Jeesushan oli

juujeejuujee

Hän oli sen ajan pelle, teki temppuja ja kansa usko, nyt niistä "ihme teoista" puhutaan. Raamattu tämä sen ajan temppukirja.

Nykyään on David Copperfield josta puhutaan parin tuhannen vuoden päästä, et näin.

Jeesus käveli vetten pällä, Davidpa lentää
http://www.youtube.com/watch?v=Z8qX0ZhzJBU

3

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen tarkoitus ei ollut teoillaan hämmästyttää ihmisiä, vaan hän teki todellista hyvää ja osoitti Jumalan rakkautta. Nykyajan taikurit hyödyntävät yliluonnollista tehdäkseen parempia "silmänkääntötemppuja". Kuitenkaan he eivät saa mitään hyvää aikaiseksi, ainakaan siinä määrin kuin Jumala.

Jeesus ajoi ulos riivaajat, taikurit enintään ajavat niitä ihmisen sisään. Jeesus paransi sairaita, tätä tekevät lääkärit luotettavammin, kuin henkiparantajat. Jeesus herätti kuolleita, ja samoin hän yhä parantaa sairaita ja herättää kuolleita vain kertoakseen että Jumala on hyvä.

Jeesuksen aikaan kirjoittaminen oli kallista, eikä paperia, mustetta ja työtä tuhlattu romaanien ja viihteen kirjoittamiseen. Neljä evankeliumia kirjoitettiin samasta suullisesta tiedosta niin pian tapahtumien jälkeen, että niissä ei ole yhtään toisistaan kopioitua sisältöä. Ihmiset, jotka tiesivät niiden sisällön todeksi, tekivät niistä niin paljon kopoioita, että niitä ensimmäisten vuosisatojen kopioita on vielä tuhansia jäljellä.

• Mitä? Häh?

"Neljä evankeliumia kirjoitettiin samasta suullisesta tiedosta niin pian tapahtumien jälkeen, että niissä ei ole yhtään toisistaan kopioitua sisältöä."

Jos sinulla on jotain uutta tietoa, jolla olet kaksilähde-teorian kumonnut, niin jaa se ihmeessä meidän muidenkin kanssa.

• Mitä? Häh? kirjoitti:

"Neljä evankeliumia kirjoitettiin samasta suullisesta tiedosta niin pian tapahtumien jälkeen, että niissä ei ole yhtään toisistaan kopioitua sisältöä."

Jos sinulla on jotain uutta tietoa, jolla olet kaksilähde-teorian kumonnut, niin jaa se ihmeessä meidän muidenkin kanssa.

Aivan kaikkea asiantuntijoiden tietoa ei ole nyt muistissa, mutta tiettävästi Luukkaan Evankeliumi on kirjoitettu näistä neljästä viimeisenä ja sille jatkona sama henkilö kirjoitti Apostolien teot, eli myöhemmin ja Apostolien teot kirjoitettiin ennen vainoja, joissa Paavalikin perimätiedon mukaan teloitettiin. Tämä muistaakseni oli 60 vuotta jälkeen Jeesuksen ylösnousemuksen. (Vai oliko se 60 vuotta jkr.?) Kaikki evankeliumit on kirjoitettu ennen Apostolien tekoja, ja Johanneksen Evankeliumin lopusta jakeesta Joh. 20:31 voisi päätellä että sen loppu on lisätty jälkeen päin. Tekstissä on joka tapauksessa vaikutelma, kuin kerrottaisi tuoreista tapahtumista.

Olen jonkin verran vertaillut noita evankeliumeita toisiinsa ja niissä kaikissa on jotakin sellaista, mitä ei ole muissa, ja jos asia onkin osittain samaa, niin tyyli on usein erilainen. Tapahtumat olivat niin tuoreita, ettei niitä kannattanut, eikä voinut kopioida toisilta. Jos evankeliumit perustuisivat lähteisiin, niin ne olisivat täydellisiä kopioita kirjaimesta kirjaimeen, kuten aina muulloin on koko Raamatun historian ajan tiettävästi tehty ja aina näihin päiviin asti (poikkeuksena käännökset).

Evankeliumien suosio alkuaikoina perustui juuri siihen, että ihmiset olivat itse nähneet sen mitä niissä kerrottiin ja todistivat kirjoitukset oikeiksi. Jos Evankeliumit olisi kirjoitettu sukupolvia myöhemmin, niitä ei olisi säilytetty ja kopioitu yhtä suurella innolla, eikä arvostettu yhtä paljon. Erään lehtitiedon mukaan ensimmäisistä evankeliumeista 70 vuoden kuluessa tehtyjä kopioita on tänä päivänä 5200 jäljellä, mikä on ylivertainen muihin kuuluisiin sen ajan kirjoihin nähden (jos Raamattu jätetään laskuista pois).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe