Askarruttaa..

Sili

Missään hamsteri tai jyrsijä kirjassa mitä olen lukenu, niin ei ole sanottu sitä kuinka viileää juomaveden pitäisi olla? Kuulostaa aika yksinkertaiselta ja itsestäänselvältä asialta, mutta se on jääny mieleen, joten voisiko joku selventää? :) Paljonko eläinlääkäri ottaa kynsien ja hampaiden lyhentämisestä yhteensä, suunnilleen (Asun aika pienellä paikkakunnalla..)?

5

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiramullaon

juomavesi on sellaista viileää. Ei siis jääkylmää eikä liian kuumaa. Sen osaa kaikki jo hiljaa mielessään arvioida mikä on sitten oikein! Kynnet ja hampaat voi JOPA maksaa 10euroa, riippuu ihan missä asuu. Voi olla että siinä kaupungissa on 15e ja vierus kaupungissa 5e. Ne on aika sellaisia asioita mitä en ehkä kuitenkaan noin pieneltä menisi leikkaamaan! Kun annat vaikka kukkaruukun (minne se raapii kyntensä) ja aina välillä kovaa pureskeltavaa (hampaat kuluu) niin ei noita "leikkureita" tarvita :D

• on kylmää

meillä laitetaan vedet ihan jääkylminä pulloon koska yleensä vaihdan ne silloin kun hamsut nukkuu eli päivällä joten ne kerkiää lämmetä illaksi. :)

• VeSi

Minun hamsu ainakin juo paljon mieluummin kylmää vettä, kun lämpöistä kai se kylmepi on muutenkin terveellisempää...

• Veden on hyvä olla viileää ja raikasta. Sellaista kuin sinä itsekin joisit.

Eläinlääkäri laskuttaa käynnistä poliklinikkamaksun ja toimenpidemaksun, jolloin summa on ainakin Helsingissä 30-40€. Soita ja kysy hintaa. Toinen vaihtoehto on joku lähistöllä asuva kasvattaja, joka leikkaa hampaat ja kynnet ilmaiseksi. Toisella kerralla voisit ne leikata itsekin, kun olet saanut siihen opastuksen kasvattajalta/eläinlääkäriltä.
      Hampaiden liikakasvua voi ehkäistä tarjoamalla hamsterille runsaasti kovaa purtavaa, kuten keppejä ym. ja kovaa ruokaa (kuiva leipä, koirankeksit, jyvätangot, porkkana ym.). Kynsiä varten hamsterin asuntoon kannattaa laittaa jotain karheaa, kuten kiviä, mutta myös runsas vapaana pitäminen auttaa pitämään kynnet hyvän pituisina.

• hamsulle

Vesi semmosta viileää, en laittaisi ihan yhtä kylmää kun itse juon. Silleen että kädellä tuntuu vilpoiselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2300
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1554
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1539
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1498
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1111
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe