Totuus

Veijosesta

Käykääpä katsomassa Ilmatar.net sivuja, niin siellä löytyy paljon Veijosen juttuja. Gorbankin se poloinen on ennustellut tulevan jo useammin ja kaikki eri aikaan?? Paljon muita Veijosen hölynpölyä joita mies muuttelee aina kun ensimmäiset enuustus- ajankohdat eivät oikeen satu kohdilleen. Että tämmöinen mies tämä ystävämme Harri....

15

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

ymmärrä Raamattua ollenkaan???
      Siellä sanotaan mm. näin: "ymmärrys lisääntyy"
      Etsi vaikka itse Raamatustasi.

• Huhhahhei

lukee, että keihäänheittotuloksesta vauhkoontumalla voi huutaa itsensä maailman parhaaksi profeetaksi? Tuollaisen ymmärtämiseen vaaditaan laillisuuden rajoja hipova lääkitys tai erittäin kova isku päähän. Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin.

• et,,,
        Huhhahhei kirjoitti:

lukee, että keihäänheittotuloksesta vauhkoontumalla voi huutaa itsensä maailman parhaaksi profeetaksi? Tuollaisen ymmärtämiseen vaaditaan laillisuuden rajoja hipova lääkitys tai erittäin kova isku päähän. Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin.

ole lukenut Raamattuasi, vai?

• Huhhahhei
        et,,, kirjoitti:

ole lukenut Raamattuasi, vai?

olen, että olen siitä mielipiteeni muodostanut ja kykenen sen myös tarvittaessa perustelemaan. Se, uppoavatko perusteluni "profeettojen" ja ihailijoidensa nuppeihin, onkin jo toivoton tehtävä.

Missä Gorba?

• Olen

Ja oikea profetta ei kerro eikä voi kertoa tarkkoja päiviä, eikä myös kellon aikoja.Tämmöisillä profetioilla ei ole mitään tekemistä oikean sana kanssa, mitä Veijonen ja kumppanit sepittelevät. Raamatun profetiat ovat todet mutta ne kerrotaan vertauskuvallisesti ja ne avautuvat vain Pyhän
        Hengen vaikutuksesta.Oikeaa profetiaa ei tarvitse korjailla jälkikäteen, vaan jos profetia on Herralta se on aito ja tosi eikä sitä tarvitse silloin korjailla..Lopun aijoilla ymmärrys kyllä kasvaa mutta se ei tarkoita aivan näitä Veijosen höpinöitä.Tiedätkös edes mikä se peto oikeastaan on?Minä tiedän ja siksi myös tiedän ,että sinäkin hämmästyt kunhan sen aika on tulla.

• Gorbaa
        Huhhahhei kirjoitti:

olen, että olen siitä mielipiteeni muodostanut ja kykenen sen myös tarvittaessa perustelemaan. Se, uppoavatko perusteluni "profeettojen" ja ihailijoidensa nuppeihin, onkin jo toivoton tehtävä.

Missä Gorba?

Harrin "profetioiden" mukaan sen ois pitänyt tulla jo viimeksi viimevuonna ja tämän vuoden alusta ja nyt sitte Sunnuntaina.Saas nähdä nyt sitten:)

• Huhhahhei
        Olen kirjoitti:

Ja oikea profetta ei kerro eikä voi kertoa tarkkoja päiviä, eikä myös kellon aikoja.Tämmöisillä profetioilla ei ole mitään tekemistä oikean sana kanssa, mitä Veijonen ja kumppanit sepittelevät. Raamatun profetiat ovat todet mutta ne kerrotaan vertauskuvallisesti ja ne avautuvat vain Pyhän
        Hengen vaikutuksesta.Oikeaa profetiaa ei tarvitse korjailla jälkikäteen, vaan jos profetia on Herralta se on aito ja tosi eikä sitä tarvitse silloin korjailla..Lopun aijoilla ymmärrys kyllä kasvaa mutta se ei tarkoita aivan näitä Veijosen höpinöitä.Tiedätkös edes mikä se peto oikeastaan on?Minä tiedän ja siksi myös tiedän ,että sinäkin hämmästyt kunhan sen aika on tulla.

sinusta tekee oikeamman/paremman "profeetan" tai minkälie, kuin esim kenestä tahansa, joka kirjoittelee tälle palstalle? Miten sinä "tiedät" "pedon" paremmin kuin joku muu? Miten todistat sen? Jos vaivaudut täällä paremmuuttasi esittämään, vaivaudu näyttämään se toteenkin. Ja pyydän, jätä se iänaikainen elähtänyt huuhaaliturgia pois, sillä ei perustella muuta kuin hurahtaneisuutta. Tuo aiemmin kirjoittamasi on minun korviini ja silmiini ihan samanlaista höpöhöpöä kuin Veijosen tuotokset.

• ei,,,
        Huhhahhei kirjoitti:

Missä Gorba?

ole sinun mielipiteestäsi, vaan Raamattu ON Jumalan sanaa ja sitä sinun(kin) on uskominen, sillä Jumala EI MUUTU, vaan ihmisen on muututtava Jumalan mieleiseksi, etkö tätä vielä ole Raamatustasi löytänyt?

Heprealaiskirje 13:7-9
        7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
        8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
        9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

• Olet
        Olen kirjoitti:

oikeassa, juuri noin, tarkoitin, että huhhahheinkin tulisi tutkia Raamattua tarkemmin, kuten meidän kaikkien ja pyytää Kaikkivaltiaalta Pyhän Hengen johdatusta Raamatun lukemiseen. Aamen!

• Sinäpä sen itse sanoit
        ei,,, kirjoitti:

ole sinun mielipiteestäsi, vaan Raamattu ON Jumalan sanaa ja sitä sinun(kin) on uskominen, sillä Jumala EI MUUTU, vaan ihmisen on muututtava Jumalan mieleiseksi, etkö tätä vielä ole Raamatustasi löytänyt?

7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
        9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

Aivan Raamattu on Jumalan sanaa ja sitä uskon.
        Jumala ei todellakaan muutu. Olet siinä täysin oikeassa. Mutta suurin ja tärkein on nimen omaan se miten sitä tulkitsee.Viittauksesi hebrealais- kirjeeseen johtajista niin selitäppä miten Harri ois sitä?? Harri tulkitsee Danielia "oman käsityksensä mukaan"ei siinä mitään pahaa ole,mutta hänen ei pitäisi "käsityksiään" ilmoitella profetioina! Siitä on kyse!

• Huhhahhei
        ei,,, kirjoitti:

on kokoelma ikivanhoja lähi-idän lammaspaimentolaisten iltanuotioloruja. Parempaakin luettavaa löytyy, hankkikaa sitä. Yhtä hyvin voisi vedota Kalevalaan, Taruun Sormusten Herrasta tai Jalluun.

• Huhhahhei
        Olet kirjoitti:

oikeassa, juuri noin, tarkoitin, että huhhahheinkin tulisi tutkia Raamattua tarkemmin, kuten meidän kaikkien ja pyytää Kaikkivaltiaalta Pyhän Hengen johdatusta Raamatun lukemiseen. Aamen!

kyseisen lorukokoelman läpi kahlannut, mutta silti en vain ole vielä seonnut kaltaiseksenne. Enkä sekoa. Pystyn hyvin elämään ja olemaan ihmisiksi ilman satujakin.

Teitä hihhuleita ei edes erota toisistanne, kaikki suollatte tuota samaa elähtänyttä, mitääntarkoittamatonta höpöhöpöliturgiaa vailla ensimmäistäkään omaa ajatusta yhtään mistään.

• Huhhahhei kirjoitti:

"Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin."

Asia on juuri päin vastoin. Raamattuun uskovat viittaavat kintaalla Veijosen kaltaisille huuhaa-miehille.

• kaldealaiset tms.
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

"Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin."

Asia on juuri päin vastoin. Raamattuun uskovat viittaavat kintaalla Veijosen kaltaisille huuhaa-miehille.

Kyllähän laskemallakin voi asioita saada selville Raamatusta, vaikka ei olekaan saanut profetiaa Jumalalta.
        Samalla tavoin aikanaan viisaat itämaan tietäjät tutkivat ennustuksia ja tähtien liikkeitä ja osasivat ajoittaa Jeesuksen syntymän. Ei ole mikään ihme, jos joku osaa laskea Jeesuksen paluun ajankohdan oikein.

• Veijosesta on,...

...että hän on sairas. Mieleltään muuta kuin terve. On aikas tyhmää edes keskustella hänestä ja hänen oireistaan, sillä sairaat tulisi saattaa tarvittavaan hoitoon.

Veijosen kirjoitukset ovat harhojen ja todellisuudesta etääntyneiden mielikuvien aikaansaamia tuotoksia, eikä niillä ole mitään yhtymäkohtia oikeaan maailmaan tai muuhunkaan todellisuuteen.

Silleen Veijonen on poikkeuksellinen sairas ainakin kirjoituksissaan, että hän kykenee ylläpitämään ilmeisesti ihan omin voimin noinkin huomattavaa tuotosta jonka hänen kotisivunsa sisältää.

Sellaisen tekstimäärän ylläpitäminen ei käy ihan käden käänteessä, eikä ainakaan ilman kokopäiväistä työtä. Tosin mitään tarkenpaa analyysiä tekstin sisällöstä ei liene tehty. Analyysin tulos olisi varmastikin monia kiinnostavaa luettavaa.

Veijonen todennäköisesti elättää itsensä muulla kuin palkkatyöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe