mutta Luoja antaa meille naapurit... Jotenkin näin se meni - en muista, mutta passatkoot esipuheeksi.
Pannaampa, jokainen kehuen tai nakaten tylsästi naapuria/naapureita. Miksi juuri heidän vieressään on niin .... asua. Kaikenlainen tarina käy.
Itse valitsemme ystävät,
37
1338
Vastaukset
- jäsenkirja-asiat
ymmärtäny pistää järjestykseen, ennen kuin tänne muuttaa, jäsenkirjaystäviä varmaan saa jonkin verran
ellei alennu leimaa ottamaan, saa olla yksin, koska kaikki pelkäävät vaikeasti karsinoitavaa heppua , piäisi olla lainen tai läinen eli loinen.- Symbioosi = D
on tullut asuttua ja täytyy sanoa, että kenenkään naapurin poliittisesta mieltymyksestä en ole ollut tietoinen. Kun ollaan kyläilty keskenään, jutun aiheet ovat aina olleet tuiki arkisia ei politikointia.
Paremminkin naapurien uskonnollisen suuntautumisen on aistinut, mutta sekään ei ole häirinnyt kanssakäymistä. Tietenkään illanistujaisiin ei ole sellaista naapuria kutsuttu, joka ei ilolientä vakaumuksensa vuoksi nauti. Molemmin puolin yhteisymmärrys tässäkin asiassa.
Koskaan ei ole tarvinnut olla yksin näiden syiden vuoksi millään paikkakunnalla Suomessa missä olen asunut. - sen sanoit
Symbioosi = D kirjoitti:
on tullut asuttua ja täytyy sanoa, että kenenkään naapurin poliittisesta mieltymyksestä en ole ollut tietoinen. Kun ollaan kyläilty keskenään, jutun aiheet ovat aina olleet tuiki arkisia ei politikointia.
Paremminkin naapurien uskonnollisen suuntautumisen on aistinut, mutta sekään ei ole häirinnyt kanssakäymistä. Tietenkään illanistujaisiin ei ole sellaista naapuria kutsuttu, joka ei ilolientä vakaumuksensa vuoksi nauti. Molemmin puolin yhteisymmärrys tässäkin asiassa.
Koskaan ei ole tarvinnut olla yksin näiden syiden vuoksi millään paikkakunnalla Suomessa missä olen asunut.itsestä ja ennakko asenteista se on monesti kiinni.
- Vaihda jo levyä
Ei luoja anna meille naapureita, mutta typeriä nettikirjoittajia kylläkin, kuten sinä.
Tyhmään tyyliisi yllytät täällä ihmisiä kaikenlaiseen, jopa haukkumaan naapureitaan.
En varmaan osu pahasti väärään, jos veikkaan, ettei sulla oo vakkari työtä, olet joskus saanut jopa fudut työpaikastasi vaikean jopa jossainmäärin sairaalloisen luonteesi vuoksi, haluat olla joka paikassa suuna, päänä olet kyllästyttänyt typerillä lätinöilläsi lähipiirisi (sukulaiset, ystävät) jo aikoja sitten, podet sairaalloista pakkomiellettä tuoda itseäsi joka paikassa esille, sekä kehua jatkuvalla syötöllä itseäsi muille ja todeta siinä samalla kuinka sinä aina tiedät ja taidat kaiken, lisäksi olet aina oikeassa.
Nimimerkin vaihto ei sinua tosiaankaan pelasta, lapsellinen typeryys paistaa tekstistäsi aina läpi.- ei pidä
lähimmäistään mennä haukkumaan! Saatat olla vielä itekin joskus avun tarpeessa. Vaikka sinähän et vahingossakaan ketään auta.
- Symbioosi = D
ei pidä kirjoitti:
lähimmäistään mennä haukkumaan! Saatat olla vielä itekin joskus avun tarpeessa. Vaikka sinähän et vahingossakaan ketään auta.
että joissain ammateissa annettava apu ei katso sitä kuka avuntarvitsija on.
Minun alalla, jos "kärpänen" kinttunsa katkaisee, kyllä se kipsataan. Mutten varmaan työn ulkopuolella hänenlaisensa kanssa olisi tekemisissä, kuin pakon edessä ja silloinkin sivistyneen viileästi. - sinä...
täällä olet levittämässä sairaanloista elämänasennettasi, tuomassa omia pakkomielteisiä kielteisiä ajatuksiasi kaikkien rasitukseksi, tyhmään tyyliisi haukkumassa muita nettikirjoittajia ja kyllästyttämässä meitä muita ainaisilla katkeruuden kitinöilläsi, jotka kyllä kaikki tunnistamme siitä huolimatta, että et käytä nimimerkkiä.
- huijaavat kepulit
sinä... kirjoitti:
täällä olet levittämässä sairaanloista elämänasennettasi, tuomassa omia pakkomielteisiä kielteisiä ajatuksiasi kaikkien rasitukseksi, tyhmään tyyliisi haukkumassa muita nettikirjoittajia ja kyllästyttämässä meitä muita ainaisilla katkeruuden kitinöilläsi, jotka kyllä kaikki tunnistamme siitä huolimatta, että et käytä nimimerkkiä.
on likkeessä.
Oikea tieto vois auttaa. - Aina kun häntä
Muistuttaa siitä. miten lapsellisia hänen juttunsa ovat, hän mykistyy hetkeksi, kirjoittaa sitten jollain muulla nimimerkillä äkäisen vastineen, jonka jälkeen vastailee taas omalla nimimerkillään "sivistyneeseen" tyyliinsä.
Tämä hänen nimimerkkiensä vaihtelu on minustakin aivan turhaa, hänen juttunsa erottaa jo luettuaan pari eka riviä.
Toisaalta se täydentää muutenkin hänen typerää linjaansa.
Voin hyvin kuvitella tommosen tyypin, esim. työpaikalla. Aina nokka auki, kuten räkättirastaalla yleensä on tapana ja josta kukaan ei pidä. - murtzi
Aina kun häntä kirjoitti:
Muistuttaa siitä. miten lapsellisia hänen juttunsa ovat, hän mykistyy hetkeksi, kirjoittaa sitten jollain muulla nimimerkillä äkäisen vastineen, jonka jälkeen vastailee taas omalla nimimerkillään "sivistyneeseen" tyyliinsä.
Tämä hänen nimimerkkiensä vaihtelu on minustakin aivan turhaa, hänen juttunsa erottaa jo luettuaan pari eka riviä.
Voin hyvin kuvitella tommosen tyypin, esim. työpaikalla. Aina nokka auki, kuten räkättirastaalla yleensä on tapana ja josta kukaan ei pidä.Onkohan siellä taas aviopari?
- puheenollen
Aina kun häntä kirjoitti:
Voin hyvin kuvitella tommosen tyypin, esim. työpaikalla. Aina nokka auki, kuten räkättirastaalla yleensä on tapana ja josta kukaan ei pidä.minä pidän itse kyllä lapsellisena teidän vainoharhaista kyttäämistä. Minä olen sen äkäisen vastauksen kirjoittaja. Kirjoitus ei kyllä ole sellainen kuin tyyliini kuuluisi. En ole Desavuu, enkä edes tiedä kuka hän on. Sen tiedän, että hän on yksi parhaista tämän palstan kirjoittajista.
Lueppas tarkkaan kirjoitus, johon vastasin ja sitten omani. Kirjoitukseni oli suurelta osin suoraa lainausta ylemmästä. Itse saattaa tulla kirjoitettua mitä sattuu toiselle, mutta kun joku toinen kirjoittaa minua kohtaan samoilla sanoilla, se loukkaa ja saa sen toisen näyttämään typerältä. Tätä halusin osoittaa, kirjoittamalla samoin sanoin hänestä itsestään.
Rehellisyyden nimissä katkeransävyinen kirjoitukseni ei lopulta ollut edes pahasti pielessä kun puhutaan tästä yhdestä katkerasta kitisijästä. - Symbioosi = D
puheenollen kirjoitti:
minä pidän itse kyllä lapsellisena teidän vainoharhaista kyttäämistä. Minä olen sen äkäisen vastauksen kirjoittaja. Kirjoitus ei kyllä ole sellainen kuin tyyliini kuuluisi. En ole Desavuu, enkä edes tiedä kuka hän on. Sen tiedän, että hän on yksi parhaista tämän palstan kirjoittajista.
Lueppas tarkkaan kirjoitus, johon vastasin ja sitten omani. Kirjoitukseni oli suurelta osin suoraa lainausta ylemmästä. Itse saattaa tulla kirjoitettua mitä sattuu toiselle, mutta kun joku toinen kirjoittaa minua kohtaan samoilla sanoilla, se loukkaa ja saa sen toisen näyttämään typerältä. Tätä halusin osoittaa, kirjoittamalla samoin sanoin hänestä itsestään.
Rehellisyyden nimissä katkeransävyinen kirjoitukseni ei lopulta ollut edes pahasti pielessä kun puhutaan tästä yhdestä katkerasta kitisijästä.korvaani lotkauttaa noille "Kärpäsen pariskunnan" kirjoituksille. Se, että kirjoittaa nikittä, ei takaa ollenkaan sitä etteikö kirjoittajaa tunnisteta. Heidän kirjoitustyyli katkerine haukkumisineen paistaa läpi niin hyvin, että sokeakin sen näkee.
Minun puolestani saavat olla keskenään rauhassa, turha heihin on tuhlaa aikaa. - murtzi
puheenollen kirjoitti:
minä pidän itse kyllä lapsellisena teidän vainoharhaista kyttäämistä. Minä olen sen äkäisen vastauksen kirjoittaja. Kirjoitus ei kyllä ole sellainen kuin tyyliini kuuluisi. En ole Desavuu, enkä edes tiedä kuka hän on. Sen tiedän, että hän on yksi parhaista tämän palstan kirjoittajista.
Rehellisyyden nimissä katkeransävyinen kirjoitukseni ei lopulta ollut edes pahasti pielessä kun puhutaan tästä yhdestä katkerasta kitisijästä.Pyydän anteeksi. Sotkin sut yhteen kokeiluun. En voi selventää sitä enempää.
- siltä, että jos
joku yrittää ylläpittää aktiivivista, asiallista keskustelunjorinaa jostain muusta aiheesta kuin politiikasta, niin jo häntä aletaan halaveeraamaan ja pilkkaamaan. Ihan ilimiselevästi paistaa läpi eräs suomalainen luonteenpiirre, kateus. Jos jollain on harjottelun tai jonkun muun syyn tuloksena annettu normaalia paremmat ulosantilahajat ja hän niitä käyttää, niin heti ilimestyy viheriänaamat paikalle.
Täällä Haapaveen palstalla on sen verran vilikas liikenne ja kaikenlaiset asiat jo monneen kertaan käsitelty, niin uuven, neitseellisen, asiallisen aiheen hoksaaminen ei aina välttämättä ole heleppoa. Desavuu alias tuo tai tämä, mikä tahansa, on melekonen mestari uusien alakujen leivonnassa ja niihen käsittelyssä. Vappaasti saatte mun puolestani olla sammaa tai eri mieltä. - ystävälliset haapavetiset
parhaimmillaan, malliesimerkki
- *anyway*
Symbioosi = D kirjoitti:
korvaani lotkauttaa noille "Kärpäsen pariskunnan" kirjoituksille. Se, että kirjoittaa nikittä, ei takaa ollenkaan sitä etteikö kirjoittajaa tunnisteta. Heidän kirjoitustyyli katkerine haukkumisineen paistaa läpi niin hyvin, että sokeakin sen näkee.
Minun puolestani saavat olla keskenään rauhassa, turha heihin on tuhlaa aikaa.Haapavesi on kaunis paikka ja naapurit mukavia ja
toiset vielä mukavampia:). Olen, ja olemme muualta muutaneet ja aika kauan asuneet. Täällä on ihania ja mukavia hmisiä sekä tosi hyviä ystäviä.
Mutta, se mikä silloin tällöin saa "kiukustumaan"
on muutamat "vallanhaluiset valittajat" ja kitisijät. Olen joskus kurkkua myöten täynnä heidän "höpinöitään". Yritetään löytää kaikesta... valittamisen aihetta.... tai haukutaan ja mollataan joitain hekiloitä. "sairasta"
Siinähän toki riittää työmaata.. Mutta siinä se "elämänsisältö" taitaa sitten ollakin.
Minä toivoisin... edes joskus heidän sanovan jotain positiivista. Hyvää illanjatkoa tai hyviä öitä palstan lukijoille.;) - Symbioosi = D
*anyway* kirjoitti:
Haapavesi on kaunis paikka ja naapurit mukavia ja
toiset vielä mukavampia:). Olen, ja olemme muualta muutaneet ja aika kauan asuneet. Täällä on ihania ja mukavia hmisiä sekä tosi hyviä ystäviä.
Mutta, se mikä silloin tällöin saa "kiukustumaan"
on muutamat "vallanhaluiset valittajat" ja kitisijät. Olen joskus kurkkua myöten täynnä heidän "höpinöitään". Yritetään löytää kaikesta... valittamisen aihetta.... tai haukutaan ja mollataan joitain hekiloitä. "sairasta"
Siinähän toki riittää työmaata.. Mutta siinä se "elämänsisältö" taitaa sitten ollakin.
Minä toivoisin... edes joskus heidän sanovan jotain positiivista. Hyvää illanjatkoa tai hyviä öitä palstan lukijoille.;)haapavedestä positiivisesti ajattelevia on paljon enemmän, kuin palstalla kirjoittelu antaa ymmärtää. Ihmiset täällä ovat samanlaisia, kuin missä tahansa muualla Suomessa tämän kokoisella paikkakunnalla.
Yleisesti ollaan asiallisia ja hyviä, mutta aina sekaan mahtuu myös "ilkimöitä", jotka pilaavat toistenkin elämää. Usein on tullut todettua, että heidän läsnäolo vaikuttaa liiankin paljon koko ympäristöön - negatiivinen vaikutus on voimakkaampi = "myrkyn keittäjä".
Tällä palstalla Haapavesi on vähän, niin kuin miniatyyri muodossa. "Kitisijät" ovat vallanneet alan, vaikka ovat vähemmistönä määrältään. Valoisat ja positiivisesti asiasta kirjoittavat hukkuvat näiden valituskirjoitusten sekaan.
Me ei kuitenkaan lannistuta, vaan jatketaan samaan tyyliin, vaikka meitä kuinka terrorisoidaan :D - *anyway*
Symbioosi = D kirjoitti:
haapavedestä positiivisesti ajattelevia on paljon enemmän, kuin palstalla kirjoittelu antaa ymmärtää. Ihmiset täällä ovat samanlaisia, kuin missä tahansa muualla Suomessa tämän kokoisella paikkakunnalla.
Yleisesti ollaan asiallisia ja hyviä, mutta aina sekaan mahtuu myös "ilkimöitä", jotka pilaavat toistenkin elämää. Usein on tullut todettua, että heidän läsnäolo vaikuttaa liiankin paljon koko ympäristöön - negatiivinen vaikutus on voimakkaampi = "myrkyn keittäjä".
Tällä palstalla Haapavesi on vähän, niin kuin miniatyyri muodossa. "Kitisijät" ovat vallanneet alan, vaikka ovat vähemmistönä määrältään. Valoisat ja positiivisesti asiasta kirjoittavat hukkuvat näiden valituskirjoitusten sekaan.
Me ei kuitenkaan lannistuta, vaan jatketaan samaan tyyliin, vaikka meitä kuinka terrorisoidaan :Dniinhän se on kuten sanoit. En tosin tarkoittanut yksistään näitä 24;sen kirjoittajia, vaan myöskin
joitan "politiikkoja ja ryhmittymiä", jotka päätöikseen valittavat. No, se siitä. :)
Mikä se on asustella, kun naapurissa asuu virkavaltaa ja mukava perhe.
- Sinulle*
onnitteluista tänne Puttaalle. Saapa nähä järjestääkö kunta Riitta-Liisalle kunnon mitalijuhlat! Voishan nuo kultaset käyä kattomassa. Otampa myöhemmin kantaa tähän itse aiheeseen, kun kerkiän.
- kerrostalossa
asuvana, jo kolomisenkymmentä vuotta samassa paikassa, oon joutunu toteammaan, ettei palajoa naapureista haittaa ole ollu. Mitä nyt joskus alakavat porakonneella jyrräämään seinään ropunreikää, niinku naapuri eilisiltana. Juuri sillon, kun telkkarista tuli Taivaantulet. No, saihan se hommasa valamiiksi, sitte ku ohojelma oli jo loppunu. Kuulosti siltä, että ei ollu porarilla kunnon poravasaraa, joku halapa räikkätärryytin. Aattelin jo, menisinköhän lainaan sille Hiltin. Että sais ennen aamua reiät kairattua.
Kerrostalossa on mukava asua. Kaikkien asukkaihen nimet on selevillä. Ei tarvii kun katella rappukäytävän alapäästä taulusta. Se on eri asia, kuka rapussa kulukija kullonkin on nimeltään. Pitäs osata yhistää nimet ja naamat keskenään. Vähän sammaan tappaan, kun "Haluatko miljonäärit" ohojelmassa valitaan kilipailija usean kilipailijan joukosta.
Ylen ystävällistä väkiä naapurit ovat. Eräskin on tullu jo kakskymmentäkolome vuotta rapussa vastaan. Ei ole vielä tähän päivään mennesä jouvettu sivvuuttaessa tervehtimmään. Johtusko siitä, kun heitti kerran yläkerran parvekkeelta kerrosta alempana asuvan mummelin niskaan pesuvaallisen tiskivettä. Mummo kun hänen mielestään häirihti asumisrauhaa keskustelemalla pihapenkillä istuskelevan toisen mummon kanssa.
Tykätään naapurista niin kovasti, että ollaan annettu hänelle lempinimikin, "Yrmyakka".- Symbioosi = D
olisi mukava asua, kun olet niin "lepponen". Sitä iän myötä tulee (jotkut ainakin) suvaitsevaisemmiksi.
Nuorena "hihat palaa" pienestäkin, mutta vanhempana ajatellaan usein "se on niin nuori vielä - kyllä elämä opettaa".
Itse en ole kerrostalossa asunut, joten en voi puhua "kokemuksen syvällä rintaäänellä" asiasta. - naapuriksi,
Symbioosi = D kirjoitti:
olisi mukava asua, kun olet niin "lepponen". Sitä iän myötä tulee (jotkut ainakin) suvaitsevaisemmiksi.
Nuorena "hihat palaa" pienestäkin, mutta vanhempana ajatellaan usein "se on niin nuori vielä - kyllä elämä opettaa".
Itse en ole kerrostalossa asunut, joten en voi puhua "kokemuksen syvällä rintaäänellä" asiasta.kyllä täällä on huoneistoja vappaana. Voitas yhessä nautiskella kahavit konjakilla ja perehtyä riimusauvan sallaisuuksiin.
- Symbioosi = D
naapuriksi, kirjoitti:
kyllä täällä on huoneistoja vappaana. Voitas yhessä nautiskella kahavit konjakilla ja perehtyä riimusauvan sallaisuuksiin.
kun eläkkeelle jään. Löytyykö sieltä muitakin asiasta kiinnostunutta - meinaan konjakista ja riimusauvasta :D
- Remuelkku
Symbioosi = D kirjoitti:
kun eläkkeelle jään. Löytyykö sieltä muitakin asiasta kiinnostunutta - meinaan konjakista ja riimusauvasta :D
Lienee tuo riimusauva??
- Symbioosi = D
Remuelkku kirjoitti:
Lienee tuo riimusauva??
ja vanhakin. Sillä entisajan ihmiset selvittelivät ajankulkua eli on kalenteri. Jos asia kiinnostaa käyppä osoitteessa www.yläkuu.com
- Remuelkku
Symbioosi = D kirjoitti:
ja vanhakin. Sillä entisajan ihmiset selvittelivät ajankulkua eli on kalenteri. Jos asia kiinnostaa käyppä osoitteessa www.yläkuu.com
koskaan moisesta kuullut. Lieneekö näitä kulttuurieroja?
- Remuelkku
Symbioosi = D kirjoitti:
tarkoittavan jotakin ihan muuta, mutta ei se ollutkaan sitten se =)
- Symbioosi = D
Remuelkku kirjoitti:
aiemmin. Sitten pistin aloituksen, jossa puhuttiin m.m. kuunkierrosta, niin yksi ystävällinen kirjoittelija mainitsi tällaisen sauvan olemassaolosta ja antoi e.m. osoitteen. Kävin sivuilla ja ajattelin jopa tilata sellaisen itselleni.
Eilen Prismassa tuli juttua tästä - oli tänään Teemalla uusintana.
Joka päivä oppii uutta :D - Symbioosi = D
Remuelkku kirjoitti:
tarkoittavan jotakin ihan muuta, mutta ei se ollutkaan sitten se =)
se tuo vilkas mielikuvitus tekee näitä.. ei sen puoleen, tahallani laitoi vähän eholle..:D
- Remuelkku
Symbioosi = D kirjoitti:
se tuo vilkas mielikuvitus tekee näitä.. ei sen puoleen, tahallani laitoi vähän eholle..:D
Aina ei asia välttämättä tarkoita sitä mikä siitä ensimmäisenä tulee mieleen ;)
- historian tunnilta pois
Remuelkku kirjoitti:
juuri silloin, kun asiasta puhuttiin?
Sinne kerrostalon kulmille: Kyllä riimusauva ja gini kiinnostais, (kun tuo konjamiini ei ole minun juoma), käykö seuraan? - tarjota ja
historian tunnilta pois kirjoitti:
juuri silloin, kun asiasta puhuttiin?
Sinne kerrostalon kulmille: Kyllä riimusauva ja gini kiinnostais, (kun tuo konjamiini ei ole minun juoma), käykö seuraan?itekin samalla mielelläni ottasin gintonicit jäillä, onhan sekin suun makusta ainetta. Ainahan yhessä sais paremmin selekoa kun yksin riimusauvan saloista, on se sen verran monimutkanen vehe. Saattasit mua asiassa opastaakin, mulla nuo historian tunnit tahto kulua enempi paperilennokkien rakentelluun.
- on ollut
aina mukavia naapureita. Tosin en ole asunut kuin viidessä eri paikassa ja nekin täällä syntymäpitäjässä.
Kaikkein mukavimmat muistot ovat syntymäkotini lähinaapureista. Meitä oli samanikäsiä lapsia,joten oli siis leikkikavereitakin. Leikittiin, pelattiin, urheiltiin ja en muista, että ois koskaan riidelty. Naapurin täti oli hyvä rieskan tekijä ja toi aina lämpimäisiä. Sen jälkeen en ole niin hyvää rieskaa saanutkaan.
Nyt kun asun rivitalossa niin ei tule oltua niin hirveesti kaikkien kans tekemisissä, mutta seinänaapurin kanssa enempikin. Onhan se mukava, että kun joku tarveaine on loppu, voi pistäytyä naapurissa lainaamassa. Monesti hän, eläkeläinen, tulee pyytämään syömään, kun näkee että tulen töistä. Minä käyn vastaavasti kysymässä häneltä, onko mitään kaupasta tuotavaa. Kesäisin leikkaan ruohon hänenkin takapihalta. Ja kun lähen reissuun hän huolehtii postistani. Ja minä pidän häntä vähän silmällä, koskaanhan ei tiedä mitä vanhemmalle ihmiselle voi sattua.
Olen aina pitänyt naapureita tärkeinä. Minulla on hyvin sosiaalinen luonne ja tykkään olla ihmisten kans tekemisissä
Minä olen kuullut sen sanonnan niin, että voit itse valita ystäväsi, mutta et sukulaisiasi.
Sinulla on tosiaankin hyvät kirjoittajanlahjat.
Jaksanetko edes lukea näitä minunkaan sepostuksia. Pääsä pyörii vaikka mitä, mutta ku ei taho saaha "paperille".
Täytynee lähtä nukkumaan, kutsumus alkaa aamulla klo.7.00- Symbioosi = D
itseäsi kirjoittajana. Tosi mukava oli lukea pitkä kirjoitus, josta sai hyvin selville tunnelman ja tunteen.Jo tyylistäsi kirjoittaa huomasin,että olet lämmin ja empaattinen ihminen. Muista, ettei ole pakko saada kaikkea kerralla "paperille", silloin kirjoittaminen on helpompaa. Jatketaan aina sopivan paikan tullen :D
Eikö ole ihana, kun jokin niin pieni asia, kuin rieskan maku, saa ajatukset lapsuuteen ystävällisen naapurin luokse ja veden herahtamaan kielelle :D
Toivon, että sitten kun sinä aikanaan vanhenet, saisit itsesi kaltaisen naapurin, joka pitää sinusta huolta ja auttaa arjen askareissa.
Tätä samaa toivon myös meille kaikille - että osaisimme nyt hoitaa asiat niin, että vanhuutemme ei olisi ainakaan oman välinpitämättömyyden vuoksi yksinäinen. ♥ - *anyway*
Symbioosi = D kirjoitti:
itseäsi kirjoittajana. Tosi mukava oli lukea pitkä kirjoitus, josta sai hyvin selville tunnelman ja tunteen.Jo tyylistäsi kirjoittaa huomasin,että olet lämmin ja empaattinen ihminen. Muista, ettei ole pakko saada kaikkea kerralla "paperille", silloin kirjoittaminen on helpompaa. Jatketaan aina sopivan paikan tullen :D
Eikö ole ihana, kun jokin niin pieni asia, kuin rieskan maku, saa ajatukset lapsuuteen ystävällisen naapurin luokse ja veden herahtamaan kielelle :D
Toivon, että sitten kun sinä aikanaan vanhenet, saisit itsesi kaltaisen naapurin, joka pitää sinusta huolta ja auttaa arjen askareissa.
Tätä samaa toivon myös meille kaikille - että osaisimme nyt hoitaa asiat niin, että vanhuutemme ei olisi ainakaan oman välinpitämättömyyden vuoksi yksinäinen. ♥riimusauvalla jotain tekemistä.. riimukirjoituksen kanssa;)?
- Symbioosi = D
*anyway* kirjoitti:
riimusauvalla jotain tekemistä.. riimukirjoituksen kanssa;)?
riimukirjoitusta on. Tässäpä tarkempi tietopaketti, jonka googlesta hain.
"Riimusauva
Riimusauva on vanha ajanlaskun apuväline, joka Suomessa noudatti Turun hiippakunnan pyhimyskalenterin mukaista vuotta. Erilaisia kalenterisauvoja on käytetty useimmissa Euroopan maissa. Niistä tunnetuin ja täydellisin on ollut pohjoismainen riimusauva. Sen kilpailijaksi tuli 1600 luvulla virsikirjaan painettu pysyvä kalenteri. Kuitenkin vielä 1700 luvun puolivälissä riimusauva oli yleisessä käytössä. Riimusauva on ikuinen juliaaninen kalenteri.
Juliaanisesta nykyiseen gregoriaaniseen ajanlaskuun siirryttiin Ruotsi Suomessa vasta v. 1753. Täydellisimmillään riimusauvassa on kolme merkkiriviä. Keskimmäisen rivin muodostaa peräkkäin samanlaisena 52 kertaa toistuva seitsemän riimukirjaimen sarja. Nämä merkit tarkoittavat viikkoja ja viikonpäiviä.
Riimusauvan ylimpään riviin on leikattu erilaisia kuvioita kiinteiden juhlapäivien merkiksi. Alkuaan merkit muistuttivat pyhimysten tunnuksia. Ajankohtainen työkalenteri kuitenkin vaikutti merkkeihin siten, että monet alkoivat muistuttaa työvälineitä.
Pääsiäistä ei voitu veistää kalenteriin, koska sen ajankohta vaihtuu vuosittain. Pääsiäisen ajankohta kuultiin papilta. Suomalaisia riimusauvoja tehtiin saman mallin mukaan kuin ruotsalaisia. Joitain eroja kuitenkin on, esim. viikonpäiviä merkitsevien riimukirjainten muodoissa."
Todella mielenkiintoinen kapistus :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816