Meille hankittiin 2 vkoa sitten talvikki. Ja ihmettelen suuresti miksi se kusee ja sontii omaan nukkumamökkiinsä. Minulla on ollut ennenkin hamsteri ja se oli erittäin siisti, se kävi pissalla aina yhdessä nurkassa. Sontia saattoi olla mökissä hieman mutta ei pelkästään. Tällä ei sontia näy juuri koskaan häkin puruissa vaan mökissä on toinen nurkka jossa se nukkuu ja toinen jossa on kamala kasa sontaa limpissä pissan kanssa. Onkohan se vielä niin poikanen (syntynyt 10.1.07) vai mistä johtuu? Häkissä on paljon virikkeitä ja monitasoinen häkki ettei siitä pitäisi olla kyse. Ja laatikko hiekkaa on myös. Miten saisin oppimaan sen siistiksi?
Kiitos jos joku tietää keinon.
HAMSU ULOSTAA MÖKKIINSÄ?!
8
788
Vastaukset
- sohvi_95
En ole tästä nt aivan varma mutta voi olla että hamsusi on valinnut nyt omaksi "uloste nurkaksi" tämän pesämökin. En ole varma... Mutta voihan se näinkin olla.
- köhinä
eiks hamstereille oo olemassa ihan "vessat"? mun parilla ystävällä on hamsterit ja ne tekee tarpeensa vessaan, se on sellane mökin tapane jutska..
- :D-:D-:D
köhinä kirjoitti:
eiks hamstereille oo olemassa ihan "vessat"? mun parilla ystävällä on hamsterit ja ne tekee tarpeensa vessaan, se on sellane mökin tapane jutska..
No, minulla on kaksi marsua, ja ne tekee myös tuollaista samantapaista. Aina ku siivoan niitten häkin, niin joku nurkka on sellainen, missä purut on ihan klimpissä, ja sitten muissa puruissa ei ole yhtään pissaa. Eli, nekin valitsee aina jonkun nurkan, mikä sitten toimii sinä pissanurkkana. Ja sitten se nurkankin paikka aina vaihtuu, kun siivoan häkin ja vaihdan järjestystä.
Hamstereista en kyllä tiedä...
- koiramullaon
Kaikki hamsterit eivät ole sisäsiistejä vaikka niin puhutaankin, ja juuri sinun hamsustasi voi olla hauskaa käydä siellä mökissä tarpeilla :) Sille ei voi mitään eikä sitä voi mitenkään opettaa tekemään tarpeita jonnekin muualle, se päättää sen aivan itse..
- Syyrialainen
tekee pissat vessaansa ja papanoi omaan nukkumamökkiinsä!
Tuo on ihan tavallista etenkin nuorilla hamsuilla. Et juuri voi siihen itse vaikuttaa. Muista vain putsata pesä useammin pissaisista puruista ja papereista. Vanhemmiten hamsu saattaa alkaa oppia käyttämään vessalaatikkoa.
- hippula
Hamsusihan just ON siisti: sen vessa on tuo pesämökki.
- hmmh...
Hamsterit ulostavat aina pesäänsä,tuskin ne nyt pöydälle tai jonnekkin muualle ulostaa.se on AIVAN normaalia!!!!:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969