö paratiisiin ja on siellä henkisieluna" ja "jossa he ovat tänäänkin ja varsin tietoisia"
Onko tämä Valenin oppi sama kuin Kristuksen oppi??
Vastaus on: ei ole! Kenenkä oppi se sitten on? Eiköhän se ole isästä perkeleestä.
Jeesus on kuitenkin tullut "tehdäkseen tyhjäksi perkeleen teot" on kirjoitettu.
" Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin Hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsäJoh. 5: 25
Onko ihmisellä elämä itsessänsä? vastaus : ei ole!
"Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" Mutta
" Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee...jolloin kuolleet kuulevat kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Joh. 5: 25
Milloinkas se aika tulee??
Vastaus: " Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ENSIN, sitten meidät jotka olemme elossa (Jeesuksen tullessa), jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Jatkossa muistakaa tämä: " Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla" Joh. 3: 34
- liekkinen
On kirjoitettu niin paljon todella uskottavaa materiaalia, että uskon kyllä siihen ennemmin kuin johkin raamatun peiteltyyn viestimiseen. Ihminen sen raamatunkin on kirjoittanut ja virheet siinäkin on todennäköisiä ja luultavia.
Itse luin tässä hiljattain kirjan valon syleilyssä, jossa kliinisesti kuollut nainen kertaa tuota ihmeellistä olotilaa ja saa jopa näynomaista tietoa tulevista tapahtumista. Suosittelen!
Lisäksi vielä itsemurhaajista sen verran, että he joutuvat syntymään uudelleen samankaltaisiin olosuhteisiin, koska tämän elämän oppiläksy on jäänyt "suorittamatta"- alkuperäinen mietiskelijä
TV:stä tuli ohjelma, oliko Prisma, että melkein kuollut nainen (hukkunut lasketellessa) kertoi kokemuksiaan ja joku toinen vastaavia. Näin varmaankin on. Olen myös minä lukenut kirjan, jossa kerrottiin eli ihminen itse kokeneena kertoi, mitä on toisella puolen, jos sinne joutuu, ihmisen näköisiä hirviöitä, joilla on eläimen pää - siis helvetti näytettiin hänelle ja hyvä paikka, joku lämmin näky ! Hirveää ! Tiedän kaksi kokemusta, veljeni ja x-mieheni, joilla oli lähtö lähellä, kun molemmat kertoivat, ett näkyi pitkä käytävä ja valoa sen päässä, ja x:lleni oli sanottu, ettei sinun aikasi ole vielä, hän elää tänäänkin ja samoin veljeni.
- alkuperäinen mietiskelijä
Ihminen syntyy VAIN kerran maan päälle, eikös se mennytkän niin ? Idän uskonnoissa ihminen syntyy monesti ja puhdistuu, ja nousee korkeammalle tasolle, reinkarnaatio ?!
Luulen, jotta itsarin tehneet kärsivät syntinsä siihen saakka, kunnes Luojan antama elämä olisi loppunut, mutta missä kärsivät, ja joutuvatko sitten helvettiin, enää ei ole pelastusmahdollisuutta, ainakin Raamtun mukaan, jos tajusin asiaa.
- missä?
Koko vihtahoususta ei ole näkynyt vilaustakaan tuhansiin vuosiin ja jotenkin en jaksa uskoa mihinkään vanhaan tarinaan jota on muokattu noin 2000 vuotta.
- todellisuudessa on
hänen olemassa olosta, vieläpä valokuvin. Siinä kameralla otetulla kuvat on otettu aidolla kameralla jolla ei voida väärentää. FBL tai CIA on tutkinut niitä aidoiksi valokuviksi.
http://wwnet.fi/users/veijone/satan.htm - niis
todellisuudessa on kirjoitti:
hänen olemassa olosta, vieläpä valokuvin. Siinä kameralla otetulla kuvat on otettu aidolla kameralla jolla ei voida väärentää. FBL tai CIA on tutkinut niitä aidoiksi valokuviksi.
http://wwnet.fi/users/veijone/satan.htmEi paholainen ketään hae,
vaan Jumala tuomitsee.
JUMALAN on kaikki valta ja voima.
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ymmärtäkää tämä. - niis
niis kirjoitti:
Ei paholainen ketään hae,
vaan Jumala tuomitsee.
JUMALAN on kaikki valta ja voima.
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ymmärtäkää tämä.Älkää nostako paholaista millekkään jakkaralle,
sillä sen päivät on luetut.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/1Kor.15.html - niis
niis kirjoitti:
Älkää nostako paholaista millekkään jakkaralle,
sillä sen päivät on luetut.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/1Kor.15.htmlMielenkiintoinen kohta Raamatusta.
Roomalaiskirje.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
me puhumme että nämä rakastavat toisiaan,
mutta Raamattu sanoo ovat kiimaisia. - todellisuudessa on
niis kirjoitti:
Mielenkiintoinen kohta Raamatusta.
Roomalaiskirje.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
me puhumme että nämä rakastavat toisiaan,
mutta Raamattu sanoo ovat kiimaisia.Jumalan sanasta, siis ei tarvi pelätä Saatanaa.
- ,,,,
Näin on todella. Siunausta elämääsi, Jeesuksen kanssa.
Dan. 7:1
Belsassarin, Baabelin kuninkaan, ensimmäisenä hallitusvuotena Daniel näki unen, päänsä näyn, vuoteessansa. Sitten hän kirjoitti tämän unen.
Joel 2:28
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
Näin sanoi Jeesus kuolleesta tytöstä:
sanoi hän: "Menkää pois, sillä tyttö ei ole kuollut, vaan nukkuu." Niin he nauroivat häntä.
(Matt. 9:24)
Luuk. 8:49-56
49. Hänen vielä puhuessaan tuli joku synagoogan esimiehen kotoa ja sanoi: "Tyttäresi on kuollut; älä enää opettajaa vaivaa." 50. Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi hänelle: "Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee." 51. Ja kun hän tuli taloon, ei hän sallinut kenenkään muun käydä sisälle kanssaan kuin Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin sekä lapsen isän ja äidin. 52. Ja kaikki itkivät ja vaikeroivat tyttöä. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää itkekö, sillä hän ei ole kuollut, vaan nukkuu." 53. Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi. 54. Mutta hän tarttui hänen käteensä ja huusi sanoen: "Lapsi, nouse!" 55. Niin hänen henkensä palasi, ja hän nousi heti ylös; ja Jeesus käski antaa hänelle syötävää. 56. Ja hänen vanhempansa hämmästyivät; mutta Jeesus kielsi heitä kenellekään sanomasta, mitä oli tapahtunut.
Raamatunpaikkalista tästä aiheesta on viestissäni: "Sanotko että toivo on valhetta"- benedi
Jeesus on ylösnousemus ja elämä. Kukaan ei tarvitse ylösnousemusta, jos on jo ylhäällä.
Paavalihan sanoo: " Emme me kaikki kuolemaan nuku...vaan osa meistä on elossa Jeesuksen tullessa ja me muutumme.. edelleen Paavali sanoo emme me ehdi ennen niitä jotka ovat nukkuneet.
Kuolleet sielut makaavat haudoissaan " sillä se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" ...mutta jos joku teistä on synnitön se heittäköön minua kivellä!! benedi kirjoitti:
Jeesus on ylösnousemus ja elämä. Kukaan ei tarvitse ylösnousemusta, jos on jo ylhäällä.
Paavalihan sanoo: " Emme me kaikki kuolemaan nuku...vaan osa meistä on elossa Jeesuksen tullessa ja me muutumme.. edelleen Paavali sanoo emme me ehdi ennen niitä jotka ovat nukkuneet.
Kuolleet sielut makaavat haudoissaan " sillä se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" ...mutta jos joku teistä on synnitön se heittäköön minua kivellä!!(Suurimman osan näistä raamatunpaikoista olen laittanut myös johonkin muuhun viestiin.)
Joka sielun ei tarvitse kuolla, sillä
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28)
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Kuolleet makaavat ruumiillisesti haudoissaan, mutta he eivät kaikki ole kuolleita, sillä
"Ja kaikki itkivät ja vaikeroivat tyttöä. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää itkekö, sillä hän ei ole kuollut, vaan nukkuu." 53. Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi. 54. Mutta hän tarttui hänen käteensä ja huusi sanoen: 'Lapsi, nouse!' " (Luuk. 8:52-54)
Job 19:26
Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
Missä he sitten odottavat ylösnousemusta? Kävisikö tämä: "Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.' (Luuk. 23:43) tai uudessa käännöksessä "Jeesus vastasi: 'Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa.'"
Missä Jeesus vietti sapatin kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä, levossa vai tiedottomuudessa? Sapatti on viikon seitsemäs päivä ja seitsemän on Jumalan täydellisyyden luku ja tarkoittaa aikaa Jumalan kanssa. Rikkoiko Jeesus sapatin. Kävisikö tämä?
"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä," (1Piet. 3:18)
Helvetistä ja iankaikkisesta kidutuksesta löytyy paljon runsaammin raamatunpaikkoja, mutta se ei ole evankeliumin ydinsanoma. Toisaalta helvettiäkin pahempi on juuri tuo olemassaolemattomuus, jota benedi näyttää toivovan. Siinä ei muuten jokainen saa edes tekojensa mukaan.
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm. 20:13-15)
Mitä Raamattu tarkoittaa sanalla kuolema? Jos kuollut on kuollut, niin tarkoittaako se että hän ei tiedä mitään, vai jotakin vastaavaa? Kaikki tällaiset ovat kehäpäätelmiä.
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm. 21:8)
Entä tämä?
"Toiselle hän sanoi: 'Seuraa minua.' Mutta tämä sanoi: 'Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni.' 60. Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa.' "- benedi
Eliach kirjoitti:
(Suurimman osan näistä raamatunpaikoista olen laittanut myös johonkin muuhun viestiin.)
Joka sielun ei tarvitse kuolla, sillä
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28)
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Kuolleet makaavat ruumiillisesti haudoissaan, mutta he eivät kaikki ole kuolleita, sillä
"Ja kaikki itkivät ja vaikeroivat tyttöä. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää itkekö, sillä hän ei ole kuollut, vaan nukkuu." 53. Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi. 54. Mutta hän tarttui hänen käteensä ja huusi sanoen: 'Lapsi, nouse!' " (Luuk. 8:52-54)
Job 19:26
Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
Missä he sitten odottavat ylösnousemusta? Kävisikö tämä: "Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.' (Luuk. 23:43) tai uudessa käännöksessä "Jeesus vastasi: 'Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa.'"
Missä Jeesus vietti sapatin kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä, levossa vai tiedottomuudessa? Sapatti on viikon seitsemäs päivä ja seitsemän on Jumalan täydellisyyden luku ja tarkoittaa aikaa Jumalan kanssa. Rikkoiko Jeesus sapatin. Kävisikö tämä?
"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä," (1Piet. 3:18)
Helvetistä ja iankaikkisesta kidutuksesta löytyy paljon runsaammin raamatunpaikkoja, mutta se ei ole evankeliumin ydinsanoma. Toisaalta helvettiäkin pahempi on juuri tuo olemassaolemattomuus, jota benedi näyttää toivovan. Siinä ei muuten jokainen saa edes tekojensa mukaan.
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm. 20:13-15)
Mitä Raamattu tarkoittaa sanalla kuolema? Jos kuollut on kuollut, niin tarkoittaako se että hän ei tiedä mitään, vai jotakin vastaavaa? Kaikki tällaiset ovat kehäpäätelmiä.
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm. 21:8)
Entä tämä?
"Toiselle hän sanoi: 'Seuraa minua.' Mutta tämä sanoi: 'Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni.' 60. Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa.' "Eliach ei ole rehellinen, eikä puhu totta. " Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: Tyttö on kuollut"
Raamatussa on paljon kielikuvia kuten " kuolemaan nukahtaminen" joka merkitsee sielun kuolemaa. " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" ja saatanan väite paratiisissa " Ette suinkaan kuole"
Jeesuksen väite saatanasta; " Saatana on ollut murhaaja ja valehtelija alusta asti"
Mitä saatana sittenb valehteli? "tämän: " ette suinkaan kuole"
Mitäs Jumala sanoi: " Sinä päivänä kun te siitä syötte, te tulette kuolemalla kuolemaan"
Yhden kerran nyt kun kuolette ja toisen kerran viimeisen tuomion jälkeen Helvetin tulijärvessä, ellei Jeesus vapahda teitä tästä toisesta kuolemasta. " Hän kuolemallaan kuoleman voitti"
Helvetti ei ole hiillos lämmitelläksenne, eikä se ole paikka jossa eletään iankaikkisesti, vaan se on lopullinen kuolema eikä elämä.
Pelastetut saavat kerran ikuisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa.
" Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen"
"heidät poltetaan helvetissä" " Peljätkää häntä joka voi koko ihmisen (sielun ja ruumiin) hukuttaa helvetissä (Matt: 10:28)
Ruumis ilman henkeä on kuollut, sillä Jumalan Henki on se joka tekee ihmisen eläväksi so. eläksi sieluksi.
" puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja niin ihmisestä (Adamista tuli elävä sielu).
Ihminen menetti ikuisen elämänsä eedenissä ja meidänkin ikuinen elämä riippuu kristuksessa. " Minä olen ylösnousemus ja elämä"
Sen takia: "Tänä päivänä kun kuulette hänen äänensä älkää paaduttako sydäntänne" Jeesus on elävien Jumala, joka voi teidät pelastaa, kuoleman jälkeen ei ole enää pelastusta. Tee valintasi tänään. - benedi
Jumalan Henki kun tulee teihin "se johdattaa teidät koko totuuteen"
Jumalan Henki ei ole kiero, eikä ovela, eikä jätä totuudesta mitään pois, kuten Eliach
" Silloin Jeesus sanoi heille suoraan, että tyttö oli kuollut"
Eliach jätti tahallaan tämän tekstin pois, että saatanan paratiisista aloittama oppi ei kuolisi. " Onko Jumala todella sanonut? " Ette suinkaan kuole" !!
Uskokaa Jeesusta, sillä hän sanoi: Saatana on ollut valehtelija ja murhaaja alusta asti"
Mitä hän on valehdellut? " Ette suinkaan kuole, vaan te esim nukutte!!
"Saatana pyrkii eksyttämään jos mahdollista valitutkin...mutta valittuja ei eksytetä, sillä he ovat syntyneet todistamaan totuuden puolesta!!!
Ja Sinun Sanansi on kokonansa totuus"!!
Ja valitut tuntevat Jumalan sanan paremmin kuin sielunvihollisen lapset, joten heitä ei voi eksyttää.
- Vastausx
on lähtökohdiltaan omallla tavallaan materiaan
sidottu "mystisen" oiva , joten katson sinut
kuuluneeksi" asiayhteyden aikaansaamaan kirjoitus
lähtökohtaasi, se tekee meistä ehkä tulevissa
mahtipontisen mystisissä keskusteluissa yhden-
veroisia;)hymyilee: ja ihan syystäkin- aälkää
missään nimessä alkako "uskoa" tuonpuoleiseen
ilman syvällistä harkintaa tai halua !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816