adventistipalsta on osastolla kristilliset . kun se ei kuulu sinne.
MIKSI
8
180
Vastaukset
- ellenin palsta.
pysykööt uskova ykkönen ja joukkonsa siellä jos ovat sellaisen avanneet.
- toope
kerro se
Tarkoitukseni on kysyä, millä perusteella pidät Adventisteja jonakin muina kuin kristittyinä. Tässä on vähän lisää pohdittavaa.
En ole tällä sivustolla seikkaillut, ties vaikka adventistit antaisivat täällä huonon kuvan itsestään, mutta yleensä onkin niitä, jotka ovat potkimassa ketä vain ulos, ja jos toiset eivät usko heidän oppiinsa tai harhaoppiinsa, niin sen pelkän opin takia jo vihjaillaan että se toinen on matkalla helvettiin (ei tosin suoraan sanota).
Niin, kaikilla kirkoilla on jotakin virheitä opeissaan ja toiminnassaan ja seurakunnassa on jotakin epäpuhdasta jo sen takia, että sitä tarvitaan ylläpitämään puolustuskykyä. Ellen Gould White ei ole tosin adventismin perustaja, mutta hänen kirjoituksiaan luetaan paljon, ei niin että Raamattu kuitenkaan jäisi lukematta. Ellen oli aina ystävällinen, nöyrä ja hyväntahtoinen, toisin kuin eräät muut uskontojen perustajat.
Adventistit opettavat että Jeesus on Jumala, hyi sentään, eikös Kristityn oppiin kuulunut, että "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa." (Kol. 1:15) "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa." (1Kor. 15:28) No ei kai tämä sitten ole niin kauhe synti, kun kerran Jehovan todistajienkin herätkää lehdessä 2005 huhtikuu 22 nro. 8 sivulla 8 ja 9 sanotaan että Kristus on jumala "On sekä kreikan kieliopin että Raamatun opetuksen mukaista sanoa, että Sana oli 'jumala'". Enempää heihin sekaantumatta voidaan todeta, että tässä adventistit kuuluvat yhteen kristittyjen enemmistön kanssa, kun he tekevät Jeesuksen Kristuksen hyvin kiinteästi Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi.
Adventistit opettavat että ihminen pelastuu yksin armosta Jeesuksen Kristuksen kautta, joskin heillä on jonkin verran lakihenkisyyttä ja puhdasoppisuuden aatteita.
Adventistit odottavat Jeesusta Kristusta takaisin noutamaan omansa taivaaseen.
Adventistit uskovat, ettei kuolemaan nukkunut ihminen ole tietoinen ennen ylösnousemusta, vaan eipä Raamattukaan pidä ensisijaisen tärkeänä kaikille kertoa tuota yksityiskohtaa, missä on ihmisen sielu silloin. Jeesuksen tulemus on nyt lähempänä kuin koskaan ennen (se on itsestään selvyys), siis tarkoitan että hyvin lähellä, niin lähellä ettei välittömillä kuolemanjälkeisillä asioilla ole paljoa merkitystä, ja muutenkin juuri tähän liittyy se vahva Kristuksen odotus. No, mikään kirkkohan ei ole täydellinen paitsi ehkä Jehovan Todistajat omasta mielestään.
Adventisteilla saattaa joku ennustuksen tulinta vähän mennä vikaan tai tulla ylilyöntejä terveysperiaatteissa mutta ei luulisi sen vaikuttavan nimeen kristitty. Kristitty on se joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, eikö, vai pitäisikö sitä supistaa Taivaaseen matkalla oleviin. Oman kokemukseni perusteella todistan että adventistit ovat sitäkin.
Jotain jäi varmaan mainitsematta, se asia nimittäin, millä perusteella adventistit eivät ole kristittyjä. Se jää sinulle. Vastaa, millä perusteella adventistit eivät ole kristittyjä?- tiedoksi, että
nykyraamatun käännös on ihan pieleen. Paavali kirjoitti:
hos estin eikôn tou theou aoratou prôtotokos pasês ktiseôs
suomeksi:
joka on kuva Jumalan näkymättömän, esikoinen kaiken luomakunnan
Kun sitten tietää, että Raamatussa sana "esikoinen" ei tarkoita ensimmäiseksi syntynyttä, vaan sitä, jolla on valta muihin nähden, tietää, ettei teksti opeta Jeesuksen olevan luotu olento (siihen ei oteta kantaa lainkaan), vaan että Jeesus on asetettu koko luomakunnan valtiaaksi uutena Aadamina. tiedoksi, että kirjoitti:
nykyraamatun käännös on ihan pieleen. Paavali kirjoitti:
hos estin eikôn tou theou aoratou prôtotokos pasês ktiseôs
suomeksi:
joka on kuva Jumalan näkymättömän, esikoinen kaiken luomakunnan
Kun sitten tietää, että Raamatussa sana "esikoinen" ei tarkoita ensimmäiseksi syntynyttä, vaan sitä, jolla on valta muihin nähden, tietää, ettei teksti opeta Jeesuksen olevan luotu olento (siihen ei oteta kantaa lainkaan), vaan että Jeesus on asetettu koko luomakunnan valtiaaksi uutena Aadamina.Noiden käännöksien luotettavuutta en hyvin tunne, mutta olen itse muuten oppinut Raamatusta, että Jeesus on aina ollut, ei siis luotu, vaan luoja. Hänen kauttaan on Jumala kaiken luonut, tai toisin päin Jumalan Kaikkivaltiaan voimalla on Jeesus Kristus kaiken luonut. Luotu on se, joka ei ole aina ollut. Sitä paitsi, se että Jeesus on esikoinen näyttää liittyvän hänen kuolleista nousemiseensa. Näin lyhyesti käsitykseni, en ehdi ryhtyä väittelyyn.
Euroopassa ja Amerikassa seitsemännen päivän adventtikirkko on kuolemassa, kun taas se kehitysmaissa leviää ennätysvauhdilla, eli se kirkko kasvaa silti. Ainakin suomessa on niitä adventisteja jotka uskovat adventismiin, eivätkä Kristukseen, jotka käyttävät saatanan keinoja pitääkseen sukunsa ja perheenjäsenensä kirkossa. Näin olen kuullut ihmiseltä, jonka sanaan luotan. Tuo adventistiperheen jäsen ei ollut suinkaan eronnut Kristuksesta, adventisteista vain. (Olen itsekin adventisti seitsemän vuoden kokemuksella yhdestä seurakunnasta.)
- ei tarvitsekaan
Eliach kirjoitti:
Noiden käännöksien luotettavuutta en hyvin tunne, mutta olen itse muuten oppinut Raamatusta, että Jeesus on aina ollut, ei siis luotu, vaan luoja. Hänen kauttaan on Jumala kaiken luonut, tai toisin päin Jumalan Kaikkivaltiaan voimalla on Jeesus Kristus kaiken luonut. Luotu on se, joka ei ole aina ollut. Sitä paitsi, se että Jeesus on esikoinen näyttää liittyvän hänen kuolleista nousemiseensa. Näin lyhyesti käsitykseni, en ehdi ryhtyä väittelyyn.
väitellä, koska olen samaa mieltä.
- sitten ne mainitsemasi
Eliach kirjoitti:
Euroopassa ja Amerikassa seitsemännen päivän adventtikirkko on kuolemassa, kun taas se kehitysmaissa leviää ennätysvauhdilla, eli se kirkko kasvaa silti. Ainakin suomessa on niitä adventisteja jotka uskovat adventismiin, eivätkä Kristukseen, jotka käyttävät saatanan keinoja pitääkseen sukunsa ja perheenjäsenensä kirkossa. Näin olen kuullut ihmiseltä, jonka sanaan luotan. Tuo adventistiperheen jäsen ei ollut suinkaan eronnut Kristuksesta, adventisteista vain. (Olen itsekin adventisti seitsemän vuoden kokemuksella yhdestä seurakunnasta.)
ihmiset eivät kyllä ole adventisteja sydämessään, vaikka olisivat kirkon kirjoissa.
yx advari
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969