Katsoin ekaa kertaa kolmatta Idolsia. En ollut ketään kilpailijaa aikaisemmin siis kuullut. Finaalit päätin katsoa. Kristian oli paras! Ja Arikin tosi hyvä. Panun esitys huonoin. Näin mun mielipiteet.
WAU Kristian!
198
96605
Vastaukset
- annik..
Tulkinta oli loistava, mutta se vasta hienoa, että kerrankin loistava biisi tulee tunnetuksi myös nuorison keskuudessa. Kuunnelkaa sanoja ja sävel tekee mahdolliseksi sen tulkinnan noin loistavasti :)
- Yks vaan
Mulle biisi oli kyllä tuttu, koska äidin vanhat vinyylit olivat mut suosikkeja teinivuosina (nyt ikää vähän päälle kahdenkympin). Mutta ei se Loirin Vesku koskaan saanut mun karvoja nousemaan pystyyn tuolla tavalla... ;)
Miten voikaan Idos-kisasta löytyä tuollainen helmi??
Olen seurannut hänen etenemistään koko ajan.
Siinä on todella varmaääninen mies, joka tuollaisella tulkintataidollaan pesee kirkkaasti monetkin tähdet! Odotan innolla menestyksesi jatkoa.
Onnea Kristian!Todella tuttu biisi Veskun versiona. On tullut monena juhannuksena tuota soitettua ja laulettua kaveriporukalla.
Kuunnelkaapa myö Nocturne, löytyy samasta Vesku - Eino Leino 1 CD:ltä. Itse asiassa siinä levyssä ei huonoa kappaletta ole. Säveltäjä ja sovittaja (muistaakseni sama mies) on tehnyt upeata työtä!
Mutta niin teki Kristiankin! :) Mahtava tulkinta, Kristianista seuraava Idol! \o/- tunteenjatunteet
Loirilla oli tulkinta, tällä tyypillä, hyvällä äänellä tosin, oli homma läpilaulettu näennäistulkinnalla. Tosi huono tulkinta, tunteeton
violace kirjoitti:
Siinä on todella varmaääninen mies, joka tuollaisella tulkintataidollaan pesee kirkkaasti monetkin tähdet! Odotan innolla menestyksesi jatkoa.
Onnea Kristian!Itsekin musiikista leipäni ansainneena pakko sanoa, että tyypistä tulee kuulumaan. Tuollainen tulkinta, varma lauluääni, jossa persoonallista raspia. Nyt on nähty jo kahta eri tyylilajia ja kummallakin kerralla päätin heittää äänellä, ettei vain yhdestä äänestä olisi jatkopaikka kiinni. :)
Ulkoisesti tyylissä voisi olla pientä säätämistä, epäilen kuitenkin, että stailistilla ei ole loputtoman vapaat kädet tyylistään varmojen taiteilijoiden kohdalla. Rastat tosin voisi näyttää aika mukavilta Kristianin päässä ja vaatetuksena jotain indiska-tyyppistä pellava-paitaa tms.
Mahtavaa, Kristian! Tervemenoa kolmen kärkeen!- seoonmie
Mustikka69 kirjoitti:
Itsekin musiikista leipäni ansainneena pakko sanoa, että tyypistä tulee kuulumaan. Tuollainen tulkinta, varma lauluääni, jossa persoonallista raspia. Nyt on nähty jo kahta eri tyylilajia ja kummallakin kerralla päätin heittää äänellä, ettei vain yhdestä äänestä olisi jatkopaikka kiinni. :)
Ulkoisesti tyylissä voisi olla pientä säätämistä, epäilen kuitenkin, että stailistilla ei ole loputtoman vapaat kädet tyylistään varmojen taiteilijoiden kohdalla. Rastat tosin voisi näyttää aika mukavilta Kristianin päässä ja vaatetuksena jotain indiska-tyyppistä pellava-paitaa tms.
Mahtavaa, Kristian! Tervemenoa kolmen kärkeen!Joo siis toi Kristian kyllä osaa laulaa ihan mahtavasti. Ääni sopii sekä herkkiin että sitten rajumpiikin kappaleisiin tosi hyvin. Äänet on täältäkin tainnut mennä tuonne Kristianin ja Arin suuntaan... Ne kaksi tulee olemaan viimeiset Finalistit.! Ja se Finalistien yhteinen laulu olisi ollut paljon parempi vain poikien laulamana ja Johanna ehkä olisi vielä mukaan mahtunut mutta muut tytöt vähän pilasi minun mielestä koko laulun... mutta minkäs teet.. Pojat (Ari ja Kristian) on silti ihan parhaita.. toivottavasti toinen heistä voittaisi.. ja ihan oikeassa olet, että Kristianille sattuisi hyvin rastat jne koska ne niin pitkät ja ihan suorat hiukset näyttää ihan likaisilta ja tylsiltä... mutta eihän se ulkonäkö tässä kilpailussa tärkeintä olekaan... :)
- höpö-77
tunteenjatunteet kirjoitti:
Loirilla oli tulkinta, tällä tyypillä, hyvällä äänellä tosin, oli homma läpilaulettu näennäistulkinnalla. Tosi huono tulkinta, tunteeton
Täyttä tulkintaa suoraan sydämestä. Ihanaa "revitystä" lopussa. Kristian teki "oman" versionsa tästä tunnetusta biisistä. Kyllä kolahti täysillä mun sydämeen, ihan kyyneleet valui. Aivan mahtava tulkinta ja esitys, vaikkei eleitä tuossa kappaleessa voi paljoa käyttää, mutta siinä oli sitä jotain. Kristian on mun oma suosikki Idoliksi. Ja, terkuin, musiikin ammattilainen.
- minä ja minun sukuni
violace kirjoitti:
Onnea Kristian!Miksi ko kaverin aina ja joka paikassa pitää hehkuttaa, kun mun isänisän isä oli sitä ja muutenkin meidän suku todella korkeasti koulutettuja, isälläni kymmenen virkaa, lääkäri jne... sekö tekee sinusta paremman??? Miten iso, vanha jätkä jaksaa kehua, kun itse ei ole mitään, muuta kuin kesken jättänyt, ikuinen opiskelija... mutta, kuten sanotaan, jos ei itse nosta jne... Monipuolisena laulajana, yritä Tangomarkkinoille, jos ja kun Idols (tarkoitettu nuoremmille kuin sinä )ei onnistu, kehuit, kuinka hyvä olet...niin mitättömissä kemuissa kuin tangomarkkinat uusi mahdollisuus kehua sukuasi!!!ja onhan kaikki seiskat muut hömppälehdet!
- ammattimaisuusvietunteen
höpö-77 kirjoitti:
Täyttä tulkintaa suoraan sydämestä. Ihanaa "revitystä" lopussa. Kristian teki "oman" versionsa tästä tunnetusta biisistä. Kyllä kolahti täysillä mun sydämeen, ihan kyyneleet valui. Aivan mahtava tulkinta ja esitys, vaikkei eleitä tuossa kappaleessa voi paljoa käyttää, mutta siinä oli sitä jotain. Kristian on mun oma suosikki Idoliksi. Ja, terkuin, musiikin ammattilainen.
Kuuntele Loirin tulkinta ja vertaa
- Mäkin
Miten erotatte näennäistulkinnan näkemättä suoraan hermostoon. Minusta yhtä lailla erinäisistä muista ehdokkaista ynnä taiteilijoista voisi sanoa vielä enemmän samaa, mutta en viitsi haukkua ketään. Sitä paitsi alussahan kaikki on vähän harjoittelua.
- sanon minä
Yks vaan kirjoitti:
Mulle biisi oli kyllä tuttu, koska äidin vanhat vinyylit olivat mut suosikkeja teinivuosina (nyt ikää vähän päälle kahdenkympin). Mutta ei se Loirin Vesku koskaan saanut mun karvoja nousemaan pystyyn tuolla tavalla... ;)
Uskomattoman uskottava tulkinta biisistä, mutta jos tollanen tukka on niin kyllä se täytyy ehdottomasti pitää auki tai leikata kaljuksi, kaikki välimuodot on enemmän tai vähemmän homo-eroottisia.
- antiloiri
ammattimaisuusvietunteen kirjoitti:
Pakko ammattilaisena huomauttaa: tulkinta ja tulkinta, voi sitä laulun lausuakin mutten ole koskaan kuullut loirin LAULAVAN, pikemminkin hönkivän ja huohottavan hyminän keskelle... laulajat on erikseen. laulajia idolsissa haetaan eikä mummujen lepyyttäjiä.
- kaikkien kaveri
Yks vaan kirjoitti:
Tuo Cristianin esitys oli ehkä enemmänkin tuo Taikakuun version (v.2000) mukainen sovitus kuin Veskun, mutta täytyy myöntää ettei poika huonommaksi jäänyt...
- idols 2007....
jotku sanoo et sen kristiinan ääni on söpö jne.. musta se on aivan järkyttävän naseva nylonbeat nenä ääni ja kaiken lisäks en usko et se on sen aito ääni vaa et se yrittää kuulostaa tietynlaiselta tuotepoptähdeltä.
Panu oli aivan järkyttävä se yrittää leikkiä jtn bäkkärin nickiä tms siinä ei oo mitn aitoa!
Kristian oli hyvä laulaan mahtava esitys mut se on vähä liia itsevarma ja itsekeskeinen "onnistuin erittäin hyvin", " olen aina tienyt et musta tulee musiikin ammattilainen"..
Johanna oli kans tosi veemäine akka oikee et putos.. jos katoit tuloslähetyksen.. nii sehä syytti bändiä siitä et se ei onnistunu " oisin halunnu biisistä heavymman version mut bändi ei saanu sitä tehtyä" haloo.. ehkä ois voinu ite miettiä minkä biisi ottaa ei sitä vaa tollasesta yksinkertasesti voi tehä mitn kauhee heviä..
miia on sellane kiva ettei yritä olla mikää mieste miellyttäjä naiselline vaa ihmine.. mut se jatkuva pillitys on tosi ärsyttävää!!
anna laulo iha kivasti ja tykkään sen äänestä, mut silläki on pikkase jo kusi valahtanu päähä"haluan valloittaa myös ulkomaat" no huh huh!realiteetti talles? - ekol
ploiri alkaa olla sulanutta lunta vaikka hänestä joskus pidinkin. Tuntuu, etää hän luulee olevansa kunkku edelleen, kun laulaa mitä vaan LAPPI suuhun sattuu tuomaan. Kyllä uudet tähdet tulee ja jyrää suohon!!
- kaikkisaa?
antiloiri kirjoitti:
Pakko ammattilaisena huomauttaa: tulkinta ja tulkinta, voi sitä laulun lausuakin mutten ole koskaan kuullut loirin LAULAVAN, pikemminkin hönkivän ja huohottavan hyminän keskelle... laulajat on erikseen. laulajia idolsissa haetaan eikä mummujen lepyyttäjiä.
Samaa mieltä Loirin "tulkinnasta". Suuri yleisö päättää ketä kuuntelee osasi laulaa tai ei, mutta Crisu "veti" aivan mahtavasti!!!!
- beepläni
idols 2007.... kirjoitti:
jotku sanoo et sen kristiinan ääni on söpö jne.. musta se on aivan järkyttävän naseva nylonbeat nenä ääni ja kaiken lisäks en usko et se on sen aito ääni vaa et se yrittää kuulostaa tietynlaiselta tuotepoptähdeltä.
Panu oli aivan järkyttävä se yrittää leikkiä jtn bäkkärin nickiä tms siinä ei oo mitn aitoa!
Kristian oli hyvä laulaan mahtava esitys mut se on vähä liia itsevarma ja itsekeskeinen "onnistuin erittäin hyvin", " olen aina tienyt et musta tulee musiikin ammattilainen"..
Johanna oli kans tosi veemäine akka oikee et putos.. jos katoit tuloslähetyksen.. nii sehä syytti bändiä siitä et se ei onnistunu " oisin halunnu biisistä heavymman version mut bändi ei saanu sitä tehtyä" haloo.. ehkä ois voinu ite miettiä minkä biisi ottaa ei sitä vaa tollasesta yksinkertasesti voi tehä mitn kauhee heviä..
miia on sellane kiva ettei yritä olla mikää mieste miellyttäjä naiselline vaa ihmine.. mut se jatkuva pillitys on tosi ärsyttävää!!
anna laulo iha kivasti ja tykkään sen äänestä, mut silläki on pikkase jo kusi valahtanu päähä"haluan valloittaa myös ulkomaat" no huh huh!realiteetti talles?Finalisteista en ala sen enempää arvailemaan. Tiedän kuitenkin jo että Kristian ja varmaan myöskin Ari ovat tulevaisuudessa esillä vaikka kävisi tässä kisassa miten vaan. Anna on varmasti naisista paras ehdokas idoliksi mutta äänessä ja esityksessä on vielä hieman "lapsuutta" mikä on tosin ymmärrettävää tytön iän tietäen. Esitys oli hieman ujo mutta mahtava ääni korjasi paljon "Nothing compares 2 U"-biisissä. Annan esiintymisessä on vielä hiomista ja ne kenellä on sävelkorvaa sekä rytmitajua huomasivat varmasti useamman kuin yhden selvän virheen kyseisessä biisissä. Useassa kohdassa lievä kiire oli sekoittaa bändinkin joka tosin korjasi artistin virheet melko huomaamattomiksi. Toivotan onnea näille kolmelle omalle suosikilleni tietenkään muitakaan esiintyjiä unohtamatta. Paras voittakoon!!!
- taustalleen voi
minä ja minun sukuni kirjoitti:
Miksi ko kaverin aina ja joka paikassa pitää hehkuttaa, kun mun isänisän isä oli sitä ja muutenkin meidän suku todella korkeasti koulutettuja, isälläni kymmenen virkaa, lääkäri jne... sekö tekee sinusta paremman??? Miten iso, vanha jätkä jaksaa kehua, kun itse ei ole mitään, muuta kuin kesken jättänyt, ikuinen opiskelija... mutta, kuten sanotaan, jos ei itse nosta jne... Monipuolisena laulajana, yritä Tangomarkkinoille, jos ja kun Idols (tarkoitettu nuoremmille kuin sinä )ei onnistu, kehuit, kuinka hyvä olet...niin mitättömissä kemuissa kuin tangomarkkinat uusi mahdollisuus kehua sukuasi!!!ja onhan kaikki seiskat muut hömppälehdet!
Kateellisten jorinaa. Meurmanin suku on tunnettu ja arvostettu, siitä ei pääse mihinkään, mutta se ei Idolseissa paina mitään. Siellä ratkaisee oma musiikillinen lahjakkuus, jossa säälipisteitä sukutaustasta ei jaeta.
Ei Kristian ole itseään kehunut. Hän on hyvin hillitysti puhunut itsestään, josta syystä harmittaa äidin ja siskon kehumiset iltapäivälehdissä. Kaverilla on taustansa, mutta ei sen pitäisi meistä ketään haitata.
Loistotyyppi, loistolaulaja ja -tulkitsija.
Finaalissa kahden parhaan joukossa. - muitakin kuunneltu
Olen kuunnellut livenä ja pidän Kristianin tulkinnasta ja ENNENKAIKKE LAULUÄÄNESTÄ enemmän!Loirilla ei oikeasti ole lauluääntä karmeaa raakkumista. Tulkita tietysti osaa kun on ammattinäyttelijä mutt se jää siihen!!!
- LIVENÄ
Olen kuunnellut livenä Loirin tulkinnan ja kyllä Kristian vetää pitemmän korren. Loiri osaa kyllä ammattinäyttelijänä "tulkita" mutta varsinaista lauluääntä Hänellä ei mielestäni ole. Kristianilla tosi ihana ääni ja ei muutenkaan mitään moittimista. Makuasioistahan VOI KIISTELLÄ! Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä tai isästä ja pojasta :)
- Loiri on näyttelijä
Pidin kovasti Kristianin esityksestä, mahtava ääni ja se tyylilajin taiturimainen muutos siinä lopussa. Hieno esitys nuorelta kaverilta.
Loirin esitykseen tuo syvyyttä näyttelijän kyky eläytyä tilanteeseen. Loiri on vanha kehäkettu, jonka elämänkokemus välittyy hienosti kaikessa mitä hän tuottaa joko teatterilavalla tai musiikillisesti.
Ehkä toi vertaus Loiri vs. Kristian ei ole ihan oikeutettukaan. Minusta Kristian, kuten hän fiksusti sanoikin halusi tehdä kunniaa kahdelle suurelle taiteilijalle, Leinolle ja Loirille.
Siinä tavoitteessa hän onnistui todella hyvin. - verrata
Justiinhan edellinen sanoi, että Kristian veti oman tulkintansa hienosta biisistä. Ei tee oikeutta sen kummemmin Loirille kuin Kristianillekaan lähteä vertaamaan näitä toisiinsa.
- niin oli
Kristiania olen seuraillut semifinaaleista lähtien. Pojassa on potentiaalia. Lapin Kesän jälkeen meidän äiti julisti ostavansa levyn heti kun ilmestyy. Taitaa tytär tulla kuuntelemaan sitä myös.
Ja huom! Yhdenkään aikaisemman Idolin tai edes ehdokkaan levyä ei ole tullut edes mieleen hankkia, vaikka Hanna ja Sonja kotikaupunkilaisia olivatkin ja Sonja minulle ns. hyvän päivän tuttu. - mannamallia
Tosiaan upea esitys ja kundi vaan paranee koko ajan paranee ja tästä on potentiaalista voittaja ainesta, osa laulaa muutakin kuin hevii :)
Oisin vaan kaivannu Ariltakin tätä kirkamaista esitystä ! Kahellaan miten nää kundit jatkossa ! - kristian____
on niin sympaattinen olento=)
- piimies
kyl kristian on paras , namuliini vaik yökylään mun ja vaimon keskelle jessss
- Immigrant
Kristianin esitys oli omahyväinen, tahattoman pateettinen ja yleisöä, jonka ytimen muodostavat keski-ikäiset naiset ja nuoret tytöt, härskisti kosiskeleva.
Arvaahan sen, että tuollainen pseudotaiteilu uppoaa arvostelukyvyttömään kansanosaan.Itseäni lähennä hävetti.- P. Ahomaan naapuri
Et ole kriitikon uraa aatellu. Vaikeinta hommassa on haukkua toimivaa(voiskohan olla yhtäkuin myyvää) pakettia. Tunnut osaavan kääntää asian päälaelleen ja kaivamalla kaivaa paskaa loisteliaasta showsta.
Jamppa veti hyvin, mutta titteli on valitettavasti jo jaettu sille pitkäletti-pikkumiehelle. - yleisönä
ja äänestäjinä ovat suurimmaksi osaksi nuoret tytöt ja pojat, siis he jotka näitä idoleja ja esikuvia etsivät ja tarvitsevat ja ovat heistä kiinnostuneita, siis etsivät itseään heidän kauttaan.
- ihmettelevä
Kannattaisi mennä itse lavalle ja kokeilla millainen pihinä lähtee........
Kristianilla on upeankarhea ääni ja kyky varioida biisiä, mieshän oli mukana täysillä ja sitäpaitsi rohkea veto ko. kisassa. Kundilla on sekä ääntä että munaa. Great!! - olet oikeassa
P. Ahomaan naapuri kirjoitti:
Et ole kriitikon uraa aatellu. Vaikeinta hommassa on haukkua toimivaa(voiskohan olla yhtäkuin myyvää) pakettia. Tunnut osaavan kääntää asian päälaelleen ja kaivamalla kaivaa paskaa loisteliaasta showsta.
Jamppa veti hyvin, mutta titteli on valitettavasti jo jaettu sille pitkäletti-pikkumiehelle.Toivotaan kuitenkin että ihmiset äänestäisivät kokelaiden laulutaitojakin arvostaen!! Ari kerää mielestäni liikaa säälipisteitä juorulehtien/iltapäivälehtien palstoilla! Nyt tarvitaan ja haetaan IDOLIA. Missä on viimekertainen voittaja, onko hänestä kuultu mitään kilpailun jälkeen? En edes muista hänen nimeään!
- olet
Törkeetä naisten halventamista tollanen kommentointi. Mistälähtien nuoret ja keski-ikäiset naiset olisi "arvostelukyvyttömiä". Haista kukkelit ja mene asennekasvatuskurssille.
- jossain?
En seuraa Idolsia, mutta tämän esityksen mielelläni näkisin kun tuntuu ihmisillä olevan tästä(kin) aikalailla mielipiteitä. Löytyykö jostain?
- taas yksi, jolla ei omaa
olet oikeassa kirjoitti:
Toivotaan kuitenkin että ihmiset äänestäisivät kokelaiden laulutaitojakin arvostaen!! Ari kerää mielestäni liikaa säälipisteitä juorulehtien/iltapäivälehtien palstoilla! Nyt tarvitaan ja haetaan IDOLIA. Missä on viimekertainen voittaja, onko hänestä kuultu mitään kilpailun jälkeen? En edes muista hänen nimeään!
elämää, vaan taytyy elää muiden kautta, raukka!
Ota järki käteen, jos sitä on edes sen verran jäljellä, tuskin Ari, ilmoittaa lehdille, että esim hänen sisarensa kuollut... Mutta, mitä tää 40-kymppinen, itsekeskeinen partaukko tekee. Itsellä elämä jäänyt jonnekin 20v tasolle, joten kehuttava, kuinka heidän suku, suku jne...enpäs ole kuullut vastaavaa, että vanhan jätkän kehuttava sukuaan, isäänsä... Eikö se ole juuri SÄÄLIPISTEIDEN keräämistä ja millä kehumisella jätkä tekee sen, toivoo, että, jos vaikka isi olisi ylpeä ja antaisi anteeksi, kun hänestä ei tullutkaan esim presidenttiä??? - Kristian rules
Ylivoimaisesti paras, monipuolisin ja lahjakkain esiintyjä koko joukossa. Helposti eri tyylilajien rohkea valinta tulkitaan kosiskeluksi, mutta sitä se ei ole. Kaverissa on potkua ja potentiaalia. Voittaa!
Jatka vaan sitä häpeämistä, on syytäkin. - Ota asioista selvää
taas yksi, jolla ei omaa kirjoitti:
elämää, vaan taytyy elää muiden kautta, raukka!
Ota järki käteen, jos sitä on edes sen verran jäljellä, tuskin Ari, ilmoittaa lehdille, että esim hänen sisarensa kuollut... Mutta, mitä tää 40-kymppinen, itsekeskeinen partaukko tekee. Itsellä elämä jäänyt jonnekin 20v tasolle, joten kehuttava, kuinka heidän suku, suku jne...enpäs ole kuullut vastaavaa, että vanhan jätkän kehuttava sukuaan, isäänsä... Eikö se ole juuri SÄÄLIPISTEIDEN keräämistä ja millä kehumisella jätkä tekee sen, toivoo, että, jos vaikka isi olisi ylpeä ja antaisi anteeksi, kun hänestä ei tullutkaan esim presidenttiä???..Äläkä puhu paskaa. Kristian on 27 v. ja sen puolesta ihan kelvollinen kisaaja. Ei kai sinne nyt yli-ikäisiä edes oteta karsintoihin.
Minkäs kaveri juurilleen voi, jos on sattunut syntymään hyvään sukuun, ei kai se tee hänestä mitenkään kelvotonta. Missään yhteydessä en ole Kristianin nähnyt taustallaan retostelleen, päin vastoin. Meillä on tässä poikkeuksellisesn fiksu ja sivistynyt kaveri, puhuu sujuvasti kuutta kieltä ja kaiken lisäksi on ylivoimaisesti paras koko sakista.
Kateus on kavalaa, mikä tässäkin taas tuli todistettua. Vilkaisu peiliin vois olla paikallaan.
- Nimetön
En ollut varautunut lainkaan siihen, että itkisin Idolseja katsoessani. Niin vain kävi ja olin hyvilläni, ettei kukaan nähnyt, mutta ihmetykseni on ollut suuri, kun niin on käynyt lukuisille muillekin. Mitähän tämä Meurmanin poika meissä kosketti!!
- eino fani
Kyllä se on Eino Leino, joka runoillaan koskettaa suomalaista sydäntä, toki tulkinta oli loistava, parempi jopa Vesa-Matti Loiria.Sanat ovat tärkeä osa kappaletta, ja Lapin Kesä on henkeäsalpaava sanoiltaan.
- anna ja panu
oli tosi surkeita, kuten olettaa sopikin. oikeastaan kaikki naiset oli huonoja. ari ja kristian on parhaita. peukut pystyyn heidän puolesta.
- ^^äiti**
Paras tulkinta! Samaa mieltä äiti ja tytär. Harmi ettei päässyt lopukisaan.
- seliii??
onx loppukisa jo käyty vai?
kun sanoit ,harmi kun ei päässyt loppukisaan??
- Eräs äiti ja tytärkin
Hirvittävä hehkutus tuosta Kristianista, mutta kyseinen herra ei millään tavalla aiheuta värinöitä meidän kotona.
En sano, että tyyppi olisi huono laulaja tai muuten epämiellyttävä, mutta kun ei niin ei. Eli ihan KAIKKI äidit ja tyttäret eivät ole Kristianin kannattajia...
No, meillä ei ole vielä laitettu ensimmäistäkään ääntä kenellekään. Oma suosikki on jo kyllä aivan selvä ja se on eri henkilö äidillä ja tyttärellä :)- ekakertaa seurannut
Kristian oli aivan paras eilen se on jo valmis laulaja negatiiviset kommat on aivan turhia mutta onhan niitä erillaisii ihmisii =)
- No ohoh!
No ei tosiaan kaveri sykähdytä positiivisesti!
Sälli on niin itsevarma itsestään, miksi? Tuollaisia laulajia on baarit pullollaan. Ihan hyvä laulamaan joo, mutta ei ansaitse mitään hehkutusta. Varsinkaan kun kisassa on mukana taitavampia ja luonnollisempia esiintyjiä.Jäykkä kuin rautakanki asennoissaan ja asenne on miehellä täysin väärä. Tuollaiseen kun mukaan lähtee, pitäisi löytyä hieman nöyryyttä eikä kannata niin kauheasti olla olevinaan kun ei syytäkään siihen ole. Biisi oli hyvä, mutta kyse on sentään pop idoli kisasta, joten ihmettelen suuresti valintaa...Toivottavasti äänestäjät viisastuvat ja antavat mahdollisuuden niille, jotka sen oikeasti ansaitsevat... - ...........
No ohoh! kirjoitti:
Sälli on niin itsevarma itsestään, miksi? Tuollaisia laulajia on baarit pullollaan. Ihan hyvä laulamaan joo, mutta ei ansaitse mitään hehkutusta. Varsinkaan kun kisassa on mukana taitavampia ja luonnollisempia esiintyjiä.Jäykkä kuin rautakanki asennoissaan ja asenne on miehellä täysin väärä. Tuollaiseen kun mukaan lähtee, pitäisi löytyä hieman nöyryyttä eikä kannata niin kauheasti olla olevinaan kun ei syytäkään siihen ole. Biisi oli hyvä, mutta kyse on sentään pop idoli kisasta, joten ihmettelen suuresti valintaa...Toivottavasti äänestäjät viisastuvat ja antavat mahdollisuuden niille, jotka sen oikeasti ansaitsevat...no minä taas en usko että tämä kristian edes haluaa miksikään helvetin idolikisan voittajaksi tekemään valmiiksi määrättyä musiikkia, eiköhän sälli etsi vain kuuluisuutta ja levy-yhtiöiden huomiota. kyllä siellä vielä voittaa joku teini jota muut teinit saa sitten ihannoida taas vuoden kunnes tulee seuraavat kisat.poikkeus tosin hanna pakarinen...sen euroviisuissa harmiksemme saamme kärsiä... niin että älä sinä panu-tai anna tai mikä helvetti ikinä-fani yhtään hätäile!
- Annukka 64
No ohoh! kirjoitti:
Sälli on niin itsevarma itsestään, miksi? Tuollaisia laulajia on baarit pullollaan. Ihan hyvä laulamaan joo, mutta ei ansaitse mitään hehkutusta. Varsinkaan kun kisassa on mukana taitavampia ja luonnollisempia esiintyjiä.Jäykkä kuin rautakanki asennoissaan ja asenne on miehellä täysin väärä. Tuollaiseen kun mukaan lähtee, pitäisi löytyä hieman nöyryyttä eikä kannata niin kauheasti olla olevinaan kun ei syytäkään siihen ole. Biisi oli hyvä, mutta kyse on sentään pop idoli kisasta, joten ihmettelen suuresti valintaa...Toivottavasti äänestäjät viisastuvat ja antavat mahdollisuuden niille, jotka sen oikeasti ansaitsevat...Kävikö kipiää ku järki lähti?
Tietenkin Kristian on varma, koska hän on niin hyvä. Ja sitä paitsi asenteeltaakin aikuisin siinä muussa katraassa.
Hyviä he ovat oikeasti kaikki, mutta Kristian selvästi vahvin ja varmasti myös monipuolinen.
Toivon hänelle menestystä loppuun asti.
Arikin kyllä pärjää jatkossa, vaikka voittoa ei tulisikaan.
Menestystä jokaiselle osallistujalle, he uskaltavat yrittää toteuttaa unelmaansa! - hohooho
No ohoh! kirjoitti:
Sälli on niin itsevarma itsestään, miksi? Tuollaisia laulajia on baarit pullollaan. Ihan hyvä laulamaan joo, mutta ei ansaitse mitään hehkutusta. Varsinkaan kun kisassa on mukana taitavampia ja luonnollisempia esiintyjiä.Jäykkä kuin rautakanki asennoissaan ja asenne on miehellä täysin väärä. Tuollaiseen kun mukaan lähtee, pitäisi löytyä hieman nöyryyttä eikä kannata niin kauheasti olla olevinaan kun ei syytäkään siihen ole. Biisi oli hyvä, mutta kyse on sentään pop idoli kisasta, joten ihmettelen suuresti valintaa...Toivottavasti äänestäjät viisastuvat ja antavat mahdollisuuden niille, jotka sen oikeasti ansaitsevat...Puhut täyttä asiaa... Ariahan tässä tarkoitettiin?
- Vastarannan kiiskelöinen
No ohoh! kirjoitti:
Sälli on niin itsevarma itsestään, miksi? Tuollaisia laulajia on baarit pullollaan. Ihan hyvä laulamaan joo, mutta ei ansaitse mitään hehkutusta. Varsinkaan kun kisassa on mukana taitavampia ja luonnollisempia esiintyjiä.Jäykkä kuin rautakanki asennoissaan ja asenne on miehellä täysin väärä. Tuollaiseen kun mukaan lähtee, pitäisi löytyä hieman nöyryyttä eikä kannata niin kauheasti olla olevinaan kun ei syytäkään siihen ole. Biisi oli hyvä, mutta kyse on sentään pop idoli kisasta, joten ihmettelen suuresti valintaa...Toivottavasti äänestäjät viisastuvat ja antavat mahdollisuuden niille, jotka sen oikeasti ansaitsevat...Miksi eräiden tarvitsee koko ajan valittaa, että sejase itkee, sejase kehuu jne. Onpa siellä ehdokas joka on kuulemma niin aito... Miten kyseinen rehvakkuus on parempaa aitoutta kuin muiden esim. tunteellinen ilon itku tai pettymyksen itku. Voin muuten kertoa että naiset ovat juuri itkukykynsä ansiosta vähemmän lyömässä ketään turpaan vihaisena tai pettyneenä.
- anna ja kristian
Täytyy sanoa, että Kristianin biisivalinta kummastutti todella paljon, mutta riskinotto kannatti, oli hyvä veto, mutta hänen persoona ei kyllä iske muhun.
Anna oli aivan loistava, oli myös onnistunut biisivalinta. Yllätyin, koska en ollut aiemmin kyseisestä tytöstä tykännyt mutta nyt oli kyllä mun mielestä paras.
Siltikin... Ari tän kisan voittaa!- lehtien palstoilla
Kisa on alkanut juorulehtien palstoilla. Ari siellä eniten on kerännyt säälipisteitä ja Johanna toiseksi eniten, Johanna tippui jo! En väitä etteikö Ari osaisi laulaa ja omaisi hyvän äänen mutta eilisen perusteella Kristian ja Anna kaksi parasta, heillä myös upeat semifinaalivedot!!
- Mariette1
Kristianin esitys oli todella loistava. Pidän hänen äänestään. MUTTA, kundin kommentit ovat niin omahyväisiä ja itseänsä täynnä olevia, että saattaapi kolahtaa omaan nilkkaan.
- ei enää symppis
Joo, sehän siinä eniten mättää, että Kristian on hyvä laulaja, mutta nesteet tuntuvat nousseen päähän. Ensin oli tosi epävarma ja nyt on mennyt valitettavasti toiseen ääripäähän.
- äärilaitoja
ei enää symppis kirjoitti:
Joo, sehän siinä eniten mättää, että Kristian on hyvä laulaja, mutta nesteet tuntuvat nousseen päähän. Ensin oli tosi epävarma ja nyt on mennyt valitettavasti toiseen ääripäähän.
vaan merkki kasvun ja vahvuuden. Ärsyttäähän se suomalaisia, joilla huono itsetunto.
- Ei kovassa
musiikkimaailmassa nöyristelemällä pärjää. Juuri nöyryys on ollut suurin syy siihen, etteivät suomalaiset bändit ja artistit ole pahemmin menestyneet maailmalla.
- Mäkin
.. olisikohan se kehuskelu puolittain sarkasmia kuten Pätsillä, sellaista kevyttä heittoa? Ja sitä paitsi onhan valitettu siitäkin, että on anteeksipyytävä tai liian nöyrä.
- HOO
KRISTIAN VAKUUTTI KYLLÄ EHDOTTOMASTI EILISESSÄ KISASSA! AIVAN MAHTAVA!
TÄYTYY MYÖNTÄÄ ETTÄ ARIKIN OLI HYVÄ. TÄHÄN SAAKKA EI OO VAKUUTTANU YHTÄÄ MUTTA NYT KUN PÄÄSTIIN KUNNOLLA HEAVYN MAAILMAAN NIIN OKSAT POIS. TOSI JEES OLI!
JOHANNAN PUTOAMINEN OLI PETTYMYS. NAISELLA ON MAHTAVA ÄÄNI, MUTTA BIISIVALINTA OLI TÄYSIN VÄÄRÄ. JOHANNA OLISI SAANUT JATKAA....
JA PANU OLI EHDOTTOMASTI HUONOIN! BIISIVALINTA MENI TÄYSIN MÖNKÄÄN JA OLISI SAANUT PUDOTA....
MUTTA KRISTIAN ON JA TULEE OLEMAANKIN MULLE SE YKKÖNEN. KRISTIAN VOITTOON!!!!!!!!- biibadaa
Ari on aivan paras, eikä siitä voi edes keskustella....kristiankin on hyvä, mutta arin ääni on niin ainutlaatuinen ja hyvä, että tippua ei voi....
- Panua ei jatkoon missään ni...
Oi että, on se Kristian niin ihana ja karismaattinen mies, että ottasin semmosen milloin vaan! :) Uuuh sentään.
Tuota Panua en kyllä jatkoon laittais, ihan mitäänsanomatonta käninää siitä lähtee, eikä laulanut tunteellakaan viimeks.- :) Uuuh sentään
Muista, sinun on otettava koko SUKU, kun koko ukosta ei ole yhtään mihinkään omassa elämässään!
Raukan itse kehuttava, säälittävä, pisteiden kerääjä!
Kyllä, Kristian ui liiveihini...hurmaava esitys..
- Taas tätä
Olipas laskelmoitu juttu...tietää suomalainen humppakansa innostuu tällaisesta..eikös tämä nyt ole Idols kisa..menköön iskelmäprinssi tai tango kilpailuihin. Läpinäkyvä veto varma päälle. Tippusi jo koko mies.
- naikkonen 82
katellisuus pinnassaan, kun joku mies saa suomen naiset kostumaan...
- todellakaan
naikkonen 82 kirjoitti:
katellisuus pinnassaan, kun joku mies saa suomen naiset kostumaan...
kostumaan. biisi oli hyvä mutta minuuun ei tuollainen itseään täynnä ja LIIAN itsevarma miesk kiinnosta yhtään.. mia ainoa joka tehnyt nuista jonkillaisen vaikutuksen minuun , mutta toivon suuresti ettei kristianista tulisi idoliä tänä vuonna!
- mutta sinä et kirjoittaa
todellakaan kirjoitti:
kostumaan. biisi oli hyvä mutta minuuun ei tuollainen itseään täynnä ja LIIAN itsevarma miesk kiinnosta yhtään.. mia ainoa joka tehnyt nuista jonkillaisen vaikutuksen minuun , mutta toivon suuresti ettei kristianista tulisi idoliä tänä vuonna!
Olisiko pieni äidinkielen preppauskurssi paikallaan?
- herkistynyt
Lauloi kappaleen koko sydämmellään jaherkisti ja kosketti,oli tunteet mukana koko kappaleen ajan.
- minajag
Kyllä toi Kristian on paras, toivottavasti hän siis voittaa. Olen kyllä samaa mieltä että Panun esitys oli huonoin.
- pööadf
näin on parhaimmat olivat kristian ari ja abreu ja huonoin oli kyllä panu mutta onneksi tiputtivat toiseksi huonoimman edes
- jacob1970
Osaahan Kristian laulaa, mutta se asenne. Tähdeksi kasvetaan kokemuksen kautta. Jos jo tässä vaiheessa on diivan elkeet kuten Kristianilla on, tulisi vähän miettiä. Ylimielisyys paistaa läpi. Aihetta moiseen ei ole!
- Alimielinen
Eiköhän ne kommentit ollut tarkoitettu vain vitsiksi. Humour, you know.
- isompikin mies
ei pelkästään vaan äidit ja tyttäret, vaan kyllä siinä minullakin muutama kyynel vierähti!!! Jos Kristian ja Anna eivät ole finaalikaksikko on vääryys käynyt toteen. Annalla myös mahtava ääni!!
- yks vaan sieltä täältä
Annan ääni on voimakas ja kaunis, mutta improvisointi biiseissä menee aivan nenälleen ja sitä on liikaa,minkä takia esitys ei ole niin hyvä kuin se todella voisi olla..mutta kai valmennus harjoittaa sitäkin.
Kristian...valmis esiintyjä, äänenkäyttö täydellistä ja hallittua, katse läpi porautuva. en tiedä voittaako, mutta levytyssopimus varma. - =)...
yks vaan sieltä täältä kirjoitti:
Annan ääni on voimakas ja kaunis, mutta improvisointi biiseissä menee aivan nenälleen ja sitä on liikaa,minkä takia esitys ei ole niin hyvä kuin se todella voisi olla..mutta kai valmennus harjoittaa sitäkin.
Kristian...valmis esiintyjä, äänenkäyttö täydellistä ja hallittua, katse läpi porautuva. en tiedä voittaako, mutta levytyssopimus varma.aivan samaa mieltä olen siitä että annalla on upea ääni,mutta eilen jo biisin aloituksessa mentiin minusta täysin mettään,ja tuomarit senkun kehuu!! eikö sitä rakentavaa kritiikkiä pitäisi antaa että voi kehittyä paremmaksi? vai onko muka vain korvissani vikaa,siihen en usko kun niin pitkä kokemus musiikista minullakin on...
- Samaa mieltä
Kyllä Kristian ja Anna ovat laulutaidollisesti aivan omaa luokkaansa.
Nyt tippuneen Johannan laulutaidot olivat kohdallaan, mutta tuo biisi ja kokonaisuus tökkivät aika pahasti. Kuitenkin Eye of the Tiger tyypin olisi pitänyt tippua taitojensa/esityksensä perusteella.
Ensimmäisen finaalin jälkeinen järjestys mielestäni on:
1. Kristian (taitava ammattilainen, karismaattinen, hyvä taktikoija)
2. Anna (hyvä laulaja ja esiintyjä, kaunista katseltavaa)
3. Ari (liikaa hehkutettu lauluäänensä puolesta, sopinee johonkin tukkahevibändin kastraattilaulajaksi, kohtuullinen esiintyjä)
4. Mia (osaa laulaa, mutta taidot / karisma eivät riitä kolmen kärkeen)
5. Kristiina (söpö pikkuorava, ei yllä karismaltaan/taidoiltaan kärkikolmikkoon, kokemattoman oloinen)
6. Panu (ei mielipidettä, olisi ansainnut tippua)
Kristianin kappalevalinta oli onnistunut, itselläni hiukan hymyilytti miten loistava pelisilmä sillä kaverilla on. Tuommoisella biisillä / tulkinnalla on kalastettu taskuun vanhemman kansanosan äänet ja seuraavaksi voikin keskittyä loppujen äänten kotiin kelaamiseen. Kunnon kalaäijä. - Onneton mitäänsanomattomuus...
Samaa mieltä kirjoitti:
Kyllä Kristian ja Anna ovat laulutaidollisesti aivan omaa luokkaansa.
Nyt tippuneen Johannan laulutaidot olivat kohdallaan, mutta tuo biisi ja kokonaisuus tökkivät aika pahasti. Kuitenkin Eye of the Tiger tyypin olisi pitänyt tippua taitojensa/esityksensä perusteella.
Ensimmäisen finaalin jälkeinen järjestys mielestäni on:
1. Kristian (taitava ammattilainen, karismaattinen, hyvä taktikoija)
2. Anna (hyvä laulaja ja esiintyjä, kaunista katseltavaa)
3. Ari (liikaa hehkutettu lauluäänensä puolesta, sopinee johonkin tukkahevibändin kastraattilaulajaksi, kohtuullinen esiintyjä)
4. Mia (osaa laulaa, mutta taidot / karisma eivät riitä kolmen kärkeen)
5. Kristiina (söpö pikkuorava, ei yllä karismaltaan/taidoiltaan kärkikolmikkoon, kokemattoman oloinen)
6. Panu (ei mielipidettä, olisi ansainnut tippua)
Kristianin kappalevalinta oli onnistunut, itselläni hiukan hymyilytti miten loistava pelisilmä sillä kaverilla on. Tuommoisella biisillä / tulkinnalla on kalastettu taskuun vanhemman kansanosan äänet ja seuraavaksi voikin keskittyä loppujen äänten kotiin kelaamiseen. Kunnon kalaäijä.samaa mieltä kuin ko partasuti ja pian kaljukin... mikä sellainen Idols on ja miksi tommonen vanha äijä nuorten/nuorille tarkoitetussa kilpailussa..!!!
Kristianin kappalevalinta oli harkittu omalle suvulle, ISILLE omistettu, hiukan nuotin vierestä laulettu...Hymyilytti...
Anna (hyvä laulaja, kun jaksaa opiskella laulua muutaman vuoden ja try again
Ari (hehkutettu lauluäänensä puolesta, joka parempi kuin pitkään aikaan kenelläkään ja tuskin vähän aikaan tuleekaan... - gddag
yks vaan sieltä täältä kirjoitti:
Kristian...valmis esiintyjä, äänenkäyttö täydellistä ja hallittua, katse läpi porautuva. en tiedä voittaako, mutta levytyssopimus varma.Minkä biisin Anna veti, kun ei taho millään muistua?
- iikkk
kyllä kristian näytti mihin pystyy,lauloi paremmin kuin alkuperäinen esittäjä ,hänestä on moneksi hyvä hyvä jatka samaan malliin
- Chloe
Aivan mahtava, tuli ihan kylmät väreet :) ;>
- kimmo09
onko kristiina hyvä laulaja must sillä todella kaunis ääni toivotavasti on toinen tai kolmas
- sanon minä-
Ulkonäkö ja luonne aivan mahtava, mutta siihen se sitten jääkin. Sävelkorvaakin löytyy, mutta niinhän löytyy suurimmalta osalta ihmisiä, ääni aivan hirveä. Pikkusievää, sellasta im a barbie girl-touhua.
- Eino Leino
Lapissa kaikki kukkii nopeasti,
maa, ruoho, ohra, vaivaiskoivutkin.
Tuot' olen aatellut ma useasti,
kun katson kansan tämän vaiheisiin.
Miks meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta
ja suuri surkastua alhaiseen?
Miks meillä niin on monta mielipuolta?
Miks vähän käyttäjiä kanteleen?
Miks miestä täällä kaikkialla kaatuu
kuin heinää, - miestä toiveen tosiaan,
miest' aatteen, tunteen miestä, kaikki maatuu
tai kesken toimiansa katkeaa?
Muualla tulta säihkyy harmaahapset,
vanhoissa hehkuu hengen aurinko.
Meill' ukkoina jo syntyy sylilapset
ja nuori mies on hautaan valmis jo.
Ja minä itse? Miksi näitä mietin?
Se merkki varhaisen on vanhuuden.
Miks seuraa käskyä en veren vietin,
vaan kansain kohtaloita huokailen?
On vastaus vain yksi: Lapin suvi.
Sit' aatellessa mieli apeutuu.
On lyhyt Lapin linnunlaulu, huvi
ja kukkain kukoistus ja riemu muu.
Mut pitkä vain on talven valta. Hetken
tääll' aatteet levähtää kuin lennostaan,
kun taas ne alkaa aurinkoisen retken
ja jättävät jo jäisen Lapinmaan.
Oi, valkolinnut, vieraat Lapin kesän,
te suuret aatteet, teitä tervehdän!
Oi, tänne jääkää, tehkää täällä pesä,
jos muutattekin maihin etelän!
Oi, oppi ottakaatte joutsenista!
Ne lähtee syksyin, palaa keväisin.
On meidän rannoillamme rauhallista
ja turvaisa on rinne tunturin.
Havisten halki ilman lentäkäätte!
Tekoja luokaa, maita valaiskaa!
Mut talven poistuneen kun täältä näätte,
ma rukoilen, ma pyydän: palatkaa! - mahtava mies..
toivottavasti Kris ei voita..vaan tulee kakkoseksi, parempi tulevaisuus kun ei leimaudu teinien idols-voittajaksi, vaan saisi aloittaa uransa itse valitsemallaan tyylillä. Idols-formaatti varmaan aika pitkälle märittelisi mitä tullaan tekemää. kai? luulisin?
Upea mies kertakaikkiiaan. jaksaa tälläinen ikäloppu kolmekymppinenkin katsoa nyt idolsia kerrankin. - Upee esitys ...
Kyllä oli niin upee esitys Kristianilta !
Kananlihalla vieläkin :)))- veto oli
ei siinä mitään! mutta suosittelen kuitenkin lauluopintoja lämpimästi ;)
- syntynyt
Kävi kisassa miten tahansa Kristian on se mies joka menestyy!
Kristian oli ehdottomasti paras, mm hyvällä biisivalinnallaan. Hyvä välillä kuulla suomalaisia vanhan ajan klassikoitakin ja kun hän teki sen vielä omalla tyylillään.
- Kuqquu
kyllä se Kristian on kaikista paras, eikä se mun mielest oo ylimielinen, toi on sen perusluonne, heittää läppää ja ihme kalsarikommentteja! Ne vaan kuuluu sen luonteeseen.. (Sattumalta vaan tunnen sen..xD)
- just näin..
ja mun pisteet häneen luonteelleen nousi satasella, kun ei käytä alushousuja! :-)
Hän on aivan uskomaton, mielettömän lahjakas, osaa vedota tulkinnoillaan ja olemuksellaan kuuntelijoihin! Mahtavaa riskinottokykyä!
Hän kaikilla tulkinnoillaan osoittaa meille kaikille, että menkää tehkää ja toteuttakaa unelmanne.
Toivon hänelle kaikkea parasta -hän on sen ansainnut.
Suuri kunnioitus..
- syttynyt
Kävi kisassa miten tahansa Kristian on se mies joka kisan jälkeen menestyy!
- ihan myyty
Kyllä oli mahtavaa esitys ja tulkinta ei ollut tavanomaista rytkytystä mitä yleensä on.
- romantika
uskomaton laulaja tää Christian. Siinä jäi Arit ja muut hopealle. Ekana ois ehdottomasti pitänyt tippua Kristiina, joka lauleskeli moneen otteeseen nuotin vierestä ja siitä oli kyse kun tuomari Tapio puhu vireestä. Harmi että erittäin vahvaääninen ja puhtaasti laulava Johanna tippui ekaks. Syy varmaan suurimmaks osaks kappaleessa, ei päässyt tyttö käyttämään upeeta ääntä noin "pliisussa" kappalessa. Varmaan jokainen muistaa hänen vetonsa ennen finaaliin pääsyä, ulkolainen kappale muistoksi laulettu.
- sanoo Leino
joka ihmiset herkisti laulun aikana. Kun joutuu kuuntelemaan sanatkin laulajaa silmäillessään, niin ei ihme, että alkaa vähän kyyneltä tuppaamaan,joskaan ei minulta, kun olen kuullut saman laulun jo niin monen tulkitsemana elämäni aikana. Arissa sen sijaan minusta oli jotain "hehkua", ja oletan, että hän pääsee vielä pinnalle, voitti sitten kisat tai ei.
- idolsseihin,
Kristianin taso on kansainvälinen, paljon enemmän kuin pelkkä teinix-idoli.
- en pitänyt
Hänessä ei ole sellaista karismaa esittää tällaista kappaletta. Vesa-Matti Loiri on ainoa oikea esittämään tämän kappaleen. Valitettavasti Kristian ei yltänyt huudollaan samaan.
Haluaisin myös sanoa idolsista sen verran yleisesti, että kukaan ei esitä biisiä niin hyvin kuin alkuperäinen esittäjä...minusta se on jopa mautonta sanoa niin. - en tiiä
oli kristianil iha hyvä mä aattelin et se tippuu ku semmone kappale ku sille käy paremmi rokki mut ei tippunu. Ari, Anna, Miia ja Kristian on hyvii!!!
- wau...
Kristian, Kristiina, Anna, Panu, Mia... hyviä, loistavia KAIKKI,
mutta ARI. IsoA, on jotain suurta - tajuttoman suurta, miljoonien dollareiden ääni nuorella miehellä. - ihan...
hyvä, mut ARI ON PARAS!! :) Arin lauluääni saa värinät menemään selkää pitkin... :)
- sanon minää
Kristianin tulkinta sai mut kyyneliin. Ja mua ei ihan hevillä itkemään saa ;) Aivan uskomaton suoritus mieheltä!!
- the best
Kristian oli todellakin paras eilen! Mun suosikki ehdottomasti! Hyvä Kristian!!!!!
- Oiva Ojentaja
Kride tarvitsee kunnolla Jack Daniels'ia ja sikareita, jotta saa äänensä kuntoon.
Ja Kride tietää sen itsekin, että hommia on vielä edessä, jotta lauluääni olisi vahva.
Ja että muka hevimies, enemmänkin laajemmin rokin ystävä Kride on. Kai se kertoo jotain kun hän diggaa Iron Maiden'ia sekä TOTO'a (Toto ei tosiaankaan ole heviä).
___
Revi siitä, tampio.
(sointuipa hyvin) - jokojoko
Uskomaton, upea, mahtava tulkinta. Miehestä on moneksi. Eipähän Idolsissa mitään hevilaulajaa etsitäkään. Kristian voittakoon.
- idolstyttö.
Mun mielestä Ari on paras. Oli Kristianinkin esitys hyvä. Ja kaikkien muidenkin omalla tavalla. Tykkäsin kans Kristiinan ja Annan esityksistä. :)
- plökojujk
anna oli paras ja sit se kirstiina ehkä kirstian olis ollu hyvä jos olis laulanu jonkun muun kappaleen ainain mun mielestä
- nannatyttönen
En olisi ikinä alkukarsinnoissa uskonut, että Kristianista on noin moneksi! Tosiasiassa en silloin uskonut että mies pääsee yleensäkää finaaliin. Todella mahtava,komea,kauniin karhea ääni! Huiih,tulee ihan kylmät väreet! Lapin Kesä tulkinta veti kyl sanattomaksi..
Tsemppiä Kristianille jatkoon!- Lapin neito
Jännä nähdä millaisia esityksiä saadaan jatkossa! Finaaleja on vielä monta jäljellä ja tälläkin palstalla parjattu Panu voi yllättää, kun pääsee esittämään omanlaisempaa musiikkia ja saa lisää itsevarmuutta. Kysehän on siitä mitä tässä etsitään. Kristian on jo valmis artisti. Halutaanko kisan voittajaksi hänet? Ehkä halutaan antaa mahdollisuus jollekin teinille, joka kasvaa kisan myötä laulajaksi. Siitähän tässä kyse on. Ja tosiaan sama kuka kisan voittaa niin eniten menestystä elämässä saattaa saada vaikka kolmanneksi tullut. Tästä hyvä esimerkki on Antti Tuisku! Hänhän oli kisassa vasta 3. sijalla, mutta pärjää mainiosti ja hänelle sanottiin, ettei osaa laulaa. Vastasipa poika tomerasti, että -Ossoonhan mie nyt hyvänen aika laulaa! Ja näin tekee. Kaikessa on kyse itsevarmuudesta ja halusta.
- panu<33
Lapin neito kirjoitti:
Jännä nähdä millaisia esityksiä saadaan jatkossa! Finaaleja on vielä monta jäljellä ja tälläkin palstalla parjattu Panu voi yllättää, kun pääsee esittämään omanlaisempaa musiikkia ja saa lisää itsevarmuutta. Kysehän on siitä mitä tässä etsitään. Kristian on jo valmis artisti. Halutaanko kisan voittajaksi hänet? Ehkä halutaan antaa mahdollisuus jollekin teinille, joka kasvaa kisan myötä laulajaksi. Siitähän tässä kyse on. Ja tosiaan sama kuka kisan voittaa niin eniten menestystä elämässä saattaa saada vaikka kolmanneksi tullut. Tästä hyvä esimerkki on Antti Tuisku! Hänhän oli kisassa vasta 3. sijalla, mutta pärjää mainiosti ja hänelle sanottiin, ettei osaa laulaa. Vastasipa poika tomerasti, että -Ossoonhan mie nyt hyvänen aika laulaa! Ja näin tekee. Kaikessa on kyse itsevarmuudesta ja halusta.
siis panu on paras sanokaa tee mitä vaan panu is the best
- nazumazu
mä.. en oikein pidä tuosta kristiaanista. Mä pidän annasta SE ROKKAAA !!!! kuka on samaa mieltä? x)
- uljas koira
must anna oli paras!!!!!! :)
oon samaa miet et kristian on paras.
arist en oikeen ite pidä.
mun mielest anna on toisiks paras.- Kharu
Kristian oli todellakin hyvä, mutta minuun biisi ei oikein uponnut, kun en tuollaista musiikkia muutenkaan kuuntele. Toki se varmaan sai kaikki Suomen naiset ja tyttäret herkistymään, mutta minä en oikein tykännyt. Olen myös useiden muiden kanssa samaa mieltä siitä, että 16-17-vuotiaat ovat vielä IHAN LIIAN NUORIA tällaiseen kisaan. Saisivat vielä nauttia siitä lapsuudesta ennen kuin ovat täysi-ikäisiä, kodistaan pois lentäviä nuoria aikuisia. Itse en henkilökohtaisesti pidä Annasta, hän on juuri samanlainen teini kuten melkein kaikki muutkin, ehkä jopa pahempikin.
Ari on hyvä laulaja, vaikka näyttääkin lähinnä vasta 15-vuotiaalta. Minua kuitenkin ärsyttää, että IDOLSin titteli on jo annettu hänelle. Kyllä - kyllä Ari sen voi saada, mutta se ei ole 100% varmaa.
Tämä ei ollut mikään haukkumisviesti, ilmaisin vain mielipiteeni. Valitan jos joku ei pitänyt. - joka..
piti tuosta tulkinnasta on elänyt korvat ummessa!
Jokaisesta karaoke-baarista(kin) löytyy vähintään saman tasoinen tulkitsija.
Unohtamatta Loiria, ei ihan Kristian yltänyt samalle tasolle : )- sivusta seurannut
No niin asiahan on niin että olen ollut paikalla kun kyseinen Loirin tulkinta on äänitetty levylle, ja kun Kristianin versiota vertaa Loiriin ei hän häpeä yhtään äänen laadussa, Ja siitä Arin Purple tulkinnasta voisin sanoa et ainaskin tuhat kertaa oon alkuperäisen version kuullut Ja se hakkaa Arin esituksen 101-0 et sillee..
- SANO...
Onneks ei kuullostanu Loirin tulkinnalta,sillä teennäistä olisi sit ollu. Oma tulkinta ja hyvä sellainen. Mielestäni huonoin tai parikin sai jatkaa ja yksi kolmesta parhaasta putosi pois jostain kumman syystä. Tuomaritulkinnat osuivat kohdalleen,mut kansa kun päättää,niin näin käy näköjään. Epistä!
- niinpä niin
kerro missä karaoke baarissa sä sen heität niin tulen kuuntelemaan sinun tulkintasi kappaleesta. Voin veikata jo varmasti ettei sinun vetosi saisi kyyneleitä valumaan kenenkään silmistä.. ellei sitten epätoivon kyyneleitä lasketa kun sinä raiskaat hienon biisin kiikaamalla sen nuotinvierestä tai muuten vain päin.. sitä =D Väittämäsi ei siis todellakaan pidä paikkaansa! tuollaista ääntä, laulutaitoa, ja kappaleen tulkitsemista ei varmastikkaan löydy yhdestäkään karaoke baareista, ellei sitten kristian ole itse siellä laulamassa :)
- Mäkin
sivusta seurannut kirjoitti:
No niin asiahan on niin että olen ollut paikalla kun kyseinen Loirin tulkinta on äänitetty levylle, ja kun Kristianin versiota vertaa Loiriin ei hän häpeä yhtään äänen laadussa, Ja siitä Arin Purple tulkinnasta voisin sanoa et ainaskin tuhat kertaa oon alkuperäisen version kuullut Ja se hakkaa Arin esituksen 101-0 et sillee..
Haukkumatta Ariakaan, olen samaa mieltä, alkuperäiset heviesitykset parempia ja Kristian vähintään yhtä hyvä kuin Loiri. Terkkuja vaan Vesku Loirille, hieno, maailmanluokan viihdyttäjä!
- Mummeli vaan:-)
Katselin täältä kyseistä netistä aamulla sen kristianin laulun, mutta en nyt sitä löydä mistään?,,voiko joku kertoa mistä se löytyis. kaverit haluais kuulla sen,,Olkaa niin kilttejä ja kertokaa?.
- onko väliä?
no onko sillä väliä kuka voittaa? ari ja kristian molemmat saa varmasti levytyssopimukset ja kolme parasta myös. kuten on huomattu viime vuoden flopista, ei voittaja aina tarkoita menestystä.
- mp 50v
Olen jo viisikymppinen, mutta seuraan tiivisti Idolsia. Kristian on ollut koko ajan suosikkini.
NYT HÄN VASTA SITÄ ONKIN. On hienoa, kun hän uskaltaa erottautua massasta. Hänen sanomansa voisi olla nuorisolle: musiikki ei ole pelkkää heviä tai muuten kovaa menoa; uskaltakaa olla oma itsenne ja kuunnella sitä mikä miellyttää sekä korvaa että sielua. Kaikkiaan hyvin sympaattinen ja luonnollinen kaveri. Todellinen lahjakkuus ilmenee aina monipuolisuutena!!! Isellenäkin kylmät väreet kulkivat käsivarsissa. Pidän toki muistakin esiintyjistä, mutta tietenkään tämän ikäiseen ei hevi iske. - Kawapata
Kukonpoika kiekui!
- Loiri on jo kakkonen
Parempi tulkitsija mr Meurman oli kuin Loiri!
- .------
mielestäni lauloi biisin paremmin ku Loiri!!!
- Tertsi
.------ kirjoitti:
mielestäni lauloi biisin paremmin ku Loiri!!!
Kristian esitti lauluja, Loiri "tulkitsee" niitä - ja varsinkin uusimmalla Ivalo (vai mikä se oli) levyllään usein yli.
Sanoisin, että ei taitaisi Vesa-Matti uskaltaa lähteä laulutaitoineen viivalle Kristianin kanssa, sen verran hänkin varmaan laulamisesta ymmärtää. - Livenä
Kyllä Loiri taso on nyt menneen talven lumia. Ei joskus vuosia sitten saadulla suosiolla ratsasteta ikuisesti. Sitäpaitsi ei Loiri oikeasti LAULA! Hönkii, huutaa yms. Ei Hänellä ole lauluääntä. Loiri vain ammattinäyttelijänä pystyy "tulkitsemaan" omalla tavallaan esim. juuri Leinoa. Viimeisimmät live konsertit ovat olleet tosi pettymys!!! Kristianilla sen sijaan on todella hyvä LAULUÄÄNI (ässä vian saa korjattua pois levytettäessä ja puheterapeutilla)lauluääntä vain ei voi ostaa edes rahalla ja maineella. Loirikaan!
- poppi
Kyllähän se Arin veto oli ylivoimaisesti eilisessä kisassa.Nousi käsi ilmaan kotikatsomossa ja letti heilui.Lapin kesä kannattaa jättää Veskun tulkitsemaksi.
- Arli
Kyllä Kristianin tulkinta oli mahtava. Upeaa kuunneltavaa.
Kolme ehdottomasti parasta Idolsin laulajaa ja esiintyjää ovat Kristian, Ari ja tytöistä Anna.
Panu olisi joutanut pois oli huonoin ehdottomasti. Samoin se vaalee nenäänsä laulaja, en ees muista nimee. Ei tuu ääni riittämään. - ---------
KRISTIAN VOITTOON!
- Fanitar
Sinä olet karismaattinen uskomaton laulaja, tuo sinun esiintymisesi, aivan omaa luokkaa.
Mutta yksi asia POIKAKULTA, sinun on opittava "nöyryys", muista, että sinä annat/ otat yleisön, mutta voi olla, että yleisö, ei ota sinua , sinun "MINÄ ITSE OLEMUSTA". Kun seuraavan kerran astut yleisön, eteen, muista!!! Kuka&ketkä tulevat olemaan sinulle tärkeitä, jatkoa ajatellen! Kiitos
Sinä olet STARA isolla ONNEA!- luontaista...
karismaa, joka ihmisestä huokuu -ei itsensä esille tuomista- asia joka tekee kuninkaan.
Terveiset vain Kridelle, joka näyttää täällä piipahtaneen..
t. fani, joka ei häntä tunne - nöyryys ja
nöyryys ja itseluottamus oikein suhteuttuna ovat tärkeä piirre, omaksut jo ne siis pidä linjasi, ole vaan itsesi.
- nöyryys ja
nöyryys ja itseluottamus oikein suhteuttuna ovat tärkeä piirre, omaksut jo ne siis pidä linjasi, ole vaan itsesi.
- nöyryys ja
- PIUUUH
Ari pysyy tossuillaan maassa, ottaa palautteet vastaan niin kuin ne pitääkin. Ihana ääni ja osaava laulaja, symppis ja kaikkea muuta ihanaa! Kristianin pää on pian pisua täynnä. Nyt jo näyttää homma lähtevän hanskasta, kun saa kehuja. Arin biisi ei varmasti hurmannut "herkkiä" katsojia, mutta oli rohkeasti valittu ja Ari oli jälleen oma itsensä. Kristian taas teki taktisen siirron ja varmisti itselleen kansaa taakseen herkistelemällä! Hyvä ääni, mut hyi vaan..
- Taru79_
Kyllä se Ari taisi kalastella säälipisteitä nyyhkytarinallaan. Muutenkin se oli omahyväisen itsevarma jatkoon pääsystään, että kellähän se kusi on noussut päähän. Sama homma Annan kohalla. Ei taas sellasta vikisijää idoliksi. Kristian on saanut upeudellaan uusia katsojia Idols-ohjelmalle. Jopa musiikista ymmärtävät katsovat sitä hänen ansiostaan. UPEAA KRISTIAN!!!
- BIUPIU
Ari pysyy tossuillaan maassa, ottaa palautteet vastaan niin kuin ne pitääkin. Ihana ääni ja osaava laulaja, symppis ja kaikkea muuta ihanaa! Kristianin pää on pian pisua täynnä. Nyt jo näyttää homma lähtevän hanskasta, kun saa kehuja. Arin biisi ei varmasti hurmannut "herkkiä" katsojia, mutta oli rohkeasti valittu ja Ari oli jälleen oma itsensä. Kristian taas teki taktisen siirron ja varmisti itselleen kansaa taakseen herkistelemällä! Hyvä ääni, mutta hyi vaan..
- minäjokaolenainaoikeassa!
Ari on joku helv. strippari! hyiiiiii! Ja se ei osaa laulaa!
- sulla sekaisin
minäjokaolenainaoikeassa! kirjoitti:
Ari on joku helv. strippari! hyiiiiii! Ja se ei osaa laulaa!
Se pornotähti oli Ruslanas, osasi kyllä laulaa, mutta huono esimerkki idoliksi taustansa vuoksi.
- jii
sulla sekaisin kirjoitti:
Se pornotähti oli Ruslanas, osasi kyllä laulaa, mutta huono esimerkki idoliksi taustansa vuoksi.
Niitäkö tässä arvoidaan? Veikkaan ettei löydy sellaista idolia, jolla ei jotain rankoa kaapissaan olisi.
Miksi ihmeessä pitäisi olla täyspuhto? - Sitä paitsi, menneet ovat menneita. On vain mukavaa, jos idolsiksi valitaan pätevä tyyppi, joka osaa laulaa ja olla lavalla. Emme me niin tyhmiä ole, että haluaisimme jonkin esikuvan, häntä "seurataksemme".
Haloo, terve järki ja tämä päivä!
- Mä lohGn
Ei mitään järkee noissa ihmisten kirjottamissa viesteissä siitä että ei osannu tulkita... joopajoo kuha ihmiset kertois eka et mitä tarkottaa tulkinta enne ku tuleevat tänne puhumaan paskaa ku eivät mitä luultavammin osaa laulaa pätkä verta tai pysyä nuotissa.... sanon vaan tän että kannattaa ajatella ennenku tulee solvaa loistavaa laulajaa ku ei ei osaa laulaa...
- Wauu
Vau tuo oli kyllä kaikkien aikojen sykähdytävin esitys ei muuta voi sano.Katsoin muuten vaan idolssia kun sitte se kristian esiintyi ajattelin huhhu olipas esitys tuota pitää äännestää
- dididi 59 v
Kristian muista olla nöyrä älä isottele.Olet paras laulaja
- mielestäni
Meurmanin tulkinta oli aika teennäinen,muuttaa omtuisesti ääntään...jotain vialla muuten hyvähkössä äänessä.Enemmän kuitenkin voima laulaja kuin tulkitsija.
Jää kauas Loirin tulkinnasta....
Ari ehdottomasti paras,panu oli surkea..- Kaisulimaisuli
Ari häikäisi minut , 30-vuotiaan naisen esityksellään täysin. Uskomaton tulkinta vaikeasta hevibiisistä, ei tainnut hävetä alkuperäisesitykselle ?
Ja Kristian, en ole kuullut hänen aiempia esityksiään, mutta eilinen oli kerrassaan upea.
Anna oli ok, mutta liian nuori ja epävarma, hieman meni nuotin vierestä, biisi ehkä turhan vaikea? - kristelle
Kaisulimaisuli kirjoitti:
Ari häikäisi minut , 30-vuotiaan naisen esityksellään täysin. Uskomaton tulkinta vaikeasta hevibiisistä, ei tainnut hävetä alkuperäisesitykselle ?
Ja Kristian, en ole kuullut hänen aiempia esityksiään, mutta eilinen oli kerrassaan upea.
Anna oli ok, mutta liian nuori ja epävarma, hieman meni nuotin vierestä, biisi ehkä turhan vaikea?Kristianin loi paras esitys, siinä oli tunnetta, herkkyyttä, voimaa ja aitoutta.
- Kertokaapa
Kaisulimaisuli kirjoitti:
Anna oli ok, mutta liian nuori ja epävarma, hieman meni nuotin vierestä, biisi ehkä turhan vaikea?Saako alkuperäistä Perfect Strangersin sisältävää levyä uudelleenjulkaistuna tai jonain? SE On hyvä!
- levyjä?
Ei kukaan ostaisi! Sitä paitsi se on itsekäs tyyppi, tietää voittavansa.
- ostaisi?
Siinä kun muitakin.
- Kristian rules
Totta helvetissä, ostan heti kun tulee myyntiin.
Toivottavasti Lapin kesä on siinä kokoelmassa mukana.
- Mies44 v
Eilisestä osakilpailusta jatkoon pääseminen oli etukäteen selvää Krstianin kohdalla. Sen vuoksi oli yhdentekevää se, minkä kappaleen hän lauloi.
Kappalevalinta oli erittäin onnistunut jatkoa ajatellen, ja uskon Kristianin saaneen Eino Leinollaan paljon uusia faneja. Nyt, kun Kristian lunasti paikkansa myös ikääntyneemmän väestön keskuudessa, voi moni mummeli ja papparainen äänestää häntä finaalissa, vaikka hän laulaisi miten hevisti. Ilman tuota illan esitystä kaikki ne, jotka nyt hänet hyväksyvät, eivät äänestäisi häntä pelkän rokin ja hevin perusteella. Todella monitaitoinen artisti!- Loistava.polku
...kun katselin esitystä eilen. Onpas ovela hemmo, ei mikään typerys!
- Nitsubishi
Joo...Panu oli kyl huonoin! Ari ja Kristian oli hyvii! Kristian otti kyl aikasmoisen riskin! ;D
- SilvaraInTheSea
Hommahan on näin, että Kristianin esityksestä hienon teki uskallus ja rohkeus valita tuollainen biisi. Itse en olisi uskaltanu ottaa tuollaista riskiä joka olisi voinut olla myös katastrofi vaan olisin etsinyt jonkun "hittibiisin" kyseiseltä vuodelta. :D Pointsit menee kyllä Kristianille. \,,/ Vaikka alkuperäinen suosikki ei ollutkaan niin nyt nousi pisteet ja urakalla. Ainoa jota äänestin vaikka ennen en tykännytkään ollenkaan "pultsariolemuksen" takia.. :D
(Ps.Arikin oli hyvä. Lisää liikettä vaan lavalla.. :D)
(Pps.Kristiinan nasaaliääni saisi häipyä jo..... xP)
(Ppps.Voi kun jäi harmittamaan Johannan tippuminen.. Varmasti itse kiroaa biisivalintaansa vielä pitkänkin ajan päästä.. :( Harmi että hyvä yritys ei onnistunut...) - sarvipaa
Kristian on jätkien jätkä
Hän on oma itsensä ja pystyy tulkitsemaan musiikkia laidasta laitaan. Tässä meillä on todella hyvä ehdokas idoliksi. Alussa, koelaulutilaisuudessa katsoin, että hän on vain "liimatukka" muiden joukosta.Semifinaalissa tuli esille todellinen taiteilija.
Juppipoika - äLLI tÄLLI
TÄYSIN uskomattomia IDOLS finalisteja, taso luokaltaan 10.
Minusta kaikki ovat hyviä, ONNEA JA MENESTYSTÄ TEILLE KAIKILLE FINALISTEILLE.
TEITÄ ON UPEA KUUNNELLA, täytyy myöntää, että TÄLTÄ MUMMELILTA, pääsi itku, kun katsoin eilisiä esityksiä.
OLEN YLPEÄ TEISTÄ JOKAIKISESTÄ, NÄYTTÄKÄÄ HYVÄÄ ESIMERKKIÄ SUOMEN NUORISOLLE!
Mahtavat Onnittelut, Menestystä itse kullekkin!
terveisin! Mummeli kyynel- idols kolahti
olen samaa mieltä. Koko porukka esiintyy ja laulaa ihanasti. Kaikki ovat mielestäni jo nyt voittajia. Heitä oli nautinto kuunnella. Nyt on monitasoinen kilpailu ja eri tyylejä. Upeaa! Onnea ja menestystä kaikille nuorille, seuraan jatkossakin.
- jaana vaan
olin aivan myyty ja tippa silmässä,yöllä töissäkin hyräilin Lapin kesää,kyllä ne nykyäänkin osaavat,kun saavat tilaisuuden,todella hienoa,Kristian,Ari on myös toinen suosikkini,tsemppiä,ihanat nuoret,rohkeat laulajat.........
- Jaana L
miksi kaikki morkkaa niin paljon panua? se oli ainut kristianin lisäksi jonka sanoista sai selvää, joka on musiikin hyvänkuulostamisen lähtökohta. Kristian oli eilen paras! Tähän asti fanitin aria täysin mutta en oo enää niin varma kumpi on parempi ari vai kristian!
- Hevi mies(ei yhdyssanavirhe:)
Mutta kyllä idolin olisi hyvä olla mahdollisimman laaja-alainen. Kristian vaikuttaa sellaiselta, että hän kykenee laulamaan kaikkea, virrestä heviin. Riippumatta siitä, kumpi voittaa loppukilpailun, Kristian tulee menestymään laulajanuralla Aria paremmin!
- Hevi mies(ei yhdyssanavirhe:)
Mutta kyllä idolin olisi hyvä olla mahdollisimman laaja-alainen. Kristian vaikuttaa sellaiselta, että hän kykenee laulamaan kaikkea, virrestä heviin. Riippumatta siitä, kumpi voittaa loppukilpailun, Kristian tulee menestymään laulajanuralla Aria paremmin!
- Kristian fani
Oli kerrassaan ilo kuunnella niin hyvää laulajaa kuin Kristian on! Mahtava, massasta eroava miehinen ääni ja äänenkäyttö!
- Kristianin fani
Oli kerrassaan ilo kuunnella niin hyvää laulajaa kuin Kristian on! Mahtava, massasta eroava miehinen ääni ja äänenkäyttö!
- Kristian voittoon!
Äänen käyttö oli loistavaa! Kappale alkoi hissukseen ja kasvoi loppua kohden. Kappale oli todella ihana. Kristian veti ehkä paremminkin kuin itse Vesku Loiri! Mahtavaa työtä Kristian!
- Briki
Kristian voittoon! kirjoitti:
Äänen käyttö oli loistavaa! Kappale alkoi hissukseen ja kasvoi loppua kohden. Kappale oli todella ihana. Kristian veti ehkä paremminkin kuin itse Vesku Loiri! Mahtavaa työtä Kristian!
Todella mahtavaa työtä nuorelta mieheltä, vielä hiukan reenausta niin pokaalit kotiin
- Kaksi parasta
Kristian , huh, sai sydämmen itkemään kultaa! Ihanasti laulettu, siinä oli sitä JOTAIN mitä koskaan ole ennen kokenut, jopa tätä kirjoittaessani itken. Rakastan heviä yli kaiken eli ARI oli aivan mahtava ihan kuin jostakin kuuluisasta hevy-bändistä!! ELI kaksi on ylitse muiden, mutta kummasta on Idoliksi? Siinäpä pulma. Enpä ole koskaan kuullut tasokkaampaa joukkoa.Wauh, tää nainen on kerranki sanaton:)
- vonna
Voi että..kaikki mulle heti nyt!Mikä ääni, mikä mies.. Ja kun se nyt sitte osais pitää oman päänsä vielä idols-rumban jälkeenkin! Sitäpaitsi tää idols on kaikkien aikojen tasokkain. Kristian on paras näistä, kokeinein ja ehkä motivoituneinkin??
- Ameebi82
Oma ehdoton suosikkini on Anna, hänen äänessään ja esityksessään on jotain sellaista vetovoimaa jota en voi tässä edes selittää. Sitten tulee Ari hyvänä kakkosena ja ehkä Kristian/Pia. Harmi ettei kimittäjä-Kristiina tippunut eilen. Varmasti Jossulla ois ollut paljon enemmän annettavaa jatkoa silmällä pitäen. Taitaa Kristiina pärjätä vain ulkonäöllään (ainakin Asko on siihen ihan lääpällään - oliko eilen ainoa plussan antanut???). Kaikken paras veto olisi Kristiinalta ollut vetää vuoden 1990 ruotsiksi laulettu euroviisusävelmä "Fri", jonka esitti aikoinaan Beat-yhtye. Se olis ollut niiiiin sopiva! Ei mitään Madonnaa voittanutta olekaan, vaikkei nyt ihan poskelleen esitys mennytkään. Se ääni... *vilunväreet*
- Anna-fani
Nimen omaan Annan pitäisi voittaa koko juttu. Anna laulaa hyvin ja on hyvän näköinen
- Hämmästynyt0000
Voi tsiisus mikä teihin ihmisiin on menny ku noin sitä Kristiania kehutaan? ansaitsis vaan murto osan noista kehuista sen verran laimea esiintyjä jolla karisma riitä YHTÄÄN MIHINKÄÄN. hyi helvetti mikä tekotaiteellinen "tulkitsija".
- Kristian-fani
tee niitä kehuja, joita hän saa muilta, yhtään kyseenalaisiksi. Kristian vain on koko joukon paras ja monipuolisin laulaja. Toki toivoisin itsekin, että hän malttaisi olla kehumatta itseään, koska se ei anna hyvää kuvaa hänen persoonastaan. Taitelijana hän on kuitekin ylivoimainen muihin verrattuna, oli päässä kusta tai ei.
- :o)
Mielestäni Kristian laulaa ihan ok, mutta persoonana en hänestä pidä. Liian itserakas ja luulee osaavansa kaiken. Ari on ykkönen ihan ehdottomasti. Hän tietää mitä tekee! Ääni on ainutlaatuinen!!
- emppus
Kristianin esitys oli siis niiin ihana! Sängylläni katselin herran esitystä ja kyyneleet valuivat kauan. Kristianin lauluääni on niin kaunis! Mielummin Kristiina tai Panu ois tippunu ku Johanna.. Ehkä enemmän Panu.. Seuraavaks sais tippuu Panu, sit Kristiina, Anna, Mia, Ari ja Kristian sais voittaa! :D :D
- lauloit
suomalaisten sydämeen.jatka samaan malliin,olet ehdoton ykkönen.
- kuunnelkaa tarkkaan
mut sillä on lievä ässävika - ei niin että se mitenkään paljon häiritsisi, mutta tarkkakorvainen sen kyllä huomaa. Muuten varmasti ihan hyvä laulaja. Eilinen veto olisi kylläkin sopinut paremmin johonkin Tapsan Tahteihin kuin Idols-finaaliin....
- kaunista niin
on lauluäänensä ja laulunsa ))
(paha juttu nykyinen uusimuoto keskusteluille-
mikä mieletön trollaaminen että näkisi keskustelun
eri vaiheet)
- __&&--
Ihan hyvä tusinalaulaja, jokseenkin persoonaton, esiintyy itselleen, jäin kaipaamaan vuorovaikutusta yleisön kanssa. Nöyryys ja vuorovaikutteisuus puuttuu kaikista hänen esityksistään idolssissa. Johannassa oli paljon samankaltaisuutta esiintyjänä. Vahva ja hyvä ääni molemmilla, tarvitaan paljon muutakin ja muutamalla "hyvällä" biisillä ei tie tähteyteen aukene.
Anna ja Ari ovat omaa luokkaansa "ottaessaan" biisin kuin biisin - heillä esiintyminen on lahja, jota ei opita, opetella esiintymistä voi, mutta lopputulos onkin toisenlainen.- Kristian on paras
Ari on jäykkä ja Anna on hermokimppu.
- Ammattilainen
Jos tuo jätkä ei voita Idolsia, niin ei äänestäjät kyllä ymmärrä musiikin, upean äänen, karisman ja lahjakkuuden päälle mitään. Tulkinta oli aivan uskomaton, veti ihan karvat pystyyn. Mutta luotan tietysti äänestäjiin ja uskon, että Kristian voittaa muut. Sitä paitsi Annalla ja Arilla on jo nyt noussut pissi päähän. Onko sellasista persoonista todella idoleiksi, vaikka ääntä ja tulkintaa jonkin verran löytyykin (tosin Kristianin varjoon jäävät leikiten)!!!
- Ken näkee
Ammattilainen kirjoitti:
Jos tuo jätkä ei voita Idolsia, niin ei äänestäjät kyllä ymmärrä musiikin, upean äänen, karisman ja lahjakkuuden päälle mitään. Tulkinta oli aivan uskomaton, veti ihan karvat pystyyn. Mutta luotan tietysti äänestäjiin ja uskon, että Kristian voittaa muut. Sitä paitsi Annalla ja Arilla on jo nyt noussut pissi päähän. Onko sellasista persoonista todella idoleiksi, vaikka ääntä ja tulkintaa jonkin verran löytyykin (tosin Kristianin varjoon jäävät leikiten)!!!
...Jos kenellä, niin tällä "nyyhky" Kristianilla se pissi on päähän noussut! Itseään kehuskelee minkä ennättää..Ari se vasta jotain on! Näyttää vielä närhen munat..osaa laulaa, eikä esitä liikaa..ei tarvitse, kun homman osaa!!! Täytyy kyllä todeta kisasta se, että tällä kertaa sinne valittiin ihan mukiin menevät esiintyjät..jokaisesta kuullaan jatkossakin...SILTI ARI ON SUOSIKKINI!!!
- kolmekymppinen äijäkin...
Kyllä oli niin mykistävän hyvä toi Kristian, että harvoin joku esitys kolahtaa noin kovin! Nyt täytyy vaan toivoa, ettei pinkit kännykät äänestä jotain Panua tai Miaa voittoon, vaikka levy tolta Kristianilta tulee joka tapauksessa ja luultavasti myykin ihan hyvin.
- saija
tämä biisi. Kaverin ääni ei ihan riittänyt, mutta ok-esitys se oli.
Katsotaan ja kuunnellaan jatkossa.
- keski-suomi
Tosi hyvä Kristian. Olkos tarkoitettu BLOIRIN vuosi juhliin. Mahtavaa? Tseppiä!!!!!!!!!!-JKL-
- Tyttö-84
Oli todellakin uskomattoman koskettava esitys Kristianilla. Olen seurannut alusta asti kisoja ja mielestäni kaikki osaavat hyvin laulaa..toiset vaan paremmin. Mutta tämä Kristianin laulu sai minut "haukkomaan henkeä" ja todellakin onnistunut kappale valinta hänellä. Tsemppiä hänelle ja muille kisailijoille :)
- Suputinsuksu
Just noin. Panu ois saanu tippua, en muutenkaan oikeen tykkää siitä, liian tavallinen. Mut silti esittää, Kristian... TOSI HYVÄ!!!!!!!!!!!
En oikein tiedä, kuka oli paras. Kait sitten Kristian. Tai Kristiina. Tai Anna. Tai Ari... Joo, Kristian.- suomalainen perisynti...
pahinta mitä suomalainen toisen mielestä voi tehdä, on olla liian itsevarma. Siinä on kyllä sellaista äidinmaidosta perittyä talonpoikaiseetosta pahimmillaan. Aina pitäisi olla anteeksipyytävänä hattu kourassa. Oikeastaan se on vain se perisuomalainen kateus mikä puhuu.
- katoin
eka kerran. tää jos ei voita ni ei mikää!! uskomaton veto........! hyvä krisu
- jätkä(86)
ihan hyvä veto oli kyllä.
- ttii
minun mielestäni johannan ei olisi pitänyt tippua.Panu lauloi minusta huonommin kuin johanna,vaikka johannanakaan ei laulanut sillain kuin karsintoissa oli huono esitys.kristian oli kyllä yliveto,vaikka en kyllä pidä koko kappaleesta.ari myös on hyvä.
- Nimetön
on suuret ja niihin on vaikeeta hypätä.Sinä täytit ne. Vesku on legenda, olit uskomaton!!!
- Mermaid0
Kristian on ihana. Täysin Arin vastakohta. Mies, jolla on persoonallinen ääni. Sait naisen kyyneliin...
- ... merkki
... taustalla olevasta valtavasta epävarmuudesta. Kestäisiköhän Kristian julkisuuden painetta?
- Yksinkertaista
"anna oli paras ja sit se kirstiina ehkä kirstian olis ollu hyvä jos olis laulanu jonkun muun kappaleen ainain mun mielestä"
^^Kuka noin sano??? Hyi *****! Anna on SURKEA. Ainakin persoonallisesti, mutta ei ole kärkiporukassa laulullisestikaan.
"Nimen omaan Annan pitäisi voittaa koko juttu. Anna laulaa hyvin ja on hyvän näköinen"
^^ Hyiiiiiiiii... Kipristelen ällötyksestä...
"siis panu on paras sanokaa tee mitä vaan panu is the best"
^^Panu oli SURKEIN. Sen ois pitäny pudota, ja se varmaan puttookii pian. - naikkonen 84
Koska idolssi ei omasta mielestä ole mikään matkimiskilpailu niin olisi kiva kyllä nähdä miten Kristian vetäisi esim. Bad Companyn nimibiisin....
Mutta Idolsia en muuten ole katsonut, mutta jo ekan kerran kun näin tuon Kristianin esityksen semifinaaleissa niin pakko sanoa, että saatanpa kerrankin jopa ohjelmaa katsella ja ehkä jopa ostaa miehen levyn (koska varmasti joku levytyssopimusta tarjoaa vaikkei voittaisikaan...) On niin hemmetin hieno ääni. Itse ainakin tykkään.... Pelisilmääkin tosiaan löytyy. Ja mitä sitä turhia nöyristelemään... Jos julkkikseksi tahtoo niin pitäähän sitä tietyn verran kusipäisyyttä löytyäkkin että pärjää... (puhumattakaan lehtien kansissa..... öööm... "hu**aamisesta...")
Jatkoa odotellen..... Kristianin laulu ja tulkinta tästä runollisesta balladista koskettivat sydäntä.
- ÄndiLol
Kristian on kyl ihan jees mut saa nyt sit nähdä kuka voittaa, veikkaan Aria.
- muilla ei saumaa
näin se vaan on :)
- jadesoturi
Kristianin esityksessä mun mielestäni oli, niin hienosti ja kuin uusiin maisemiin mies sen veti.
Mutta kuka ei tulkitessaan yrittäisi vedota. Taitolaji, siinäkin mielessä ettei se ns. paista läpi.
Turha vertailla vanhaan, älytöntä mietiskellä iltapäivälehtien juttuja - tätä samaa ihan ok idolsjuttua nekin ovat.
Katsotaan mihin ääni ja karisma riittävät loppurutistuksessa.
Jos se kirjoittaja, joka kyseli videon perään, ei ole vielä löytänyt etsimmäänsä videoa: se on googlettavissa youtubesta, ihan näkyvästi.
- Nimetön
Joo ei tää suomen idolsi oo taas mitään, mutta jenkkilän versiossa se punkero kikkarapää on siis ihan ylivoimanen...piti vaan laittaa pikku keiloissa oma mielipide :) käykää tekemässä rahaa -> http://www.agloco.com/r/BBCJ0390
- vonna
Mä tykkäsin siitä biisistä, jonka se kristiina laulo
siinä alkukarsinnassa. Se olis hyvä jos se laulais sen uudestaan!
Annalla on myös hemmetin hyvä ääni, mut en tiiä voinko äänestää sitä ku oon niin kade,No kyllä kai :)
veikkaan että finaaliin pääsee: Anna, Kristian ja Ari..Lopulta..
Ketjusta on poistettu 79 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969