käykö talvikon terraksi amme

talkikko

Moi niin käykö talvikon terraarioksi kylpyamme(muovia)tai joku muu laatikko joka on suosituksien mukainen(terra muutenkin tulee muovista)?Koska mielestäni dunat(muita ei saakkaan)ovatliian matalia siihen että sinne tulisi 10-20cm purua.

12

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmutin

Kylpyamme??! Ei käy! Terraarioita ja häkkejä on myös korkeapohjaisia,joihin mahtuu paljon purua

• talkikko

Jaha sitten niin no mitäs sanot siihen että eläin kaupoissa (lahdessa) ei ole kuin vähänpälle 20cm korkeita dunia,oikeanlaisia terraarioita mökille ei kyllä voi ottaa,50cm korkea terraario ei mene kuin taka penkille (jolloin se pitää jotenkin ihmeellisesti saada paikoilleen turvallisuuden takia) kaikki muutavara vie tilaa sen pitää olla alle 35cm jotta se mahtuu autoon mukaan ja nyt en ajattele vain autoa.HUOM!! suomen hamsteriyhdistyksen kääpiöhamsterin hoito-ohjeissa sanotaan että asunnon PITÄISI olla TERRAARIO EI HÄKKI!!!!Mieti vähän kaikissa hamsterinhäkeissä on reuna 10-15cm eli mahtuuko sinne tarpeeksi purua EI!! kääpiöhamsteri ei paljon kiipeilyä kaipaa hamsteri yhdistyksen ohjeissa sanotaan erikseen että purua pitäisi olla 15-20cm jotta se saisi kaivaa tarpeeksi!No sanoppa mikäsitten kun ei amme voinko ostaa kaupasta läpinäkyvän muovisen laatikon joka on sopivan kokoinen???(nääs se vastaus jäi välistä)

• minä taas
        talkikko kirjoitti:

Jaha sitten niin no mitäs sanot siihen että eläin kaupoissa (lahdessa) ei ole kuin vähänpälle 20cm korkeita dunia,oikeanlaisia terraarioita mökille ei kyllä voi ottaa,50cm korkea terraario ei mene kuin taka penkille (jolloin se pitää jotenkin ihmeellisesti saada paikoilleen turvallisuuden takia) kaikki muutavara vie tilaa sen pitää olla alle 35cm jotta se mahtuu autoon mukaan ja nyt en ajattele vain autoa.HUOM!! suomen hamsteriyhdistyksen kääpiöhamsterin hoito-ohjeissa sanotaan että asunnon PITÄISI olla TERRAARIO EI HÄKKI!!!!Mieti vähän kaikissa hamsterinhäkeissä on reuna 10-15cm eli mahtuuko sinne tarpeeksi purua EI!! kääpiöhamsteri ei paljon kiipeilyä kaipaa hamsteri yhdistyksen ohjeissa sanotaan erikseen että purua pitäisi olla 15-20cm jotta se saisi kaivaa tarpeeksi!No sanoppa mikäsitten kun ei amme voinko ostaa kaupasta läpinäkyvän muovisen laatikon joka on sopivan kokoinen???(nääs se vastaus jäi välistä)

joo ei tarvi enää vastata laatikko kyssään ku vastaus tuli ku kirjotin omaa.ja kyllä ihmettelen sitä kun marsun voi laittaa ammeeseen mut hamsteria ei.

• sohvi_95
        talkikko kirjoitti:

Miks sä tuut tänne kysymään sitä jos sitten rupeet huutamaan ja mesomaan kun kerrotaan vastaus... Kannattaisi jättää kysymättä...

• talkikko
        sohvi_95 kirjoitti:

Miks sä tuut tänne kysymään sitä jos sitten rupeet huutamaan ja mesomaan kun kerrotaan vastaus... Kannattaisi jättää kysymättä...

Kysyn jotta se olisi sopiva ettei sitten tulisi väärää tehtyä.Ja tuosa kun viestiäkirjoitin niin olin lähes järkyttynyt kun sanottin että ei käy ja puhuttin häkeistä (minähän tarkoitin talvikon asuntoa en syrkin)kun siellä yhdistyksen sivuilla sanotaan ne asiat mitä kerroin.

• Iso muovilaatikko käy hyvin, kunhan muovi on riittävän paksua ja kovaa, ettei hamsteri pure joku yö itseään ulos sieltä. Muovilaatikoiden mukava voi yleensä ostaa myös kannen. Se kannattaa ostaa, leikata siihen iso aukko ja liimata/teipata sen päälle hyttysverkkoa. Tai kannen voi tehdä itse rautakaupoista saatavasta verkosta taivuttelemalla.
      Kylpyamme on aika hauska idea. :) Hyvin voit sellaiseenkin hamsterin laittaa. Kannen voi tehdä esimerkiksi juuri verkosta.

• suski87

"Moi niin käykö talvikon terraarioksi kylpyamme(muovia)tai joku muu laatikko joka on suosituksien mukainen(terra muutenkin tulee muovista)?Koska mielestäni dunat(muita ei saakkaan)ovatliian matalia siihen että sinne tulisi 10-20cm purua."

Käyvät kyllä, kunhan ammeesta/laatikosta tekee pakovarma ilmanvaihtoa unohtamatta. Eli esim. tekemällä päälle kannen tukevasta verkosta. Jos hankkii kannellisen laatikon (esim. Smartstore), täytyy joko osa kannesta leikata irti ja kiinnittää siihen verkkoa tai tehdä kylkeen verkkoikkuna, jotta ilma vaihtuu tarpeeksi. Pelkillä kanteen tehdyillä rei'illä ilmanvaihto on liian huono, jolloin asumus käy nopeasti tunkkaiseksi. Etenkin hiirillä laatikkoasumuksia käytetään paljonkin.

• Hyvä idea

Aikas hyvä idea muuten! kylpyamme on aika iso, siis semmonen muovinen. Voi kun ois itelleen tullu toi sama mieleen joskus kun ekan hamsterin ostinn, nii ei ois tarvinu dunaa ostaa, ois siinäki rahat säästyny :DDD hyvä idea toi amme!

• Hamsutikkaat
        Hyvä idea kirjoitti:

Aikas hyvä idea muuten! kylpyamme on aika iso, siis semmonen muovinen. Voi kun ois itelleen tullu toi sama mieleen joskus kun ekan hamsterin ostinn, nii ei ois tarvinu dunaa ostaa, ois siinäki rahat säästyny :DDD hyvä idea toi amme!

Tietääkseni eläinsuojelulaki sanoo, että terran pitäisi olla läpinäkyvä? Eihän se hamsu tosiasiassa paljoa ympärilleen näe, lähinnä hajuaistinsa perusteella taitaa liikkua, mutta noin muistelisin.

• eikös
        Hyvä idea kirjoitti:

Noi lasten ammeet ole aika pieniä nykyään, ainakin mitä olen niitä nähnyt, paremman kokoisia ne dunat on, isot siis.

• voieii
        eikös kirjoitti:

Noi lasten ammeet ole aika pieniä nykyään, ainakin mitä olen niitä nähnyt, paremman kokoisia ne dunat on, isot siis.

Hamsteri rassukka, jos joutuu pimeään ammeeseen elämään.

• voieii@
        voieii kirjoitti:

Hamsteri rassukka, jos joutuu pimeään ammeeseen elämään.

Mm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2349
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1745
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1584
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe